Кратки новини: В София вече има 200 електромобила за споделено пътуване

Кратки новини: В София вече има 200 електромобила за споделено пътуване

© Дневник



"Кратки новини" е рубрика на "Дневник", в която редакцията събира новините, за които няма да бъде написана статия, но е важно да бъдат отбелязани.


В Гърция е арестувана 19-годишна българка за разпространение на детска порнография


До ареста се достига след няколкомесечни разработки в рамките на международна кампания на Интерпол за борба с организираната престъпност, съобщи БНР. Българката, според гръцката полиция, сама е снимала материалите, като в част от тях присъства и петгодишната ѝ сестра заедно с още две малолетни момичета.




В дома на задържаната българка са намерени 47 снимки и 11 видеоклипа, малко количество наркотици и нерегистрирано оръжие. Проучва се съдържанието на иззетите 6 хард диска и четири лаптопа. Установено е, че българката, която сега е на 19 години, се занимавала с разпространение на детска порнография от поне три години.


БСК се разшири с 15 нови организации


Сред новите членове на камарата са "Филип Морис България" Сдружение "Национален борд по туризъм", Българската асоциация по информационни технологии, Националната камара пожарна безопасност в строителството и др. На общото си събрание камарата е определила и десетте приоритетни външни пазари, за които ще подпомага своите членове - Великобритания, Швейцария, САЩ, Турция, Албания, Канада, ОАЕ, Индия, Ливан, Хонконг (Резерви: Норвегия, Босна и Херцеговина, Япония, Израел, Иран).


В София вече има 200 автомобила за споделено пътуване


Споделените електромобили на услугата Spark, която работи в София, вече са 200, след като днес бяха прибавени 28 нови коли BMW i3 и Hyundai Ioniq. Ползвателите могат да избират между осем модела на производители като Volksawagen, Nissan, BMW и Hyundai. Плановете на компанията са до края на годината да увеличи електромобилите в услугата до над 300. През 2020 г. ще продължи разширяването на зоните за заем и освобождаване на SPARK, както и увеличаването на автопарка, като ще бъдат добавяни нови електромобили от различни класове.


Кратки новини: В София вече има 200 електромобила за споделено пътуване


Мая Манолова иска да се намали лихвата за забавени плащания


Омбудсманът Мая Манолова изпрати препоръка до председателя на Народното събрание Цвета Караянчева и премиера Бойко Борисов, в която настоява за намаляване на законната лихва, която гражданите плащат при просрочване на парично задължение. От 1994 г. насам тя е 10 процентни пункта над основния лихвен процент и според Манолова е прекалено висока. Омбудсманът се позовава на многобройни жалби на граждани срещу лихви, които дължат на банки, фирми за бързи кредити, колекторски фирми, доставчици на обществени услуги, мобилни оператори.

Коментари (41)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 1470 Неутрално
  2. 2 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2335 Неутрално

    Браво, това е добра новина. Явно бизнеса на спарк върви много добре. Започнаха с 20 автомобила доколкото си спомням.

    The best way to predict the future is to invent it.
  3. 3 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 1354 Любопитно

    Да видим кога ще ги забранят. Защото ядат хлЕба на таксиджийската мафия 😳

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  4. 4 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5237 Неутрално

    При този вид бизнес, въпроса е да започнеш, било с 10, било с 20. След това следва лавинообразно нарастване

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  5. 5 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3614 Любопитно

    200 елтрокара-рентакар от компанията оператор , това платено съобщение ли е? Внесете малко ДДС на услугата!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  6. 6 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3614 Любопитно

    Да видим кога ще ги забранят. Защото ядат хлЕба на таксиджийската мафия 😳
    —цитат от коментар 3 на aleks ivan


    За да ядат хлебеца на чалга-кючек братството, купили си дипломи за 8-ми клас за им дадат книжките ( които никой не знае как са ги взели защото никой не ги е виждал в У-автомобили), трябва да пуснат автономни таксита!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  7. 7 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11778 Неутрално

    Какви са условията?

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  8. 8 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 1385 Неутрално

    До коментар [#7] от "penetrating":

    https://spark.bg/

    Eddie lives... somewhere in time!
  9. 9 Профил на Платон  Фъшкиев
    Платон Фъшкиев
    Рейтинг: 2649 Любопитно

    Какви са условията?
    —цитат от коментар 7 на penetrating


    Споделяш пътуването,после моеш да споделиш и леглото!

    Група млади затоплисти чисти океан от глисти,вдъхновени либерали пляскат в езеро педали. BACHO LUD
  10. 10
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  11. 11 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 1385 Неутрално

    До коментар [#3] от "aleks ivan":

    А някои страни го има и това:
    https://www.dnevnik.bg/ot_vas/novini_ot_vas/2019/04/14/3419352_elektricheski_trotinetki_pod_naem/
    Вероятно е по-евтино, ако и да не е съвсем удобно в лошо време.

    Eddie lives... somewhere in time!
  12. 12 Профил на llIllIllIIlIllIllIll
    llIllIllIIlIllIllIll
    Рейтинг: 8 Весело

    Сега остава да се подобри малко инфраструктурата и да има данъчни облекчения и може да бъдем като малката Норвегия.

  13. 13 Профил на Климент Горанов
    Климент Горанов
    Рейтинг: 449 Неутрално

    До коментар [#3] от "aleks ivan":А някои страни го има и това:https://www.dnevnik.bg/ot_vas/novini_ot_vas/2019/04/14/3419352_elektricheski_trotinetki_pod_naem/ Вероятно е по-евтино, ако и да не е съвсем удобно в лошо време.
    —цитат от коментар 11 на tigervi


    Това го има и у нас. В една от уличките близо до стадиона видях офис където даваха по наем такива тротонетки

  14. 14 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11778 Неутрално

    До коментар [#8] от "tigervi":

    Интересно. Таргет групата очевидно е заместител на таксито в града или кола под наем в града. За далечни пътувания (примерно София-Бургас) май не става...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  15. 15 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11778 Весело

    До коментар [#9] от "Милост за живите":

    Това го има вече. Казва се ЕърБиЕндБи :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  16. 16 Профил на tko42434569
    tko42434569
    Рейтинг: 259 Неутрално

    Що пък споделено пътуване? Просто електромобили под наем, но с по-лесен начин за наемане и освобождаване. Все още цената е значително над таксиметровата услуга. Местата за наемане и връщане, макар и да се разширяват, са сравнително ограничени. И, естествено, услугата е за правоспособни водачи и придружаващите ги хора.

  17. 17 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1812 Неутрално

    Да видим кога ще ги забранят. Защото ядат хлЕба на таксиджийската мафия 😳
    —цитат от коментар 3 на aleks ivan


    Ядат... грънци. При 33 стотинки на минута цените им са горе-долу същите като на такситата, а при задръстване в центъра стават и по-високи. С тази разлика, че вместо да извикаш такси при теб, трябва сам да се придвижиш до най-близката свободна кола. И ако след пътуването остане малко заряд в батерията трябва да оставиш колата на някоя от зарядните им станции, които са само 120 за София и само 1 от тях е в центъра.
    Така че много рядко можеш да се възползваш от рекламирания нисък наем от 4 лв за 12 минути. За такова кратко пътуване е по-бързо да хванеш такси или градски транспорт.

    Ядат от хляба на рент-а-кар, защото това по същество си е най-обикновена кола под наем, а не споделено ползване.
    Като станат няколко хиляди коли и поне 1000 станции за зареждане може и да окажат някакво влияние на пазара. Но дотогава вече ще са нараснали много и частните електромобили, и току-виж ги лишат от безплатното паркиране в синя и зелена зона, което е предимството им в момента.

  18. 18 Профил на RadiMiles
    RadiMiles
    Рейтинг: 192 Неутрално

    Все повече виждам тези коли и скоро мисля да се пробвам и аз

  19. 19 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 1385 Неутрално

    До коментар [#13] от "Климент Горанов":

    По курортите има, специално за велосипеди още от преди 89-та, но там е и за забавление, не само за пътуване. Не знаех че има и в София.
    -
    До коментар [#14] от "penetrating":

    Сложно е засега с инфраструктурата за електрокари, пък и бавното зареждане не спомагат такава услуга да бъде удобна при пътувания на големи разстояния.

    Eddie lives... somewhere in time!
  20. 20 Профил на llIllIllIIlIllIllIll
    llIllIllIIlIllIllIll
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Все повече виждам тези коли и скоро мисля да се пробвам и аз
    —цитат от коментар 18 на RadiMiles


    Опитай, но чети с какво се съгласяваш като ползваш услугата им. Ако пътуваш извън редовния трафик сутрин и вечер е възможно да стигнеш за 10-15 минути, което ще излезе около рекламираните 5 лв за пътуване.

  21. 21 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 1849 Весело

    За София ползвам малката си кола / газифицирана, 100 км излизат малко над 11 лв вкл гориво, данъци, застраховки/. Автомобилът ми замърсява околната среда категорично поне два ПЪТИ по-малко от един електромобил. До/от работното ми място пътувам около 20/км - приблизително около 1 час на ден. Това ми струва около 2,2 лева/тотал.
    За услугата на Спарк:
    1. Ще губя повече време, докато седна във возилото/паркирам на подходящо място. Това, предполагам, почти ще удвои времето ми за пътуване. Което е косвена загуба на пари.
    2. Ще замърсявам околната среда много повече.
    3. Ще плащам около 20 лева всеки ден+ загубеното допълнително време, което също струва пари.

    Извод: Не мисля, че при подобни калкулации човек с малко мозък в главата би избрал Спарк, така че за себе си съм наясно - никога Спарк!

    Истинско удоволствие за полуграмотни хора, като мен, е да общуват с големите демократично-джазови интелектуалци от форума на Дневник!
  22. 22 Профил на nickkal
    nickkal
    Рейтинг: 284 Неутрално

    До коментар [#21] от "Манчо":

    Лекичко сте пропуснали нещо! Колко пари сте вложили в газифицираната кола? Никаква амортизация, поддръжка? За цапането не бъдете толкова категоричен!

  23. 23 Профил на kdesen
    kdesen
    Рейтинг: 356 Неутрално

    И аз бях скептичен към тази услуга, но наскоро реших да я пробвам. В колите е чисто и приятно, можеш да си пуснеш климатика на колкото градуса искаш, може да си смениш радиостанцията, зад волана си седя аз, а не някой ненормалник - въобще нищо общо с такситата! Карането е много лесно, автоматик, натискаш педала на газта и това е. Първоначално се притеснявах за заряда в батериите - когато пише, че остават 30-40 км, дали ще ми стигне, дали ще ме остави на средата на пътя без ток. Впечатлението ми е, че като цяло показва вярно оставащите километри. За собствено спокойствие преди да резервирам гледам да има заряд за двойно разстояние на това, което ми предстои да измина. Ако се кара икономично дори ми се е случвало да оставя колата с повече заряд, отколкото съм я взел.
    Като цяло ми надмина очакванията. Стига да пътувам в рамките на разрешените зони за оставяне, винаги го предпочитам пред такситата.

  24. 24 Профил на WOI
    WOI
    Рейтинг: 1467 Весело

    До коментар [#12] от "llIllIllIIlIllIllIll":
    Малката Норвегия дейтвително има най-много електромобили на глава в света, както и чудесно развита публична инфраструктура за тях, вкл. безплатно зареждане. И данъчни облекчения за тях има. Но за да платят тези иначе чудесни удоволствия, властите ползват (част от) приходите от петролни продажби към останалия свят. Петролът от десетилетия е с най-голем дял от икономиката им, и над половината от износа.
    (Разбира се, похвално е, че нещо полезно правят с тези пари, за разлика от повечето други държави-бензиностанции.)

    “Better racy and sexy than racist and sexist!”
  25. 25 Профил на WOI
    WOI
    Рейтинг: 1467 Неутрално

    До коментар [#21] от "Манчо":
    Подобни услуги предлагат алтернатива на самото притежание на личен автомобил. При наличие на адекватен обществен транспорт, развита мрежа от велоалеи и удобни възможности за наемане на автомобил (когато такъв е нужен), немалко хора биха предпочели да си спестят разходите и грижите, свързани с притежанието на кола.

    “Better racy and sexy than racist and sexist!”
  26. 26 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 720 Неутрално

    Хубаво нещо за тези, които искат да си поиграят с електромобил. Иначе за редовно ползване не става. Първо че е 33ст/мин, което в задръстванията в София излиза повече от такси. Само че в таксито си четеш вестника (или телефона) а в Спарк трябва да се стресираш да шофираш, да търсиш паркомясто и т.н.
    И второ че като ти потрябва и няма. Ето гледам сега на картата, има няколко коли на половин-един километър от мен, ама точно до мен няма. А таксита има на всеки ъгъл. Ако тръгна да вървя един километър до някой Спарк, а докато стигна някой ме изпреварил, какво правим - закъснявам за срещата си ли?

  27. 27 Профил на waa32577706
    waa32577706
    Рейтинг: 187 Неутрално

    До коментар [#26] от "Камен":

    Резервираш го.

  28. 28 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2669 Неутрално

    Чета няколко коментара с оплаквания че трябвало да се ходи до свободната кола? А таксито идвало до тебе. Ходете бе хора, ходете когато и където можете! Няма да се изморите, няма да се изхабите, ходенето е здраве!

  29. 29 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 1849 Весело

    До коментар [#21] от "Манчо":Лекичко сте пропуснали нещо! Колко пари сте вложили в газифицираната кола? Никаква амортизация, поддръжка? За цапането не бъдете толкова категоричен!
    —цитат от коментар 22 на nickkal


    Елементарно е да се отговори на въпросите Ви:
    1. Градските ми / бензин 1000-1200 см3, 60-75кс, 3,5-3,9 м/ коли обичайно купувам 7-8 годишни, в добро състояние. След задължителното "освежаване" крайната цена се получава около 7-7 500 лв. Карам такава кола около 5 години, след което я продавам / в много добро състояние/ за около 3000. Преките разходи са 4 500 лева. Средно около 900 лв амортизационни на година. Към тях прибавяме някъде около 200-300 лв годишно за дребни ремонти и сумато скача до около 1200. Слагаме 300 лв "непредвидени" / приятелката ми пак е имала дребен проблем при паркиране, левент с БМВ обърсва няколко коли на паркинга при опит да вземе завоя със 120, такива мили истории!/ и нека приемем разходи от 1500 лв/г.
    2. Ако ползвам услугите на Спарк - това със сигурност ще ми отнеме допълнително някъде между 40 и 60 мн дневно / само за отиване/връщане на работа/. Да ги сложим 50. При около 250 работни дни в годината, загубата на време е от порядъка на 200-210 часа. Средното ми часово заплащане / в зависимост от проекта по който работя/ се колебае обичайно между 15 и 20 лева. За 200 часа аз ще загубя сума от порядъка на 3000 лв. / не коментирам възможни бонуси!/ Дори така - загубите ми са два пъти повече от разходите за амортизация и ремонти.
    3. Накрая - намирам за особено симпатична иронията относно замърсяването. В нея се съдържа особената религиозна вяра, че при производството на 1 квтч енергия в ТЕЦ или АЕЦ природата се замърсява много по-малко, отколкото при производството на същото количество енергия в двигател, приспособен за каране на газ. Изобщо не коментирам зловещите данни за замърсяванията, генерирани в процеса на производство/утилизиране на батериите на електромобилите. Това е друга губерния.

    Както виждате - драма няма. Хубав ден!

    Истинско удоволствие за полуграмотни хора, като мен, е да общуват с големите демократично-джазови интелектуалци от форума на Дневник!
  30. 30 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 1849 Весело

    До коментар [#21] от "Манчо":Подобни услуги предлагат алтернатива на самото притежание на личен автомобил. При наличие на адекватен обществен транспорт, развита мрежа от велоалеи и удобни възможности за наемане на автомобил (когато такъв е нужен), немалко хора биха предпочели да си спестят разходите и грижите, свързани с притежанието на кола.
    —цитат от коментар 25 на WOI


    Така е! Хората, които вече са вързани като домашни любимци за каишката на смартфоните, рекламните внушения и ПиАр акциите на моделиращите кампании могат и да се вържат. Онези, които ценят времето и свободата си - по никакъв начин.
    Има избор и това е добре!

    Истинско удоволствие за полуграмотни хора, като мен, е да общуват с големите демократично-джазови интелектуалци от форума на Дневник!
  31. 31 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 1849 Весело

    чудесно развита публична инфраструктура за тях, вкл. безплатно зареждане.
    —цитат от коментар 24 на WOI


    Няма такова животно като "безплатно зареждане и данъчни облекчения".

    Истинско удоволствие за полуграмотни хора, като мен, е да общуват с големите демократично-джазови интелектуалци от форума на Дневник!
  32. 32 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 1849 Весело

    Ако се кара икономично дори ми се е случвало да оставя колата с повече заряд, отколкото съм я взел.
    —цитат от коментар 23 на kdesen


    След което намирате и по 100 лева на задната седалка на колата, нали? Нали?
    Хе, хе - горният цитат чудесно описва интелектуалното ниво на част от потребителите на Спарк ;)

    Истинско удоволствие за полуграмотни хора, като мен, е да общуват с големите демократично-джазови интелектуалци от форума на Дневник!
  33. 33 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 1470 Неутрално

    До коментар [#21] от "Манчо":Лекичко сте пропуснали нещо! Колко пари сте вложили в газифицираната кола? Никаква амортизация, поддръжка? За цапането не бъдете толкова категоричен!
    —цитат от коментар 22 на nickkal


    За цапането е ясно .. газифицирана кола е с поне два пъти по-малко СО2 на км.

    Но пък за парите за закупуването е така .. ако не пътуваш често, а от дъжд на вятър .. или споделена кола, или масов транспорт, или такси ..

    По-евтино и удобно ..

  34. 34 Профил на nickkal
    nickkal
    Рейтинг: 284 Весело

    До коментар [#29] от "Манчо":

    По Вашата логика, би трябвало никой умен човек, никога да не си купи нова кола, нов телефон, хладилник и т.н. , защото никога не е изгодно, нали?
    "Ироничната" забележка относно замърсяването бе по повод мантрата - карам на газ , следователно не замърсявам! Няколко неща по темата: 1. Дори да отделя само въглероден двуокис и вода, което никога не вярно, пак е проблем - това е основен парников газ. 2.Автомобили по на 7-8г. и над 200000 км. започват доволно да горят масло /особено караните на газ/. 3. При движение автомобилите освен от изгаряне, успяват да вдигнат във въздуха и други частици. 4.Огромно значение за средата която обитаваме е дали вредните газове се отделят под носа ни, или на 100км - нали? И може би най-важното- при споделеното ползване, автомобилите могат да бъдат значително по-малко на брой! В много по-богати страни/градове са стигнали до този извод, на нас ни е трудно. Съжалявам!

  35. 35 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 1849 Весело

    До коментар [#29] от "Манчо":По Вашата логика, би трябвало никой умен човек, никога да не си купи нова кола, нов телефон, хладилник и т.н. , защото никога не е изгодно, нали? "Ироничната" забележка относно замърсяването бе по повод мантрата - карам на газ , следователно не замърсявам! Няколко неща по темата: 1. Дори да отделя само въглероден двуокис и вода, което никога не вярно, пак е проблем - това е основен парников газ. 2.Автомобили по на 7-8г. и над 200000 км. започват доволно да горят масло /особено караните на газ/. 3. При движение автомобилите освен от изгаряне, успяват да вдигнат във въздуха и други частици. 4.Огромно значение за средата която обитаваме е дали вредните газове се отделят под носа ни, или на 100км - нали? И може би най-важното- при споделеното ползване, автомобилите могат да бъдат значително по-малко на брой! В много по-богати страни/градове са стигнали до този извод, на нас ни е трудно. Съжалявам!
    —цитат от коментар 34 на nickkal


    1. Моята логика обхваща единствено ситуацията " най-добър личен транспорт в големия град". И е ориентирана към стандартите на България/София. Телефони, хладилници и близалки в тази логика няма. И не може да има.
    2. Въглеродният отпечатък на газовите източници на енергия е някъде между 25 и 40% по-нисък от този на всички останали, в т.ч. - електромобилите
    3. Твърдението за автомобилите - пазарска чанта, които на 7-8 са на 200 000+ км е просто невярно. Това са типично градски коли, ежедневната експлоатация рядко надхвърля 30 км, запазен екземпляр на около 80-100 000 спокойно може да се купи, дори на българския пазар. Колата, която актуално карам / Айго, края на 2010/ актуално е на 92 000, харчи около 6,5-7 л газ градско и никога няма нужда от доливане на масло. Пак греда за Вас.
    4. Идеята, че "другите частици" ги "вдигат" само неелектрическите автомобили е особено забавно.
    5. Идеята за носа и отстоянията също е уникална, доколкото въглеродният диоксид няма отношение към обонятелните ни органи, той е фактор на друго ниво - само да напомня, че с масовото въвеждане на газовите отоплителни системи в Европа след ВСВ бе направена решителна крачка към подобряване на качеството на въздуха в големите градове. Имате ли идея каква е сумарната мощност на тези отоплителни системи, в сравнение с мощността и потреблението на автомобилите на газ? Знаете ли колко газ ползвам за отопление на апартамента си и колко за малката си кола? Не? Жалко!

    Истинско удоволствие за полуграмотни хора, като мен, е да общуват с големите демократично-джазови интелектуалци от форума на Дневник!
  36. 36 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9685 Неутрално
  37. 37 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1812 Неутрално

    Чета няколко коментара с оплаквания че трябвало да се ходи до свободната кола? А таксито идвало до тебе. Ходете бе хора, ходете когато и където можете! Няма да се изморите, няма да се изхабите, ходенето е здраве!
    —цитат от коментар 28 на Таралеж


    Ами то като ще е за ходене, пътувай с градския транспорт! Хем наистина е споделен, а не като тези коли под наем. :)

    Ходене можеш да си позволиш, когато имаш време за това. Но в над 80% от времето графикът ти е запълнен. Вземаш кола или такси, защото трябва да свършиш работа, а не да се мотаеш по улиците.

  38. 38 Профил на WOI
    WOI
    Рейтинг: 1467 Весело

    До коментар [#31] от "Манчо":

    Няма такова животно като "безплатно зареждане и данъчни облекчения".
    —цитат от коментар 31 на Манчо

    Има, има:

    "While motorists are typically subject to punitive levels of taxation, those who buy a purely electric vehicle are rewarded with a string of incentives worth thousands of pounds. Buyers escape heavy import or purchase taxes and are also exempt from 25% VAT. They also avoid road tax, road tolls, pay half price on ferries, get free municipal parking in cities and can usually use bus lanes."

    "Electric cars are exempt from widespread road tolls, saving owners around £1,319 a year, and road-tax savings bring in another £267."

    "Marcus and Hege’s Citroën C-Zero saves them several thousand pounds a year, including £250 road tax, £2,000 in Oslo commuter tolls and £200 due to free parking and charging."

    https://www.theguardian.com/money/2018/jul/02/norway-electric-cars-subsidies-fossil-fuel

    “Better racy and sexy than racist and sexist!”
  39. 39 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 1849 Любопитно

    До коментар [#31] от "Манчо":
    —цитат от коментар 38 на WOI


    Умниченце, как да Ви обясня, че безплатното за едни по дефиниция е платено от други? Няма начин, нали?

    Истинско удоволствие за полуграмотни хора, като мен, е да общуват с големите демократично-джазови интелектуалци от форума на Дневник!
  40. 40 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 1470 Неутрално

    [quote#34:"nickkal"]До коментар [#29] от "Манчо":По Вашата логика, би трябвало никой умен човек, никога да не си купи нова кола, нов телефон, хладилник и т.н. , защото никога не е изгодно, нали? "Ироничната" забележка относно замърсяването бе по повод мантрата - карам на газ , следователно не замърсявам! Няколко неща по темата: 1. Дори да отделя само въглероден двуокис и вода, което никога не вярно, пак е проблем - това е основен парников газ. /quote]

    Човекът го каза СРАВНЯВАМЕ въглероден отпечатък и емисии СО2/км . на електромобил и кола ..
    И??
    Кое е по-голямо?
    Ами на електромобила ..

    А какво му е по-хубаво на този вариант - ами паркирането и данъците..
    Кое е

  41. 41 Профил на WOI
    WOI
    Рейтинг: 1467 Весело

    До коментар [#39] от "Манчо":
    Норвежките субсидии за електромобили са платени от теб с твойта бензинова таратайка.

    “Better racy and sexy than racist and sexist!”




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK