
© Анелия Николова
Снимка: архив
Малък самолет се е разбил край Ихтиман, съобщава "Нова телевизия". Загинали са мъж и жена.
Сигналът за инцидента е подаден около 11.30 часа. На мястото са изпратени линейки и пожарни автомобили.
Малко по-късно от транспортното министерство потвърдиха, че двама души са загинали при "инцидент с малък експериментален самолет".
"Самолетът е излетял от летателна площадка Чернево (до Ихтиман) за Драганово. По първоначални данни след набрана височина, самолетът изпада в свредел, пада и се самозапалва. Двамата на борда са загинали", пише в съобщението на министерството, като се уточнява, че самолетът е бил пилотиран от мъжа.
Преди месец двама души загинаха при подобен инцидент, след като малък частен самолет падна край пловдивското село Оризаре.
zz_s
Рейтинг: 1456 НеутралноЖалко за загиналите.
"Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия." #GRETA, GO TO SCHOOL !Нещо в тая сфера не е наред. Вярно е, че се нароиха много самолетчета, но много почнаха да падат.
Платон Фъшкиев
Рейтинг: 8 РазстроеноБог да ги прости!
И те вечно ще горят в огъня на своя собствен ад и ще копнеят за смърт и унищожение.Но никога няма да се доберат до смъртта.Дано преди инцидента,поне да са гласували.
'ΕΡΕΒΟΣ
Рейтинг: 2930 НеутралноДо коментар [#1] от "zz_s":
Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !Вярно ! +++
Маршалов
Рейтинг: 552 ЛюбопитноЕкспериментален? Брейх, да не почнахме да изобретяваме самальоти и да ги тестваме?
мурзилкаКМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5488 НеутралноБог да прости загиналите
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Тодор Александров
Рейтинг: 591 НеутралноДо коментар [#2] от "Милост за живите":
Коментарът ви е доста неуместен ..
Колобър
Рейтинг: 269 НеутралноНе знам такива самолетчета на какъв технически контрол и поддръжка подлежат, кой ги проверява за изправност и т.н
AzDebil
Рейтинг: 1394 ЛюбопитноДо коментар [#4] от "Маршалов":
Ти не знаеше ли?
Колкото и да е чудно е така. Е, не изобретяваме, само конструираме. Както навсякъде другаде.
!
nwj49315903
Рейтинг: 922 РазстроеноИма нещо гнило в това летище преди три години пак имаше инцидент с двама загинали.
AzDebil
Рейтинг: 1394 ЛюбопитноДо коментар [#1] от "zz_s":
Наистина става система. Твърде много случаи, за да е случайност. Може на някой да не му харесва у нас да има толкова много пилоти, макар и от лекомоторната авиация. Това така или иначе е отбранителен потенциал.
!
dark'star
Рейтинг: 1523 НеутралноБог да ги прости !
КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТОкакво им става на малките самолети - трагедия след трагедия
Рабацанелла
Рейтинг: 269 НеутралноЗащо при такива инциденти постоянно качвате снимката на Ан-2?
AzDebil
Рейтинг: 1394 ЛюбопитноДо коментар [#12] от "Трансмач":
Липсва им въображение. Най-малко . . .
!
bateVal
Рейтинг: 502 НеутралноДо коментар [#1] от "zz_s":
Защото администрацоята гледа всичко "по документи" да е наред...
pet_fire
Рейтинг: 5207 НеутралноТрябват нови решения за полети с малки самолети. Техническа изправност, поддръжка, разрешения за летене и т.н
bateVal
Рейтинг: 502 НеутралноДо коментар [#4] от "Маршалов":
Не е експериментален, Pipistrel e!
deymus
Рейтинг: 789 НеутралноЗачестиха ли тея инциденти или на мен така ми се струва
GMO VACCINES CHEMICALS
Рейтинг: 2650 НеутралноДо коментар [#1] от "zz_s":
☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.е, обратното щеше да интересно - все по-малко самолети, а падат повече...
GMO VACCINES CHEMICALS
Рейтинг: 2650 НеутралноДо коментар [#12] от "Трансмач":
☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.мразят русия
bateVal
Рейтинг: 502 НеутралноДо коментар [#15] от "pet_fire":
Документално има и техническо обслужване, и пиюотски лицензи, и разрешения за помети. Реално се лети с бангии...
matematika
Рейтинг: 332 НеутралноНякои предпочитат статии за Борисов, вместо за Пеевски! Според мен разлика няма!
zhivko6461
Рейтинг: 1736 НеутралноБог да прости загиналите!
zhivko6461
Рейтинг: 1736 НеутралноКонтролът по документи не изключва реално да се извършва пълен контрол. Напротив, помага.
deaf
Рейтинг: 3033 НеутралноДо коментар [#1] от "zz_s":
До коментар [#7] от "Колобър":
До коментар [#9] от "nwj49315903":
До коментар [#15] от "pet_fire":
Статистически причината за най-много самолетни катастрофи е пилотска грешка. Не мога да разбера защо и кой внушава,че причините за самолетните катастрофи са непременно и първо технически? Може би за да не се създава паника сред населението и то да се откаже от пътуването със самолет? Защото ако се знае от всички,че самолет може да се управлява само от хора със специфични и рядко срещани умения,доста люде ще се замислят дали да ползват въздушният транспорт. Поне на къси разстояния. На дълги - няма избор.
niki7
Рейтинг: 305 НеутралноТова да не са били Бойко Борисов и Корнелия Нинова???
Гарван
Рейтинг: 822 НеутралноКако, мчи то по цял свят е тъй. Как иначе си представяш контрола на стотиците малки ЛА? Администрацията дава препоръки и указания свързани с безопасността. След случаят в Оризаре ГВА издава булетин със задължителна проверка. Това как собствениците я изпълняват е тяхна отговорност.https://www.caa.bg/sites/default/files/byuletin_po_bezopasnost_na_poletite_2_2019.pdf
Разберете, че държ. администрация не може ( а и не трябва ) да сложи на всеки по един пъдар. Никой не може да те опази, ако сам не се пазиш!
deymus
Рейтинг: 789 НеутралноДо коментар [#26] от "Гарван":
Абсолютно, не може на държавата да се приписва личната отговорност.
Ако аз карам личният си автомобил неизправен, стане злополука, ДАИ ли ще са отговорни или тея с ГТП, или аз сам си се грижа за това?
citoyen
Рейтинг: 824 НеутралноЖалко, разбира се! Но снимката е информативна - Ан-2, чиито капацитет е около 12-14 пътника доколкото си спомням. Самолет-работяга, удобен за пилоторане и надежден.
nwj49315903
Рейтинг: 922 РазстроеноДо коментар [#24] от "deaf":
Статистически за случая който споменах от преди три години има огромни съмнения за подправени документи и нарушения на летището, загинаха две млади момчета.
Колобър
Рейтинг: 269 НеутралноДо коментар [#24] от "deaf":
Хм, за комерсиалните полети съм съгласен, но за тези самолетчета не съм сигурен.
На големите летища съм виждал поддържащ технически персонал от Луфтханза Техник. Чуденето ми за тези малките по затънтени летища беше дали изобщо има оторизирани “сервизи” в България за такива
Lazar Petrov
Рейтинг: 789 НеутралноПълно е с комплексари в тази държава. Напоследък се поопаричиха и се чудят как да блеснат - карат самолети, катерят осемхилядници. И накрая скръбна вест. Общо взето аматьорщшна и селски бодряшки ентусиазъм.
Колобър
Рейтинг: 269 НеутралноДо коментар [#24] от "deaf":
Миналия септември като се качих на полет от София за Варна на България Ер тъкмо се канехме да излетим когато от техниците на летището спряха полета и ни преместиха на друг самолет поради неизправности на първия. Не знам дали някой ще инспектира тези малките така
deaf
Рейтинг: 3033 НеутралноДо коментар [#32] от "Колобър":
Със сигурност по закон малките самолети трябва да минават на периодичен технически преглед,(все пак сме в ЕС!),но пък е твърде вероятно тези прегледи да минават "през пръсти".
kirka80286
Рейтинг: 479 РазстроеноЖалко за хората. Що се качвате на самолет, като не можете да летите, бре? :(
"Тhe lack of major wars may be hurting economic growth." New York TimesКолобър
Рейтинг: 269 НеутралноДо коментар [#33] от "deaf":
Дам, това се чудех и аз
Един вампир броди из Европа
Рейтинг: 2621 НеутралноМи те всичките са му такива. Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
sweeper
Рейтинг: 438 НеутралноДо коментар [#20] от "kakaginka":
Всичко си имат - и лицензи, и технически прегледи, само че главно на хартия - като всичко друго у нас.
Днес тръгвахме да летим (с парапланер) и над нас мина една Чесна. Моят приятел каза - абе много се навъдиха тия нещо, ама и много взеха да падат ... Всъщност стигнахме до извода, че повечето от тия новоизлюпени пилоти си въобразяват, че да летиш с малък самолет е същото като да си караш Мерцедеса или БееМВе-то. Да - ама не е. Искат се много повече познания, особено по аеродинамика, аерология и метеорология...
Бог да прости загиналите. Мир на душите им и вечни полети.
penetrating
Рейтинг: 5467 НеутралноОт летиюето в Долна Баня ли са излетели?
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertГарван
Рейтинг: 822 ЛюбопитноДо коментар [#37] от "sweeper": Братчед, ти сирьозно ли? Аерология ??????????
sweeper
Рейтинг: 438 НеутралноДо коментар [#39] от "Гарван":
Да, баджанак, сериозно ... Да си чувал за струйни течения и слизането им до повърхността?...
zlo38528262
Рейтинг: 476 НеутралноДо коментар [#6] от "todolino":
Неуместно е поведението на Сульо и Сульо, които са решили, че купувайки си бревет, могат да пилотират.
kirka80286
Рейтинг: 479 РазстроеноНе, че има значение за трагичната загуба на човешки животи, но се разрових навсякъде из новините относно това, що за самолет е било. Kазват - съвсем непотвърдено - че е бил словенски Pipistrel. Съвсем не "експериментален самолет", а напълно редовен. И като такъв е трябвало да бъде сертифициран и проверен технически, според законите и уредбите. "Според очевидци", му се е счупило крилото и - естествено - е влязъл в свредел и се е разбил. Но какви са тези очевидци, сигурно ли е - никой още не казва, поне засега. Те вариантите не са много, два са - или техническа неизправност, или човешка грешка. Не искам да спекулирам преди повече информация, ама... обикновено техническите неизправности засягат двигателите. А тази малка лека въшка може и със спрял двигател да планира доволно много време за да си избере някоя полянка. Системите за управление на полета са дублирани (поне). А крилата не се чупят току-така. И остава човешка грешка, което е огромно болшинство статистически от самолетните катастрофи...
"Тhe lack of major wars may be hurting economic growth." New York TimesГарван
Рейтинг: 822 ВеселоДо коментар [#40] от "sweeper": Братчед, яко си се объркал. https://de.wikipedia.org/wiki/Aerologie , https://ru.wikipedia.org/wiki/Аэрология.
vassilun
Рейтинг: 4314 НеутралноДо коментар [#12] от "Трансмач":
Много далеч съм от русофил (по-скоро обратното), но Ан - два е един он най-надеждните самолети и най-добрият в света за парашутизъм! Ан-2 може да излети / кацне и от полето, писта не му трябва. Лети с много ниска скорост, та скок от него е много лесен. При повреда на единствения двигател планира и се приземява без никакъв проблем!
vassilun
Рейтинг: 4314 НеутралноДо коментар [#36] от "zyb18561487":
+++!
kirka80286
Рейтинг: 479 НеутралноДо коментар [#44] от "vassilun":
"Тhe lack of major wars may be hurting economic growth." New York Times++++ Ан-2 е чудесен самолет. Не случайно са произведени 20 000 бройки, и лети вече 70+ години. Ама те Економедия са си така - снимката от архива като някой катастрофира, задължително е на Ан-2. Няма да се изненадам, ако не знаят, че Антонов всъщност е в Украйна, не в Русия :)
Гарван
Рейтинг: 822 НеутралноДо коментар [#40] от "sweeper": Мчи, нисъм. Я разкажи или дай линк да се просветя!
Гарван
Рейтинг: 822 НеутралноЕй таз “ Баба Ана" кърти отвсякъде. https://www.tiroleradler.tirol/flotte/
султана глаушева
Рейтинг: 322 Неутрално
Мърфи е оптимист!Не е нормално толкова чести катастрофи с малки самолети. И не е нормално само да се съобщаваш, без изобщо да се потърсят причините.
Molossian
Рейтинг: 1370 НеутралноДо коментар [#46] от "kirka80286":
Panta rhei....Ми се да знаят...
Това имат, това качват.
Divi filius
Рейтинг: 262 ЛюбопитноNouveau riche? Така е, ножицата все повече се разтваря, и някои продължават да захлебват яко от това.
Вече има изградена такава каста, оттам и всякакви видове култове, дето да си харчат "заработеното".
Затова вече не му викам на това клептокрация, а вид (обособена) плутокрация, дето сега коли и беси в РБ.
Дано поне са оставили нещо полезно, след себе си. Например, поколение... Все пак има шанс то да е по- различно. reductio ad absurdum...
Divi filius
Рейтинг: 262 ЛюбопитноПоказуха, идва на ум... 🤷♂️
Вече скъпите коли не предлагат същото чувство на превъзходство над раята, както преди. Затова и модата се измени. 🇧🇬 reductio ad absurdum...
Divi filius
Рейтинг: 262 ВеселоДо коментар [#37] от "sweeper":
"Всъщност стигнахме до извода, че повечето от тия новоизлюпени пилоти си въобразяват, че да летиш с малък самолет е същото като да си караш Мерцедеса или БееМВе-то."
Ха, тъкмо писах за новите култове... 😎
Е, да, ама явно искат да натъртят на съветската ера. Нали трябва постоянно да ни се натяква, колко льошо е било. 🙄
Инак, сега е в Украйна, но това е по стечение на обстоятелствата. По подобен начин и Крим се озовава там.
Целесъобразност ли му викаха...? reductio ad absurdum...
Peni Nikol
Рейтинг: 6907 РазстроеноБог да ги прости, и на пътя е опасно, но във въздуха ....
Рабацанелла
Рейтинг: 269 НеутралноДо коментар [#19] от "Opportunity":
До коментар [#44] от "vassilun":
Благодаря за инфото, тези подробности не ги знаех.
Рабацанелла
Рейтинг: 269 НеутралноДо коментар [#55] от "Трансмач":
Не се отнася за коментар #19 на марсианската каруца!
kalata
Рейтинг: 8 РазстроеноДо коментар [#32] от "Колобър":
На големите авиокомпании редовно им се правят проверки, за да не стават бели. В случая вероятно собственика на самолета, трябва да го поддържа в изправно състояние. Но има и възможност пилота да не е бил достатъчно добре подготвен.
Voiko
Рейтинг: 1687 НеутралноУжас! Това е втори български самолет, но не само в България катастрофират малките самолети. Обикновено това са частни самолети и собствениците им ги управляват сами без достатъчно опит.
kjymma
Рейтинг: 14 НеутралноДа почиват в мир и двамата загинали!
това което пишеш е вярно, с корекция- не е чупил крило (това се случи при предходната катастрофа). Разгледах FB профила на загиналия пилот, и ми направиха впечатление няколко клипа, в които той прави една и също нещо- low pass, след който изпълнява завой през крило на много малка височина, с последващ low pass и отлитане или разгон пореден wing-over. Не съм чел POH (Pilot Operation Handbook) на този самолет, но съм убеден, че не е предназначен за фигури от сложния пилотаж (завоя през крило е такава фигура). Ако и в последния си полет Иван е направил същото, напълно възможно е в най-високата точка от маневрата да е объркал командите или просто възможностите на самолета да не са стигнали (изказаха се версии, че е бил с превишена MTOM), да е изпаднал в срив, развил се до свредел, и на тази малка височина под 100 метра да не е имал време да изведе машината от сложното състояние.
По разни авиошоута съм виждал други пилоти на подобни свръх леки машини да си насилват късмета с пилотаж, за който самолетите НЕ СА пригодени. Pipistrel-чето е пъргаво, и това (може да) лъже пилота, че има сила за нещо по-атрактивно. При thrust/weight < 0.2 си е руска рулетка такова пилотиране. Да не говорим, че макар и с известен запас, конструкцията едва ли е разчетена за чести натоварвания с подобен характер.
kirka80286
Рейтинг: 479 РазстроеноДо коментар [#59] от "kjymma":
"Тhe lack of major wars may be hurting economic growth." New York TimesДа, за съжаление... ще видим какво ще кажат разследващите де, ама няма да се учудя, ако - както казваш ти, с 2 думи - го е вкарал в свредел прекалено ниско, щото си е въобразил, че кара изтребител с thrust/weight 1...