След поредния инцидент се обмисля преместването на спирката в тунела до НДК

Спирката, която често е точка на инциденти

© Велко Ангелов

Спирката, която често е точка на инциденти



Статията е допълнена в 12 ч. с уточнение от зам.-председателя на транспортната комисия в Столичния общински съвет Зафир Зарков (ГЕРБ)


Столичната община подготвя проект за ремонтирането на тунела до Националния дворец на културата и обмисля да премести тролейбусната спирка, научи "Дневник" от зам.-председателя на Комисията по транспорт и туризъм към общинския съвет Зафир Зарков. Повод за планираните промени са честите инциденти в подлеза.


Последният инцидент е от 23 март, когато спортният журналист Георги Филипов, чакайки тролея в подлеза заедно със сина си, е блъснат от автомобил, идващ от Петте кьошета. Шофьорът на колата губи контрол при влизането в опасния завой и се врязва в спирката. Детето на Филипов е без наранявания, но той е откаран в болница със счупен нос и контузии по ръцете и краката. Все още полицията работи по изясняването на причината за произшествието.


Във "Фейсбук" Георги Филипов посочи 5 проблема на тунела: осветлението, асфалтовата настилка, липсата на камери, организацията на движението и неподходящите обезопасителни средства. Той заяви, че ще пусне жалба в общината след възстановяването си, и призова софийските власти да вземат превантивни мерки, за да се избегнат бъдещи инциденти.




МВР и експертите за тунела


По данни на МВР тази година няма други регистрирани инциденти в тунела. Поради това подлезът не се смята за участък с концентрация на произшествия. От пресцентъра на институцията заявиха за "Дневник", че ще отправят препоръки към Столичната община за промени в тунела, чрез които да се избегнат катастрофи в бъдеще, но не уточниха конкретно какви ще бъдат те.


Председателят на Българската асоциация на пострадалите при катастрофи Владимир Тодоров коментира, че според него основната причина за честите инциденти в тунела е високата скорост. "Необходимо е поставянето на камера в началото на тунела, както и шумяща маркировка, които да принудят шофьорите да спазват ограничението от 40 км/ч. Обезопасяването на тролейбусната спирка трябва да започне още от самото начало на участъка, за да не се стига до подобни инциденти", добави Тодоров. Той смята, че осветлението е слабо и рязката промяна на светлината заслепява шофьорите, влизащи в тунела.


Според експертите е наложително в тунела да се постави камера, която да следи за спазването на ограничението от 40км/ч.

© Велко Ангелов

Според експертите е наложително в тунела да се постави камера, която да следи за спазването на ограничението от 40км/ч.


Емил Марков от Института по пътна безопасност смята, че най-добрият начин за обезопасяване на спирката е т.нар. двойна мантинела. Според него тя би предпазила чакащите при евентуален инцидент. Като превантивна мярка той посочи и поставянето на светлоотразителни ограничители за тролеите от градския транспорт, както и смяната на асфалтовата настилка, която през зимата се заледява и представлява сериозна опасност.


В участъка често има катастрофи


Най-тежкият инцидент датира от 2002 г., в който жена загива, докато чака градския транспорт на спирката, а двама души са тежко ранени. Катастрофата е предизвикана от мокрия асфалт в подлеза. В края на декември 2013 г. пък възрастен мъж и внукът му са откарани в болница отново след като са ударени от автомобил, който също не е успял да вземе завоя. През януари 2015 г. в рамките на 2 часа два различни автомобила се блъскат в спирката. Причината и за двете произшествия е високата скорост. Една от колите изкъртва 5 циментови колчета, но за късмет точно тогава е нямало чакащи пътници. След инцидента от Столичната община обещават поставянето на камера, която да следи за спазването на ограничението от 40 км/ч и създаването на изкуствени неравности с цел предотвратяване на нови произшествия.


Камера все още няма, а колчета бяха поставени през 2017 г. Те предизвикаха недоволство сред гражданите, тъй като бяха сложени накриво. По-рано тази седмица по" Нова телевизия" експерти към Столичната община заявиха, че всъщност колчетата се използват като антипаркинг метод, а не са обезопасителни. В следващите дни комисията ще обсъжда дали те да бъдат сменени и дали има полза от тях.


От Столичната община заявиха, че колчетата са антипаркинг метод и не биха възпрепятствали евентуална катастрофа

© Велко Ангелов

От Столичната община заявиха, че колчетата са антипаркинг метод и не биха възпрепятствали евентуална катастрофа


Какви мерки ще бъдат предприети


Зафир Зарков (ГЕРБ) каза, че основната пречка, заради която до момента не са поставени камери, е точка от закона, непозволяваща на общината да осъществява контрол над скоростта. "Ще внесем предложение, което да дава правомощия не само на полицията, но и на общината да регулира скоростта в тунелите и останалите опасни участъци. Има проект, предвиждащ преместването на спирката в края на тунела в посока бул. "Черни връх". Там мястото е по-безопасно", коментира Зарков. Днес Зарков уточни по телефона, че е имал предвид преместване на спирката към стената на тунела в близост то входа на подлеза.


Обозначение къ ще се намира спирката. Снимката е предоставена на "Дневник" от Зафир Зарков.

Обозначение къ ще се намира спирката. Снимката е предоставена на "Дневник" от Зафир Зарков.


Той добави, че след като бъде обсъден проектът за ремонт на тунела, ще се разбере какви конкретни промени ще се направят при осветлението, асфалта и преорганизацията на движението. Какви мерки ще бъдат предприети


Симеон Славчев (Политическа група 5), който е член на същата комисия, заяви, че в тунела трябва да бъде извършен цялостен ремонт. "Най-важната промяна е да се обезопаси спирката чрез предпазни средства, покриващи стандартите. Поставените колчета в момента не са качествени и спешно трябва да бъдат подменени. Още следващата сряда ще предложа всички нужни промени и се надявам в най-скоро време да се започне работа. Обмисля се и премахване на спирката, но първо е необходим анализ. Жалко е, че всички се активизират едва след подобен инцидент", коментира Славчев. По думите му до момента ремонтите на участъка са били отлагани, тъй като общината не е успяла да намери изпълнител на обществената поръчка. Очаква се този път да се потърси външна компания.

Коментари (56)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на vladek
    vladek
    Рейтинг: 465 Неутрално

    Алоооо журналиста! КАК МОЖЕ АСФАЛТ, настилка, осветление, завой и всичко което няма мозък да ви е виновно?!?!? Виновният е ГАНЬО който въпреки че има мозък е безмозъчен! И поредната идиотщина която ще се сътвори в полза на ЦАР АВТОМОБИЛ! Вместо да оставят тунела само за градския транспорт, тъй като шофиорите на коли убиват хора, ще изгонят хората!?!?!? Или акъл за разсъждение трябва.

    Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
  2. 2 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3251 Неутрално

    До коментар [#1] от "vladek":

    да минава оттам само градски транспорт е много разумно решение.
    колите карат като луди, всеки път, когато мога, избягвам това място, отвратително е.

  3. 3 Профил на Kotarak
    Kotarak
    Рейтинг: 942 Неутрално

    Въобще от какъв зор в трасето на трамвая бяха вкарани коли? Това е трамвайно трасе! Нали сте усещали, как като влезете на релси с кола и тя се усеща нестабилна, поради разликата в сцеплението на гумите по релсите? Въобще не ми е ясно общината защо дълбае да прави това трасе автомобилно, вместо да пусне трамвай по него, както е предвидено за него. А това, че са сложили кухи колчета е подигравка. Общината все нещо маже и нищо не прави. Фандъкова не е за оставка, тя е за затвор. Такава бездарна некадърност никога не сме имали. Никога!

  4. 4 Профил на Nikolay Savov
    Nikolay Savov
    Рейтинг: 1272 Разстроено

    Алоооо журналиста! КАК МОЖЕ АСФАЛТ, настилка, осветление, завой и всичко което няма мозък да ви е виновно?!?!? Виновният е ГАНЬО който въпреки че има мозък е безмозъчен! И поредната идиотщина която ще се сътвори в полза на ЦАР АВТОМОБИЛ! Вместо да оставят тунела само за градския транспорт, тъй като шофиорите на коли убиват хора, ще изгонят хората!?!?!? Или акъл за разсъждение трябва.
    —цитат от коментар 1 на vladek


    Това , че някой има глава неозначава , че има и мозък в нея !!!

  5. 5 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 13290 Неутрално

    Ярък пример как некадърността, безотговорността и безхаберието убиват в течение на десетилетия...
    (Саркастично) Как са пропуснали да подменят ограничителите поне още 5 пъти - първо слагат, после мислят...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  6. 6 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3251 Неутрално

    До коментар [#5] от "penetrating":

    то за столична община това е валидното правило - първо дайте нещо да направим, ааааа, то било глупаво, ох, ще го поправим и т.н.
    тъжна работа

  7. 7 Профил на m_todorov
    m_todorov
    Рейтинг: 588 Неутрално

    Общината е съставена от смотана, некадърни пиявици.

  8. 8 Профил на Opportunity
    Opportunity
    Рейтинг: 3146 Неутрално

    До коментар [#1] от "vladek":

    това е нищо, след една катастрофа, гледах някакъв кмет който обясняваше, че дърветата по тротоарите са опасност за движението...

    The Universe is under no obligation to make sense to you.
  9. 9 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2498 Неутрално

    трябва драстични глоби ,като катастрофира някой карал със 100 там ,цял живот да плаща и да лежи по затворите ,щото е осъзнато .

  10. 10 Профил на Kotarak
    Kotarak
    Рейтинг: 942 Неутрално

    Бутафорен кмет слага бутафорни обезопасители.

  11. 11 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 3332 Неутрално

    С риск да си навлека вековният гняв на автентичните вековни столични аристократи - само да ви уведомя че Отечеството съществува и извън София!!!!!

  12. 12 Профил на Kotarak
    Kotarak
    Рейтинг: 942 Неутрално

    Обвинение за престъпна небрежност няма ли да видим?!?

  13. 13 Профил на Позорно събрание
    Позорно събрание
    Рейтинг: 620 Неутрално

    [quote#4:"Nikolay Savov"][/quote]

    Това , че някой има глава неозначава , че има и мозък в нея !!!

    На теб особено ти личи, понеже си гербераст!

  14. 14 Профил на Позорно събрание
    Позорно събрание
    Рейтинг: 620 Неутрално

    До коментар [#11] от "selqnin":

    Затова ПОЛОВИНАТА от него, се премести в СОФИЯ !

  15. 15 Профил на Джони  Глупавия
    Джони Глупавия
    Рейтинг: 872 Весело

    "Тодоров смята, че осветлението е слабо и рязката промяна на светлината заслепява шофьорите, влизащи в тунела."

    да ви имам и тъпите експерти.., които тъмнината ги заслепява :)

  16. 16 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2438 Неутрално

    Камера за скорост и готово. Тъпия българския шофьор разбира само от бъркане в джоба. Това е.

  17. 17 Профил на kopo
    kopo
    Рейтинг: 363 Разстроено

    Камерата няма да помогне - тя само ще констатира. Единственото решение, за което се сещам е "легнал полицай" в началото на тунела.

  18. 18 Профил на Позорно събрание
    Позорно събрание
    Рейтинг: 620 Неутрално

    До коментар [#17] от "kopo":

    Така ли, ще констатира ли....
    Ми като ме резнат три пъти по 500-1000 лева и ше съм по нисък от тревата ;)

  19. 19 Профил на Opportunity
    Opportunity
    Рейтинг: 3146 Неутрално

    До коментар [#11] от "selqnin":

    Къф ти е проблема пък на тебе? За справка - от село съм.

    The Universe is under no obligation to make sense to you.
  20. 20 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 1307 Неутрално

    До коментар [#15] от "Джони Глупавия":

    Заслепяване не е точната дума, но има такъв ефект. На зеницата и трябва малко време да се адаптира, като някой болести (диабет) доста влошават ситуацията.

  21. 21 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 3332 Неутрално

    До коментар [#19] от "Opportunity (5498 days on Mars)":

    Висок тон и нисък стил = ниска култура и лошо възпитание!

  22. 22 Профил на Позорно събрание
    Позорно събрание
    Рейтинг: 620 Неутрално

    До коментар [#19] от "Opportunity (5498 days on Mars)":

    Че е комплексиран селяк !
    Мен най много ме дразни: Ебаси чуйек и тъпия грааад, отвратичилну йе тука... и тнт
    И после София 2 милиона

  23. 23 Профил на croth
    croth
    Рейтинг: 271 Неутрално

    Това е едно от най-отвратителните места в София. Ужасно мръсно. Осветление практически няма. Асфалта е от преди 100 г. и е като стъкло. Сцепление никакво. Подлезът тече. При малко вода става пързалка. Плъхове тичат навсякъде. Плаче за ремонт от години. Че някои от шофьорите са некадърни и безмозъчни е ясно, но и самият подлез предразполага за катастрофи.

  24. 24 Профил на clint_eastwood
    clint_eastwood
    Рейтинг: 1004 Неутрално

    Тоя тунел не знам колко ремонта мина вече през последните 20 години, ама си остава все същия кенеф.

    Хората, на които им липсва соцът, трябва много сериозно да се замислят как щеше да изглежда България днес, ако БКП не бе сдала политическата власт
  25. 25 Профил на 911
    911
    Рейтинг: 718 Неутрално

    Абсурдно е да се наказват пешеходците и потребителите на градския транспорт с преместване на спирката!! Като а преместят, с колко ще се увеличи времето за прекачване и как ще се промени удобството за пътуващите???

    Мантинелите също са смешно решение, защото те са предпазна мярка СЛЕД като е реализирано рисково поведение от страна на шофьорите или при наличие на други утежняващи обстоятелства.

    Между другото и аз съм шофьор, минавам от там сравнително редовно (по Васил Левски) и понеже карам разрешените до 40 км./час, никога не ми се е струвало, че осветлението не е достатъчно, че има възможност да изпусна завоя или нещо друго. Споменавам го като пример, но за всички е ясно, че там трябва драконовски да се регулира скоростта, та ако трябва да има камери на всички страни, барабар с физическо присъствие!

    И казвам драконовски, зашото масовият български шофьор много мрази да се чувства прецакан, а най прецакан се чувства, като му бръкнат в джоба - веднага и неизбежно. Това е единственият начин да се регулира ефективно рисковото поведение.

  26. 26 Профил на mbt34598035
    mbt34598035
    Рейтинг: 266 Неутрално

    До коментар [#23] от "croth":

    Изразявам пълно съгласие с Вас. И, ако мога да допълня: имам чувството, че от години тази кметска управа с тази кметица прави все по-неадекватни организации и реорганизации на транспортната инфраструктура на града. Мисля си, че тя мисли повече за фирмите, финансиращи тези проекти и печалбите от тях, отколкото за нашето удобство и сигурност.

  27. 27 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1847 Неутрално

    Ако не беше журналист пострадалия, нямаше да се чуе нищо.

  28. 28 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9099 Неутрално

    Колко още трябва да загинат, за да измислят решение.

  29. 29 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1900 Неутрално

    Камера и 100% глобяване за всяко превишение и бързо ще се научат джигитите. Иначе затварянето за движение ще усложни силно потока, който и без това предизвиква големи задръствания и проблема с катастрофите и пострадалите нма да бъде решен, а просто ще се премести на друго място.
    Но в града, където на много места се превишава разрешената скорост трбва да се монтират повече камери, които да работят 24 часа непрекъснато и директно да се наказват нарушителите. Това трябва да става автоматично, за да не се допускат протекции и "спасявания" на нашите хора.
    А около натоварените кръстовища, като например Патриарха с Раковска, където колите навлизат въпреки че се вижда, че ще предизвикат задръстване, в пиковите часове трябва да има КАТ, няколко сръчни и бързо пишещи сержанти да пишат актове и нещата полека-лека ще почнат да се наместват.
    Со кротце, со благо и со малко кютек - така са се научили хората по света да спазват реда, така трябва да се прави и при нас.

  30. 30 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4187 Неутрално

    Преди имаше един радар, и табло отгоре, което ти показваше с колко караш. И шо го махнаха? Вършеше чудесна работа и хората караха бавно.
    И още, асфалтът там винаги е мокър, тоя тунел тече дори, когато не е валяло от дни. Качеството на настилката е такова, че абс-а чука при леко натискане на спирачката.
    Ми..перфектна комбинация за проблеми. От безкадърност.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  31. 31 Профил на kopo
    kopo
    Рейтинг: 363 Разстроено

    До коментар [#18] от "Позорно събрание":

    Ще те "резне" в последствие. Това няма да се отрази на моментната скорост от 100+ км/час на поредния джигит с кола, по-евтина от смартфона му, и гуми по-гладки и от мозъка му.

  32. 32 Профил на Позорно събрание
    Позорно събрание
    Рейтинг: 620 Неутрално

    До коментар [#23] от "croth":

    Абсолютно точен коментар ! НЕ Е ПИПАН ОТ ГОДИНИ! Само се дозагрозява, пускат се коли и се правят глупости !
    ПЛАЧЕ ЗА РЕМОНТ НО ПО ДОБРЕ ДА НЕ ГО ПИПАТ, НЕ И ОТ ФАНДЪКОВА !

  33. 33 Профил на Позорно събрание
    Позорно събрание
    Рейтинг: 620 Неутрално

    Абе, толков али е трудно да влезнат и ПОНЕ ДА МУ ИЗМИЯТ СТЕНИТЕ С ВОДОСТРУЙКА!?!

  34. 34 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 1837 Неутрално

    До коментар [#29] от "tsvetko_51":

    Вчера минах от там, на фона на вечерните задръствания, потокът от коли в подлеза е минимален. Друго решение, освен спирането на движението е преместване на спирките така, че да са открая, а не на остров в средата. По този начин няма да се налага пешеходците да пресичат автомобилната лента.

    Eddie lives... somewhere in time!
  35. 35 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 568 Неутрално

    Абсурдно е да се нарежда осветление, опасен завой, опасен асвалт, мокро за тунела на НДК.
    До сега никога не съм усещал каквато и да е опасност. Нито ми се е струвало тъмно, нито остро, нито хлъзгаво.
    Единтвената опасност идва от (много) несъобразена скорост.
    Естествено, (освен ако не си олигофрендер) ще се съобразиш, че в тунела няма само коли, а и пешеходци.
    Но може би е добро решение за ремонт и дори за премахване на спирката.
    Все пак трябва да се мисли и за авто-пропускливостта.
    А че някои карат като идиоти, карат. И че трябва камери, трябва. Но и ефективността на движението трябва да се подобрява. Нали искате да е като на запад?

  36. 36 Профил на clint_eastwood
    clint_eastwood
    Рейтинг: 1004 Весело

    Абе, толков али е трудно да влезнат и ПОНЕ ДА МУ ИЗМИЯТ СТЕНИТЕ С ВОДОСТРУЙКА!?!
    —цитат от коментар 33 на Позорно събрание


    Боже опази, Столична община с вода НЕ чисти!

    Хората, на които им липсва соцът, трябва много сериозно да се замислят как щеше да изглежда България днес, ако БКП не бе сдала политическата власт
  37. 37 Профил на aralambi
    aralambi
    Рейтинг: 839 Неутрално

    Този тунел е строен заедно с НДК - 1981, карал съм стотици пъти през него. Опасен е колкото всеки друг пътен тунел - при навлизане няма “заслепяване”, а няколко секундно намаление на зрението, от рязката смяна на осветеността. Тролейната спирка след последния ремонт е отделена от лентата за автомобили, тогава сложиха и колчетата. Пиша го за хората, които не са от София и вярват на всякакви писания във вестниците. Преди входа има знак за ограничение на скоростта до 40 км/ч, просто трябва да се спазва. И понеже винаги има джигити, които не спазват знаците, най-добре е да се сложат няколко спящи полицая в началото. Камерите не намаляват скоростта, само регистрират.

  38. 38 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 1837 Неутрално

    трябва драстични глоби...
    —цитат от коментар 9 на edin drug


    Каква полза от големи глоби, 100, 1000 или 10 000, след като никой не контролира какво става там полза няма да има.

    Eddie lives... somewhere in time!
  39. 39 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4215 Неутрално

    Общината е замислила поредната глупост от страх.
    Спирката е сложена с тунела за удобство на гражданите, които лесно да достигат до събитията организирани в НДК.
    Има толкова други начини да се урегулира ситуацията.
    Ми да, ограничат още повече скоростта, да увеличат глобите и да сложат катаджии които неотлъчно да следят трафика.
    Ако толкова се пазят да не се охарчат, нека го направят временно....За една година примерно....После шофьорите сами ще се пазят.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  40. 40 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4215 Неутрално

    ...Опасен е колкото всеки друг пътен тунел - при навлизане няма “заслепяване”, а няколко секундно намаление на зрението...
    —цитат от коментар 37 на aralambi


    И това може да се поправи чрез постепенно намаляване на светлината. Сенници, светещи светлини в началото на тунела и т.н.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  41. 41 Профил на falkoneti
    falkoneti
    Рейтинг: 997 Неутрално

    Цялостна организация на движението около НДК трябва. Не може да вкарват движението от два големи булеварда - "България" и "Черни връх" по вътрешноквартална улица като "Любен Каравелов" за да се стига до центъра.

  42. 42 Профил на ali_ibn_isa
    ali_ibn_isa
    Рейтинг: 943 Неутрално

    Една асфалтова гърбица 'легнал полицай' ще минимизира рисковете. Нескъпо и ефективно решение.
    Сега, ако някой иска да усвоява хиляди левове за камери, пеещи маркировки, ограничители тип перка на акула, асфалт и мигащи диско-лампи - това е друг проблем.

  43. 43 Профил на yellow_hater
    yellow_hater
    Рейтинг: 1041 Неутрално

    Какъв е проблемът колите да минават от другаде?
    Ганьовците карат като обезумели из тунелите не само в София, а в цялата страна.
    Там има трамвайни линии и тролейбусна мрежа, така че подлезът трябва да остане предимно за градския транспорт.
    Кой плоскомозъчен и защо сложи кухи колчета там?

  44. 44 Профил на zyb18561487
    zyb18561487
    Рейтинг: 3104 Неутрално

    Зловещ пейзаж. Единство, творчество и красота отсекъде.

  45. 45 Профил на aralambi
    aralambi
    Рейтинг: 839 Неутрално

    [quote#40:"Храбър"][/quote]

    "И това може да се поправи чрез постепенно намаляване на светлината. Сенници, светещи светлини в началото на тунела и т.н."

    Признавам си, че не знам какво е "светещи светлини", обясни сега и какво е "несветещи светлини". Смяната на осветеността в този тунел не е съвсем рязка, преди входа има участък, в който (ако караш с 40 км/ч) е достатъчен за да се приспособи окото. И понеже изглежда, че знаците не се спазват, ако е мокро не се кара с подходяща, по-ниска скорост, си мисля, че само 2-3 "легнали полицаи" ще помогнат. Е, някой умник и тях може да ги премине с по-висока скорост, но като се пораздруса, ще се усети.
    Може да се сложи и камера някъде в началото, и който надвишава разрешената скорост, да му се праща честитка за яка глоба.

  46. 46 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 13290 Неутрално

    До коментар [#6] от "boevbisser":

    С нашите пари?

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  47. 47 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4187 Неутрално

    До коментар [#37] от "aralambi":

    Колчета няма, само некакви кухи ненужни предмета.
    А, да, камерите намаляват скоростта.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  48. 48 Профил на croth
    croth
    Рейтинг: 271 Неутрално

    Привет. Натискали ли сте спирачки малко по-рязко в подлеза. Всички системи за безопасност се включват. Таблото светва като италиански параход. И това при скорост 40 км. Опитайте. Казвате "като всеки друг тунел" , уточнете "като всеки друг тунел в България". Вижте новото осветление на Витиня. Половината лампи вече не светят. Нищо че са светодиодни и харчат 7 пъти по-малко. Не е въпрос на икономии а на мързел, безхаберие и неграмотност. Като казах Витиня - вече повече от година и половина ремонтират еди тунел от 800 м. За толкова време построиха тунелът под Ламанш.

  49. 49 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 1837 Неутрално

    ...Ганьовците карат като обезумели ...
    —цитат от коментар 43 на yellow_hater


    ...и спират като араби в пустиня, където им падне, без да се съобразяват с околните.

    Eddie lives... somewhere in time!
  50. 50
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  51. 51 Профил на rincewind
    rincewind
    Рейтинг: 775 Неутрално

    И кво? Пак пешеходците ще трамбоват докато стигнат до ндк-то на културата! В тая държава всичко се прави за цар мпс, а не за хората!

  52. 52 Профил на rincewind
    rincewind
    Рейтинг: 775 Неутрално

    До коментар [#41] от "falkoneti":

    Може, може! Даже бих ти лепнал и таксичка! Лични мпс в центъра трябва да са екзотика! И без тва потрошихте де що има тротар!

  53. 53 Профил на rincewind
    rincewind
    Рейтинг: 775 Неутрално

    До коментар [#29] от "tsvetko_51":

    "Иначе затварянето за движение ще усложни силно потока, който и без това предизвиква големи задръствания и проблема с катастрофите"

    Потока се усложнява, когато не забраняваш движението! Градът трябва да прави всичко възможно то да не използваш лично мпс на територията му! Градът е длъжен да ти предостави училища, детски градини, болници и обществен транспорт! За друго забрави!

  54. 54 Профил на falkoneti
    falkoneti
    Рейтинг: 997 Неутрално

    До коментар [#52] от "rincewind":

    Какво може че не те разбирам селяко? Аз си плащам зелена зона. Имам и гаража на НДК за зимата.

  55. 55 Профил на Nikolay Savov
    Nikolay Savov
    Рейтинг: 1272 Любопитно

    [quote#4:"Nikolay Savov"]
    —цитат от коментар 13 на Позорно събрание
    Това , че някой има глава неозначава , че има и мозък в нея !!!На теб особено ти личи, понеже си гербераст![/quote]

    Защо ли се обиждаш?

  56. 56 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 5246 Неутрално

    Лоша организация от страна на общината

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK