ПАРЛАМЕНТАРНИ ИЗБОРИ 2022

  • 25.3%
  • 20.2%
  • 13.8%
  • 10.2%
  • 9.3%
  • 7.4%
  • 4.6%
  • 3.8%
  • ГЕРБ:67
  • ПП:53
  • ДПС:36
  • ВЪЗР:27
  • БСП:25
  • ДБ:20
  • БВ:12
39.4%активност

Източник: Резултатът и активността са от ЦИК при 100% обработени протоколи, мандатите са по изчисление на "Дневник"

Още 70 млн. лв. ще налее Варна в провален транспортен проект

Още 70 млн. лв. ще налее Варна в провален транспортен проект

© LiveVarna



Община Варна е в процес на изготвяне на проект за купуване на нови екологични превозни средства за градския транспорт. Това съобщи днес пресцентърът на общинската администрация.
Управляващият орган на оперативна програма "Околна среда 2014 - 2020" е определил


безвъзмездна финансова помощ в размер до 70 млн. лв.


като средствата ще бъдат използвани за електрически автобуси и тролейбуси за градския транспорт, гласи разпространената днес информация.




Проектът включва купуването ориентировъчно на 54 съчленни, 23 солови електробуса и 10 тролейбуса. С парите от финансовата помощ по оперативна програма "Околна среда 2014 - 2020" предстоят купуването, доставката и монтажът на оборудване, съоръжения, обзавеждане и техника, необходима за поддръжка и обслужване на електрически превозни средства, станциите и точките за зареждането им, ремонт и подмяна на съществуващата контактна мрежа на градския транспорт.


Окончателният брой на превозните средства да бъде определен на база на финансовите анализи, които се изготвят в момента, съобщават от общинската администрация във Варна. До септември т.г. трябва да бъдат подадени документите в Министерството на околната среда и водите, а до края на октомври да бъде извършена оценка и да бъде сключен договор с управляващия орган на оперативната програма за отпускане на безвъзмездната финансова помощ.


С новите превозни средства автопаркът на общинската фирма "Градски транспорт" ЕАД ще бъде обновен на 100%, твърдят от варненската община.


По проекта "Интегриран градски транспорт на Варна", финансиран по оперативна програма "Регионално развитие" вече бяха доставени 88 автобуса и 30 тролейбуса за градския транспорт в града. Извън доставката на превозните средства обаче най-големият проект с европейско финансиране, по който Варна е работила до момента, се оказа


пълен провал


Той бе на стойност 115 млн. лв. и включваше десет компонента. Те трябваше да осигурят възможности за автоматична продажба на билети, за преминаване на автобусите на градския транспорт с предимство през кръстовищата, за информация в реално време за движението им между спирките и за създаването на бърз автобусен коридор между двете най-отдалечени точки на града (BRT).


Архивна снимка от пътуването на варненския кмет Иван Портних (в ляво) по трасето на въображаемия бърз автобусен коридор във Варна на 26 февруари 2015 г. В дясно на снимката е ръководителя на проекта Биляна Якова

© LiveVarna

Архивна снимка от пътуването на варненския кмет Иван Портних (в ляво) по трасето на въображаемия бърз автобусен коридор във Варна на 26 февруари 2015 г. В дясно на снимката е ръководителя на проекта Биляна Якова


Освен това с парите по проекта трябваше да бъде извършена рехабилитация на пътни отсечки по трасето на коридора, да се създаде център за управление на интегрираната система за градски превози, да се ремонтира автобусното депо на общинския превозвач "Градски транспорт", да се изградят велоалеи и др.


Но въпреки че още през 2016 г. проектът


"Интегриран градски транспорт на Варна" бе отчетен като приключен


а бюджетът му от 115 млн. лв. като "успешно усвоен", високоскорстното автобусно трасе между кварталите "Владиславово" и "Бриз" няма, не работи и системата за осигуряване на зелен сигнал по кръстовищата за автобусите на градския транспорт, няма го предвиденото по проекта асфалтово покритие против замръзване по спирките, нито рампи за по-лесно качване в автобусите на инвалидни и бебешки колички.


Трасето на нереализирания бърз автобусен коридор във Варна

© LiveVarna

Трасето на нереализирания бърз автобусен коридор във Варна


След многократни ПР кампании, доработване на проекта и отпускане на допълнително финансиране автоматизираната билетна система така и не може да заработи и до този момент. На всичко отгоре едва след неуспешните опитите за въвеждането й в експлоатация стана ясно, че автоматите не са пригодени за издаване на билети с различна стойност за пътуване до курортните комплекси извън града, не приемат всички банкнотни купюри и освен това не са пригодени за ползване от хора с нарушено зрение.


В замяна на всичко това обаче в последните месеци преди последните избори за местна власт през 2015 г., администрацията на кмета Иван Портних похарчи


близо 1 млн. лв. за кампанията по публичност на проекта


Разследване на "Дневник" тогава показа, че голяма част от поръчките за тази дейност са били спечелени от дружества, свързани със спортния министър Красен Кралев.


В средата на март т.г. стана известно, че Варна ще трябва да плати от бюджета си близо 225 хил. лв. като финансова корекция заради нарушения при организирането на обществена поръчка за три пътни ремонта. Те са част от втората фаза на проекта й "Интегриран градски транспорт". Това стана ясно от решение на Административния съд във Варна по повод жалба на общината срещу наказанието, наложено й от Министерството на регионалното развитие и благоустройството. То е управляващ орган по оперативна програма "Региони в растеж", която финансира безвъзмездно и почти изцяло


проекта на стойност 39 млн. лв.


Изпълнители на ремонтите по булевардите "Приморски", "Цар Освободител" и ул. "Първи май" са дружеството "Инжстройинженеринг" и едноличния търговец "Станка Василева". Те са част от кръга на компаниите, които работиха по всички инфраструктурни проекти на местната администрация по време на трите мандата на бившия варненски кмет Кирил Йорданов. На базата на нови обществени поръчки и рамкови договори същите компании продължиха да работят без конкуренция и по време на мандата на сегашния варненски кмет Иван Портних.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK