При този вид бизнес, въпроса е да започнеш, било с 10, било с 20. След това следва лавинообразно нарастване
Едно от последните изпълнения, може би и последното, на един човек, един от най-великите в цялата човешка история, въобще: https://www.youtube.com/watch?v=rxxHvW0oNpU&ab_channel=Olympics
За да ядат хлебеца на чалга-кючек братството, купили си дипломи за 8-ми клас за им дадат книжките ( които никой не знае как са ги взели защото никой не ги е виждал в У-автомобили), трябва да пуснат автономни таксита! Libertarianism is just anarchy for rich people
Споделяш пътуването,после моеш да споделиш и леглото!
И те вечно ще горят в огъня на своя собствен ад и ще копнеят за смърт и унищожение.Но никога няма да се доберат до смъртта.
Интересно. Таргет групата очевидно е заместител на таксито в града или кола под наем в града. За далечни пътувания (примерно София-Бургас) май не става...
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
Що пък споделено пътуване? Просто електромобили под наем, но с по-лесен начин за наемане и освобождаване. Все още цената е значително над таксиметровата услуга. Местата за наемане и връщане, макар и да се разширяват, са сравнително ограничени. И, естествено, услугата е за правоспособни водачи и придружаващите ги хора.
Ядат... грънци. При 33 стотинки на минута цените им са горе-долу същите като на такситата, а при задръстване в центъра стават и по-високи. С тази разлика, че вместо да извикаш такси при теб, трябва сам да се придвижиш до най-близката свободна кола. И ако след пътуването остане малко заряд в батерията трябва да оставиш колата на някоя от зарядните им станции, които са само 120 за София и само 1 от тях е в центъра. Така че много рядко можеш да се възползваш от рекламирания нисък наем от 4 лв за 12 минути. За такова кратко пътуване е по-бързо да хванеш такси или градски транспорт.
Ядат от хляба на рент-а-кар, защото това по същество си е най-обикновена кола под наем, а не споделено ползване. Като станат няколко хиляди коли и поне 1000 станции за зареждане може и да окажат някакво влияние на пазара. Но дотогава вече ще са нараснали много и частните електромобили, и току-виж ги лишат от безплатното паркиране в синя и зелена зона, което е предимството им в момента.
По курортите има, специално за велосипеди още от преди 89-та, но там е и за забавление, не само за пътуване. Не знаех че има и в София. - До коментар [#14] от "penetrating":
Сложно е засега с инфраструктурата за електрокари, пък и бавното зареждане не спомагат такава услуга да бъде удобна при пътувания на големи разстояния.
Опитай, но чети с какво се съгласяваш като ползваш услугата им. Ако пътуваш извън редовния трафик сутрин и вечер е възможно да стигнеш за 10-15 минути, което ще излезе около рекламираните 5 лв за пътуване.
За София ползвам малката си кола / газифицирана, 100 км излизат малко над 11 лв вкл гориво, данъци, застраховки/. Автомобилът ми замърсява околната среда категорично поне два ПЪТИ по-малко от един електромобил. До/от работното ми място пътувам около 20/км - приблизително около 1 час на ден. Това ми струва около 2,2 лева/тотал. За услугата на Спарк: 1. Ще губя повече време, докато седна във возилото/паркирам на подходящо място. Това, предполагам, почти ще удвои времето ми за пътуване. Което е косвена загуба на пари. 2. Ще замърсявам околната среда много повече. 3. Ще плащам около 20 лева всеки ден+ загубеното допълнително време, което също струва пари.
Извод: Не мисля, че при подобни калкулации човек с малко мозък в главата би избрал Спарк, така че за себе си съм наясно - никога Спарк!
И аз бях скептичен към тази услуга, но наскоро реших да я пробвам. В колите е чисто и приятно, можеш да си пуснеш климатика на колкото градуса искаш, може да си смениш радиостанцията, зад волана си седя аз, а не някой ненормалник - въобще нищо общо с такситата! Карането е много лесно, автоматик, натискаш педала на газта и това е. Първоначално се притеснявах за заряда в батериите - когато пише, че остават 30-40 км, дали ще ми стигне, дали ще ме остави на средата на пътя без ток. Впечатлението ми е, че като цяло показва вярно оставащите километри. За собствено спокойствие преди да резервирам гледам да има заряд за двойно разстояние на това, което ми предстои да измина. Ако се кара икономично дори ми се е случвало да оставя колата с повече заряд, отколкото съм я взел. Като цяло ми надмина очакванията. Стига да пътувам в рамките на разрешените зони за оставяне, винаги го предпочитам пред такситата.
До коментар [#12] от "llIllIllIIlIllIllIll": Малката Норвегия дейтвително има най-много електромобили на глава в света, както и чудесно развита публична инфраструктура за тях, вкл. безплатно зареждане. И данъчни облекчения за тях има. Но за да платят тези иначе чудесни удоволствия, властите ползват (част от) приходите от петролни продажби към останалия свят. Петролът от десетилетия е с най-голем дял от икономиката им, и над половината от износа. (Разбира се, похвално е, че нещо полезно правят с тези пари, за разлика от повечето други държави-бензиностанции.)
До коментар [#21] от "Манчо": Подобни услуги предлагат алтернатива на самото притежание на личен автомобил. При наличие на адекватен обществен транспорт, развита мрежа от велоалеи и удобни възможности за наемане на автомобил (когато такъв е нужен), немалко хора биха предпочели да си спестят разходите и грижите, свързани с притежанието на кола.
Хубаво нещо за тези, които искат да си поиграят с електромобил. Иначе за редовно ползване не става. Първо че е 33ст/мин, което в задръстванията в София излиза повече от такси. Само че в таксито си четеш вестника (или телефона) а в Спарк трябва да се стресираш да шофираш, да търсиш паркомясто и т.н. И второ че като ти потрябва и няма. Ето гледам сега на картата, има няколко коли на половин-един километър от мен, ама точно до мен няма. А таксита има на всеки ъгъл. Ако тръгна да вървя един километър до някой Спарк, а докато стигна някой ме изпреварил, какво правим - закъснявам за срещата си ли?
Чета няколко коментара с оплаквания че трябвало да се ходи до свободната кола? А таксито идвало до тебе. Ходете бе хора, ходете когато и където можете! Няма да се изморите, няма да се изхабите, ходенето е здраве!
До коментар [#21] от "Манчо":Лекичко сте пропуснали нещо! Колко пари сте вложили в газифицираната кола? Никаква амортизация, поддръжка? За цапането не бъдете толкова категоричен!
Елементарно е да се отговори на въпросите Ви: 1. Градските ми / бензин 1000-1200 см3, 60-75кс, 3,5-3,9 м/ коли обичайно купувам 7-8 годишни, в добро състояние. След задължителното "освежаване" крайната цена се получава около 7-7 500 лв. Карам такава кола около 5 години, след което я продавам / в много добро състояние/ за около 3000. Преките разходи са 4 500 лева. Средно около 900 лв амортизационни на година. Към тях прибавяме някъде около 200-300 лв годишно за дребни ремонти и сумато скача до около 1200. Слагаме 300 лв "непредвидени" / приятелката ми пак е имала дребен проблем при паркиране, левент с БМВ обърсва няколко коли на паркинга при опит да вземе завоя със 120, такива мили истории!/ и нека приемем разходи от 1500 лв/г. 2. Ако ползвам услугите на Спарк - това със сигурност ще ми отнеме допълнително някъде между 40 и 60 мн дневно / само за отиване/връщане на работа/. Да ги сложим 50. При около 250 работни дни в годината, загубата на време е от порядъка на 200-210 часа. Средното ми часово заплащане / в зависимост от проекта по който работя/ се колебае обичайно между 15 и 20 лева. За 200 часа аз ще загубя сума от порядъка на 3000 лв. / не коментирам възможни бонуси!/ Дори така - загубите ми са два пъти повече от разходите за амортизация и ремонти. 3. Накрая - намирам за особено симпатична иронията относно замърсяването. В нея се съдържа особената религиозна вяра, че при производството на 1 квтч енергия в ТЕЦ или АЕЦ природата се замърсява много по-малко, отколкото при производството на същото количество енергия в двигател, приспособен за каране на газ. Изобщо не коментирам зловещите данни за замърсяванията, генерирани в процеса на производство/утилизиране на батериите на електромобилите. Това е друга губерния.
Както виждате - драма няма. Хубав ден!
Мараба, С-ДС доносници!
До коментар [#21] от "Манчо":Подобни услуги предлагат алтернатива на самото притежание на личен автомобил. При наличие на адекватен обществен транспорт, развита мрежа от велоалеи и удобни възможности за наемане на автомобил (когато такъв е нужен), немалко хора биха предпочели да си спестят разходите и грижите, свързани с притежанието на кола.
Така е! Хората, които вече са вързани като домашни любимци за каишката на смартфоните, рекламните внушения и ПиАр акциите на моделиращите кампании могат и да се вържат. Онези, които ценят времето и свободата си - по никакъв начин. Има избор и това е добре!
Мараба, С-ДС доносници!
След което намирате и по 100 лева на задната седалка на колата, нали? Нали? Хе, хе - горният цитат чудесно описва интелектуалното ниво на част от потребителите на Спарк ;)
До коментар [#21] от "Манчо":Лекичко сте пропуснали нещо! Колко пари сте вложили в газифицираната кола? Никаква амортизация, поддръжка? За цапането не бъдете толкова категоричен!
По Вашата логика, би трябвало никой умен човек, никога да не си купи нова кола, нов телефон, хладилник и т.н. , защото никога не е изгодно, нали? "Ироничната" забележка относно замърсяването бе по повод мантрата - карам на газ , следователно не замърсявам! Няколко неща по темата: 1. Дори да отделя само въглероден двуокис и вода, което никога не вярно, пак е проблем - това е основен парников газ. 2.Автомобили по на 7-8г. и над 200000 км. започват доволно да горят масло /особено караните на газ/. 3. При движение автомобилите освен от изгаряне, успяват да вдигнат във въздуха и други частици. 4.Огромно значение за средата която обитаваме е дали вредните газове се отделят под носа ни, или на 100км - нали? И може би най-важното- при споделеното ползване, автомобилите могат да бъдат значително по-малко на брой! В много по-богати страни/градове са стигнали до този извод, на нас ни е трудно. Съжалявам!
До коментар [#29] от "Манчо":По Вашата логика, би трябвало никой умен човек, никога да не си купи нова кола, нов телефон, хладилник и т.н. , защото никога не е изгодно, нали? "Ироничната" забележка относно замърсяването бе по повод мантрата - карам на газ , следователно не замърсявам! Няколко неща по темата: 1. Дори да отделя само въглероден двуокис и вода, което никога не вярно, пак е проблем - това е основен парников газ. 2.Автомобили по на 7-8г. и над 200000 км. започват доволно да горят масло /особено караните на газ/. 3. При движение автомобилите освен от изгаряне, успяват да вдигнат във въздуха и други частици. 4.Огромно значение за средата която обитаваме е дали вредните газове се отделят под носа ни, или на 100км - нали? И може би най-важното- при споделеното ползване, автомобилите могат да бъдат значително по-малко на брой! В много по-богати страни/градове са стигнали до този извод, на нас ни е трудно. Съжалявам!
1. Моята логика обхваща единствено ситуацията " най-добър личен транспорт в големия град". И е ориентирана към стандартите на България/София. Телефони, хладилници и близалки в тази логика няма. И не може да има. 2. Въглеродният отпечатък на газовите източници на енергия е някъде между 25 и 40% по-нисък от този на всички останали, в т.ч. - електромобилите 3. Твърдението за автомобилите - пазарска чанта, които на 7-8 са на 200 000+ км е просто невярно. Това са типично градски коли, ежедневната експлоатация рядко надхвърля 30 км, запазен екземпляр на около 80-100 000 спокойно може да се купи, дори на българския пазар. Колата, която актуално карам / Айго, края на 2010/ актуално е на 92 000, харчи около 6,5-7 л газ градско и никога няма нужда от доливане на масло. Пак греда за Вас. 4. Идеята, че "другите частици" ги "вдигат" само неелектрическите автомобили е особено забавно. 5. Идеята за носа и отстоянията също е уникална, доколкото въглеродният диоксид няма отношение към обонятелните ни органи, той е фактор на друго ниво - само да напомня, че с масовото въвеждане на газовите отоплителни системи в Европа след ВСВ бе направена решителна крачка към подобряване на качеството на въздуха в големите градове. Имате ли идея каква е сумарната мощност на тези отоплителни системи, в сравнение с мощността и потреблението на автомобилите на газ? Знаете ли колко газ ползвам за отопление на апартамента си и колко за малката си кола? Не? Жалко! Мараба, С-ДС доносници!
Чета няколко коментара с оплаквания че трябвало да се ходи до свободната кола? А таксито идвало до тебе. Ходете бе хора, ходете когато и където можете! Няма да се изморите, няма да се изхабите, ходенето е здраве!
Ами то като ще е за ходене, пътувай с градския транспорт! Хем наистина е споделен, а не като тези коли под наем. :)
Ходене можеш да си позволиш, когато имаш време за това. Но в над 80% от времето графикът ти е запълнен. Вземаш кола или такси, защото трябва да свършиш работа, а не да се мотаеш по улиците.
"While motorists are typically subject to punitive levels of taxation, those who buy a purely electric vehicle are rewarded with a string of incentives worth thousands of pounds. Buyers escape heavy import or purchase taxes and are also exempt from 25% VAT. They also avoid road tax, road tolls, pay half price on ferries, get free municipal parking in cities and can usually use bus lanes."
"Electric cars are exempt from widespread road tolls, saving owners around £1,319 a year, and road-tax savings bring in another £267."
"Marcus and Hege’s Citroën C-Zero saves them several thousand pounds a year, including £250 road tax, £2,000 in Oslo commuter tolls and £200 due to free parking and charging."
[quote#34:"nickkal"]До коментар [#29] от "Манчо":По Вашата логика, би трябвало никой умен човек, никога да не си купи нова кола, нов телефон, хладилник и т.н. , защото никога не е изгодно, нали? "Ироничната" забележка относно замърсяването бе по повод мантрата - карам на газ , следователно не замърсявам! Няколко неща по темата: 1. Дори да отделя само въглероден двуокис и вода, което никога не вярно, пак е проблем - това е основен парников газ. /quote]
Човекът го каза СРАВНЯВАМЕ въглероден отпечатък и емисии СО2/км . на електромобил и кола .. И?? Кое е по-голямо? Ами на електромобила ..
А какво му е по-хубаво на този вариант - ами паркирането и данъците.. Кое е
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
sim4o
Рейтинг: 2240 НеутралноБраво.
EU defender
Рейтинг: 672 НеутралноБраво, това е добра новина. Явно бизнеса на спарк върви много добре. Започнаха с 20 автомобила доколкото си спомням.
The best way to predict the future is to invent it.****
Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.
hamiltonf
Рейтинг: 4086 НеутралноПри този вид бизнес, въпроса е да започнеш, било с 10, било с 20. След това следва лавинообразно нарастване
Едно от последните изпълнения, може би и последното, на един човек, един от най-великите в цялата човешка история, въобще: https://www.youtube.com/watch?v=rxxHvW0oNpU&ab_channel=Olympicscomandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 4225 Любопитно200 елтрокара-рентакар от компанията оператор , това платено съобщение ли е? Внесете малко ДДС на услугата!
Libertarianism is just anarchy for rich peoplecomandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 4225 ЛюбопитноЗа да ядат хлебеца на чалга-кючек братството, купили си дипломи за 8-ми клас за им дадат книжките ( които никой не знае как са ги взели защото никой не ги е виждал в У-автомобили), трябва да пуснат автономни таксита!
Libertarianism is just anarchy for rich people
penetrating
Рейтинг: 8121 НеутралноКакви са условията?
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilberttigervi
Рейтинг: 465 НеутралноДо коментар [#7] от "penetrating":
Eddie lives... somewhere in time!https://spark.bg/
Платон Фъшкиев
Рейтинг: 56 ЛюбопитноСподеляш пътуването,после моеш да споделиш и леглото! И те вечно ще горят в огъня на своя собствен ад и ще копнеят за смърт и унищожение.Но никога няма да се доберат до смъртта.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
tigervi
Рейтинг: 465 НеутралноДо коментар [#3] от "aleks ivan":
Eddie lives... somewhere in time!А някои страни го има и това:
https://www.dnevnik.bg/ot_vas/novini_ot_vas/2019/04/14/3419352_elektricheski_trotinetki_pod_naem/
Вероятно е по-евтино, ако и да не е съвсем удобно в лошо време.
llIllIllIIlIllIllIll
Рейтинг: 8 ВеселоСега остава да се подобри малко инфраструктурата и да има данъчни облекчения и може да бъдем като малката Норвегия.
Климент Горанов
Рейтинг: 775 НеутралноТова го има и у нас. В една от уличките близо до стадиона видях офис където даваха по наем такива тротонетки
penetrating
Рейтинг: 8121 НеутралноДо коментар [#8] от "tigervi":
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertИнтересно. Таргет групата очевидно е заместител на таксито в града или кола под наем в града. За далечни пътувания (примерно София-Бургас) май не става...
penetrating
Рейтинг: 8121 ВеселоДо коментар [#9] от "Милост за живите":
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertТова го има вече. Казва се ЕърБиЕндБи :)
tko42434569
Рейтинг: 284 НеутралноЩо пък споделено пътуване? Просто електромобили под наем, но с по-лесен начин за наемане и освобождаване. Все още цената е значително над таксиметровата услуга. Местата за наемане и връщане, макар и да се разширяват, са сравнително ограничени. И, естествено, услугата е за правоспособни водачи и придружаващите ги хора.
tamada
Рейтинг: 450 НеутралноЯдат... грънци. При 33 стотинки на минута цените им са горе-долу същите като на такситата, а при задръстване в центъра стават и по-високи. С тази разлика, че вместо да извикаш такси при теб, трябва сам да се придвижиш до най-близката свободна кола. И ако след пътуването остане малко заряд в батерията трябва да оставиш колата на някоя от зарядните им станции, които са само 120 за София и само 1 от тях е в центъра.
Така че много рядко можеш да се възползваш от рекламирания нисък наем от 4 лв за 12 минути. За такова кратко пътуване е по-бързо да хванеш такси или градски транспорт.
Ядат от хляба на рент-а-кар, защото това по същество си е най-обикновена кола под наем, а не споделено ползване.
Като станат няколко хиляди коли и поне 1000 станции за зареждане може и да окажат някакво влияние на пазара. Но дотогава вече ще са нараснали много и частните електромобили, и току-виж ги лишат от безплатното паркиране в синя и зелена зона, което е предимството им в момента.
RadiMiles
Рейтинг: 308 НеутралноВсе повече виждам тези коли и скоро мисля да се пробвам и аз
tigervi
Рейтинг: 465 НеутралноДо коментар [#13] от "Климент Горанов":
Eddie lives... somewhere in time!По курортите има, специално за велосипеди още от преди 89-та, но там е и за забавление, не само за пътуване. Не знаех че има и в София.
-
До коментар [#14] от "penetrating":
Сложно е засега с инфраструктурата за електрокари, пък и бавното зареждане не спомагат такава услуга да бъде удобна при пътувания на големи разстояния.
llIllIllIIlIllIllIll
Рейтинг: 8 НеутралноОпитай, но чети с какво се съгласяваш като ползваш услугата им. Ако пътуваш извън редовния трафик сутрин и вечер е възможно да стигнеш за 10-15 минути, което ще излезе около рекламираните 5 лв за пътуване.
Манчо
Рейтинг: 2908 ВеселоЗа София ползвам малката си кола / газифицирана, 100 км излизат малко над 11 лв вкл гориво, данъци, застраховки/. Автомобилът ми замърсява околната среда категорично поне два ПЪТИ по-малко от един електромобил. До/от работното ми място пътувам около 20/км - приблизително около 1 час на ден. Това ми струва около 2,2 лева/тотал.
Мараба, С-ДС доносници!За услугата на Спарк:
1. Ще губя повече време, докато седна във возилото/паркирам на подходящо място. Това, предполагам, почти ще удвои времето ми за пътуване. Което е косвена загуба на пари.
2. Ще замърсявам околната среда много повече.
3. Ще плащам около 20 лева всеки ден+ загубеното допълнително време, което също струва пари.
Извод: Не мисля, че при подобни калкулации човек с малко мозък в главата би избрал Спарк, така че за себе си съм наясно - никога Спарк!
nickkal
Рейтинг: 234 НеутралноДо коментар [#21] от "Манчо":
Лекичко сте пропуснали нещо! Колко пари сте вложили в газифицираната кола? Никаква амортизация, поддръжка? За цапането не бъдете толкова категоричен!
kdesen
Рейтинг: 284 НеутралноИ аз бях скептичен към тази услуга, но наскоро реших да я пробвам. В колите е чисто и приятно, можеш да си пуснеш климатика на колкото градуса искаш, може да си смениш радиостанцията, зад волана си седя аз, а не някой ненормалник - въобще нищо общо с такситата! Карането е много лесно, автоматик, натискаш педала на газта и това е. Първоначално се притеснявах за заряда в батериите - когато пише, че остават 30-40 км, дали ще ми стигне, дали ще ме остави на средата на пътя без ток. Впечатлението ми е, че като цяло показва вярно оставащите километри. За собствено спокойствие преди да резервирам гледам да има заряд за двойно разстояние на това, което ми предстои да измина. Ако се кара икономично дори ми се е случвало да оставя колата с повече заряд, отколкото съм я взел.
Като цяло ми надмина очакванията. Стига да пътувам в рамките на разрешените зони за оставяне, винаги го предпочитам пред такситата.
WOI
Рейтинг: 1457 ВеселоДо коментар [#12] от "llIllIllIIlIllIllIll":
“Better racy and sexy than racist and sexist!”Малката Норвегия дейтвително има най-много електромобили на глава в света, както и чудесно развита публична инфраструктура за тях, вкл. безплатно зареждане. И данъчни облекчения за тях има. Но за да платят тези иначе чудесни удоволствия, властите ползват (част от) приходите от петролни продажби към останалия свят. Петролът от десетилетия е с най-голем дял от икономиката им, и над половината от износа.
(Разбира се, похвално е, че нещо полезно правят с тези пари, за разлика от повечето други държави-бензиностанции.)
WOI
Рейтинг: 1457 НеутралноДо коментар [#21] от "Манчо":
“Better racy and sexy than racist and sexist!”Подобни услуги предлагат алтернатива на самото притежание на личен автомобил. При наличие на адекватен обществен транспорт, развита мрежа от велоалеи и удобни възможности за наемане на автомобил (когато такъв е нужен), немалко хора биха предпочели да си спестят разходите и грижите, свързани с притежанието на кола.
Камен
Рейтинг: 903 НеутралноХубаво нещо за тези, които искат да си поиграят с електромобил. Иначе за редовно ползване не става. Първо че е 33ст/мин, което в задръстванията в София излиза повече от такси. Само че в таксито си четеш вестника (или телефона) а в Спарк трябва да се стресираш да шофираш, да търсиш паркомясто и т.н.
И второ че като ти потрябва и няма. Ето гледам сега на картата, има няколко коли на половин-един километър от мен, ама точно до мен няма. А таксита има на всеки ъгъл. Ако тръгна да вървя един километър до някой Спарк, а докато стигна някой ме изпреварил, какво правим - закъснявам за срещата си ли?
waa32577706
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#26] от "Камен":
Резервираш го.
Таралеж
Рейтинг: 2617 НеутралноЧета няколко коментара с оплаквания че трябвало да се ходи до свободната кола? А таксито идвало до тебе. Ходете бе хора, ходете когато и където можете! Няма да се изморите, няма да се изхабите, ходенето е здраве!
Манчо
Рейтинг: 2908 ВеселоЕлементарно е да се отговори на въпросите Ви:
1. Градските ми / бензин 1000-1200 см3, 60-75кс, 3,5-3,9 м/ коли обичайно купувам 7-8 годишни, в добро състояние. След задължителното "освежаване" крайната цена се получава около 7-7 500 лв. Карам такава кола около 5 години, след което я продавам / в много добро състояние/ за около 3000. Преките разходи са 4 500 лева. Средно около 900 лв амортизационни на година. Към тях прибавяме някъде около 200-300 лв годишно за дребни ремонти и сумато скача до около 1200. Слагаме 300 лв "непредвидени" / приятелката ми пак е имала дребен проблем при паркиране, левент с БМВ обърсва няколко коли на паркинга при опит да вземе завоя със 120, такива мили истории!/ и нека приемем разходи от 1500 лв/г.
2. Ако ползвам услугите на Спарк - това със сигурност ще ми отнеме допълнително някъде между 40 и 60 мн дневно / само за отиване/връщане на работа/. Да ги сложим 50. При около 250 работни дни в годината, загубата на време е от порядъка на 200-210 часа. Средното ми часово заплащане / в зависимост от проекта по който работя/ се колебае обичайно между 15 и 20 лева. За 200 часа аз ще загубя сума от порядъка на 3000 лв. / не коментирам възможни бонуси!/ Дори така - загубите ми са два пъти повече от разходите за амортизация и ремонти.
3. Накрая - намирам за особено симпатична иронията относно замърсяването. В нея се съдържа особената религиозна вяра, че при производството на 1 квтч енергия в ТЕЦ или АЕЦ природата се замърсява много по-малко, отколкото при производството на същото количество енергия в двигател, приспособен за каране на газ. Изобщо не коментирам зловещите данни за замърсяванията, генерирани в процеса на производство/утилизиране на батериите на електромобилите. Това е друга губерния.
Както виждате - драма няма. Хубав ден! Мараба, С-ДС доносници!
Манчо
Рейтинг: 2908 ВеселоТака е! Хората, които вече са вързани като домашни любимци за каишката на смартфоните, рекламните внушения и ПиАр акциите на моделиращите кампании могат и да се вържат. Онези, които ценят времето и свободата си - по никакъв начин.
Има избор и това е добре! Мараба, С-ДС доносници!
Манчо
Рейтинг: 2908 ВеселоНяма такова животно като "безплатно зареждане и данъчни облекчения".
Мараба, С-ДС доносници!
Манчо
Рейтинг: 2908 ВеселоСлед което намирате и по 100 лева на задната седалка на колата, нали? Нали?
Хе, хе - горният цитат чудесно описва интелектуалното ниво на част от потребителите на Спарк ;)
Мараба, С-ДС доносници!
sim4o
Рейтинг: 2240 НеутралноЗа цапането е ясно .. газифицирана кола е с поне два пъти по-малко СО2 на км.
Но пък за парите за закупуването е така .. ако не пътуваш често, а от дъжд на вятър .. или споделена кола, или масов транспорт, или такси ..
По-евтино и удобно ..
nickkal
Рейтинг: 234 ВеселоДо коментар [#29] от "Манчо":
По Вашата логика, би трябвало никой умен човек, никога да не си купи нова кола, нов телефон, хладилник и т.н. , защото никога не е изгодно, нали?
"Ироничната" забележка относно замърсяването бе по повод мантрата - карам на газ , следователно не замърсявам! Няколко неща по темата: 1. Дори да отделя само въглероден двуокис и вода, което никога не вярно, пак е проблем - това е основен парников газ. 2.Автомобили по на 7-8г. и над 200000 км. започват доволно да горят масло /особено караните на газ/. 3. При движение автомобилите освен от изгаряне, успяват да вдигнат във въздуха и други частици. 4.Огромно значение за средата която обитаваме е дали вредните газове се отделят под носа ни, или на 100км - нали? И може би най-важното- при споделеното ползване, автомобилите могат да бъдат значително по-малко на брой! В много по-богати страни/градове са стигнали до този извод, на нас ни е трудно. Съжалявам!
Манчо
Рейтинг: 2908 Весело1. Моята логика обхваща единствено ситуацията " най-добър личен транспорт в големия град". И е ориентирана към стандартите на България/София. Телефони, хладилници и близалки в тази логика няма. И не може да има.
2. Въглеродният отпечатък на газовите източници на енергия е някъде между 25 и 40% по-нисък от този на всички останали, в т.ч. - електромобилите
3. Твърдението за автомобилите - пазарска чанта, които на 7-8 са на 200 000+ км е просто невярно. Това са типично градски коли, ежедневната експлоатация рядко надхвърля 30 км, запазен екземпляр на около 80-100 000 спокойно може да се купи, дори на българския пазар. Колата, която актуално карам / Айго, края на 2010/ актуално е на 92 000, харчи около 6,5-7 л газ градско и никога няма нужда от доливане на масло. Пак греда за Вас.
4. Идеята, че "другите частици" ги "вдигат" само неелектрическите автомобили е особено забавно.
5. Идеята за носа и отстоянията също е уникална, доколкото въглеродният диоксид няма отношение към обонятелните ни органи, той е фактор на друго ниво - само да напомня, че с масовото въвеждане на газовите отоплителни системи в Европа след ВСВ бе направена решителна крачка към подобряване на качеството на въздуха в големите градове. Имате ли идея каква е сумарната мощност на тези отоплителни системи, в сравнение с мощността и потреблението на автомобилите на газ? Знаете ли колко газ ползвам за отопление на апартамента си и колко за малката си кола? Не? Жалко!
Мараба, С-ДС доносници!
Peni Nikol
Рейтинг: 5610 НеутралноЕ браво,...
Peni Nikoltamada
Рейтинг: 450 НеутралноАми то като ще е за ходене, пътувай с градския транспорт! Хем наистина е споделен, а не като тези коли под наем. :)
Ходене можеш да си позволиш, когато имаш време за това. Но в над 80% от времето графикът ти е запълнен. Вземаш кола или такси, защото трябва да свършиш работа, а не да се мотаеш по улиците.
WOI
Рейтинг: 1457 ВеселоДо коментар [#31] от "Манчо":
Има, има:
"While motorists are typically subject to punitive levels of taxation, those who buy a purely electric vehicle are rewarded with a string of incentives worth thousands of pounds. Buyers escape heavy import or purchase taxes and are also exempt from 25% VAT. They also avoid road tax, road tolls, pay half price on ferries, get free municipal parking in cities and can usually use bus lanes."
"Electric cars are exempt from widespread road tolls, saving owners around £1,319 a year, and road-tax savings bring in another £267."
"Marcus and Hege’s Citroën C-Zero saves them several thousand pounds a year, including £250 road tax, £2,000 in Oslo commuter tolls and £200 due to free parking and charging."
https://www.theguardian.com/money/2018/jul/02/norway-electric-cars-subsidies-fossil-fuel “Better racy and sexy than racist and sexist!”
Манчо
Рейтинг: 2908 ЛюбопитноУмниченце, как да Ви обясня, че безплатното за едни по дефиниция е платено от други? Няма начин, нали? Мараба, С-ДС доносници!
sim4o
Рейтинг: 2240 Неутрално[quote#34:"nickkal"]До коментар [#29] от "Манчо":По Вашата логика, би трябвало никой умен човек, никога да не си купи нова кола, нов телефон, хладилник и т.н. , защото никога не е изгодно, нали? "Ироничната" забележка относно замърсяването бе по повод мантрата - карам на газ , следователно не замърсявам! Няколко неща по темата: 1. Дори да отделя само въглероден двуокис и вода, което никога не вярно, пак е проблем - това е основен парников газ. /quote]
Човекът го каза СРАВНЯВАМЕ въглероден отпечатък и емисии СО2/км . на електромобил и кола ..
И??
Кое е по-голямо?
Ами на електромобила ..
А какво му е по-хубаво на този вариант - ами паркирането и данъците..
Кое е
WOI
Рейтинг: 1457 ВеселоДо коментар [#39] от "Манчо":
“Better racy and sexy than racist and sexist!”Норвежките субсидии за електромобили са платени от теб с твойта бензинова таратайка.