Паметникът на Съветската армия във Варна
Паметникът на "борците против фашизма и капитализма" във Варна
Паметниците във Варна на една "престъпна организация" и една "чужда сила, обявила война на България" ще продължат да бъдат "художествено осветени" и охранявани със средства от местния и централен бюджет. Това показва справка с тръжните книжа за възлагането на две обществени поръчки, обявени от областната и общинската администрации в града. Цитираните формулировки са от Закона за обявяване на комунистическия режим в България за престъпен и в конкретния случай се отнасят за паметниците на Съветската армия и "борците против фашизма и капитализма" в града.
По 6 хил. лв. на година възнамерява да харчи Областната администрация във Варна за "жива охрана" и видеонаблюдение на Паметника на Съветската армия. Това показва обявление за възлагане на обществена поръчка, на обща стойност 71.2 хил. лв., публикувана на 22 февруари т.г. Останалата част от бюджета на поръчката е предназначен за охраната на сградата на самата Областна администрация на ул. "Преслав" №6 във Варна - 4 хил. лв., както и за още два държавни имота в местността Траката и с. Господиново - съответно 20.4 хил. лв. и 40.8 хил. лв.
В същото време друг тоталитарен паметник - т.нар. Пантеон на борците против фашизма и капитализма в северната част на варненската Морска градина, ще бъде художествено осветяван наред с други градски забележителности по обществена поръчка на обща стойност 91.2 хил. лв. годишно без ДДС.
Над 27 хил. "доброволци"
Паметникът на Съветската армия във Варна е изоставен и опасен от години. Заради огромното количество бетон, излято при строежа му в началото на 70-те години на миналия век, разрушаването му винаги е оценявано като прекалено скъпо, а проектите за превръщането му в сграда с културно предназначение така и остават само на хартия.
Паметникът е построен за 4 години между 1974 и 1979 г., като на него "доброволно" са работили над 27 хил. души. В него са излети повече от 100 хил. тона бетон, но цената на 23-метровата конструкция никога не е била обявявана. За нея могат само да бъдат правени предположения като се има предвид, че средства не са пестени нито за проекта, нито за строежа, нито за поддръжката му до 1989 г. За "вечния огън", горял в разпукан бронзов куб в подножието му, са били изразходвани по 4 бутилки газ на денонощие, а бронзовата врата към залите във вътрешността му е тежала 3.5 тона.
Три цветни качулки
През 2012 г., след като трите участнички в руската група "Пуси райът" бяха осъдени на по две години затвор в трудов лагер заради протестната си "пънк молитва" в московския храм "Христос Спасител", трите женските фигури върху лявото крило на паметника, високи по 11 м осъмнаха с разноцветни качулки, покриващи целите им глави. Те бяха същите като използваните от "Пуси райът" .

© petel.bg
Женските фигури от Паметника на Съветската армия във Варна с качулки като руската пънкрок група "Пуси райът" през 2012 г.
Едва година по-късно стана известно, че качулките са били поставени от Пламен Горанов, който на 20 февруари 2013 г. се самозапали по време на протест срещу корупцията в местната власт във Варна.
Сега след сключването на договор за охраната на паметника Областната администрация във Варна ще плати 6 хил. лв. за неговото денонощно видеонаблюдение и всекидневното му обхождане.
Сватбени снимки на "Пантеона"
Друг паметник от тоталитарното минало на България, за който във Варна също се харчат пари, но този път от общинския бюджет, е т.нар. Пантеон. Той е открит на 6 ноември 1959 г. по повод празнуваната тогава и в България годишнина от съветската революция в Русия. Пълното име на "Пантеона" е "Паметник на загиналите борци против фашизма и капитализма от град Варна и Варненски окръг в периода 1923-1944 г.". До 1989 г. на почетен караул пред него бяха принуждавани да стоят средношколци, а младоженците във Варна трябваше да поднасят цветя и да се снимат за спомен пред него като част от сватбения си ритуал.
Сега - 30 години след 1989 г., общинската администрация във Варна продължава да отделя пари от бюджета си за художественото му и архитектурно осветление. Колко точно струва то, не е ясно, тъй като е част от общите разходи, които града отделя за осветлението на всичките си паметници. Тяхната сума е 91.2 хил. лв. годишно без ДДС.
"Достойни за почит", но на тъмно
Разходите, които държавната и местната администрация във Варна правят за двата паметника - на Съветската армия и на "Пантеона" в Морската градина, са трудно защитими и дори влизат в противоречие с гласувания през 2000 г. Закон за обявяване на комунистическия режим в България за престъпен.
В неговия Чл.1 е записано, че "Българската комунистическа партия (тогава именуваща се Българска работническа партия /комунисти/) идва на власт на 9 септември 1944 г. с помощта на чужда сила (Съветския съюз и Съветската армия, бел. ред.), обявила война на България, и в нарушение на действащата Търновска конституция".
В Чл. 3. на същия закон е записано, че комунистическият режим в България от 9 септември 1944 г. до 10 ноември 1989 г. е обявен за престъпен, а Българската комунистическа партия е била престъпна организация, подобно на други организации, основаващи се на нейната идеология, които в дейността си са били насочени към потъпкване на човешките права и демократичната система.
На това основание законът постановява, че "всички действия на лица, които през посочения период (1944 г. - 1989 г.) са били насочени към съпротива и отхвърляне на комунистическия режим и неговата идеология, са справедливи, морално оправдани и достойни за почит".
В същото време справка в техническите спецификации към обществената поръчка за "Техническа поддръжка на ефектно, архитектурно осветление на територията на Община Варна" показва, че местната администрация не е включила в нея паметника на жертвите на тоталитарния режим у нас, намиращ се на бул."Сливница" само на стотина метра от кметство на града.
selqnin
Рейтинг: 1873 НеутралноМястото на всички тези комунистически мегаломански проекти много отдавна е в Музея на тоталитарните изкуства!!!
doggy
Рейтинг: 333 НеутралноЧе паметникът е грозен, грозен е. От друга страна това е единствената незастроена площ в квартала, където спортуват доста хора. Парк с грозен паметник срещу застрояване. ТИМ са му хвърлили око отдавна.
hamiltonf
Рейтинг: 4373 Неутрално"До 1989 г. на почетен караул пред него бяха принуждавани да стоят средношколци, а младоженците във Варна трябваше да поднасят цветя и да се снимат за спомен пред него като част от сватбения си ритуал."
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.По-голяма измет и падение в цялата българска история от "нашите другари" и тяхната челяд, няма!
penetrating
Рейтинг: 5916 Неутрално".Охранявани и разкрасявани..." но не красящи.
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertИзобщо "соц.паметниците" са безполезни котви, зашото не изпълняват основното си предназначение- да бъдат паметници (тоест да обединяват обществото, да са хармонични със средата, да казват истината и да не преувеличават, да създават пример за следване)
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5888 НеутралноДо коментар [#1] от "selqnin":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Не и докато ГЕРБ са на власт !!! А във Варна има и други фактори !!!
rsw37525595
Рейтинг: 233 ГневноДокога из България ще се шири това безумие на полезните идиоти? Докога истуканите на окупатори и местни терористи ще стърчат като символ на раболепието?
borismt
Рейтинг: 293 НеутралноНе е виновна нито "престъпна организация" , нито "чуждата сила" , ВИНОВНО Е бездушното население на държавата ни. А защо е бездушно е сложен въпрос.....
chicago514
Рейтинг: 2280 НеутралноНе можем да се отървем от тези болшевишки паметници построени от една престъпна комунистическа банда и не мога да разбера - това страх ли е,сервилност към Русия ли е или към електората,не ми се вярва да е от липса на пари.Това дори не е изкуство,а каменни тотеми на болшевишките диваци.
rsw37525595
Рейтинг: 233 ЛюбопитноДо коментар [#5] от "КМЕТ В СЯНКА":
"Визия за България" на нинова какво предвижда по случая?
Хи-хи
Рейтинг: 1629 НеутралноДа пуснат едно конкурсче с награда за преоформяне. Може да издялкат некоя тиква. По-големичка ще е по-добре
doroteus
Рейтинг: 1345 НеутралноНе знаех , че във Варна има толкова много АРТЕФАКТИ , които да НАПОМНЯТ за едно ЖЕСТОКО , МРАЧНО И ПРЕСТЪПНО ВРЕМЕ , което трябва всячески да се изтрива от паметта като материален субстрат Редно е просто на въпросните "монументи" да се поставят вместо охрана и осветление - подробни обяснения в какви времена са "сътворявани " и за КОГО се опитват да "напомнят" ! ! Престъпление на управата е да се "грижи " за останки от една престъпна и античовешка "народна " власт !
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5888 НеутралноДо коментар [#9] от "rsw37525595":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Не знам. Можеш да я питаш.
''zms15783''
Рейтинг: 515 НеутралноНе може да развалиш нещо правено за вечни времена. Освен опит да се омаскарят-виж за това желаещите да се "докажат" не са малко.
Николай Колев
Рейтинг: 2160 Неутрално"Внуците на Хаджииванчо Пенчович", за които думата на Русия е по-правилна от българската история.
* ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събраниеVlado Nikolov
Рейтинг: 3240 НеутралноЗа съжаление, винаги гледаме първо да разрушим, чак после се сещаме за по-добро печелившо приложение. Да, много от тези паметници са идейно надъхани, някои са грозни, трети - глупави. Но те са история. Добра, лоша, това няма значение. У нас, всеки смята, че историята започва от него, премахвайки по-старото. Грешим. "НАРОД, КОЙТО НЕ ПОМНИ ИСТОРИЯТА СИ, Е ОБРЕЧЕН НА ИЗЧЕЗВАНЕ". Казал го е умен човек.
niakoi_si
Рейтинг: 684 НеутралноДо коментар [#4] от "penetrating":
Във цял свят е пълно с паметници от противоречиви исторически моменти. Но хората са ги пазят, за да помнят.
В БГ единствения смислен паметник май ще е паметника на простотията. Ще е валиден, както за комунистическите кратуни, така и за постмодерните демократични умнокрасавци!
Fiji
Рейтинг: 1705 НеутралноГ-н Спасов, паметникът на съветската армия не се ли казваше паметник на българо-съветската дружба? Някакъв такъв спомен имам. Или бъркам?
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
MORTAR
Рейтинг: 235 ВеселоПостороен с "доброволен" труд.
Свободен архитект, урбанист и еколог!Нека сега започне разрушаването му с доброволен труд. Бас държа че във фейсгрупата ще се запишат десетки хиляди, но с кирки в уречения час ще се яват само 3-4 човека.
Ако не броим ония дето ще дойдат да берат железо. В тях ни е надеждата.
Ох леле
Рейтинг: 289 НеутралноСамо говорим и нищо не правим. Не можем да чакаме Бойко, Фандъкова и други комунисти.
MORTAR
Рейтинг: 235 ВеселоДо коментар [#15] от "Vlado Nikolov":
Свободен архитект, урбанист и еколог!Аз лично точно това искам. Да забравим унижението между 1944-89г.
Най-срамната част от 13 вековната история на БГ.
minuva4a
Рейтинг: 255 НеутралноВсички паметници на окупатора да бъдат демонтирани, а ако от федерастията си ги искат ще им ги дадем срещу архивите, златния ни резерв и доплащане.
Fiji
Рейтинг: 1705 РазстроеноНе е история, настояще е. "Съветската армия" още е тук, но под друга форма – армия от тихия руски фронт, политкомисари, нощни вълци и дневни вълци в овчи кожи. И докато има хора, които не приемат паметниците като история, която трябва да ни учи да не правим грешки, а ги приемат като фетиши, пред които да се прекланят (да се прекланят пред една чужда армия и държава), тези паметници ще носят само разделение. Да не говорим, че са в нарушение на закона. Но ние законите не сме свикнали да уважаваме, важно е да уважаваме окупаторите.
Günther
Рейтинг: 627 ВеселоСъгласен съм с автора. Тези паметници, за да не тежат на бюджета, трябва да се взривят, натрошат, лустрорат и декомунизират. Чак когато направим това бюджета на Община Варна ще излезе на излишък и ще имаме пари да сложим плочки на алеите на Морската градина. Ьа съжаление кмета Портних спи, както и партиите от "Демократична България". Те поне можеха да изкарат някоя декларация, митинг или протест, за да се спре това престъпно безобразие :)
Бог да благослови Америка за България!trial_jezz
Рейтинг: 533 НеутралноВеликите нации не се срамуват от историята си. И ние - Българите не трябва да се срамуваме от нея, а да приемем миналото си, да се поучим и направим изводите си, за да продължим по-силни!
“Those who love peace must learn to organize as effectively as those who love war.” ― Martin Luther King Jr.Разбира се, шайката на обичайните заподозрени - наследствените предатели от едно дребно, за изпълнено с омраза към нас малцинство знае това и не желае допускането му.
Дали ще успеят, българи, зависи само и единствено от нас.
Günther
Рейтинг: 627 НеутралноДо коментар [#20] от "Ох леле":
Бог да благослови Америка за България!Моля, нека си имаме уваженията! Бойко, Фъндъкова, Цецка и Цецо са АНТИкомунисти!!!! Нима забравихте дедовците им?!?!?!
lpi31580057
Рейтинг: 434 НеутралноОчаквайте в близките години анексация на Варна след "референдум", в който местните ще призовът ВВП на помощ. На такива "граждани", това им се полага.
Стойка Петрова
Рейтинг: 237 ЛюбопитноДо коментар [#2] от "doggy":
Какви измислици говориш? Как някой ще хвърли око на паметник? Какво ще го прави после? Слез на земята моля те.
Ох леле
Рейтинг: 289 НеутралноДо коментар [#26] от "Günther":
Техните дядовци са комунисти!
****
Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.
ppopov_67
Рейтинг: 775 НеутралноА защо никой не отваря въпрос за "Димитровград"?
Или за "Благоевград"?
Защото вече 30 години на власт са наследници на БКП, маскирани по различен начин.
А за руските агенти и ченгетата от ДС да не говорим.
Николай Колев
Рейтинг: 2160 НеутралноДа, монументите на тиранията НЕ СА ПАМЕТНИЦИ. Не са и културна ценност. Комунистическият режим е обявен за престъпен и неговите символи нямат място като паметници, както нацистките символи.
* ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събрание****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Росен Радославов
Рейтинг: 1880 НеутралноДо коментар [#19] от "Медиен манипулатор":
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sandoКирките бяха, докато над България тегнеше съветско-руското робство.
Вече го няма и има съвременни машини създадени от умни хора нямащи нищо общо със североизтока.
Та лесно ще се разрушат тези паметници на окупаторите. Трябва само политическо желание.
dark'star
Рейтинг: 1619 НеутралноПаметниците са част от историята ... Това е - друга история нямаме.
КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО:-) По същия начин можем да обявим за престъпно турското робство, византийското и римското владичество, както и диктаторските режими на тракийските царе ... и да разрушим всичко.
Паметниците са да има ПАМЕТ !!! Разрушаването на паметници е гаранция, че историята ще се повтори - тя е учителка сурова и не прощава. За това е по-добре да има паметници - колкото и да струва , винаги е по-малко от кръвта жертвите 1923 -1944, за да не се налага опреснителен курс с нови жертви, а двете страни трябва да се помирят с миналото и да го оставят където му е мястото - в историята.
Росен Радославов
Рейтинг: 1880 НеутралноДо коментар [#15] от "Vlado Nikolov":
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sandoИстория на какво са тези паметници на окупатор би ли споделил?
Сенчеста фигура
Рейтинг: 286 НеутралноОбщинските съветници във Варна, БСП и ченгетата да дават пари от собствените си джобове за поддръжката на тази грозотия, а не да взимат от данъците на хората, защото иначе ще дойде режимът, който никога не е съществувал в България, но срещу който са се "борили" престъпниците на БКП.
В Дневник.бг има точно 1 русофил, но с над 300 профила. Щраквайте му редовно ! и да пътува. „Дойче Веле" е педерастка необективна медия, а Дневник.бг вече цензурира без аргументи. Това е обидно и е противоположното на свобода на словото.selqnin
Рейтинг: 1873 НеутралноДо коментар [#13] от "''zms15783''":
"За вечни времена" е доста дълго време....Той и комунизЪма трябваше да е за "Вечни времена", а се оказа мръсно, подло, кафяво, смръдливо, репресивно, тоталитарно, рубладжийско, майкопродавно лай..
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5888 НеутралноДо коментар [#30] от "aleks ivan":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Ти го каза !
Росен Радославов
Рейтинг: 1880 НеутралноДо коментар [#35] от "dark'star":
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sandoКоя история да се повтори бе?
Кой е бил по тиквите твоите да леят мегаломански супер скъпи за България купища бетон за величаене на държава окупатор?
Съмнявам се, че сесесерци са налагали това нещо.
По-скоро местните комунисти са искали така да се натегнат на малоумниците в Кремъл.
В това няма никаква история, а само срам за България.
Също като мавзолея. Два, три, пет, ако е нужно взрива и няма да ги има тия боклуци в Пловдив, Варна и къде ли не. По-малките могат да се преустроят в нещо нормално. Където не може багери и тротил. Просто е. Това не е българска история. Това е история на простотията на БКП болшевики.
dark'star
Рейтинг: 1619 НеутралноЗаслужават си паметниците , защото са наказали фашистките диваци "клали българите както и турчин не гине клал" КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
Рейтинг: 1521 НеутралноЧенгесарницата, която държи част от властта в България не може да се раздели със символите на Русия. И всячески се чуди как да ги брани, понеже те за тях са почти свещени. Същевремено на 2/3 от хората подкрепят оставането в НАТО.
15.02.1989 - 07.02.2018Комбинацията от тези две неща, неизбежно превръща монументите в рисувателни блокчета
Росен Радославов
Рейтинг: 1880 НеутралноДо коментар [#39] от "КМЕТ В СЯНКА":
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sandoСпоред теб след като го е написал дали не е наясно, че са негови думи?
Или се правиш на ударен, че ТИМ Варна е проруски израстък?
Констатирането на очевАдни факти е доста глупаво като подход за трупане на коментари.
Освен това аз съм тук и шанса ти днес е нулев.
Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
Рейтинг: 1521 НеутралноИ колкото по-дълго ги държат тези паметници, толкова по дълго и по-жестоко ще се гаврят със соц паметниците, тези 2/3 подкрепящи члеснтвото ни в НАТО.
15.02.1989 - 07.02.2018krasenoFski
Рейтинг: 534 НеутралноДо коментар [#30] от "aleks ivan":
Е как не ти омръзна все едни и същи глупости да пишеш? В кварталната кръчма пред любителите на конспирациите може и да си вървежен с подобни съчинения, но тук просто ставаш за смях.
Росен Радославов
Рейтинг: 1880 НеутралноДо коментар [#41] от "dark'star":
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sandoЯ спомени един, двама "фашистки дивака", които тия пияндета са наказали?
Reporter US
Рейтинг: 305 НеутралноМа какво говорите бе, другарю Росен? Та тези паметници са само химера, мираж, илюзия! Всички подобни бяха разрушени от великите "антикомунисти" на тов. Иван Вирданович Костов в периода 1997-2001, когато имахте пълно мнозинство. А принципният въпрос е - ако не са ви пречели тогава и сте ги оставили, защо започнаха да ви пречат сега? И защо, в най-кризисните години за България, когато хората гладуваха, пазаруваха с купони и магазините бяха празни, не ви се свидеха парите за поддръжка на руските грозилища, а днес, когато имаме рекордни бюджети и пари има за всички, изведнъж заревахте за някакви (общо) 100 000 лева? И то при положение, че се опитахте да отмъкнете царските конюшни за хиляда пъти повече пари - 10 000 000 лева? Значи радете десет милиона, ама се тръшкате за някакви сто хиляди? Щото не сте ги откраднали ли ви се свидят или има някаква друга причина?
zaki
Рейтинг: 536 НеутралноДааа, носталгия по Тато, съветофилство и подмазвачество. В душите и градското пространство.
"ГАРАНТИРАНО! ОТ ГЕРБ!
lpi31580057
Рейтинг: 434 НеутралноДа си ги товарят и дОма. "не сме народ, а мърша", както е казал поета
Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
Рейтинг: 1521 НеутралноДо коментар [#35] от "dark'star":
15.02.1989 - 07.02.2018Колко паметници на турската армия и василевските войни имаме в България?
dark'star
Рейтинг: 1619 Неутрално1944-1989 е най-великото време за 13 века - България е промишлена сила
с благоденстващ народ = страна на инженери и космонавти КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
Росен Радославов
Рейтинг: 1880 НеутралноДо коментар [#45] от "krasenoFski":
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sandoКъде ТУК бе?
Тримата каскета се съберете и се смейте на желанието ни да си изчистим държавата от паметници на окупатори, но си набий в главата факта, че вие сте не просто малцинство, а изчезващ вид.
Ние ще си решим каква държава да оставим на децата си.
Вие отдавна вече НЕ можете да вземате решения.
есе
Рейтинг: 571 НеутралноЧета как Спас пише против паметниците на комунягите и за малко да забравя как ги хвалеше във в. "Пролет" на БКП. Как се променят хората... и времената ... и идеологиите...
Petleshev
Рейтинг: 3298 НеутралноДо коментар [#33] от "Reporter US":
Бивш tww09306483.Тъй, тъй...! Даже и Цецка, Костов я предложи. Нали...? :)))
БонМиленоф
Рейтинг: 37 НеутралноАз пък мисля, че са атракция. А ако на този паметник се монтира стълба и площадка ще е още по-голяма атракция. От там гледката е великолепна
Сенчеста фигура
Рейтинг: 286 НеутралноПаметници на Васил Левски и други герои - максимум 2 метра високи, паметниците на съветските престъпници и идиоти - по 30 метра високи. Рубладжиите са отявени мегаломани, разсипници и унищожители на средства.
В Дневник.бг има точно 1 русофил, но с над 300 профила. Щраквайте му редовно ! и да пътува. „Дойче Веле" е педерастка необективна медия, а Дневник.бг вече цензурира без аргументи. Това е обидно и е противоположното на свобода на словото.****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
man_un
Рейтинг: 604 НеутралноКато младо даскалче през 80-те, често ходех във Варна на курсове в института за усъвършенстване, близо до Почивка. Щеш не щеш, като решиш да отидеш до центъра, минаваш край тоя потискащ бетонен чукундур. Винаги ми е било неприятно. И толкова години варненци още крепят тоя кич.
von_seeckt
Рейтинг: 561 НеутралноКои с василевските войни?
Росен Радославов
Рейтинг: 1880 НеутралноДо коментар [#51] от "dark'star":
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sandoЩом четири фалита за вас комунистите е най-великото време не ми се мисли какво ли ще е най-лошото.
Таньо,
твоите съсипаха държавата. Фалит обявихме бе. Не помниш ли? Луканов го обяви само два месеца след преврата.
Няма как да обвиниш за това сушата, кишата мръсните империалисти.
Купони, липса на ток през три часа.
Затова тия стотици хиляди тонове бетон ще бъдат сринати, ако не може да се превърнат в нещо нормално.
С мавзолея и мумията там решихме въпроса. Няма проблем да го решим и с тия бетонни грозотии напомнящи за окупаторите на България.
lpi31580057
Рейтинг: 434 Неутрално[quote#51:"dark'star"][/quote]
Като знам какви иженери завършваме, ме е страх да отида на лекър...
proventuss
Рейтинг: 1337 НеутралноНатрошаване и за пълнеж на буни за спиране на ерозията и свлачищата и на тях комунетата да посрещат изгрева на 9.9.
Smooth criminal-a criminal who is sneaky and doesn't leave a trace of his presence at the scene.Николай Колев
Рейтинг: 2160 Неутрално[quote#41:"dark'star"][/quote]
* ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събраниеКакво клане, бе? Разбойници, обиращи мандри, които полицията е преследвала. Ако някой тръгне да тормози хората сега, полицията какво, да бездейства ли?
Дедо Крум
Рейтинг: 233 НеутралноДо коментар [#33] от "Reporter US":
Дедо КрумДругарю "Reporter US", Данаил Кирилов, твоят кумир, стана през 1997 г. член на БСП и стана защитник на Жан Виденов в делото за предизвиканата от неговото правителство катастрофа. И докато правителството на ОДС се мъчеше по някакъв начин да закрепи националната валута, Данаил Кирилов спасяваше кожата на престъпника Виденов, а другарят Бойко Борисов разтриваше ушите на любимия му Тодор Живков.
Росен Радославов
Рейтинг: 1880 ВеселоДо коментар [#59] от "von_seeckt":
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sandoВасилий втори Българоубиеца бе.
Ти все не си разбрал, но пък от друга страна те приветствам, че питаш като не знаеш.
Аз правя същото.
Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
Рейтинг: 1521 Неутрално[quote#41:"dark'star"][/quote]
15.02.1989 - 07.02.2018Таньо, хубаво е да четеш книги. Ограмотява.
1. Клаха народа си така, както и турчин не го е клал не е за "фашистите", а за 20 години по рано.
2. Изречението е цитат от антиромата "Хоро" и продължава: "Клаха народа си както и турчин не го е клал......., като по-голяма вина за това имаха тези майцепродавци, които хвърлиха народа в тази братоубийствена война, отколкото защитниците на закона.
3. В България фашизъм не е имало. Фашизъм има само и единствено в Италия.
4. Руснаците не са срещнали съпротива в България и не знам кого са клали. България капитулира незабавно - клали са хора, които не са им са се съпроптивлявали само.
5. Не ти ли е поне малко тъпо, че това 10 годишната ми племеница го знае, а аз ти обяснявам неща, които се учат в началното училище като на умствено изостанал?
Нямаш ли поне грам самоуважение и чест?
von_seeckt
Рейтинг: 561 НеутралноВземай една кирка и отивай да го буташ!
tsyrvulan
Рейтинг: 925 НеутралноДо коментар [#33] от "Reporter US":
ГЕРБ = Сборище от герберунгело-паралелепипедоиди с онбашия Бойка Мутрашенко начело.Я се скрий бре успореден на мутирал хиперкуб. ГЕРБ управляват във Варна от години. Сега ГЕРБ са решили да харчат пари за въпросните грозни монументи. Не умно-красавците, не камунистите, не костовистите и седесарите...а ГЕРБ.
****
Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.
Дедо Крум
Рейтинг: 233 НеутралноДо коментар [#33] от "Reporter US":
Дедо КрумИзобщо, другарю "Reporter US", пъхни се в комунистическия клозет, от който си изпълзял и пусни водата след себе си.
Росен Радославов
Рейтинг: 1880 НеутралноДо коментар [#57] от "Reporter US":
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sandoА бе Мозък. Тоя си е от твоите.
Не разбираш ли, че е сарказъм това, което е написал.
Как може паметник да се лустрира? Думата знаеш ли какво значи?
А как да се декомунизира?
САРКАЗЪМ. Беги да четеш що е то сарказъм.
БонМиленоф
Рейтинг: 37 ВеселоДо коментар [#56] от "Burn":
Ти май не си посещавал паметника в Шумен - Създатели на българската държава?
Едно време бетон се е леел на поразия ;)
Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
Рейтинг: 1521 НеутралноДо коментар [#59] от "von_seeckt":
15.02.1989 - 07.02.2018Василевс = това което негрмотните даскали в началното наричат "Византийски император" Няма да се отплесвам, защо не е вярно, но василевските войни - войните, които са се били за василевса, които превземат България през 1018г.
Günther
Рейтинг: 627 ВеселоДо коментар [#29] от "Ох леле":
Бог да благослови Америка за България!Лъжеш, мръсник! Комунистите утрепаха дедпвците им!!!! Цецка дори плака на телевизора по време на предизборната кампания, когато разказва! Как не те е срам да лъжеш така като шумкар?!?!?!
#ЛУСТРАЦИЯ трябва на такива като теб със ЗАКОН приготвен от Дани Кирилов!!!
Росен Радославов
Рейтинг: 1880 НеутралноДо коментар [#69] от "aleks ivan":
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sandoНе е съгласен. Не е съгласен да се съборят паметниците на окупаторите.
Не е съгласен да се разчува, че ТИМ си е свързана с руснаците.
Нищо не му харесва, но го е страх в прав текст да го напише и затова усуква.
Отдлено, че му е нужно да трупа коментари незнайно защо.
Или пък знайно.
Виж коментара му № 5. Пак се мъчи да пъхне ГЕРБ в този 30+ годишен проблем с паметниците на окупаторите.
султана глаушева
Рейтинг: 346 НеутралноТези, които извършват вандалски актове, поне един от тях да е бил глобен? Да си бръкне в джоба и да плати това, което е натворил? Май няма такива!
Мърфи е оптимист!Alexander97
Рейтинг: 2969 НеутралноДо коментар [#35] от "dark'star":
Това е - друга история нямаме.
:-) По същия начин можем да обявим за престъпно турското робство, византийското и римското владичество,
По твоята "логика" да запаметим и турското, и византийското!
Вдигаме /защо ли предшествениците ни са пропуснали/ паметници на Баязид, Василий българоубиец... Нататък ти си продължи!
Кръщаваме някои по-големички градчета на Осман великолепни и си ги охраняваме и осветяваме!
Нъл тъй Бай, както ти казват.
Много сте прости, комунетата!
Много, но и нагли!
Храбър
Рейтинг: 3743 НеутралноДо коментар [#57] от "Reporter US":
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"Като нямаш нищо за казване, защо се навираш между шамарите?
Само фактът, че защитаваш паметници на руските навлеци в България или онзи на двамата крадци (виж как се ослушват като лалугери с пълни бузи), нарекли се борци против фашизма, те слага директно между другарчетата ти.
himler
Рейтинг: 529 НеутралноТези комунистически паметници, както и паметниците на американските летци бомбандирали София са позор за нашата държава с истинско име Циганистан!
Бившият съветски съюз уби България! Но виновен е и народа - ъолкова много русофили! Всъщност трагедията на България са били и в момента са русофилите!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Сенчеста фигура
Рейтинг: 286 НеутралноПрав си, че едно време се е леел много бетон (в периода 1944 - 1989 г.) В Дневник.бг има точно 1 русофил, но с над 300 профила. Щраквайте му редовно ! и да пътува. „Дойче Веле" е педерастка необективна медия, а Дневник.бг вече цензурира без аргументи. Това е обидно и е противоположното на свобода на словото.
zaki
Рейтинг: 536 НеутралноДо коментар [#2] от "doggy":
Значи, само грозното бетонно капище на окупатора спасява малкото останала зелена площ от мафиотските строителни мераци. Зер и мутромилиционерите имат сантименти. Много добре знаят от къде произлизат и с какво са свързани. С дедовците им кашкавалокрадци.
Клета майка България!!!
Росен Радославов
Рейтинг: 1880 ВеселоДо коментар [#47] от "Reporter US":
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sandoНа моменти си весел луд. Затова ще ти отговоря.
Поста ти е пълен с противоречия.
По купонната система и фалита на България ДСигурност имаше пълната власт в България.
Как да сме отговорни ние за това време?
Сега да те нахраня за Иван Костов.
Иван Костов имаше да сътворява България от нищото. Съсипана напълно и фалирана банкова система. Съсипани ВСИЧКИ предприятия и фирми. Предвидливо съсипани от ДСигурност за да може после да бъдат купени от другарите за без пари.
Та проблема остана сега, да. Сега е време вече да разкараме срамният бетон лят от проклетите комунисти в чест на окупаторите на България за половин век.
Reporter US
Рейтинг: 305 НеутралноМа нищо не защитавам бе, другар "умен". Питам защо същите паметници не ви пречеха, когато имахте пълно мнозинство в НС и можехте да приемете закон за тяхното премахване, а започнаха да ви пречат 18 години по-късно, когато подарихте на БСП 40 депутата, за да имат 80 и да са значителна опозиция? Защо не ви пречеха тези паметници по времето на царя, станишев, Орешарски, а започват да ви пречат само когато ГЕРБ са на власт? Дали не се опитвате, плюейки по ГЕРБ, да върнете на власт партията-майка БСП, или аз нещо неправилно схващам ситуацията? Я сподели сега, да ни покажеш колко си умен, освен пословичната ти храброст де...
himler
Рейтинг: 529 НеутралноДо коментар [#22] от "minuva4a":
Ако руските фашаги ни върнат всичко, което са ограбили от нас, то България ще бъде на излишък поне 20 години!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
****
Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.
Reporter US
Рейтинг: 305 НеутралноАаа, били сте много заети да подарявате предприятията на червените си ортаци и рафинерията ни на Путин, та затуй не сте сколасали да съборите паметниците, викаш. Е верваме де, верваме...
Fiji
Рейтинг: 1705 ВеселоКакто каза един банкер (не му пиша името, да не му правя реклама), няма носталгия по социализма, има носталгия по хормоналните нивА.
Slick
Рейтинг: 464 ГневноЗАКРИВАЙ паметниците на окупаторите!!!!
Judjuk
Рейтинг: 3503 НеутралноКой направи паметниците? Бившите комунисти, днешни атлантици.
dark'star
Рейтинг: 1619 НеутралноИз Стара Загора само статуи на императори и колони с надписи за императори да търсиш - така си стояха по улиците, сега сигурно са в музея. ИМА в изобилие !!! КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
Сенчеста фигура
Рейтинг: 286 НеутралноКомунизите/рубладжиите навсякъде са мегаломани, румънският парламент е поне 20 пъти по-голям от българския, в болната глава на комуниза е да строи големи неща, които после да гълтат много пари за поддръжка и когато това стане невъзможно, всичко фалира и идва време за събаряне.
В Дневник.бг има точно 1 русофил, но с над 300 профила. Щраквайте му редовно ! и да пътува. „Дойче Веле" е педерастка необективна медия, а Дневник.бг вече цензурира без аргументи. Това е обидно и е противоположното на свобода на словото.dark'star
Рейтинг: 1619 НеутралноТЕ победиха заедно с Британия , СССР и САЩ ... а вашите загубиха войната !
Оскверняване паметта на загиналите антифашисти трябва да е подсъдно. КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
doroteus
Рейтинг: 1345 НеутралноДо коментар [#15] от "Vlado Nikolov":
Но същият УМЕН ЧОВЕК едва ли е мислел , че НЕ трябва да си познаваме в детайли ИСТОРИЯТА МЕЖДУ 1944 И НОЕМВРИ 1989 Г. !
Сенчеста фигура
Рейтинг: 286 Неутрално[quote#94:"dark'star"][/quote]
В Дневник.бг има точно 1 русофил, но с над 300 профила. Щраквайте му редовно ! и да пътува. „Дойче Веле" е педерастка необективна медия, а Дневник.бг вече цензурира без аргументи. Това е обидно и е противоположното на свобода на словото.В България никога не е имало фашизъм, но дрогите от БСП могат да го докарат в България като противодействие на безобразията им.
tacheaux
Рейтинг: 4089 НеутралноВместо да разрушим комунистическите паметници и тези на съветската армия , ние даваме пари да ги съхраняваме и поддържаме в разрез със закона , който обявява комунистическия режим за престъпен. Това го правят съветниците във общинския съвет на Варна с гласовете на ГЕРБ и БСП, което е още едно доказателство , че тези две партии са двете страни на една монета, клонове на БКП, дефинирана по живковската конституция като единствената, която може да се допусне до властта.
Докато комунистите продължават да управляват България , за никаква декомунизация не можем да говорим.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
dark'star
Рейтинг: 1619 НеутралноНародния съд над военнопрестъпниците малко ли ти е като списък ?!
... и е по искане на англоамериканците - тях питай кой точно за какво КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
tacheaux
Рейтинг: 4089 НеутралноНякъде преди време бях чел , че средствата , които комунистическа България е изразходила за строеж на комунистически и съветски паметници се равняват на стойността на около 350 километра магистрали плюс стойността на пътните тунели под Шипка , Петрохан и Троян-Кърнаре.
Огромни средства за реклама и възвеличаване на комунистическото съветско господство.