Малък самолет се разби край Ихтиман, има загинали

Снимка: архив

© Анелия Николова

Снимка: архив



Малък самолет се е разбил край Ихтиман, съобщава "Нова телевизия". Загинали са мъж и жена.


Сигналът за инцидента е подаден около 11.30 часа. На мястото са изпратени линейки и пожарни автомобили.


Малко по-късно от транспортното министерство потвърдиха, че двама души са загинали при "инцидент с малък експериментален самолет".




"Самолетът е излетял от летателна площадка Чернево (до Ихтиман) за Драганово. По първоначални данни след набрана височина, самолетът изпада в свредел, пада и се самозапалва. Двамата на борда са загинали", пише в съобщението на министерството, като се уточнява, че самолетът е бил пилотиран от мъжа.


Преди месец двама души загинаха при подобен инцидент, след като малък частен самолет падна край пловдивското село Оризаре.

Ключови думи към статията:

Коментари (60)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на zz_s
    zz_s
    Рейтинг: 1456 Неутрално

    Жалко за загиналите.
    Нещо в тая сфера не е наред. Вярно е, че се нароиха много самолетчета, но много почнаха да падат.

    "Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия." #GRETA, GO TO SCHOOL !
  2. 2 Профил на Платон  Фъшкиев
    Платон Фъшкиев
    Рейтинг: 8 Разстроено

    Бог да ги прости!
    Дано преди инцидента,поне да са гласували.

    И те вечно ще горят в огъня на своя собствен ад и ще копнеят за смърт и унищожение.Но никога няма да се доберат до смъртта.
  3. 3 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 2930 Неутрално

    До коментар [#1] от "zz_s":

    Вярно ! +++

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  4. 4 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 552 Любопитно

    Експериментален? Брейх, да не почнахме да изобретяваме самальоти и да ги тестваме?

    мурзилка
  5. 5 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5488 Неутрално

    Бог да прости загиналите

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  6. 6 Профил на Тодор Александров
    Тодор Александров
    Рейтинг: 591 Неутрално

    До коментар [#2] от "Милост за живите":

    Коментарът ви е доста неуместен ..

  7. 7 Профил на Колобър
    Колобър
    Рейтинг: 269 Неутрално

    Не знам такива самолетчета на какъв технически контрол и поддръжка подлежат, кой ги проверява за изправност и т.н

  8. 8 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 1394 Любопитно

    До коментар [#4] от "Маршалов":

    Ти не знаеше ли?
    Колкото и да е чудно е така. Е, не изобретяваме, само конструираме. Както навсякъде другаде.
    !

  9. 9 Профил на nwj49315903
    nwj49315903
    Рейтинг: 922 Разстроено

    Има нещо гнило в това летище преди три години пак имаше инцидент с двама загинали.

  10. 10 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 1394 Любопитно

    До коментар [#1] от "zz_s":

    Наистина става система. Твърде много случаи, за да е случайност. Може на някой да не му харесва у нас да има толкова много пилоти, макар и от лекомоторната авиация. Това така или иначе е отбранителен потенциал.
    !

  11. 10 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1523 Неутрално

    Бог да ги прости !

    какво им става на малките самолети - трагедия след трагедия

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  12. 12 Профил на Рабацанелла
    Рабацанелла
    Рейтинг: 269 Неутрално

    Защо при такива инциденти постоянно качвате снимката на Ан-2?

  13. 13 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 1394 Любопитно

    До коментар [#12] от "Трансмач":

    Липсва им въображение. Най-малко . . .
    !

  14. 14 Профил на bateVal
    bateVal
    Рейтинг: 502 Неутрално

    До коментар [#1] от "zz_s":

    Защото администрацоята гледа всичко "по документи" да е наред...

  15. 15 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5207 Неутрално

    Трябват нови решения за полети с малки самолети. Техническа изправност, поддръжка, разрешения за летене и т.н

  16. 16 Профил на bateVal
    bateVal
    Рейтинг: 502 Неутрално

    До коментар [#4] от "Маршалов":

    Не е експериментален, Pipistrel e!

  17. 17 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 789 Неутрално

    Зачестиха ли тея инциденти или на мен така ми се струва

  18. 18 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2650 Неутрално

    До коментар [#1] от "zz_s":

    е, обратното щеше да интересно - все по-малко самолети, а падат повече...

    ☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.
  19. 19 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2650 Неутрално

    До коментар [#12] от "Трансмач":

    мразят русия

    ☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.
  20. 20 Профил на bateVal
    bateVal
    Рейтинг: 502 Неутрално

    До коментар [#15] от "pet_fire":

    Документално има и техническо обслужване, и пиюотски лицензи, и разрешения за помети. Реално се лети с бангии...

  21. 21 Профил на matematika
    matematika
    Рейтинг: 332 Неутрално

    Някои предпочитат статии за Борисов, вместо за Пеевски! Според мен разлика няма!

  22. 22 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1736 Неутрално

    Бог да прости загиналите!

  23. 23 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1736 Неутрално

    До коментар [#1] от "zz_s":Защото администрацоята гледа всичко "по документи" да е наред...
    —цитат от коментар 14 на kakaginka

    Контролът по документи не изключва реално да се извършва пълен контрол. Напротив, помага.

  24. 24 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3033 Неутрално

    До коментар [#1] от "zz_s":


    До коментар [#7] от "Колобър":


    До коментар [#9] от "nwj49315903":


    До коментар [#15] от "pet_fire":

    Статистически причината за най-много самолетни катастрофи е пилотска грешка. Не мога да разбера защо и кой внушава,че причините за самолетните катастрофи са непременно и първо технически? Може би за да не се създава паника сред населението и то да се откаже от пътуването със самолет? Защото ако се знае от всички,че самолет може да се управлява само от хора със специфични и рядко срещани умения,доста люде ще се замислят дали да ползват въздушният транспорт. Поне на къси разстояния. На дълги - няма избор.

  25. 25 Профил на niki7
    niki7
    Рейтинг: 305 Неутрално

    Това да не са били Бойко Борисов и Корнелия Нинова???

  26. 26 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 822 Неутрално

    До коментар [#1] от "zz_s":Защото администрацоята гледа всичко "по документи" да е наред...
    —цитат от коментар 14 на kakaginka


    Како, мчи то по цял свят е тъй. Как иначе си представяш контрола на стотиците малки ЛА? Администрацията дава препоръки и указания свързани с безопасността. След случаят в Оризаре ГВА издава булетин със задължителна проверка. Това как собствениците я изпълняват е тяхна отговорност.https://www.caa.bg/sites/default/files/byuletin_po_bezopasnost_na_poletite_2_2019.pdf
    Разберете, че държ. администрация не може ( а и не трябва ) да сложи на всеки по един пъдар. Никой не може да те опази, ако сам не се пазиш!

  27. 27 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 789 Неутрално

    До коментар [#26] от "Гарван":

    Абсолютно, не може на държавата да се приписва личната отговорност.
    Ако аз карам личният си автомобил неизправен, стане злополука, ДАИ ли ще са отговорни или тея с ГТП, или аз сам си се грижа за това?

  28. 28 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 824 Неутрално

    Жалко, разбира се! Но снимката е информативна - Ан-2, чиито капацитет е около 12-14 пътника доколкото си спомням. Самолет-работяга, удобен за пилоторане и надежден.

  29. 29 Профил на nwj49315903
    nwj49315903
    Рейтинг: 922 Разстроено

    До коментар [#24] от "deaf":

    Статистически за случая който споменах от преди три години има огромни съмнения за подправени документи и нарушения на летището, загинаха две млади момчета.

  30. 30 Профил на Колобър
    Колобър
    Рейтинг: 269 Неутрално

    До коментар [#24] от "deaf":

    Хм, за комерсиалните полети съм съгласен, но за тези самолетчета не съм сигурен.

    На големите летища съм виждал поддържащ технически персонал от Луфтханза Техник. Чуденето ми за тези малките по затънтени летища беше дали изобщо има оторизирани “сервизи” в България за такива

  31. 31 Профил на Lazar Petrov
    Lazar Petrov
    Рейтинг: 789 Неутрално

    Пълно е с комплексари в тази държава. Напоследък се поопаричиха и се чудят как да блеснат - карат самолети, катерят осемхилядници. И накрая скръбна вест. Общо взето аматьорщшна и селски бодряшки ентусиазъм.

  32. 32 Профил на Колобър
    Колобър
    Рейтинг: 269 Неутрално


    До коментар [#24] от "deaf":


    Миналия септември като се качих на полет от София за Варна на България Ер тъкмо се канехме да излетим когато от техниците на летището спряха полета и ни преместиха на друг самолет поради неизправности на първия. Не знам дали някой ще инспектира тези малките така

  33. 33 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3033 Неутрално

    До коментар [#32] от "Колобър":

    Със сигурност по закон малките самолети трябва да минават на периодичен технически преглед,(все пак сме в ЕС!),но пък е твърде вероятно тези прегледи да минават "през пръсти".

  34. 34 Профил на kirka80286
    kirka80286
    Рейтинг: 479 Разстроено

    Жалко за хората. Що се качвате на самолет, като не можете да летите, бре? :(

    "Тhe lack of major wars may be hurting economic growth." New York Times
  35. 35 Профил на Колобър
    Колобър
    Рейтинг: 269 Неутрално

    До коментар [#33] от "deaf":

    Дам, това се чудех и аз

  36. 36 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 2621 Неутрално

    До коментар [#2] от "Милост за живите":Коментарът ви е доста неуместен ..
    —цитат от коментар 6 на todolino


    Ми те всичките са му такива.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  37. 37 Профил на sweeper
    sweeper
    Рейтинг: 438 Неутрално

    До коментар [#20] от "kakaginka":


    До коментар [#15] от "pet_fire":Документално има и техническо обслужване, и пиюотски лицензи, и разрешения за помети. Реално се лети с бангии...
    —цитат от коментар 20 на kakaginka


    Всичко си имат - и лицензи, и технически прегледи, само че главно на хартия - като всичко друго у нас.
    Днес тръгвахме да летим (с парапланер) и над нас мина една Чесна. Моят приятел каза - абе много се навъдиха тия нещо, ама и много взеха да падат ... Всъщност стигнахме до извода, че повечето от тия новоизлюпени пилоти си въобразяват, че да летиш с малък самолет е същото като да си караш Мерцедеса или БееМВе-то. Да - ама не е. Искат се много повече познания, особено по аеродинамика, аерология и метеорология...
    Бог да прости загиналите. Мир на душите им и вечни полети.

  38. 38 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5467 Неутрално

    От летиюето в Долна Баня ли са излетели?

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  39. 39 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 822 Любопитно

    До коментар [#37] от "sweeper": Братчед, ти сирьозно ли? Аерология ??????????

  40. 40 Профил на sweeper
    sweeper
    Рейтинг: 438 Неутрално

    До коментар [#39] от "Гарван":

    Да, баджанак, сериозно ... Да си чувал за струйни течения и слизането им до повърхността?...

  41. 41 Профил на zlo38528262
    zlo38528262
    Рейтинг: 476 Неутрално

    До коментар [#6] от "todolino":

    Неуместно е поведението на Сульо и Сульо, които са решили, че купувайки си бревет, могат да пилотират.

  42. 42 Профил на kirka80286
    kirka80286
    Рейтинг: 479 Разстроено

    Не, че има значение за трагичната загуба на човешки животи, но се разрових навсякъде из новините относно това, що за самолет е било. Kазват - съвсем непотвърдено - че е бил словенски Pipistrel. Съвсем не "експериментален самолет", а напълно редовен. И като такъв е трябвало да бъде сертифициран и проверен технически, според законите и уредбите. "Според очевидци", му се е счупило крилото и - естествено - е влязъл в свредел и се е разбил. Но какви са тези очевидци, сигурно ли е - никой още не казва, поне засега. Те вариантите не са много, два са - или техническа неизправност, или човешка грешка. Не искам да спекулирам преди повече информация, ама... обикновено техническите неизправности засягат двигателите. А тази малка лека въшка може и със спрял двигател да планира доволно много време за да си избере някоя полянка. Системите за управление на полета са дублирани (поне). А крилата не се чупят току-така. И остава човешка грешка, което е огромно болшинство статистически от самолетните катастрофи...

    "Тhe lack of major wars may be hurting economic growth." New York Times
  43. 43 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 822 Весело
  44. 44 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4314 Неутрално

    До коментар [#12] от "Трансмач":

    Много далеч съм от русофил (по-скоро обратното), но Ан - два е един он най-надеждните самолети и най-добрият в света за парашутизъм! Ан-2 може да излети / кацне и от полето, писта не му трябва. Лети с много ниска скорост, та скок от него е много лесен. При повреда на единствения двигател планира и се приземява без никакъв проблем!

  45. 45 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4314 Неутрално

    До коментар [#36] от "zyb18561487":

    +++!

  46. 46 Профил на kirka80286
    kirka80286
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#44] от "vassilun":
    ++++ Ан-2 е чудесен самолет. Не случайно са произведени 20 000 бройки, и лети вече 70+ години. Ама те Економедия са си така - снимката от архива като някой катастрофира, задължително е на Ан-2. Няма да се изненадам, ако не знаят, че Антонов всъщност е в Украйна, не в Русия :)

    "Тhe lack of major wars may be hurting economic growth." New York Times
  47. 47 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 822 Неутрално

    До коментар [#40] от "sweeper": Мчи, нисъм. Я разкажи или дай линк да се просветя!

  48. 48 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 822 Неутрално

    До коментар [#44] от "vassilun":++++ Ан-2 е чудесен самолет. Не случайно са произведени 20 000 бройки, и лети вече 70+ години. Ама те Економедия са си така - снимката от архива като някой катастрофира, задължително е на Ан-2. Няма да се изненадам, ако не знаят, че Антонов всъщност е в Украйна, не в Русия :)
    —цитат от коментар 46 на kirka80286


    Ей таз “ Баба Ана" кърти отвсякъде. https://www.tiroleradler.tirol/flotte/

  49. 49 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 322 Неутрално


    Не е нормално толкова чести катастрофи с малки самолети. И не е нормално само да се съобщаваш, без изобщо да се потърсят причините.

    Мърфи е оптимист!
  50. 50 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 1370 Неутрално

    До коментар [#46] от "kirka80286":

    Ми се да знаят...
    Това имат, това качват.

    Panta rhei....
  51. 51 Профил на Divi filius
    Divi filius
    Рейтинг: 262 Любопитно

    Пълно е с комплексари в тази държава. Напоследък се поопаричиха и се чудят как да блеснат - карат самолети, катерят осемхилядници. И накрая скръбна вест. Общо взето аматьорщшна и селски бодряшки ентусиазъм.
    —цитат от коментар 31 на Lazar Petrov


    Nouveau riche? Така е, ножицата все повече се разтваря, и някои продължават да захлебват яко от това.

    Вече има изградена такава каста, оттам и всякакви видове култове, дето да си харчат "заработеното".

    Затова вече не му викам на това клептокрация, а вид (обособена) плутокрация, дето сега коли и беси в РБ.

    Дано поне са оставили нещо полезно, след себе си. Например, поколение... Все пак има шанс то да е по- различно.

    reductio ad absurdum...
  52. 52 Профил на Divi filius
    Divi filius
    Рейтинг: 262 Любопитно

    Жалко за хората. Що се качвате на самолет, като не можете да летите, бре? :(
    —цитат от коментар 34 на kirka80286


    Показуха, идва на ум... 🤷‍♂️

    Вече скъпите коли не предлагат същото чувство на превъзходство над раята, както преди. Затова и модата се измени. 🇧🇬

    reductio ad absurdum...
  53. 53 Профил на Divi filius
    Divi filius
    Рейтинг: 262 Весело

    До коментар [#37] от "sweeper":

    "Всъщност стигнахме до извода, че повечето от тия новоизлюпени пилоти си въобразяват, че да летиш с малък самолет е същото като да си караш Мерцедеса или БееМВе-то."

    Ха, тъкмо писах за новите култове... 😎

    До коментар [#44] от "vassilun":++++ Ан-2 е чудесен самолет. Не случайно са произведени 20 000 бройки, и лети вече 70+ години. Ама те Економедия са си така - снимката от архива като някой катастрофира, задължително е на Ан-2. Няма да се изненадам, ако не знаят, че Антонов всъщност е в Украйна, не в Русия :)
    —цитат от коментар 46 на kirka80286


    Е, да, ама явно искат да натъртят на съветската ера. Нали трябва постоянно да ни се натяква, колко льошо е било. 🙄

    Инак, сега е в Украйна, но това е по стечение на обстоятелствата. По подобен начин и Крим се озовава там.

    Целесъобразност ли му викаха...?

    reductio ad absurdum...
  54. 54 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 6907 Разстроено

    Бог да ги прости, и на пътя е опасно, но във въздуха ....

  55. 55 Профил на Рабацанелла
    Рабацанелла
    Рейтинг: 269 Неутрално

    До коментар [#19] от "Opportunity":


    До коментар [#44] от "vassilun":

    Благодаря за инфото, тези подробности не ги знаех.

  56. 56 Профил на Рабацанелла
    Рабацанелла
    Рейтинг: 269 Неутрално

    До коментар [#55] от "Трансмач":

    Не се отнася за коментар #19 на марсианската каруца!

  57. 57 Профил на kalata
    kalata
    Рейтинг: 8 Разстроено

    До коментар [#32] от "Колобър":

    На големите авиокомпании редовно им се правят проверки, за да не стават бели. В случая вероятно собственика на самолета, трябва да го поддържа в изправно състояние. Но има и възможност пилота да не е бил достатъчно добре подготвен.

  58. 58 Профил на Voiko
    Voiko
    Рейтинг: 1687 Неутрално

    Ужас! Това е втори български самолет, но не само в България катастрофират малките самолети. Обикновено това са частни самолети и собствениците им ги управляват сами без достатъчно опит.

  59. 59 Профил на kjymma
    kjymma
    Рейтинг: 14 Неутрално

    Не, че има значение за трагичната загуба на човешки животи, но се разрових навсякъде из новините относно това, що за самолет е било. Kазват - съвсем непотвърдено - че е бил словенски Pipistrel. Съвсем не "експериментален самолет", а напълно редовен. И като такъв е трябвало да бъде сертифициран и проверен технически, според законите и уредбите. "Според очевидци", му се е счупило крилото и - естествено - е влязъл в свредел и се е разбил. Но какви са тези очевидци, сигурно ли е - никой още не казва, поне засега. Те вариантите не са много, два са - или техническа неизправност, или човешка грешка. Не искам да спекулирам преди повече информация, ама... обикновено техническите неизправности засягат двигателите. А тази малка лека въшка може и със спрял двигател да планира доволно много време за да си избере някоя полянка. Системите за управление на полета са дублирани (поне). А крилата не се чупят току-така. И остава човешка грешка, което е огромно болшинство статистически от самолетните катастрофи...
    —цитат от коментар 42 на kirka80286


    Да почиват в мир и двамата загинали!

    това което пишеш е вярно, с корекция- не е чупил крило (това се случи при предходната катастрофа). Разгледах FB профила на загиналия пилот, и ми направиха впечатление няколко клипа, в които той прави една и също нещо- low pass, след който изпълнява завой през крило на много малка височина, с последващ low pass и отлитане или разгон пореден wing-over. Не съм чел POH (Pilot Operation Handbook) на този самолет, но съм убеден, че не е предназначен за фигури от сложния пилотаж (завоя през крило е такава фигура). Ако и в последния си полет Иван е направил същото, напълно възможно е в най-високата точка от маневрата да е объркал командите или просто възможностите на самолета да не са стигнали (изказаха се версии, че е бил с превишена MTOM), да е изпаднал в срив, развил се до свредел, и на тази малка височина под 100 метра да не е имал време да изведе машината от сложното състояние.

    По разни авиошоута съм виждал други пилоти на подобни свръх леки машини да си насилват късмета с пилотаж, за който самолетите НЕ СА пригодени. Pipistrel-чето е пъргаво, и това (може да) лъже пилота, че има сила за нещо по-атрактивно. При thrust/weight < 0.2 си е руска рулетка такова пилотиране. Да не говорим, че макар и с известен запас, конструкцията едва ли е разчетена за чести натоварвания с подобен характер.

  60. 60 Профил на kirka80286
    kirka80286
    Рейтинг: 479 Разстроено

    До коментар [#59] от "kjymma":
    Да, за съжаление... ще видим какво ще кажат разследващите де, ама няма да се учудя, ако - както казваш ти, с 2 думи - го е вкарал в свредел прекалено ниско, щото си е въобразил, че кара изтребител с thrust/weight 1...

    "Тhe lack of major wars may be hurting economic growth." New York Times




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK