Лоша инфраструктура, липса на контрол, ефективност при събиране на глобите, кретенизъм. Тези неща няма да се оправят с поредната комисия. Проблемът е в цялото болно , изтрещяло и оглупяло общество.
Но "абсолютният ужас" настъпва веднъж на няколко години при катастрофа на пътнически самолет....ежедневното безумие е "банализиране на злото", както казваше Хана Аренд.
а всеки 22 секунди в света умира човек в катастрофа на пътя, на 1:20 минути умира шофьор, на 7 минути умира велосипедист, на 53 секунди умира моторист, на 1:16 минути - пешеходец. _________________ Пак някаква стъкмистика! всеки 22 секунди или 2.72727272727 × 1минута × *1час × 24 × 365 = 86007272.7 души годишно? Това е почти около общата смъртност на година бе!?
Калинка Малинка !!! Може ли въпросната какво общо имаме ние с изнесените факти за травматизма и ПТП в света ? И като как тя ще го пребори но без да дере раята с още пари. Щото до момента само за пари говори !!!
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
И с какво все пак, тази така наречена агенция, спомага за подобряване безопасността на движението...? Имам чувството, че ще е нещо като БорКор. Ще излапат доста милиони от бюджета, без някой да може да разбере, какво точно са свършили...!
Тъпия народ сам си е виновен. Не ми е жал за тъпи шофьори дето се блъскат. Сам си на волана, не може да чакаш КАТ или агенция да ти карат колата. Народа прост, пие и кара, говори по телефона... а после друг му е виновен :))) Вие сте големи смешници бе ;)
Тъжна статистика, а докато шофираме не ни минава през ум, че следващите може да сме ние. Не казвам, че непрекъснато трябва да мислим негативно, но трябва и замисляне по въпроса и повече отговорност за нашия живот и този на останалите.
Видях безкрайно много статистика, цифри, констатации и препоръки, но нищо от това не помага с войната по пътищата. КАТ стоят само на определени места, на които всички са свикнали да ги очакват, но отвъд това грижата на държавата и по стопанисване на състянето и безопасността на пътищата е минимална, главно разчитаща на камери....Това не е реална грижа за живота и здравето на хората !
Основната причина за многото жертви при катастрофи е липсата на възпитание и избиването на комплекси,докато се управлява автобили.Миналото лято на една отсечка от 50 км имаше поне 5 патрулки.И какво се получаваше-като наближаваха патрулка шофьорите караха с разрешената скорост и след това рязко ускоряваха.Простащина и липса на възпитание ,нека всеки да спазва правилата,пък да видим дали ще има жертви.
Видях безкрайно много статистика, цифри, констатации и препоръки, но нищо от това не помага с войната по пътищата
20% от "войниците на пътя" се пешеходци (от 123 загинали 74 е по вина на пешеходеца). Приблизително (по медийни съобщения) около 100 човека загиват като "пешеходци" (туристи, алпинисти, катерачи, сейфи-събирачи и други удавници) било в планината, на къра или на плажа. Сиреч, възбудените няколко ганглия у някои нямат нищо общо с Пътя. "От загиналите през 2018 г. при ТПТП 611 (за 2017 г. – 682) участници в движението по пътищата 315 (51,55%) са водачи (за 2017 г. – 341, с 26 повече), 172 (28,15%) – пътници (за 2017 г. – 183, с 11 повече), 123 (20,13%) – пешеходци (за 2017 г. – 157, с 34 повече), и 1 (~0,16%) – работник на пътя (за 2017 г. също 1)." https://www.mvr.bg/docs/librariesprovider74/default-document-library/travmatizum-2018-g303ce306ee3840fe963ffc27ca8f23e0.pdf
1951 г. - 202 загинали; 1952 г. - 203 загинали; до 1958 г. загиналите са под 307 души годишно; до 1964 г. загиналите са под 688 души годишно; от 1968 г. до 1989 г. загиналите са между 1000 и 1288 души годишно; С "избухването на демокрацията" през 1990 г. имаме абсолютен пик - 1527 души загинали. ("Голямата екскурзия") В следващите четири години загиналите варират около 1300 души годишно. Виденовата криза сваля загиналите на 915 души за 1996 г. и в следващите години загиналите са около 1000 души годишно (плюс минус 50). С идването на ГЕРБ, от 2009 г. загиналите са около 650 годишно.
Сравняването с миналото е много "хлъзгав път", защото, освен променената методика (преди са се отчитали и ранените, починали в следствие от травмите) не се отчитат броя автомобили, броя шофьори (професионални и аматьори), средния спирачен път (той се скъсява двойно за 40 години) и други фактори (състояние на пътищата, предпазните средства в автомобилите). Но заключението, че с развитието на западните технологии ПТП-тата по нашите пътища намаляват, се набива само. Сега, някой е хубаво да обясни защо трябва да ограничаваме прогреса на 30 км/ч. Страница 6-та в: https://www.mvr.bg/docs/librariesprovider74/default-document-library/travmatizum-2018-g303ce306ee3840fe963ffc27ca8f23e0.pdf
"шофьори, които мислят, че високата скорост е хапка за всяка уста." Всъщност, от превишена скорост, ПТП-тата са под десет. Не така стоят нещата с несъобразената скорост - 1730 ПТП за 2018 г. с 205 загинали. Интересното е, че поради "неправилни маневри" (заден ход, престрояване в района на кръстовище, паркиране на сред кръстовище, изпреварване) ПТП-тата са 1500 с 197 загинали. Сиреч, тежестта (брой загинали на ПТП) при неправилно маневриране е еднаква с тази с несъобразената скорост. Отнемането на предимство (случаят Местан със съмнения) е причина за 1562 ПТП, но загиналите са 57 и тежестта на нарушението пада с три пъти. Подминаваната "опасност" - алкохол/наркотици е довела само до 66 ПТП-та със седем загинали, но тежестта на това нарушение е почти равна на горните две, несъобразената скорост и неправилното маневриране. Тежестта от четирите вида ПТП-та по отношение на броя на ранените е почти еднакъв - 1.3 души на ПТП.
До коментар [#25] от "wanderer": "Сега, някой е хубаво да обясни защо трябва да ограничаваме прогреса на 30 км/ч." Питай този "експерт": "Върху безопасното превозване на деца акцентира Владимир Тодоров от асоциацията на пострадалите при катастрофи". Той го предлага, на каква основа?
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
exit13
Рейтинг: 426 НеутралноЛоша инфраструктура, липса на контрол, ефективност при събиране на глобите, кретенизъм. Тези неща няма да се оправят с поредната комисия. Проблемът е в цялото болно , изтрещяло и оглупяло общество.
selqnin
Рейтинг: 1871 НеутралноНо "абсолютният ужас" настъпва веднъж на няколко години при катастрофа на пътнически самолет....ежедневното безумие е "банализиране на злото", както казваше Хана Аренд.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4073 НеутралноПоредните ПРАЗНИ приказки !!! КОРУПЦИЯТА на ГЕРБ убива. Пълно е с купени книжки !!!
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Petleshev
Рейтинг: 2142 НеутралноДо коментар [#1] от "exit13":
Бивш tww09306483.Повечето проблеми, свързани с безопасността на движението у нас са, поради тоталната неадекватност на КАТ и МВР...!
telqk
Рейтинг: 426 НеутралноТази гепаджийска калинка пак почна да отчита дейност, както правеше когато беше зам министър. Цялата пара в свирката - циркаджии!
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4073 НеутралноДо коментар [#5] от "telqk":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Имитатори. Я да си кажат заплатите и бюджета на Агенцийката им !!!
yavooor
Рейтинг: 1123 НеутралноМалина Крумова...
Нямаше ли и една Калина Крумова, специалист по пътна безопасност?
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2995 Неутралноа всеки 22 секунди в света умира човек в катастрофа на пътя, на 1:20 минути умира шофьор, на 7 минути умира велосипедист, на 53 секунди умира моторист, на 1:16 минути - пешеходец.
Libertarianism is just anarchy for rich people_________________
Пак някаква стъкмистика!
всеки 22 секунди или 2.72727272727 × 1минута × *1час × 24 × 365 =
86007272.7 души годишно?
Това е почти около общата смъртност на година бе!?
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4073 НеутралноДо коментар [#7] от "yavooor":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Калинка Малинка !!! Може ли въпросната какво общо имаме ние с изнесените факти за травматизма и ПТП в света ?
И като как тя ще го пребори но без да дере раята с още пари. Щото до момента само за пари говори !!!
Petleshev
Рейтинг: 2142 НеутралноИ с какво все пак, тази така наречена агенция, спомага за подобряване безопасността на движението...? Имам чувството, че ще е нещо като БорКор. Ще излапат доста милиони от бюджета, без някой да може да разбере, какво точно са свършили...!
Бивш tww09306483.КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4073 НеутралноДо коментар [#10] от "tww09306483":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!До момента с НИЩО !!! С този персонал нищо няма да се постигне от полза за Обществото. Тотална некомпетентност.
mop36557620
Рейтинг: 273 НеутралноТъпия народ сам си е виновен.
Не ми е жал за тъпи шофьори дето се блъскат.
Сам си на волана, не може да чакаш КАТ или агенция да ти карат колата.
Народа прост, пие и кара, говори по телефона... а после друг му е виновен :)))
Вие сте големи смешници бе ;)
Black Label
Рейтинг: 367 НеутралноТъжна статистика, а докато шофираме не ни минава през ум, че следващите може да сме ние. Не казвам, че непрекъснато трябва да мислим негативно, но трябва и замисляне по въпроса и повече отговорност за нашия живот и този на останалите.
redguy
Рейтинг: 875 НеутралноСтатистиката ще се намали с въвеждането на автопилотите с ИИ, но ще мине доста време дотогава.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4073 РазстроеноДо коментар [#14] от "redguy":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Ние едва ли ще го доживеем.
samoedin
Рейтинг: 3693 НеутралноВидях безкрайно много статистика, цифри, констатации и препоръки, но нищо от това не помага с войната по пътищата. КАТ стоят само на определени места, на които всички са свикнали да ги очакват, но отвъд това грижата на държавата и по стопанисване на състянето и безопасността на пътищата е минимална, главно разчитаща на камери....Това не е реална грижа за живота и здравето на хората !
zle_platen_trol
Рейтинг: 426 ЛюбопитноДо коментар [#3] от "КМЕТ В СЯНКА":
Корупцията на ГЕРБ ли убиваше по време на комунизма бе пишман експерте? Защото тогава са умирали много повече хора.
Michael Jordan
Рейтинг: 269 НеутралноЕМЕС
Нашенеца му се иска някой друг за него да се грижи,
а пък той с колата, на висока скорост ще се движи.
Не е също трактор да караш по полето
и да летиш като луд гидия по шосето.
Мусаши
Рейтинг: 372 НеутралноОсновната причина за многото жертви при катастрофи е липсата на възпитание и избиването на комплекси,докато се управлява автобили.Миналото лято на една отсечка от 50 км имаше поне 5 патрулки.И какво се получаваше-като наближаваха патрулка шофьорите караха с разрешената скорост и след това рязко ускоряваха.Простащина и липса на възпитание ,нека всеки да спазва правилата,пък да видим дали ще има жертви.
Софианец
Рейтинг: 604 НеутралноДо коментар [#8] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":
Грешно смяташ. ползвай калкулатор - 1433455.
wanderer
Рейтинг: 3119 НеутралноДо коментар [#13] от "Black Label":
"Тъжна статистика"
Тъжна е защото е манипулативна.
"а докато шофираме не ни минава през ум, че следващите може да сме ние."
Когато шофираме, сме концентрирани в пътя и събитията около него.
Роси
Рейтинг: 6896 НеутралноВойна не ни трябва.
wanderer
Рейтинг: 3119 НеутралноДо коментар [#16] от "samoedin":
Видях безкрайно много статистика, цифри, констатации и препоръки, но нищо от това не помага с войната по пътищата
20% от "войниците на пътя" се пешеходци (от 123 загинали 74 е по вина на пешеходеца).
Приблизително (по медийни съобщения) около 100 човека загиват като "пешеходци" (туристи, алпинисти, катерачи, сейфи-събирачи и други удавници) било в планината, на къра или на плажа. Сиреч, възбудените няколко ганглия у някои нямат нищо общо с Пътя.
"От загиналите през 2018 г. при ТПТП 611 (за 2017 г. – 682) участници в движението по пътищата 315 (51,55%) са водачи (за 2017 г. – 341, с 26 повече), 172 (28,15%) – пътници (за 2017 г. – 183, с 11 повече), 123 (20,13%) – пешеходци (за 2017 г. – 157, с 34 повече), и 1 (~0,16%) – работник на пътя (за 2017 г. също 1)."
https://www.mvr.bg/docs/librariesprovider74/default-document-library/travmatizum-2018-g303ce306ee3840fe963ffc27ca8f23e0.pdf
Peni Nikol
Рейтинг: 3083 НеутралноПълно е с млади и неопитни шофьори, шофьори, които мислят, че високата скорост е хапка за всяка уста.
Peni Nikolwanderer
Рейтинг: 3119 Весело1951 г. - 202 загинали;
1952 г. - 203 загинали;
до 1958 г. загиналите са под 307 души годишно;
до 1964 г. загиналите са под 688 души годишно;
от 1968 г. до 1989 г. загиналите са между 1000 и 1288 души годишно;
С "избухването на демокрацията" през 1990 г. имаме абсолютен пик - 1527 души загинали. ("Голямата екскурзия") В следващите четири години загиналите варират около 1300 души годишно.
Виденовата криза сваля загиналите на 915 души за 1996 г. и в следващите години загиналите са около 1000 души годишно (плюс минус 50). С идването на ГЕРБ, от 2009 г. загиналите са около 650 годишно.
Сравняването с миналото е много "хлъзгав път", защото, освен променената методика (преди са се отчитали и ранените, починали в следствие от травмите) не се отчитат броя автомобили, броя шофьори (професионални и аматьори), средния спирачен път (той се скъсява двойно за 40 години) и други фактори (състояние на пътищата, предпазните средства в автомобилите).
Но заключението, че с развитието на западните технологии ПТП-тата по нашите пътища намаляват, се набива само. Сега, някой е хубаво да обясни защо трябва да ограничаваме прогреса на 30 км/ч.
Страница 6-та в:
https://www.mvr.bg/docs/librariesprovider74/default-document-library/travmatizum-2018-g303ce306ee3840fe963ffc27ca8f23e0.pdf
wanderer
Рейтинг: 3119 НеутралноДо коментар [#24] от "Peni Nikol":
"шофьори, които мислят, че високата скорост е хапка за всяка уста."
Всъщност, от превишена скорост, ПТП-тата са под десет. Не така стоят нещата с несъобразената скорост - 1730 ПТП за 2018 г. с 205 загинали. Интересното е, че поради "неправилни маневри" (заден ход, престрояване в района на кръстовище, паркиране на сред кръстовище, изпреварване) ПТП-тата са 1500 с 197 загинали. Сиреч, тежестта (брой загинали на ПТП) при неправилно маневриране е еднаква с тази с несъобразената скорост. Отнемането на предимство (случаят Местан със съмнения) е причина за 1562 ПТП, но загиналите са 57 и тежестта на нарушението пада с три пъти.
Подминаваната "опасност" - алкохол/наркотици е довела само до 66 ПТП-та със седем загинали, но тежестта на това нарушение е почти равна на горните две, несъобразената скорост и неправилното маневриране.
Тежестта от четирите вида ПТП-та по отношение на броя на ранените е почти еднакъв - 1.3 души на ПТП.
Софианец
Рейтинг: 604 НеутралноДо коментар [#25] от "wanderer":
"Сега, някой е хубаво да обясни защо трябва да ограничаваме прогреса на 30 км/ч."
Питай този "експерт": "Върху безопасното превозване на деца акцентира Владимир Тодоров от асоциацията на пострадалите при катастрофи". Той го предлага, на каква основа?
Софианец
Рейтинг: 604 НеутралноДо коментар [#11] от "КМЕТ В СЯНКА":
Кмете, тази още няма персонал. Я да видим какво ще предложи като стратегия и визия. Или искаш този от ДОККБДП?
Софианец
Рейтинг: 604 НеутралноДо коментар [#11] от "КМЕТ В СЯНКА":
Или предпочиташ самозваните "експерти на свободна практика" от т. н. "Институт ??? по пътна безопасност"?
RadiMiles
Рейтинг: 269 НеутралноСтатистиките биха били различни при спазване на прости правила: без алкохол и с търпение на пътя
Суджук Герберите
Рейтинг: 426 НеутралноА БХ кара черен джип, както в добрите стари времена.
Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!