
© Надежда Чипева, Капитал
Правителството прие окончателен отчет към края на 2018 г. за изпълнението на третия план за действие за намаляване на административната тежест за бизнеса "с 30 на сто от избрано законодателство", съобщи правителствената пресслужба.
От началото на изпълнението на трите плана през април 2010 г. до края на 2018 г. са изпълнени 384 (89%) от общо 432 мерки. Изменени са 159 нормативни акта. Променени и отменени са 334 задължения за информиране, което представлява 95% от планираните 353. В резултат на това административната тежест за бизнеса е намаляла с 461.5 млн. лева годишно, което представлява 96% от планираното намаление с 482.6 млн. Неизпълнените мерки са 48, т.е. 11% от всички мерки. Отговорните институции са поели ангажимент за тяхното изпълнение до края на 2019 г., се посочва в съобщението.
Сред най-важните изпълнени мерки по трите плана се посочва въвеждането на електронния регистър на болничните листове, подаването по електронен път на документи в Националната агенция за приходите, разработването на електронни услуги, позволяващи обмен на информация по служебен път между Национална агенция за приходите и други държавни институции за наличие или липса на данъчни задължения и актуално състояние на трудовите договори и др.
Посочва се, че предстои изпълнението на една от най-важните мерки в третия план: изграждането на единна информационна система между Националния статистически институт (НСИ), Националната агенция за приходите и Агенцията по вписванията, даваща възможност еднократно попълнената информация в електронния документ, подаден в НСИ, автоматично да послужи и за целите по публикуването на годишния финансов отчет, подлежащ на обявяване в Търговския регистър. Тази мярка ще доведе до намаляване на административната тежест за бизнеса с над 9 млн. лева годишно, изчисляват управляващите.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5393 НеутралноОстават най-страшните 11% , + корупцията и рекета.
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Роси
Рейтинг: 7583 НеутралноТова го казва кабинетът, но бизнеса не мисли така.
jif44392826
Рейтинг: 213 ЛюбопитноДо коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":
И новите касови апарати...
hodounski
Рейтинг: 2788 ВеселоТези 89% са за онези 80% на Иво Христов
neut
Рейтинг: 4743 НеутралноТрябва да се чуе мнението на бизнеса, който не е обвързан в герберските обръчи
In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the resthodounski
Рейтинг: 2788 НеутралноДо коментар [#3] от "jif44392826":
А винетките ,а пенсиите ... все в услуга на ...
Mit Ko Nan
Рейтинг: 374 НеутралноОпашките пред търговският регистър потвърждават това. Да си наемеш специални хора за да ти подадат декларация.
!D !калпав е новия вид Дневник!
Рейтинг: 839 ВеселоАхахахахаххххААААА я идете сега да подадете годишните декларации.А идете и до регистъра и до статистиката и да доплатите за касов агент и ....ох лелеле .
Тия с апартаментите от 600 евро квадрата си имат съвсем друга държава,само че, не ни казват на нас как да се възползваме и ние от тази неземна добра и проспрерища държава,явно там всичко е тип-топ.
troi
Рейтинг: 624 НеутралноДо коментар [#7] от "dnp_m":
забавление и приключениеИ аз се сетих за същото. Примерно, можеше да е по подразбиране - дс не се подава нищо или с имейл да уведомяваш. Вообще, чудеса могат да се направят в тази насока ако има повеля от Вожда.
scott
Рейтинг: 609 Неутралнобизнесъ благодари за 89%-ното изпълнение на планъ.
и на свой ред намаля с едни 90%.
Лелка
Рейтинг: 1123 НеутралноТова да се чете като 1-во априлски виц - подранил, но административно смешен.
antikvarno
Рейтинг: 460 ГневноДа не би да е отпаднало изискването за договори с фирми по трудова медицина за ЕТ и ЕООД с един работник?
Или нов касов апарат за търговски обект с оборот под 50 000лв и под 20 кв.м?
Или декларацийки за щяло о не щяло?
Калник
Рейтинг: 622 НеутралноДо края на мандата ще са около 180%.
И пак всичко ще си е по старому...
ART
Рейтинг: 423 НеутралноТия бъзикат ли се? Никога не е било толкова трудно да се прави бизнес тук. Аз имам малка фирма и сериозно се замислям да я изнеса от България, точно поради бюрократичните трудности, които срещам. Върха на сладоледа беше безумната Наредба 18 за касовите апарати, написана от малоумници. Да не говорим за безбройните справки, които изискват непрекъснато. Тука мога да напиша цял реферат за нелепостите и прътовете в колелата и на най дребните фирми. Във всички възлови институции се е напълнило с неграмотни калинки, които поне да си траеха и да си вземаха тлъстите заплати. Но не. Те творят безумие след безумие. Не ща да пиша повече че ще повърна.
boevbisser
Рейтинг: 3075 НеутралноПоредната неадекватна административна дивотия - на хартия отлично, на практика....
Като се качим 20 места нагоре в класацията на сВетовната банка за правене на бизнес - не че тя е най-представителната, но все пак, тогава се похвалете.
Абе избори трябват, полезността на това управление - третото правителство на Борисов, за мен поне свърши.
wnl03619584
Рейтинг: 236 НеутралноПекна малко слънце и герберите съвсем слънчасаха!!
hope
Рейтинг: 3103 НеутралноТея изроди унищожиха хиляди дребни фирми!
Любовта ще спаси света!!!За да направят път на немските и френските “инвеститори” и да им парафират някое и друго Еврофондче, от което да намажат!
k.d
Рейтинг: 236 ГневноХА-ХА-ХА! ХА!
Всъщност са прави - намаляват пречките - превръща се в издевателство и тормоз.