Прокуратурата обвини Светослав Глосов и още 6 души за катастрофата край Своге

Бившият директор на Агенция "Пътна инфраструктура" Светослав Глосов.

© Надежда Чипева, Капитал

Бившият директор на Агенция "Пътна инфраструктура" Светослав Глосов.



Прокуратурата повдигна обвинения на 7 души – длъжностни лица, сред които членове на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфрастуктура" (АПИ) и бившият директор Светослав Глосов, за тежката катастрофа край Своге на 25 август 2018 г. Глосов подаде оставка през януари.


До сега обвинение имаше само шофьорът на автобуса.


7 души ще отговарят за престъпление по служба, вследствие на което независимо от шофьора на автобуса, са причинили смъртта на 20 пътници и средни телесни повреди на други 8, съобщиха от прокуратурата.


Обвиненията на Светослав Глосов и Дончо Атанасов




Софийската градска прокуратура е събрала доказателства и е повдигнала обвинение на Дончо Атанасов и Светослав Глосов като членове на Управителния съвет на АПИ. Според обвинението, те не са изпълнили служебните си задължения, за да облагодетелстват ДДЗД "Трейс Своге". Вчера те са привлечени като обвиняеми.


Облагата според държавното обвинение се състои в това, че ДДЗД "Трейс Своге" не е извършило за своя сметка ремонт за отстраняване на констатирани дефекти. От това са настъпили значителни вредни последици за шорфорите, които пътували по участък 3 от път ІІ-16 "Своге – Нови Искър".


От прокуратурата посочват и че водачите са били поставени в опасност от пътен инцидент, изразяваща се в по-дълъг спирачен път и загуба на стабилност при маневра вследствие на намаленото съпротивление на хлъзгане на посочения участък.


Дончо Атанасов и Светослав Глосов са с мерки за неотклонение парична гаранция в размер на 10 000 лева.


Сред обвинените са изпълнителния директор на "Трейс София" ЕАД, началникът на Асфалтова база "Костинброд", технически ръководител, член на екипа за строителен надзор и директор на дирекция "Управление на проекти, финансирани с кредитни инвестиции" в АПИ.


Обвиненията на шофьора на автобуса Григор Григоров


Незабавно след кататрофата главният прокурор Сотир Цацаров обяви, че прокуратурата ще разследва тежката автобусна катастрофа край Своге в три направления - действията на водача на автобуса, задълженията на транспортната фирма превозвач и състоянието на пътя.


Разследването бе възложено на екип от следователи от Националната следствена служба.
На 26 август 2018 г. Окръжната прокуратура в София обвини шофьора на автобуса Григор Григоров, че е нарушил Закона за движение по пътищата.


"При избиране на скоростта на движение на водача на пътно превозно средство е забранено да превишава 40 км/ч, сигнализиран с пътен знак В 26", се казва в нарушения закон. По този начин по непредпазливост е причинил телесни повреди и смъртта на повече от едно лице. Случаят е квалифициран като особено тежък. Наложена му е забрана за напускане на страната и е отнета шофьорската книжка на Григоров.


Експертизите на настилката


На 31 август 2018 г. следователи взеха 9 проби от настилката за изследване. Те са били предоставени на експерти, които да изготвят заключение за показателите на асфалтовата смес и отговарят ли те на утвърдената рецепта за асфалтова смес за износващ пласт на покритието на пътя и на нормативно установените стандарти.


По време на разследването са били събрани доказателства за извършени престъпления по служба от длъжностни лица от АПИ. На 16 ноември 2018 г. материалите по това разследване са били отделени и изпратени на компетентната прокуратура – Софийска градска. Така образуваното ново производство е било възложено за разследване от главния прокурор на следователи от Националната следствена служба.


По досъдебните производства, ръководени от Окръжната прокуратура в София (за престъпление по транспорта) и от Софийската градска прокуратура (за престъпление по служба), е събран голям обем от доказателства,


По двете дела са извършени общо 10 огледа на местопроизшествието, разпитани са 155 свидетели, назначени са общо 46 експертизи. Изготвени са мащабна скица на местопроизшествието, много динамични скици с местата на ударите и крайните положения на установяване на участниците в катастрофата край Своге.


Как е станала катастрофата


Установен е механизмът, по който е настъпила катастрофата, причините и условията за инцидента, състоянието на пътя и на мантинелата и несъответствието им с установените стандарти. Събрани са доказателства за действията и бездействията на различни длъжностни лица.


От събраните по делото доказателства е изяснено, че при движението си в зоната на десен завой по двупосочно платно за движение, състоящо се от две пътни ленти, при мокра асфалтова настилка автобусът МАН е навлязъл в лентата за насрещно движещи се автомобили и се е удaрил с товарни автомобили "Нисан Примера" (първи удар) и "Ситроен Берлинго" (втори удар).


След втория удар автобусът излязъл от платното за движение от дясната му страна, ударил се в мантинелата, преминал през нея и навлязъл в страничния скат. При спускането си по него автобусът се преобърнал и паднал на дясната си страна.


Скоростта на автобуса към момента на навлизане в завоя е около 53,5 км/час, а с тази скорост водачът на автобуса не е имал техническа възможност при наличното състояние на мократа асфалтова настилка да премине през пътния участък на завоя без да навлезе в насрещната пътна лента. Такава техническа възможност водачът на автобуса е имал, ако е спазил максимално допустимата скорост от 40 км/час.


Заради това прокуратурата продължава да поддържа обвинението си срещу шофьора Григоров за това, че е нарушил правилата за движение по пътищата, в резултат на което е причинил по непредпазливост смъртта на 20 лица и телесни повреди на 8 пострадали. Това е и основната причина за катастрофата.


Анализ на пробите установява некачествен асфалт


От събраните доказателства е установена и техническа причина за инцидента и това е значително намален коефициент на сцепление между гумите и асфалта, дължащ се на лошото му качество. В резултат на нормативно несъответстващата структура на пътната настилка, коефициентът на сцепление е бил силно занижен, което не е без значение за катастрофата.


Грапавостта на пътното покритие по показател дълбочина е оценена като незадоволителна. Съпротивлението на хлъзгане на пътната настилка е по-малко от минимално допустимото.
В строителната документация за изпълнение на строително-монтажни работи на ЛОТ 17 от проект "Транзитни пътища V" са заложени изисквания относно вида и качеството на вложения материал. Изискването е било в асфалтовата смес да има едър трошен камък с коефициент на полируемост не по-малко от 50.


От заключението на експертизата се установява, че в асфалтовата смес е вложен не трошен камък, а трошен варовик, а коефициентът на ускорено полиране е 28. Липсата на едър скален материал води до това да не се създаде добър скелет на асфалтовия пласт и податливост за образуване на коловози и недобро сцепление между гумите на автомобила и пътната настилка. Това състояние на участъка от пътя в района на местопроизшествието се явява в причинно-следствена връзка с настъпилия тежък резултат, посочват от държавното обвинение.


Установено е, че пътят в района на произшествието е бил с интензивен трафик и е трябвало да бъде обезопасен със стоманени предпазни огради с висока способност на задържане. Установено е също, че в проектната документация дори не е било предвидено поставяне на мантинела.
От събраните доказателства се установява, че монтираната в участъка на произшествието мантинела не би могла да задържи автобус върху пътната настилка.


Обвинените длъжностни лица


Съобразявайки събраните доказателства за действията, които са били извършени от 5 различни длъжностни лица, ангажирани с ремонта на този участък от пътя, както и създадените от тях документи, удостоверяващи точното и качествено изпълнение на дейностите по ремонта и вида и качеството на вложените материали, Окръжната прокуратура в София повдигна обвинения и на служителите по транспорта.


- Б. Иванов - ръководител екип и изпълнителен директор на "Трейс София" ЕАД - изпълнител по проект "България- Транзитни пътища V - ЛОТ 17", път II – 16, "Своге- Нови Искър" Участък 3 от км 50+790.53 до км 81 + 778.84


- С. Трифонов - началник Асфалтова база "Костинброд", на когото по надлежния ред е възложена дейност по ремонта на пътищата съгласно Трудов договор № 337/13.05.2013 г., сключен с "Трейс – София" ЕАД,


- И. Иванов - технически ръководител, на който по надлежния ред е възложена дейност по ремонта на пътищата съгласно трудов договор № 337/13.05.2013 г. сключен с "Трейс – София" ЕАД


- М. Т. - строителен инженер, член на екипа за строителен надзор на ПЪТКОНСУЛТ 2000 ЕООД, на когото по надлежния ред е възложена дейност по строителен надзор при ремонт на пътя съгласно Трудов договор № 8/03.04.2012 г.


- С. Попниколова - директор на дирекция "Управление на проекти, финансирани с кредитни инвестиции" в Агенция "Пътна инфраструктура".


Предявяват се постановленията за привличане на 4 длъжностни лица – Б. Иванов, С. Трифонов, И. Иванов и М. Томова. На 22 април 2019 г. предстои привличането на още едно длъжностно лице от Агенция "Пътна инфраструктура" - М.Т.


Б. Иванов е с мярка за неотклонение парична гаранция в размер на 15 000 лева, а на останалите обвиняеми гаранцията е в размер на по 2000 лева.


Разследванията по двете дела продължават.


"Трейс" обяви, че подкрепя колегите си


Компанията "Трейс", която е основният участник в консорциума, ремонтирал пътя, направи специално обръщение към служителите и акционерите си, в което изразява подкрепа към всички работили на участъка. Всички действия на колегите са съобразени със закона. Разследването продължава. вярваме, че то ще достигне до обективната истина", се казва в посланието. Компанията уверява, че съдейства на разследващите и за пореден път изказва съболезнования на близките на жертвите.

Коментари (51)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на antikvarno
    antikvarno
    Рейтинг: 1070 Гневно

    Най-малко виновен е шофьорът!
    Другите всичките са за затвора!

  2. 2 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4898 Гневно

    Асфалтът на корумпетата убива !!!
    ОСТАВКА !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  3. 3 Профил на hammurabi
    hammurabi
    Рейтинг: 2226 Неутрално

    Ето така се пише статия, която се отнася до висящо разследване. Без внушения и интерпретации. Изнасят се данните обективно и се проследяват в хронологична последователност.
    Ама го правите, когато ви изнася. Когато целите са други - генерирате необективни и противоречиви анализи с елементи на съчинение по картинка.

  4. 4 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 3407 Неутрално

    Това е добре, ако се докаже небрежност или корупция ще е много поучително някой да влезе в затвора.

  5. 5 Профил на grayeagle
    grayeagle
    Рейтинг: 1398 Неутрално

    До коментар [#1] от "antikvarno":

    При разрешена скорост от максимално 40 км.ч, той е карал с 53 км.ч.
    53>40
    Върни се в основно училище. Числа. Преди дроби. Обикновени числа. Дано знаеш различа между число и цифра.
    Та така. 53>40

  6. 6 Профил на chlamydia
    chlamydia
    Рейтинг: 342 Неутрално

    Имитация на активост като за преди избори и като за след "апартаментгейт" и"Младостгейт". Същото е с акциите срещу телефонните измамници.

  7. 7 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5175 Неутрално

    До коментар [#1] от "antikvarno":При разрешена скорост от максимално 40 км.ч, той е карал с 53 км.ч.53>40Върни се в основно училище. Числа. Преди дроби. Обикновени числа. Дано знаеш различа между число и цифра.Та така. 53>40
    —цитат от коментар 5 на grayeagle


    "Изискването е било в асфалтовата смес да има едър трошен камък с коефициент на полируемост не по-малко от 50.
    От заключението на експертизата се установява, че в асфалтовата смес е вложен не трошен камък, а трошен варовик, а коефициентът на ускорено полиране е 28."

    28

  8. 8 Профил на herbaltea
    herbaltea
    Рейтинг: 669 Неутрално
  9. 9 Профил на amg32
    amg32
    Рейтинг: 195 Неутрално

    До коментар [#5] от "grayeagle":

    На въпросното място не е имало пътен знак ограничаващ скоростта! Имало е рисунка, наподобяваща схема и върху нея изображение с число 40, което не е пътен знак по смисъла на българското законодателство!

  10. 10 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2001 Неутрално

    Пунт и пластика на Цацароцирка за пред Европа!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  11. 11 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2001 Неутрално

    До коментар [#9] от "amg32":

    Я пак помисли? На рисунката имало ли е кръг с червен кант и на бял фон изписано 40....
    До коментар [#7] от "vassilun":

    Това че асфалта е бил некачествен, не снема вината на водача за превишената скорост!!!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  12. 12 Профил на c.b.o.
    c.b.o.
    Рейтинг: 2257 Неутрално

    Политическите бухалки, коитко раздава цацатурата в последно време осветлиха зависимостите й от изп. власт. Крайно време е тази фактическа зависимост да стане де юре, т.е. прокуратурата да премине на пряко подчинение на Министъра на правосъдието. Така ще се сложи край на безотговорността на Гл. прокурор, криеща се зад псевдо-независимостта му. Нека всички действия и бездействия на прокуратурата директно рефлектират в/у правителството, а тогава да видим как Баце няма да упражнява контрол над прокуратурата.

    НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
  13. 13 Профил на Дон Кихот
    Дон Кихот
    Рейтинг: 2701 Весело

    Глашатаите на Иванчева станаха разногледи- вече не знаят, кого да защитават от цацаратурата. България се напълни с невинни жертви, време е да се излезе на улиците, току виж изловили всички престъпници!

  14. 14 Профил на inn
    inn
    Рейтинг: 1190 Неутрално

    "От заключението на експертизата се установява, че в асфалтовата смес е вложен не трошен камък, а трошен варовик, а коефициентът на ускорено полиране е 28. Липсата на едър скален материал води до това да не се създаде добър скелет на асфалтовия пласт и податливост за образуване на коловози и недобро сцепление между гумите на автомобила и пътната настилка."

    При тези факти много любопитен би се явил и един трети факт: съпоставка между СЕБЕСТОЙНОСТТА на читавия асфалт, който е предвиден да се положи по проект и договор, и себестойността на фалшификата, който е бил положен на място. Накратко: интересува ни колко е отишло по веригата към черните каси (партийни и фирмени).

  15. 15 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 2226 Неутрално

    Партийната каса на ГЕРБ и фирмената каса на Трейс е едно и също.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  16. 16 Профил на Непукистка
    Непукистка
    Рейтинг: 2333 Неутрално

    Прокуратурата да ходи да обвинява и на о-в Мадейра. Там по същия начин вчера се подхлъзна един автобус с туристи, като повечето към 30 души са загинали. Убити са и пешеходци. Глупост до глупостта!

  17. 17 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2208 Неутрално

    Е добре де, ако по документи се изисква асфалта да е с едра фракция, как е приет обекта с асфалт с дребна фракция. Нали има тестове, подписват се протоколи и т.н.. И ако е така, защо няма обвинение към експерта/лабораторията изготвила фалшива експертиза ?.
    Но пък има обвинение към шефовете в АПИ, те с какво точно са виновни за фракцията на асфалта. Поне така описано ми седи като изсмукано обвинение, са задоволяване на жаждата за кръв на тълпата, после ще си падне в съда ама важното е не само джигита на волана да е виновен.
    А констатацията за мантинелата е абсурдна, проектира се по правила и изисквания, не по усмотрение на прокурор, постановено години след самото проектиране.

  18. 18 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2208 Неутрално

    До коментар [#9] от "amg32":

    Не е вярно, имаше си знак, минавал съм често от там. И мястото е много проклето, завой с голяма денивилация, само като го видиш и инстинктивно натискаш да намалиш.

  19. 19 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 3539 Неутрално

    До коментар [#5] от "grayeagle":

    Ако ограничението е 40, аз карам с 53 и в този момент някой гръмне рейса с базука превишената скорост ли ще е причина за катастрофа.

    Това за числата е хубаво. Обикновени няма. Има натурални, има рационални, ирационални и имагинерни. А някъде в по-горните етажи на образованието се учи и логика.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  20. 20 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 1133 Неутрално

    шофьора,машиниста тоя оня , мутри гнусни

  21. 21 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 3539 Неутрално

    До коментар [#11] от "chichka":

    И обратното:
    Това че видачът е карал с превишена скорост не снема вината от тези, който е крал от строежа на пътища. Нещо повече, България е пълна с безумни ограничения по пътищата, защото крадците и техните ортаци от АПИ са прекалили с краденето.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  22. 22 Профил на gaq09398612
    gaq09398612
    Рейтинг: 33 Неутрално

    Алчни, корумпирани с ниска квалификация , технически полуграмотни хора ,строят пътища,като мисълта,че по тях се движат техни близки,роднини,че дори и съграждани, едва ли ги спохожда дори за миг....

  23. 23 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2208 Неутрално

    До коментар [#19] от "tribiri":

    А ако карам с пълна газ към една стена и се размажа на нея, кой е виновен - строителя на стената ли ?

  24. 24 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 3539 Неутрално

    До коментар [#21] от "tribiri":
    И да продължа мисълта си. Заради кражбите и несвършената работа в т.ч. по премахване на ненужните ограничения, ограниченията са толкова много, че спазването им става практически невъзможно.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  25. 25 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2208 Неутрално

    До коментар [#15] от "Свинчуга":

    Много ме кефи как си обяснявате света - просто, ясно и логично - "ГЕРБ са виновни". Така ми напомня на "който не скача е ЧЕРВЕН", все толкова очарователно примитивно мислене. Не сте обременен от съмнения, размисли или разсъждения. Като кученцата - пускат ви сигнал и вие се изхождате.

  26. 26 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 3539 Неутрално

    До коментар [#23] от "m17":

    Прояви малко повече въображение. По твоята логика Трейс можеха да си приберат парите за изграден първокласен път, да оставят един коларски път след себе си, на който да сложат ограничение 5 км и да си разделят парите с АПИ, а ти щеше да си горд блюстител на спазването на ограниченията.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  27. 27 Профил на gripen
    gripen
    Рейтинг: 954 Неутрално

    Тези са пионки, бушони. За съд са гербаджиите взели рушвета за поръчката и собствениците на строителната фирма които са го дали знаейки, че това ше е за сметка на долнопробно качество.

    За Европа: бяла, християнска и силна!
  28. 28 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2001 Неутрално

    До коментар [#21] от "tribiri":

    + Колкото човека да осъдят за грешен проект, липса на мантинела по проект, приелия проекта, изпълнителя крал от асфалта, надзора допуснал узаконяване на пътя, липсата на тротоар, банкет..... ще е правилно! Но това не оневинява водача, превишил скороста и заблеял се в песни и пляски в автобуса!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  29. 29 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2208 Неутрално

    До коментар [#26] от "tribiri":

    Напротив, по моята логика си има проект от възложителя, има търг за изпълнител по ТОЗИ проект, после има контрол на изпълнението и чак тогава има плащане. И зад всяко действие седи документ с подпис на жив човек, който е отговорен за съответното действие.

  30. 30 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2001 Неутрално

    До коментар [#21] от "tribiri":И да продължа мисълта си. Заради кражбите и несвършената работа в т.ч. по премахване на ненужните ограничения, ограниченията са толкова много, че спазването им става практически невъзможно.
    —цитат от коментар 24 на tribiri


    Ограниченията са безумни, да. Преди няколко дена вечерта в Поморие, пешеходна пътека с ограничение 10 км/ч!!!!! и кола с радар зад пътеката! Като ги видя, спирам, свалям прозореца, оглеждам се ослушвам се и тогава на 1-ва тържествено преминавам! Чакам да ме спрат и да се заядат.

    Русия- проказата на планетата Земя.
  31. 31 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1038 Неутрално

    ...И зад всяко действие седи документ с подпис на жив човек, който е отговорен за съответното действие.
    —цитат от коментар 29 на m17


    Ами тъй де, за разлика от 99,99% от случаите, тук май е дошло време някой да понесе отговорността за фалшивите документи. Ама ти не го вземай навътре, то това ще е само до изборите.

  32. 32 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1038 Неутрално

    "He питaйтe: "Зaщo ceгa?"
    Hиĸoгa нe e ĸъcнo дa изpacтнeм!

    За вас вече е късно, ще ви бият шута. Щом си свършите работата за която са ви наели, ще се отърват от вас като мръсно бельо.

  33. 33 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 2226 Неутрално

    До коментар [#19] от "tribiri": А ако карам с пълна газ към една стена и се размажа на нея, кой е виновен - строителя на стената ли ?
    —цитат от коментар 23 на m17


    Какво чакаш, действай :)

    Обичам да грухтя и плюскам.
  34. 34 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8931 Неутрално

    Що за безотговорна и алчна пасмина ни управлява.

  35. 35 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 3539 Весело

    До коментар [#30] от "chichka":

    Абе и без знаци не е добре! Преди 2-3 срчедмици зяпах от прозореца на автобус в Кайро (25 милиона население) и Александрия(7 милиона). Не видях нито един пътен знак, един два пешеходни светофара и нито една пешеходна пътека. Там без фарове може, без чистачки може, без колани също, даже без мигачи, но без клаксон си загубен!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  36. 36 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2208 Неутрално

    До коментар [#33] от "Свинчуга":

    Ама преди това ще ударя една свинска пържола :)

  37. 37 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 1071 Неутрално

    Хайде сега, преди да е станала нова беля, да проверят асфалта на всички пътища. О, чудо! Половината вероятно ще са извън стандарта. Голямата гордост на бочко.

  38. 38 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1755 Неутрално

    От заключението на експертизата се установява, че в асфалтовата смес е вложен не трошен камък, а трошен варовик,

    изразяваща се в по-дълъг спирачен път

    Господа, варовикът е камък! С него са строени катедрали, крепости, мостове!
    Идете на кариерите за варовик и вижте,че отива за строежи.
    Ако инцидентът бе с 3-4 убити, сега нямаше да разговаряме. България бе потресена от броя на жертвите и тръгнахме да оправдаваме един калпав шофьор. Сега се появи ,че асфалтът бил мокър. Не бил мокър. Няма следи от спирачен път. Не обърнахте мнимание какво каза пътничка от блъснатите коли: " В момента на удара, шофьорът не гледаше пътя!" Бил е на лаф с пътник на предната седалка. Бил е офлайн! Върнал се е на пътя след ударите в колите, рефлекторно е врътнал волана дясно е изфръкнал от пътя.
    Разгледахте ли табелата. Толяма табела.Най-отгоре пише Внимание с големи букви на български и английски. Внимавал ли е ?
    По-долу има схема на завоя и е показано какво ще стане, ако не внимава.Това, което е станало - навлизане в настрещното и удар в насрещни коли. По-долу е показано при каква скорост да кара за да не стигне до показаното. Освен предупрежденията, им и забранителен знак - бяла непрекъсната осева линия, която не бива да пресича. Нищо не е спазил! Асфалтът му бил виновен! Калпово се строи, краде се, но това не е оправдание за лошите водачи и политици.
    Корнилша Нинова с груба политическа грешка: "Вие убихте 18 души"(към Герб)
    Бойко Бе можеше да приключи случая като каже "Калпав шофьор уби хората". Вместо това, уплашен, уволни трима министри от страх.
    Калпави миниситри. Не намериха сили да напуснат с достойнство, като кажат,че това са глупости.

  39. 39 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4535 Неутрално

    Става дума за брутална измама с качеството на пътно-ремонтните дейности!Дано Темида си свърши работата,но защо ли се съмнявам, че това ще стане.............?

  40. 40 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4535 Неутрално

    До коментар [#4] от "Таралеж":

    +++++++++++++++++++++++++++++++++++
    Става дума за колосална измамна схема!Пътят е О'К на документи,а всъщност е "път-убиец" и едни пари са откраднати от евро-фондовете!За жертвите да не говорим..................лека им пръст на хората!!!!

  41. 41 Профил на Джони  Глупавия
    Джони Глупавия
    Рейтинг: 853 Неутрално

    И двамата са толкова нагли и некомпетентни шефове на АПИ, че искрено ще се радвам да им съсипят живота поне малко...

  42. 42 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1713 Неутрално

    До коментар [#7] от "vassilun":

    До коментар [#19] от "tribiri":

    https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00851305/document
    Това са зависимостите между скорост и сцепление/триене/. При мокра настилка,както се вижда,нещата са съвсем зле с увеличаване на скоростта. Това е вината на водача.Карал е по-бързо от разрешената скорост, която пък е за идеални условия.При дъжд, още по-бавно от 40.А че настилката е била некачствена е съвсем отделен въпрос/то къде ли в БГ е качествена/.Щом завоя е опасен, задължително е било да се подсигури със здрави мантинели.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  43. 43 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5175 Неутрално

    До коментар [#13] от "Дон Кихот":

    Намесихте Иванчева с катастрофата в Своге!? Бравос, др. Кутев!

  44. 44 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5175 Неутрално

    До коментар [#16] от "Грозде":

    Кутевче от онези 80%!

  45. 45 Профил на antonio_vivaldi
    antonio_vivaldi
    Рейтинг: 2610 Неутрално

    Тази предизборна трескава имитация на борба с корупцията вече стана досадна.

  46. 46
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  47. 47 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 821 Неутрално

    Политическите бухалки, коитко раздава цацатурата в последно време осветлиха зависимостите й от изп. власт. Крайно време е тази фактическа зависимост да стане де юре, т.е. прокуратурата да премине на пряко подчинение на Министъра на правосъдието. Така ще се сложи край на безотговорността на Гл. прокурор, криеща се зад псевдо-независимостта му. Нека всички действия и бездействия на прокуратурата директно рефлектират в/у правителството, а тогава да видим как Баце няма да упражнява контрол над прокуратурата.
    —цитат от коментар 12 на c.b.o.


    Наистина ли си мислите, че не бацето ви, а някой друг контролира прокуратурата?

    Никога повече мутри начело на България.
  48. 48 Профил на пустиняк
    пустиняк
    Рейтинг: 1327 Неутрално

    Поредната предизборна война с корупцията... Докото не видя Гоце, Румен Овч., Нинова, Доган, Пеевски, Бисеров, Божков, Борисов, Цацаров и всичките им подставени лица при бай Ставри не признавам никаквя борба с корупцията.

    В България върви смазваща русификация! Чайка - вожд и учител на Цацаров.
  49. 49 Профил на Ritter 1
    Ritter 1
    Рейтинг: 475 Разстроено

    Случилото се е вследствие комбинация от фактори и стечение на обстоятелства!
    Като всички сериозни катастрофи и събития.

    Бих ги степенувал така:
    1. Липсата на колани в автобуса- нещо което масово се въвежда в Европа чак сега!
    2. Превишената скорост от водача и несъобразена с проливния дъжд и вода на пътя,
    3. Ограничителната система- мантинела, която следваше да задържи в пътя автобуса в нормалния слчуай,
    4. Водата по пътя и характеристиките на пътя- геометрия и лошо сцепление и водоотвеждане,

  50. 50 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2208 Неутрално

    До коментар [#39] от "bat_plamen":

    Е като има брутална измама, що няма обвинение към конкретно длъжностно лице, подписало фалшив документ с който е минала тази измама. Да не се окаже че и по задание и в реалността съдържанието на асфалта е точно каквото е по закон ама прокуратурата небрежно е обявила варовика за нещо друго а не камък. Което разбира се няма да мине в съда ама пък минава пред публиката от 80% идиоти.

  51. 51 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3921 Неутрално

    "В строителната документация за изпълнение на строително-монтажни работи на ЛОТ 17 от проект "Транзитни пътища V" са заложени изисквания относно вида и качеството на вложения материал. Изискването е било в асфалтовата смес да има едър трошен камък с коефициент на полируемост не по-малко от 50.

    От заключението на експертизата се установява, че в асфалтовата смес е вложен не трошен камък, а трошен варовик, а коефициентът на ускорено полиране е 28. "

    --------------------------

    За пореден път не ми става ясно, дали в Договора с Трейс е записано изискването , за този коефициент 50?
    Защото "Строителната документация" не е "В Договора с Трейс"??????

    БЮЛЕТИНА №11 - ДЕСИСЛАВА ИВАНЧЕВА НЕ Е ЕДНА ОТ ТЯХ




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK