
© Reuters
Електрическите тротинетки ще се третират като велосипеди - това е едно от предложенията за регулиране на новите превозните средства, съобщи в интервю за Би Ти Ви председателят на Държавната агенция "Безопасност на движението по пътищата" Малина Крумова.
"Не искаме да ограничим това екологично транспортно средство – то облекчава трафика и позволява индивидуално придвижване. Тротинетките ще могат да използват велоинфраструктура или зони с успокоено движение", каза тя.
По думите й по улиците електрическите тротинетки ще могат да се движат в най-дясната част на платното, но само по такива, където ограничението за движение е до 50 км/ч.
Санкциите се предвиждат да са същите като при велосипедистите. Въвежда се и възрастово ограничение – 16 г., а 14- и 15-годишните ще могат да се движат само по велоинфраструктурата.
Хората, които карат тротинетките през нощта, задължително ще трябва да носят светлоотразителни елементи в облеклото си.
Максималната допустима скорост с е-тротинетка ще бъде 25 км/ч. "Разчитам, че хората сами ще се грижат за собствената си безопасност. С колегите от МВР сме коментирали, че когато се създаде регулация, ще се намери начин и как да се контролира тя", обясни Крумова.
В началото на месеца министърът на вътрешните работи Младен Маринов обяви, че работна група в Министерството на вътрешните работи изготвя по-прецизен регламент за това как трябва да се движат ползвателите на електрически тротинетки.
"Предизвика дискусия каската, според нас трябва да е задължителна, но срещаме отпор от ползвателите. Постигнахме съгласие за светлоотразителните елементи в тъмната част на денонощието. Важно е тротинетките да имат светлини и отпред и отзад", каза още Крумова. Засега тротинетките няма да се регистрират в КАТ.
Проектът на регламент за движението на електрически тротинетки от днес е публикуван за обществено обсъждане и е достъпен на сайта на Държавната агенция "Безопасност на движението по пътищата".