България

Източник: ЦИК към 12 ч.

Избирателна активност
Гласували
Негласували

Източник: ЕП

Кой печели в ЕС

Източник: ЕП

Пенсията на почти всеки трети нов пенсионер ще бъде намалена, сочи анализ на НОИ

Пенсията на почти всеки трети нов пенсионер ще бъде намалена, сочи анализ на НОИ

© Юлия Лазарова



Предварителните данни на Националния осигурителен институт (НОИ) сочат неутрален ефект от отпадането на дохода за периода 1997-1999 г. при изчисляване на индивидуалния коефициент за отпуснатите след 2018 г. пенсии. Така от НОИ обобщават данните от анализ, направен от осигурителния институт във връзка с промяната в пенсионното законодателство от началото на 2019 г., съобщава БТА.


НОИ подготвя последваща оценка на ефектите от влезлите в сила разпоредби на Закона за бюджета на държавното обществено осигуряване за 2019 г.,с фокус върху ефекта от отпадането на дохода за 1997-1999 г. при изчисляване на индивидуалния коефициент (ИК) на лицата с пенсии, които ще бъдат отпуснати след 31 декември 2018 година.


Изключването на доходите за 1997, 1998 и 1999 г. и налагането на ограничение върху крайната стойност на ИК води до увеличение в размера на ИК за 56.8 на сто от обхванатите в анализа, без промяна остават размерите на ИК на 11.9 на сто, а при 31.3 на сто се получава намаление в ИК.




Очаква се в бъдеще делът на негативно засегнатите да продължи да намалява, анализират от НОИ. Предварителните резултати относно влиянието на промяната върху размера на индивидуалния коефициент се извършва въз основа на данни за 67 881 осигурени , на които от НОИ са изпратени уведомителни писма през 2018 г., че им предстои да навършат изискуемите години за пенсия през следващата година.


Предварителният анализ на данните сочи, че общият ефект от прилагането на промените е увеличение с 0.3 на сто на средния ИК на лицата от разглежданата съвкупност, което показва, че от гледна точка на системата, ефектът е неутрален. Средното увеличение на ИК е 4.3% за съвкупността на лицата с увеличение и запазване на размера, а средното намаление на лицата, за които беше изчислен по-нисък ИК, е 8.3 на сто.


От гледна точка на бюджета на държавното обществено осигуряване, очакванията са промяната да доведе до намаление на разходите за пенсии с 9.1 млн. лв. за 2019 г., което е само 0.09 на сто от общия разход за пенсии, заложен в Закона за бюджета на държавното обществено осигуряване за настоящата година. Към този момент намаление на размера на ИК се наблюдава предимно при хора, които в периода 1997-1998 са се осигурявали за по-малък брой месеци на високи доходи.

Ключови думи към статията:

Коментари (155)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4168 Неутрално

    За пореден път се убеждавам колко голяма "мащеха" е нашата държава за редовите си граждани!

  2. 2 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2321 Разстроено

    Понеже са супер високи , та хората няма какво да ги правят.Бах ти и помиярите, без никакво извинение!!!!

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  3. 3 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 2027 Неутрално

    А министър Бисер Петков какъв дял има в това начинание след два мандата шеф на НОИ?
    Защо държавата поставя политически чадър над осъдени некоректни "работодатели" като "Софийска вода" АД и не си събира данъци и осигуровки от тях?
    ОСТАВКА!

    "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
  4. 4 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 3081 Неутрално

    Споко. Пенциите ще намалеят само за тези, които доживеят до тях.

  5. 5 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 2027 Неутрално

    Задължение на гражданите и длъжностните лица за уведомяване
    Чл. 205. (1) Когато узнаят за извършено престъпление от общ характер, гражданите са обществено задължени да уведомят незабавно орган на досъдебното производство или друг държавен орган.
    (2) Когато узнаят за извършено престъпление, подлежащо на обществен ред, длъжностните лица трябва незабавно да уведомят органа на досъдебното производство и да предприемат необходимите мерки за запазване на общото състояние и данни за престъплението.

    "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
  6. 6 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4671 Неутрално

    Единственото правилно решение е индивидуални партиди! Аз съм така и не смятам вноските си за пенсия за данък. Осигурявам се на пълната си заплата. Не крия нищо.

  7. 7 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 3081 Неутрално

    При този демографски срив и бягащи в чужбина младежи друго не може да се очаква.

  8. 8 Профил на Ангел Ангелов
    Ангел Ангелов
    Рейтинг: 379 Неутрално

    До коментар [#6] от "vassilun":

    дерзай баце.....,само кога му дойде "времето" /дано го доживееш!/ ,...да не ревеш 🤣

  9. 9 Профил на pinoccio
    pinoccio
    Рейтинг: 359 Гневно

    Но пари има за Берои, Бистришките тигри и сие, за БПЦ, за мюфтиите, за сирийците, за циганите, за субсидии на партиите, за заплатата на легион мързеливци на държавна службица, за корупция - роднини приятели и прочие на политиканите ни, за командировки на депутатите на ловни изложения и училища в Гана с ебола, за обещетения на осъдилите ни в европейския съд престъпници, и още, и още... За всичко пари има, само не и за балъците дето са ги изкарали.

    Емигрирах късно, но установявам, че е било навреме все пак.

  10. 10 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4168 Неутрално

    До коментар [#7] от "palav_nik":

    Това е така,но от друга гледна точка какво са виновни бъдещите пенсионери ,че Държавата ни е тнакава ................?!У нас вече пенсионната ни система е рухнала , защото ако не ме лъже паметта някъде около 9 милиарда лева отиват за пенсии , а пенсиите на хората в трета възраст са меко казано символични!

  11. 11 Профил на zdra4
    zdra4
    Рейтинг: 619 Неутрално

    Плащането на пенсионни осигуровки - опиум за народа.

  12. 12 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 4409 Неутрално

    "Пенсията на почти всеки трети пенсионер ще бъде намалена"

    Какво значи на "почти". По близко до истината е на всеки 2-ма от 5/или 4-ма от 10/

  13. 13 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 3081 Неутрално

    "Това е така,но от друга гледна точка какво са виновни бъдещите пенсионери ,че Държавата ни е тнакава ................?!"

    Като бъдещ пенционер съм виновен, че вместо да хвана гьостерица и да ги запукам политиците, 30 години опъвам каиша и си плащам данъците и осигуровките като поп.
    Тя и държавата ни затова е такава.

  14. 14 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 2035 Неутрално

    Хаххахаха, тъкмо обсъждахме със съпругата ми дали все пак да не bite the bullet и да се върнем в България.
    Ми не, брат. И след 10 години не.
    Айде че съм на кафе с единия брат Галеф, тука е в една землянка до Марбея, не е излизал човека на дневна светлина от няколко години, станал е брадат кат Моисей.

    Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!
  15. 15 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 1414 Неутрално

    До коментар [#4] от "palav_nik":

    2 милиона доживяват ….Тая мантра я слушаме 30 години как , никой нямало да доживее пенсия

  16. 16 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4671 Любопитно

    До коментар [#8] от "Ангел Ангелов":

    Защо да рева? Не разбирам!

  17. 17 Профил на pinoccio
    pinoccio
    Рейтинг: 359 Неутрално

    Но пък Боко тиквата вади милиони и раздава - на #Кой, на милиционерите, на прокурорите и съда, на кретените в търговския регистър, на депутатите, на когото се сетиш. Лукойл и останалите рашисти не плащат данъци, готвят Белене и патоци до безкрай, КТБ - няма виновни, ма и парата я няма, евросубсидиите източени до дупка, стабиуност си е!

  18. 18 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 983 Неутрално

    Ако някой разчита на висока пенсия от държавата, та ако ще и максимални вноски да внася, го съветвам а) директно да иде на лекар и да му лекуват заблудите медикаментозно овреме (ако въобще може) и б) да започне веднага да мисли с какво и как ще живее след пенсия. При сегашната демографска ситуация няма абсолютно никакъв начин за високи пенсии за бъдещите пенсионери.

  19. 19 Профил на Майндърбайндър
    Майндърбайндър
    Рейтинг: 1379 Разстроено

    По-нататък ще се смятат само осигуровките внесени при управлението на герб.Откъде-накъде ББ ще плаща за осигуровки внесени на Тройната,на Орешарски или случайни служебни правителства?

    ЛУСТРАЦИЯ НА ШАЙКАТА
  20. 20 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8264 Неутрално

    Първо приемат закона, после правят анализа.

  21. 21 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 965 Неутрално

    Не познавам нормален човек у нас, който да смята, че ще получи що-годе добра пенсия един ден, дори да се осигурява на максимален доход. Затова повечето плащат минимума, а си търсят други начин да осигурят старините си - ако доживеят. На герберастията джобовете са бездънни.

  22. 22 Профил на mop36557620
    mop36557620
    Рейтинг: 1238 Неутрално

    До коментар [#20] от "Роси":

    Не си права:

    “ДА видим какво ще покажат данните на НОИ и тогава ще се прецени има ли основания нещо да се променя и дали тези опасения, които бяха изнесени от НОИ на база на симулацията, не се подкрепят от по-пълния анализ, каза днес министърът...”

  23. 23 Профил на Manol Nedyalkov
    Manol Nedyalkov
    Рейтинг: 140 Неутрално

    Анализът на НОИ, ако е написан на по-мека хартия, може да пислужи за нещо друго.

  24. 24 Профил на mop36557620
    mop36557620
    Рейтинг: 1238 Неутрално

    Нищо не е прието, никой не е прецакан, що ревете ?
    Или не искате да четете докрай ?

  25. 25 Профил на mitkoik
    mitkoik
    Рейтинг: 371 Неутрално

    Първо приемат закона, после правят анализа.
    —цитат от коментар 20 на Роси


    Това е нов вид юридически подход, измислен от юридическия гуру Данито Кирилов!

  26. 26 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 12102 Неутрално

    Ще икономисат 9 милиона...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  27. 27 Профил на mop36557620
    mop36557620
    Рейтинг: 1238 Неутрално

    До коментар [#13] от "palav_nik":

    Държавата и политиците са такива, какъвто е народа!
    От прост народ какво очакваш ?
    Избират Румен Грипенов, а ти мислиш народа за умен ...?!

  28. 28 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 2142 Неутрално

    Да не се лъжем, държавните пенсии навсякъде са ниски. Истината е в допълнителното осигуряване, застраховки и индивидуалните партиди. Както каза колегата в коментар 6.

  29. 29 Профил на zdra4
    zdra4
    Рейтинг: 619 Весело

    Анализът на НОИ, ако е написан на по-мека хартия, може да пислужи за нещо друго.
    —цитат от коментар 23 на Manol Nedyalkov


    На снимката изглеждаш младеж. Не помниш броевете на "Народна армия" в казармената тоалетна.
    Бягай, спасявай се, дорде можеш.

  30. 30 Профил на zdra4
    zdra4
    Рейтинг: 619 Весело

    П.С. Разпрвят, че оловото в печтното слово, помагало срешу маясъл.

  31. 31 Профил на Petko Popov
    Petko Popov
    Рейтинг: 289 Неутрално

    Пари има за тези които биха защитили тиквата и цялата гарнитура от любовта народна.

  32. 32 Профил на Taiga
    Taiga
    Рейтинг: 1701 Неутрално

    Все още ли ви харесва демокрацията и капитализма, комрадчета скъпи? Хапвайте си бананчетата, дето толкова много ги искахте ... или вече няма да има пари за тях?

    "АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"
  33. 33 Профил на Manol Nedyalkov
    Manol Nedyalkov
    Рейтинг: 140 Неутрално

    До коментар [#29] от "zdra4":

    Безкрайно благодаря! Но снимката лъже :) Нищо, че е от преди 2 години. Имам съвсем малко стаж преди 2000 ...

  34. 34 Профил на zdra4
    zdra4
    Рейтинг: 619 Неутрално

    Все още ли ви харесва демокрацията и капитализма, комрадчета скъпи? Хапвайте си бананчетата, дето толкова много ги искахте ... или вече няма да има пари за тях?
    —цитат от коментар 32 на Taiga

    Apropos, в основата на съмненията ми в пенсионните осигуровки е пенсията на родителите ми, отбачкали достоино 35 + години в славото развито соц обшество и озовали се с ... грънци.

  35. 35 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4168 Любопитно

    До коментар [#13] от "palav_nik":

    +++++++++++++++++++++++++++++
    А аз просто бях принуден да "хвана пътя"...................и поне милион и половина българи сме в тази ситуация-някъде по чужбина...........................!Преди малко повече от десет години си правех илюзията , че мога да се устроя добре в Италия!Едно от нещата които никога няма да забравя докато бях в тази държава беше огромната разлика/набиваше се на очи/ между италианските пенсионери и техните сънародници , които бяха работили в Западна Германия,Холандия и Белгия- разликата беше очевидна и някой ден така ще е у нас!

  36. 36 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 2142 Неутрално

    До коментар [#34] от "zdra4":

    Ама те и заплатите в развитото соц общество бяха грънци.

  37. 37 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1174 Неутрално

    Стига с тия подвеждащи заглавия. Направиха едно положително нещо и сега веднага тарикатите с измисления трудов стаж мобилизираха всичките си ресурси против това. Крайно време беше да се спрат мошенгиите с тия прословути "три най - добри години". Разбира се по справедливо е да се изчислява целият осигурителен доход, но тогава много хора от "по висшите" пенсионни категории, които се пенсионираха на по четиридесет и няколко години ще имат рязко влошаване на жизнения стандарт. Сега, на базата на хвърчащи бележки и фалшифицирани трудови книжки е анахронизъм да се отпускат пенсии с тежест като на тези които са върху реалните осигуровки след 1997 г. Този който навярно си е направил в мътните деветдесет добър набор от инфлационни години сега реве че няма да му се зачитат, но не мога да разбера защо изобщо се дискутира въпроса след като на 68.7 % от бъдешите пенсионери, пенсиите ще се увеличат или няма да имат промяна, а само на 31% ще се намалят. Нима всички искат обратното.

    Натиск, постоянство и търпение.
  38. 38 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 989 Неутрално

    в момента относително най-натаковани са тези, дето се осигуряват на маскимален осигурителен доход.

  39. 39 Профил на МОЙШЕ   ТОЛКОЗ
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 694 Гневно

    АМАН от манипулирани заглавия:

    -Заглавието: "Пенсията на почти всеки трети пенсионер ще бъде намалена, сочи анализ на НОИ"


    Текст в статията:

    "...Изключването на доходите за 1997, 1998 и 1999 г. и налагането на ограничение върху крайната стойност на ИК води до увеличение в размера на ИК за 56.8 на сто от обхванатите в анализа, без промяна остават размерите на ИК на 11.9 на сто, а при 31.3 на сто се получава намаление в ИК..."

    НЯКОЙ ОБЪРНА ЛИ ВНИМАНИЕ НА СЛЕДНОТО:За 56.8 % от новите пенсионери ИК се увеличава, за 31.3% се намалява?!?

    Демек ИК се увеличава за 2/3 от пенсионерите, и намалява за 1/3!

    Не коментирам колко са пенсиите, и дали стигат за достоен живот на старини. Коментирам МАНИПУЛИРАНЕ НА ДАННИТЕ В ЗАГЛАВИЕТО!

    ДНЕВНИК-ПОЗОР!

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  40. 40 Профил на Uprsport
    Uprsport
    Рейтинг: 665 Неутрално

    Не съм съгласен с
    "Изключването на доходите за 1997, 1998 и 1999 г. и налагането на ограничение върху крайната стойност на ИК води до увеличение в размера на ИК за 56.8 на сто от обхванатите в анализа, без промяна остават размерите на ИК на 11.9 на сто, а при 31.3 на сто се получава намаление в ИК.",
    защото:
    1. Не казват по каква методика (дали изобщо по методика) са изчислени новите пенсии.
    2. Изобщо изчислявани ли са, тъй като на сървъра на НОИ не може да се извършват демонстрационни изчисления.
    3. За да се извърши изчислението, е необходим осигурителния доход за посочения период и съм убеден, че кандидат пенсионерите не са го представили в НОИ, защото няма такава процедура предварително да занесеш някакъв документ, а след месеци да подадеш заявление за отпускане на пенсия.
    4. Средномесечния осигурителен доход за 1997г. е 127 909 лв., за 1998г. е 183 250, а за 1999г. е 201.

  41. 41
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  42. 42 Профил на _1914_
    _1914_
    Рейтинг: 612 Гневно

    Класически пример за неподписана соросоидна пропаганда. Какво значи ще се намали пенсията на всеки трети??? Старите пенсии не се преизчисляват. При новоотпуснатите се премахна порочната практика лице с 3 години съмнително висока заплата пожизнено да получава незаслужено голяма пенсия.

  43. 43 Профил на attitude
    attitude
    Рейтинг: 844 Неутрално

    Ще накажат всички, защото малцина са подправили документите си или корумпетата от НОИ са надписвали като кръчмари. Годините след 2000 -та бяха трудни за мнозина, увеличи се сивия сектор, започна масово осигуряване на 4 часа , работеше се без договори.... Това няма да засегне само държавната и общинска администрация, съдебни хрантутници, МВР-та и т.н. креатури на властта. Държавата забавя траншовете осигуровки към НОИ , но на чиновника осигурителния стаж му е записан и заплатата получена.
    С поредното недомислие ГЕРБ какво казва на работещите в Бг? Ами казва им да духат супата, все тая е дали си се осигурявал и колко, защото в НОИ няма пари. И понеже не искат да съберат дължимото от приятелчетата си бизнесмени, удрят теслата на всички.

  44. 44 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1589 Неутрално

    Единственото правилно решение е индивидуални партиди! Аз съм така и не смятам вноските си за пенсия за данък. Осигурявам се на пълната си заплата. Не крия нищо.
    —цитат от коментар 6 на vassilun


    Не знам в коя страна се осигурявате и дали реално Ви удържат вноски за пенсия (от които се изплащат пенсиите на сегашните пенсионери) или в инвестиционен фонд (където печалбата от инвестициите с годините ще се натрупва, и от която ще живеете някой ден). Първото обикновенно има елемент на преразпределяне (тези правили двойно по-високи вноски обикновенно не получават двойно по-високи пенсии) и в този смисъл това е данък.

    Ако пък искате да инвестирате спестяванията си, можете да го правите и без помощта на пенсионен фонд. По-индивидуална партида от брокерската Ви сметка няма! Разбира се, някои държави поощряват подобни спестявания с данъчни облекчения, но и без тях ще се оправите ако спестявате достатъчно и инвестирате разумно.

    Успех!

  45. 45 Профил на Uprsport
    Uprsport
    Рейтинг: 665 Неутрално

    Първо приемат закона, после правят анализа.
    —цитат от коментар 20 на Роси



    До коментар [#20] от "Роси":Не си права:“ДА видим какво ще покажат данните на НОИ и тогава ще се прецени има ли основания нещо да се променя и дали тези опасения, които бяха изнесени от НОИ на база на симулацията, не се подкрепят от по-пълния анализ, каза днес министърът...”
    —цитат от коментар 22 на mop36557620


    Промените в КСО през 2015г. бяха предложени на обществено обсъждане (така както трябва да бъде с всеки нормативен или поднормативен акт) и тогава се реши да се премахнат 3 (трите) години осигурителен доход преди 1997г..
    Трите въпросни години 1997, 1998 и 1999г. бяха премахнати през 2018г. защото НОИ не е комуникирал нормално с работодателите и в базата данни се губят месеци осигурителен стаж и доход, което би изисквало лицата да носят хартии, а след ТЕЛКОВЕТЕ стана ясно, че вече навсякъде държавата е пробита и може да ти издадат всичко и за всеки.
    А в коментар 40 съм писал за симулацията.

  46. 46 Профил на Taiga
    Taiga
    Рейтинг: 1701 Неутрално

    До коментар [#34] от "zdra4":

    Трябва да благодариш на тези, които дойдоха след 89-та за това.

    "АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"
  47. 47 Профил на МОЙШЕ   ТОЛКОЗ
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 694 Разстроено

    П.С. Разпрвят, че оловото в печтното слово, помагало срешу маясъл.
    —цитат от коментар 30 на zdra4


    Разсмя ме, искрено😀! И аз съм от онова поколение което до късно детство ползваше СМАЧКАН вестник вместо тоалетна хартия😀И няма маясъл/хемероиди.

    Оф, и то беше една "тоалетна хартия"...гланцована като оръжейна джаджа за нинджи, не я ли мачкаш яко може и да се нараниш "там". Ама..."така се каляваше стоманата", НЕ тоалетната хартия/нейната липса ни вредеше, а други неща.

    От мойте набори в даскалото аз съм единственият с добро здраве (освен "умората на мат'ряла"). С 2 изключения от Кировският ми "курс", ВСИЧКИ меришат цветята от долу, или са неадекватни за сбирка. От двамата все още шаващи-един само се целува с чашка ракия, и пие чаша бяло вино на сбирка (ама по една шепа лекарства на ден). Другият е малко по добре от него, ама и той не пие повече от 100 мл на сбирка, + 2 чашКи червено вино....Та...поръчвахме си, по традиция бутилка Бургас 63 (500 мл) "за начало"+бутилка две червено вино. В началото ги свършвахме заедно (кой повече, кой по малко). След няколко години редовно си носех в къщи недопитата 1/3 бутилка ракия, и не поръчвахме повече от бутилка вино...ТРАГЕДИЯ!

    Същото е и с по "малките" ми (с 10-15 г'по малки) брат'чеди/брат'чедки-състариха се преди мен, и повечето вече ги няма...

    НЕЩО ПРЕЦАКА хората в България...Дали е стресът, дали са нискокачествените хранителни продукти за "гражданЬете"..., дали са калпавите хранителни навици (МНОГО пържено)...не знам...Крайният резултат (от мойта камбанария) е КОФТИ!
    До коментар [#30] от "zdra4":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  48. 48 Профил на PavelCZ
    PavelCZ
    Рейтинг: 2239 Неутрално

    До коментар [#46] от "Taiga":

    Робските коментари си ги запазете за пред робовладелците си в Кремъл. Българският капитализъм изглежда така именно поради постсъветските мекерета и назначени "капиталисти".

    Към статията - не знам, дали е морално, макар да мога да допусна, че е методологично правилно, да се намаляват нечии пенсии в условията на такава бедност всред пенсионерите. По-скоро бих замразил сумата, която отговаря на съответния период.

    E PLVRIBVS VNVM
  49. 49 Профил на МОЙШЕ   ТОЛКОЗ
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 694 Любопитно

    Единственото правилно решение е индивидуални партиди! Аз съм така и не смятам вноските си за пенсия за данък. Осигурявам се на пълната си заплата. Не крия нищо.
    —цитат от коментар 6 на vassilun


    Деликатен въпрос: Ти в българският НОИ ли си плащаш пенсионните вноски НА БАЗА ПЪЛНА ЗАПЛАТА (да отгатна- над $10К/м, като помня к'о си писал за к'о работиш и къде)?!? Или си "разделил яйцата" в поне две кошници: Малко в България и повечко в друго място?

    Щото (доколото разбирам, а то не е много), и да се осигуряваш в НОИ за 20,000 лв, пенсията ще ти бъде под 1000 лв.

    П.С. Научи ли се да отваряш ЛС? Двама те инструктирахме как даа го правиш.
    До коментар [#6] от "vassilun":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  50. 50 Профил на Малинчо Паков
    Малинчо Паков
    Рейтинг: 1652 Неутрално

    “Грабете го, неразбрани, грабете го - кой ви бърка, той не ще скоро стани - ний сме всинца с чаши в ръка...“

    Малинчо
  51. 51 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 1109 Неутрално

    Тази идиотщина все някога трябва да отпадне. 80% от пенсионерите са с доход под 500 лв., а над половината пенсионери са с доход под 300 лв. Каква справедлива пенсия? Защо стотици хиляди държавни чиновници харчат луди пари за да ни определят "справедливия" ИК. Когато даден човек работи, неговия работодател е длъжен да внася определен процент върху доходите му в бюджетите на задължителните здравни и пенсионни системи. Това се случва независимо от желанието на работещия. Който взема по-висока заплата му внасят по-висока сума, като тази сума не е от заплатата, а върху нея. Днес сме свидетели, че пенсиите не покриват минималните нужди на хората. Затова е крайно време да се смени тази идиотска система. Просто трябва да се сметне месечна сума, която позволява на един човек да си покрие определени разходи , позволяващи му да има определен стандарт на живот. Това трябва да е еднаква пенсия на всеки пенсионер, която му осигурява определен стандарт на живот. Над тази сума осигурените в допълнителни пенсионни фондове ще си получават допълнителни надбавки. Някой умира без да дочака пенсията си, друг живее до 100г. Това няма как да е "справедливо" разпределение, а винаги е солидарно. Разликата е, че от оскъдната сума за пенсионерите се харчат луди пари за издръжка на сгради във всяко населено място, за служебни коли, за командировъчни, за заплати на огромната ненужна администрация... А хорото се унижават със суми от порядъка на 200 лв, което не покрива нито отоплението, нито месечния разход за храна, или лекарства...

  52. 52 Профил на alfanero
    alfanero
    Рейтинг: 526 Неутрално

    До коментар [#4] от "palav_nik":2 милиона доживяват ….Тая мантра я слушаме 30 години как , никой нямало да доживее пенсия
    —цитат от коментар 15 на Иван К.


    И какво като доживяват, мъжете живеят средно до 72 години, жените с малко повече, за информация в белите държави живеят с 10 години повече. Смешна държава.

  53. 53 Профил на Доктор Пиночет
    Доктор Пиночет
    Рейтинг: 24 Неутрално

    До коментар [#46] от "Taiga":

    Пенсията на баба ми беше 80 лв по тошово време, сопол нещастен русоробски. Пази се да не ми паднеш, че ще те разчекна и ще ти завра сърп и чук в червения задник...

  54. 54 Профил на Малинчо Паков
    Малинчо Паков
    Рейтинг: 1652 Весело

    До коментар [#47] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":

    По-горе цитирах ( дано да е правилно, щото вече го позабравих) Ботев и ти веднага ме потвърждаваш! Едни се косят за пенсийките си, щото с тях оцеляват, други си броят чашките и приятните усещания в кенефа. Свят широк, хора - нечовеци!

    Малинчо
  55. 55 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 3095 Неутрално

    Пенсията (доходът на един пенсионер) би трябвало да е поне 80% от това което е печелил докато е работил, индексирано към инфлацията. Разбира се че това няма как да стане със социалната пенсия. И настоящите пенсионери мизерстват, повечето от тях имат доход само от пенсия. Време е бъдещите пенсионери да го осъзнаят, и да не се надяват че социална пенсия ще им осигури достоен живот. Няма!

  56. 56 Профил на bgpatriot
    bgpatriot
    Рейтинг: 844 Неутрално

    "Пенсията на почти всеки трети пенсионер ще бъде намалена"Какво значи на "почти". По близко до истината е на всеки 2-ма от 5/или 4-ма от 10/
    —цитат от коментар 12 на pet_fire

    двойка по аритметика -всеки 2-ма от 5/или 4-ма от 10/ е 40%, което е много по-далече от 31% !
    А "почти всеки трети пенсионер " си е точно, а е ''почти'' защото 31 е малко под 33%
    само че в заглавието трябва да се добави и че на доста над половината - 56.8 % ще бъде увеличена.!
    колеги тук са интелигентни хора не се поддавайте на манипулации,
    промяната удря точно пенсиите на червените, защото отпада периода преди 2000 г. т.е времето на виденов, беров, луканов, че и преди 89г..
    кои тогава имаха високи доходи ? червените!
    а като се има предвид, че се взимаха трите най добри години преди 97г. ясно е че червените, като изберат 3 от годините на беров-виденов ще имат висок коефициент! който сега отпада!

  57. 57 Профил на Дедо Крум
    Дедо Крум
    Рейтинг: 2117 Неутрално

    По този повод като добавим и жалките пенсии на тези, които са се пенсионирали преди 2019 г., ще се изясни как се избиват средства за опростените дългове на Домусчиев, Мюфтийството и харизаните пари на Гергов.

    Дедо Крум
  58. 58 Профил на Дедо Крум
    Дедо Крум
    Рейтинг: 2117 Неутрално

    До коментар [#56] от "bgpatriot":

    Голем тъпанар си, другарю.

    Дедо Крум
  59. 59 Профил на futurika
    futurika
    Рейтинг: 540 Гневно

    Много странно как ГЕРБ вдигат доходите на хората като намаляват пенсии?!
    Не съм чувала никога до сега за такъв тип "реформа", при която като следствие от политики за вдигане на доходите на хората, де факто същите се свалят . И тук няма изобщо да повдигам въпроса за непрекъснатите повишавания на цените на ток и парно и на абсолютно всичко.
    Нямат равни българските демагози в това да се гаврят с населението и народа си, и най-вече с честните и почтенни хора. Не знам също и тези хора от къде намират сили и мотивация да продъ;жават да търпят подобни удари ден след ден. Не случайно и смъртността ни е толкова висока и продължителността на живота доста по-кратка от другаде, където се отнасят с грижа и уважение към хората.
    Накратко-изключително позорен акт на пореден геноцид над цели групи от населението.
    Добре че отдавна съм напуснала.

  60. 60 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4557 Неутрално

    ГЛАСУВАЙТЕ ЗА ГЕРБ !!! Те ще се погрижат ПОСЛЕДНО за Вас !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  61. 61 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 2873 Неутрално

    Ало, патриотите, нали щяхте да увеличавате пенсиите? А вие гледате безучастно как се намаляват! Патериците не стигнаха ли за изтребителите? Сега и пенсиите ли ще добавяте?

    Мърфи е оптимист!
  62. 62 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4557 Неутрално

    До коментар [#61] от "султана глаушева":

    Гледат СЪучастно. Добре, че идват избори.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  63. 63 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 2880 Неутрално

    НОИ работи напълно непрозрачно и доверието на населението в начина, по който се изчисляват пенсиите, е ниско. Първи ефект от това е неосигуряване на пълните заплати - то и да се осигуряваш, не знаеш какво ще получиш, стига да доживееш, разбира се. Втората причина хора да избягват осигуряване на истинските заплати, е пилеенето на пари от любимата ни държава за всякакви глупости, вкл. за социални добавки и пенсии на цигани, които през живота си 2 лева не са внесли в пенсионната система.
    Докато няма индивидуални партиди, поне според мен, нищо съществено няма да се промени. И докато всички правителства се чудят как да спрат демографския срив, не е лошо да направят една анкета сред потенциалните емигранти - вярвате ли, че пенсионната система е справедлива и един ден ще ви осигури доход за достойни старини?

  64. 64 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4557 Неутрално

    До коментар [#63] от "boevbisser":

    Много се краде в пенсионната система и то основно от държавата.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  65. 65 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 2880 Неутрално

    До коментар [#64] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Според мен не е толкова крадене, колкото несправедливост. Не разбирам как е възможно държавните служители да получават значително по-високи пенсии и всякакви привилегии с по-ранно пенсиониране от мен, дето цял живот съм ги субсидирал от собствените си данъци. При пенсиите е малко като при парното - докато не знаеш какво точно потребяваш, не желаеш да плащаш.

  66. 66 Профил на soundform
    soundform
    Рейтинг: 362 Неутрално

    справедливо би било човек да има право да се откаже от тази услуга.

    или алтернативно - да се разреши на всеки да си движи понци схеми.

    lost & profound
  67. 67 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4557 Неутрално

    До коментар [#65] от "boevbisser":

    Това е еднатастрана на краденето. Другата страна е , че държавата не внася дължимите вноски за служителите си към НОИ и е най-големият длъжник на системата.
    Другото източване е през фалшивите пенсии на ромите от най-ранна детска възраст.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  68. 68 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4557 Неутрално

    До коментар [#66] от "soundform":

    Държавата цака раята със задна дата, което е недопустимо и обвинява ВСИЧКИ , че са престъпници !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  69. 69 Профил на Неизвестен Извършител
    Неизвестен Извършител
    Рейтинг: 821 Весело

    Сега този "неутрален ефект" при ощетени 30% и поощрени 70%, нещо като при лапането на свинско със зеле ли да го разбираме?

  70. 70 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2256 Неутрално

    До коментар [#10] от "bat_plamen":

    9милиарда отиват за пенсии ,ама голяма част от дефицита на НОи се формира от нереално високи и неизработени пенсии на много военни и милиционери ,които вземат двойно и тройно и три пъти по дълго от останалите ,дето са внасяли чинно по 30-40 години ,затова на тях много ниски пенсии и лакърдии с това ,че имало дефицит в НОИ и не стигали парите , а на милиционерите и военните тройни пенсии ,за нищо , за тях се формира всяка година 3. 5 милиарда лева държавна дотация , което за последните 20-30 години представете си къде щеше да е тази държава ,ако нямаше несправедливост ,никой не съди държавата ,комунистите продължават да преразпределят дори парите ни за пенсии и застраховки и никой нищо .

  71. 71 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2256 Неутрално

    До коментар [#21] от "truly":

    абсолютно си прав ,който и да дойде да ни управлява , парите ще бъдат източени ,същото става и с данъците ни , плащам няколко хиляди на общината за имоти и коли и накрая улицата ми нито веднъж не е измита тази година ,прах и пушилка ,дупките си търся сам асфалт да ги замазвам всяка година ,а снега също сам си рина и листата есента ,не знам за какво ми прибират над 2-3000 лв данъци всяка година , тоес т знам ,за да ги откраднат

  72. 72 Профил на vankata1
    vankata1
    Рейтинг: 958 Неутрално

    Единственото правилно решение е индивидуални партиди! Аз съм така и не смятам вноските си за пенсия за данък. Осигурявам се на пълната си заплата. Не крия нищо.
    —цитат от коментар 6 на vassilun


    След като парите от държавния пенсионен фонд бяха откраднати, а малкичт остатък умишлено изгорен в инфлацията, на Българската пенсионна система не остана никакъв друг избор освен т.н. "разходно-покривен" принцип. Същността на разходно-покривния принцип е с осигуровките на работещите да се покриват пенсиите на нетрудоспособните лица. Работейки днес, ние осигуряваме пенсиите на нашите родители, така както нашите пенсии ще бъдат осигурени от работещите ни деца. Виж в браузъра:
    https://izbiram.bg/новини/как-функционира-пенсионната-система-в-българия

    Така че, за какви "индивидуални партиди" ми говорите, другарю? Пари нема!
    Т.н. втори стълб, който е на капиталов принцип, или задължително осигуряване в частни пенсионни фондове, събира само 5% (преди бяха и по-малко) в сравнение с 25% за ДОО и естествено осигурява само една скромна добавка към пенсиите.
    Световният опит показва, че ако се събират 5% от заплатата в един фонд в продължение на 40-годишен осигурителен стаж, той може да осигури пенсия, равна на около една десета от заплатата върху която е осигурявано лицето. Т.е. ако заплатата е била 500 лева и от нея са удържани по 25 лева на месец, пенсията ще е 50 лева. Кой може да изкара с 1/10 от парите, които е вземал докато работи?

  73. 73 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2393 Неутрално

    ... но на 56.8% ще бъде увеличена. Естествено Дневник слагат в заглавието не мнозинството от 56.8% а малцинството от 31.3%. Не им е за първи път на тях да манипулират със заглавията.

    Политкоректостта е Гестапо за Истината
  74. 74 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 2880 Неутрално

    До коментар [#73] от "Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП":

    При равнището на пенсиите в България 31 % с намалени пенсии си е геноцид, а и не знам дали си чувал, че анализи обичайно се правят преди да се направи промяна, и то в сложна система като пенсионната, а не след промяната.
    Но то да беше само при пенсиите - НАП прави спешна втора промяна с касовите апарати, парламентът гласува набързо скалъпени закони, след това като се окаже, че нещата не работят - ох.
    Много, ама много ниско падна нивото на управление в държавата, не казвам, че който и да дойде, ще се справи по-добре, но наистина липсата на професионализъм и понякога даже на здрав разум е потресаваща.

  75. 75 Профил на Taiga
    Taiga
    Рейтинг: 1701 Неутрално

    До коментар [#53] от "Доктор Пиночет":

    Сега направи сметка какво можеше да си купиш с 80 лева през социализма, и какво можеш - в днешно време.
    Гледай да не ти падне ченето ... от изумление.

    "АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"
  76. 76 Профил на Ivan Prodanov
    Ivan Prodanov
    Рейтинг: 1034 Неутрално

    Избори идват.
    ГЕРБ карадат от народа за да може да плащат на циганите да гласуват.

    Иван Костов е за съд!
  77. 77 Профил на Taiga
    Taiga
    Рейтинг: 1701 Неутрално

    До коментар [#48] от "PavelCZ":

    До коментар [#53] от "Доктор Пиночет":

    Стискайте палци, ако сте в България, изобщо да получите някакви пенсии. Тъй като вече един път ги откраднаха, и втори път - скоро вече няма да има население, което да ги изработва тези пенсии. Но за това не винете социализма, много моля, господа тавариши.

    "АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"
  78. 78 Профил на vankata1
    vankata1
    Рейтинг: 958 Неутрално

    Да не се лъжем, държавните пенсии навсякъде са ниски. Истината е в допълнителното осигуряване, застраховки и индивидуалните партиди. Както каза колегата в коментар 6.
    —цитат от коментар 28 на nema_labavo


    Колегата в коментар 6 изобщо не каза това! Изобщо не е казал, че всеки месец лично си внася голям % от дохода си в личен инвестиционен портфейл.
    Каза следното:
    "Единственото правилно решение е индивидуални партиди! Аз съм така и не смятам вноските си за пенсия за данък. Осигурявам се на пълната си заплата. Не крия нищо."
    Каза, че не крие нищо, т.е. плаща си пълните вноски за държавната пенсия. Само че НОИ няма нито един лев инвестиран, никакви активи за бъдещи пенсии! Всеки месец взема вноските от работещите и ги дава на пенсионерите. Като не стигнат - иска още от държавата. Така е от 20 години насам и така ще си продължава! Пенсионерите разчитат на обещанията на Бащицата ББ. И държавата обещава всяка година да дава по още малко пари към събраните осигуровки от работещите, за да има да се изплатят пенсиите. За да се вдигнат пенсиите, трябва държавата да има повече приходи.
    За сравнение в Канада държавният пенсионен фонд има 360 милиарда инвестиции. Така че, от събраните вноски от работещите ПЛЮС ДОХОДНОСТ ОТ ИНВЕСТИЦИИТЕ се изплащат пенсиите. Пенсионништ фонд на общинските служители в Онтарио има 100 милиарда долара инвестирани. От събраните пенсионни вноски ПЛЮС ДОХОДНОСТ ОТ ИНВЕСТИЦИИ се изплащат допълнителни професионални пенсии на пенсионираните общински служители.
    Учителският пенсионен фонд в Онтарио има 200 милиарда долара инвестиции. И т.н., има и пенсионни фондове на медицинските работници,както и други големи пенсионни фондове за допълнителни професионални пенсии.

  79. 79 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 5316 Неутрално

    Все още ли ви харесва демокрацията и капитализма, комрадчета скъпи? Хапвайте си бананчетата, дето толкова много ги искахте ... или вече няма да има пари за тях?
    —цитат от коментар 32 на Taiga


    Що ?

    При ПУТИнизъма по-големи пенсии ли вземате ?

    Възрастта ви за пенсиониране при ПУТИн по-висока ли е от

    продължителността на живота ?!?!

    Тукашните путЕничари намерили над какво да се присмиват

    Дето в РУСИЙКАТА ПЕНСИИТЕ СА ДВА ПЪТИ ПО-НИСКИ ОТ БЪЛГАРСКИТЕ

  80. 80 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 2145 Неутрално

    Вместо човек да плаща осигуровки е по добре да влага парите в апартаменти. Докато си жив прибираш кинти от наеми а можеш да ги оставиш и в наследство на децата.

  81. 81 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4557 Неутрално

    До коментар [#80] от "moreee":

    Осигуровките обаче са ЗАДЪЛЖИТЕЛНИ ! За да има пенЦии за фалшивите болни избиратели на Шайката.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  82. 82 Профил на grem
    grem
    Рейтинг: 317 Неутрално

    Така е
    Но същите тези пенсионери ще отидат чинно да си гласуват я за бесепето, я за герберето и ще псуват ЕС че са бедни.

  83. 83 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4557 Весело

    До коментар [#79] от "Hawaii":

    Селски, темата е за България ако не си забелязал. Путин си го турни под възглавницата и спинкай.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  84. 84 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4557 Неутрално

    До коментар [#82] от "grem":

    За съжаление нямат реална алтернатива. Всички се оказаха маскари и крадци.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  85. 85 Профил на bobyb
    bobyb
    Рейтинг: 1150 Неутрално

    Вместо човек да плаща осигуровки е по добре да влага парите в апартаменти. Докато си жив прибираш кинти от наеми а можеш да ги оставиш и в наследство на децата.
    —цитат от коментар 80 на moreee


    Това работи само там където русоробите са под санитарен минимум. Иначе ще видиш наеми, ама в рупли или просто без пари.

  86. 86 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2027 Весело

    До коментар [#59] от "futurika":

    Логиката е:"За все по-пълно задоволяване потребностите на народа и привеждане на цените в съответствие..."
    По този начин преди 1989 г. съобщаваха за вдигането на цените...

    С комунист диалог не може и не бива да се води, той ти се качва на главата и после иска да ти я махне.
  87. 87 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4557 Неутрално

    До коментар [#85] от "bobyb":

    По- големи русороби от ГЕРБ има ли ?!?!? И от патрЕотЕто !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  88. 88 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 781 Неутрално

    До коментар [#46] от "Taiga":

    То първото, което ограбиха комунистите, беше Пенсионният фонд :)

  89. 89 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4557 Неутрално

    До коментар [#86] от "mitko11":

    Можеш и да се смееш на онези глупости но каква е разликата със сега ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  90. 90 Профил на vankata1
    vankata1
    Рейтинг: 958 Неутрално

    До коментар [#34] от "zdra4":Трябва да благодариш на тези, които дойдоха след 89-та за това.
    —цитат от коментар 46 на Taiga


    Никой не е идвал след 89-та, тези които дърпаха конците преди 89-та ги дърпаха и след 89-та. Не са дошли нито хамериканци, нито марсианци, същите българе си бехме, ама досущ същите! ДС управляваше и преди, и след, и досега. По едно време поизпуснаха контрола над протежетата си, но отстраниха доста от изпуснатите и продължават да ги отстраняват един по един.
    И Роската Карадимов си е същия, и другаря Първанов, и на другаря Станишев момчето, и на Георги Филипов Боков децата "поемат вината с мезета", и генералите от ДС - който е жив или пък децата му - още дърпат конците, а охранителя на Тато да не би да е дошъл отнякъде отвън? А Меди Доганов и той ли е "дошъл"? Оказа се, че и Симеон не е външен, за Костов да не говорим, всички са си вътрешни хора от наште.

  91. 91 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4557 Неутрално

    До коментар [#88] от "Killing Joke":

    И как го ограбиха умнико и КОГА ? Ама точно и конкретно защото много ме интересува. А пък и разполагам с малко информация по въпроса.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  92. 92 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 781 Неутрално

    До коментар [#91] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Ами дай си информацията тогава. Защото моята е такава.

  93. 93 Профил на nik_77.
    nik_77.
    Рейтинг: 956 Неутрално

    Пенсията на почти всеки трети БЪДЕЩ пенсионер ще бъде намалена. БЪДЕЩ защо е пропуснато в заглавието. Така ще докарате инфаркт на някой пенсионер.

  94. 94 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4557 Неутрално

    До коментар [#92] от "Killing Joke":

    Твоето е лъжа. Ти първи повдигна темата , така че дай си фактите и си защити опорката ! И кажи къде са отишли парите.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  95. 95 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4557 Неутрално

    До коментар [#93] от "nik_77.":

    Не се ли досещате, че следващата стъпка на Шайката ще бъде преизчисляване на всички пенсии по новите правила. Помнете ми думите.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  96. 96 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 781 Неутрално

    До коментар [#94] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Дядо ми беше главен счетоводител на голямо предприятие. Познаваше доста хора, та се усети, че се задава кражба. Даже писа насам-натам, че и до Кеворкян, да се поинтересуват какво става с парите от Пенсионния фонд :D Но тогава беше голяма еуфорията, други неща занимаваха хората и те така.
    Къде са отишли парите ли? Със сигурност не при теб и мен.
    Дай сега своята информация и не истерясвай толкова.

  97. 97 Профил на rossen4i4o
    rossen4i4o
    Рейтинг: 383 Весело

    грижи за Народа от партията на народа ? а каква ли ще бъде следващата грижа ? доброволна задължителна ефтаназия на 65 ?

  98. 98 Профил на vankata1
    vankata1
    Рейтинг: 958 Неутрално

    До коментар [#91] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Ами къде са парите бе, Кмете? Пари няма!
    Как? С инфлацията и приватизацията естествено! Вместо парите на пенсионния фонд да бъдат инвестирани в реални активи, предпазващи го от инфлацията, реалните активи бяха крити по заключените складове и изкупени по "старите цени" от определени хора. Парите на пенсиония фонд се обезцениха. Същото се отнася и за вноските на хората в застраховки, изгоряха в инфлацията, подклаждана от ДС докато отпред бяха изтипосали чучелото Жан Виденов. В края на процеса активите се оказаха в ръцете на "правилните хора".

  99. 99 Профил на jmf29537805
    jmf29537805
    Рейтинг: 778 Весело

    Плюването срещу ГЕРБ, че не го е грижа за пенсионерите са напълно неоснователни.
    Един пример:
    При ремонта на пешеходната зона в Ямбол местната власт постави близо 700 пейки.
    Разстоянието е около километър.
    Повече пенсионери седят, съответно хабят по-малко енергия и имат нужда от малко храна.

  100. 100 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4557 Неутрално

    До коментар [#96] от "Killing Joke":

    Коя година ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK