Нено Димов очаква електрификацията на градския транспорт в България да стане за две години

Нено Димов очаква електрификацията на градския транспорт в България да стане за две години

© Велко Ангелов



Министърът не околната среда и водите Нено Димов заяви пред "Нова телевизия", че очаква през следващите две години транспортът в България масово да се електрифицира. Той уточни, че за този времеви период държавата е отделила 500 млн. лв., които ще отидат покупката на нови електрически автобуси за всички общини в страната.


Димов се похвали, че на последния европейски съвет на екоминистрите е предложил да се създаде фонд за стимулиране на електрификацията. Чрез него можело да се изградят зелени коридори и така електрически превозни средства да могат да се придвижват от Германия до България без проблем. Идеята му била подкрепена от още 6 държави.


Министърът коментира и разпространението на африканска чума по свинете в страната. Вече са установени десетки огнища на заразата, като тя е открита и в няколко големи свинеферми. Вчера премиерът Бойко Борисов заяви, че държавата ще отдели по 300 лв. за всеки домашен двор с прасе, за да бъдат заклани животните с цел да се спре разнасянето на болестта. Освен това той предложи на големите свинекомплекси да отделят по едно малко прасе за компенсация на всеки двор.


"Нашето внимание е да се запазят подпочвените води и да се гарантира питейната вода. Не трябва да има минаване на водата, която се отделя при загробване на прасетата и отива към подпочвените води. Скоростта на решаването на проблема е гаранция за спиране на разпространението", каза още Димов.

Коментари (33)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10407 Любопитно

    Преди края на мандата?

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  2. 2 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5611 Неутрално

    През цялото време се сучеше за пари и за усвояване.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  3. 3 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 2666 Весело

    Електрификация плюс съветска власт е равно на ...

  4. 4 Профил на danvan
    danvan
    Рейтинг: 896 Весело

    Дрън дрън пункта Мара ... тоя като каже добър ден обикновено навън има звезди

    Ние сме малък, но изключително прост народ. Sapienti Sat
  5. 5 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5611 Весело

    До коментар [#3] от "SS":

    Правоверен Гербераст ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  6. 6 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4752 Неутрално

    Бургас вече започва, 60 млн. за 56 автобуса. Засилен е интереса и от азиатски, и от европейски производители. Старите 11-12 год. автобуси ще се продадат.
    Европейско мислене!

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, вследстие на което, на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  7. 7 Профил на puknatastotinka
    puknatastotinka
    Рейтинг: 1124 Весело

    Този на околната среда ли беше, на електрификацията ли беше или на некологията? Май е на околната среда с електрифицитани авто...комисионни... таковата... буси...

  8. 8 Профил на Finland
    Finland
    Рейтинг: 752 Неутрално

    Кел файда като дизелите бавно, но славно се увеличават?
    Кел файда като ще горим боклук в София!?!

  9. 9 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1245 Любопитно

    Електрическите автобуси няма ли да обезсмислят тролейбусите?

    Автентичните десни cinik и niksan1 ще гласуват за Мая Манолова на балотажа.
  10. 10 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2414 Неутрално

    то и електронизацията ,особено в здравната система продължава 22 години, та може да отидат и 222 години ,до края на мандата .

  11. 11 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 1751 Неутрално

    Електрическите автобуси няма ли да обезсмислят тролейбусите?
    —цитат от коментар 9 на nv


    При тая цена и такситата може да обезсмислят. Ще е по-престижно да се качиш в екобуса, вместо да пестиш с такси и ония ще си изгубят клиентите.

  12. 12
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  13. 13 Профил на Дедо Крум
    Дедо Крум
    Рейтинг: 317 Неутрално

    Нено Димов не може да схване, че тролеите са тромави, нямат автономия на движението , а автобуси с електрически двигатели не са по силите на бюджета. Освен ако не се кани да тури по пет лева билета, което е и целта му. Грабежът винаги стои пред всичко друго в намеренията на ГЕРБ.

    Дедо Крум
  14. 14 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1327 Неутрално

    До коментар [#13] от "Дедо Крум":

    Тролеите ли са тромави? Голям майтап.

    Напротив, ако говорим за електрификация на градския транспорт, точно тролеите трябва да бъдат приоритет.
    Електрическите автобуси са само за заблуда и гушене на едни пари.

    Мачкай климатичния чейндж!
  15. 15 Профил на UJC4040
    UJC4040
    Рейтинг: 536 Неутрално

    До коментар [#14] от "БМЗ":
    Ако оствим настрана гушенето, трябва да се сравнят разходите - колко струва тролейбус+поддръжка на контактна мрежа с разходите на електробуса. Голям плюс за тях би трябвало да е евтиният нощен ток. Казвам би трябвало, защото и в цената на тока се включва серозно гушене. Така че има твърде много неизвестни, скрити за публиката.

    По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.
  16. 16 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1327 Неутрално

    До коментар [#15] от "UJC4040":

    С тролейбуса имаш неограничена ел. енергия за движение + климатик.
    А на тия електробуси колко ще им удържи батерията, година, две? И колко струва една нова батерия?

    Не виждам често някой да човърка по контактната мрежа на тролеите, т.е. поддръжката едва ли е толкова скъпа и сложна.

    Мачкай климатичния чейндж!
  17. 17 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1799 Неутрално

    Борисов и неговата пасмина доказаха, че не могат да управляват. И този мандат не може да изкара

  18. 18
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото е на чужд език

  19. 19 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3279 Неутрално

    Больше троллейбусов нада
    —цитат от коментар 18 на Нагъл чекист


    Надо совецкая власт + електрификация мозга дураков!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  20. 20 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 961 Неутрално

    Колко хубаво звучи, но за съжаление е просто поредната лъжа. Нека напомня на др. Димов, че втория град в България няма дори градски транспорт( автобусчетата работещи до 20ч., няма как да бъдат гр. транспорт!), да не говорим за убития от години тролейбусен транспорт, и никога не сбъдващите се мечти за трамваи и S bahn.
    За сметка на това София има 4 вида гр. транспорт, три от които електрически. Та може би пак става въпрос за софия, като манистъра просто се е обЪркАл че става въпрос за провинцията

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  21. 21 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 1348 Неутрално

    Електрическите автобуси няма ли да обезсмислят тролейбусите?
    —цитат от коментар 9 на nv


    Не, защото тролеите винаги ще са по-доброто средство с по-ниската си цена и по-високата надеждност . Единственият недостатък на тролеите е нуждата от изграждане на контактна мрежа, ерго - по-ниската гъвкавост на маршрутите. Затова те се използват по натоварени линии с голяма устойчивост на пътникопотока. В София има доста автобусни линии, които плачат за електрифициране с тролеи - всичко, което движи по България и Цариградско, 83, 111 и какво ли още не.
    Обратното - електробусите печелят с гъвкавостта си и би следвало да се ползват по линии, които не са особено натоварени, поради което изграждането на контактна мрежа там е нерентабилно. По-доброто решение са за крайни квартали и довеждащ транспорт.

    Истинско удоволствие за полуграмотни хора, като мен, е да общуват с големите демократично-джазови интелектуалци от форума на Дневник!
  22. 22 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 1348 Неутрално

    Колко хубаво звучи, но за съжаление е просто поредната лъжа. Нека напомня на др. Димов, че втория град в България няма дори градски транспорт( автобусчетата работещи до 20ч., няма как да бъдат гр. транспорт!), да не говорим за убития от години тролейбусен транспорт, и никога не сбъдващите се мечти за трамваи и S bahn.За сметка на това София има 4 вида гр. транспорт, три от които електрически. Та може би пак става въпрос за софия, като манистъра просто се е обЪркАл че става въпрос за провинцията
    —цитат от коментар 20 на traveler1


    Ако трябва да сме честни, при такава целева инвестиция акцентът наистина трябва да е върху големите провинциални градове - Пловдив, Варна, Бургас и пр. София има сили да се справя и сама.

    Истинско удоволствие за полуграмотни хора, като мен, е да общуват с големите демократично-джазови интелектуалци от форума на Дневник!
  23. 23 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8726 Неутрално

    И ние очаквахме много от Нено Димов, но не се случи. Поне не така, както очаквахме.

  24. 24 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 963 Неутрално

    "Нено Димов ... очаква през следващите две години транспортът в България масово да се електрифицира. Той уточни, че за този времеви период държавата е отделила 500 млн. лв., които ще отидат покупката на нови електрически автобуси за всички общини в страната."
    Нено Димов не изневерява на стила си - необмислени изкавания, в които винаги присъства наглост.
    1. Ще осигурява електрически автобуси за всички общини!?!?!? Дори и за малките, включително и тези с център голямо село?
    2. За да осъществи идеята държавата, респ. министърът ще инвестира 500 милиона лева. Сумата не е малка за възможностите на бюджета. Заделили са ги. Как и откъде? Нови заеми? Които все пак трябва да се връщат. Внучетата на много тъщи отказаха участие в тази дейност.
    3. Електрификацията поставя изиквания към икономиката. Особено към производството на електроенергия. Дали в България има достатъчно като капацитет и надеждност източници, т.е. производители на електроенергия. Може би министърът предполага, че ще се изградят нови мощности. Но за това са необходими по-дълги периоди.

  25. 25 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 963 Неутрално

    И ние очаквахме много от Нено Димов, но не се случи. Поне не така, както очаквахме.
    —цитат от коментар 23 на Роси

    Роси, кои сте вие? Какво "много" сте очаквали от министър Нено Димов? Защо?

  26. 26 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 1080 Неутрално

    Нено както винаги в крак с времето!
    Спомена се по-горе Бургас с близо по милион на автобус. Все си мисля, че транспорт на метан или етанол е по-евтино, но явно това е без значение. Трябва да се усвояват средствата!

  27. 27 Профил на waldmeister
    waldmeister
    Рейтинг: 334 Неутрално

    Нено Димов вероятно очаква най-сетне да престанат да му досаждат с глобалното затопляне, опазването на природната среда, замърсяването на въздуха в градовете, контрола над старите автомобили, презастрояването и пр. дребнавости...

    waldmeister
  28. 28 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2478 Неутрално

    Кел файда като дизелите бавно, но славно се увеличават?Кел файда като ще горим боклук в София!?!
    —цитат от коментар 8 на Finland


    Намаляваме СО2 и с дизелите , и с РДФ горивата (те са и ВЕИ) !

    Това са заветите на Грета Тунберг!

    Ще им се на Ушанките умно-красивци , да идва газ в България и "Газпром" да потрива ръце, ама нанайс!

    Тука е ЕС!



    Тука разчитаме на нисковъглеродни , електрични технологии..!



    ----------------

    "Наблюдават се тенденции към увеличаване на дела от енергийните нужди на Европа, който се задоволява от чисти и възобновяеми енергийни източници. Но в България това тепърва навлиза. Опитите на различни ТЕЦ-ове да внедряват нови технологии в производство на топло и електроенергия по примера на развитите европейски страни, биват посрещнати с недоволство и насаждане на обществено напрежение поради липса на информация или по-вероятно по умишлена липса на информация, или накратко казано по политически причини.

    Нека разгледаме два алтернативни и също толкова ефективни начини за производство на топло или електроенергия - горенето на RDF и отпадна биомаса, която включва всеки продукт от растителен произход.

    Една от най-интересните технологии е горенето на RDF, който представлява предварително сепариран и третиран отпадък.."

    ---------------

    "Климатът ни се променя. Ние трябва да намалим емисиите на парникови газове, за да ограничим темпа на изменение на климата, като същевременно вземем мерки, които да ни помогнат да се подготвим за настоящите и бъдещите въздействия. Тези две направления на действие изискват безпрецедентно пренасочване на инвестиции. Това беше отбелязано на конференцията по въпросите на климата в Париж и наскоро проведената конференция в Маракеш. Финансовият сектор може и ще изиграе ключова роля, подкрепяйки прехода на Европа към нисковъглеродно, устойчиво на изменението на климата общество."

    ---------------------
    Лъже ги яко акълът противниците на ВЕИ !
    Не само няма да се взема природен газ от техния "Газпром", ами и ще се намалява!

    Ще се добива енергия от алтернативни , нисковъглеродни източници, а с нея ще задвижваме електро-коли!
    -------------------------

    "С инсталацията за производство на топлинна енергия от РДФ-горивото, произведено от преработени битови отпадъци, гарантираме екологично, сигурно и дълготрайно решение за управлението на отпадъците на София.
    С разработения проект София ще кандидатства за безвъзмездно финансиране пред Европейската комисия, като избраната технология е съобразена с най-добрите налични технологии, които единствено се финансират по оперативните програми.

    Цели:

    С инсталацията за производство на топлинна енергия от РДФ постигаме следните резултати:

    Намаляваме емисиите въглеродни оксиди с 87,2 т/г (7%).

    Произвеждаме 58 MW топлинна енергия за 40 000 домакинства.

    Произвеждаме 20 MW електро енергия за 30 000 домакинства.

    Осигуряваме максимално високи екологични стандарти и най-висока степен на сигурност

    Спестяваме 17 млн. лв. на година от такса за депониране, която през 2020 г. ще е 95 лв. на тон.

    Спестяваме 65 млн. куб. м природен газ, който заместваме с РДФ-гориво.

    Спестяваме между 15 и 18 млн. евро от природния газ, който заместваме с РДФ-гориво.

    Спестяваме 5 млн. лв., които в момента плащаме на циментовите заводи за оползотворяване на РДФ-горивото от завода за отпадъци.

    Капацитетът на инсталацията на София е за оползотворяване на 180 000 тона РДФ. От него ще се произвеждат 58 MWt топлинна енергия и 20 Mwe електрическа енергия. Количеството произведена топлинна енергия е достатъчна да осигури нуждите на 40 000 домакинства, а електроенергията – за 30 000 домакинства.
    Между 15 и 18 млн. евро на година ще са спестяванията от намалените доставки на природен газ.
    Оперативните разходи на инсталацията са 6-7 млн. евро.
    Реализираните приходи от изграждането на инсталацията са 10 млн. евро на годишна база..."
    --------------------
    Комуто се не харесва - чемодан, вокзал, Масква!

    Там има много природен газ - ще рахатясат!

  29. 29 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2478 Неутрално

    Нено както винаги в крак с времето!Спомена се по-горе Бургас с близо по милион на автобус. Все си мисля, че транспорт на метан или етанол е по-евтино, но явно това е без значение. Трябва да се усвояват средствата!
    —цитат от коментар 26 на мики маус


    По-евтино е с природен газ , но къде отива Парниковият ефект и Затоплянето?
    По-малко парникови газове - това е идеята!

  30. 30 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2478 Неутрално

    Нено както винаги в крак с времето!Спомена се по-горе Бургас с близо по милион на автобус.
    —цитат от коментар 26 на мики маус


    Като не се спомена ЗА ПРОКАРВАНЕТО НА КАБЕЛИ (разбиване на асфалта, изкоп, доставка и полагане кабели, възстановяване на тротоари и асфалт) и за зарядните станции на последните спирки!

    Ерго - парите ще са над милион!

  31. 31 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2478 Неутрално

    И ние очаквахме много от Нено Димов, но не се случи. Поне не така, както очаквахме.
    —цитат от коментар 23 на Роси

    Нещата вървят ..
    БСП слагат пръти в навлизането на РДФ нискоемисионните горива на Ковачки ..
    Eвропейският Съюз пое път към въглеродна неутралност и ВЕИ енергетика..
    Революционна крачка, по този път, бе да се обяви RDF за нисковъглеродно ВЕИ гориво!

    Първа стъпка- RDF балите, био-остатъци, дърва и пелети бяха обявени за ВЕИ и за карбон-неутрал..!



    Второ-започнаха да се използват!



    "Burning wood is considered carbon-neutral because it does not increase the amount of carbon dioxide .."



    Mи ето ги официалните документи на ЕС:

    https://ec.europa.eu/environment/waste/studies/pdf...
    Waste Management Options and Climate Change:

    Combustion of RDF as a coal substitute in power stations or cement kilns gives ...... plastic waste, resulting in a virtually neutral (-10 kg CO2 eq/tonne)..
    ------------------
    Eй в Германия!
    https://de.wikipedia.org/wiki/Ersatzbrennstoffkraf...
    Ей ги ТЕЦ на RDF, а башка има и инсенератори и когенерации ..

  32. 32 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2478 Неутрално


    При тая цена и такситата може да обезсмислят. Ще е по-престижно да се качиш в екобуса, вместо да пестиш с такси и ония ще си изгубят клиентите.
    —цитат от коментар 11 на usero


    Абсолютен престиж ще е да си на еко-енергия!
    А ако си на РДФ нисковъглеродни горива и в печката си във "Факултета" ще е върховен престиж!
    Зелени технологии!

    Така е вече не само в циментовата индустрия , а и навсякъде!
    А ето и постигнатото :
    ------------------------------
    "Алтернатива на депонирането е използването на нерециклируемите отпадъци като гориво в циментовата индустрия. Такъв пример в България е заводът Девня Цимент. Голямо количество от отпадъците на Варненска област, биват оползотворени именно там, което значително намалява процента на депониране в региона.
    Усвояването на нерециклируеми отпадъци като алтернативно гориво става възможно след инвестиция от 320 милиона лева през 2014 за изграждане на нова инсталация за производство, което печели на компанията редица награди като „Инвеститор на годината“, „Сграда на годината„ и „Най-зелена компания“ в категория тежка индустрия, заради приноса на проекта към устойчивото развитие на местно и национално ниво."

    Най-зелената компания!
    Така се печели престиж .. никой вече няма да се качва на таксита , а ще е в по-престижния еко-транспорт, нито ще се топли с нещо друго освен с сортирани ТБО ..

  33. 33 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2478 Неутрално

    До коментар [#14] от "БМЗ":Ако оствим настрана гушенето, трябва да се сравнят разходите - колко струва тролейбус+поддръжка на контактна мрежа с разходите на електробуса. Голям плюс за тях би трябвало да е евтиният нощен ток. .
    —цитат от коментар 15 на UJC4040

    Тролейбусите могат да се пускат да вървят с голяма скорост нощно време!
    Така ще е далавера от тока!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK