Катар би инвестирал в пътища у нас, ако представим добри проекти, твърди президентът

Катар би инвестирал в пътища у нас, ако представим добри проекти, твърди президентът

© Прессекретариат на държавния глава



Държавата Катар има воля и интерес да инвестира в българската транспортна инфраструктура, но е необходимо страната ни да подготви и представи убедително инвестиционните си проекти. Без конкретни технически параметри, финансови анализи и срокове не можем да привлечем големи международни инвеститори. Това заяви президентът Румен Радев на среща на "Дондуков" 2 с народни представители от Комисията по регионална политика, благоустройство и местно самоуправление и от Комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения към Народното събрание, предаде прессекретариатът на държавния глава.


Той запозна депутатите с резултатите от официалното си посещение в Катар, където беше по покана на емира Шейх Тамим бин Хамад ал Тани от 10 до 12 април т.г. "По време на разговорите ми в Доха с емира, с министър-председателя, с министъра на транспорта на Катар и с изпълнителния директор на Катарската инвестиционна агенция беше повдигната отново темата за партньорство при изграждане на пътната инфраструктура в България по направление север - юг, посочи Румен Радев.


Президентът изтъкна отличните връзки на политическо ниво между България и Катар, включително добри лични контакти, и подчерта заявената готовност на арабската държава да инвестира в автомагистрала Русе - Свиленград и тунела под връх Шипка. "Катар проявява интерес и ще вложи средства, но само ако българската държава предостави актуални проекти, готови за реализация", заяви президентът. Той призова депутатите в координация с изпълнителната власт за по-експедитивни и ефективни действия, за да се постигне необходимият напредък.




Движеща сила за реализацията на обсъжданите проекти имат правителството и парламентът, ангажирам се да съдействам на най-високо политическо ниво готовите ни предложения да бъдат представени на катарската страна, заяви Румен Радев.


Народните представители се ангажираха да инициират съвместно заседание на двете комисии, като поканят представители на всички отговорни институции за дебат по темата.

Коментари (20)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Минас Бахдасарян
    Минас Бахдасарян
    Рейтинг: 750 Неутрално

    Прочетох първите две изречения от статията. Ако това е интелектуалният капацитет на нашия президент ..., Боже пази България?!

    Бедна ми е фантазията да си представя какви безсмилци говори на официалните срещи.

    Тези от протокола на президенството и те ли са същите дупки, или Радев е "тъпоъгълен триъгълник"?

    Da mihi factum, dabo tibi ius.
  2. 2 Профил на Минас Бахдасарян
    Минас Бахдасарян
    Рейтинг: 750 Неутрално

    До коментар [#1] от "Минас Бахдасарян":

    "безсмислици"

    Da mihi factum, dabo tibi ius.
  3. 3 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 3216 Неутрално

    Човекът, на който още му личи чертата от шапката на вратните жили очевидно е типичен роден "всичкоразбирач"!!!!
    Тези са най-вредни и най-опасни!!!!

  4. 4 Профил на balgariez
    balgariez
    Рейтинг: 2388 Неутрално

    А като как ше си платиме инвестицийките и печалбицата на уважаемите бедуини- толтаксичка и за лични МПС, може би?
    Или вече съдраното за данък, акциз, винетки ще е достатъчно, все пак ?

  5. 5 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 3341 Неутрално

    "Беше повдигната отново темата за партньорство при изграждане на пътната инфраструктура в България по направление "Север-Юг", посочи Румен Радев."

    За България стратегически важното направление е Коридор №8, свързващ Черно и Адриатическо море.
    https://infobalkani.wordpress.com/2012/09/10/коридор- №8-между-политическите-страс/

  6. 6 Профил на Miguel Ramierez
    Miguel Ramierez
    Рейтинг: 1174 Неутрално

    Душица е президента. Грижовен.

    1.618
  7. 7 Профил на Miguel Ramierez
    Miguel Ramierez
    Рейтинг: 1174 Неутрално

    Душица е президента. Грижовен.

    1.618
  8. 8 Профил на Ивайло
    Ивайло
    Рейтинг: 13 Неутрално

    "конкретни технически параметри, финансови анализи и срокове" в прост превод означава "прилична доходност". Понеже инвестицията не е подарък - тя затова се казва така, защото от нея се очаква възвращаемост. А се съмнявам, че коридор "север-юг", при очакваните вложения в строителството му, в нашите условия може да осигури прилична такава. Ако не беше така, нямаше да има нужда да се ходи чак в Катар. Показателно е, че комай нито една страна от ЕС не проявява интерес към България - е, може би само Румъния донякъде. Словесната симпатия по разни международни форуми, с която Бойко се хвали, не означава много - тя е просто израз на добро възпитание и нищо повече. Докато бизнесът не се заинтересува от страната, който и важен политик да ни потупва по рамото, нищо съществено няма да се случи.

  9. 9 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1920 Неутрално

    Принципно и китайците са готови да инвестират, строят и всичко наведнъж. Проблемът е в детайлите - и арабите и китайците гледат на тия проекти като кукичка, с която да закачат "клиента си" - после лихвите стават като на заложна къща "Щедрите". Черна гора и половин Африка паднаха в този капан. Радев си мисли, че е открил топлата вода.

    http://www.youtube.com/watch?v=wPw0Z5CtKTs
  10. 10 Профил на Славейко
    Славейко
    Рейтинг: 741 Гневно

    Махай ги тия ислямисти от България!

  11. 11 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 2880 Неутрално

    "...твърди президентът..."
    ...................
    Това как да го приемаме?
    Договорил ли е нещо или твърди, че е договорил?

  12. 12 Профил на Славейко
    Славейко
    Рейтинг: 741 Гневно

    До коментар [#1] от "Минас Бахдасарян":

    Това са умствените способности (т.нар. от тебе "интелектуален капацитет", което е същото, казано с фносни фрази) на 2:3 от България. Например на повечето от тия, които хласнат по фносните фрази ...

  13. 13 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2384 Весело

    Мъдрец е нашият президент.

  14. 14 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 1573 Неутрално

    И по какъв начин ще си избиват инвестицията?
    Ще събират пътният данък ли?
    Магистралата трябва бъде държавна, а не частна собственост.

  15. 15 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 855 Весело

    Прави са хората - по голяма част от светът така се строят магистрали и ж.п. линии.
    АПИ прави проекта за АМ Черно море, прави и проектно сметна документация, и представя на потенциалния инвеститор очакваните приходи за 25 години напред - прев средства и такси на км. Ако за тия 25 години стойността на магистралата е по-висока от приходите държавата плаща още едни субсидии.
    Така се построи и мостът над Босфора.
    Съответно инвеститорът-строителят- операторът се опитват чрез търгове да свалят възможно най-много цената на изработката, и АПИ трябва да инвестиционен контрол който да селди за качеството.

    Обаче българската държава НЯМА административен капацитет - мнооо калинки беее

  16. 15 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4155 Неутрално

    Прочетох първите две изречения от статията. Ако това е интелектуалният капацитет на нашия президент ..., Боже пази България?!Бедна ми е фантазията да си представя какви безсмилци говори на официалните срещи.Тези от протокола на президенството и те ли са същите дупки, или Радев е "тъпоъгълен триъгълник"?
    —цитат от коментар 1 на Минас Бахдасарян


    Двамата с Бойко се допълват в глупостите и се съревновават кой е по-тъпоъгълен триъгълник. Лошото е , че двамата се съревновават кой да е по-продажен.

  17. 17 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 4976 Неутрално

    Арабите са щедри, но само на обещания

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  18. 18 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 1937 Гневно

    "Президентът изтъкна отличните връзки на политическо ниво между България и Катар, включително добри лични контакти, и подчерта заявената готовност на арабската държава да инвестира в автомагистрала Русе - Свиленград и тунела под връх Шипка. "Катар проявява интерес и ще вложи средства, но само ако българската държава предостави актуални проекти, готови за реализация", заяви президентът. Той призова депутатите в координация с изпълнителната власт за по-експедитивни и ефективни действия, за да се постигне необходимият напредък."

    Браво но президента! Съдейства на турските имперски планове за свързване на българските турци с Майката - Радина с пътя Русчук- Истанбул а като направят и тунелът под Шипка турските орди няма да се мъчат да щурмуват прохода!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  19. 19 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8763 Неутрално

    А как ще се краде ? Трябва и това да се разберем с катарците.

  20. 20 Профил на basilicum
    basilicum
    Рейтинг: 584 Неутрално

    и все пак Катар звучи къде по-добре от Саудитска Арабия





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK