Ръководството на Агенцията за технически надзор да подаде оставка, иска асоциация

Ръководството на Агенцията за технически надзор да подаде оставка, иска асоциация

© Цветелина Белутова, Капитал



Асансьорната асоциация настоява за оставка на ръководството на Държавната агенция за метрологичен и технически надзор (ДАМТН). Причината са нерешени проблеми с години в бранша, съобщава БНТ.


Бъдещите изменения в наредбата за безопасна експлоатация и технически надзор над асансьорите бяха обсъдени на среща в Държавната агенция за метрологичен и технически надзор заедно с браншови организации, където не беше постигнато споразумение.


"От 2 години се губи време за промяната на нормативен документ, който трябва да гарантира безопасността на хората. Когато трябва да се модернизират асансьорите, пише в предложен документ от ДАМТН, че ако това не е възможно, да се слагат табелки и да се информират хората как да се пазят, което е недопустимо", заяви председателят на Българската асансьорна асоциация Валентин Маринков, цитиран от медията. По думите му 90 хил. асансьорa у нас са над 30-годишни.




Той отбеляза и друг проблем - хората не желаят да отделят необходимите средства за модернизация на асансьорите. Според обновения европейски стандарт, свързан с безопасността и поддръжката на съоръженията, всички асансьори трябва да бъдат с автоматични врати до 5 години.


"Вчера беше представен един пасквил, изготвен от хора, които нищо не разбират от функционирането на бранша. В този документ би трябвало да бъдат заложени правила и принципи, които са европейски стандарти. Такива неща не бяха предложение за сметка на неща, които бяха неизпълними – например над милион проверки всяка година да бъдат вписвани в регистър", каза Маринков и уточни, че е предложено да се направи нова наредба и нова група от специалисти, а контролът да не бъде фиктивен, както е в момента на някои места.


В началото на годината стана известно, че за 9 месеца през миналата година - от януари до началото на ноември, са спрени 161 опасни асансьора от общо проверени 8310. Статистиката показва, че на всеки два дни от агенцията са спирали по един асансьор.

Коментари (7)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 6295 Весело

    Гласове в пустина?

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  3. 3 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 949 Неутрално

    Интересно как ще се въведе изискването за автоматични врати, при положение че асансьорите във всички стари блокове (преди 2000 г.) не са с такива врати. Явно асансьорната асоциация жадно чака такова изискване, за да направи нова гуша пари след предишните безсмислени (но скъпи) изисквания за осветление в шахтите, повишена интензивност на осветлението в кабината и телефон за връзка от кабината на асансьора до фирмата за поддръжка. И понеже агенцията за технически надзор не иска да пее в техния глас за още пари, те сега рИват срещу ръководството ѝ.

  4. 4
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  5. 5 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2833 Неутрално

    Много по-лесно ще протече процеса, ако включат изискването в термоизолацията на блоковете. Но асоциацията бърза да забогатее с извиване на ръце.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  6. 6 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1516 Неутрално

    "Той отбеляза и друг проблем - хората не желаят да отделят необходимите средства за модернизация на асансьорите."
    Тук е зарито кучето и разбира се трябва да се модернизират или подменят асансьорите, които не подлежат на ремонт, но по света, където поддръжката е била добра, старите асансьори си работят не по 30, а по много повече години.
    Иначе интереса на фирмите които се занимават с подръжка е видим - сменявай, модернизирай и прибирай пари - дали директно от хората или през бюджети и програми, на тях им е все едно.

  7. 7 Профил на dokker
    dokker
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Колкото по-лицензирани фирми ни предлагат безопасност, толкова повече инциденти се случиха. Справка - инциденти с автобуси и таксита, както и посегателства във финансови институции.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK