Наклонено елипсовидно кръстовище във Варна възмути Камарата на архитектите в България

Скрийншот от публикацията във Фейсбук страницата на Камарата на архитектите в България

© Камара на орхитектите в България

Скрийншот от публикацията във Фейсбук страницата на Камарата на архитектите в България



Реконструкцията на варненския бул. "Васил Левски", за която правителството отпусна 80.5 млн. лв. е пример за това как заради масово прилаганата практика на т.нар. инженеринг обществени поръчки с многомилионни бюджети завършват с незадоволителни резултати. Това е темата на пресконференция, която ще даде днес Камарата на архитектите в България.


В публикация във Фейсбук от камарата дават примери с елипсовидно и наклонено кръстовище, което беше изградено в рамките на проекта, с преразход на материали за ненужни двуетажни кръстовища и с бетонирането на терени, които би трябвало да бъдат озеленени.


Скрийншот от публикацията във Фейсбук страницата на Камарата на архитектите в България

© Камара на орхитектите в България

Скрийншот от публикацията във Фейсбук страницата на Камарата на архитектите в България




При изпълнението на обществени поръчки на инженеринг, избраният строител разработва и проекта на изгражданата инфраструктура. Така според експерти в бранша се ликвидира възможността в строителството да се оказва адекватен контрол, а това довежда до драстично намаляване на качеството на извършената работа и завишаване на цената й.


Според Камарата на архитектите в България до момента бюджетът на реконструкцията на бул. "Васил Левски" вече е надхвърлил предварително планираните средства и е достигнал 113 млн. лв. като може да нарасне.


Скрийншот от публикацията във Фейсбук страницата на Камарата на архитектите в България

© Камара на орхитектите в България

Скрийншот от публикацията във Фейсбук страницата на Камарата на архитектите в България


Едно от двуетажните кръстовищата по трасето на булеварда предизвика серия от иронични коментари през последните седмици, тъй като се оказа наклонено. Това намалява видимостта при навлизане в него, а крие и опасност от верижни катастрофи при заледяване през зимата.


Според публикация на Камарата на архитектите в България освен всички останали дефекти кръстовището не е кръгло, а елипсовидно, като при това изпълнението му е лошо, тъй като в кривите му имат чупки, които създават опасна неестествена траектория за автомобилите.


"Истинското кръгово е кръгло, а не елипсовидно, крушовидно, или ябълковидно" пише в публикацията.


Скрийншот от публикацията във Фейсбук страницата на Камарата на архитектите в България

© Камара на орхитектите в България

Скрийншот от публикацията във Фейсбук страницата на Камарата на архитектите в България


Според експертите на камарата кръстовище ненужно е построено на две нива, което е повишило цената му, а в същото време ефектът за облекчаване на трафика е съмнителен.


Въздушна снимка на кръстовището, публикувана във Фейсбук профила на камарата илюстрира, че то не може да бъде пресечено от пешеходци. Освен това то е преоразмерено, което е довело до преразход на материали и публични средства. Излят е повече бетон от необходимото, а т.нар. зелени острови са бетонирани или асфалтирани.


Реконструкцията на булеварда влезе в новините през миналата година и след като въпреки обещанията на кмета на Варна, че това няма да се случи, трасето му премина през трибуните на градския стадион "Спартак".


Трибуните на стадион "Спартак", през които неочаквано премина бул. "Васил Левски"

© Камара на орхитектите в България

Трибуните на стадион "Спартак", през които неочаквано премина бул. "Васил Левски"


Парите за реконструкция на бул. "Васил Левски" бяха отпуснати с Решение на Министерския съвет на 11 октомври 2017 г. Проектът е част от мащабна инвестиционна програма, която общината трябва да изпълни до 2020 г. След дълго отлагане и няколко отказа за предоставяне на информация част от работната визия на булеварда се появи в сайта на местната администрация повече от два месеца след началото на строителните работи по него.


Скрийншот от публикацията във Фейсбук страницата на Камарата на архитектите в България

© Камара на орхитектите в България

Скрийншот от публикацията във Фейсбук страницата на Камарата на архитектите в България


Независими експерти, чието мнение "Дневник" потърси тогава заявиха, че представеният проект е правен набързо и на парче. Според тях той не бе изработен върху кадастралната карта на трасето на булеварда, а върху нейна снимка.



В публикувания проект имаше несъответствия в регулационните граници на бъдещия булевард. За това говореха тротоари, чиято планирана ширина не отговаряше на стандартите, зададени със Закона за устройство на територията. За да бъдат коригирани, в бъдеще трябваше да бъдат направени допълнителни промени на регулационните граници, но и допълнителни разходи. Т.нар. линии на отчуждение не преминаваха върху имотите, които трябваше да бъдат откупени от собствениците им за изграждане на кръстовището на булевардите "Васил Левски" и "Сливница". При това положение част от кръстовището трябваше да бъде бъде построено върху частни терени.Сега то се оказа и наклонено.


Основният изпълнител на строителните работи по реконструкцията на бул. ""Васил Левски" във Варна е дружеството "Хидрострой", избрано по силата на рамково споразумение с община Варна.

Коментари (236)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5227 Неутрално

    Поредното некадърно герберастко изпълнение, граничещо(или не) с престъпление !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на brutester
    brutester
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Аз да питам, оня пешеходен надлез в дъното на снимката за какво е?

    Аман от пешеходни пътеки на всеки булевард с 8 платна.

    <-- Пътен знак Г1: Движение само направо след знака
  3. 3 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5227 Неутрално

    Строим за Род(Н)ината !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  4. 4 Профил на dnp_m
    dnp_m
    Рейтинг: 392 Неутрално

    На Пловдив Асеновград има подобно такова криво кръстовище . А там от 24 млн проекта гони вече 50 млн и то само за строителство.

  5. 5 Профил на spring_va
    spring_va
    Рейтинг: 387 Неутрално

    - Жоро, не се плаши! Това е просто една хирургична операцийка.
    - Докторе, ама аз не се казвам Жоро!
    - Знам, че не се казваш Жоро. Аз съм Жоро!

    Те така и с този "ремонт" във Варна...

  6. 6 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4046 Неутрално

    На варненските мутри им построиха писта за дрифтинг.

    Добре би било жителите на квартала да се изселят по съображения за безопасност.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  7. 7 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4046 Неутрално

    До коментар [#4] от "dnp_m":

    "На Пловдив Асеновград има подобно такова криво кръстовище . "

    В Търново покрай бирената фабрика (по пътя за Арбанаси) има две, на 300 метра едно след друго. И двете източени овално, като абсолютно никой не спазва предимство.

    Според мен, Търново е градът с най-зле регулираното движение в България, шофирането в центъра е истински кошмар.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  8. 8 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4020 Неутрално

    Тепърва ще си плащаме за еднокнижниците, които избираме да ни управляват.

    На 26 май ще гласуваме за евродепутати. Да внимаваме що за овчари и пазванти ще изпратим там?

  9. 9 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 1443 Неутрално

    Толкова глупости в 1 материал от години не съм чел. Сигурни ли сте, че е писано от архитект!? Ако да, наистина ми е интересно къде се е дипломирал?

  10. 10 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 657 Неутрално

    Аз да питам, оня пешеходен надлез в дъното на снимката за какво е?Аман от пешеходни пътеки на всеки булевард с 8 платна.
    —цитат от коментар 2 на brutester


    А червените стрелки най-отпред на снимката забеляза ли? :)

    Не цъкам плюсове и минуси.
  11. 11 Профил на Мондиана
    Мондиана
    Рейтинг: 1773 Неутрално

    Това е резултатът от седем десетилетия на насанкционирана некадърност и корупция. Мисълта за утрешния ден е още по-страшна. Нали знаете за количествените натрупвания и качествените изменения. Не са го измислили Маркс и Енгелс, само са го повторили.

  12. 12 Профил на parcaleste
    parcaleste
    Рейтинг: 606 Неутрално

    За такива "изпълнения" в затвор защо не се лежи?

    Лична отговорност, а-у, нещо?

  13. 13 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2800 Неутрално

    До коментар [#8] от "historama":

    Дори по времето на соца се е строяло по-качествено, с някои малки изключения. Това са резултатите от прогреса по нашите земи след промените. Язе също смятам да гласувам против статуквото.

  14. 14 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 809 Неутрално

    При режима на ГЕРБ всичко се прави некадърно, недомислено и на парче.

  15. 15 Профил на Платон  Фъшкиев
    Платон Фъшкиев
    Рейтинг: 2664 Весело

    ТИМ, дупката на Гергов която струва 40 милки,наклонено кръстовище, като кулата в Пиза.Все туристически атракциии!

    Група млади затоплисти чисти океан от глисти,вдъхновени либерали пляскат в езеро педали. BACHO LUD
  16. 16 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5227 Разстроено

    До коментар [#6] от "Norman Granz":

    Веселото ще дойде зимата със Северняка.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  17. 17 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5227 Разстроено

    До коментар [#14] от "izt21595181":

    Но пък скъпо и прескъпо !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  18. 18 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4046 Неутрално

    До коментар [#11] от "Мондиана":

    "Това е резултатът от седем десетилетия на насанкционирана некадърност и корупция. "

    Бившият ми тъст наричаше това НЕГАТИВНА СЕЛЕКЦИЯ. В течение на 70+ години всичко най-негодно от утайката на нацията получава преференции в развитието и израстването си, а всичко по-кадърно бива проготвано или стъпквано в калта.

    Оная вечер в бара на Васко си говорихме с една лекарка, приблизително на моите години, на кояти е баща й, и дядо й са били лекари. Дядо й, подобно на моя дядо, бил завършил във Франция; баща й в София, но при последните професори германски възпитаници от "монархофашистко", а тя - в Медицинска академия при рабфаковците и корифеите на съветската наука.

    Каза ми: "Ако не беше баща ми да ми помага и да ме води за ръка през медицината, щях да се откажа. А изпитвам ужас, като си помисля какво завършва сега."

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  19. 19 Профил на ''zms15783''
    ''zms15783''
    Рейтинг: 2025 Неутрално

    С тея пари да бяха си построили Метро, така и канализацията щяха да си оправят.

  20. 20 Профил на Chung Kuo
    Chung Kuo
    Рейтинг: 1020 Неутрално

    До коментар [#9] от "svoboden":

    Аргументите, г-н дипломиран архитект? Или статията е глупава, просто щото сте герберски трол?

  21. 21 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 3019 Неутрално

    Пешеходците да го ду...

  22. 22 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 576 Неутрално

    Да вземат, да минат покрай автограта, едната пътека доскоро свършваше в мантинелата и бе толкова в страни, че едва ли някой щеше да я ползва някога. Гледам тая седмица са започнали да правят нова на по-правилното място, но са направили само 3 квадратчета, явно боята е свършила вече.

  23. 23 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 3437 Неутрално

    В Търново покрай бирената фабрика (по пътя за Арбанаси) има две, на 300 метра едно след друго. И двете източени овално, като абсолютно никой не спазва предимство.Според мен, Търново е градът с най-зле регулираното движение в България, шофирането в центъра е истински кошмар.
    —цитат от коментар 7 на Norman Granz

    В Търново Цвъки е гаулайтер.

  24. 24 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4017 Неутрално

    До коментар [#9] от "svoboden":

    Толкова упорито копане на дъното от дежурния матросов наистина трудно се намира.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  25. 25
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  26. 26 Профил на djb95
    djb95
    Рейтинг: 445 Неутрално

    Гарантирано от ГЕРБ с видими резултати , но за съжаление Европа не ни чува, защото не викаме !

  27. 27 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 4024 Неутрално

    Поредният пример за неграмотно усвояване на пари. Какво да се прави - неграмотно власт - неграмотни архитекти, неграмотен народ. Можете да видите и кръговото след ученическия комплекс във Враца, в посока Оряховица. Там редовно торове и леки коли излитат по допирателна. Малък диаметър и тясно. За сметка на това - скъпо.

  28. 28 Профил на Dexx
    Dexx
    Рейтинг: 845 Неутрално

    Ииии това с булеварда през трибуните е жестоко.
    Трябва да влезе в някое топ 10. Човек би очаквал да е някъде в Африка, но какво да се прави...

    “Който и да бе сътворил човечеството, не си бе изпипал работата докрай, защото хората твърде лесно се прегъваха в коленете.” Тери Пратчет
  29. 29 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 812 Неутрално

    Архитектите да се възмутят от ремонта на бул. България в София. Половин година чакане и вместо кръгово пак същите проблеми, нов асфалт, стари бордюри и тъпа бус лента с трамвайни линии четири ленти загробени за градски транспорт и пак сутрин не мож се качи в трамвая вечер ннмож го дочака...

  30. 30 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11396 Любопитно

    Хидрострой ли е новата илитерат на хидра на Пеевски ?

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  31. 31 Профил на иванчолаков
    иванчолаков
    Рейтинг: 281 Неутрално

    Толкова много пари влизат във Варна по всички линии!А толкова много се краде и то не от днес,не от вчера, а от десетилетия...и лошото е,че не му се вижда края..

  32. 32 Профил на objektivist96
    objektivist96
    Рейтинг: 3742 Любопитно

    "Трибуните на стадион "Спартак", през които неочаквано премина бул. "Васил Левски"
    =============================================================================
    Нямаше ли начин трасето на този булевард да не минава точно по този начин?!? Защото,от снимката се вижда,че би могло. Стадионите във Варна едва ли са толкова много,че да разрушават част от това съоръжение...

  33. 33 Профил на иванчолаков
    иванчолаков
    Рейтинг: 281 Неутрално

    А прословутата Ямболска болница,чака ли,чака 12млн.лв. и то 30 години вече...Бедни ми,бедни Македонски!

  34. 34 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 814 Неутрално

    Доколкото знам на първата снимка е предвидено да има пешеходни пътеки по протежение на червените стрелки. Как да сложат озеленяване след като ще вървят хора от там?

  35. 35 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 814 Неутрално

    До коментар [#32] от "objektivist96":

    "Разрушеният" стадион да се превежда 3 реда крайно амортизирани седалки, за които аматьорския "Спартак" , който не играе на този стадион беше компенсиран.
    На "разрушеният" стадион официален мач не се е играл от около 5 години.

  36. 36 Профил на parcaleste
    parcaleste
    Рейтинг: 606 Неутрално

    Доколкото знам на първата снимка е предвидено да има пешеходни пътеки по протежение на червените стрелки. Как да сложат озеленяване след като ще вървят хора от там?
    —цитат от коментар 34 на encor3


    И тия хора с на Карлсон перката ли ще прехвърчат по тия диагонали?

  37. 37 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5227 Неутрално

    До коментар [#34] от "encor3":

    Викаш умно е пешеходците да обикалят по дъгите ! Усещам че си на хранилката.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  38. 38 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5227 Неутрално

    До коментар [#36] от "parcaleste":

    Ще се ускоряват и те в Колайдера.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  39. 39 Профил на Тиква загубена
    Тиква загубена
    Рейтинг: 1976 Неутрално

    Строителите на ГЕРБ!

    Приживе на всички в устата ви срах, серете и вие на гроба ми без страх, че мъртвец от гроба не може да се вдигне, серящия гъз с хуй да достигне!
  40. 40 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 814 Неутрално

    До коментар [#37] от "КМЕТ В СЯНКА":

    На 200 метра нагоре и надоло има пасарелки за тези, които не искат да обикалят. Смешно е един от най-изявените тролове във форума да обвинява когото и да е било.

  41. 41 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1556 Неутрално

    До коментар [#18] от "Norman Granz":

    Айде да не се ужасява толкова колежката.
    Вероятно е била някъде от моите курсове, щото и ас така и моите двама дядовци у Францата, единият в Петербург, а баща ми и майка ми при монархофашистите, па аз при рабфаковците, само дето мене никой не ме водеше за ръката, па и ме покъсваха зарад родителите ми, ама сега приу мене специализират две деца, дето ми възродиха надеждата.
    Знаят езици, учат само по чужди учебници, не слушат какво им се чете от рабфаковските възпитаници и засега още са в романтичната фаза, в която не смятат да емигрират.
    Да са живи и здрави и дано им остане инатът, па аз ще дам от себе си каквото мога и каквото искат да вземат.
    Та успокой колежката, има надежда! :)

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  42. 42 Профил на Мондиана
    Мондиана
    Рейтинг: 1773 Неутрално

    До коментар [#18] от "Norman Granz":

    За съжаление примерът е класически и може да се приложи във всяка област. Специалист по каквото и да е вече се търси със свещ. Напоследък се питам дали ще имам смелост да се движа по третия лъч на метрото, защото вече не се строи от японци и други чужди специалисти.

  43. 43 Профил на petrapetra
    petrapetra
    Рейтинг: 336 Неутрално

    В статията липсва основна информация - кой е архитектът на съоръжението и кой е управителят на фирмата-изпълнител?

  44. 44 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 2594 Неутрално

    #vidimirezultati на КО РУП ЦИЯта

    10 години ГЕ.П - 10 години съсипия!
    Кражби и корупция.

  45. 45 Профил на Убитака
    Убитака
    Рейтинг: 410 Неутрално

    Що за дебили членуват в тая камара на архитектите?!
    Че има недомислици в проекта и се краде здраве е явно, но аргументите на тия безделници ще обори и тройкаджия от строителен технум.
    Пропусквателната способност на кръгово на едно ниво била същата като на такова с две?! Я пак....
    Кръговото не можело да е елипсовидно?! - напротив, често се прави така за да улесни трафика в избрани направления.
    Не можело да пресечеш - И преди не можеше, това беше едно дере пълно с боклуци и няколко изгнили мостчета. Сега има 3 пасарелки, 2 моста и 5 пешеходни пътеки за участък от 3км.


  46. 46 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1541 Разстроено

    До коментар [#37] от "КМЕТ В СЯНКА":На 200 метра нагоре и надоло има пасарелки за тези, които не искат да обикалят. Смешно е един от най-изявените тролове във форума да обвинява когото и да е било.
    —цитат от коментар 40 на encor3


    Майките с количките и бабите с бастуните - по пасарелките? Гениално.

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  47. 47 Профил на pbs
    pbs
    Рейтинг: 230 Неутрално

    Какво пък не му харесват.. Тъкмо ще са принудени да намаляват скоростта малко.

  48. 48 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5227 Неутрално

    До коментар [#40] от "encor3":

    Това го кажи на хората със специални потребности, Майките с колички, възрастните с бастуните и изхабените стави, умньо мамин.
    Доказа, че си на хранилката и си лично ангажиран с това безобразие.
    Имам доста опит по темата. Я да те питам- Как си решил въпросът с преминаването в другите 3 посоки на съоръжението.
    ОБЯСНИ и за наклоните и за сгрешените дъги.
    КАКВА Е СКОРОСТТА - проектна и екслоатационна в това "кръгово" ?
    Имам доста повече експертиза отколкото предполагаш.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  49. 49 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5227 Неутрално

    До коментар [#41] от "rapidfire":

    + дано.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  50. 50
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  51. 51 Профил на pbs
    pbs
    Рейтинг: 230 Неутрално

    До коментар [#29] от "ceci_":

    Да стоиш в трафик с колата по 3ч на ден ти пожелавам.. Бус лентата му била тъпа. Даже на една лента трябва да ви го намалят булеварда

  52. 52 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5227 Неутрално

    До коментар [#45] от "Убитака":

    Тъй като видимо и ти си лично заинтересован и блажиш от това чудо , отговори на малките въпроси в коментар № 48.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  53. 53 Профил на pbs
    pbs
    Рейтинг: 230 Неутрално

    До коментар [#29] от "ceci_":

    Дано само една лента за коли да оставят по Бул. България... Въобще в София трябва да се забранят колите..

  54. 54 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 1307 Неутрално

    Строителство на тимаджиите в тимаджийския град. Когато един град се управлява от бандити/комунисти няма как да не западне.

    Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинаж
  55. 55 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3430 Неутрално

    До коментар [#22] от "chepokalipsis":

    Като спомена автогарата... Онзи ден се загледах, какво е останало от велоалеите, за които потрошиха мисля, към 10 милиона. Нищо не е останало, само един ламаринен навес, в който трябваше велосипедистите да си оставят колелетата. Не, че ставаха за нещо велоалеите, но е изумително как се пръскат огромни суми, за съмнителни проекти и след няколко години всичко се зарязва и се прави нещо друго върху старото, също толкова недомислено и некачествено изпълнено.

    Бивш tww09306483.
  56. 56 Профил на vesselin5
    vesselin5
    Рейтинг: 902 Неутрално

    Портних и Герб - свръхбетонирана стабилност + 30 млн. в повече.

  57. 57
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  58. 58
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  59. 59 Профил на qtl36551020
    qtl36551020
    Рейтинг: 529 Неутрално

    Абе от "пътен възел Белокопитово" нема.Тия са пишман архитекти.

  60. 60 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4017 Неутрално

    До коментар [#45] от "Убитака":

    Т.е., и преди, и сега не може да се пресече, пропусквателната способност е същата, но не е по-опасно. Общо взето, това ни казваш. Нищо не се е променило,само некъде потънаха едни милиони?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  61. 61 Профил на boras
    boras
    Рейтинг: 260 Неутрално

    До коментар [#54] от "Darcas":

    Може да провериш чия е фирмата строите ''Хидрострой'' и следващия път да се изкажеш по-компетентно и наистина неутрално ;)

  62. 62 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3430 Неутрално

    До коментар [#32] от "objektivist96":

    Сигурно е имало начин, но твърде вероятно и терена на този стадион да е подготвен, за усвояване от правилните хора. Както се случи с другият стадион, Юрий Гагарин. Та, Юрий Гагарин от поне 7-8 години все обявяват, че следващата година ще е готов и все е на никъде, но община Варна се раздели с някакви си 100 декара терени около стадиона. Всичко минава през някакви схеми с публично-частни партньорства и резултата е един и същ.

    Бивш tww09306483.
  63. 63 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5227 Неутрално

    До коментар [#62] от "tww09306483":

    Дочух нещо за небостъргач на това място.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  64. 64 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2478 Неутрално

    До коментар [#46] от "Хриси":

    А досега как минаваха през дерето с количките ?.

  65. 65 Профил на есе
    есе
    Рейтинг: 628 Неутрално

    Наближават избори. Не подминавайте този факт, когато четете нещо!

  66. 66 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2478 Неутрално

    До коментар [#46] от "Хриси":

    Не бе, напряко през булеварда трябва да минават.

  67. 67 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 814 Неутрално

    До коментар [#57] от "КМЕТ В СЯНКА":
    Гарантирам, че ще работят ако не се намерят, разни дебили като теб не ги счупят.
    Самия факт, че си в състояние да тролиш, незавършен проект, дава яснота що за безполезен трол си. Поватарям и за този дебил До коментар [#58] от "Хриси":
    Асансьорите кака, няма как да работят след като още не са сложени. Тук сериозно трябва да сложат някакъв елементарен IQ тест за такива като вас.

  68. 68 Профил на silverman
    silverman
    Рейтинг: 634 Неутрално

    Ако има световна награда за хейтърство сигурно Спас Спасов ще я получи!
    1. Градските магистрали не са отживелица, а концепция за развитите градове с интензивен трафик!
    2. Трябва да се изгради и бул. Варна, както и да се разшири бул. Цар Освободител.
    3. Кой не си получи комисионнта от "Камарата на архитектите", че сега дава "полезни съвети"
    4. Защо не покажат монтираните пешеходни надлези по продължението на булеварда?
    5. Когато години наред нищо мащабно не се правеше във Варна, колко статии написа за занемаряването на града?

  69. 69 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5227 Неутрално

    До коментар [#64] от "m17":

    Това ли са ви доводите - покъртително умно !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  70. 70 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4017 Неутрално

    До коментар [#67] от "encor3":

    Аааа, хубаво е, но не е готово...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  71. 71 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3787 Неутрално

    UNITED EU UNION

    "Избрано" е безсмислено като други безсмислености
    изложени с публикацията.

    Не е имало публична поръчка/търг за проект и/или строително изпълнение,
    както се разбира от публикацията.
    Не е имало конкуренция и конкурентни кандидати.

    Имало е споразумяване между общинска служба (служители) и нарочен победител.
    "Рамково" е било споразумяването... какво да е друго.

    Безрамково: Проектирайте, стройте и не се бойте;
    Колкото пари струва - ще се намерят.

    Пране на пари ли и тука личи?

    Не е за чудене че по такава схема за "избор" хидра строй е построила екстра количества бетон, без вода и озеленяване, за сметка на стадион и кво ли не още...

    "Основният изпълнител на строителните работи по реконструкцията на
    бул. ""Васил Левски" във Варна е дружеството "Хидрострой",
    избрано по силата на рамково споразумение с община Варна."

    "Наклонено елипсовидно кръстовище във Варна възмути Камарата на архитектите в България"

  72. 72 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 814 Неутрално

    До коментар [#60] от "Darth Plagueis":

    На това кръстовище в час пик ако идваш от кварталите се чакаше по 5-6 светофара за наляво към Спартак. Към окръжна болница не ставаха задръствания. Логично е пропускателната способност да се повиши.

  73. 73 Профил на Flogger
    Flogger
    Рейтинг: 322 Неутрално

    А не беше ли отново Варна център на събитията, с дадени десетки милиони за електронно таксуване в градския транспорт?
    Което се оказа, че е проект от няколко години, не работи и няма да го бъде. Варна са царе на кражбите на държавни средства.

  74. 74 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 2593 Неутрално

    Хубава работа ама гербава..

    Обичам да грухтя и плюскам.
  75. 75
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  76. 76
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  77. 77 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5227 Неутрално

    До коментар [#67] от "encor3":

    С главата си ли гарантираш или с партийната книжка ? Няма машина без откази. Да те питам и друго -
    Колко човешки жертви и катастрофи сте планирали като допустими на годишна база.
    Отговори и на другите въпросчета.
    Кой какъв е не е твоя работа. Като почнеш да ме храниш и да ми плащаш сметките можеш да ги коментираш тези неща.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  78. 78 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5227 Неутрално

    До коментар [#70] от "Darth Plagueis":

    Познати мантри. По софийски тертип.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  79. 79 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2890 Неутрално

    Много хубаво е, че се строи навред. И понеже в Габрово вече почти приключват аз съм много доволен. Градът ни стана като градина с много кръгови идеално направени с много паркове и остават само 5-6 квартала да станат като в Швейцария. За Търново хората са прави ама там едвам сега започнаха да го правят. А за Варна варненци ще кажат като го пуснат. А иначе държавата трябва още по-бързо да строи и повече.

  80. 80 Профил на objektivist96
    objektivist96
    Рейтинг: 3742 Любопитно

    До коментар [#35] от "encor3":

    До коментар [#32] от "objektivist96":"Разрушеният" стадион да се превежда 3 реда крайно амортизирани седалки, за които аматьорския "Спартак" , който не играе на този стадион беше компенсиран. На "разрушеният" стадион официален мач не се е играл от около 5 години.
    —цитат от коментар 35 на encor3

    Прощавайте,но къде видяхте да пише за "разрушен" стадион?!? Изречението е: "Стадионите във Варна едва ли са толкова много,че да разрушават част от това съоръжение..."
    Трите реда "крайно амортизирани седалки" във въздуха ли висят?!? Те, не са ли върху някаква насипна конструкция,част от която е била премахната,за да премине трасето на този булевард? А пък,те ги компенсирали с плащането на три реда седалки!:))))
    Предполагам,че идеята им е била да преустроят този стадион в чисто футболен,без писти,та затова го стесняват...:)))


  81. 81 Профил на tosho_toto
    tosho_toto
    Рейтинг: 1294 Неутрално

    Кръстовището е елипсовидно за да има по-висока пропускливост по цар Освободител, а е наклонено защото при денивелация от 6м. първия етаж на сградата в ляво на снимката трябваше да е под земята.За пешеходците има по два асансора на надлез,а няма подлези защото по средата по дължината на булеварда тече река.

  82. 82 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3787 Неутрално

    UNITED EU UNION

    Откога не си слизал на земята,
    VIPе?

    До коментар [#21] от "selqnin":

    Пешеходците да го ду...

  83. 83 Профил на Popolinka
    Popolinka
    Рейтинг: 444 Неутрално

    Някой е бързал да вземе едни парички... Жалко!

    Кога паднеш духом, пий една ракийка да паднеш и телом...
  84. 84 Профил на Ventsislav Stojkov
    Ventsislav Stojkov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    "ненужни кръстовища на две нива" - покрай другите верни неща, тази глупост как я определихте? Кръстовищата, които се изградиха в София на две нива и те ли са ненужни? Направата им как се отрази на трафика?

  85. 85 Профил на Citizen
    Citizen
    Рейтинг: 294 Неутрално

    Да тролиш по време на Страстната седмица не е много свято, уважеми гербави слуги. Това, че управляващата ни политическа мафия уж "строи", само за да може да краде в колосални размери, не е новина. Ще им се отсъди обаче.

  86. 86 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 857 Неутрално

    абе първия въпрос май има обяснение- ше има подлези , ама може и да се лъжа . денивелацията не е проблем , карам там почти редовно . има някой недомислици , като например достъпа до самото кръгово е много тясно и рязко , заради острите острови на отбивките за платната към езерото и към левски . за бетонираната част където би трябвало да има трева са прави обаче .

  87. 87 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5227 Неутрално

    До коментар [#81] от "tosho_toto":

    Какво като тече река бе умньо. Хората под Ламанша влак пуснаха птеди 25 години . И метро под Темза преди повече от ВЕК !!!
    Цепите мрака.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  88. 88 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2890 Неутрално

    Въобще сините и червените болшевики се чудя защо не ползвате черните коларски пътища по нивите и да сте щастливи. Апропо именно защото сте против всичко особено така нареченият Кмет в сянка сините болшевики сте на изчезване, а червените на доизмиране.

  89. 89 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3509 Неутрално

    елипсовидно и наклонено кръстовище, което беше изградено в рамките на проекта, с преразход на материали
    _____________________
    Главния архитект на Варна вероятно няма да издържи психотест! То хубаво ,че са гепили 70 от 80 милиона ама кой ще ходи по затворите като по наклона започнат да се преобръщат автобуси и да мрат хора???

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  90. 90 Профил на objektivist96
    objektivist96
    Рейтинг: 3742 Любопитно

    До коментар [#62] от "tww09306483":
    "Правилните хора" са много важни!Винаги! Не от вчера...100 декара (в случая) са си 100 декара...:))))) Варна не е Дермен-дере и терените като тези ,за които споменавате навярно предизвикват огромни интереси...

  91. 91 Профил на Reporter US
    Reporter US
    Рейтинг: 1038 Неутрално

    Някой е бързал да вземе едни парички... Жалко!
    —цитат от коментар 83 на Popolinka


    А единственото, за което вечно гладните и неспособни да изкарват пари "аффтентично десни" мислят, е как някой друг (евентуално, може би, но надали) краде пари, които те е можело да откраднат, ама избирателя ги е наритал в шеста глуха и само спомени за царски конюшни, БГА-та и Нефтохими топлят изстрадалите им и вечно обляни в горест души...

  92. 92 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5227 Весело

    До коментар [#88] от "mpq24607239":

    Присъждам ти жълтата ФЛАНЕЛА за най-умен коментар за деня. Честит РД на вожда и чителя ти. Добре те е обучил полирал !!!
    Направо блестиш !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  93. 93 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2478 Неутрално

    До коментар [#69] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Не, това ми е въпроса. Понеже съм от София и на гугъл гледам че там е имало дере ми стана интересно как точно са минавали майките и инвалидите с количките досега ?

  94. 94
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  95. 95 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3787 Неутрално

    UNITED EU UNION

    Уместни въпроси.

    Предположение:
    Архитект не е имало. Строителят е бил проектант и "архитект".
    И инженер не е имало. Имало е строителна "практика инжениринг".
    Имало е Гл. архитект в общината... за узаконяване... на положението.

    До коментар [#43] от "petrapetra":

    В статията липсва основна информация - кой е архитектът на съоръжението и
    кой е управителят на фирмата-изпълнител?

  96. 96 Профил на Капабланка
    Капабланка
    Рейтинг: 1395 Неутрално

    А много идиоти никога няма да разберат, че ГЕРБ ни убиват - буквално!!!!Своге бе видимо, а им десетки поне подобни участъци, където след рязането на ленти, се започва с рязането на ламарини!!!
    И тук ще има жертви за съжаление.Само с нерви няма да се размине!!!
    ГЕРБ - некадърна престъпност!!!

  97. 97 Профил на Капабланка
    Капабланка
    Рейтинг: 1395 Неутрално

    А много идиоти никога няма да разберат, че ГЕРБ ни убиват - буквално!!!!Своге бе видимо, а им десетки поне подобни участъци, където след рязането на ленти, се започва с рязането на ламарини!!!
    И тук ще има жертви за съжаление.Само с нерви няма да се размине!!!
    ГЕРБ - некадърна престъпност!!!

  98. 98 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 3385 Неутрално

    На проблем 5 игличката им е прескочила, а материалът започва с проблем 2. Малко като слон без хобот,а свършва с проблем 4 от 5. Изобщо слон без хобот и опашка.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  99. 99 Профил на dma12587967
    dma12587967
    Рейтинг: 1892 Неутрално

    Гледам, че с те се събрали един камион разбирачи. Само не разбирам, как не разбрахте, че статията е написана използвайки всички атрубути и похвати на поръчковото писане.

  100. 100 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2890 Неутрално

    Че то Своге е правено при Орешарски от фирма Трейс която е от обръчите ама нищо друго Хубаво е, че е важно да се крака.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK