След инспекция на магистрала "Хемус" Борисов съкрати срока за изграждането ѝ с година

След инспекция на магистрала "Хемус" Борисов съкрати срока за изграждането ѝ с година

© Правителствена Информационна Служба



Премиерът Бойко Борисов инспектира строителството на магистрала "Хемус" край Ябланица. Заедно с него бяха още вицепремиерът Томислав Дончев, министърът на финансите Владислав Горанов и зам.-министърът на регионалното развитие Николай Нанков. След като обходи района, шофирайки служебния си автомобил, министър-председателят говори пред журналисти и уточни, че строителството на магистралата ще приключи поне година по-рано. Досега той твърдеше, че "Хемус" ще е готова през 2024 г.


Очакванията на Борисов и Нанков са магистралата да бъде завършена най-късно през 2023 г. Зам.-министърът дори прогнозира, че това може да стане и през 2022 г. Премиерът обясни, че намаляването на срока за изграждането на "Хемус" се дължи на приетите на второ четене в парламента промени в Закона за държавната собственост. Те предвиждат при процедурата за бързо отчуждаване на частни имоти съдът да може в закрито заседание да допуска предварително отчуждаване в седемдневен срок от искането на отчуждаващия орган, ако се налага да се защитят особено важни държавни и или обществени интереси.


"Две години ни бавеха отчуждаванията, защото навремето така са направили, знаете как са раздадени земеделските земи. Обжалват с години и нищо не може да се случи", обясни Борисов защо се е бавил строежът на магистралата. Той добави, че каквото и да отсъди съдът, правителството ще плати обезщетението за земята, за да не спират строителните дейности. Премиерът изрази надежда президентът Румен Радев да не наложи вето на промените в закона.




По думите му октомври или ноември 2020 г. аутобана вече ще стига близо до Севлиево. Нанков добави, че очаква в следващите два месеца всички земи от 56-километровата отсечка до Севлиево да бъдат отчуждени и вече да не се работи на етапи.


Бойко Борисов каза още, че ще има тол-система на "Хемус". Това се налагало, тъй като "всички вложени пари за тези съоръжения ще трябва да се изплащат". "Тол-системата е справедлива. Въпросът е да го направим така, че тежкият трафик над 3.5 тона да си плаща, защото те най-много разбиват пътищата", уточни премиерът.


Вчера след среща с представители на транспортния бранш Борисов обяви, че въвеждането на платено преминаване по магистралите за тежки камиони, което трябваше да стане на 16 август, се отлага с три месеца.


Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK