Над 6000 сигнала са постъпили на гореща линия за онлайн безопасност през 2018 г.

Участниците ще бъдат насърчавани да споделят свои добри постъпки от лятната ваканция в социалните мрежи като контрапункт на онлайн тормоза и езика на омразата.

© Георги Кожухаров

Участниците ще бъдат насърчавани да споделят свои добри постъпки от лятната ваканция в социалните мрежи като контрапункт на онлайн тормоза и езика на омразата.



Над 6000 са сигналите на горещата линия за онлайн безопасност през 2018 година. Две трети от тях са за сексуално насилие над деца, сочат данните на Асоциация "Родители". Асоциацията започва кампания за подобряване на комуникацията в интернет пространството.


Езикът на омразата, непознатият враг от другата страна на монитора и психическият тормоз са малка част от опасностите, които дебнат децата ни в интернет и социалните мрежи, съобщава Нова телевизия. Асоциация "Родители" търси вариант тази среда да стане безопасна за подрастващите и младите хора. Кампанията "Героят си ти" е по инициатива на младежите към асоциацията.


"Моите връстници, по-голяма част от тях не искат да станат по-добри, затова е нашата кампания, за да може тази част да се присъедини към нас, за да правим добро, за по-добро общество в онлайн средите и социалните мрежи", коментира 17-годишният Даниел Димитров, участник в кампанията.




Идеята е всеки ученик, родител, учител да сподели в социалните мрежи една добра постъпка, която е извършил през ваканцията. "Те като споделят в онлайн пространството първо го зареждат с позитивно съдържание и второ, езикът с който го правят е абсолютно позитивен и дават пример и на другите деца", добавя Антоанета Василева от организацията.


Децата често стават жертви в онлайн пространството. "50% от децата си признават, че не разпознават фалшива информация от истинска. Склонни са да общуват с непознати в интернет и това ги поставя в страхотни рискове, включително и много бързо попадат на неподходящо съдържание като търсят нещо", допълни Василева.


От асоциацията са изготвили наръчник за дигитална грамотност. Събраната в него информация, както и други препоръки на специалисти ще бъдат представени на Министерството на образованието.


Под мотото "Не знам какво направи това лято. Разкажи ми!" кампанията цели младите хора да споделят с по-широк кръг хора за направено добро дело и да го споделят в социалните мрежи в края на лятната ваканция и в началото на учебната година.


Участниците ще бъдат насърчавани да споделят свои добри постъпки от лятната ваканция в социалните мрежи като контрапункт на онлайн тормоза и езика на омразата - най-разпространения риск в интернет за децата, както и езика на омразата и неподходящото съдържание. Допълнително, кампанията цели да насочи децата към позитивно и безопасно използване на интернет.

Ключови думи към статията:

Коментари (1)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на PavelCZ
    PavelCZ
    Рейтинг: 1914 Неутрално

    Кой е критерият за "добри постъпки“ ?

    E PLVRIBVS VNVM




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK