През миналата година са станали 138 умишлени убийства

През миналата година са станали 138 умишлени убийства

© Георги Кожухаров



Средно всяка седмица в България има повече от два случая на умишлено убийство. Всеки ден по пътищата на страната стават средно 18 катастрофи с повече от една жертва, а 23-ма души получават наранявания. Имуществото на гражданите всекидневно се подлага на над 123 посегателства, а се разкрива всяко трето от тях. Осем милиона лева са загубили пред годината жертвите на телефонните измамници като всеки ден граждани подават сигнали за поне три такива престъпления.


Това следва от данните на Министерството на вътрешните работи за 2018 г., публикувани в сайта му. Статистиката на МВР отчита регистрираните престъпления и бележи подобрение по всички показатели - броят им намалява, а разкриваемостта се увеличава.


През миналата година са станали 138 умишлени убийства


Над 90% от умишлените убийства се разкриват




Регистрирани са общо 138 умишлени убийства (довършени и опити). От тях 92 са завършили със смърт на жертвата. Най-много довършени умишлени убийства са регистрирани в София-град – 11, София- област – 7, Пловдив – 6, Бургас, Велико Търново, Русе и Сливен – по 5. Близо 96% от тези случаи са разкрити. При опитите за убийство обаче увеличението спрямо 2017 г. е с близо 50%, сочат данните на ведомството.


Най-много кражби се извършват чрез взлом


От престъпленията против собствеността кражбите заемат най-висок относителен дял – 79.7%. През годината са регистрирани общо 35 860 кражби при 40 947 за 2017 г., тоест спадът е с 12.4%. Разкриваемостта е 34.1%, което е с 2.9 пункта повече от 2017 г. (31.2%).


Основна част от кражбите се извършват чрез взлом. През 2018 г. са регистрирани 7482 такива случая, с 15.4% по-малко от 2017 г. Разкриваемостта се увеличава с 1.3 пункта до 15.1%. МВР отчита положителна тенденция при домовите кражби, които намаляват с 12.6% спрямо 2017 г. Разкриваемостта се увеличава с 3.4 пункта от 23.6% на 27%.


Намаление от 16.2% се констатира и при измамите. От регистрираните 3121 измами са разкрити 510. Разкритите извършители са 394-ма, сред които има 11 деца и четирима чужденци. Допълнително през периода са разкрити 324 измами, извършени в предишни години, като са установени 353 извършители.


През миналата година са станали 138 умишлени убийства


Щетите от телефонните измами са 8 млн. лв.


Спадът при телефонните измами е със 17.2%. През 2018 г. са регистрирани 1097 телефонни измами спрямо 1325 за 2017 г. Разкритите са 201 (18.3%) спрямо 171 (12.9%) за 2017 г. Установени са 145 извършители (въртачи, контрольори и мулета), спрямо 148 за 2017 г. През 2018 г. са разкрити и 60 телефонни измами от регистрирани през предходни периоди (42 за 2017 г.), като установените извършители са 68 (48 за 2017 г.).


Най-много телефонни измами са регистрирани в София (340), Варна (75), Хасково (63), Русе (62), Бургас (60) и Шумен (56). Причинените щети са над 8 млн. лева.


Намалява регистрираната престъпност и в селата


В резултат на целенасочената работа на мобилните екипи за противодействие на конвенционалната престъпност в малките населени места, през 2018 г. се отчита спад в нивата на регистрираните престъпления в селата, които са с 8.2% по-малко в сравнение с 2017 г., се посочва в доклада. Най-съществено намаление се констатира в областите Плевен (23,2%), Благоевград (17,6%), Кюстендил (16,9%) и Бургас (16,8%). Нивото на разкриваемост е с 1.7 пункта по-високо спрямо 2017 г


Жертвите на пътя са 611, със 71 по-малко, отколкото през предходната година, се вижда от статистическите данни. Ранените са 8471, намалението е с 209.

Коментари (52)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 945 Весело

    Колко са на мъже, колко на жени, травестити и тн.
    Исксм разбивка по 32 пола!

    В Русия съм! В Русия съм!
  2. 2 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 945 Любопитно

    Големия брой убийства показва, пе държавното правосъдие не работи. И се налага гражданите да го налагат.

    В Русия съм! В Русия съм!
  3. 3 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 1501 Любопитно

    Смайва ме статистиката - 96% разкрити убийства (браво!!!) срещу САМО 18% от телефонните измами?
    Ясно, че при убийство се хвърлят всички ресурси и т.н., обаче защо толкова нисък процент при телефонните измами. Ако трябва да се променят закони, за да е проследим телефонен разговор и СИМ карта, да променят законите, вкл. на европейско ниво?

    Доброто е заразно
  4. 4 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 1501 Неутрално

    Големия брой убийства показва, пе държавното правосъдие не работи. И се налага гражданите да го налагат.
    —цитат от коментар 2 на Веселин Дечев


    Броят убийства изобщо не е "голям". В Чикаго при население два милиона и половина убийствата за година са 539.
    В Русия броят на убийствата е ДЕСЕТОКРАТНО по-голям от този в България.

    Доброто е заразно
  5. 5 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1839 Неутрално
  6. 6 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1353 Неутрално

    Броят убийства изобщо не е "голям". В Чикаго при население два милиона и половина убийствата за година са 539.
    В Русия броят на убийствата е ДЕСЕТОКРАТНО по-голям от този в България.
    —цитат от коментар 4 на АзКлавдия


    ++++

    И през соца в България убийствата бяха много повече. Но се криеха.

    The best way to predict the future is to invent it.
  7. 7 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3382 Неутрално

    До коментар [#2] от "Веселин Дечев":

    Всъщност убийствата днес са в пъти по-малко от любимото ти Живково Време.Както и жертвите на пътя,въпреки много по-тежкия трафик ,и повечето автомобили днес.

  8. 8 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 945 Неутрално

    До коментар [#3] от "АзКлавдия":

    Просто никой не му се занимава.
    Преди няколко години звъняха в нас. След това имах път край РПУто. Влязох и казах на дежурния. Щом нямало пресръпление те какво да направели. Ми, викам, да установите номера от който са звъняли и да ги проследите. Направо ми се изсмяха. Да казвам ли, че въобще не се съгласиха да подам писмен сигнал.
    А наскоро някой счупил стъклото на кварталното кафене. Обажда се момичето в полицията - ми ний кво да нсправим като няма камери и никой не го е видял. Да казвам ли, че въобще не дойдоха и не исйаха да регистрират случая?
    Регистрират се престъпления, които са ясни и предварително разкрити. За да се подобрява стъкмистиката!

    В Русия съм! В Русия съм!
  9. 9 Профил на zero_day
    zero_day
    Рейтинг: 420 Неутрално

    Трябва да се взема в предвид и колко кражби, измами и т.н. не се регистрират никога в полицията...

  10. 10 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 2362 Неутрално


    " Над 90 % от умишлените убийства се разкриват "


    В тези проценти влиза ли шесторното убийство в Новогодишната нощ на 2017-2018 -та ?

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  11. 11 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 1501 Неутрално

    До коментар [#8] от "Веселин Дечев":

    Интересно, защото аз също съм ходила в полицията във връзка с опит за телефонна измама.
    Снеха всички данни и ме помолиха (това беше преди три години, може да е променено) да подам заявление пред мобилния оператор, че съм съгласна разпечатката с тел. номера за съответния ден да се предостави на полицията. Трябвало лично да се съглася. Пак казвам, сега може да е променено.
    По-нататък не са ме инфомирали какво точно се случва, естествено, но в Пловдив имаше разкрити такива измами.
    А ти защо си мълча, след като нищо не са направили?? Те си имат шефове, има медии.
    Щом си мълчал, значи си ОК.

    Доброто е заразно
  12. 12 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 1501 Неутрално

    До коментар [#9] от "zero_day":

    Точно това никога не съм го разбирала. Не се обаждаш, за да съобщиш, а после като излязат данните, казваш "тия лъжат".
    Ами не лъжат те, а ти, дето не си се обадил...
    Не мога да трая хора, които си мълчат като пукали, когато трябва, а плямпат, когато вече няма никакво значение.

    Доброто е заразно
  13. 13 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1353 Неутрално

    Като ученик четох една книга неясно как преминала през комунистическата цензура. Имаше я в библиотеката и ми я препоръча мой съученик. Казваше се "Записки на съдебния следовател" или нещо подобно. В нея бяха описани случаи на изключително жестоки убийства в НРБ.

    The best way to predict the future is to invent it.
  14. 14 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 8675 Неутрално

    Донякъде оптимистична картина...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  15. 15 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 1501 Неутрално

    До коментар [#13] от "EU defender":

    Изобщо не са писали за убийства по вестниците. Хората знаеха, разбира се, но само местните.
    Аз си спомням едно зловещо убийство в нашия квартал, за което не се съобщи и дума, а то беше станало на стотина метра от блока и дечурлигата бяхме уплашени и си говорехме всякакви страхотии. На кой каквото му дойде на акъла или е чул от баба си.

    Доброто е заразно
  16. 16 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 1240 Неутрално

    До коментар [#3] от "АзКлавдия":

    Повечето убийства са дело на познати хора или извършени на публични места (дискотеки, барове, магазини). Докато едва ли има камера, сочеща към терасата на баба Гица, която цели измамник с пачки и злато през балкона.

  17. 17 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 1501 Весело

    До коментар [#16] от "chepokalipsis":

    Абе то камера няма, но и те не се обаждат по домофона, а по телефона.
    Явно им е много добра схемата с прикриването на сим карти.

    Доброто е заразно
  18. 18 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2345 Неутрално

    До коментар [#4] от "АзКлавдия":

    колкото е по дива държавата ,толкова повече убийства , нещата тук са вследствие на агресията навсякъде ,която се насажда от детска възраст.

  19. 19 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2250 Неутрално

    Че "родната" полиция има маса треки за дялане, нма защо и да се коментира.
    Но на мен ми стига да видя на екрана егашния ( и не само:)) министър и нещата си идват на място.
    Предполагам, защото все пак в страната са налице по-възрастната част от населението, че това е основен фактор за този брой убийства, при това дори от съобщенията се вижда, че голямата част от тях са битови - ревнст, глупост, в някои случаи изперкване - неща, които са непредсказуеми, случват се навсякъде и са лесни за разкриване.

  20. 20 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 1501 Неутрално

    До коментар [#4] от "АзКлавдия":колкото е по дива държавата ,толкова повече убийства , нещата тук са вследствие на агресията навсякъде ,която се насажда от детска възраст.
    —цитат от коментар 18 на edin drug


    Ами значи нашата изобщо не е "дива".
    Убийствата са доста под много европейски държави.
    Виж статистиката, има достатъчно данни в нета.

    Доброто е заразно
  21. 21 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 1410 Неутрално

    Използвам случая на особено подходящата за днешния ден централна статия на Дневник да честитя на всички пораснали момичета днешния празник. Честито, момичета😊🍷

    Мърфи е оптимист!
  22. 22 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2864 Неутрално

    До коментар [#13] от "EU defender":

    Тя се изучаваше по съдебна медицина. Приятел, дето следваше такава, ми е в даде да я прочета. Наистина брутлна книга.

  23. 23 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8572 Неутрално

    Добре, че сами си се хвалят.

  24. 24 Профил на Reporter US
    Reporter US
    Рейтинг: 494 Неутрално

    Колко от убийците са членове и симпатизанти на радикалното БКП - ДСБ - като двамата сатрапи от Горна Оряховица, които съдът на Лозан Панов оправда, след като хладнокръвно бяха убили бебе?

  25. 25 Профил на Stavrogin
    Stavrogin
    Рейтинг: 763 Неутрално

    По времето на комунизма, в който уж нямало престъпност убийствата, без политическите, са били доста повече

    Отишло едно джудже при Веско Маринов за автограф и му казало: „Г-н Маринов, пораснах с вашите песни“.
  26. 26 Профил на hhhuuunnnn
    hhhuuunnnn
    Рейтинг: 1039 Неутрално

    Големия брой убийства показва, пе държавното правосъдие не работи. И се налага гражданите да го налагат.
    —цитат от коментар 2 на Веселин Дечев


    убийствата са около 10 пъти по-малко от времето на любимия ви тодор живков и в пъти по-малко от в любимия ви руски кенеф

    нищо не прилича повече на Работническо Дело от Дневник
  27. 27 Профил на redguy
    redguy
    Рейтинг: 1066 Неутрално

    До коментар [#16] от "chepokalipsis":Абе то камера няма, но и те не се обаждат по домофона, а по телефона.Явно им е много добра схемата с прикриването на сим карти.
    —цитат от коментар 17 на АзКлавдия


    Абе цели компании ги крият кой им е собственика и никой не може да каже, какво остава за телефонно обаждане да се скрие.

    Убийствата са по-лесни за разкриване, защото в голяма степен са в резултат на пиянски побои, от страст или от гняв, остават много улики и т.н.. Планираните мафиотски убийства обаче не се разкриват. Телефонните измами не се разкриват, защото няма почти никакви следи, по които да се проследят. Трябва да има подставено лице, примерно.

  28. 28
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  29. 29 Профил на hugo_chaves
    hugo_chaves
    Рейтинг: 550 Неутрално

    По времето на комунизма, в който уж нямало престъпност убийствата, без политическите, са били доста повече
    —цитат от коментар 25 на Stavrogin

    Статистика и доказателства за тези думи нямаш само празни приказки.Кой е казал ,че по време на комунизма е нямало престъпност ? Дано убийствата намаляват още повече следващите години.

  30. 30 Профил на b_52_strato
    b_52_strato
    Рейтинг: 944 Неутрално

    Искам да попитам модчето - наистина ли смятате коментар №24 за нормален?
    Нормален за сайта?

    Наистина ли?

    Забранявам на бокулизачи и комуняги да четат постингите ми!
  31. 31 Профил на Reporter US
    Reporter US
    Рейтинг: 494 Неутрално

    Искам да попитам модчето - наистина ли смятате коментар №24 за нормален?Нормален за сайта?Наистина ли?
    —цитат от коментар 30 на b_52_strato


    Що ве, другар? Коментарът е сто процентова истина, доказана със официални СРС-та, които не просто прочетохме, а чухме. Чухме! И ако знаехме, че драгалевската мафия има толкова мощни пипала, че да принуди всички медии да ги изтрият (а иначе сте много "за" свободата на медиите де), щяхме да си ги запишем и да ви ги пускаме. а за вашите ежедневни твърдения, как се било крадяло, как ГЕРБ били еди какви си - някакви доказателства? Тц. Комундели, сър...

  32. 32 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2220 Любопитно

    "Всеки ден по пътищата на страната стават средно 18 катастрофи с повече от една жертва,"

    Дневник, сигурни ли сте, че има по 18 ПТП с по поне една жертва/загинал ДНЕВНО?

    Годината има 365 дни по поне 18 загинали на ден прави 6570 загинали за година минимум.
    Официалната статистика дава 610 загинали за 2018г. Това е поне 10 пъти по-малко от подадените от вас данни във статията.

    Модератора е неадекватен!
  33. 33 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2220 Любопитно

    "Всеки ден по пътищата на страната стават средно 18 катастрофи с повече от една жертва, а 23-ма души получават наранявания."
    "Жертвите на пътя са 611, със 71 по-малко, отколкото през предходната година, се вижда от статистическите данни."

    ?!?

    Модератора е неадекватен!
  34. 34 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 1813 Любопитно

    А пребити колко хиляди ?!

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  35. 35 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2220 Неутрално

    До коментар [#17] от "АзКлавдия":

    След повишаването на нивата на терористична заплаша в Европа през последните години е изключително трудно системно да прикриваш СИМ карти.
    Не са добри, просто си плащат на правилните хора и получават чадър.

    Нали си даваме сметка, че подобни "скрити" СИМ карти може да се използват и за подготвяне на терористични нападения. Никой няма да търпи системна циркулация на "скрити" СИМ карти.

    Модератора е неадекватен!
  36. 36 Профил на kopo
    kopo
    Рейтинг: 232 Гневно

    До коментар [#29] от "hugo_chaves":

    Всъщност статистики има. Народната милиция е обобщавала всяка година данните, но с класификация "секретно". Виждал съм сканирани някои от тези доклади - нищо общо с мантрата "колко беше спокойно по байтошововреме".
    В момента голяма част от тези документи вече са разсекретени и достъпни. Доста са качени и в сайтове в Интернет. За сега все още не знам да има серизоно проучване на този материал и обобщаване, но и това е въпрос само на време.

  37. 37 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2220 Неутрално

    До коментар [#20] от "АзКлавдия":

    Права си не е "дива". Нашата е в друга статистика спрямо останалите.
    И не става дума за убийствата...

    Модератора е неадекватен!
  38. 38 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2220 Неутрално

    До коментар [#27] от "redguy":

    "Телефонните измами не се разкриват, защото няма почти никакви следи, по които да се проследят. "

    Звънят през цифрова мрежа. Познай дали няма следи.

    Модератора е неадекватен!
  39. 39 Профил на mednikarov
    mednikarov
    Рейтинг: 316 Неутрално

    Някой може ли да извади статистика за убийствата по време на соца, би било любопитно. За жертвите при ПТП-та съм виждал статистика, наистина са доста повече.

  40. 40 Профил на patilanskomeze
    patilanskomeze
    Рейтинг: 496 Неутрално

    В Швеция, "залята от нашественици" и превърнала се "в Сомалия", са регистрирани за година 113 убийства.
    Иначе процента убийства в БГ на 100 000 от край време кръжи около 1.2
    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_intentional_homicide_rate

    Убийства на 100 000 души

    - Швеция 1.1
    - България 1.2
    - Унгария 2.1
    - Естония 3.1
    - Латвия 3.3
    - Беларус 3.6
    - САЩ 5.3
    - Литва 5.3
    - Русия 10.8 (стожери на моралъ и нравственостъ, воистину натам трябва да се стремим)
    ___
    - Ел Салвадор 82.8 (друго си е християни и традиционни ценности)
    - Хондурас 56.5 (направо 10 милиона да дойдат в САЩ, бариери по границата е неморално)
    - Ямайка 47.1 (негрите са безобидни, а като са напушени--ептен)

    - ЮАР 33.9 (ето така вече е и в САЩ в градовете със съответната демография)
    ___
    Homicide/100 000 CITY % Blacks % Hispanics % Whites
    66.0 St Louis 46.4 4.0 43.9
    55.7 Baltimore 63.7 4.2 28.0
    39.8 Detroit 82.7 6.8 10.6
    39.5 New Orleans 60.2 5.2 30.5
    38.2 Baton Rouge 50.4 3.5 40.8
    31.0 Kansas City 30.0 10 54.9
    27.7 Cleveland 53.3 10 33.4
    27.7 Memphis 63.3 6.5 27.5
    27.1 Newark 52.4 33.8 26.3
    24.1 Chicago 32.9 28.9 31.7
    23.4 Cincinnati 44.8 2.8 48.1
    20.1 Philadelphia 42.6 14.1 34.9
    19.8 Milwaukee 40.0 17.3 37.0
    18.0 Pittsburgh 26.1 2.3 64.8


    ...Някой ден трябва да спре избора да е между лъжещи либерасти и лъжещи путинисти...

  41. 41 Профил на patilanskomeze
    patilanskomeze
    Рейтинг: 496 Неутрално

    Фак.
    Е, поне се пробвах с табличка.

  42. 42 Профил на Slick
    Slick
    Рейтинг: 2237 Гневно

    Я кажете авто мафията защо я толерирате? Забелезахте ли как нема авто кражби в проценти разкрити? Щото е под 10%

  43. 43 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 945 Весело

    А аз се питам: що така в резултат на тез толкоз жестоки катастрофи има убити и рснени, но нито един изнасилен?

    В Русия съм! В Русия съм!
  44. 44 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2685 Неутрално

    Убийствата в България са под средното за ЕС :)

    И то не че у нас падат. Ми на Запад се увеличават. :)

    И голяма част от тези умишлени убийства са от ревност или домашно насилие между роднини както му викат. Затова и ги откриват.

  45. 45 Профил на Deadpudding
    Deadpudding
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#8] от "Веселин Дечев":

    И на мен ми се изсмяха за разбито стъкло на кола. Ма на инат стана това, най-малкото защото са ДЛЪЖНИ да приемат случая колкото и да е "смотан". Даже ме търсиха 2 пъти защото сведенията които бях дал били "изгубени" или имаше някакъв проблем с тях а вторият път защото трябваше да се препотвърди за пред прокурор.Това , че не си знаеш правата не е проблем на полицията. Проблеми са бюрокрацията и корупцията във тоя държавен орган.

    This is the place where puddings die.
  46. 46
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  47. 47 Профил на Slick
    Slick
    Рейтинг: 2237 Неутрално

    Каквото и да лъжат, всички знаем, че полицията е неадекватна, корумпирана и мързелива. Реформа трябва, не статистика

  48. 48 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9599 Неутрално

    А селяните не подават жалби за кражбите по домовете си, понеже едно прасе не е повече от 300 лв. или примерно зимнината в мазето, както и бакърен котел или други....

  49. 49 Профил на Светозар Христов
    Светозар Христов
    Рейтинг: 421 Неутрално

    Това само поръчковите убийства ли са ? А убийствата на Българи от ромеи за хулигански прояви ли се броят ?

  50. 50
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  51. 51
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  52. 52 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 296 Неутрално

    До коментар [#40] от "patilanskomeze":

    In May 2017 a survey by Dagens Nyheter showed that of 100 suspects of murder and attempted murder using firearms, 90 had one parent born abroad 75% were born in the 90s.[46]

    Това го пише в Уикипедията за убийствата в Швеция.90 процента от убийците са имигранти или наследници на имигранти.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK