Който е провел хакерската атака, ще понесе отговорността, каза премиерът

Който е провел хакерската атака, ще понесе отговорността, каза премиерът

© Правителствена Информационна Служба



Този, който е провел хакерската атака, ще понесе отговорността за нея. Това каза премиерът Бойко Борисов в отговор на журналистически въпрос във Варна. Въпреки че явно смисълът беше дали някой от институциите ще понесе отговорност за източването на данните на над 5 млн. души от Националната агенция по приходите, премиерът изобщо не тръгна да отговаря в тази посока.


"То е като при пожарникарите. Те няма как да знаят, че някой ще подпали нещо. Като стане - отиват и гасят", обясни още Борисов, който гостува на огнеборците в квартал "Аспарухово" във Варна.


Той призова задържаният, а вчера освободен с мярка за неотклонение "подписка" Кристиян Бойков, след като не е виновен, да помогне на полицаите, като им осигури достъп до сървърите на фирмата, за която работи, и компютрите си, данните в които били сериозно криптирани. "Това е материя, която не разбирам. Те си говорят на техния език и не искам да се вкарвам в него", допълни Бойко Борисов.




По-рано също пред журналисти Борисов обяви, че деструктивната сила е много по-силна от градивната. "Да разрушиш нещо, да счупиш спортна площадка, да счупиш пейка, да откъснеш цвете. Много по-лесно е, отколкото да го насадиш. Колкото повече платформата ни става по-достъпна за хората да извършват услуги, толкова, ако има недобронамерен човек, може да ги руши", каза той на борда на фрегатата "Дръзки", съобщи радио "Фокус" - Варна.


Според Борисов няма 100% защита в света и припомни, че руските и американските служби са минали на механични машини преди две години. "Аз не случайно ласкаво се изказвам, защото това са с възможности хора и корифеи в тази област, но в края на краищата ние искаме да направим така, че гражданите да губят по-малко във висене по опашки", добави премиерът. Според него щетата и вредата е към всички. Борисов смята, че няма как да се инвестира повече в информационна сигурност.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (68)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8452 Неутрално

    Ако го хванете или сам не се предаде. Иначе нямате шанс.

  2. 2 Профил на Тони КОСТОВ
    Тони КОСТОВ
    Рейтинг: 1377 Неутрално

    Онзи Северин от Русе не беше ли АйТи ? Не може ли, да е бил той ? 😁

  3. 3 Профил на Marinov
    Marinov
    Рейтинг: 456 Неутрално

    Не само този, който е провел хакерската атака трябва да понесе отговорност и тези, които са допуснали да се стигне до тук също трябва да понесат отговорност.

    Marinov
  4. 4 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 2010 Неутрално

    Така де това добре, ами този който я е допуснал ??? За него наказание ?

  5. 5 Профил на Jumbo Jet
    Jumbo Jet
    Рейтинг: 1984 Неутрално

    "Този, което провел хакерската атака, ще понесе отговорността, каза премиерът"

    Това е добре.

  6. 6 Профил на Jumbo Jet
    Jumbo Jet
    Рейтинг: 1984 Неутрално

    Онзи Северин от Русе не беше ли АйТи ? Не може ли, да е бил той ? 😁
    —цитат от коментар 2 на Тони КОСТОВ


    Тъпо

  7. 7 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2876 Неутрално
  8. 8 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 1113 Неутрално

    Въпреки всичко трябва да продължи електронното обслужване на гражданите, защото в това е бъдещето. Тъкмо ще се намали бюрокрацията и броя на чиновниците. Намаляването на държавния апарат трябва да бъде цел номер едно на управляващите. А не да използват този случай, за да се върнат към омазнените тефтери и прашясалите папки. А такива случаи ще има, защото наистина няма абсолютна защита на данните.

  9. 9 Профил на Jumbo Jet
    Jumbo Jet
    Рейтинг: 1984 Неутрално

    Не само този, който е провел хакерската атака трябва да понесе отговорност и тези, които са допуснали да се стигне до тук също трябва да понесат отговорност.
    —цитат от коментар 3 на Marinov


    Прав си. Течове е имало и в ЦРУ и Пентагона. Но това не е оправдание. Трябва да се вземат мерки.

  10. 10 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2086 Неутрално

    А би трябвало който не се е подсигурил срещу хакерска атака също да понесе отговорността.

  11. 11 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1707 Неутрално

    Помните ли оня съвет от Баце "IT специалисти искали стават? Я да стават овчари в Родопите. Ей на, колко работа има там"? Явно овчари са назначени да подготвят защитата на сървърате в НАП

  12. 12 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3474 Неутрално

    До коментар [#5] от "Jumbo Jet":

    Кое е добре? Че е казал нещо, което няма да се случи?
    Какво се случи с убиеца на данъчният инспектор? Още ли го търсят? Щото и там бяха големи приказки...!

    Бивш tww09306483.
  13. 13 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1869 Неутрално

    Американската фирма май отказва съдействие.
    Евала бе бате, така ги правим ние нещата.
    На това партньорство ли му викаме...

  14. 14 Профил на Моа Преател Тайпи
    Моа Преател Тайпи
    Рейтинг: 43 Неутрално

    За Горанов нещо ???

    —цитат от коментар 2 на zxp53317185


    Злите езици разправят ДПС и Доган не давали.

    ...щото Тлъстото Комунистическо Мутре Борисов и мафията МУ ГЕРБ не са в комбина с ДПС и Доган

    яж бахур
  15. 15
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото потребителят е нарушил ЗЗЛД като е изнесъл информация за трето лице.

  16. 16 Профил на Моа Преател Тайпи
    Моа Преател Тайпи
    Рейтинг: 43 Неутрално

    До коментар [#6] от "Jumbo Jet":

    quote#26:"m17" няма абсолютно нищо пикантно - няма доходи, няма данъчни декларации, нищо такова няма. /quote

    лъжеш като Тлъстото Комунистическо Мутре Борисов. в САМО ЕДИН файл има доходите/заплатите на над един милион българи. а има много други

    яж бахур
  17. 17 Профил на Моа Преател Тайпи
    Моа Преател Тайпи
    Рейтинг: 43 Неутрално

    До коментар [#9] от "Jumbo Jet":

    чух чрез медиите да ни предупреждават, че можем да заведем иск само ако сме претърпели имуществени вреди вследствие изтеклите данни
    —цитат от коментар 15 на Fiji


    това е нагла лъжа в стил Тлъсто Комунистическо Мутре Борисов

    "Физическите лица могат да предявят иск за обезщетение, когато публичен орган е нарушил ОРЗД и те са понесли материални щети (например финансови загуби) или неимуществени щети (например загуба на репутация или психологически стрес).ОРЗД гарантира, че ще им бъде предоставенообезщетение, независимо от броя на организациите, участващи в обработването на техните данни.Обезщетението може да бъде предявено директно от публичния орган или пред компетентните национални съдилища."

    Позовавания

    https://eur-lex.europa.eu/legal-content/BG/TXT/?uri=CELEX :32016R0679

    https://ec.europa.eu/info/law/law-topic/data-protection/reform/rules-business-and-organisations/public-administrations-and-data-protection/what-if-public-administration-fails-comply-data-protection-rules_bg

    яж бахур
  18. 18 Профил на Моа Преател Тайпи
    Моа Преател Тайпи
    Рейтинг: 43 Неутрално

    До коментар [#9] от "Jumbo Jet":

    Аз не бих се съгласил нито с това, че системата не е част от критичната, нито че случаят е маловажен

    —цитат от коментар 73 на zlo38528262


    по скромното ми мнение НАП и ко са разнасяли лични данн, изобщо всякаква информация, налево-надесно, в насипен вид, без да спазват елементарни правила и стандарти -- е тука ги стега чепика най-силно дрогарете гробаре комунаре

    щото тоа ако е имал достъп и се разприказва...

    яж бахур
  19. 19 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3715 Неутрално

    Добре де, ама :
    1 - знае ли се извършителят и дали ще бъде заловен, евентуално? Или, пак празни приказки на ангро?
    2 - тези шебеци, дето пръснаха милиони за програми и най-вече - сигурността им, те, какво наказание ще понесат (оставката не влиза в сметките)? Нещо съд, присъди?
    3 - до кога, ще продължава порочната практика, отявлени некадърници, но наши хора, да заемат места без ценз, култура и капацитет да свършат някаква работа? 🤔

  20. 20 Профил на Моа Преател Тайпи
    Моа Преател Тайпи
    Рейтинг: 43 Неутрално

    До коментар [#9] от "Jumbo Jet":

    между другото в теча има и данни на чужди граждани. имена, адреси, банкови сметки... включително и хешове на пароли

    а Криско беше молил по некви сайтчета да му разбиват некви НТЛМ2 хешове, ко прайлно помна

    примерно Крис Лонгхърст дали ше се зарадва на туй

    235##
    EU82640####
    4,74232303134####+047
    1
    204
    B2014122210####
    142006#######
    ChrisTrains
    Chris Longhurst
    MIDLGB2###
    GB61MIDL4038043142####
    801864####
    Chris Longhurst
    2166
    S
    1800
    \nSalt Lake City\nUT\n\n\n84106 N
    141######

    яж бахур
  21. 21 Профил на Моа Преател Тайпи
    Моа Преател Тайпи
    Рейтинг: 43 Неутрално

    До коментар [#9] от "Jumbo Jet":

    Какво общо имат имотите в случая, такава информация в НАП не се дава по принцип?

    —цитат от коментар 46 на gmm


    кво ли прай тогава файлчето с имот, адрес, егн там? кат ноо отбираш?

    просто на някой/много/ места са заедно с местни данъци и такси. сметай кво /незаконно/ менкане на инфо тече

    после ГЕРБ не били мафия, па Борисов не бил главанак

    яж бахур
  22. 22 Профил на Моа Преател Тайпи
    Моа Преател Тайпи
    Рейтинг: 43 Неутрално

    До коментар [#9] от "Jumbo Jet":

    умнокрасивците, дето толкова врещят по поредната биволарска тъпня

    —цитат от коментар 61 на Reporter US


    ти остай умнокрасифцити, ми, да седами ли да пишим на гражданите на Еропейския Съюз, САЩ и къде ли не? че и мейловете сте им пуснали?

    яж бахур
  23. 23 Профил на antikvarno
    antikvarno
    Рейтинг: 859 Разстроено

    Много му се отдава да се прави на на неразбрал.
    В случая си мисля, че изобщо не си дава сметка за какво става въпрос.
    Толкова му е капацитетът.

  24. 24 Профил на rincewind
    rincewind
    Рейтинг: 830 Неутрално
  25. 25 Профил на topal
    topal
    Рейтинг: 306 Неутрално

    btw, ако нещо такова се беше случило в Япония, щеше да има вълна от харакири по веригата...

  26. 26 Профил на rincewind
    rincewind
    Рейтинг: 830 Неутрално

    "след като не е виновен"?! Почвам да се обърквам:) беше установено, а го пускат, сега пък не е виновен ам подписка;)
    Баси галошите са във властта!

  27. 27 Профил на rincewind
    rincewind
    Рейтинг: 830 Неутрално

    И още нещо, "след като не е виновен" що да ви дава аксес към криптирания диск? Бацеее, много си проЗД!

  28. 28
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  29. 29 Профил на nikidimi
    nikidimi
    Рейтинг: 676 Неутрално

    1. Случайно в данните има един единствен запис кой уж е виновника
    2. Виновника работи във фирмата, която се помещава в сградата, където живее Горанов
    3. Нова ТВ излъчва линка
    4. Нова ТВ е на Домусчиев

    Та това може да е просто случайност или НАП са решили да правят проверки, където не трябва, и някой им напомня да внимават.

  30. 30 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2957 Неутрално

    Борисов обяви, че деструктивната сила е много по-силна от градивната. "Да разрушиш нещо, да счупиш спортна площадка, да счупиш пейка, да откъснеш цвете. Много по-лесно е, отколкото да го насадиш."

    ББ ме изненада приятно с тази мисъл.

    подпис
  31. 31 Профил на anarhochristian
    anarhochristian
    Рейтинг: 1436 Неутрално

    "да помогне на полицаите, като им осигури достъп до сървърите на фирмата"

    Неееее, този човек вярно няма един нормален работен ден. Как служител без разрешение ще осигурява достъп до секретна корпоративна информация!!?? Нали ще го разчекнат! Нали е подписал куп NDA няма да може да си събере задника след това!
    Тази работа става със съоветния акт на съд, прокуратура и/или друг компетентен орган на власт! Министер председатель, майко....

  32. 32 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 2599 Неутрално

    Абсолютен тъпанар.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  33. 33 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2957 Неутрално

    Всеки участник в тази верига от неправилни стъпки трябва да бъде наказан. Щом боравиш с данните и нещо си сгрешил значи си виновен.
    Най-глупаво е да делим участниците на повече или по-малко виновни. Приятно за ухото е да обявим за виновни само началниците - само защото всички мразим началниците.

    подпис
  34. 34 Профил на Дедов'та Колюуа Унукя!
    Дедов'та Колюуа Унукя!
    Рейтинг: 2537 Весело

    Ако го хванете или сам не се предаде. Иначе нямате шанс.
    —цитат от коментар 1 на Роси


    Теоритично е така- ако го хванат.

    На практика обаче е малко по- различно- и да го хванат- може да не понесе отговорност- хеле у нас.

    Като се почнат едни съдебни препирни, пък прокурори, пък мазни адвокати, пък едни почерпки, пък едни болнични, пък едни давности... Знаем как е.

    Съжалявам ако охлаждам оптимизма ти. 😂😂😂😂😂

    БАСИ ТЪПИЯ САЙТ!
  35. 35 Профил на pesho79
    pesho79
    Рейтинг: 230 Неутрално

    До коментар [#3] от "Marinov":

    Абе няма ли спрете да пишете глупости бе - няма фирма в света, която да поеме отговорност за сигурността на някой онлайн сървър - всичко е на принципа правим, каквото можем - никой няма да ти сключи договор с огромни неустойки, просто защото няма 100% гаранция срещу хакове. А вие искате някакви админи в НАП да бъдат уволнени - и какво ще направите ще наемете други за по 1000 лв и 10 хил да платите на човек все тая. А в случая не се знае дали данните просто не са били изнесени от вътрешен човек.

  36. 36 Профил на ju.li
    ju.li
    Рейтинг: 1752 Весело

    Днес във Варна е било много припек, явно.

  37. 37 Профил на Моа Преател Тайпи
    Моа Преател Тайпи
    Рейтинг: 43 Неутрално

    Тече, всичко тече
    Най-интересните моменти от файловете на НАП

    https://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2019/07/19/3940268_teche_vsichko_teche/

    яж бахур
  38. 38 Профил на Моа Преател Тайпи
    Моа Преател Тайпи
    Рейтинг: 43 Неутрално

    Ако някой просто спазваше закона
    Течът на НАП нямаше да случи, ако на държавата ѝ пукаше за електронното управление

    Кой е отговорен


    Пряко - хакерът.
    Неговите действия представляват престъпление. Разкриването на чувствителни данни за милиони хора до широк кръг хора със сигурност причинява повече щети, отколкото ползи. Обикновено, ако хакери желаят да действат и изглеждат отговорни, в подобни случаи предпочитат да изтекат данните само към една или няколко избрани медии и да разчитат на журналистическия морал, така че да се извлече само обществено важна информация. Избраният от него подход повече прилича на хвърляне на бомба в търсене на максимални щети.

    Оперативно - НАП.
    На база на публичната информация за действията на хакера повечето експерти оценяват пробива по-скоро като немарливост. А хакерската атака се оценява не като сложна операция, а по-скоро като нещо, което дори и някой със сравнително базови познания би могъл да направи. НАП работи с огромни масиви данни за практически всички граждани и основна грижа трябва да е опазването им.

    Политически - Владислав Горанов.
    Той е министърът, на чието подчинение е НАП и който назначава ръководството й. От досегашните му изказвания той по-скоро приема позиция да се извинява на потърпевшите от теча, но да омаловажава проблема с изказвания, че такива неща се случват постоянно и че след Wikileaks не е имало оставки във ФБР.

    Финансово - държавата.
    След казуса могат да последват дела за причинени вреди и/или колективни искове. На този етап е рано да се прогнозира колко би могло да струва това.

    Концептуално - агенция "Електронно управление".
    Това е институцията, която трябва да следи дали различните държавни органи спазват стандартите за информационна сигурност.

    https://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2019/07/19/3939946_ako_niakoi_prosto_spazvashe_zakona/

    яж бахур
  39. 39 Профил на amg32
    amg32
    Рейтинг: 568 Неутрално

    Онзи ден Буда искаше да го назначава на работа, днес го заплашва?! Будиски работи...

  40. 40 Профил на Дедов'та Колюуа Унукя!
    Дедов'та Колюуа Унукя!
    Рейтинг: 2537 Весело

    То е като при пожарникарите. Те няма как да знаят, че някой ще подпали нещо. Като стане - отиват и гасят...
    —цитат от коментар 0 на Борисов


    Ми не е баш така.

    Ако вкъщи стане пожар- да- пожарникарите трябва да дойдат да гасят. Ма те нямат отговорност към превенцията- вкъщи няма пожарникар, де да седи и да ме варди да не подпаля къщата- тази отговорност е моя.

    В разните IT отдели обаче има хора, де трябва да обезопасят "района срещу пожар"- доколкото е възможно. Не е моя отговорността- да си пазя личните данни- на вашите сървъри.

    Не се сещам за случай на пожар- да обвинят пожарникарите.

    БАСИ ТЪПИЯ САЙТ!
  41. 41 Профил на deepblue
    deepblue
    Рейтинг: 689 Неутрално

    На мен ми интересно защо датата на файловете е 10 ноември 1989.

    Все едно някой изска да ни каже:

    -На ви демокрация сега.

  42. 42 Профил на Kamenarski
    Kamenarski
    Рейтинг: 1820 Неутрално

    "Който е провел хакерската атака, ще понесе отговорността, каза премиерът"



    По - скоро вярвам, че тоговорността ще я понесе някой набеден от тъпите разследващи милиционери!

    НЕ ЦЪКАЙТЕ МИНУСИ НА ТРОЛА! ТЕ ПЕЧЕЛЯТ ДЕНЬГИ И ОТ ТОВА!
  43. 43 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3171 Неутрално

    Не само този, който е провел хакерската атака трябва да понесе отговорност и тези, които са допуснали да се стигне до тук също трябва да понесат отговорност.
    —цитат от коментар 3 на Marinov


    Да, ама Бойко се е извъртял:

    "Въпреки че явно смисълът на въпроса беше дали някой от институциите ще понесе отговорност за източването на данните на над 5 млн. души от Националната агенция по приходите, премиерът изобщо не тръгна да отговаря в тази посока."

  44. 44 Профил на Грую
    Грую
    Рейтинг: 404 Неутрално

    До коментар [#37] от "Моа Преател Тайпи":

    Добрее Капитал, добрее...има още няколко детайла обаче ;).
    А ЯнеЯнев.цсв са годишни доходи за 2007 или 2008 - и аз съм там, май и всички, подавали декларации. Мързи ме да си ровя хартиите.

    За 38 получаваш + :)

  45. 45 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3171 Весело

    До коментар [#9] от "Jumbo Jet":
    "Прав си. Течове е имало и в ЦРУ и Пентагона. Но това не е оправдание. Трябва да се вземат мерки."

    Викаш навсякъде бият, в това число и негрите в Америка.

  46. 46 Профил на rincewind
    rincewind
    Рейтинг: 830 Неутрално

    Течове има, така е, но когато са от безхаберие и профанщина трябва да играе секирата!

  47. 47 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3635 Неутрално

    До коментар [#40] от "Дедов'та Колюуа Унукя!":

    И пожарникарите имат отговорност за превенцията. Просто Баце е твърде прост, че не познава дори материята, която му е специалност.

    Затова и управлението му е такава жалко - вечно тичане след събитията и гасене на пожари. Неуспешно.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  48. 48 Профил на Моа Преател Тайпи
    Моа Преател Тайпи
    Рейтинг: 43 Неутрално

    Ако някой просто спазваше закона
    Течът на НАП нямаше да случи, ако на държавата ѝ пукаше за електронното управление

    Кой е отговорен


    Пряко - хакерът.
    Неговите действия представляват престъпление. Разкриването на чувствителни данни за милиони хора до широк кръг хора със сигурност причинява повече щети, отколкото ползи. Обикновено, ако хакери желаят да действат и изглеждат отговорни, в подобни случаи предпочитат да изтекат данните само към една или няколко избрани медии и да разчитат на журналистическия морал, така че да се извлече само обществено важна информация. Избраният от него подход повече прилича на хвърляне на бомба в търсене на максимални щети.

    Оперативно - НАП.
    На база на публичната информация за действията на хакера повечето експерти оценяват пробива по-скоро като немарливост. А хакерската атака се оценява не като сложна операция, а по-скоро като нещо, което дори и някой със сравнително базови познания би могъл да направи. НАП работи с огромни масиви данни за практически всички граждани и основна грижа трябва да е опазването им.

    Политически - Владислав Горанов.
    Той е министърът, на чието подчинение е НАП и който назначава ръководството й. От досегашните му изказвания той по-скоро приема позиция да се извинява на потърпевшите от теча, но да омаловажава проблема с изказвания, че такива неща се случват постоянно и че след Wikileaks не е имало оставки във ФБР.

    Финансово - държавата.
    След казуса могат да последват дела за причинени вреди и/или колективни искове. На този етап е рано да се прогнозира колко би могло да струва това.

    Концептуално - агенция "Електронно управление".
    Това е институцията, която трябва да следи дали различните държавни органи спазват стандартите за информационна сигурност.

    https://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2019/07/19/3939946_ako_niakoi_prosto_spazvashe_zakona/

    яж бахур
  49. 49 Профил на Моа Преател Тайпи
    Моа Преател Тайпи
    Рейтинг: 43 Неутрално

    Ако някой просто спазваше закона
    Течът на НАП нямаше да случи, ако на държавата ѝ пукаше за електронното управление

    Кой е отговорен


    Пряко - хакерът.
    Неговите действия представляват престъпление. Разкриването на чувствителни данни за милиони хора до широк кръг хора със сигурност причинява повече щети, отколкото ползи. Обикновено, ако хакери желаят да действат и изглеждат отговорни, в подобни случаи предпочитат да изтекат данните само към една или няколко избрани медии и да разчитат на журналистическия морал, така че да се извлече само обществено важна информация. Избраният от него подход повече прилича на хвърляне на бомба в търсене на максимални щети.

    Оперативно - НАП.
    На база на публичната информация за действията на хакера повечето експерти оценяват пробива по-скоро като немарливост. А хакерската атака се оценява не като сложна операция, а по-скоро като нещо, което дори и някой със сравнително базови познания би могъл да направи. НАП работи с огромни масиви данни за практически всички граждани и основна грижа трябва да е опазването им.

    Политически - Владислав Горанов.
    Той е министърът, на чието подчинение е НАП и който назначава ръководството й. От досегашните му изказвания той по-скоро приема позиция да се извинява на потърпевшите от теча, но да омаловажава проблема с изказвания, че такива неща се случват постоянно и че след Wikileaks не е имало оставки във ФБР.

    Финансово - държавата.
    След казуса могат да последват дела за причинени вреди и/или колективни искове. На този етап е рано да се прогнозира колко би могло да струва това.

    Концептуално - агенция "Електронно управление".
    Това е институцията, която трябва да следи дали различните държавни органи спазват стандартите за информационна сигурност.

    https://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2019/07/19/3939946_ako_niakoi_prosto_spazvashe_zakona/

    яж бахур
  50. 50 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 2850 Неутрално
  51. 51 Профил на Джони  Глупавия
    Джони Глупавия
    Рейтинг: 1310 Неутрално

    Горанов, Росен Бъчваров и Явор Колев трябва да се уволнят дисциплинарно на минутата за несправяне с работата...

  52. 52 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 708 Неутрално

    Това изказване е от рода на "Кой ми с..а в гащите" ... Ама тези отдавна си плещят каквото им скимне, а ние, кибиците, шлюпим семки. ... Абе, да правят к'вот щат ама шоуто да не свършва.

  53. 53 Профил на GreenBush
    GreenBush
    Рейтинг: 761 Неутрално

    "Който е провел хакерската атака, ще понесе отговорността"
    "Ако не ви светне червената лампа, аз ще ви светна синя"
    "Когато стрелят по данъчен, стрелят по самата държава"
    "Вие сте прости и аз съм прост"
    „Знаете ли колко много се търсят овчари в момента?! Агнешкото в цяла Европа е кът. А родните студенти се дърпат да стават овчари, защото били IT специалисти”

    ...."Из битието булгарско, 2019 лето господне, да се свети името МУ на ТИква велико проста.

  54. 54 Профил на Моа Преател Тайпи
    Моа Преател Тайпи
    Рейтинг: 43 Неутрално

    © Правителствена Информационна Служба

    текстчето и то е от там, нали Георги Пауновски?

    яж бахур
  55. 55 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2899 Неутрално

    Той не искал да влиза в техния език! Не че не може де! Едно маагери и влиза.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  56. 56 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1195 Гневно

    "То е като при пожарникарите. Те няма как да знаят, че някой ще подпали нещо. Като стане - отиват и гасят"

    Аналогията не е точна. Ако искаме да сравняваме с теча на данни с пожар (която е валидна):
    1) Сградата, която е изгоряла не е имала работещи пожарни кранове и датчици за дим
    2) Навсякъде са били складирани туби с бензин и пиротехника
    3) Не е ясно, кой е бил в сградата след работно време
    4) Вратите са били оставени отключени, а прозорците - отворени

    Ясно е, че пожарникарите ще отидат да гасят, след като някой е подпалил сградата. Но нима на никой не влиза в задълженията да предотвратят (1), (2), (3) и (4)? Ако е така, тогава е виновен главният пожарникар на републиката!

  57. 57 Профил на inn
    inn
    Рейтинг: 1393 Неутрално

    "То е като при пожарникарите. Те няма как да знаят, че някой ще подпали нещо. Като стане - отиват и гасят", обясни още Борисов
    —цитат от коментар 0 на статията


    НАРЕДБА № 8121з-647 от 1 октомври 2014 г. на МВР за правилата и нормите за пожарна безопасност при експлоатация на обектите – обнародвана в ДВ, бр. 89/2014 г.
    НАРЕДБА № 8121з-968 от 10 декември 2014 г. на МВР за правилата и нормите за пожарна безопасност при извършване на дейности в земеделските земи – обнародвана в ДВ, бр. 105/2014 г.
    НАРЕДБА № 8121з-906 от 30 юли 2015 г. на МВР за изискванията към продуктите за пожарогасене, редът за оценяване и удостоверяване на съответствието им с тези изисквания, задълженията на производителите, вносителите и дистрибуторите на продукти за пожарогасене и за реда за осъществяване на контрол – обнародвана в ДВ, бр. 62/2015 г.
    .....

    За това говорим, бе баце...

  58. 58 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 2599 Неутрално

    Фуй омекнал сплескан

    Обичам да грухтя и плюскам.
  59. 59 Профил на evtimvz
    evtimvz
    Рейтинг: 907 Неутрално

    Много трудно се доказва виновникът на хакерска атака. Може да се докаже от къде е тръгнала, но не може да се докаже, кой е направил това. Може да е хакнат компютъра или сървъра на набедения, а може и той да симулира хакване. Не виждам как ще докажат виновност.

  60. 60 Профил на ppopov_67
    ppopov_67
    Рейтинг: 910 Неутрално

    НашиОт е загорял като негър от безкрайните си шматкания насам-натам.
    А ние отдавна не се впечатляваме от безкрайните му лъжи и изцепки.
    Макар че продължаваме редовно да плащаме както неговата тлъста заплата, така и на всички негови разбойници.
    Докога, бе братя?

  61. 61 Профил на Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Рейтинг: 728 Неутрално

    Баце, ти луд ли си!? Ако се декриптират тия дискове човекът заминава за 8 години!

  62. 62 Профил на terminal velocity
    terminal velocity
    Рейтинг: 376 Неутрално

    Разумно се е изказал Борисов. А колкото до хлапака търсещ слава и признание по подобен тъп начин му се полага да си го отнесе. Ако устиска да не им съдеиства с паролата за декриптиране вероятно ще отърве панделата.

    Путин - мы верим в тебя !
  63. 63 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 2599 Неутрално

    До коментар [#62] от "terminal velocity":

    Е закво, титанът боко с един шамар ще ги разкриптира тези дискове. Ако не успее, вие изтривалките ще му помогнете...ще въртите манивелата докато се декриптира.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  64. 64 Профил на evtimvz
    evtimvz
    Рейтинг: 907 Неутрално

    До коментар [#62] от "terminal velocity":
    Каква парола за декриптиране? Файлът, който са намерили (ако е така) е обикновен текстов файл. За сега не се дава достатъчно информация и това е нормално при раследване. А Мишката, така го наричахме, когато работеше с баща си, да не осъжда момчето, преди доказване. Не че може да не е виновно. Но е невинен до доказване на вината му.

  65. 65 Профил на objektivist96
    objektivist96
    Рейтинг: 3877 Неутрално

    До коментар [#35] от "pesho79":
    ++++++

  66. 66 Профил на ueberaschung
    ueberaschung
    Рейтинг: 403 Неутрално

    Те нали и на Дюлгеров бяха обещали, че ще го пуснат ако даде показания срещу Иванчева...
    Е, не го пуснаха. Осъдиха го.

  67. 67 Профил на Десен екстремист
    Десен екстремист
    Рейтинг: 1685 Неутрално

    Дано ти продадат къщата заедно с магнолията, Тикво

    "Много съм във час! Осем години праим бюджети."- ББ ;)
  68. 68 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10682 Неутрално

    Това е животът в очите на премиера.
    Свиквайте!

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK