Варна одобри купуването на близо 90 електрически автобуси и тролеи

Снимката е архивна

© LiveVarna

Снимката е архивна



Общинският съвет на Варна даде съгласието си общината да кандидатства за финансиране в размер на 70 млн. лв. от оперативна програма "Околна среда 2014 - 2020" за покупката на нови електрически автобуси и тролейбуси.


С парите трябва да бъдат купени ориентировъчно на 54 съчленени, 23 солови електробуса и 10 тролейбуса. С парите от финансовата помощ по оперативна програма "Околна среда 2014 - 2020" предстоят купуването, доставката и монтажът на оборудване, съоръжения, обзавеждане и техника, необходима за поддръжка и обслужване на електрически превозни средства, станциите и точките за зареждането им, ремонт и подмяна на съществуващата контактна мрежа на градския транспорт.


Крайната дата




за подаване на проектното предложение на община Варна в Министерството на околната среда и водите е 30 август т.г. Срокът за изпълнение на проекта започва да тече от датата, вписана в административния договор за безвъзмездна финансова помощ.


Общо 390 млн. лв. по оперативна програма "Околна среда 2014 - 2020" да бъдат насочени към проекти за екологично чист градски транспорт в 11 общини у нас. Ocвeн Bapнa бeнeфициeнти пo пpoцeдypaтa ca Бypгac, Bpaцa, Πepниĸ, Πлeвeн, Pyce, Cливeн, Cтapa Зaгopa, Cтoличнaта oбщинa, Xacĸoвo и Шyмeн.


С новите превозни средства автопаркът на общинската фирма "Градски транспорт" ЕАД ще бъде


обновен 100%,


твърдят от варненската община.


По проекта "Интегриран градски транспорт на Варна", финансиран по оперативна програма "Регионално развитие", вече бяха доставени 88 автобуса и 30 тролейбуса за градския транспорт в града. Извън доставката на превозните средства обаче най-големият проект с европейско финансиране, по който Варна е работила до момента, се оказа


пълен провал


Той бе на стойност 115 млн. лв. и включваше десет компонента. Те трябваше да осигурят възможности за автоматична продажба на билети, за преминаване на автобусите на градския транспорт с предимство през кръстовищата, за информация в реално време за движението им между спирките и за създаването на бърз автобусен коридор между двете най-отдалечени точки на града (BRT).


Освен това с парите по проекта трябваше да бъде извършена рехабилитация на пътни отсечки по трасето на коридора, да се създаде център за управление на интегрираната система за градски превози, да се ремонтира автобусното депо на общинския превозвач "Градски транспорт", да се изградят велоалеи и др.


Но въпреки че още през 2016 г. проектът


"Интегриран градски транспорт на Варна" бе отчетен като приключен


а бюджетът му от 115 млн. лв. като "успешно усвоен", високоскорстното автобусно трасе между кварталите "Владиславово" и "Бриз" няма, не работи и системата за осигуряване на зелен сигнал по кръстовищата за автобусите на градския транспорт, няма го предвиденото по проекта асфалтово покритие против замръзване по спирките, нито рампи за по-лесно качване в автобусите на инвалидни и бебешки колички.

Ключови думи към статията:

Коментари (15)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Гербер  ДайБългарист ДеСеБар
    Гербер ДайБългарист ДеСеБар
    Рейтинг: 903 Неутрално

    Много добре. Сега форумния анти-ГЕРБ тролеят ще заквичи.

  2. 2 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4220 Любопитно

    ......................и това нещо ще стане благодарение парите от ЕС........................

  3. 3 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5815 Неутрално

    До коментар [#1] от "Гербер ДайБългарист ДеСеБар":

    Ти пиши за пръскачките - там ти е силата и нивото !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  4. 4 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2309 Неутрално

    характерното за Варна е ,че всички данъци и местни и централни се крадат тотално , пари по евро проекти също , а в рамките на тези изхарчени стотици милиони се вижда само един булевард Левски ,който бе завършен само поради напъна и контрола на ББ ,ако беше останало на местните комунисти от групировките ,нямаше нищо да излезе и от него ,за сведение наскоро разбрах ,че само бюджета на Варна е 457 милиона ,нашите данъци отиват по дяволите ,а малките улици в кварталите на Варна са като в циганска махала на най долнопробното село ,страхувам се ,че и там няма толкова разбити и мизерни улици ,без сметоизвозване ,без никакъв достъп за автомобили ,пожарна , та и с този предизборен проект е ясно ,че ще бъдат разкрадени парите от другарите .

  5. 5 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2309 Неутрално

    характерното за Варна е ,че всички данъци и местни и централни се крадат тотално , пари по евро проекти също , а в рамките на тези изхарчени стотици милиони се вижда само един булевард Левски ,който бе завършен само поради напъна и контрола на ББ ,ако беше останало на местните комунисти от групировките ,нямаше нищо да излезе и от него ,за сведение наскоро разбрах ,че само бюджета на Варна е 457 милиона ,нашите данъци отиват по дяволите ,а малките улици в кварталите на Варна са като в циганска махала на най долнопробното село ,страхувам се ,че и там няма толкова разбити и мизерни улици ,без сметоизвозване ,без никакъв достъп за автомобили ,пожарна , та и с този предизборен проект е ясно ,че ще бъдат разкрадени парите от другарите .

  6. 6 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2309 Неутрално

    характерното за Варна е ,че всички данъци и местни и централни се крадат тотално , пари по евро проекти също , а в рамките на тези изхарчени стотици милиони се вижда само един булевард Левски ,който бе завършен само поради напъна и контрола на ББ ,ако беше останало на местните комунисти от групировките ,нямаше нищо да излезе и от него ,за сведение наскоро разбрах ,че само бюджета на Варна е 457 милиона ,нашите данъци отиват по дяволите ,а малките улици в кварталите на Варна са като в циганска махала на най долнопробното село ,страхувам се ,че и там няма толкова разбити и мизерни улици ,без сметоизвозване ,без никакъв достъп за автомобили ,пожарна , та и с този предизборен проект е ясно ,че ще бъдат разкрадени парите от другарите .

  7. 7 Профил на praseta_mezeta
    praseta_mezeta
    Рейтинг: 504 Неутрално


    Значи окрадоха едни 115 милки, нищо не работи, ама те ревнали за още 70....

    Да нахраним мафията с комисионни сега!

  8. 8 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2822 Неутрално

    Браво. Така се прави. Да махнем кошниците с въглеводородно гориво във всички градове!
    На кмета ще му се намалят копейките ама какво ни пука! Ще му събираме помощи!

  9. 9 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 4992 Неутрално

    Новит стар кмет, отрано е захапал следващата поръчка

  10. 10 Профил на Chi Cho
    Chi Cho
    Рейтинг: 441 Неутрално

    Спасе, вече не си ли подписваш статиите?

    Мразя да мразя!
  11. 11 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5815 Весело

    До коментар [#8] от "Да вярваме на истината":

    Не го мисли Портних. Той има достатъчно копейки.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  12. 12 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 745 Неутрално

    До коментар [#10] от "Chi Cho":

    Стилът е толкова лесно разпознаваем, че няма нужда.
    А сериозно - да не би да е светнала някаква лампа в редакцията на Дневник.

  13. 13 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 745 Неутрално

    Виждам още една причина за "неподписването". Спасов вече писа точно по тази тема. Някак си много тролско ще се получи.

  14. 14 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 745 Неутрално

    Сега следва да се появи и статия от "Морски дневник" за събарянето на къщи в Максуда. Задължително от името на Морски дневник.

  15. 15 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1969 Любопитно

    Хубавото на стария проект е че кондукторите останаха. Сериозно, само те вкарват в пътя говедата, дето биха разсипали новите возила. А да, и на гратисчиите им е непосилно да ги "прескочат"... Между другото, откак пуснаха новия булевард, и той пое сериозна част от автомобилите и микробусите, то ще е далеч по-лесно ГТ да си оправи бързината и разписанията.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK