Вицепремиер иска до 15 години затвор и забрана за посещение на държави от ЕС за хакерски атаки




Вицепремиерът Марияна Николова заяви пред "Нова телевизия", че ще направи предложение за промяна на Наказателния кодекс, с която да бъдат увеличени наказанията за компютърни престъпления. По думите ѝ наскоро Съветът на Европа е приел наредба, регламентираща редица санкции срещу хакери, които правят пробиви в страни - членки на Европейския съюз, и предстои България да синхронизира законодателството си с европейското.


Николова уточни, че в момента наказанията за компютърно престъпления са в порядъка от 2 до 8 години затвор. Освен това и глобите не били достатъчно големи, като тя ще поиска и тяхното увеличение.


"Ще предложа от 5 до 15 години затвор за подобни престъпления, в които попадат проникването и хакването на пароли. В закона ще се уточнят какви са точно видовите компютърни престъпленията. На европейско ниво санкциите са значителни. Една от тях е хакерът да не може да влиза в нито една държава в ЕС. Освен това ще му бъдат блокирани банковите сметки и имуществото. Всеки хакер трябва да знае, че ще го грозят най-тежки санкции. Това Съвета на Европа наскоро го прие", каза Николова.


Тя добави, че хакерските атаки са проблем на Европа в последните години. Като пример даде Германия, откъдето излезли "милиарди левове" след подобни престъпления. Именно заради това са направени и първите промени в Закона за електронното управление.


Думите ѝ идват след скандала с изтичането на данните на над 5 млн. българи от електронните масиви на Националната агенция за приходите. Към момента по случая обвиняеми са управителят на фирмата "ТАД груп" Иван Тодоров, както и двама негови служители.


По думите ѝ предложението да поеме Съвета по киберсигурността е било отправено лично от премиера Бойко Борисов, като уточни, че това е станало на 19 август. Това е само ден след изказването на съпредседателя на "Обединени патриоти" Валери Симеонов, че през септември може да има промени в управляващата коалиция. Николова зае вицепремиерския пост именно от Симеонов, като преди това беше началник на кабинета му.


"Назначението ми начело на Съвета по киберсигурност няма връзка с изявления на политически лидери. Тук става въпрос за ресорна отговорност и експертиза", уточни Николова.


Още с каква експертиза разполага вицепремиерът Марияна Николова четете тук.


Всичко, което трябва да знаете за:

Назаем от ...

Коментари (108)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Платон  Фъшкиев
    Платон Фъшкиев
    Рейтинг: 2696 Любопитно

    Ами то в САЩ са дори и по-строги!Иначе психясалите лигльовци се самозабравят и си самовнушават,че са богоравни!

    Група млади затоплисти чисти океан от глисти,вдъхновени либерали пляскат в езеро педали. BACHO LUD
  2. 2 Профил на Stewie
    Stewie
    Рейтинг: 1998 Весело

    ццц ,патриотична калинка ,строга калинка

  3. 3 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 808 Неутрално

    Още една "експертка" по дигитализацията ... сал Мичето Неделчева не ни стига ?!

  4. 4 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 1012 Неутрално

    Хакерът непременно да се въоръжи. Става по-разумно наред с хакването и да гръмне някой.

  5. 5 Профил на rumen_s
    rumen_s
    Рейтинг: 661 Неутрално

    Поредната много знаеща калинка. До следващия случай когато нещо ще гръмне след ТР, НАП и т.н.

  6. 6 Профил на Mike Crazy
    Mike Crazy
    Рейтинг: 517 Неутрално

    Льоши времена настават за "умнокрасивите" терористи от радикалното БКП - ДСБ! И на гьобелсовите им медии посягат, и на сополивите хакерчета, които изпълняват терористични акции по заръка на Лабараторията, Позитано и Сарая... КОЙ? посегна на дръгалефската "демокрация" от сталински тип?

  7. 7 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2039 Неутрално

    С всички други престъпления се оправихме, само с кибератаките остана...

  8. 8 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 1012 Неутрално

    С голяма мъка изгледах интервюто на госпожата. Добре, че заради мижавия си размер и предимно хартиена администрация, сме тотално безинтересни за истинските криминални хакерски организации. Ако тия "ръководни" кадри ще се занимават с киберсигурност, Господ да пази България ...

  9. 9 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 4211 Неутрално

    ".....Една от тях е хакерът да не може да влиза в нито една държава в ЕС....."
    ....................................
    Ще напълнят путинославна Рус с хакери.

  10. 10 Профил на Opportunity
    Opportunity
    Рейтинг: 3156 Неутрално

    До коментар [#6] от "Mike Crazy":

    ми аз се чудех да ставам ли хакер, ама май по-добре да стана мутра, може и в политиката да вляза...

    The Universe is under no obligation to make sense to you.
  11. 11 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2092 Неутрално

    Хакерът у нас е враг на народа. Защото е враг на избраните от народа, показвайки истинските им лица.

  12. 12 Профил на Kamenarski
    Kamenarski
    Рейтинг: 1722 Весело

    До коментар [#6] от "Mike Crazy":ми аз се чудех да ставам ли хакер, ама май по-добре да стана мутра, може и в политиката да вляза...
    —цитат от коментар 10 на Opportunity


    Хахаха...
    +++

    НЕ ЦЪКАЙТЕ МИНУСИ НА ТРОЛА! ТЕ ПЕЧЕЛЯТ ДЕНЬГИ И ОТ ТОВА!
  13. 13 Профил на бабачко
    бабачко
    Рейтинг: 679 Неутрално

    На въпрос на водещия Виктор "Вие разбирате ли от компютри?" (добре, че не го замени с "компоти"), въпросната г-жа отговори с такава обща фраза, че сигурно си е помислила , че става въпрос, че може да работи с браузъра и някое офис приложение ... Но на мен като послушах известно време глупостите, които изстреля по време на интервюто и в главата ми отчетливо зазвуча "Калника, малинка, калинка моя". И тези ми отговарят по въпроси, от които зависи националната сигурност??? Бог да ни опази. Затова ЕГН-тата на всички са в замундата и по торент тракерите и ще си циркулират из интернет мрежата, докато я има

    искаш нов монитор? изтрий тук: ##############
  14. 14 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 1411 Весело

    да внимават с пръскачките...ако хакнат пръскачките 30г или доживот...няма да се дават на разни хакерчета яяя....

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  15. 15 Профил на Mike Crazy
    Mike Crazy
    Рейтинг: 517 Неутрално

    До коментар [#6] от "Mike Crazy":ми аз се чудех да ставам ли хакер, ама май по-добре да стана мутра, може и в политиката да вляза...
    —цитат от коментар 10 на Opportunity


    Закъснял си, чадо! Кога мургавият създаваше мутрите, ти де блея?

    "Новото лице на СДС пъпчаса от мутри"

    https://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/1996/09/23/1010877_novoto_lice_na_sds_pupchasa_ot_mutri/

    Кръгът “Олимп” е свързан със СИКФирма на Славчо Христов и Малкия Маргин правила рекламната кампания на пловдивския кмет

    https://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2000/04/28/255458_krugut_olimp_e_svurzan_sus_sik/

    Командира и фамилия със златни имоти на Златните

    https://www.monitor.bg/bg/a/view/89361-Командира-и-фамилия-със-златни-имоти-на-Златните

  16. 16 Профил на бабачко
    бабачко
    Рейтинг: 679 Неутрално

    "Новото лице на СДС пъпчаса от мутри"

    https://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/1996/09/23/1010877_novoto_lice_na_sds_
    —цитат от коментар 15 на Mike Crazy


    Ей цървул, недодялан, що не постнеш нещо и за Любен Гоцев, Мултигруп, Карамански, че и за Пеевски, че има една снимка с Илия Павлов, още като прохождащ пубертет-милионер???

    искаш нов монитор? изтрий тук: ##############
  17. 17 Профил на Mike Crazy
    Mike Crazy
    Рейтинг: 517 Неутрално

    Затова ЕГН-тата на всички са в замундата и по торент тракерите и ще си циркулират из интернет мрежата, докато я има
    —цитат от коментар 13 на бабачко


    ЕГН-тата ни са в мрежата не благодарение на "калинките", а благодарение на торните комунистически бръмбари от ДСБ, които тоже си нямат хабер от компютри, но като всяка терористична банда, плащат с крадените пари на Цветан Василев на други престъпници, за да рушат държавата и да съсипват живота на гражданите. За което ги очакват дълги години в компанията на други мургавелковци. Не забравяйте, че арестуваните по атаката срещу НАП в момента "пеят" в следствието и то не "Калинка моя", а далеч по-интересни неща...

  18. 18 Профил на J.J.
    J.J.
    Рейтинг: 871 Неутрално

    Доста жалко е вицепремиер да не знае разликите между Съвет на Европа, Европейски съвет, Съвет на ЕС. Нито един от трите, разбира се, не приема "наредби". Най-вероятно е имала предвид Съвета на ЕС и тази инициатива на ЕК: https://ec.europa.eu/digital-single-market/en/tackling-online-disinformation

  19. 19 Профил на Kamenarski
    Kamenarski
    Рейтинг: 1722 Неутрално

    Абе има една приказка - покритото мляко котките не го ближели, ама на тъпи калинки гербави кво да обясняваш...
    Откъдето и да го погледнеш - държавната администрация е надупена, със свалени гащи.
    Това си е чиста покана... и то не само за "нашите" хакерчета.
    Имаме си късмет, че никой "външен" не се е заинтересувал "по - сериозно" все още от смръдливата ни кочина в която дрОгарЕте от герб превърнаха България!
    ГНУС!

    НЕ ЦЪКАЙТЕ МИНУСИ НА ТРОЛА! ТЕ ПЕЧЕЛЯТ ДЕНЬГИ И ОТ ТОВА!
  20. 20 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1091 Весело

    хахахахаха

    то и аз искам да има ЗАТВОР ЗА ПОЛИТИЧЕСКА ПРОСТИТУЦИЯ И ПРОСТОТИЯ ама ...

  21. 21 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 1012 Неутрално

    До коментар [#18] от "J.J.":

    Госпожата категорично заяви няколко пъти, че е избрана да ръководи, и не е нужно да разбира от каквото и да е. Даже и от варене на компоти не трябва.

  22. 22 Профил на Дедо Лойко
    Дедо Лойко
    Рейтинг: 1226 Неутрално

    Борисов:"Калинка, калинка, калинка мая"

    Vernam Cipher
  23. 23
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  24. 24 Профил на бабачко
    бабачко
    Рейтинг: 679 Неутрално

    ЕГН-тата ни са в мрежата не благодарение на "калинките", а благодарение на торните комунистически бръмбари от ДСБ, които тоже си нямат хабер от компютри, но като всяка терористична банда, плащат с крадените пари на Цветан Василев на други престъпници, за да рушат държавата и да съсипват живота на гражданите. За което ги очакват дълги години в компанията на други мургавелковци. Не забравяйте, че арестуваните по атаката срещу НАП в момента "пеят" в следствието и то не "Калинка моя", а далеч по-интересни неща...
    —цитат от коментар 17 на Mike Crazy


    Виктор много правилно я попита: "Кой е по-виновен? Тоя, който е влязъл в отключената врата или този, който не я е заключил?" Но, на вас герберските тролове няма какво да се обяснява. А водещия Виктор го виждам като следващия, който Домуса ще нарита, че задава неудобни на властта въпроси ...

    искаш нов монитор? изтрий тук: ##############
  25. 25 Профил на Анти Шишковци
    Анти Шишковци
    Рейтинг: 667 Неутрално

    Всъщност, целта на нейното назначение е имитация на киберсигурност и защита на мафията, превзела държавата. Тя много добре знае, като бивш служител на ключова позиция в земеделието, че примерно сървърите на електронния кадастър са в офиса на разпределителя на порциите на Стамболийски. Покрай секретарстването на оня селски тарикат с лисичата муцуна от Бургас, разбра, че в ЕСГРАОН има налични около 400 000.00 мъртви души под "дистрибуцията" на същия този разпределител на порции. Знае много добре защо за четвърти път се прави имитация за провеждане на търг за електронни паспорти. Защото ако се внедрят, държавата е длъжна да свърже информационно базите данни на всички структури, свързани със статистика, контрол, отчетност, изборно натаманяване и д-р., които изискват организационни и технологични мерки за киберсигурност. Но не знае какво е превенция за киберсигурност. Защото при превантивните мерки ще лъснат много нещица и възможностите на някои, като кръглоокия (Ментата), който отговаря за ДДС измамите ще бъдат сериозно ограничени, ще има проблем между митниците и приходните агенции за контрабандистите на едро, покровителствани от властта през службите. Най-важното е, че при вндряване на електронни паспорти и добре построена и поддържана система за съхранение на данните в паспортите, примерно наизборите ще показват съвсем други резултати. Затова е необходима бухалка, която да отговори на обществения натиск за промяна и калинки на всички нива в управлението на държавата, които по "естествен" начин да обслужват мафията, създадена от ДС и развивана от техните наследници. Най-добрия вариант за мафията е да се създаде устойчивост на съществуването си под формата на прокурорска демоКРАТура. А калинките ще се борят с изкуствено създадени проблеми като хакването на НАП, представено по смешен начин като организиран тероризъм против държавата. А това, че всички информационни системи са построени съзнателно така, че който не иска, само той не може да си източи информация от тях, със сигурност новото величие по електронно управление и киберсигурност няма да го забележи.

  26. 26 Профил на jobssboj
    jobssboj
    Рейтинг: 1145 Неутрално

    Айде щом този толуп ще отговаря за киберсигурността в България направо отивайте в църква и палете свещ. Това ако не беше в Абсурдистан щеше да бъде прието за майтап. Луди хора са българете и това си е мечка ги гази вече 30 години а те се радват.

  27. 27 Профил на Kamenarski
    Kamenarski
    Рейтинг: 1722 Весело

    До коментар [#23] от "Mike Crazy":

    Колега, много точно сте си самооприделил ника.
    Хахаха..

    НЕ ЦЪКАЙТЕ МИНУСИ НА ТРОЛА! ТЕ ПЕЧЕЛЯТ ДЕНЬГИ И ОТ ТОВА!
  28. 28 Профил на Mike Crazy
    Mike Crazy
    Рейтинг: 517 Неутрално

    Виктор много правилно я попита: "Кой е по-виновен? Тоя, който е влязъл в отключената врата или този, който не я е заключил?"
    —цитат от коментар 24 на бабачко


    Другарьо, вий за пореден път демонстрирате тоталната неграмотност на радикалната комунистическа шайка ДСБ и феновете й! Няма закон В НИТО ЕДНА ДЪРЖАВА по света, който да вменява вина на този, който "не си е заключил вратата"! Да заключваш или не имота си е въпрос на избор, който всеки свободен гражданин прави! Но навсякъде законът преследва този, който е ПОСЕГНАЛ на чуждата собственост - независимо дали е била заключена или не! Вие посегнахте на данните и вие ги разпространихте - ерго, вие сте престъпниците. Толкова е простичко, че дори и посредствено десебарче би трябвало да може да го разбере. Но явно и с това не се справяте, а инак се обявявате за "умни и красиви", ха-ха-ха-ха...

  29. 29 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3629 Неутрално

    Ами то в САЩ са дори и по-строги!Иначе психясалите лигльовци се самозабравят и си самовнушават,че са богоравни!
    —цитат от коментар 1 на Платон Зурлеф


    Всъщност мириканските и глибални корпорации разполагат и изкупуват анализи на пазарната икономика в ЕС и останалия свят в които използват хакерски данни за анализ на конкуренцията!


    Libertarianism is just anarchy for rich people
  30. 30 Профил на Дедо Лойко
    Дедо Лойко
    Рейтинг: 1226 Неутрално

    Хакерът у нас е враг на народа. Защото е враг на избраните от народа, показвайки истинските им лица.
    —цитат от коментар 11 на Deaddark


    Хубаво исках аз ено време се уча за хакир, ма с таа пойта тъпа глаа... :(

    Vernam Cipher
  31. 31 Профил на Kamenarski
    Kamenarski
    Рейтинг: 1722 Неутрално

    До коментар [#28] от "Mike Crazy":

    Колега, не прекалявайте с лекарствата. Увеличената доза води до различни от обичайните ви симптоми.

    НЕ ЦЪКАЙТЕ МИНУСИ НА ТРОЛА! ТЕ ПЕЧЕЛЯТ ДЕНЬГИ И ОТ ТОВА!
  32. 32 Профил на jobssboj
    jobssboj
    Рейтинг: 1145 Неутрално

    И как точно това чудо на балканската природа на снимката може да менажира проект за киберсигурност а всъщност какъвто и да е проект с изключение опичане на питка във фурна? Ми то трябва да си напълно луд даже да коментираш поредния абсурд у анс. После защо опашките по летищата с емигранти почват от ранни зори до тъмни доби... Ми с глупост + корупция това е неизбежно.

  33. 33 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 3020 Неутрално

    И аз искам да няма корупция и да си изберем прокурор, ама ей на

  34. 34 Профил на бабачко
    бабачко
    Рейтинг: 679 Неутрално

    [quote#28:"Mike Crazy"][/quote]

    Брейййй, герберски трол, откога започна да разбираш от закони? Вземи и прочети GDPR за какво е.

    искаш нов монитор? изтрий тук: ##############
  35. 35 Профил на Дедо Лойко
    Дедо Лойко
    Рейтинг: 1226 Неутрално

    До коментар [#23] от "Mike Crazy":

    Трол-лелко-ГЕРБ, ако погледна през прозореца ти и те вида да са разкарваш по гол трътлест гъз, кой е виновен?

    Vernam Cipher
  36. 36 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2092 Неутрално

    До коментар [#30] от "Дедо Лойко":

  37. 37 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2092 Неутрално

    До коментар [#30] от "Дедо Лойко":

  38. 38 Профил на Паро
    Паро
    Рейтинг: 535 Весело

    [quote#28:"Mike Crazy"][/quote]

    Ти си по-тъп и от вицепремиер(ка). Искаш да кажеш, че тези, дето пишат законите, ще напишат и срещу собствените си безхаберие и некадърност? Законите ги пишат едни хОра, дето изобщо не ги е еня ни за държава, ни за данъкоплатци, ни за логика, ни за ред. При това става дума за държава, която е на автопилот от много години, а капитанът на кораба е неграмотен пират.

  39. 39 Профил на plebs
    plebs
    Рейтинг: 2693 Неутрално

    "За първи път ЕС ще налага санкции на извършителите на кибератаки
    Съветът на ЕС прие мерки, които позволяват на блока да налага санкции на извършителите на кибератаки, които представляват заплаха за Общността или страните членки, включително и кибератаки срещу трети държави и международни организации, където рестриктивните мерки се разглеждат като необходимост за постигане на целите на Общата външна политика и политиката на сигурност, съобщава Съветът.

    Новият санкциониращ режим обхваща кибератаки, които са проведени или са с произход извън ЕС; използвали инфраструктура извън Общността; извършени от физически лица или организации, които са създадени или действат извън ЕС; извършени са с помощта на физически лица или организации, които оперират извън ЕС.

    Опит за извършване на кибератаки с потенциално голямо отражение също ще се покриват от този санкциониращ режим.

    По-конкретно тази работна рамка позволява на ЕС за първи път да налага санкции на лица или организации, които са отговорни за кибератаки или опит за кибернападения, на тези, които предоставят финансова, техническа или материална помощ за такива атаки или тези, които са замесени по други начини. Санкциите може също да бъдат налагани на лица и организации, които са свързани с извършителите на кибератаки.

    Рестриктивните мерки включват забрана за пътуване в ЕС и замразяване на активи на санкционираните лица и компании.

    Работната рамка е изготвена за период от 2 г."

    https://news.bg/world/za-parvi-pat-es-shte-nalaga-sanktsii-na-izvarshitelite-na-kiberataki.html

  40. 40 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2092 Неутрално

    До коментар [#30] от "Дедо Лойко":

    Двама сме - при мен имаше и мързел.
    Дневник - сайта ви е под вдякаква критика - кой поли-оли го измисли това всеки елемент да се зарежда поотделно - надявате се някой да кликне реклама по-погрешка!? Ами вижте в сайтовете, дето това работи - при вас се пускат празни коментари.

  41. 41 Профил на ju.li
    ju.li
    Рейтинг: 1810 Любопитно

    Ми да.
    Който не успява да опази поверените му данни да гние по затворите.
    Лошо няма.
    Ама как ще се справят с прокурорите?

  42. 42 Профил на Паро
    Паро
    Рейтинг: 535 Неутрално

    И как точно това чудо на балканската природа на снимката може да менажира проект за киберсигурност а всъщност какъвто и да е проект с изключение опичане на питка във фурна? Ми то трябва да си напълно луд даже да коментираш поредния абсурд у анс. После защо опашките по летищата с емигранти почват от ранни зори до тъмни доби... Ми с глупост + корупция това е неизбежно.
    —цитат от коментар 32 на jobssboj


    Стръвница е тя, стръвница. Питай Семьон ВарелиеФ, ако на мен не вярваш.

  43. 43 Профил на Mike Crazy
    Mike Crazy
    Рейтинг: 517 Неутрално

    [quote#28:"Mike Crazy"]
    —цитат от коментар 38 на Паро
    Искаш да кажеш, че тези, дето пишат законите, ще напишат и срещу собствените си безхаберие и некадърност? Законите ги пишат едни хОра, дето изобщо не ги е еня ни за държава, ни за данъкоплатци, ни за логика, ни за ред. [/quote]

    Законите ни са едно към едно с тези на ЕС, в който членуваме от 2007 година. Не като текст, а като смисъл и съдържание. Искате да ни речете, че най-старите демокрации в света са изградени от безхаберници и некадърници, а вий - дръгалефските радикални комуня, сте единствените пазители на правовия ред в Еуропата? Буха-ха-ха-ха....

  44. 44 Профил на mara71
    mara71
    Рейтинг: 1024 Неутрално

    Ей сега "феномените" от ТАД хем ще се стреснат, хем ще бъдат унижени от тази неразбираща от киберсигурност жена, но заемаща позиция да предлага промени в законите. И като разберат за многото години затвор, яките глоби и забраната за влизане в страни от ЕС, "феномените" ще пеят, която песен им каже и така ще го бетонират на върха.
    Държавен терор!

  45. 45 Профил на Opportunity
    Opportunity
    Рейтинг: 3156 Неутрално

    Мутрите и калинките нанасят много по-сериозни и трайни вреди на България.
    За тях затвор кога?

    The Universe is under no obligation to make sense to you.
  46. 46 Профил на Дедо Лойко
    Дедо Лойко
    Рейтинг: 1226 Неутрално

    До коментар [#40] от "Deaddark":

    празните коментари мое да са и заради филтрирането/искейпването им -- нали преди година-две можеше да си вкараш жаваскрипт, ма съвсем урбулежката <script>alert('Борисов е гей')</script> и си в джаза. немам спомен кой го беше прайл. и са минаха на другата крайност

    инак и язе съм нелишен от мързел

    Vernam Cipher
  47. 47 Профил на bobacko
    bobacko
    Рейтинг: 274 Неутрално

    Пунта мара. В момента съгласно, българското законодателство, за кражби в осоообено големи размери се лежи в затвора. А българският парламент лежи на морето дееба и парадоксите дееба. Ceterum censeo Carthaginem esse delendam!!!

  48. 48 Профил на Дедо Лойко
    Дедо Лойко
    Рейтинг: 1226 Неутрално

    До коментар [#46] от "Дедо Лойко":

    тоа енкодер е пълен тшак... ей, сичко чиляк сам треа си прай :(

    Vernam Cipher
  49. 49 Профил на Дедо Лойко
    Дедо Лойко
    Рейтинг: 1226 Неутрално

    До коментар [#40] от "Deaddark":

    тамам си мисла към 12 да засмукам бирата и да си спретна ено скриптче да отговаря с тъпизми на тъпизмите на таа трол-лелка-ГЕРБ де го мерне:

    До коментар [#43] от "Mike Crazy":

    ---
    офтопик, па ко знайш кък ми са оди у СтЗ

    Vernam Cipher
  50. 50 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 3429 Неутрално

    Мутрите и калинките нанасят много по-сериозни и трайни вреди на България. За тях затвор кога?
    —цитат от коментар 45 на Opportunity


    Значи да пуснат хакерчетата, които ми изкараха всички лични данни и да вкарат зам министърката, защото според тебе не разбирала от киберсигурност! Болшевики сте, та дрънкате!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  51. 51
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  52. 52 Профил на Дедо Лойко
    Дедо Лойко
    Рейтинг: 1226 Неутрално

    До коментар [#50] от "lz2":

    http://193.108.24.6 :8000/zrock

    Vernam Cipher
  53. 53 Профил на Дедо Лойко
    Дедо Лойко
    Рейтинг: 1226 Неутрално
  54. 54 Профил на Дедо Лойко
    Дедо Лойко
    Рейтинг: 1226 Неутрално
  55. 55 Профил на dedo_goshko
    dedo_goshko
    Рейтинг: 1170 Весело

    Съгласен съм да има по-тежки и сериозни наказания за подобни престъпления! Нека хакерчетата и техните поръчители да висят в затвора възможно най-дълго! Но нека приемат тези закони, защото обвинението в тероризъм няма шанс да мине по нормалния начин, а само по втория - с любезното съдействие на гусин Гешев, гусин Цацаров и Ко. :):):)

    П.С. Само питане към крейзито/рипортъра - Костов е лош, последователите му са лоши, Прокопиев е лош олигарх, Цецо Мустака е лош олигарх, съгласен с това! А ПееФски, Доган, Вальо Златев, Домузите, Черепа - това са добрите олигарси, нали? Тях феновете на ГЕРБ ги харесвате, нали? :):) Защото партията ги харесва и работи добре с тях по усвояването на средствата, нали? :):):)

  56. 56 Профил на cmy12603507
    cmy12603507
    Рейтинг: 2422 Неутрално

    Преложението е закъсняло с поне едни 5 години, но няма лошо- нека да мине в НС и да бъдат приети тези изменения. Считам, че санкцията от 5 до 15 години ЛоС може да бъде завишена- от 10 до 15 години ЛоС , както и че в НК трябва много ясно да се даде юридическо определение какво е кибертероризъм и че той е много опасно престъпление срещу държавата и с максимално висока степен на обществена опасност. Изобщо- целият раздел в НК за компютърни престъпления трябва да бъде със завишени наказания ЛоС. Не може ИТ мутри да се считат за недосегаеми, да се гаврят в очите с онези бг. граждани, които спазват законите и въпреки, че имат законен достъп до голяма база лични данни до бг. граждани, не си позволяват да ги продават.

  57. 57 Профил на Opportunity
    Opportunity
    Рейтинг: 3156 Неутрално

    До коментар [#50] от "lz2":

    ми не значи. значи да опандизват калинките и мутрите. ти какво да не си от калинките?

    The Universe is under no obligation to make sense to you.
  58. 58 Профил на Срам ме е от ГЕРБ
    Срам ме е от ГЕРБ
    Рейтинг: 251 Неутрално

    [quote#23:"Mike Crazy"][/quote]

    Майк, комунистичèско ренде малоумно - Ти, по примера на цялата гербава клоака, също използваш най-кухите гьобелсови прийоми - да наричаш всеки "комунист", при положение, че най-долните и прости комунисти сте вие в ГЕРБ, марди малоумни! Толкова си прост, че и сопола си не бих хвърлил върху теб, комунистическа гнида еничарска!

  59. 59 Профил на cmy12603507
    cmy12603507
    Рейтинг: 2422 Неутрално

    До коментар [#55] от "dedo_goshko": “.... Но нека приемат тези закони, защото обвинението в тероризъм няма шанс да мине по нормалния начин..." Не съм съгласна с това твърдение. Според мен, обвиненията в тероризъм имат много голям шанс да минат в съда, защото има достатъчно доказателства, годни за съд, които да потвърждават обвиненията на прокуратурата.

  60. 60 Профил на DonKey Hot
    DonKey Hot
    Рейтинг: 2267 Весело

    Тоз вицепримиер кога ще обяви обществената поръчка за пишещи и копирни машини. Борбата за киберсигурност трябва да започне моментално

    ум море, глава шамандура
  61. 61 Профил на DonKey Hot
    DonKey Hot
    Рейтинг: 2267 Любопитно

    шушляци от дневник, заставката ви е само реклами ,къде е интервюто с облещената

    ум море, глава шамандура
  62. 62 Профил на Дедо Лойко
    Дедо Лойко
    Рейтинг: 1226 Неутрално


    quote#23:"Mike Crazy"

    Майк, комунистичèско ренде малоумно - Ти, по примера на цялата гербава клоака, също използваш най-кухите гьобелсови прийоми - да наричаш всеки "комунист", при положение, че най-долните и прости комунисти сте вие в ГЕРБ, марди малоумни! Толкова си прост, че и сопола си не бих хвърлил върху теб, комунистическа гнида еничарска!
    —цитат от коментар 58 на Срам ме е от ГЕРБ


    Еймен Бруда!

    Vernam Cipher
  63. 63 Профил на Паро
    Паро
    Рейтинг: 535 Весело

    [quote#50:"lz2"][/quote]

    Колкото ТЕ са наясно кои са "хакерчетата", толкова и ти знаеш кой е болшевик! 'Ма с тая грешна позивна...

  64. 64 Профил на nonsens2
    nonsens2
    Рейтинг: 784 Весело



    До коментар [#58] от "Срам ме е от ГЕРБ":

    Защо така грубо? Момчето чете "Монитор". Значи познава азбуката, значи е умен и мисли! Сега ако се напъне и прочете и "Винету", съвсем ще блесне!
    Развива се той, развива се!
    Затова по- леко с интелектуалния капитал на ГЕРБ!

  65. 65 Профил на Чърчил
    Чърчил
    Рейтинг: 1445 Неутрално

    В кабинета Борисов си имаме "Кашперски" в лицето на тази мома , вицето де. Смешно ми стана като разбрах какви "пионерски" решения предлага в НК за кибер престъпления и нищо такова за кибер сигурност на администрацията .

    ЗАВИСТТА ТРЯБВА ДА Я ЗАСЛУЖИШ.СЪЖАЛЕНИЕ ПОЛУЧАВАШ БЕЗПЛАТНО
  66. 66 Профил на inn
    inn
    Рейтинг: 1532 Неутрално

    След като прокуратурата "даде едно рамо" на изпълнителната власт (НАП - МФ), сега е ред на изпълнителната власт да се включи в потушаване на пожара с изтеклите лични данни от НАП. Да припомним един от най-важните детайли от първите дни на скандала, който управляващите никак ни искат да се "чопли": Самата НАП потвърди, че пробитият сървър НЕ е част от т.нар. "критична инфраструктура", което автоматично правеше престъплението с обвиняем Кр. Бойков толкова леко наказуемо, че единственото му възможно наказание беше - замяна на наказателната му отговорност с административно наказание глоба до 5000 лв. Моментално след това прокуратурата преквалифицира деянието в тероризъм. Няма да се задълбаваме в противоречието - сървър, който не е част от критичната инфраструктура, но пробивът му е тероризъм...

    Та, сега дамата заместник-премиер открива философския камък с увеличаване на наказанията. Няма лошо - министерският съвет има право на законодателна инициатива, ако внесеният от МС законопроект за изменение на НК бъде приет, ще имаме по-тежки наказания. В тази връзка две неща:
    - дори и да се увеличат наказанията, това няма да засегне отговорността за извършеното източване на лични данни от сървъра на НАП.
    - второ - и това е изглежда твърде прекалено за капацитета на въпросната юристка вицепремиер - наказуемостта на престъпленията е СИСТЕМА. Увеличаването на наказанията за престъпления, които са "медийни" за момента, е най-лесното, но далеч не най-ефективното средство за превенцията. Въобще, ако политиката се свеждаше до увеличения на наказанията - ами да направим всяко престъпление, наказуемо с доживотен затвор и да смятаме проблемите за решени...

  67. 67 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 2626 Неутрално

    Абе винаги съм се чудил защо около гербавите има такава концентрация на калинки и прочее разхищение на протоплазма, с конкурс ли ги избират само завършени малоумници? Виж ги и тролове-герб - простииииии само за някой инсинератор стават и после да торят доматите, по никакъв друг начин не могат да бъдат полезни.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  68. 68 Профил на NikB
    NikB
    Рейтинг: 468 Неутрално

    Ха, ха. Тая куха лейка, дори и да направи регистър на хакерите, няма как да ги ограничи, особено след влизането на България в Шенген.
    Впрочем, това е все едно да поиска да забрани да пътуват извън града, в който живеят.
    Куха, куха, ....

  69. 69 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 2626 Неутрално

    А лудия майк кой е? Мяза на онова дьонме, репортер ус. Явно пак са го баннали.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  70. 70 Профил на jobssboj
    jobssboj
    Рейтинг: 1145 Неутрално

    До коментар [#42] от "Паро":

    Бе ако ще да е гризли ама мечките живеят в гората а у нас се занимават с киберсигурността, така че ясно какъв ще е резулата - поредният тотален провал.

  71. 71
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  72. 72 Профил на jobssboj
    jobssboj
    Рейтинг: 1145 Неутрално

    До коментар [#68] от "NikB":

    Бе куха куха ама краде, краде... така че ако тя е куха то какви са тези от които краде...

  73. 73 Профил на dedo_goshko
    dedo_goshko
    Рейтинг: 1170 Весело

    Абе винаги съм се чудил защо около гербавите има такава концентрация на калинки и прочее разхищение на протоплазма, с конкурс ли ги избират само завършени малоумници? Виж ги и тролове-герб - простииииии само за някой инсинератор стават и после да торят доматите, по никакъв друг начин не могат да бъдат полезни.
    —цитат от коментар 67 на Свинчуга


    https://www.segabg.com/touche/tush-88 :):):) Ето отговора :):):)

  74. 74 Профил на dedo_goshko
    dedo_goshko
    Рейтинг: 1170 Весело

    Абе винаги съм се чудил защо около гербавите има такава концентрация на калинки и прочее разхищение на протоплазма, с конкурс ли ги избират само завършени малоумници? Виж ги и тролове-герб - простииииии само за някой инсинератор стават и после да торят доматите, по никакъв друг начин не могат да бъдат полезни.
    —цитат от коментар 67 на Свинчуга


    https://www.segabg.com/touche/tush-88 :):):) Ето отговора :):):)

  75. 75 Профил на dedo_goshko
    dedo_goshko
    Рейтинг: 1170 Весело

    П.С: Излитащата калинка е Юесрипортъка/крейзимайк :) Креми, Елзет2 и Непукистката са веднага след нея, а Джъмбо Джета и Жълтото паве им слагат точките в момента :) :):):)

  76. 76 Профил на Nada Tomba
    Nada Tomba
    Рейтинг: 1400 Неутрално

    То детето от къде да знай, че толкоз тежко

  77. 77 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3945 Неутрално

    МОЧА имени В.И.Лелина

    Германия се обедини и.. отвърза от райхсмарката, дойчемарката
    и въобще от мярката ;)
    Вързаха я за евро.

    Сега опитва да са вържи към лева.
    И таз е временна мярка.

    Другаря Деньги нет Мемед (от Медвед, не Мeхмед)
    советва всички да се вържиме за юана ;)

    Следвайте совет Масква!
    За посока Не измама

    "Като пример даде Германия, откъдето излезли "милиарди левове"
    след подобни престъпления."

  78. 78 Профил на Дедо Лойко
    Дедо Лойко
    Рейтинг: 1226 Неутрално

    шушляци от дневник, заставката ви е само реклами ,къде е интервюто с облещената
    —цитат от коментар 61 на DonKey Hot


    https://prnt.sc/ovjoap

    Vernam Cipher
  79. 79 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2812 Неутрално

    Защо се ни тези коментари, за качествата на говорещата. !!!!
    Каквато и да е тя, каквито и а са хакерите, всеки който краде моята информация, и който краде от моите пари трябва да бъде наказан. Тава е задължението на държавата. Дали ще ги затваря за 3 за 5 или за 30 години не ве интересува. Искам наказанието да е толкова строго, че веки да се страхува да краде инфърмация.

    подпис
  80. 80 Профил на Дедо Лойко
    Дедо Лойко
    Рейтинг: 1226 Неутрално


    След като прокуратурата "даде едно рамо" на изпълнителната власт (НАП - МФ), сега е ред на изпълнителната власт да се включи в потушаване на пожара с изтеклите лични данни от НАП. Да припомним един от най-важните детайли от първите дни на скандала, който управляващите никак ни искат да се "чопли": Самата НАП потвърди, че пробитият сървър НЕ е част от т.нар. "критична инфраструктура", което автоматично правеше престъплението с обвиняем Кр. Бойков толкова леко наказуемо, че единственото му възможно наказание беше - замяна на наказателната му отговорност с административно наказание глоба до 5000 лв. Моментално след това прокуратурата преквалифицира деянието в тероризъм. Няма да се задълбаваме в противоречието - сървър, който не е част от критичната инфраструктура, но пробивът му е тероризъм...

    Та, сега дамата заместник-премиер открива философския камък с увеличаване на наказанията. Няма лошо - министерският съвет има право на законодателна инициатива, ако внесеният от МС законопроект за изменение на НК бъде приет, ще имаме по-тежки наказания. В тази връзка две неща:
    - дори и да се увеличат наказанията, това няма да засегне отговорността за извършеното източване на лични данни от сървъра на НАП.
    - второ - и това е изглежда твърде прекалено за капацитета на въпросната юристка вицепремиер - наказуемостта на престъпленията е СИСТЕМА. Увеличаването на наказанията за престъпления, които са "медийни" за момента, е най-лесното, но далеч не най-ефективното средство за превенцията. Въобще, ако политиката се свеждаше до увеличения на наказанията - ами да направим всяко престъпление, наказуемо с доживотен затвор и да смятаме проблемите за решени...
    —цитат от коментар 66 на inn


    Еймен Бруда!

    Vernam Cipher
  81. 81 Профил на Дедо Лойко
    Дедо Лойко
    Рейтинг: 1226 Неутрално

    А лудия майк кой е? Мяза на онова дьонме, репортер ус. Явно пак са го баннали.
    —цитат от коментар 69 на Свинчуга


    баш тоа е. те мое са дружки и с гербераста, де, видите ли, бил десебар. ено време, преди дъълги години, нъл имаше един "аватар"? после беше Куркетна и кво ли не... ма, кой съм аз да му бера махна с хилядите отгърмени акаунти :D

    льохманите поне ма амбицираха са пробвам им спретна ено скриптче да им отговаря. ем да понаучим нещо -- са засмуквам бирата -- ма ше е убаво и малце махине лърнинк са фкара

    Vernam Cipher
  82. 82 Профил на Дедо Лойко
    Дедо Лойко
    Рейтинг: 1226 Неутрално
  83. 83 Профил на Дедо Лойко
    Дедо Лойко
    Рейтинг: 1226 Неутрално

    До коментар [#66] от "inn":

    не започна ли да си променяш мнението за случая с иванчева като гледаш тоа къф е цирк?

    Vernam Cipher
  84. 84 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 3429 Неутрално

    Тоз вицепримиер кога ще обяви обществената поръчка за пишещи и копирни машини. Борбата за киберсигурност трябва да започне моментално
    —цитат от коментар 60 на DonKey Hot


    Ти кога видя доказателствата?! Или си плещиш на ангро, ей тъй вятър да става!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  85. 85 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9173 Неутрално

    Тази , след като оправи демографията, се заема с компютърните престъпления.

  86. 86 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 12040 Неутрално

    Новата калинка в кабинета :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  87. 87 Профил на inn
    inn
    Рейтинг: 1532 Неутрално

    Еймен Бруда!
    —цитат от коментар 80 на Дедо Лойко


    Какво значи "Еймен Бруда" не мога да го дешифрирам (звучи ми нещо като "Амин! Дай Боже!).


    До коментар [#66] от "inn":не започна ли да си променяш мнението за случая с иванчева като гледаш тоа къф е цирк?
    —цитат от коментар 83 на Дедо Лойко


    Абсолютно не. Този цирк (по-късното събитие) с нищо не е пречел на Иванчева да си поиска едни парички (по-ранното събитие)...

  88. 88 Профил на fio41315648
    fio41315648
    Рейтинг: 1706 Весело

    Тази е дотолкова глупава, че даже не може да се осъзнае и да си мълчи!!! :)))

  89. 89 Профил на BlueBoss
    BlueBoss
    Рейтинг: 410 Неутрално

    [quote#17:"Mike Crazy"][/quote]

    Ти определено имаш сериозни психични отклонения... Лекувай се, съзерцавай звездите и небето или най-добре тревата от към корените :) Боже - калу изтрещял народ се е навъдил....

  90. 90 Профил на Дедо Лойко
    Дедо Лойко
    Рейтинг: 1226 Неутрално

    Какво значи "Еймен Бруда"
    —цитат от коментар 87 на inn


    https://www.writeups.org/brutha-small-gods-pratchett/

    Vernam Cipher
  91. 91 Профил на inn
    inn
    Рейтинг: 1532 Неутрално

    До коментар [#90] от "Дедо Лойко":

    Мерси!

  92. 92 Профил на carlosestrada
    carlosestrada
    Рейтинг: 1764 Неутрално

    много е тъпа тая калинка, горката

    пази боже, сляпо да прогледа

  93. 93 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 3544 Неутрално

    Руса калинка

    Мърфи е оптимист!
  94. 94 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 2362 Неутрално

    "Това означава, че Марияна Николова има умения да работи с Windows и Office отпреди близо десетилетие.

    Попитахме "Немечек" дали случайно изпитът включва и въпроси, свързани с киберсигурността - отговорът беше отрицателен."


    https://clubz.bg/86882-shto_e_to_itcard_i_kolko_razbira_ot_kompyutri_mariqna_nikolova

    Проблемът с такива назначения, е че всеки може да си каже - Щом тая или тоя могат, що пък не и аз...

    mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
  95. 95 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 2192 Неутрално

    До коментар [#15] от "Mike Crazy":

    Чиба бе, гербераст гнусен!

    Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!
  96. 96 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 4856 Неутрално

    До коментар [#30] от "Дедо Лойко":

    Кухарко, кухаркоо, дори трол кат ората не ставаш

  97. 97 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 4856 Неутрално

    До коментар [#95] от "Суджук Герберите":

    Аре беги да ядеш суджуци

  98. 98 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 3544 Неутрално

    Боже, откъде ги изкопават такива патици, Боже...

    Мърфи е оптимист!
  99. 99 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 3544 Неутрално

    “Като пример даде Германия, откъдето излезли "милиарди левове" след подобни престъпления. “
    Това май строши всичките тъпомери! И от Мара Неврокопска даже е по-тъпа, а си мислех, че такова нещо е невъзможно. Ма ето на, възможно било!

    Мърфи е оптимист!
  100. 100 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4249 Неутрално

    Любопитно ще е да узнаем какъв е месечния бюджет на калинките на ГЕРБ за фризьори? И на маяма? 10 000 лв годишно стигат ли им?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK