"Джи Пи груп" се оправда за надигането на плочките с проектанта

"Джи Пи груп" се оправда за надигането на плочките с проектанта

© Надежда Чипева, Капитал



Според фирмата "Джи Пи Груп" - изпълнител на ремонта на софийската улица "Граф Игнатиев" надигането на плочки, установено в събота, е недостатък на проекта, а не на изпълнението.


Пред Би Ти Ви проектовият мениджър в "Джи Пи Груп" Георги Гигов каза: "Обектът е приет на 18 декември, така че твърдението, че 10 дни след приключването на ремонта са се появили дефекти не е вярно. Като изпълнител сме част от един процес, който включва проектиране и избор на материал. В качеството си на изпълнител сме длъжни да изпълнил зададения ни проект и го направихме".


През уикенда граждани забелязаха, че по трамвайното трасе са се надигнали плочи, дефектът беше бързо отстранен, а обяснението на експертите за причината беше в "температурно разширение на напречните отводнители, които са монтирани директно до релсите".


Пред БНТ днес кметът Йорданка Фандъкова каза, че не приема никакви оправдания и обяснения. Фандъкова е възложила на главния архитект да провери този казус и да се изясни отговорността на всеки в процеса на възлагането, проектирането и приемането. "Не мога да допусна всички тези инженери да не са допускали, че през лятото в София ще е топло", възмути се тя. Кметът припомни, че досега е санкционирала изпълнителя с 440 хил. лв. като окончателният размер на глобата може да достигне 1 млн. лв.

Ключови думи към статията:

Коментари (43)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Jumbo Jet
    Jumbo Jet
    Рейтинг: 1828 Неутрално

    "Не мога да допусна всички тези инженери да не са допускали, че през лятото в София ще е топло", възмути се тя. Кметът припомни, че досега е санкционирала изпълнителя с 440 хил. лв. като окончателният размер на глобата може да достигне 1 млн. лв.

  2. 2 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1505 Неутрално

    В Германия ( за по - леки обекти естествено), като една фирма не се справя проектът се поема от друга, а фактурата след края се праща дирекно на първата. Междувременно си има и глоби. Не е сложно.

  3. 3 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 1958 Весело

    О, не.
    Ти да видиш.
    И инвеститорите и изпълнителите са изпаднали в потрес, как може в София да има такива температурни разлики.
    Зимата минусови температури, пък лятото(края на пролетта) силно положителни!
    Метеоролозите са виновни!
    Как не ги е срам да пускат такова време и то в България.
    Тези или са пълни идиоти, или пък смятат за такива целокупното население.
    Потрес!

    Panta rhei....
  4. 4 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 1958 Гневно

    До коментар [#1] от "Jumbo Jet":

    Какви инженери бе човек.
    На тея да вземат и да им анулират дипломите не само за висше образование, но и за основно.
    Колко сезона има в България, че другарите инженери а и другарката градоначалничка са толкова Очудени? Станало горещо? Пък Декември и Януари студено? А ужас, дори вали понякога и сняг и дъжд?

    Срам, потрес и обида за данъкоплатците.

    Panta rhei....
  5. 5 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 1958 Гневно

    О-чудени, разбира се не е правописна грешка.
    Изразява състоянието на горепосочените лирически герои в сагата с топлото време, студа и кишата в рамките на умерено-континенталния климатичен пояс.

    Panta rhei....
  6. 6 Профил на vladivlad
    vladivlad
    Рейтинг: 500 Неутрално

    Докато съдът не започне да осъжда ефективно за злоупотреба със служебно положение и/или допуснати вреди поради неграмотност и липса на квалификация за заемане на даден общински или държавен пост, все така ще е, само имената на фирмите ще се сменят.

    Do or do not. There is no try. Yoda
  7. 7 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 3073 Неутрално

    " ..... проектовият мениджър в "Джи Пи Груп" Георги Гигов каза: "Обектът е приет на 18 декември, така че твърдението, че 10 дни след приключването на ремонта са се появили дефекти не е вярно. "
    =======================
    Дали иска да каже, че гаранционният срок е 5 (пет) месеца?))

  8. 8 Профил на hunt
    hunt
    Рейтинг: 668 Неутрално

    Ами като знам какви са инженерите ме е страх да отида на доктор! Та инженерите, неинженерите и всички "специалисти" в България са за боклука. Просто образованието ни загина. Няма специалисти с висше образование, няма майстори които да наредят едни плочки. Има само критикари. Критикари обаче, които и те в работата си са същите "специалисти".
    Това е за съжаление сега България!

  9. 9 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3810 Неутрално

    Истината е, че на тия строителни фирми, не им се плаща за добри работници...! Печелят поръчката, разпределят комисионите и после, каквото стане. До следващата поръчка...!
    Общината щяла да ги санкционира? Вятър и мъгла...! Въобще не им дреме. Знаят, че ще спечелят следващата поръчка...!

    Бивш tww09306483.
  10. 10 Профил на zero_day
    zero_day
    Рейтинг: 432 Неутрално

    "Обектът е приет на 18 декември, така че твърдението, че 10 дни след приключването на ремонта са се появили дефекти не е вярно."
    Да, не са 10 дни, 6 месеца са. Бездарници.

  11. 11 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 2369 Неутрално

    А надзора?

    При ГЕйРП е така...видими резултати.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  12. 12 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 474 Гневно

    "Не мога да допусна всички тези инженери да не са допускали, че през лятото в София ще е топло", възмути се тя. Кметът припомни, че досега е санкционирала изпълнителя с 440 хил. лв. като окончателният размер на глобата може да достигне 1 млн. лв.
    —цитат от коментар 1 на Jumbo Jet


    При 25 млн лв обект и материали на десеторни цени като пейки за хиляди, тия един милион са замазване на очите. Тъпи или наивни сте баце-верующите, не разбирам...

    Stef
  13. 13 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1434 Весело

    Почна се.
    Строителят намери кусур на проекта, но проектантът ще фърли проблема на естетиката на архитектите от А.Д.А.
    Те на свой ред ще обяснят на публиката, че за архитектурното им чудо са заложили материали с коефициент на температурно разширение като за мрамор, но изпълнителят - строителят де, сложил бетон, та от там е бедата...
    И така - до безкрай, а по-точно - до следващото усвояване на пари за центърО на софиЕнци. :)

    Ecrasez l’infâme
  14. 14 Профил на amg32
    amg32
    Рейтинг: 279 Неутрално

    Арестувайте отвртителния съветски разбойник и господаря и буда за грабежи за милиарди! Пфу!

  15. 15 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2995 Неутрално

    Пак ми напомня на комунизма, където при постоянните гафове всички прехвърляха вината от един на друг. И понеже тогава всички фирми бяха държавни и веднъж един чужденец е казал "Колко държави има в България", защото нямало никакво съгласуване между отделните фирми и звена.
    Та и сега си продължава комунистическият хаос. Там където работя (една огромна фирма) няма никаква връзка между отделните звена, през цялото време се случват някакви ужаси, защото никой нищо не знае, а и не се интересува, всичко си върви на смотек, всеки си гледа живота. И ако стане нещо винаги го отнася този, който е надолу по веригата. А реално рибата винаги се вмирисва от главата.
    България ще я кара така, не виждам индикации за промяна. И това се предава от поколение на поколение, едното поколение трови другото.

  16. 16 Профил на everlast666
    everlast666
    Рейтинг: 1085 Неутрално

    Какви инженери, почти няма проекти по държавни поръчки които да се правят сериозно от инженери.

    Поръчки за стотици хиляди и ли милиони и се взимат от едни дебели връзкари в София, наследствени комунета.
    Проектирането е 10% от една строителна инвестиция и в България никой не би дал подобна сума на съвестен работещ инженер!!!

    В най-добрия случай проекта се хвърля на студенти и се намира инженер да "подпише".

    Лично мене са ме търсили много пъти като инженер с думите "ти нищо няма да правиш само да те водим официално, че правиш проекта".
    На отговора ми, как така ще подпиша нещо което не съм правил, нали после нося отговорност, ме гледат с неразбиране!

    Затова досега почти не съм работил в България.

  17. 17 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 1327 Неутрално

    Фъндъкова ще падне жертва на далаверите на приятелите на Баце. Па като крадете, поне свършете работа - тихо, кротко. Както правят в Италия, САЩ и цивилизованите страни. Ако проектът беше изпълнен образцово малко щеше да се обърне мнимание колко пари са ни откраднали.

    Уважавай различното мнение, когато е подплътено с аргументи
  18. 18 Профил на rumen_s
    rumen_s
    Рейтинг: 528 Неутрално

    Фъндъкова ще падне жертва на далаверите на приятелите на Баце. Па като крадете, поне свършете работа - тихо, кротко. Както правят в Италия, САЩ и цивилизованите страни. Ако проектът беше изпълнен образцово малко щеше да се обърне мнимание колко пари са ни откраднали.
    —цитат от коментар 17 на Darcas


    Де толкоз акъл от калинките...

  19. 19 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2244 Неутрално

    Ако беше в Китай ,щеше да има разтреляни ,компрометиран е целия проект ,трябва да се върнат всички пари и нов изпълнител !

  20. 20 Профил на LiberalToTheBones
    LiberalToTheBones
    Рейтинг: 1078 Неутрално

    Некадърен БГ ген..... Наследство от комунистическата диктатура и повредените чипове в главите на простолюдието.

    Nazis, commies, idiots, conservatives, preservatives... Stay away..
  21. 21 Профил на МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 1027 Неутрално

    И проектанти грешат. Но освен тях има поръчители, изпълнители и техконтрол. Всеки от които би трябвало да види грешките на проектантите. Ако са грамотни и опитни инженери или архитекти. В случая ВСИЧКИ са некадърници.

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  22. 22 Профил на bti08312681
    bti08312681
    Рейтинг: 8 Неутрално

    "Не мога да допусна всички тези инженери да не са допускали, че през лятото в София ще е топло" -
    Може, може.

  23. 23 Профил на the_flea
    the_flea
    Рейтинг: 990 Неутрално

    Да бяха питали някой самоук фаянсаджия със завършен 6 клас и мазоли по ръцете.... що е то фуга, колко да е широка и как да се прикрие.... ама - НЕ!

    Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!
  24. 24 Профил на МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 1027 Неутрално

    До коментар [#16] от "everlast666":

    О, някой от бранжа. 10 процента ми се вижда МНОГО. СЕГА пиша от телефона, с мойте копита ми е трудно да питам или споделям неща, по късно ще те питам, следи тази тема моля.

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  25. 25 Профил на меншевик
    меншевик
    Рейтинг: 1728 Неутрално

    Бай муй ще оправи работата - едно белотче в Банкя и всичко е точ.

    Сокурсник Путина, экс-разведчик КГБ: Вы серьезно думаете, что Путин, делающий подтяжку лица, развяжет ядерную войну? У него от страха ботокс потечет
  26. 26 Профил на Weingro
    Weingro
    Рейтинг: 765 Неутрално

    Стига де, те откъде да знаят, че у нас се случва да има температури над 25 градуса?!

  27. 27 Профил на gumeto
    gumeto
    Рейтинг: 218 Неутрално

    Според българския закон строителят е длъжен да прегледа проекта преди да го изпълни и ако види недостатъци да уведоми възложителя. Ако не направи това, то той отговаря за работата си. Законът е ясен. Общината, изпълнителят и проектантът обаче са заедно в схемата и потърпевши оставаме всички ние - данъкоплатците.

  28. 28 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2655 Гневно

    До коментар [#21] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":


    До коментар [#16] от "everlast666":О, някой от бранжа. 10 процента ми се вижда МНОГО. СЕГА пиша от телефона, с мойте копита ми е трудно да питам или споделям неща, по късно ще те питам, следи тази тема моля.
    —цитат от коментар 24 на МОЙШЕ ТОЛКОЗ


    Цитат:

    """".... Според фирмата "Джи Пи Груп" - изпълнител на ремонта на софийската улица "Граф Игнатиев" надигането на плочки, установено в събота, е недостатък на проекта, а не на изпълнението. ....""""
    - = - = - = -
    Първо бях матричар (работник изпълнител на менгемето)
    Второ след завършване на МЕИ бях и конструктор
    и от опита който имам мога да заявя на тези от фирмата "Джи Пи Груп" ,
    че добрите майстори изпълнители винаги намират неудачите в проекта
    и викат веднага конструктора/проектанта да си коригира проекта с дата и подпис ! ! !
    - = - = - = -
    Така че тези от "Джи Пи Груп" изобщо не могат да се оправдават,
    а сами показват , че нямат кадърни изпълнители ! ! !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  29. 29 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3473 Весело

    Кой е наел проектантите и кой носи отговорност за тях ? Касичката на властта изпилзва същите похвати, както самата власт и смята, че не 80 %, а 100 % са д----и !
    Уви, такива са само тези, които ни поднасят подобни жалки опрадания ! И по - точно не те, а техните възложители, които прибират едни 14 милиона поне чиста пара от одисеята на Графа ! А плочките....плочките - топлото време ни е виновно....

  30. 30 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 1389 Неутрално

    Тия нали щяха да се отказват от търгове едно време? Сега директно се подиграват с общината. Явно и тях няма кой да ги накаже.

  31. 31 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 996 Весело

    Щрек ли го е проектирал? Хора от кал? А проектантите КОГА са завършили бе? при ДЕ МО КРА ЦИ Я ТААА!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  32. 32 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 1329 Неутрално

    До коментар [#24] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":

    За тези площади не знам, за жилищно строителство е много ама не е много-много. Може би това е горната гранциа.

  33. 33 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 1329 Неутрално

    До коментар [#24] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":

    Всъщност е супер много, малко обърках левовете с евро, нормалната цена е около 5%

  34. 34 Профил на Мондиана
    Мондиана
    Рейтинг: 1868 Неутрално

    Чух ги наглеците. Ами те преди да се хвърлят да изпълняват някакъв проект не го ли оглеждат и оценяват? Ако им предложат проект да изградят път до луната, ще приемат ли поръчката? Как е възможно големи хора да се оправдават като в началното училище - защо нямаш домашно? - ами свърши ми тетрадката.

  35. 35 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1313 Неутрално

    Ще ме извиняват, но грешките на проектанта могат да се върнат за оправяне преди изпълнението или да се компенсират от изпълнителя. Но никакъв проектант не може да направи такъв проект, който да не може да се осе*е от изпълнителя!

  36. 36 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 2549 Неутрално

    До коментар [#24] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":

    В Италия за нормални работи, са 4 %.
    За инфраструктурни проекти, които са на стойност десетки милиони, процента намалява.

  37. 37 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8124 Неутрално

    Тези никога повече не трябва да имат достъп до обществени продукти.

  38. 38 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 2912 Неутрално

    До коментар [#1] от "Jumbo Jet":

    Оказа се ,че проектанти са общинска фирма .Топката е пак в полето на FUN DUCK

  39. 39 Профил на everlast666
    everlast666
    Рейтинг: 1085 Неутрално

    До коментар [#24] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ"
    До коментар [#28] от "Чардо":
    До коментар [#32] от "Doge":
    До коментар [#36] от "vhv":

    Да 10% не е малко, но така грубо бюджетирахме в Англия за строителни проекти във ВиК сектора ако трябва да се посочи една средна цифра.

    За тлъст междуградски тръбопровод примерно може да падне дори до 1%-3%, но за сложен градски проект може да скочи и на 50%.

    Едно е 10км междуградски проект където трябва да пресечеш 2 дерета и едно шосе, а друго дори само 1км по графа със сума ти пресечки, връзки, различни настилки, натоварвания, други подземни комуникации, обезопасяване и т.н.

    Също са доста фазите на един проект, като се почне от идейна фаза, моделиране/опциониране, идеен проект, подробен проект, работен проект и т.н.

    Аз работех често по проекти във началната фаза, когато беше необходимо хидравлично моделиране за да се решат конкретни проблеми и ако се наложеше и да назначаваме изследвания на терен ставаше много солено.

    Ремонта по Графа е различен тип проект, но като съдим по резултата смятате ли че някой е прекарал дори 1-2 месеца сериозно работейки над проекта. Това е проект за 25 милиона (явно е прекалено много), ако са вкарани поне 500 хил (2%) в проектиране това са 250 инженерни месеца работа. Трябваше всяка пресечка, ъгълче, шахта, материал да са премислени и оразмерени по няколко пъти, щяха ли да се надигат плочки в такъв случай.

    Просто някой е взел няколко десетки хиляди левове за да подпише, а студенти са нашляпали проекта за 3-4 седмици. Гаранция 100%.
    А на ГП-груп са им останали едни 10 милки подарък.

  40. 40 Профил на Наблюдател
    Наблюдател
    Рейтинг: 2435 Неутрално

    https://bivol.bg/gp1.html
    "От няколко изпълнени проекта, свързани с фирмата “Джи Пи Груп”, се вижда и как се краде от проектите. Водят се паралелни количествено стойностни сметки, извършва се значително по-малко работа от предвидената, влагат се по-малко материали"
    "Разликата от 30-40% е смъртоносният данък корупция, който убива реално, както показа трагедията край Своге."

  41. 41 Профил на Наблюдател
    Наблюдател
    Рейтинг: 2435 Неутрално
  42. 42 Профил на МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 1027 Неутрално

    До коментар [#24] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":В Италия за нормални работи, са 4 %.За инфраструктурни проекти, които са на стойност десетки милиони, процента намалява.
    —цитат от коментар 36 на vhv


    Почти както в Израел: До около $5-6 млн -3 + % (има разни ставки договорени между инженерската гилдия и правителството+общините, но има и пазарлък с проектантите), над тези суми процентите падат.

    П.С. предварителните геологически и др. проучвания се извършват от поръчителя (всъщност от външни инженерни фирми платени от поръчителя, не от проектанта). Но "замирише ли на нещо" по различно от предварителните проучвания се правят нови и по подробни, и се променят част от работите. В крайна сметка излиза по евтино от "гьотора напред според проектираното". Но във ВСЕКИ договор има клауза "поръчителят е в правото си да увеличава до 50% от работите на същите цени".

    Та за презастраховане ВИНАГИ се добавят едни работи (като например копане в твърда скала с/без взрив) и се слага някакво количество. Та ако се появи твърда скала насред полето-предприемача има съгласена цена и няма изненади в крайния бюджет. Но пък има "спестяване" на планирания бюджет (нямало твърда скала и не се плаща за нея).

    И допълнителна клауза: Изпълнителя е наясно че част от работите споменати в проекта може и да не се извършват поради липса на нужда (няма твърда скала за копане, например) и няма да има парични претенции за съкращаване на обема на работите.

    Въобще договорите са не по малко важни от проектирането. За туй ме напуши смях като написаха в друга статия че изпълнителя искал 50...80 дена просрочка (за договор между 9/2018 и 5/2019) щото...имало дъждовни дни, и било студено май. Е, ако средноаритметично има...да кажем 40 дъждовни дена годишно (по нашенско) а се случат 60, изпълнителя получава съответната просрочка. Обратно го няма (съкращаване на срока ако дъждовните дни са по малко). Но във всички случаи има бонус за предсрочно предаване на проекта (плащат се след т.н. "годишна проверка"). И РАЗБИРА СЕ ЯКИ СЪБИРАЕМИ ПАРИЧНИ САНКЦИИ! Та...не че 'сички са ангелчета'херувимчета, ама скачат според тоягата на тех'контрола!
    До коментар [#36] от "vhv":
    ----------------------------------------


    До коментар [#24] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ"До коментар [#28] от "Чардо":До коментар [#32] от "Doge":До коментар [#36] от "vhv":Да 10% не е малко, но така грубо бюджетирахме в Англия за строителни проекти във ВиК сектора ако трябва да се посочи една средна цифра.За тлъст междуградски тръбопровод примерно може да падне дори до 1%-3%, но за сложен градски проект може да скочи и на 50%.Едно е 10км междуградски проект където трябва да пресечеш 2 дерета и едно шосе, а друго дори само 1км по графа със сума ти пресечки, връзки, различни настилки, натоварвания, други подземни комуникации, обезопасяване и т.н.Също са доста фазите на един проект, като се почне от идейна фаза, моделиране/опциониране, идеен проект, подробен проект, работен проект и т.н.Аз работех често по проекти във началната фаза, когато беше необходимо хидравлично моделиране за да се решат конкретни проблеми и ако се наложеше и да назначаваме изследвания на терен ставаше много солено.....
    —цитат от коментар 39 на everlast666


    50% за ВиК проектиране?!? Вижда ми се абсурдно висок %! По нашенско е имало 25 г' британски протекторат. Който (между другото) се е прочул с МНОГО ПОДРОБНАТА регистрация на разните инфраструктури. Израелците са опърничави хора, импровизатори в душата си, но британците "са вкарали в пътя" поне инженерното съсловие. Та имаме карти "с обозначени системи" като ВиК, водопроводи и дъждовна вода (това само в някои градове) датиращи от 1925, по късно с добавяне на телефонни+електро'кабели, напоследък и такива за кабелна ТВ+интернет, постоянно актуализиращи се. Част от тях за ...нещо като "засекретени" (нефтопроводи+газопроводи) но трасето им извън градовете е ядно обозначено-една ивица от 50 м' където 'А се появи багер-'А дофтасат двама пъдара с пушкала!!!!

    Та на проектантите и тех'надзора им е лесно с тези стари системи-обозначени са с трасе и дълбочина. Гафовете стават само когато някой багерист кОпа без неговия "бригадир" да му седи на главата с такава карта.
    До коментар [#39] от "everlast666":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  43. 43 Профил на everlast666
    everlast666
    Рейтинг: 1085 Неутрално

    До коментар [#42] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":

    Да 50% е много, но при сложни но неголеми проекти където трябва да се проучва за да се намери решение, а тарифата за старши инженер е 400-500 паунда/ден (тарифата на изпълнителя/консултантската фирма, не заплата на инженера) се натрупва лесно голяма сума.

    Примерен сценарий: 2 помпени станции от противоположни страни на малък град помпят в отворена мрежа (водоснабдяват града) и излишъка се качва в резервоар, който има проблем с възстановяване на нивото си през летните месеци. Да се реши проблема с потенциално ъпгрейдване на една от помпените станции или по евтино.

    Тук само по фаза проучване и идейно решение има тонове инженерна работа и от страна на възложителя (вик-то) и изпълнителя (консултанта) и включва вик инженери от двете страни, машинен инженер заради помпените станции, компютърно моделиране, работа на терен от техници, потенциално копане за да се установят потенциални проблеми по мрежата, дори течове, писане на доклади и накрая може да се реши проблема с реновация на помпена станция, или премахване на рестрикции по мрежата, или дори само резониране на мрежата, а може допълнителна връзка някъде.

    Та ВиК-тата, поне в Англия, имат предимно подобни дребни гадни проектчета в бизнесплановете им за всеки 5-годишен инвестиционен период, защото трябва да решават проблеми с ниско налягане и оптимизиране на мрежите, рядко имат нови големи тръбопроводи.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK