В Букурещ Борисов заговори за три възможности за мост над Дунав (допълнена)

Борисов разговаря днес в Букурещ с премиера на Румъния Виорика Дънчила

© Министерският съвет

Борисов разговаря днес в Букурещ с премиера на Румъния Виорика Дънчила



Премиерът Бойко Борисов смята, че възможностите за нов мост над Дунав са три, след срещата си с премиера на Румъния Виорика Дънчила и съвместно заседание на двете правителства.


"Румъния може да използва европейски средства за моста Русе - Гюргево, защото това е европейски коридор, а на Свищов и на Никопол от българска страна съответно (да се строи) с публично-частно партньорство. Изключително важно е и за енергийната система. Може да се направи и централа, и път", каза още Борисов. "Напред сме в Свищов, много бързо може да стане", добави той. По думите му мостът при Русе трябва да се ремонтира основно и от двете страни.


По всяка вероятност Борисов говори за проекта за ВЕЦ на Дунав, между Никопол и Турну Мъгуреле. Идеята за тази ВЕЦ съществува от близо 60 г. При един от опитите за съживяването й през 2008 г., правителството предвиждаше да се изгради преградна стена с широчина 16 метра с шосеен и жп път между българския и румънския бряг, а от двете страни да се построят две ВЕЦ с обща мощност 600 мегавата.




Според подписания меморандум от министъра на транспорта Росен Желязков и румънският му колега Александру-Разван Кук преговорите за трети мост не са толкова напреднали. "В областта на транспортната свързаност, държавите се ангажират да направят предпроектни проучвания за местоположението на бъдещия трети мост над Дунав. Предстои страните да се споразумеят за една от следните локации: Оряхово - Бекет; Никопол - Турну Мъгуреле; Свищов - Зимнич; Русе - Гюргево и Силистра – Кълъраш", пише в меморандума, според информация от Министерски съвет.


Най-важно е за нас е да решим къде да бъде новия мост, каза Виорика Дънчила.


Между правителствата на България и на Румъния в Букурещ бяха подписани двустранни документи, с които страните се споразумяха да задълбочат сътрудничеството си в областта на малките и средни предприятия, на извънредните ситуации и на транспортната свързаност.


"Семейна снимка" на правителствата на България и Румъния

© Министерският съвет

"Семейна снимка" на правителствата на България и Румъния


Поздравявам премиера Виорика Данчила за успешното председателство на Съвета на Европейския съюз и за усилията на Румъния в тази сфера, каза Бойко Борисов след заседанието.


За транспортните коридори премиерът Борисов изтъкна, че има доста конкретика както с Румъния, така и с Гърция. Румъния може да драгира река Дунав, да я направи по-дълбока, за да могат да се превозват по-тежки товари и да има повече туристи по нея, отбеляза Борисов.


Борисов изрази надежда, че през юни ще бъде направена първата копка на интерконектора с Гърция. България, Румъния и Гърция трябва да се подготвят със своите газови магистрали, за да може да транспортират в различни посоки, тук имаме пълно разбиране, категоричен беше министър-председателят. Той изтъкна, че е по-удовлетворен, защото е налице много съществен напредък по интерконекторите и транспортните схеми. Дънчила каза, че газовият интерконектор между Румъния и България, който беше открит, ще бъде довършен и ще заработи тази година.


Борисов акцентира също върху темата за Западните Балкани. Неслучайно нашата среща ще прерасне в четиристранна, това е добър знак за целите Балкани, заяви премиерът и добави, че се надява занапред и други страни от региона да бъдат присъединявани към проектите, защото те касаят свързаност и транспортни коридори.


Премиерът на Румъния подчерта доброто сътрудничество на двете страни на европейско ниво и по отношение на Шенген и припомни, че двете страни отдавна са изпълнил техническите изисквания.


Визитата на Борисов в Румъния продължава със среща с Виорика Дънчила, президента на Сърбия Александър Вучич и министър-председателя на Република Гърция Алексис Ципрас в двореца Снагов, която е била любимо място на почивка на Николае Чаушеску.

Ключови думи към статията:

Коментари (127)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5095 Неутрално

    Лакардии.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1185 Любопитно

    А аз мога да ви поговоря за 7 моста. И?

    В Русия съм! В Русия съм!
  3. 3 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3421 Неутрално

    Щом има евро пара ....5 мо0ста не вредят!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  4. 4 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4984 Неутрално

    Пет моста и НИТО ЕДНА ГАЗОВА ВРЪЗКА С РУМЪНИЯ

    От това по-верноподаническо обслужване интересите на РУСИЯ

    го няма и в Европа и в Света...

  5. 5 Профил на owm32552406
    owm32552406
    Рейтинг: 240 Гневно

    К'ви мостове бе аллоооооууу!
    МАГИСТРАЛА РУСЕ - ТЪРНОВО Е НЕОТЛОЖЕН ПРИОРИТЕТ ЗА РЕГИОНА!!!

    Думата СВАСТИКА идва от санскритското स्वस्तिक (свастика), което означава предмет, носещ щастие или предвещаващ добро, и по-точно отличителен знак, който се поставя върху предмет или човек, за да носи късмет. Свастиката съпътства цялата история на човека. В националния археологически музей могат да се открият грънци с изрисувани свастики от времето на прототраките 6000 – 3000 пр.н.e. Свастика може да се види на една от църквите в Стария град в Несебър, като там е поставена като орнамент на апсидата от външната страна, а така също в археологическите находки под църквата Света София в град София, както и във вила „Армира“, като мозайка на пода.
  6. 6 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3912 Неутрално

    Като откриха с тъпани и зурни преди 7 години моста при Видин, и кво? Нито отсам, нито оттатък до него води път. Затова всяка година вися като бръснарски каиш на две сръбски граници. 😈

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  7. 7 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3893 Неутрално

    Ако има средства и 5 да построи, няма нищо лошо ! Но защо наистина газовата връзка с Румъния вече не е факт ? Дано скоро да стане !

  8. 8 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 1713 Неутрално

    Три моста, три комисионни. Защо не осем моста? С осем комисионни?

  9. 9
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  10. 10 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3514 Весело

    Както е казала за такива случаи Класиката:

    И тут Остапа понесло!

  11. 11 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1815 Неутрално

    Да не си играем на дребно - Дунав в тунел :)

    The best way to predict the future is to invent it.
  12. 12 Профил на b_52_strato
    b_52_strato
    Рейтинг: 956 Неутрално

    Ми толкова му е акъла на потомствения комуняга Боку.

    Виорика му се смее открито.

    Забранявам на бокулизачи и комуняги да четат постингите ми!
  13. 13 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4300 Весело
  14. 14 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 477 Неутрално

    Тез двете подставени лица са говорили само как да спрат Кьовеши.

  15. 15 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1558 Неутрално

    Идиот. Нито централата, нито мостът при Силистра могат да бъдат построени.А няма и особена нужда. Празни, гербави приказки за пред идиотския им електорат.
    —цитат от коментар 9 на Darth Plagueis


    Не са празни!
    Говорили са си за общи интереси – как да спънем водещата румънка за европейски прокурор!
    Ние сме също силно заинтересувани тя да не спечели!
    Знаем защо!

  16. 16 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 484 Неутрално

    До коментар [#4] от "Hawaii":

    Как да няма газова връзка? Има си за 1.5 млрд куб.м при Русе-Гюргево. Но просто хората искат да им подпишем контракт за доставка на газ от шелфовите черноморски газ полета за да изградят компресорна станция. Сименс даже имат готов проект и турбините са произведени. Чака се само Газпром да освободи пазарът.

  17. 17 Профил на Юмрукчал
    Юмрукчал
    Рейтинг: 286 Неутрално

    Между всеки чифт села мост!

  18. 18 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 4799 Неутрално

    Грандоман с невероятно его

  19. 19 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4736 Неутрално

    Най-добре е първо да има мост по средата между двата съществуващи: Никопол - Турну Мъгуреле. А после и другите!

  20. 20 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 1333 Неутрално

    Ако гледам в полза регионалния шовинизъм, най-много ме устройва "Свищов - Зимнич", нищо че Зимнич е едно село, по-малко от Гара Томпсън. Просто ще е добре за региона, а и ще има повод да се направи (свърже) магистрален път Свищов - Търново. То така и така пътят Русе - Търново ще минава на близо до Свищов.
    От гледна точка на румънците, сигурно бих се спрял на Силистра - Кълъраш, за да може да се ходи по-удобно на Златните

    Бог да благослови Америка за България!
  21. 21 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4736 Любопитно

    Не разбирам защо злобеете! Колко моста над Дунав има в Белград? А в Будапеща? Защо да няма мостове и при Оряхово - Бекет; Никопол - Турну Мъгуреле; Свищов - Зимнич и Силистра – Кълъраш? Какъв е проблема?

  22. 22 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1137 Любопитно

    Я кажете какво се разбрахте срещу общия си враг - КьОВЕШИ?!
    Другото са лакардии...

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  23. 23 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 1333 Неутрално

    До коментар [#21] от "vassilun":

    Мостове трябва да има. Би бил против човек, само който си изкарва парите от фериботи

    Бог да благослови Америка за България!
  24. 24 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3333 Неутрално

    До коментар [#6] от "Norman Granz":

    Не си криви душата. Има си път и от двете страни. От румънска страна минава през селата, но работят по въпроса. Ако много те дразнят селата (то там всички цепят с 90 през тях) гониш Калъраш и от там за Арад.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  25. 25 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2264 Неутрално

    До коментар [#4] от "Hawaii":

    Напротив, газовата връзка с Румъния е построена и пусната още 2016'та след 7 години строеж.

  26. 26 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 1333 Неутрално

    Я кажете какво се разбрахте срещу общия си враг - КьОВЕШИ?!Другото са лакардии...
    —цитат от коментар 22 на pariah


    Е, какво какво са се разбрали. Там е ясно - разбраха се Бате да подкрепи румънците срещу Кьовеши, както румънците подкрепиха Бате срещу Калфин за шеф на ОЛАФ. Какво не е ясно?

    Бог да благослови Америка за България!
  27. 27 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 8326 Любопитно

    Еха, цели три моста над Дунав, все едно е крайградската ни река Лом.

  28. 28 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 1333 Неутрално

    Я кажете какво се разбрахте срещу общия си враг - КьОВЕШИ?!Другото са лакардии...
    —цитат от коментар 22 на pariah


    Да не забравяме, че румънците ни подкрепиха и срещу кандидатурата на Бокова за шеф на ООН. Така че, задължени сме им. Няма какво да се дискутира това

    Бог да благослови Америка за България!
  29. 29 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2264 Неутрално

    До коментар [#6] от "Norman Granz":

    Пътя си е идеален, няма магистрала. Но и да има няма как пътя от там до западна европа да бъде по-къс така че никога няма да бъде основен транзитен маршрут.И това не е проблем, има нужда от максимално много напречни връзки през дунава за да има бизнес в тези райони.

  30. 30 Профил на Reporter US
    Reporter US
    Рейтинг: 622 Неутрално

    Не разбирам защо злобеете! Колко моста над Дунав има в Белград? А в Будапеща? Защо да няма мостове и при Оряхово - Бекет; Никопол - Турну Мъгуреле; Свищов - Зимнич и Силистра – Кълъраш? Какъв е проблема?
    —цитат от коментар 21 на vassilun


    Ми щото са лиляви комундели като тебе, но с една идея по-тъпи, след като на теб поне в случая акъла ти е взел превес над примитивното желание "силно да любиш и мразиш". Подчертавам все пак, че малоумието ти в останалите случаи е не по-малко от това на колегите ти - лиляви радикални комунисти.

  31. 31 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3514 Весело

    Не разбирам защо злобеете! Колко моста над Дунав има в Белград? А в Будапеща? Защо да няма мостове и при Оряхово - Бекет; Никопол - Турну Мъгуреле; Свищов - Зимнич и Силистра – Кълъраш? Какъв е проблема?
    —цитат от коментар 21 на vassilun

    Проблемът е, че си Го знаем нашичкият. И нашичките.

    Това е чисто предизборна лакардия!

  32. 32 Профил на Гадьо
    Гадьо
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Аз бих ги подредил така по приоритети: Никопол – Турну Мъгуреле, Силистра – Кълараш, Оряхово - Бекет.

    Прост народ - слаба държава!
  33. 33 Профил на Юмрукчал
    Юмрукчал
    Рейтинг: 286 Неутрално

    На прима виста виждам деведесетарски мутри.

  34. 34 Профил на georgi_ww
    georgi_ww
    Рейтинг: 612 Весело

    мостче, хъбче...разказвай ми, Баце

  35. 35 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3514 Весело

    Аз бих ги подредил така по приоритети: Никопол – Турну Мъгуреле, Силистра – Кълараш, Оряхово - Бекет.
    —цитат от коментар 32 на Гадьо

    Ей го и клъвналият!

    Само да припомня една на Пелинко. Късичка.

    Та мъкнел се катунът на Манго изнурен. Стигнали до едно кладенче.
    - Ех, от тая бистра водица каква чудна попара става! - възкликнал Манго. - Ако имаше сирене ...
    Малкото цигане веднага замечтано се изцепило: - И ще я изям всичката!
    А Манго му зашил един зад врата и му ревнал:
    - Сус, бре! Остави и за другите!

    Та и вие така. Бива да оставите и за другите. От попарата ...

  36. 36 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3514 Весело

    мостче, хъбче...разказвай ми, Баце
    —цитат от коментар 34 на georgi_ww

    А, и ВЕЦ има.

    Може би защото за ТЕЦ не бива да се говори, май, че още е прясна и мат'рялът може да се сети за "продажбата" на един друг ТЕЦ ...

  37. 37 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1453 Неутрално

    Идиот. Нито централата, нито мостът при Силистра могат да бъдат построени.А няма и особена нужда.
    —цитат от коментар 9 на Darth Plagueis


    И как така реши, че няма нужда?

    Североизточна БГ печели много от румънски туристи. Ама в момента трафикът е затруднен заради тапата дето се образува на моста край Русе. Ако има алтернативни маршрути туристите ще са повече.

    А и потенциалът е не само за сезонен туризъм, а целогодишен - те обичат да отскачат за по уикенд. Та колкото по-лесно могат да стигнат до БГ, толкова по-добре.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  38. 38 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1453 Неутрално

    Най-добре е първо да има мост по средата между двата съществуващи: Никопол - Турну Мъгуреле. А после и другите!
    —цитат от коментар 19 на vassilun
    Колкото повече толкова по-добре.

    А иначе да - по-средата е най-перспективният.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  39. 39 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1453 Неутрално

    Не разбирам защо злобеете! Колко моста над Дунав има в Белград? А в Будапеща? Защо да няма мостове и при Оряхово - Бекет; Никопол - Турну Мъгуреле; Свищов - Зимнич и Силистра – Кълъраш? Какъв е проблема?
    —цитат от коментар 21 на vassilun


    Проблемът е в пословичната българска тъпотия.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  40. 40 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 2168 Неутрално

    До коментар [#36] от "xm...":

    Може за ТЕц, АКО Е НА ГАЗ!!!

  41. 41 Профил на Reporter US
    Reporter US
    Рейтинг: 622 Неутрално

    Ей го и клъвналият!
    —цитат от коментар 35 на xm...


    Я бе, другар, да ни припомниш - моста при Видин кой го построи?

  42. 42 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3333 Неутрално

    До коментар [#39] от "Николай Николов":

    То не е до тъпотия а до народопсихология. Най—добре я описва вица за солта, таковането и жълтиците...тъжно но за 80% факт...като разбира се никой не е застрахован от ставане за резил...

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  43. 43 Профил на deutschland
    deutschland
    Рейтинг: 759 Неутрално

    Той моста хубаво в Русе, ами пътя... като слезеш от моста и по черно, къде има знаци, къде няма, маркировка въобще няма - караш по спомен. Местните си карат и си знаят правилата, понеже знаци може да няма но те от поколение на поколение си казват - кой къде е с предимство. Ядосват се на другите дето не знаят, ами като не са там как да знаят....

  44. 44 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4004 Любопитно

    Празни приказки драги ми смехурко...празни!Тъй като няма европейско финансиране/съфинсиране!Единсвеният възможен(и то ако румънците искат) е при Силистра!Заради туристите.....Другото са боковите лакърдииииии

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  45. 45 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3514 Весело

    Я бе, другар, да ни припомниш - моста при Видин кой го построи?
    —цитат от коментар 41 на Reporter US

    Илитерат, щом питаш - да та светна!

    Проектът започва още от 80-те. При бае ти Тошо. Ни нЕмаше пАре.
    После, при Царо, стана част от Европейски коридор. Усещаш ли накъде отива?
    После, при СерГеят, бе избран изпълнител, подписан договора и гласувано СЪфинансирането.
    При твоя Вожд Баце просто бе завършен!

    Прочее - щото много знаеш - при твоя Вожд са изградени досега за ДЕСЕТ години и с еврофинансиране толкова километри магистрали, колкото при СерГеят за четири. При това - основно без евросредства.

    Баси нещастниците, жертва на митовете на пропагандата сте!

  46. 46 Профил на silverman
    silverman
    Рейтинг: 683 Неутрално

    Мост Силистра - Калараш, скоростен път Силистра - Варна, автомагистрала Черно море, скоростен път Бургас - Малко Търново! Това трябва да е източния коридор Север - Юг!

  47. 47 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 3454 Неутрално

    Добре, че след 10 г.управление се усети за трите възможности, как една от най-големите европейски реки, на която имаме късмет да граничим, може да допринесе нещо. А възможностите не са три, а много повече! Само да има кой да ги види! А иначе ние сме ощетени и от друг смисъл. Няма европейска столица, дето да не е на голяма река. А София е на Перловец!

    Мърфи е оптимист!
  48. 48 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3418 Неутрално

    До коментар [#31] от "xm...":

    Асфалт не се яде. Нали, тавариш?

    Gunter glieben glauchen globen
  49. 49 Профил на Reporter US
    Reporter US
    Рейтинг: 622 Неутрално

    Прочее - щото много знаеш - при твоя Вожд са изградени досега за ДЕСЕТ години и с еврофинансиране толкова километри магистрали, колкото при СерГеят за четири. При това - основно без евросредства.
    —цитат от коментар 45 на xm...


    Мхм… И два пъти по-малко, отколкото при товарищ Костав, да? И сметката ви е напълно верна, само дето магЕстралите не моете да ги посочите на картата. предлагам редакция на опорните точки - при Съргея бяха откраднати толкова пари, че с тях можеха да се построят толкова магистрали, колкото и при Борисов. При драгалевския бяха откраднати два пъти повече.

    А ако считаш твърдението ми за невярно, чекам тъдява да плеснеш всички отсечки, построени при двамата комунистически крадци - Костов и Станишев. Петък е време за смяф и хуморески...

  50. 50 Профил на exit13
    exit13
    Рейтинг: 473 Неутрално

    За мост и за пътя Русе -Търново се говори само преди избори и все още има лапни шарани дето им се връзват!

  51. 51 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 817 Неутрално

    Добре е всички споменати мостове между България и Румъния да се построят, свързани с нормални скоростни и магистрални пътища. Това може и да струва няколко милиарда, но е нужна инвестиция в растящия стокооборот и икономиките на двете страни, които биха имали още по-голям ръст.

    http://www.youtube.com/watch?v=wPw0Z5CtKTs
  52. 52 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 817 Неутрално

    До коментар [#46] от "silverman":

    И отваряне на ГКПП Резово-Лиманкьой. Плюс жп-линия Бургас-Лозенград/Къркларели.

    http://www.youtube.com/watch?v=wPw0Z5CtKTs
  53. 53 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 817 Неутрално

    До коментар [#46] от "silverman":

    Пардон, скоростен път Дуранкулак-Варна е доста по-необходим, макар че не отричам ползата от СП Силистра-Варна.

    http://www.youtube.com/watch?v=wPw0Z5CtKTs
  54. 54 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1724 Неутрално

    Ко стана с Дунав Мост 2? Да не ръждяса и да се саморазруши преди да почнем да го ползуваме. Аман от прахосване на пари с видим резултат нещо ставащо само за снимане, ако може от далече, от рода на безполезните стадионки 5 милионки на ГРОП.

    мурзилка
  55. 55 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 777 Неутрално

    КВИ МОСТОВЕ БЕ ДО ВИДИНСКИЯ НЕМА СТИГАНЕ ПЪТИЩА ЙОК

  56. 56 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10088 Неутрално

    Борисов харесва "това" правителство на Румъния заради атаките му срещу съдебната система, точно както в България :)
    Затова и на снимката се е "присламчил" до премиерката :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  57. 57 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3333 Неутрално

    До коментар [#55] от "reply":

    Не лъжи!!!

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  58. 58 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 817 Неутрално

    До коментар [#47] от "султана глаушева":

    Рим, Букурещ, Скопие. Други да изброявам ли?

    http://www.youtube.com/watch?v=wPw0Z5CtKTs
  59. 59 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3413 Неутрално

    "възможностите за нов мост над Дунав са три.........
    да се изгради преградна стена с широчина 16 метра с шосеен и жп път между българския и румънския бряг, а от двете страни да се построят две ВЕЦ с обща мощност 600 мегавата.
    Румъния може да драгира река Дунав, да я направи по-дълбока"

    Страхотно въображение! Паднахме си на ку.., пардон, на премиер.

  60. 60 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 817 Неутрално

    До коментар [#55] от "reply":

    Напротив има пътища, но трафика след 2014-та се е увеличил поне трикратно, и то главно на тежки камиони, и нуждата от магистрала е повече от видима.

    http://www.youtube.com/watch?v=wPw0Z5CtKTs
  61. 61 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1453 Неутрално

    До коментар [#46] от "silverman":Пардон, скоростен път Дуранкулак-Варна е доста по-необходим, макар че не отричам ползата от СП Силистра-Варна.
    —цитат от коментар 53 на Пипера е много лют


    И двата са полезни, но край Силистра е по-важен. Щото повечето туристи от Румъния пресичат Дунава.

    От Северна Добруджа има трафик ама доста по-малък и то е основно на румънци дето сега минават по моста край Черна Вода. Ако има мост край Силистра най-вероятно ще минават по него.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  62. 62 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8141 Неутрално

    " през юни ще бъде направена първата копка на интерконектора с Гърция. "

    Ще, ще, а дотогава може да е построена руската тръба.

  63. 63 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1453 Неутрално

    И отваряне на ГКПП Резово-Лиманкьой. Плюс жп-линия Бургас-Лозенград/Къркларели.
    —цитат от коментар 52 на Пипера е много лют


    Ще е хубаво да отворят ГКПП, ама няма да има кой знае колко транзитен трафик.

    А жп линия от Бургас до Лозенград ще е много скъпа (теренът е сложен).

    Те ако удвоят линията през Свиленград файдата ще е по-голяма. Щото в момента е един малък инфраструктурен шедьовър - високоскоростна линия, ама единична. Не знам в света да има друга такава.

    А иначе у нас има доста по-належащи жп инвестиции: завършване на високо-скоростната линия до Бургас, изграждане на такава до Варна и Русе. Само последните две ще струват няколко милиарда така, че завършването им ще се проточи поне 15-20 години. А за други проекти надали ще останат средства.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  64. 64 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2567 Неутрално

    До коментар [#24] от "DDR":


    До коментар [#6] от "Norman Granz":Не си криви душата. Има си път и от двете страни. От румънска страна минава през селата, но работят по въпроса. Ако много те дразнят селата (то там всички цепят с 90 през тях) гониш Калъраш и от там за Арад.
    —цитат от коментар 24 на DDR


    Пътя от Калафат до Арад не е лош и е добре поддържан.
    После в Унгария през Мако и след Сегед на магистралата
    Също не е лош пътя и от Брегово покрай Дунава до Белград.👍

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  65. 65 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2963 Неутрално

    До коментар [#49] от "Reporter US":

    Явно Костов ще да е крал от великата икономика на Виденов. То колко много имаше за крадене, ей богу...😁

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  66. 66 Профил на z_axis
    z_axis
    Рейтинг: 1317 Весело

    На снимката виждаме поредната жена запленена от ББ, която всеки момент ще се сгуши в него щастлива.

    Сигурно й е казал нещо от сорта: "Напраете им на ваще магистрали като протестират.
    Аз им направих на мойте и никой не протестира"

  67. 67 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 817 Неутрално

    До коментар [#63] от "Николай Николов":

    Принципно съм съгласен с тези размишления, просто линия Бургас - Лозенград, особено ако бъде довършена и жп-връзката Варна-Бургас, ще е част от един черноморски жп-пръстен, който ще е game changer. Тук тази линия при Свиленград не играе, тя е друго направление просто.

    http://www.youtube.com/watch?v=wPw0Z5CtKTs
  68. 68 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1937 Неутрално

    ЦИТАТ : "По всяка вероятност Борисов говори за проекта за ВЕЦ на Дунав, между Никопол и Турну Мъгуреле. "
    :-) не ни трябва ВЕЦ , а АЕЦ = да пусне ммалките 4 блока на "Козлодуй"
    със ЕС, без ЕС или въпреки ЕС и НАТО който ги затвори идиотски злокобно

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  69. 69 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 836 Неутрално

    Ами крайно време е след 7-те магистрали, 7-те скоростни пътя и двата тунела под Стара планина сикаджията да построи и 5 моста над Дунав.

    Никога повече мутри начело на България.
  70. 70 Профил на krf54523578
    krf54523578
    Рейтинг: 1429 Неутрално

    Има още 2 месеца до изборите. Боце всеки месец ще строи по 3 моста.

  71. 71 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 2880 Неутрално

    Като откриха с тъпани и зурни преди 7 години моста при Видин, и кво? Нито отсам, нито оттатък до него води път. Затова всяка година вися като бръснарски каиш на две сръбски граници. 😈
    —цитат от коментар 6 на Norman Granz


    България не си знае интереса или обслужва чужди , разбирай руски и сръбски интереси. Като се построи моста при Видин , трябваше да направим магистрала София - Видин през прохода Петрохан с тунел под него. Това е най-прекия път за Европа при който се пътува през българска, а не през сръбска територия. Тази магистрала щеше да раздвижи стопанството в северозападна България, защото винаги , когато има главен път , около него се изгражда промишлена и търговска инфраструктура.
    Никой в България не мисли в перспективи и в интерес на страната.

  72. 72 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 2880 Неутрално

    До коментар [#68] от "dark'star":
    " не ни трябва ВЕЦ , а АЕЦ = да пусне ммалките 4 блока на "Козлодуй"
    със ЕС, без ЕС или въпреки ЕС и НАТО който ги затвори идиотски злокобно"

    Злокобни и идиотски са ти приказките.
    Добре , че ЕС затвори четирите блока на Козлодуй , защото ние трябваше да плащаме милиард евра за тяхното консервиране, а сега тези пари ги плаща ЕС. Тези милиард евра не влизат в себестойността на произвежданата електроенергия в АЕЦ Козлодуй и затова тя изглежда евтина.
    Освен това , ако те работеха , какво щяхме да я правим тая електроенергия , като сега и без тези четири блока имаме излишни мощности за производство на ток.
    Още една забележка , че не ни трябвало ВЕЦ , АЕЦ. Защо? Винаги електроенергията произведена във ВЕЦ е най-евтина.

  73. 73 Профил на leo1971
    leo1971
    Рейтинг: 433 Неутрално

    да оправи първо пътя от втория ..... онзи денминах, през ливадите щеше да е по-добре ....

  74. 74
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  75. 75 Профил на vesko19
    vesko19
    Рейтинг: 936 Неутрално

    При нас в Силистра ,румънците въобще няма да са съгласни . Ако тука се направи мост техния малко по-нагоре става излишен .
    Трябва да дадем изключителна оферта че да се навият .
    Но то хубаво всичко ама колко години ще се прави тоя мост ?

  76. 76 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 4224 Неутрално

    До коментар [#4] от "Hawaii":

    Дубря чи та прочетох, иначи нямаши да знам, чи нямами газова връзка с Румъния. Интерконектора ни са брои нъл тъй

  77. 77 Профил на Дедо Крум
    Дедо Крум
    Рейтинг: 646 Неутрално

    Борисов можеше да изпълни един прост проект - магистрала Ботевград - Враца - Видин, магистрала София -Ниш, магистрала София -Солун. С това щеше да се реализира най-доброто и благоприятно за Балканите свързване на четири икономики. Кой и защо не желае бързото и бурно развитие на този златен като възможности регион, политиците ни да кажат. в момента изходът Враца- Мездра е здравата разбит, а после се пътува към Скравена - Правец по едно тясно шосе и ТИР-овете дълбаят коловози. През Петрохан катеренето на тежки камиони е невъзможно, южното катерене е прилично, но след Гинци следват разбити участъци на слизане и много опасни завои. Едно сравнение между Благоевград и Враца веднага показва видима преднина в благосъстоянието на южния град.

    Дедо Крум
  78. 78 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1937 Неутрално

    До коментар [#68] от "dark'star": Освен това , ако те (реакторите) работеха , какво щяхме да я правим тая електроенергия , като сега и без тези четири блока имаме излишни мощности за производство на ток. Още една забележка , че не ни трябвало ВЕЦ , АЕЦ. Защо? Винаги електроенергията произведена във ВЕЦ е най-евтина.
    —цитат от коментар 72 на tacheaux


    Щеше да работиш на три смени в химията или металургията за да оползотворяваш енергията от АЕЦ :-) ако си усърден щеше да станеш ударник
    = няма по-евтина енергия от ядрената за базови мощности, а водната енергия покрива върховия ток ... ама не си длъжен да разбираш от енергетика - не е за всяка глава

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  79. 79 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 2731 Весело

    До коментар [#32] от "Гадьо":Търну Мъгуреле
    >>> И аз съм за този вариант. Няма да се мъчат белите вълци и през лятото:)
    БЕЛИТЕ ВЪЛЦИ ОТ ТУРНО МАГУРЕЛИ
    Йордан Радичков
    ......Виорика признала на нашия човек, че щом го видяла да върви по улицата със сабята, усетила слабост в коленете и цялата отмаляла. Бойко пък от своя страна й разказал как се бил с белите вълци от Турну Магурели и тя още повече отмаляла, та трябвало да я носи на ръце през гората

  80. 80 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2156 Неутрално

    Стига празни лакърдии , от няколко дни след преустройването на подстъпите към Дунав мост ,опашките станаха огромни ,чака се часове да се мине през кръговото ,независимо в коя посока , празни лакърдии се наслушахме , нов мост няма да има ,защото няма консенсус , най вероятно е да е при Русе ,защото тапата за румънците е там и ще става още по голяма , но липсата на организация и кражбите и при тях и при нас показват ,че нов проект в следващите 10-15 години едва ли ще има , най много да се наложи русенци да се принудят да минават през Дунав мост на влак ,заради опашките и от двете страни и в посока Силистра и промишлените зони край Русе ,така лелеяната магистрала е ясно ,че няма да стане дори след 5 години и то само ,ако ГЕРБ са сигурни за властта си , което е много относително нещо в тези времена .

  81. 81 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Гербаджиите са тотални неадеквати, по-добре да не правят нищо. Всека година пускат нови варианти, т.е. в главите им цари пълен хаос и стрелят напосоки. Какви мостове при Никопол или Свищов? С каква цел, какви коридори ще свързват, алтернатива на какво и т.н. Да не се окаже, че те са изгодни само за Румъния за да оставят трафика между София и Букурещ по-дълго на нейна територия?
    Топ приоритет следва да е мост при Оряхово - освен че ще свърже директно Западна България със Западна Румъния, без да се обикаля през Видин или Русе, може да се използва и като алтернатива на трасето през АМ Тракия и Сърбия между Европа и Азия, когато се изгради и тунел под Шипка съответно. От всички фериботи този при Оряхово е най-натоварен, нека се запитат защо.

  82. 82 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Като се построи моста при Видин , трябваше да направим магистрала София - Видин през прохода Петрохан с тунел под него. Това е най-прекия път за Европа при който се пътува през българска, а не през сръбска територия.
    —цитат от коментар 71 на tacheaux


    Пълни глупости, дори налудничави бих казал. Най-прекият път за Европа от коя начална точка? Коридорът през Видин е мъртвороден и неконкурентен поради своята дължина, планиран в едни други времена със специфична полит. обстановка на Балканите. Най-краткият път между Европа и Азия е през тунел под Шипка, Плевен и мост Оряхово. Най-краткият път между Гърция и Европа през България пък е през Калотина.

  83. 83 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Борисов можеше да изпълни един прост проект - магистрала Ботевград - Враца - Видин, магистрала София -Ниш, магистрала София -Солун. С това щеше да се реализира най-доброто и благоприятно за Балканите свързване на четири икономики.
    —цитат от коментар 77 на Дедо Крум


    Аман от Северозападни халюцинации, най-важните връзки между държавите са тези между столиците им, съответно София-Солун, София-Ниш и София-Русе-Букурещ; до Истанбул вече има. Важи и за ЖП-транспорта. Къде слагаш пътя през Видин в тия сметки? Видин е последна дупка на кавала.

  84. 84 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Мост Силистра - Калараш, скоростен път Силистра - Варна, автомагистрала Черно море, скоростен път Бургас - Малко Търново! Това трябва да е източния коридор Север - Юг!
    —цитат от коментар 46 на silverman


    Силистра е излишна точка. Магистрала Черно Море с продължение на север към Констанца и Одеса, а на юг към Истанбул. Връзката с Букурещ спокойно може да се осъществява по магистрала Варна-Русе-Букурещ, която е 100 пъти по-важна за нас отколкото през Силистра, а върши същата работа. Стига вече селски патриотизъм.

  85. 85 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1453 Неутрално

    При нас в Силистра ,румънците въобще няма да са съгласни . Ако тука се направи мост техния малко по-нагоре става излишен .Трябва да дадем изключителна оферта че да се навият .Но то хубаво всичко ама колко години ще се прави тоя мост ?
    —цитат от коментар 75 на vesko19


    За техния винаги ще има трафик. Румънците като ходят до тяхното черноморие минават през него. И обратното - румънците от Северна Добруджа като ходят до Букурещ или другаде в Румъния го ползват. Силистренския няма как да го конкурира в това отношение.

    Но по принцип като става дума за инфраструктура румънците са невероятни марди. Те едва миналата година ни стигнаха по километри магистрални пътища. А са с два пъти по-голяма територия и 3 пъти по-голямо население. Жп инфраструктурата им е също много зле. Изобщо изтървана работа. Та мостовете са им последната грижа. Което за нас е проблем щото ще се назландисват.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  86. 86 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1453 Неутрално

    линия Бургас - Лозенград, особено ако бъде довършена и жп-връзката Варна-Бургас, ще е част от един черноморски жп-пръстен, който ще е game changer. Тук тази линия при Свиленград не играе, тя е друго направление просто.
    —цитат от коментар 67 на Пипера е много лют


    Жп линия Варна - Бургас е наистина смислено начинание още повече, че ъпгрейд на същесвуващото трасе ще е доста скъп. Ама не се надявам скоро да се случи. Просто жп линиите гълтат много пари.

    А за Бургас - Лозенград писах по-горе - това хич не го виждам. Дори и след 50 години.

    По принцип черноморския пръстен е малко вятърничава история. Международния трафик по него би бил минимален.

    То, като начало, този трафик би спрял в Северна Добруджа щото по-горе (между Румъния и Украина) не само, че няма мост, ама дори и ферибот няма. Връзката между двете страни е през Молдова - по мост на река Прут. На кратко - тоя пръстен е затапен от делтата на Дунава.

    Но дори и да не беше затапен пак не е перспективен щото Украина в момента икономически не е в добро положение та трафикът към и от нея не е особено голям. И така е от доста време. Това беше и причината да спре ферибота Варна - Иличовск. Просто нямаше трафик.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  87. 87 Профил на vesko19
    vesko19
    Рейтинг: 936 Неутрално

    До коментар [#85] от "Николай Николов":

    То не става въпрос за вътрешна тяхна употреба дали ще бъде ползван или не . Сега моста им се натоварва от 2 факта . Видин им е много далеч на тировете от Турция да кажем - пък и ако не пътуваш за западна Европа за къв ... ще минаваш от там .
    При Русе положението ако имаш време да чакаш редиш се и минаваш ако не избираш вариантите . Силистра - или минаваш границата някъде по линията със Северна Добруджа караш си кат пич до техния мост . Минаваш и заминаваш .
    Тука в Силистра когато правиха водния цикъл и ремонт долу до митницата знаеш ли какво беше . Тировете бяха не 2-3 км опашка както стават на Кулата да кажем и Всички новинарски в Истерия . Тировете бяха на опашка вероятно над 6-7 км. Ако не и повече . За това повечето или се насочваха да се редят при Русе -тогава шанса да минеш там по бързо от колкото тука в Силистра беше 80-90% в полза на Русенци . Останалите тирове минаваха някъде през КППта с Румъния . Констанца през моста и по живо по здраво за където са .
    Този трафик колкото и минимален да е (когато при Силистра и Русе не може да се мине той е 3тия най-близък вариант ) съвсем ще го изгубят ако при Силистра им се появи по лесно и по бързо преминаване в Румъния . Дет се вика няма да обикаляш толкова много .
    Та затова от години Румънците въртят и се дърпат от мост при Силистра . Когато правиха сондажи за Дунав мост 2 ( тоя при Видин ) нали 1 от вариантите за нас беше моста да е при Силистра . Румънците това се направиха че не го чуха . Точно поради по горните ми доводи . За това и мост по-нагоре от Русе няма да има .

  88. 88 Профил на Дедо Крум
    Дедо Крум
    Рейтинг: 646 Неутрално

    До коментар [#83] от "izt21595181":

    Не съм съгласен. Вярно, че жп-транспортът е по-ефективен, обаче ако е в равнина. За скоростни влакове такива мостове трябва да се построят, че по-добре стоката да се кара по въздуха. Точно Видин е най-важната свръзка и след време ще се развие с бурни темпове. Помни ми думата, щото аз няма да дочакам.

    Дедо Крум
  89. 89 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 1333 Неутрално

    До коментар [#82] от "izt21595181":

    Приблизително съм съгласен с това изречение:
    "Най-краткият път между Европа и Азия е през тунел под Шипка, Плевен и мост Оряхово.", но не съвсем. Шипка не се вмества. Правилното би било -
    Оряхово - Плевен - Ловеч - Троян/Кърнаре - Пловдив
    като конкурентен път на
    Русе/Свищов - Търново - Габрово/Шипка - Стара Загора

    Въпросът е, че дори за един тунел няма кинти, пък какво да говорим за два. Още повече, че ако става дума за тунели, трябва да се мисли и за успореден ЖП тунел.

    При твоето предложение пътят ще е Оряхово - Плевен - Търново - Шипка (Пл - ВТ по Хемус, Шипка по русенската магистрала ако я доживеем до Габрово, че пари уж има само до Търново)

    Бог да благослови Америка за България!
  90. 90 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Връзката между двете страни е през Молдова
    —цитат от коментар 86 на Николай Николов


    Това нема да продължи дълго, след като в момента се изгражда фериботна връзка при Исакча, която ще свърже директно двете страни и нема да се налага минаване през Молдова. Има и планове за бъдещ мост на същото место. Най-малкото, ще се напълни с още украински туристи по българското Черноморие ако такъв коридор се осъществи. Но той е несъвместим с моста при Силистра, защото за да стигнеш по него до бъдещия ферибот/мост при Исакча, ще се наложи да прекосиш 2/3 моста със съответните такси, т.е. коридорът логично ще е през Констанца-Тулча, с което и силистренският мост до голема степен се обезсмисля.

  91. 91 Профил на Дедо Крум
    Дедо Крум
    Рейтинг: 646 Неутрално

    До коментар [#83] от "izt21595181":

    С мост, пристанище, връзка през София с Гърция, Сърбия, Турция, Черно и Бяло море, Видин ще стане много важен град, освен, че е и на хубаво място, с привлекателни забележителности, с богата история, с плодородни земи наоколо. Всички тези страни на север - Румъния, Словакия, Унгария, Полша, Чехия ще дръпнат в следващите двайсет години много силно. По закона за скачените съдове, Видин ще се развива по-бързо от много други наши градове на изток. Разбира се, ако занапред продължават да ни управляват тъпанарите от ГЕРБ и БСП, нищо добро не се задава. Но представи си, ако там се направи икономически център за средна Европа...

    Дедо Крум
  92. 92 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#91] от "Дедо Крум":

    И защо некой да обикаля през Видин, при наличието на значително по-кратки маршрути, къде е логиката? Сега обикалят само защото през Сърбия се плащат тол-такси и излиза по-скъпо, а и се виси по границите. Когато ние и румънците въведем тол-такси, а Сърбия стане членка на ЕС, какво правим? Коридори не се правят в перспектива от 2-3 години, а 20-30. Тоя през Видин беше политическа недомислица с цел заобикаляне на Сърбия, отдавна не е актуален, затова и Румъния нема никакви планове да инвестира в него.

  93. 93
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  94. 94 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#89] от "Günther":

    Аз не говоря за алтернативен коридор на Русе-Търново-Шипка-Ст.Загора, а на коридора през АМ Тракия и Сърбия, свързващ Европа с Турция. Русе-Търново-Ст.Загора нема нужда от дублиране, защото трафикът ще се разтовари и с АМ Черно Море, съответно ще имаме три главни коридора Север-Юг през България, които ще са напълно достатъчни.
    Това, за което говоря, е път през Димитровград - Стара Загора - Казанлък - Габрово - Севлиево - Ловеч - Плевен - Оряхово - Крайова. Той ще свърже важни български градове първо, Северна с Южна България, България с Румъния, както и Европа с Азия по възможно най-краткото трасе, заобикаляйки и отпушвайки околовръстното на София и АМ Тракия, които са най-натоварените отсечки в България и в бъдеще ще създават проблеми. Затова и мост при Оряхово е стратегически толкова важен, но той върви и с тунел под Шипка, който би трябвало да е топ приоритет за страната, тъй като от там ще се минава и за Русе.

  95. 95 Профил на radio.
    radio.
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Някой задава ли си въпроса защо е нужен трети мост и то точно сега, спешно. Според мен американците притискат, за да имат възможност за бързо разгръщане на войски срещу неизбежната война, която предстои. Същото е и с Хемус - изведнъж стана приоритет, след като северна България залезе така или иначе. Да не съм лош пророк.

  96. 96 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2963 Неутрално

    До коментар [#75] от "vesko19":

    И как точно ще направиш мост в Силистра?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  97. 97 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1453 Неутрално

    в момента се изгражда фериботна връзка при Исакча, която ще свърже директно двете страни и нема да се налага минаване през Молдова. Има и планове за бъдещ мост на същото место. Но той е несъвместим с моста при Силистра
    —цитат от коментар 90 на izt21595181


    Първо, нека го пуснат този ферибот. Щото плановете за този ферибот ги има от поне 20 години и всеки път е "до 2-3 години". А мост пък хептен не очаквам скоро да стане.

    Другото е, че мост край Силистра има смисъл не само (и не толкова) заради украинския трафик. А заради отпускарския трафик от Румъния към нашето Северно Черноморие.

    За всеки румънец е интересно да отиде поне веднъж в Балчик. Свързват го с тяхната история заради двореца на царицата. А румънците са над 20 милиона души. Двадесет милиона потенциални туристи.

    После много румънци отскачат за по уикенд по нашето черноморие също както много българи отскачат до Гърция.

    Та става дума за бизнес за стотици милиони годишно.

    Дори само заради този бизнес си заслужава да го има моста край Силистра защото там е най-прекия път между Букурещ и северното ни черноморие.

    А покрай туристическия трафик ще има и товарен.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  98. 98 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1453 Неутрално

    [quote#92:"izt21595181"защо некой да обикаля през Видин, при наличието на значително по-кратки маршрути, къде е логиката? Сега обикалят само защото през Сърбия се плащат тол-такси и излиза по-скъпо, а и се виси по границите. Когато ние и румънците въведем тол-такси, а Сърбия стане членка на ЕС, какво правим? Коридори не се правят в перспектива от 2-3 години, а 20-30. Тоя през Видин беше политическа недомислица с цел заобикаляне на Сърбия, отдавна не е актуален[/quote]

    По принцип си прав, че моста край Видин беше леко конюнктурен. Много хора забравиха, че проекта стартира още при Костов основно заради югоембаргото.

    Ама не бързай толкова да я вкарваш Сърбия в ЕС. Те от 10 години все уж ще влизат и все са на никъде. Проблемът е нерешеният въпрос с Косово. Колко време ще им трябва на сърбите да им омекнат главите - това никой не го знае. Няма да се изненадам и ако след още 10 години са все на същото дередже.

    Та, на кратко, Видин си остава смислен вариант.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  99. 99 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#97] от "Николай Николов":

    Ще го пуснат до края на годината, едва ли ще се забави повече от хипотетичния мост при Силистра. А мост между Румъния и Украйна е логична следваща стъпка, ако фериботната линия се окаже добре натоварена.
    Мост при Силистра само заради туристическия трафик към Балчик е недостатъчен аргумент. Основно румънците отсядат в Златни Пясъци, което е най-големата тур. база в Северното Черноморие, а до там дали ще минават през Русе или Силистра идва почти еднакво като разстояние. Така че от туристическа гледна точка е много по-разумно да се вложат пари в магистрала Варна-Русе, вместо в мост при Силистра с калпави пътища до него. Такава магистрала ще свърже големи български градове и пристанище помежду им, както и с Букурещ, докато Силистра е град с едва 30 хил. жители и нема логика да бием скоростен път или магистрала през него. След години, като сме завършили основните транспортни коридори, ако се окажат с изчерпан капацитет, едва тогава може да се мисли за Силистра, Никопол и пр. като алтернативи.

  100. 100 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#98] от "Николай Николов":

    Не се хващай толкова за "Сърбия в ЕС", това идва като бонус, основната причина да се ползва видинският мост в момента е липсата на тол-такси в България и Румъния, което е въпрос на време да се промени. Сърбия дали ще влезе в ЕС след 5 или 10 години е все тая, става въпрос за дългосрочни инфраструктурни проекти, които не могат да се решават спрямо моментната полит. обстановка. Мисълта ми е, че тоя коридор е безперспективен и Румъния нема да инвестира в него, затова и ние не требва да правим магистрала или СП до Видин, нито скоростна ЖП-линия. Максимум магистрала до Враца, която е голем град първо, и второ от там трафикът се разделя на две към Видин и Оряхово (ферибот и евентуално бъдещ мост).





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK