Нено Димов очаква електрификацията на градския транспорт в България да стане за две години

Нено Димов очаква електрификацията на градския транспорт в България да стане за две години

© Велко Ангелов



Министърът не околната среда и водите Нено Димов заяви пред "Нова телевизия", че очаква през следващите две години транспортът в България масово да се електрифицира. Той уточни, че за този времеви период държавата е отделила 500 млн. лв., които ще отидат покупката на нови електрически автобуси за всички общини в страната.


Димов се похвали, че на последния европейски съвет на екоминистрите е предложил да се създаде фонд за стимулиране на електрификацията. Чрез него можело да се изградят зелени коридори и така електрически превозни средства да могат да се придвижват от Германия до България без проблем. Идеята му била подкрепена от още 6 държави.


Министърът коментира и разпространението на африканска чума по свинете в страната. Вече са установени десетки огнища на заразата, като тя е открита и в няколко големи свинеферми. Вчера премиерът Бойко Борисов заяви, че държавата ще отдели по 300 лв. за всеки домашен двор с прасе, за да бъдат заклани животните с цел да се спре разнасянето на болестта. Освен това той предложи на големите свинекомплекси да отделят по едно малко прасе за компенсация на всеки двор.


"Нашето внимание е да се запазят подпочвените води и да се гарантира питейната вода. Не трябва да има минаване на водата, която се отделя при загробване на прасетата и отива към подпочвените води. Скоростта на решаването на проблема е гаранция за спиране на разпространението", каза още Димов.

Коментари (27)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 12040 Любопитно

    Преди края на мандата?

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  2. 2 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5410 Неутрално

    През цялото време се сучеше за пари и за усвояване.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  3. 3 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 3066 Весело

    Електрификация плюс съветска власт е равно на ...

  4. 4 Профил на danvan
    danvan
    Рейтинг: 1542 Весело

    Дрън дрън пункта Мара ... тоя като каже добър ден обикновено навън има звезди

    Ние сме малък, но изключително прост народ. Sapienti Sat
  5. 5 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5410 Весело

    До коментар [#3] от "SS":

    Правоверен Гербераст ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  6. 6 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5341 Неутрално

    Бургас вече започва, 60 млн. за 56 автобуса. Засилен е интереса и от азиатски, и от европейски производители. Старите 11-12 год. автобуси ще се продадат.
    Европейско мислене!

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  7. 7 Профил на puknatastotinka
    puknatastotinka
    Рейтинг: 1551 Весело

    Този на околната среда ли беше, на електрификацията ли беше или на некологията? Май е на околната среда с електрифицитани авто...комисионни... таковата... буси...

  8. 8 Профил на Finland
    Finland
    Рейтинг: 756 Неутрално

    Кел файда като дизелите бавно, но славно се увеличават?
    Кел файда като ще горим боклук в София!?!

  9. 9 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1272 Любопитно

    Електрическите автобуси няма ли да обезсмислят тролейбусите?

    "The Queen Is Dead" 30 years anniversary
  10. 10 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2528 Неутрално

    то и електронизацията ,особено в здравната система продължава 22 години, та може да отидат и 222 години ,до края на мандата .

  11. 11 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 2268 Неутрално

    Електрическите автобуси няма ли да обезсмислят тролейбусите?
    —цитат от коментар 9 на nv


    При тая цена и такситата може да обезсмислят. Ще е по-престижно да се качиш в екобуса, вместо да пестиш с такси и ония ще си изгубят клиентите.

  12. 12
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  13. 13 Профил на Дедо Крум
    Дедо Крум
    Рейтинг: 1405 Неутрално

    Нено Димов не може да схване, че тролеите са тромави, нямат автономия на движението , а автобуси с електрически двигатели не са по силите на бюджета. Освен ако не се кани да тури по пет лева билета, което е и целта му. Грабежът винаги стои пред всичко друго в намеренията на ГЕРБ.

    Дедо Крум
  14. 14 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1646 Неутрално

    До коментар [#13] от "Дедо Крум":

    Тролеите ли са тромави? Голям майтап.

    Напротив, ако говорим за електрификация на градския транспорт, точно тролеите трябва да бъдат приоритет.
    Електрическите автобуси са само за заблуда и гушене на едни пари.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  15. 15 Профил на UJC4040
    UJC4040
    Рейтинг: 542 Неутрално

    До коментар [#14] от "БМЗ":
    Ако оствим настрана гушенето, трябва да се сравнят разходите - колко струва тролейбус+поддръжка на контактна мрежа с разходите на електробуса. Голям плюс за тях би трябвало да е евтиният нощен ток. Казвам би трябвало, защото и в цената на тока се включва серозно гушене. Така че има твърде много неизвестни, скрити за публиката.

    По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.
  16. 16 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1646 Неутрално

    До коментар [#15] от "UJC4040":

    С тролейбуса имаш неограничена ел. енергия за движение + климатик.
    А на тия електробуси колко ще им удържи батерията, година, две? И колко струва една нова батерия?

    Не виждам често някой да човърка по контактната мрежа на тролеите, т.е. поддръжката едва ли е толкова скъпа и сложна.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  17. 17 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 2169 Неутрално

    Борисов и неговата пасмина доказаха, че не могат да управляват. И този мандат не може да изкара

  18. 18
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото е на чужд език

  19. 19 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3629 Неутрално

    Больше троллейбусов нада
    —цитат от коментар 18 на Нагъл чекист


    Надо совецкая власт + електрификация мозга дураков!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  20. 20 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 909 Неутрално

    Колко хубаво звучи, но за съжаление е просто поредната лъжа. Нека напомня на др. Димов, че втория град в България няма дори градски транспорт( автобусчетата работещи до 20ч., няма как да бъдат гр. транспорт!), да не говорим за убития от години тролейбусен транспорт, и никога не сбъдващите се мечти за трамваи и S bahn.
    За сметка на това София има 4 вида гр. транспорт, три от които електрически. Та може би пак става въпрос за софия, като манистъра просто се е обЪркАл че става въпрос за провинцията

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  21. 21 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 1789 Неутрално

    Електрическите автобуси няма ли да обезсмислят тролейбусите?
    —цитат от коментар 9 на nv


    Не, защото тролеите винаги ще са по-доброто средство с по-ниската си цена и по-високата надеждност . Единственият недостатък на тролеите е нуждата от изграждане на контактна мрежа, ерго - по-ниската гъвкавост на маршрутите. Затова те се използват по натоварени линии с голяма устойчивост на пътникопотока. В София има доста автобусни линии, които плачат за електрифициране с тролеи - всичко, което движи по България и Цариградско, 83, 111 и какво ли още не.
    Обратното - електробусите печелят с гъвкавостта си и би следвало да се ползват по линии, които не са особено натоварени, поради което изграждането на контактна мрежа там е нерентабилно. По-доброто решение са за крайни квартали и довеждащ транспорт.

    Истинско удоволствие за полуграмотни хора, като мен, е да общуват с големите демократично-джазови интелектуалци от форума на Дневник!
  22. 22 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 1789 Неутрално

    Колко хубаво звучи, но за съжаление е просто поредната лъжа. Нека напомня на др. Димов, че втория град в България няма дори градски транспорт( автобусчетата работещи до 20ч., няма как да бъдат гр. транспорт!), да не говорим за убития от години тролейбусен транспорт, и никога не сбъдващите се мечти за трамваи и S bahn.За сметка на това София има 4 вида гр. транспорт, три от които електрически. Та може би пак става въпрос за софия, като манистъра просто се е обЪркАл че става въпрос за провинцията
    —цитат от коментар 20 на traveler1


    Ако трябва да сме честни, при такава целева инвестиция акцентът наистина трябва да е върху големите провинциални градове - Пловдив, Варна, Бургас и пр. София има сили да се справя и сама.

    Истинско удоволствие за полуграмотни хора, като мен, е да общуват с големите демократично-джазови интелектуалци от форума на Дневник!
  23. 23 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9173 Неутрално

    И ние очаквахме много от Нено Димов, но не се случи. Поне не така, както очаквахме.

  24. 24 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1627 Неутрално

    "Нено Димов ... очаква през следващите две години транспортът в България масово да се електрифицира. Той уточни, че за този времеви период държавата е отделила 500 млн. лв., които ще отидат покупката на нови електрически автобуси за всички общини в страната."
    Нено Димов не изневерява на стила си - необмислени изкавания, в които винаги присъства наглост.
    1. Ще осигурява електрически автобуси за всички общини!?!?!? Дори и за малките, включително и тези с център голямо село?
    2. За да осъществи идеята държавата, респ. министърът ще инвестира 500 милиона лева. Сумата не е малка за възможностите на бюджета. Заделили са ги. Как и откъде? Нови заеми? Които все пак трябва да се връщат. Внучетата на много тъщи отказаха участие в тази дейност.
    3. Електрификацията поставя изиквания към икономиката. Особено към производството на електроенергия. Дали в България има достатъчно като капацитет и надеждност източници, т.е. производители на електроенергия. Може би министърът предполага, че ще се изградят нови мощности. Но за това са необходими по-дълги периоди.

  25. 25 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1627 Неутрално

    И ние очаквахме много от Нено Димов, но не се случи. Поне не така, както очаквахме.
    —цитат от коментар 23 на Роси

    Роси, кои сте вие? Какво "много" сте очаквали от министър Нено Димов? Защо?

  26. 26 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 1338 Неутрално

    Нено както винаги в крак с времето!
    Спомена се по-горе Бургас с близо по милион на автобус. Все си мисля, че транспорт на метан или етанол е по-евтино, но явно това е без значение. Трябва да се усвояват средствата!

  27. 27 Профил на waldmeister
    waldmeister
    Рейтинг: 324 Неутрално

    Нено Димов вероятно очаква най-сетне да престанат да му досаждат с глобалното затопляне, опазването на природната среда, замърсяването на въздуха в градовете, контрола над старите автомобили, презастрояването и пр. дребнавости...

    waldmeister




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK