Още 70 млн. лв. ще налее Варна в провален транспортен проект

Още 70 млн. лв. ще налее Варна в провален транспортен проект

© LiveVarna



Община Варна е в процес на изготвяне на проект за купуване на нови екологични превозни средства за градския транспорт. Това съобщи днес пресцентърът на общинската администрация.
Управляващият орган на оперативна програма "Околна среда 2014 - 2020" е определил


безвъзмездна финансова помощ в размер до 70 млн. лв.


като средствата ще бъдат използвани за електрически автобуси и тролейбуси за градския транспорт, гласи разпространената днес информация.




Проектът включва купуването ориентировъчно на 54 съчленни, 23 солови електробуса и 10 тролейбуса. С парите от финансовата помощ по оперативна програма "Околна среда 2014 - 2020" предстоят купуването, доставката и монтажът на оборудване, съоръжения, обзавеждане и техника, необходима за поддръжка и обслужване на електрически превозни средства, станциите и точките за зареждането им, ремонт и подмяна на съществуващата контактна мрежа на градския транспорт.


Окончателният брой на превозните средства да бъде определен на база на финансовите анализи, които се изготвят в момента, съобщават от общинската администрация във Варна. До септември т.г. трябва да бъдат подадени документите в Министерството на околната среда и водите, а до края на октомври да бъде извършена оценка и да бъде сключен договор с управляващия орган на оперативната програма за отпускане на безвъзмездната финансова помощ.


С новите превозни средства автопаркът на общинската фирма "Градски транспорт" ЕАД ще бъде обновен на 100%, твърдят от варненската община.


По проекта "Интегриран градски транспорт на Варна", финансиран по оперативна програма "Регионално развитие" вече бяха доставени 88 автобуса и 30 тролейбуса за градския транспорт в града. Извън доставката на превозните средства обаче най-големият проект с европейско финансиране, по който Варна е работила до момента, се оказа


пълен провал


Той бе на стойност 115 млн. лв. и включваше десет компонента. Те трябваше да осигурят възможности за автоматична продажба на билети, за преминаване на автобусите на градския транспорт с предимство през кръстовищата, за информация в реално време за движението им между спирките и за създаването на бърз автобусен коридор между двете най-отдалечени точки на града (BRT).


Архивна снимка от пътуването на варненския кмет Иван Портних (в ляво) по трасето на въображаемия бърз автобусен коридор във Варна на 26 февруари 2015 г. В дясно на снимката е ръководителя на проекта Биляна Якова

© LiveVarna

Архивна снимка от пътуването на варненския кмет Иван Портних (в ляво) по трасето на въображаемия бърз автобусен коридор във Варна на 26 февруари 2015 г. В дясно на снимката е ръководителя на проекта Биляна Якова


Освен това с парите по проекта трябваше да бъде извършена рехабилитация на пътни отсечки по трасето на коридора, да се създаде център за управление на интегрираната система за градски превози, да се ремонтира автобусното депо на общинския превозвач "Градски транспорт", да се изградят велоалеи и др.


Но въпреки че още през 2016 г. проектът


"Интегриран градски транспорт на Варна" бе отчетен като приключен


а бюджетът му от 115 млн. лв. като "успешно усвоен", високоскорстното автобусно трасе между кварталите "Владиславово" и "Бриз" няма, не работи и системата за осигуряване на зелен сигнал по кръстовищата за автобусите на градския транспорт, няма го предвиденото по проекта асфалтово покритие против замръзване по спирките, нито рампи за по-лесно качване в автобусите на инвалидни и бебешки колички.


Трасето на нереализирания бърз автобусен коридор във Варна

© LiveVarna

Трасето на нереализирания бърз автобусен коридор във Варна


След многократни ПР кампании, доработване на проекта и отпускане на допълнително финансиране автоматизираната билетна система така и не може да заработи и до този момент. На всичко отгоре едва след неуспешните опитите за въвеждането й в експлоатация стана ясно, че автоматите не са пригодени за издаване на билети с различна стойност за пътуване до курортните комплекси извън града, не приемат всички банкнотни купюри и освен това не са пригодени за ползване от хора с нарушено зрение.


В замяна на всичко това обаче в последните месеци преди последните избори за местна власт през 2015 г., администрацията на кмета Иван Портних похарчи


близо 1 млн. лв. за кампанията по публичност на проекта


Разследване на "Дневник" тогава показа, че голяма част от поръчките за тази дейност са били спечелени от дружества, свързани със спортния министър Красен Кралев.


В средата на март т.г. стана известно, че Варна ще трябва да плати от бюджета си близо 225 хил. лв. като финансова корекция заради нарушения при организирането на обществена поръчка за три пътни ремонта. Те са част от втората фаза на проекта й "Интегриран градски транспорт". Това стана ясно от решение на Административния съд във Варна по повод жалба на общината срещу наказанието, наложено й от Министерството на регионалното развитие и благоустройството. То е управляващ орган по оперативна програма "Региони в растеж", която финансира безвъзмездно и почти изцяло


проекта на стойност 39 млн. лв.


Изпълнители на ремонтите по булевардите "Приморски", "Цар Освободител" и ул. "Първи май" са дружеството "Инжстройинженеринг" и едноличния търговец "Станка Василева". Те са част от кръга на компаниите, които работиха по всички инфраструктурни проекти на местната администрация по време на трите мандата на бившия варненски кмет Кирил Йорданов. На базата на нови обществени поръчки и рамкови договори същите компании продължиха да работят без конкуренция и по време на мандата на сегашния варненски кмет Иван Портних.

Коментари (72)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5217 Неутрално

    Невъзможно е да стигнат тези "безвъзмездни" кинти, както и собственото финансиране. Ще са интересни сравненията, примерно с Барселона, която наскоро също закупи няколко вида е-автобуси.

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Noise, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  2. 2 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 1899 Разстроено

    Ламята ТИМ трябва да бъде хранена редовно 😳

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  3. 3 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1570 Неутрално

    Не за всички е провален.
    За някой дори си е много печеливш!

  4. 4 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4118 Неутрално

    Ще налеят, но със същия ефект ! Ако не броим, разбира се, бездънните джобове на тимаджийте, които с удоволствие ще усвоят от въпросната сума чисто едни 30 - 40 % ! Кой ти ги дава ! ГЕРБ се грижат да групировки да са доволни !

  5. 5 Профил на rwn
    rwn
    Рейтинг: 715 Любопитно

    Спас, аз имам един въпрос към вас!

    Няма нищо общо със статията. Тя само е повод за този въпрос. И сигурно е трагично положенията с тези програми наистина. И сигурно има корупция. И сигурно трябва да се пише за тези неща.

    Но, някога, в далечно бъдеще, в близките, да кажем, 8-10 години., предвижда ли се и някаква положителна статия за Варна да излезе в тази медия?

    Защото, ако четем само Дневник, думите, които се използват от редакцията са:

    Правали, катастрофи, пълни провали и пълни катастрофи... и в този дух.

    Тоест, в тази Варна нищо положително ли не се случва? Там, хора не живеят, там нищо положително не се случва, там само скръб и мъка.
    Нали, извън там някакви политици и някакви партии, явно нищо друго не се случва...

    За една приятелка питам...

  6. 6 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7119 Неутрално

    "най-големият проект с европейско финансиране, по който Варна е работила до момента, се оказа пълен провал"

    С това управление на общината друго не може да се очаква и за нови проекти

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  7. 7 Профил на mi6ail1234
    mi6ail1234
    Рейтинг: 503 Неутрално

    До коментар [#5] от "rwn":

    Нищо положително не заслужава тази кочина наречена Варна

  8. 8 Профил на Тасков
    Тасков
    Рейтинг: 536 Разстроено

    Тия където и каквото и да пипнат се проваля с трясък. Ясно е, че основната им цел е да краднат колкото могат, но съм сигурен, че толкова си могат и дори при най-добро желание резултатите ще са подобни...

  9. 9 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 4454 Весело

    До коментар [#5] от "rwn":

    успокойте приятелката си, нищо положително няма да бъде написано, както и написаното винаги ще бъде придружено от служебни коментатори с дежурното "ТИМ", "кочина"...

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  10. 10
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  11. 11 Профил на tosho_toto
    tosho_toto
    Рейтинг: 1419 Неутрално

    До коментар [#5] от "rwn":

    Щом положителна новина купуването на нови автобуси и тролейбуси е представена като "още наливане в провален проект" ,значи да не очакваш нищо обективно от Спас.

  12. 12 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 3105 Неутрално

    Ето статия в уики за метробуса в Истанбул
    https://en.wikipedia.org/wiki/Metrobus_ (Istanbul)
    А ето и снимка на трасето от същата статия
    https://en.wikipedia.org/wiki/Metrobus_ (Istanbul)#/media/File:Mecidiyeköy_Metrobüs_Durağı_cropped.jpg
    Метробуса е бърз автобус с отделни ленти за движение, които са оградени с ограда и не може никой освен метробусите да се движат, а до спирките се стига с надлези, над булевардите.

  13. 13 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 860 Неутрално

    Тоест, в тази Варна нищо положително ли не се случва?
    —цитат от коментар 5 на rwn


    Ситуацията с Варна е толкова неположителна, че дори герберасти на власт си го знаят и казват днес:

    “Областният управител: Варна е провинция, без фабрики, само спални се строят“

    http://www.moreto.net/novini.php?n=399397

  14. 14 Профил на parcaleste
    parcaleste
    Рейтинг: 620 Неутрално

    А пранги, нещо, дрън-дрън, пляс-пляс?

  15. 15 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8448 Неутрално

    До коментар [#2] от "aleks ivan":

    Тая глупост , че ''Ламята ТИМ трябва да бъде хранена редовно'' хваща дикиш само пред група ''столичани'', които ти слагат плюсове, но няма нищо общо с реалния проблем с градския транспорт на Варна !!!!

    karabastun1@abv.bg
  16. 16 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8448 Любопитно

    До коментар [#10] от "silverman":

    ++++++++++++

    karabastun1@abv.bg
  17. 17 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8448 Весело

    До коментар [#9] от "дерибеев":

    Кефят столичните завистници на Варна, а Спааас е техен пророк !!!0000000000;:))))

    karabastun1@abv.bg
  18. 18 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2449 Неутрално

    А някога ще отделят ли пари за асфалтиране поне на една улица в Траката или Бриз или в СВ Никола ,откъдето смъкват по три кожи данъци и няма улици на които да могат да се разминат две коли или ще си крадем всички данъци за уж някакъв градски транспорт или нещо друго!

  19. 19 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 860 Неутрално

    Изборът на електрички ще е интересен. Мисля, че групировката има сериозен автомобилен бизнес, включително с автобуси и камиони, включително електрически, от сериозен производител.

  20. 20 Профил на praseta_mezeta
    praseta_mezeta
    Рейтинг: 535 Неутрално

    Ламята ТИМ трябва да бъде хранена редовно 😳
    —цитат от коментар 2 на aleks ivan



    Ако Бойко не захранва ламята редовно, нивото на българо-съветската дружба рязко пада и почват да му се образуват проблемчета,

    Самият той знае , че мафиотските структури на тази трубуквена групировка са страшно дълбоко внедрени в община, полиция, съд, прокуратура в морския град.
    Затова всяка година прежалва едни 50-100 милиона да му е мирна главата. (справка-малоумният булевард Левски, който като река разцепи града на 2 - но какво да искаме от проект от 60-те)

    Жалко за прекрасния град Варна.

  21. 21 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 1788 Неутрално

    Евала на кмета на Варна, че успя да инвестира толкова средства в градския транспорт и то без един лев да бъде за сметка на варненци! Авторът както стана ясно отдруга негова публикация има лични разправии с общината, непрофесионално е да ги представя като журналистическа позиция.

  22. 22 Профил на Весела Анчева
    Весела Анчева
    Рейтинг: 244 Неутрално

    Аз като гост на Варна единственото "положително" нещо, което забелязах последните две-три години са новите заведения за пиене и ядене, като че ли това е най-важното.
    Иначе мръсен град с лош транспорт, вехти и неподдържани сгради, счупени тротоари и булеварди, умряло пристанище...
    За Бургас мога да кажа доста хубави неща обаче.

  23. 23
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  24. 24 Профил на MissingPerson
    MissingPerson
    Рейтинг: 653 Неутрално

    До коментар [#18] от "edin drug":

    Където първо си строим къщи и после питаме защо няма асфалт, там ли?
    Да инвестираме едни общи пари да ти е кеф да си качваш личния баир? Ами не.

    Caveat lector! "Тоя победен човек да ми вземе кафеварката..."
  25. 25 Профил на MissingPerson
    MissingPerson
    Рейтинг: 653 Неутрално

    До коментар [#20] от "praseta_mezeta":

    абсолютно необходим булевард, точно с толкова ленти и точно на това място

    Caveat lector! "Тоя победен човек да ми вземе кафеварката..."
  26. 26 Профил на praseta_mezeta
    praseta_mezeta
    Рейтинг: 535 Неутрално

    А някога ще отделят ли пари за асфалтиране поне на една улица в Траката или Бриз или в СВ Никола ,откъдето смъкват по три кожи данъци и няма улици на които да могат да се разминат две коли или ще си крадем всички данъци за уж някакъв градски транспорт или нещо друго!
    —цитат от коментар 18 на edin drug


    Траката сега ремонтират тротоарите долу на булеварда за Златните, обаче нагоре по баира хората още чакат улици, канализация и осветление.

    Добре че идват местните избори и ГРОБ се борят за нов мандат на кмета Потник, иначе и този тротоар нямаше да го има.......

  27. 27 Профил на nickkal
    nickkal
    Рейтинг: 319 Гневно

    Без да си кривим душата! Проект "Интергриран градски транспорт" е наистина провал. Като изпълнено, може да се признае рехабилитацията на съществуващите пътища и евентуално подобията на вело алеи. Изначално идеята автобусите да са смесени с автомобилите и да се очаква някаква промяна е налудничава! Нека дойдат новите автобуси все файда!!!!

  28. 28 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1482 Неутрално

    До коментар [#10] от "silverman":

    А ти чувал ли си колко пари струват батериите на тези електробуси след 5 години ползване?, А ти чувал ли си, че транспортното дружество отчете 3 млн. загуби за миналата година при тези на лети милиони?

  29. 29 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1482 Неутрално

    До коментар [#21] от "svoboden":

    Добре, че ЕС, а не кметът на Варна!

  30. 30 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2113 Весело

    До коментар [#18] от "edin drug":
    За Траката, абе нали сте спестили яко от цената на парцелите (строите кооперации в лозя и градини уж че са бараки за земеделски сечива и по другите схеми) значи са ви останали пари за джипове дето нямат нужда от асфалт. Карайте си ги със здраве.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  31. 31 Профил на ntonev
    ntonev
    Рейтинг: 503 Неутрално

    Тоест, в тази Варна нищо положително ли не се случва? Там, хора не живеят, там нищо положително не се случва, там само скръб и мъка.
    —цитат от коментар 5 на rwn


    Управата и в частност Общината не са спомогнали за абсолютно - повтарям, за абсолютно! - нищо положително във Варна.
    Всичко хубаво се случва от частни фирми, предприемачи и инициативи. Често въпреки Общината. Освен това сме 2019 - естествените процеси си вървят (отново въпреки Общината), технологиите и развитието не ни подминават... И понякога се създава илюзията, че градът е някак по-модерен и се развива.

    Хората се радват на някакви улици и забравят, че това е *задължение* на Общината. Но некадърното изпълнение е потресаващо. Улици се ремонтират седмица след асфалтирането им. При първия дъжд градът става непроходим, а след него - отварят се нови дупки и следва нов ремонт на ремонта. И така до безкрай, и не само в тази сфера.
    Конкретно по темата, в града системата за машинно закупуване на билетите не работи, а за нея бяха дадени милиони и официално е отметната като "завършена". На места няма машини, на други са счупени, интерфейсът и цялата схема са убийствено тъпи (за мен, а смятай как някой пенсионер ще се оправи). Малкото, които работят са бавни и смотани - "процедурата" трае 30 секунди, представи си как това става при постоянно качване на 10-20-50 души от спирка! Бързият коридор не работи, автобуси закъсняват или пропускат курсове, а официалното онлайн-разписание (пак платено с тия милиони) така и не се случи и беше почнало да краде информацията от частен уебсайт.

    И ти казваш, че трябва толеранс към това, дори грам?

  32. 32 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2113 Любопитно

    Проблема не е в автобусите, а в обхвата им. Има много зони, в които ГТ не е на ниво (честота на автобусите и свързаността им с другите линии), което принуждава хората да ползват личните автомобили, което в последствие задръства големите булеварди, което забавя автобусите... Другото е с детските градини и училищата, което пак води до развозването на деца от един квартал в друг и добавя още автомобили в кашата... Третата порция каша идва от работенето на голямо разстояние, което в повечето случаи изисква автомобил, щото пътьом возиш децата и не ти се налага да чакаш автобуси в ЗПЗ (прмерно)...
    Абе има хляб и салам в системата, просто трябва да се развие адекватно, за да се отпуши. Само със скоростни отсечки за автобусите няма да станат нещата.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  33. 33 Профил на primerno
    primerno
    Рейтинг: 544 Неутрално

    [quote#13:"Дундурук"][/quote]

    Отваряш НСИ и виждаш, че безработицата в област Варна е по-ниска от тази в област Пловдив, където били построени 140 завода, а всъщност са халета.

  34. 34 Профил на primerno
    primerno
    Рейтинг: 544 Неутрално

    Аз като гост на Варна единственото "положително" нещо, което забелязах последните две-три години са новите заведения за пиене и ядене, като че ли това е най-важното. Иначе мръсен град с лош транспорт, вехти и неподдържани сгради, счупени тротоари и булеварди, умряло пристанище...За Бургас мога да кажа доста хубави неща обаче.
    —цитат от коментар 22 на Весела Анчева


    Да не би да сте си прекарали почивката в Аксаково, а не във Варна? И между другото пристанището е държавна собственост, така че за това колко е умряло то има вина единствено София.

  35. 35 Профил на nickkal
    nickkal
    Рейтинг: 319 Гневно

    До коментар [#31] от "ntonev":

    Забравихте да отбележите 'великите' покрити стоянки за велосипеди. Смяяххх!

  36. 36 Профил на rwn
    rwn
    Рейтинг: 715 Неутрално

    До коментар [#31] от "ntonev":

    Явно всеки чете така, както му е угодно/ изгодно!

    Къде е написаноот мен за някъкъв толеранс към каквото и да е!!!

    Моля да ми посочите!

    Аз зададох един въпрос само. Към Спас. Стожерът на провалена Варна!

    Все пак, в този град само градски транспорт ли има. И само общинска администрация. И само едно там как беше, срутено бомбандирано или там, не зная какво кръстовище.

    Друго нищо не се случва в този град. Там не живеят хора, други освен там някакви политици. Нищо друго няма.

    Ако за Вас животът е само градския транспорт и общинската администрация, добре. Но мога да предположа, че има хора, извън публиката на Дневник, които все пак виждат този град по един, малко по-различен начин.

    Това не значи, да не се коментират проблеми. Но все пак, може ли само и единствено за провали да се пише, когато се пише за Варна?

    То бива партийна пропагнада, ама това надминава вече и Дума и Сега.

    Но, като гледам коментарите, и си казвам. Спасе, няма нужда да пишеш нищо положително за Варна. Наистина е лошо, много лошо, никого не е по-лошо и никога няма да е по-лошо.

    Вие, от Дневник, не сте в бизнеса с положителните новини. Нито за Пловдив. Нито за Варна. Нито за София. Демонизирането на тези градове върви с пълна сила.

    А политици се сменят, днес ГЕРБ, утре БСП, вдругиден ДБ, кметове идват и си отиват, но като си посял, отгледал/ отхранил само скандали и само чернилка и читателити на медията се облъчват денощно само с отрицателни новини,хора които търсят и се наслаждават само на скандалите, дори да се сменят цветовете на политиката, това, което ще пожънеш ще е същото. А може би и по-лошо.

    Защото, най-боли да те излъжът свои/близки. Било по роднинска линия. Било по партийна.


    Въобще, всяка медия си заслужава читателите. И всеки читател си заслужа медията...

  37. 37 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9118 Неутрално

    Тя Варна няма да налее, Борисов ще им даде от бюджета.

  38. 38 Профил на clarkv622
    clarkv622
    Рейтинг: 879 Неутрално

    До коментар [#5] от "rwn":
    Абе кво се занимаваш с този трол. ЗА ГРАДСКИЯ ТРАНСПОРТ, а не за ТИМ ще бъдат купени 80 нови и екологични превозни средства, а тоя ми приказва сякаш автопарка на гр. Варна е разпродаден за скрап.

    България е на 111 място по свобода на словото. Ако дневник се откаже от грантовете ще се изкачим до 110
  39. 39 Профил на Chung Kuo
    Chung Kuo
    Рейтинг: 953 Неутрално

    Аз съм родом от Варна. В сравнение с 80-те и началото на 90-те години на миналия век, градът се е превърнал от морска столица в морска клоака. Каквото и да твърдят троловете, които уж живеят там. Общината винаги е била пълна с подлоги на ТИМ, общинските проекти винаги са били крайно некадърно изпълнени и с огромен процент усвоен от трибуквието. Помня през 96-та, бившият ми класен, също така бивш общински съветник, обясняваше как за Морската градина се купуват пейки на себестойност 20 лв., а се декларират като струващи 200 лв. Помня и как ТИМ заграбиха всичко от Делфинариума, та чак до Златните. Но навирайте това в очите на местните уонъби-тарикати, който чакат някой локален феодал да ги наеме за 500 лв. месечно + работа през уийкенда. Те предпочитат да се смесват с нацитата до фонтаните на Съдебната палата - там се чувстват в свои води.

  40. 40 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1570 Неутрално

    До коментар [#20] от "praseta_mezeta":
    Жалко за прекрасния град Варна.

    Преди седмица бях за три дена във Варна.
    По-задръстено място в България не съм виждал!
    Нямах физически време да мръдна към Св. Константин и Елена и от там към Златните.
    Много ми е любопитно какво става със свлачището на разклона, Трифон Зарезан и въобще този живописен крайбрежен път, който се ремонтираше две-три десетилетия. Знам за проблема със септичните ями, но общината с тези огромни приходи от туризма би могла да отдели милионите за канализация и пречиствателни станции. Друг начин за укрепване няма.
    Мълчание!
    Само няма да се оправи!

  41. 41 Профил на praseta_mezeta
    praseta_mezeta
    Рейтинг: 535 Неутрално

    До коментар [#39] от "Chung Kuo":


    През година живеех във Варна този период, и аз кристално ясно си спомням края на 80-те и след това 90-те години.Помня и възхода на тимаджиите, които с мощния гръб на руската мафия избутаха сикаджии, висаджии и чеченци и завзеха първо подземния свят, а после и легалния бизнес в града.


    До коментар [#40] от "Alexander97":


    Мои приятели вече 22-ра година чакат канализация за скромната им вила над Константин и Елена.Все още са на септична яма, а пътя пред къщата им е на гол чакъл с прекрасни кални дупки.

  42. 42 Профил на karakurum
    karakurum
    Рейтинг: 252 Неутрално

    Не идвайте във Варна.Бургас е вашето място.По малко провинциална стволъч,по-малки задръствания,по-малко пикаещи в морето.Някога града беше супер,сега е клоака,мръсен,просто ужасен.

  43. 43 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1456 Неутрално

    До коментар [#40] от "Alexander97":
    Знам за проблема със септичните ями, но общината с тези огромни приходи от туризма би могла да отдели милионите за канализация и пречиствателни станции.
    ---------------
    Един от триковете на Костов, като лапна Златните, бе, да откъсне Варна от курортите.
    Приходите отиват директно в София.
    Или откъде се появиха внезапно пари там, че да стартират толкова много проекти: метра, дъги, подлези, надлези...?

    nemo malus felix, minime corruptor.
  44. 44 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 4454 Неутрално

    До коментар [#36] от "rwn":

    и всяка медия си заслужава Цацаров и НАП също както нормален субект

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  45. 45 Профил на Oleg
    Oleg
    Рейтинг: 50 Неутрално

    До коментар [#36] от "rwn":

    Положително наистина има - водата и пясъка.

  46. 46 Профил на Oleg
    Oleg
    Рейтинг: 50 Неутрално

    До коментар [#42] от "karakurum":

    Ти да не живееш в Брюксел?
    Погледни си кмета, транспорта, цената на водата, цените в магазините и на Колхозния, цената на картата за автобус и тогава се прави на надувка!

  47. 47 Профил на Oleg
    Oleg
    Рейтинг: 50 Неутрално

    До коментар [#43] от "СДС":

    Докато плюеш Костов, Янко Станев всички ви зари до автогарата ама по посока Мол Варна.

  48. 48 Профил на Oleg
    Oleg
    Рейтинг: 50 Неутрално

    До коментар [#44] от "дерибеев":

    Детибеев ти имал ли си зор за прокурор и да пробваш да ти свърши работа?

  49. 49 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1570 Неутрално

    До коментар [#43] от "СДС":

    Един от триковете на Костов, като лапна Златните, бе, да откъсне Варна от курортите.

    Знаех си, че зад мизерията във Варна стои злодеят Костов!
    И зад булеварда Левски...
    Зад магистралите, които бързо се нуждаят от ремонт, защото не стоят мирни, ами ту потъват, ту се гърбят, пропадат дупки...
    Всичко така ловко е объркал, че близо двадесет години все нещо се чупи в държавата след него.
    Важното Е – Боко го е бил "ен" пъти на избори и ще набие наново всички пак"ен" пъти.
    Дорде е жив ще управлява "клета майка България"!
    Долу Костов, виновникът за всичките ни беди и нещастия!

  50. 50 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1570 Неутрално

    До коментар [#43] от "СДС":

    Един от триковете на Костов, като лапна Златните, бе, да откъсне Варна от курортите.

    Знаех си, че зад мизерията във Варна стои злодеят Костов!
    И зад булеварда Левски...
    Зад магистралите, които бързо се нуждаят от ремонт, защото не стоят мирни, ами ту потъват, ту се гърбят, пропадат дупки...
    Всичко така ловко е объркал, че близо двадесет години все нещо се чупи в държавата след него.
    Важното Е – Боко го е бил "ен" пъти на избори и ще набие наново всички пак"ен" пъти.
    Дорде е жив ще управлява "клета майка България"!
    Долу Костов, виновникът за всичките ни беди и нещастия!

  51. 51 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1456 Неутрално

    До коментар [#50] от "Alexander97":
    Иди на Зланите, позаходи се, погоори си с арендаторите на ресторанти и барове по алеята.
    Името на Славчо Христов като собственик и чорбаджия ще го чуеш често.
    Иди и до хотел "Лилия", мажоритарен собственик е цъпругата на Костов. Както и на други 5 хотела.
    Позаинтересувай малко, преди да пишеш безпочвени глупости.
    Освен тоа темата бе, защо парите от куротите на влизат в бюджета на Община Варна - ето затова, за да може да се строи в София. За сметка на Варна.

    nemo malus felix, minime corruptor.
  52. 52 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1570 Неутрално

    До коментар [#51] от "СДС":

    Ама аз знам, няма нужда да ходя до Златните!
    Костов е собственик на точно ПОЛОВИН България!
    Това БСП-то го тръби от 2 000-та година.
    Сега го подхвана /не е от сега/ това СДС, което се подложи на Бочко, та да му оправи десния имидж. Той пък ще им оправи материалното.
    Ей така – танто за кукуригу върви весела България!
    ГЕРБ – дясна партия от милицията 😝, приятел с ДПС, БСП, Обеднелите патриоти, а бе с всички Е приятел!

  53. 53 Профил на primerno
    primerno
    Рейтинг: 544 Неутрално

    До коментар [#20] от "praseta_mezeta":Жалко за прекрасния град Варна.Преди седмица бях за три дена във Варна.По-задръстено място в България не съм виждал!Нямах физически време да мръдна към Св. Константин и Елена и от там към Златните.Много ми е любопитно какво става със свлачището на разклона, Трифон Зарезан и въобще този живописен крайбрежен път, който се ремонтираше две-три десетилетия. Знам за проблема със септичните ями, но общината с тези огромни приходи от туризма би могла да отдели милионите за канализация и пречиствателни станции. Друг начин за укрепване няма.Мълчание!Само няма да се оправи!
    —цитат от коментар 40 на Alexander97


    Хубаво, е че сте се разходили, но нямаше да е лошо да проверите и нормативната база преди да твърдите, че Трифон Зарезан е задължение на общината, а такова на държавата. След над 20 години им се откъсна пари за това съоръжение. Освен това курортите може и да правят много пари, но всичко отива централно към държавния бюджет.

    Само не разбрах какво по-точно имате предвид с това, че Варна е "задръстена"?

    https://vestnikstroitel.bg/news/203124_s-drzhavno-finansirane-reshavat-problema-ss-svlachischeto-trifon-zarezan-vv-varna-stana-yasno-na-grazhdanskiya-dialog-za-regionalno-razvitie/

  54. 54 Профил на Антикомунист и антиГЕРП
    Антикомунист и антиГЕРП
    Рейтинг: 689 Неутрално

    До коментар [#5] от "rwn":

    Никак не харесвам Варна. Винаги съм минавал транзит в посока Каварна рок фест. Преминавсл съм Варна и на 2 и на 4 колела.
    Отвратителен град, ужасяващи задръствания, неразбираемо мйеканье.
    Държа да подчертая, че мразя комунисти и герп. Но в началото на това лято транзитирях Варна по новия булеварс и съм впечатлен!

    Бъдещата устойчива енергетика ще е симбиоза между ядрени генериращи мощности и ВЕИ. Ето защо е важно да се построи безопасната АЕЦ Белене възможно най-бързо!!!
  55. 55 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 785 Неутрално

    Радвам се, че все повече хора разконспирират Спас Спасов.
    Елементарна манипулация е да свържеш закупуването на електрически автобуси с наистина проваления проект за градския транспорт. Иначе статията има едно достойнство - показан е ръководителя на проекта. т.е. виновника. Тази жена незнайно или даже много знайно е намърдана на тази позиция ( между другото май не е от Варна, както много други варналии) и работата й е провал. Но община и кмет, упорито я прикриват. Вместо да бъде посочена с пръст , тя просто не съществува. За разлика от преди няколко години. От когато е и снимката. Вместо това кмета настъпва мотиката през няколко месеца - например билетната система я открива вече няколко пъти. През няколко месеца местните медии са активирани в ПР кампании за ГТ.
    Но ... закупуването на електрически автобуси е положителна новина. Новина, която Спас Спасов традиционно манипулира и окаля.
    А относно тротоарите на Траката - ремонта на пътя завърши февруари или около. Всеки случай преди пролетта. Беше нелепо, че докато ремонтираха пътя (АПИ), разрушиха и жалките остатъци от тротоари. Тук отново се намеси Портних и настъпи пак мотиката - обеща да бъдат направени (от общината) тротоарите преди летния сезон. Е , тротоарите ги правят СЕГА. Съответно традиционните задръствания отново са част от бита на варненци. Как пък за толкова години кмета не се научи поне да не си отваря устата за неща, които не може да направи.

  56. 56 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 785 Весело

    Всъщност хотел Лилия не беше ли на Надежда Михайлова според по-стара легенда?

  57. 57 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1570 Неутрално

    Приятелю, и по-горния, който твърди, че Варна не е само градски транспорт и администрация, а кой да се грижи за гражданите на Варна?
    Години минаха – система за улеснен транспорт няма, а парите изхарчени!
    Ремонт на ремонта е превъзходна система за източване на евросредства и в София, а и във всички малки и големи селища в "китната" ни Родина! В герба на Варна трябва да се вгради площада пред Операта. Емблематично!!! А сега може да се добави и транспортната система, която не тръгва с ГОДИНИ, а парите изядени неясно от кого!А и не само евросредства. Данъци всички плащаме, но когато роптае гражданството – е какво искате!? Ето сега и автобуси ЩЕ ВИ КУПИМ! Сега проучват, после ЩЕ представят ПРОЕКТ!

    Продадох апартамент във Варна. Новият собственик си плаща данъка, но работливата община четири години продължи да ми праща напомняния за неплатени данъци😎! Отидох лично. В канцеларията трима пушеха, скараха ми се, защото аз съм бил виновен, представете си! Само им развалих сбирката.
    Спас Спасов е виновен, че известява тези, които не живеят във Варна, какво става там!

    Аз ли безмислено хейтвам?
    Започваш с разконспириране на Спас, а после "голата истина", описана от теб!

    Радвам се, че все повече хора разконспирират Спас Спасов. Елементарна манипулация е да свържеш закупуването на електрически автобуси с наистина проваления проект за градския транспорт. Иначе статията има едно достойнство - показан е ръководителя на проекта. т.е. виновника. Тази жена незнайно или даже много знайно е намърдана на тази позиция ( между другото май не е от Варна, както много други варналии) и работата й е провал. Но община и кмет, упорито я прикриват. Вместо да бъде посочена с пръст , тя просто не съществува. За разлика от преди няколко години. От когато е и снимката. Вместо това кмета настъпва мотиката през няколко месеца - например билетната система я открива вече няколко пъти. През няколко месеца местните медии са активирани в ПР кампании за ГТ. Но ... закупуването на електрически автобуси е положителна новина. Новина, която Спас Спасов традиционно манипулира и окаля. А относно тротоарите на Траката - ремонта на пътя завърши февруари или около. Всеки случай преди пролетта. Беше нелепо, че докато ремонтираха пътя (АПИ), разрушиха и жалките остатъци от тротоари. Тук отново се намеси Портних и настъпи пак мотиката - обеща да бъдат направени (от общината) тротоарите преди летния сезон. Е , тротоарите ги правят СЕГА. Съответно традиционните задръствания отново са част от бита на варненци. Как пък за толкова години кмета не се научи поне да не си отваря устата за неща, които не може да направи.
    —цитат от коментар 55 на sasoss


  58. 58 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1357 Неутрално

    Електробусовете са яко дърво, ама щом ше са на аванта.

    Цена - тройно на дизелов : 600.000 - 900-000 евро
    Карат само до обяд, след това се връщат да зареждат
    Имат пробег 125 км на ден (ако е много студено, или много горещо - доста по- малко), тея на нафта 600 - 700 км

    https://www.morgenpost.de/berlin/article226090187/Neue-E-Busse-in-Berlin-koennen-nur-halben-Tag-fahren.html

  59. 59 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 785 Неутрално

    До коментар [#57] от "Alexander97":

    Спас спасов не известява. Спас Спасов манипулира по елементарен начин. Просто си има кауза/и, които следва и редакцията на Дневник не взема мерки.
    Разконспирирането на Спас Спасов касае цялостното му "творчество" в Дневник. Но ти си намерил за какво да се хванеш. Нека и аз да го направя.

    Не разбирам мрънкачите. Влизаш при пушещи общински чиновници и какво става? Ами мрънкаш във форума на Дневник. И някой друг ти е виновен. Не си подал заявелние за промяна на обстоятелства или както там беше. И пак някой друг ти е виновен.

  60. 60
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  61. 61 Профил на Zveta Spasova
    Zveta Spasova
    Рейтинг: 168 Неутрално

    До коментар [#5] от "rwn":

    Ако вие или приятелката ви четете други медии, които отразяват положението във Варна, няма да намерите нищо критично. Така имате повече от два източника на информация.. А ако живеете във Варна, няма нужда от много четене- просто повървете по ремонтирани и неремонтирани улици и тротоари или използвайте градски транспорт. Истината е там.

  62. 62 Профил на Димитрова
    Димитрова
    Рейтинг: 326 Неутрално

    До коментар [#2] от "aleks ivan":

    Ако трябва да се търси някаква отговорност за неизпълнения проект с билетната система предлагам да се обърнете към отговорните лица занимаващи се с това и кандидатствали за проекта, въпреки че те самите твърдят, че всичко върви по план. Колкото до самите нови автобуси и тролеи всеки, който ползва градски транспорт ще подкрепи тази идея, защото някой от сегашните едва се крепят и всеки момент може да стане белята с неизправен автобус.

  63. 63 Профил на Oleg
    Oleg
    Рейтинг: 50 Неутрално

    До коментар [#51] от "СДС":
    Аз съм виждал Костов и жена му в Кауфланд до МОЛ Варна да си пазаруват. Не изглеждаше да имат слуги. Обаче в София никога на улицата не съм срещал политик от ГЕРБ.

  64. 64 Профил на Oleg
    Oleg
    Рейтинг: 50 Неутрално

    До коментар [#54] от "Антикомунист и антиГЕРП":

    Ами той точно затова е супер - да избягаш от Варна максимално бързо! То никой не е казвал, че е гадно да се бяга от Варна, а да се стои там.

  65. 65 Профил на Oleg
    Oleg
    Рейтинг: 50 Неутрално

    До коментар [#55] от "sasoss":

    Положителна новина?! А както му падне заряда по обяд с какво ще го заместят? Случайно да си чул голям град с преобладаващо количество такъв транспорт? Има с трамваи и тролейбуси щото могат да работят до повреда нон стоп.

  66. 66 Профил на Oleg
    Oleg
    Рейтинг: 50 Неутрално

    До коментар [#56] от "sasoss":

    Само Бойко и Пеевски нямат нищо!

  67. 67 Профил на Oleg
    Oleg
    Рейтинг: 50 Неутрално

    До коментар [#59] от "sasoss":

    Задръжте си помийната яма дето човек се запали пред нея и пак не ви светна от пламъците му!

  68. 68 Профил на Oleg
    Oleg
    Рейтинг: 50 Неутрално

    До коментар [#61] от "Zveta Spasova":

    То тротоарите във Варна са леко абстрактни.
    Цената за карта за градския транспорт от 45 лв за една линия и 82 за две линии и липсата на дневни карти също е много абстрактно като усещане за транспорт.
    Не е абсолютно да вярваш десетилетия само от 99 до 2019та.

  69. 69 Профил на Oleg
    Oleg
    Рейтинг: 50 Неутрално

    До коментар [#62] от "Димитрова":

    Личи си, че в по-нормален град не си ползвала градски транспорт скоро.
    Чела ли си протокола от декември 2017 година от комисията по транспорт към ОбС?

  70. 70 Профил на еМа
    еМа
    Рейтинг: 604 Любопитно

    До коментар [#5] от "rwn":

    Не му се чудете на автора. Отговорът е елементарен като него самия - злоба. Лишен е от способността да чувства друго.
    На мен ми се иска да знам какво стана с Чавдар Трифонов. И между другото в края на този му мандат като общински съветник държа Спасов да ми обясни на колко заседания на ОбС е присъствал любимецът му.

    Няма лоша реклама!
  71. 71 Профил на еМа
    еМа
    Рейтинг: 604 Неутрално

    До коментар [#57] от "Alexander97":

    За данъците наистина ли в общината отиде? Местни данъци и такси не са там. Извинявам се, че е извън темата, просто ми стана любопитно и ми остана усещането за опит за манипулация, да не кажа лъжа....

    Няма лоша реклама!
  72. 72
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK