Отсечката на магистралата през Кресненското дефиле ще е готова не по-рано от 2025 г.

Отсечката на магистралата през Кресненското дефиле ще е готова не по-рано от 2025 г.

© Цветелина Белутова, Капитал



Магистрала "Струма" няма да мине през Кресненското дефиле преди 2025 г. Освен това над половината от сумата за изграждането ѝ може да се плати от България. Това се разбира от искането на страната до Европейската комисия (ЕК), след като на 9 август Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) е подала апликационната форма, в която кандидатства за 267.6 млн. евро, или 523 млн. лв., по оперативна програма "Транспорт", съобщава "Капитал". Министерството на транспорта и пътната агенция потвърдиха, че това е реалната сума, а срокът, в който ЕК трябва да отговори на апликационната форма, е три месеца.


Два дни преди АПИ да подаде формата, на 7 август, Министерският съвет взе решение да отпусне до 741 млн. лв. за "Струма". България кандидатства само за част от парите по оперативната програма, тъй като до края на 2023 г. ще може да се завърши само част от лот 3.2. Това е срокът, в който трябва да бъдат завършени проектите в настоящия програмен период 2014-2020 г.


Общата стойност на двете поръчки за проектиране и строителство на източното платно в посока София, които в момента са в ход, е над 1.05 млрд. лв. с ДДС, като това не включва други разходи като отчуждения, строителен надзор и т.н. Сумата от над милиард обаче вероятно поне леко ще се понижи, тъй като цената е критерий в търга, съответно строителните компании ще подадат оферти с по-ниски стойности, за да се състезават.




Цялата отсечка между Крупник и Кресна, включително и реконструкцията на път Е-79, който правителството иска да ползва в посока София, трябва да е готова до края на 2025 г., твърди Министерството на транспорта в отговори до "Капитал".


Повече по темата четете тук.

Ключови думи към статията:

Коментари (16)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Гербер  ДайБългарист ДеСеБар
    Гербер ДайБългарист ДеСеБар
    Рейтинг: 795 Неутрално

    Това е заради зелените рекетьори - Сандов и останалата пасмина.

  2. 2 Профил на Mike Crazy
    Mike Crazy
    Рейтинг: 578 Неутрално

    Това е заради зелените рекетьори - Сандов и останалата пасмина.
    —цитат от коментар 1 на Гербер ДайБългарист ДеСеБар


    Те са екстремистка фракция на радикалната компартия ДСБ.

  3. 3 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3403 Неутрално

    Мачът гущерчета срещу хора засега е 1 на 0.

    Еретик
  4. 4 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 2064 Неутрално

    Това е заради зелените рекетьори - Сандов и останалата пасмина.
    —цитат от коментар 1 на Гербер ДайБългарист ДеСеБар


    Изпревари ме ! точно така ! Трябва да им се "благодари " за "тапите " , изнервянето , ранените , смъртните случаи... Беше направено всичко , така че да не можем да се вместим в програмния период и да се възползваме изцяло от европейското финансиране ! ГЛАСУВАЙТЕ ЗА БЪЛГАРСКИТЕ И ЕВРОПЕЙСКИ "ЗЕЛЕНИ "!

  5. 5 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1240 Разстроено

    Бая хора няма да доживеят деня, в който от София до Кулата ще може да се пътува по магистрала за 2 часа...

  6. 6 Профил на ilinko
    ilinko
    Рейтинг: 734 Неутрално

    До коментар [#1] от "Гербер ДайБългарист ДеСеБар":

    Ако утре кацнат извънземни и кажат, че ще избумкат Земята, защото им пречи да построят хипер галактическия магистрала и Вие ще се почувствате като гущерите в Кресненското дефиле :)

  7. 7 Профил на hammurabi
    hammurabi
    Рейтинг: 2280 Неутрално

    На калпавия водолаз водораслите му пречат. Преди да отправяте упреци към зелените, кажете защо от проекта бяха изключени двата дълги тунела. Ще подскажа - защото няма български фирма, която да ги построи. А какъв е проблемът в този случай - няма как да отбиеш отнапред 30% от стойността на обществената поръчка и да рекетираш чужда фирма.
    Ще ми се да прочета обстоен анализ на действията на правителството и причините, поради които се стигна до тук.
    И преди да демонизираме зелените, да припомним една мъдра мисъл на индианските вождове:
    "Обичай земята. Тя не ти е наследство от твоите родители, тя е твоят дълг към твоите деца. Когато бъде отсечено последното дърво, когато бъде отровена последната река, когато бъде уловена последната птица – едва тогава вие ще разберете, че парите не стават за ядене".
    Накрая за политиканстващите, вижте с какво започнах и го продължете с друга индианска мъдрост:
    "Ако забележиш, че яздиш мъртъв кон, слез".
    Мъртвите коне магистрали не строят, присвояват парите за магистрали.

  8. 8 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3443 Неутрално

    До края на 23-та година магистралата трябва да е готова или да се върнат всички европейски пари. Трасето по реката в ждрелото явно е проблем и затова няма да се прави засега. Не е ясно защо управляващите не правят и двете платна в полите на Пирин? Една причина би могла да бъде, че няма да се справят навреме с по-големия обем строителство. Въпреки че, ще се спестят пари за единна организация за двете платна. Другата е, че им липсва капацитет. А е явно, че шосето по реката не може да се затвори преди да се построи новото. Но по-скоро камила ще мине през иглено ухо, отколкото магистрала да се провре през тесните места с безброй остри завои, стръмни скатове и пълноводна река, че и ж. п. линия на всичкото отгоре. Вероятно ще направят само скоростно шосе.

  9. 9 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3443 Неутрално

    Това е заради зелените рекетьори - Сандов и останалата пасмина.
    —цитат от коментар 1 на Гербер ДайБългарист ДеСеБар


    Зелените нямат нищо общо. По-скоро технически и функционален е проблема. Не го ползвайте ДБ за мишена.

  10. 10 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3518 Неутрално

    До коментар [#1] от "Гербер ДайБългарист ДеСеБар":

    На тебе като не ти става, кой ти е виновен? Пак зелените ли? Или Костов? :)))

    Бивш tww09306483.
  11. 11 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8520 Неутрално

    Скъпо, бавно и славно.

  12. 12 Профил на Прокопеевски
    Прокопеевски
    Рейтинг: 755 Неутрално

    По равнината с модерната техника е лесно.
    Направиш набързо 20 км отсечка и извикаш камерите да снимат.
    Аз направих магистрала! Голем съм строител!
    А по планини, дерета и урви са прокарвани стотици хиляди километри. С кирки, лопати и валяк.
    И никой не е вдигал шум. Хората са си вършили работата.

  13. 13 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3544 Весело

    До коментар [#7] от "hammurabi":

    Мизата е 60%. За 30%, Боко няма да си мръдне пръста.

  14. 14 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 2064 Неутрално





    Пeт вaриaнтa зa "Cтрумa" прeз Крecнeнcкoтo дeфилe 12 Aвгуcт, 2017 15:43



    Изпрaвят зaвoитe прeз Крecнeнcкoтo дeфилe 10 Aвгуcт, 2017 14:27



    Някoлкo eкooргaнизaции внecoхa oфициaлнa жaлбa в Eврoпeйcкaтa кoмиcия зa нaрушeниятa нa Eврoпeйcкoтo прирoдoзaщитнo зaкoнoдaтeлcтвo, причинeни при cтрoитeлcтвoтo нa AМ „Cтрумa“.
    Ето ви мнението на всички "зелени " приятели на жаби , пеперуди , прилепи ,хлебарки , пустинни рози , финикийски знаци ! НЕ ИМ СЕ СЪРДЕТЕ! ТЕ ЛЯГАТ И СТАВАТ С МИСЪЛ ЗА ВАС !


    Friеnds оf thе Еаrth Еurоpе ("Приятeли нa Зeмятa - Eврoпa"), СЕЕ Bаnkwаtсh Nеtwоrk, Eкoлoгичнo cдружeниe "Зa Зeмятa", Cдружeниe зa дивa прирoдa „Бaлкaни“. :Жaлбoпoдaтeлитe прeдупрeждaвaт, чe aкo финaлнaтa oтceчкa oт мaгиcтрaлaтa бъдe пocтрoeнa прeз Крecнeнcкoтo дeфилe, тoвa щe бъдe кaтacтрoфaлнo зa зaщитeнитe видoвe рacтeния и живoтни в рeгиoнa.



    Oт нeпрaвитeлcтвeнaтa мрeжa "Приятeли нa Зeмятa - Eврoпa" oчaквaт нaмecaтa нa eврoкoмиcaря пo oкoлнaтa cрeдa.



    „Крecнeнcкoтo дeфилe e кaтo cкъпoцeнeн кaмък в Eврoпa и бeзcмиcлeнoтo му унищoжaвaнe c eднa мaгиcтрaлa би билo прecтъплeниe. Прeз aприл тaзи гoдинa, Кaрмeну Вeлa, Eврoпeйcкия кoмиcaр пo oкoлнa cрeдa, oбeщa дa зacили изпълнeниeтo нa eврoпeйcкoтo прирoдoзaщитнo зaкoнoдaтeлcтвo, ceгa cлучaят c Крecнeнcкия прoлoм щe бъдe тecтoв зa нeгoвитe дeйcтвия. Или тoй щe ce нaмecи, или oбeщaниeтo зa cпaзвaнeтo нa eврoпeйcкoтo прирoдoзaщитнo зaкoнoдaтeлcтвo нa прaктикa, щe бъдe caмo прaзни думи“, зaявявa Рoби Блeйк, eкcпeрт пo биoрaзнooбрaзиe oт нeпрaвитeлcтвeнaтa мрeжa „Приятeли нa Зeмятa - Eврoпa“. Грижа за ЧОВЕКА ! НО ЗА КОЙ ЧОВЕК ????

  15. 15 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 879 Неутрално

    Герп по стъпките на Ндсв

    http://www.youtube.com/watch?v=wPw0Z5CtKTs
  16. 16 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 700 Неутрално

    Асфалт не се яде.......ама то и асфалт няма.
    Естествено първата работа на Еднокнижния е да намери вина в друг....

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK