Граждани сигнализират за падащи елементи от мост на Северната скоростна тангента

Граждани сигнализират за падащи елементи от мост на Северната скоростна тангента

© Агенция Пътна инфраструктура



За пропадане на част от северната скоростна тангента на София сигнализират граждани три години след официалното откриване, съобщава Би Ти Ви.


Медиата показва в репортаж от мястото, че под моста на 13-и километър има напукани места в конструкцията и дори паднали плочи от долната част на моста.


Борис Бонев, който изпраща сигнала, обяснява пред телевизията, че при преминаване под моста на река Искър хората са забелязали, че голяма част от панелите, които са под мостовата конструкция, са напукани и част от тях са паднали.




"Вече имаше гаранционен ремонт на Северната скоростна тангента, едва три години след откриването й, въпреки че струваше 180 млн. лева. Дори и да е малка вероятността, ако един такъв панел падне върху преминаващ човек под моста, може да се случи неприятен инцидент. Нов обект за 180 млн. лева не би трябвало да изглежда по този начин", казва Бонев.


Инж. Иван Досев от Агенция "Пътна инфраструктура" обяснява, че кофражните панелки не са носещи конструктивни елементи. Според него те вероятно са паднали още при наливането на бетона, това не се е случило след пускането на строителството.


"Тези панелки имат конструктивна армировка, която е изчислена така, че да може да издържи теглото на бетона, преди да е стегнала пътната плоча. Вероятността да падне е малка, тъй като има армировка, която не се е скъсала, това нещо не носи никаква тежест и върху него няма натоварване", твърди инж. Иван Досев. От агенцията са поели ангажимент да премахнат всички счупени елементи от моста.


По-късно от пътната агенция изпратиха съобщение до медиите, в което се посочва, че няма пропадане на Северната скоростна тангента и никаква опасност за моста над река Искър. Извършен е оглед на съоръжението и шофьорите трябва да карат спокойно.


За подобряване на кофражните панели под моста на фирмата - изпълнител на обекта, е разпоредено да предприеме всичко необходимо. Те изпълняват функцията на оставащ кофраж, не са част от носещата конструкция на съоръжението и нямат никакво предназначение за неговата устойчивост. Всички дейности ще бъдат изпълнени за сметка на строителя, се допълва в съобщението.


На 28 април 2016 г. премиерът и регионалният министър Лиляна Павлова откриват трасето. То трябва да свързва северозападните и югоизточните квартали на София. Заради скоростната отсечка обаче са премахнати старите пътища, а нови няма.


Въпреки че се намират само на 50 метра от тангентата, жителите на квартал "Бенковски" трябва да се качат на скоростния път по два маршрута: единият е дълъг 10 километра, а другият - 8.


Готови детелини има, но не и подходи към тях. По картите има няколко несъществуващи улици, които са дадени за връзка с тази магистрала. След протестите на жителите от "Бенковски", "Нови Искър", "Илиянци" и "Требич" от Министерския съвет отпуснаха пари за улици.


Ангажимент на Столичната община е да изгради уличната мрежа и локалните трасета, които обслужват малките население места и селата, които са в рамките на София, е позицията на министерството, цитирана от телевизията. Три години по-късно изградени отсечки няма, а кога скоростната тангента ще се свърже с пътната мрежа на София - не е известно.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK