Цена над 2 млрд. лева за изтребителите F-16 е неразумна, смята военният министър

Цена над 2 млрд. лева за изтребителите F-16 е неразумна, смята военният министър

© Георги Кожухаров



Парламентът е гласувал финансова рамка за покупката на нови самолети от 1.8 млрд. лв. В рамките на разумното и изгодното е отклонение до 2 млрд. лв., каза днес военният министър Красимир Каракачанов, цитиран от Би Ти Ви.


Изказването му беше по повод съобщение от снощи, че американският Конгрес е одобрил финансовата рамка от 1.6 млрд. долара. По днешния курс на долара това е 2.9 млрд. лв.


Сумата е за осем многоцелеви изтребителя F-16C/D Block 70/72, оборудвани с пълен комплект въоръжение за поразяване на въздушни и наземни цели, всички допълнителни системи на самолета, както и бъдещите модернизации и нововъведени оръжейни системи. Каракачанов уточни, че посочената от Конгреса сума е таван и ще се преговаря за намаляването ѝ. Той даде пример със Словакия, за която Конгресът е гласувал за 2.8 милиарда, а сделката е финализирана при 1.8 млрд.




Тече двуседмичен срок, в който американското правителство ще предостави на българската страна проект на договор (LOA), в който очакваната цена за придобиване на осемте самолета с пакет от необходимите бойни способности ще бъде в рамките на 1.2 млрд. долара. (2.09 млрд. долара). "След изтичане на двуседмичния срок и получаване на проекта на договор преговорният процес ще продължи", се казва още в съобщението, разпространено тази нощ от Агенцията за сътрудничество в отбраната и сигурността на САЩ.


През април премиерът Бойко Борисов заяви, че България иска "най-ниска цена" и че всичко е въпрос на преговори. Решението на Конгреса е само етап от договарянето на сделката. До две седмици правителството във Вашингтон ще предостави на българската страна проект на договор, припомня БНР.


В съобщение Министерството на отбраната отбелязва факта, че Конгресът на САЩ е взел в кратки срокове решението за самолетите. От самолетната компания "Локхийд Мартин" уточняват, че "Преговорите за сключване на договор между правителствата на България и САЩ продължават, а в нотификацията на Конгреса е дадена максималната обща цена. Така се предоставя възможност за допълнително разширяване на програмата, без да се изисква повторно одобрение от американския Конгрес. Тази цена обаче не е показателна за крайната стойност на договора", пише още в съобщението.


Междувременно в писмо на посолството на САЩ се посочва, че американското законодателство изисква изпълнителната власт да уведоми Конгреса за потенциална продажба на въоръжениe на съюзници в НАТО, стойността на коeто надхвърля 50 милиона долара. Планираната от България придобивка на осем изтребителя F-16 попада в тази категория.


Уточнява се, че вчерашната нотификация до Конгреса е рутинна процедура и не се очаква възражение от негова страна. От посолството също потвърждават, че цената, цитирана във формалната нотификация до Конгреса, не е окончателната цена на програмата.

Коментари (69)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 882 Неутрално
  2. 2 Профил на kesh
    kesh
    Рейтинг: 2805 Весело

    .......надявам се БАШ ВОЙВОДАТА........!!!!!......Знае какво Правиии.........

    България .....!!!!!.... на ТРИ .....ПИТИЕТААА......!!!!...
  3. 3 Профил на ebf52574941
    ebf52574941
    Рейтинг: 467 Неутрално

    Тези 2 млрд. лв по-добре да ги дадат за изграждането на АЕЦ“Белене“.
    От F-16 няма да имаме никаква полза.

  4. 4 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1869 Неутрално

    Съгласен с Каракачанов, не сме толкова богати, че да вдигаме над 2 милиарда лева.
    И без това отгоре става въпрос за огромна сума.

  5. 5 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2085 Неутрално

    Отново познах. Шкембе Войвода ще откаже сделката.

    The best way to predict the future is to invent it.
  6. 6 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 3861 Неутрално

    ''Сумата е за осем многоцелеви изтребителя F-16C/D Block 70/72, оборудвани с пълен комплект въоръжение за поразяване на въздушни и наземни цели, всички допълнителни системи на самолета, както и.......................... бъдещите модернизации и нововъведени оръжейни системи.''

    Как точно в тази цена могат да бъдат включени..............бъдещите модернизации и нововъведени оръжейни системи ??!!! Изумен съм !!!

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  7. 7 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1869 Неутрално

    До коментар [#6] от "'ΕΡΕΒΟΣ":

    Важното е да си платиш авансово, после каквото дойде това. :)

  8. 8 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2085 Неутрално

    Съгласен с Каракачанов, не сме толкова богати, че да вдигаме над 2 милиарда лева.И без това отгоре става въпрос за огромна сума.
    —цитат от коментар 4 на НеКой


    Вие бедните руснаци нямате думата. Така или иначе не плащате самолетите.

    The best way to predict the future is to invent it.
  9. 9 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6867 Неутрално

    "От посолството също потвърждават, че цената, цитирана във формалната нотификация до Конгреса, не е окончателната цена на програмата"

    Без коментар - въпрос на преговори

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  10. 10 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1869 Неутрално

    До коментар [#8] от "EU defender":

    Ти ли ще доплащащ милиарда отгоре?
    :)
    Същият си като Боце, а уж сте му опозиция...

  11. 11 Профил на Voiko
    Voiko
    Рейтинг: 2844 Неутрално

    1,8 милиарда като цена е определена от българска страна. САЩ искат 3 милиарда. Впечатляващо за самолети ф-16, които не са по-добри от Миг-29. А навремето САЩ подаряваха безвъзмездно на Израел милиарди долари с които се закупуваше модерно американско оръжие - самолети, танкове, ракети.

  12. 12 Профил на carlosestrada
    carlosestrada
    Рейтинг: 1770 Неутрално

    Човекът, клел се във вечна вярност на КПСС, няма да допусне да се купят американски изстребители

  13. 13 Профил на стафилокок
    стафилокок
    Рейтинг: 1077 Неутрално

    Нормално - това си е пазарлък! Американците обявиха цифра, сега сме ние на ред да кажем:" а-а-а много скъпо, ще вземем Грипен" ! После американците са пак на ред и така. Иначе това си е най-добрият самолет!

    Миналото се наследява, бъдещето се изгражда.
  14. 14 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2085 Неутрално

    До коментар [#10] от "НеКой":

    Качествени самолети не могат да бъдат без пари. Да, аз също плащам този милиард и съм съгласен.
    Безумния турски поток струва 3 милиарда.

    The best way to predict the future is to invent it.
  15. 15 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1508 Неутрално

    До тук сме зарили в гьола БеляНе повече от 3 млр. Начи АЕЦ яма може, а Ф16 не може?!

  16. 16 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3538 Неутрално

    И к'во?
    Ний сме доказАле неведнашка, че сме неразумни и юроди ...
    Особено последните десетина-петнаесе гОдин!

  17. 17 Профил на Дедов'та Колюуа Унукя!
    Дедов'та Колюуа Унукя!
    Рейтинг: 2537 Весело

    ...необходимите бойни способности ще бъде в рамките на 1.2 млрд. долара. (2.09 млрд. долара).
    —цитат от коментар 0 на СТАТИЯТА


    Това в скобите- в някакви български долари ли е?

    😂😂😂😂😂

    БАСИ ТЪПИЯ САЙТ!
  18. 18 Профил на theduloclan
    theduloclan
    Рейтинг: 649 Неутрално

    1,8 милиарда като цена е определена от българска страна. САЩ искат 3 милиарда. Впечатляващо за самолети ф-16, които не са по-добри от Миг-29. А навремето САЩ подаряваха безвъзмездно на Израел милиарди долари с които се закупуваше модерно американско оръжие - самолети, танкове, ракети.
    —цитат от коментар 11 на Voiko


    Ма те преди две седмици ПОДАРИХА военни хеликоптери на Гърция, а нас ни дерат двойно (за да изплатим на Гърция въоръжението?)

  19. 19
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  20. 20 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 5081 Разстроено

    Значи, ЗА ДА ПОСТРОИМ РУСКИ ПОТОК,

    за да може русийката ДА СИ ПРОДАВА ГАЗА НА СЪРБИЯ

    можем ДА ПРЪСНЕМ И ПРОФУКАМЕ ТРИ МИЛИАРДА ЕВРО !!!!!

    а за МОДЕРНОТО АМЕРИКАНСКО ВЪОРЪЖЕНИЕ

    трите милиарда ЛЕВА са били "неразумна цена"

    Народе ????

  21. 21 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 5081 Разстроено

    Управляващите сега РУБЛАДЖИИ

    ГЕРБ, МВРо, БСП, ДПС, Атака, нФСБ....

    са готови ДА ОПРОСТЯТ НАД 2 МИЛИАРДА ЕВРО

    ТРАНЗИТНИ ТАКСИ, по газопровода през България

    при ДЕЙСТВАЩ до 2030 г. договор за ТРАНЗИТ С РУСИЯ

    НЕ ОПРОЩАВАЙТЕ НА русия тези МИЛИАРДИ

    и ще имате пари за ДВОЙНО ПОВЕЧЕ Ф-16

  22. 22 Профил на ebf52574941
    ebf52574941
    Рейтинг: 467 Неутрално

    До коментар [#10] от "НеКой":...Безумния турски поток струва 3 милиарда.
    —цитат от коментар 14 на EU defender


    Ако турския поток минаваше през България, щяхме да вземаме транзитна такса (с която да изплащаме „Белене“).
    Парите за самолети са хвърлени на вятъра, както парите за самолетите купени от Хитлер. Тогава пак не можаха да ни спасят от американските бомбардировачи (които са хвърляли и играчки-бомби за да осакатяват български деца).

    До коментар [#14] от "EU defender":

  23. 23 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 5081 Разстроено

    ф-16, които не са по-добри от Миг-29
    —цитат от коментар 11 на Voiko


    Безумно съчинени ОПОРКИ като тази, трябва да се четат пред строя

    на курсантите от Военно-Въздушното Училище в Долна Митрополия.

    Такава подигравка с нормалността и с Българския Военен Пилот,

    само РУСНАК може да СЪЧИНИ и ИЗТРОПА.....

  24. 24 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 5081 Любопитно

    Ако турския поток минаваше през България, щяхме да вземаме транзитна такса (с която да изплащаме „Белене“).
    —цитат от коментар 22 на ebf52574941


    Първо,
    ЗАЩО НИКОЙ не иска УВЕЛИЧЕНИЕ НА СЕГАШНИТЕ ТРАНЗИТНИ ТАКСИ

    Второ,
    ЗАЩО НИКОЙ не се противопостави на неистовото желание на
    УПРАВЛЯВАЩИТЕ от
    ГЕРБ, БСП, ДПС, МВРо, Атака, нФСБ....
    ДА ОПРОСТЯТ НА русия ТРАНЗИТНИТЕ ТАКСИ
    по ДЕЙСТВАЩИЯ ДОГОВОР ЗА ТРАНЗИТ
    до 2030 година

    Трето,
    ЗАЩО НИКОЙ НЕ смее ДА ПОИСКА
    ТРАНЗИТНИ ТАКСИ по РУСКИ ПОТОК
    поне колкото са УКРАИНСКИТЕ ТРАНЗИТНИ ТАКСИ

    Четвърто,
    ЗАЩО с парите от ТРАНЗИТ
    ДА НЕ СЕ ПЛАТЯТ АМЕРИКАНСКИТЕ САМОЛЕТИ,
    вместо НЕНУЖНАТА НА НИКОГО АЕЦ БелеНЕ

    която е КОРУПЦИОНЕН РУСКИ ПРОЕКТ

    за плащане ДАНЪК РУСИЯ

  25. 25 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2196 Неутрално

    Някъде се заглушава предаването между Локхийд Мартин - Конгреса-парламента на България-Радев - Бойко и МО в лицето на Каракачанов и то ще стане ясно кой е заглушил това предаване.

  26. 26 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 1784 Неутрално

    Нормално е да се проведат планираните преговори, да се даде време на упълномощените за това хора да си свършат работата. Конкретните суми обсъждани под тази и другите статии днес по темата, дори и да ни се струват високи, като абсолютни стойности, са нищожни. Първо в сравнение с никому неизвестните такива платени през годините назад към СССР за военна техника и второ загубите, които търпим в стратегически план в едно с главоломното изоставане в боеспособността на военните ни пилоти, са неизчислими.
    А стратегическата ориентация на партньор с американска военна авиационна техника и на такъв с всякаква друга става безапелационна - оттам и отношението към нас ще се промени незабавно. Това не може да бъде оценявано на един или два милиарда повече или по-малко. Припомнете си какви парични ресурси харчи бедна и омаломощена Русия днес, за да предотврати тези процеси в която и да е балканска и дори европейска страна.

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  27. 27
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  28. 28 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 953 Неутрално

    Впечатляващо за самолети ф-16, които не са по-добри от Миг-29.
    —цитат от коментар 11 на Voiko


    Не са по-добри само в колхозните ви фантазии. МиГ-29 са яли пердах винаги и са подходящи, както и Су-25, за боеве между африкански племена. Африканците рекрутират украински и руски пилоти и после си пердашат един другимо колибите.

  29. 29 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 1325 Неутрално

    Правилно! Тоз тумбак веднъж и той да каже нещо вярно.

  30. 30 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 1864 Неутрално

    И да закрием чуждите военни бази в страната.
    Даже 2 милиарда са много. Те участваха в търга с ясното съзнание , че имаше горен праг на поръчката от 1.8 милиарда лева.

  31. 31 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 983 Разстроено

    До коментар [#5] от "EU defender":

    На него това му е ролята: да защити руския интерес 👎😡

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  32. 32 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 1325 Неутрално

    ''Сумата е за осем многоцелеви изтребителя F-16C/D Block 70/72, оборудвани с пълен комплект въоръжение за поразяване на въздушни и наземни цели, всички допълнителни системи на самолета, както и.......................... бъдещите модернизации и нововъведени оръжейни системи.''Как точно в тази цена могат да бъдат включени..............бъдещите модернизации и нововъведени оръжейни системи ??!!! Изумен съм !!!
    —цитат от коментар 6 на 'ΕΡΕΒΟΣ


    Никак!

  33. 33 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 3148 Неутрално

    ..........и то ще стане ясно кой е заглушил това предаване.
    —цитат от коментар 25 на chicago514

    То и сега е ясно! Опорките на прогресистите са препивани, като под индиго1

  34. 34 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 1325 Неутрално

    До коментар [#24] от "Hawaii":

    Сопри са бе!

  35. 35 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10682 Неутрално

    Това е рамката до хоято може да харчим с това разрешение, за да не се налага Конгресът да се произнася всеки път :)
    На нас ще ни стигне за следващите 20 годни :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  36. 36 Профил на Radosveta Koleva
    Radosveta Koleva
    Рейтинг: 1194 Неутрално

    Ситуацията май е като в Мол-а: 3 за 2 или 2 за 1. Повече пари, повече екстри. По-малко пари, основното. Въпросът е дали е изгодно да се дават още пари? Или за какво по-точно, след като е одобрен таван от 2млрд. лв.?

    И все пак, извън конкретната покупка, 2млрд. лв. не е непосилна и безпрецедентна сума за българската държава. Все пак говорим за националната сигурност.


    (14,5млн. лв. надвзети пари от партиите за глас за последните 3г.)

  37. 37 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2163 Неутрално

    2 млрд е разумна цена, макар въоръжението в пакета да е твърде малко.Проблем е, че с купуването на Ф-ките завинаги зависим от щатско въоръжение..С Грипен ние си решавахме.

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  38. 38 Профил на ebf52574941
    ebf52574941
    Рейтинг: 467 Неутрално

    ...ЗАЩО с парите от ТРАНЗИТ
    ДА НЕ СЕ ПЛАТЯТ АМЕРИКАНСКИТЕ САМОЛЕТИ,
    вместо НЕНУЖНАТА НА НИКОГО АЕЦ БелеНЕ...
    —цитат от коментар 24 на Hawaii


    Ако се построи АЕЦ „Белене“ ще плащаме по-малко за въглеродните емисии.
    (май сега плащаме за тях по 300 мил. на година)

    До коментар [#24] от "Hawaii":

  39. 39 Профил на jobssboj
    jobssboj
    Рейтинг: 1352 Неутрално

    Каракачанката играе игра - от една стран публично коментира че сделката е неизгода , но на практика работи за същия този договор. Така се опитва да измами @Лукавия ако може впоследтвие да не отговаря за тази мегакорупционна сделка.

  40. 40 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1423 Неутрално

    До коментар [#17] от "Дедов'та Колюуа Унукя!":

    Вероятно по трънския курс :)

  41. 41 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 2512 Весело

    До коментар [#5] от "EU defender":

    Че той и никога не я е искал сериозно

    гошо
  42. 42 Профил на pilis
    pilis
    Рейтинг: 442 Неутрално

    На цена 2 млрд. могат да се купят "Рафал"които са класа над ф16,пък са и европейски!

  43. 43 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 5081 Неутрално

    Ако се построи АЕЦ „Белене“ ще плащаме по-малко за въглеродните емисии.
    —цитат от коментар 38 на ebf52574941


    Ако се построи БелеНЕ

    ще плащаме и НАДПЛАЩАМЕ КОРУПЦИОННИ ЕМИСИИ

    за КГБейовете в КРЕМЪЛ и за ТУКАШНАТА ИМ ПРИСЛУГА

  44. 44 Профил на Петър Иванов
    Петър Иванов
    Рейтинг: 1088 Весело

    Краси, да земем , да си земем пак мигове , а?

  45. 45 Профил на antonio_vivaldi
    antonio_vivaldi
    Рейтинг: 3305 Неутрално

    Да натъпчат гушата на Росатом с милиарди за този дето духа и за газовия "хъб" могат, но да се закупят модерни самолети съобразно стандартите на НАТО не им стигат. Агент Иванушка продължава вярно да служи Путин. Срам и позор че в 21 век България има за министър на отбраната отявлено руско мекере.

  46. 46 Профил на paf
    paf
    Рейтинг: 682 Неутрално

    Явно ще се върнем на Грипен. Няма лошо.

  47. 47 Профил на antonio_vivaldi
    antonio_vivaldi
    Рейтинг: 3305 Неутрално

    В коя бивша соц. държава член на НАТО и ЕС има министър на отбраната - агент на ДС ?

  48. 48 Профил на antonio_vivaldi
    antonio_vivaldi
    Рейтинг: 3305 Неутрално

    На патрЕота Каракачанов да не му излезе още някоя тераска и къщичка за гости, както и някоя далаверка със заграбените имоти на някогашното ВМРО ?

  49. 49 Профил на jobssboj
    jobssboj
    Рейтинг: 1352 Неутрално

    До коментар [#47] от "antonio_vivaldi":

    На ДС няма как да знаем дали има агент в други държави, а колкото до службите за сигурност на техните си държави едва ли има държава в света където министъра на отбранта да не е агент на тамошното разузнаване. Сега дали е бил и агент службите за сигурност по време на социализма естествено че нито някой тук нито ти ще имаш информация така че въпросът ти е глуповат.

  50. 50 Профил на Voiko
    Voiko
    Рейтинг: 2844 Неутрално

    До коментар [#27] от "tedif":

    Запази изразите за себе си. Те са твое олицетворение.

  51. 51 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 1283 Неутрално

    Каракачанов остава само да развее руското знаме, да ти и патриота.

  52. 52 Профил на ebf52574941
    ebf52574941
    Рейтинг: 467 Неутрално

    Ако се построи БелеНЕ

    ще плащаме и НАДПЛАЩАМЕ КОРУПЦИОННИ ЕМИСИИ

    за КГБейовете в КРЕМЪЛ и за ТУКАШНАТА ИМ ПРИСЛУГА
    —цитат от коментар 43 на Hawaii


    Недей рИва !
    Тогава ще изберем за примиер Раданча,
    а той нищо няма да даде на руснаците.
    Всичките пари ще ги вкара в КТБ
    (както направи с парите на ДСБ)


    До коментар [#43] от "Hawaii":

  53. 53 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2163 Весело

    До коментар [#14] от "EU defender":

    Откога на минималната работна заплата слагат данъци?!

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  54. 54 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8452 Неутрално

    А с Русия никак не спорим. Колкото каже, толкова.

  55. 55 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3171 Неутрално

    До коментар [#53] от "Noise":

    Стига си вдигал шум. Намали децибелите.


  56. 56 Профил на objektivist96
    objektivist96
    Рейтинг: 3877 Неутрално

    Нормално - това си е пазарлък! Американците обявиха цифра, сега сме ние на ред да кажем:" а-а-а много скъпо, ще вземем Грипен" ! После американците са пак на ред и така. Иначе това си е най-добрият самолет!
    —цитат от коментар 13 на стафилокок

    +++ Правилно!

  57. 57 Профил на Клюводървец
    Клюводървец
    Рейтинг: 866 Весело

    Ами по 50 милиона за мигове годишно и още много милиони за всеки от НАТО който ни пази.Май няма комисионни.

    Ръй! Ръй!
  58. 58 Профил на antonio_vivaldi
    antonio_vivaldi
    Рейтинг: 3305 Неутрално

    До коментар [#49] от "jobssboj":

    Е как да няма дали е бил или не, като има решение на Комисията на досиетата, че е бил агент от Шесто - по линия за борба с идеологическата диверсия. Става дума за официално обявен официално за агент на комунистическите служби да заема такъв ключов пост в страна член на НАТО и ЕС.

  59. 59 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 2512 Весело

    До коментар [#33] от "4ort":

    упорки не Опорки , ама високомерието и лакомията на американците окончателно засраха тия еФки

    гошо
  60. 60 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 2512 Весело

    До коментар [#33] от "4ort":

    упорки не Опорки , ама високомерието и лакомията на американците окончателно засраха тия еФки

    гошо
  61. 61 Профил на antonio_vivaldi
    antonio_vivaldi
    Рейтинг: 3305 Неутрално

    До коментар [#54] от "Роси":

    Даже бързаме веднага да и преведем милиардите към Росатом, без да обжалваме решението на арбитражния съд за реакторите.

  62. 62
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  63. 63 Профил на Michael Jordan
    Michael Jordan
    Рейтинг: 683 Неутрално

    ЕМЕС

    България напоследък добре си се развива,
    няма нужда от самолети, за да се срива.

  64. 64 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2086 Неутрално

    Товарищ шкембе войвода сказаль!

  65. 65 Профил на Divi filius
    Divi filius
    Рейтинг: 707 Весело

    Нормално - това си е пазарлък! Американците обявиха цифра, сега сме ние на ред да кажем:" а-а-а много скъпо, ще вземем Грипен" ! После американците са пак на ред и така. Иначе това си е най-добрият самолет!
    —цитат от коментар 13 на стафилокок


    Само да не предизвикаме срещу нас да се включи най- Великия сделкаджия на всички времена! 👱😬

    reductio ad absurdum...
  66. 66 Профил на Divi filius
    Divi filius
    Рейтинг: 707 Весело

    Краси, да земем , да си земем пак мигове , а?
    —цитат от коментар 44 на Петър Иванов


    Няма нужда да зимаме- имаме си НАШИ! Можем да ги модернизираме до МиГ-29М, за далеч по- малко пари, и така ще имаме двойно повече изтребители.

    reductio ad absurdum...
  67. 67 Профил на Stefan Chardakliev
    Stefan Chardakliev
    Рейтинг: 8 Гневно

    3 билиона за самолети ,много богата държава сме щом можем да си го позжолим

  68. 68 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 1784 Любопитно

    До коментар [#53] от "Noise":
    Може би се бъркате с термина "необлагаем минимум", който е друг параметър.
    Минималната работна заплата е политико-социален инструмент на правителствата, в опитите им да балансират между интересите на работещи и работодатели.

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  69. 69 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 1784 Неутрално

    До коментар [#54] от "Роси":
    Един от начините да спорим с Русия, което бъдете убедена със сигурност правим и именно като се откъснем от военната си зависимост от нея. Закупуването на точно тези бойни самолети ще направи този процес необратим и цената на това не може да се измери в един или два млрд долара. Сигурен съм, че ако помислите и сама ще стигнете до същият извод. На база общодостъпни факти единствено.
    Освен това Русия ни е на няколкостотин километра по права линия от Варна, а САЩ са на часове полет със самолет...
    https://www.dnevnik.bg/sviat/2016/07/15/2796144_rusiia_razpolaga_v_krim_raketi_s_obseg_do_bulgariia/
    Статията е стара, но е показателна за намеренията на Кремъл по кримският въпрос.

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK