Природозащитникът Тома Белев е с обвинение за насаждане на етническа омраза

Тома Белев на протест Протест срещу нов план за парк Пирин през 2017 г.

© Николай Дойчинов

Тома Белев на протест Протест срещу нов план за парк Пирин през 2017 г.



Софийската градска прокуратура е повдигнала обвинение за насаждане на омраза на етническа основа на кандидата за общински съветник на "Демократична България" Тома Белев, съобщи Нова телевизия.


На Белев е наложена мярка за неотклонение "подписка".


Преди дни той написа коментар във фейсбук: "Най-евтино са пътували евреите в конски вагони - напълно безплатно." Централната избирателна комисия (ЦИК) свали имунитета на Белев по искане на главния прокурор Сотир Цацаров като тогава не беше конкретизирано, че именно написаното в социалната мрежа е причината.




Еврейски организации изразиха възмущението си от репликата, написана в контекста на темата за поскъпването на самолетните билети. "Демократична България" се извини на еврейската общност. Същото направи и самият Белев.


Тома Белев е председател на сдружението Асоциация на парковете в България, член на коалицията "За да остане природа в България".

Ключови думи към статията:

Коментари (161)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5834 Неутрално

    Започва пазаруването на общински съветници в СОС. ГЕРБ дами и господа !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5834 Неутрално

    Когато Шайката е загубила съветници в София на тези избори трябва да си ги осигури с всякакви средства . Ако не с пари с изнудване, сплашване и прочие.
    Нищо ново в прийомите на ГЕРБ !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  3. 3 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5834 Неутрално

    Между другото, Белев се извини публично на всички засегнали се от думите му.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  4. 4 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3641 Неутрално

    Меко казано, не харесвам Тома Белев.
    В случая обаче, не мисля, че е виновен в каквото го обвиняват.
    Просто се е правил на интересен и е настъпил мотиката.

    Еретик
  5. 5 Профил на Боби Бобев
    Боби Бобев
    Рейтинг: 626 Неутрално

    Меко казано, не харесвам Тома Белев. В случая обаче, не мисля, че е виновен в каквото го обвиняват. Просто се е правил на интересен и е настъпил мотиката.
    —цитат от коментар 4 на Костадин Иванов


    Аха. Ами тогава всяко словоблудство може да се оправдае с "правене на интересен"?

  6. 6
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  7. 7
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  8. 8 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5834 Весело

    До коментар [#7] от "todor._89":

    Забравих колко си умен !!! Как е таратора ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  9. 9 Профил на bkstoja
    bkstoja
    Рейтинг: 509 Неутрално

    крайно време е някой да плати за простотиите на шепа слабограмотни и кой знае по каква причина злобни хора!
    Нека не забравяме, че хора са платили ако не със живота си то с поставяне на себе си и семействата им в опасност за да спасят Българските евреи. И сега някакви боклуци да се изсе..рат на това е абсолютно недопустимо!
    Всички виждаме пречупени кръстове тук и там, но всички си казваме, това е работа на луди хора. Сигурно е така, но обществото е длъжно да вземе отношение че това не е допустимо в държава с дългогодишни традиции на толерантност и търпимост. Всеки уважава Левски, нали?

  10. 10 Профил на Дон Кихот
    Дон Кихот
    Рейтинг: 3026 Весело

    Софийската градска прокуратура е повдигнала обвинение за насаждане на омраза на етническа основа на кандидата за общински съветник на "Демократична България" Тома Белев.

    Излизам на протест! Защо са набедили бедния човек- генералната линия на ДБ е насаждане на омраза към всичко и всички, които не са наши. Той просто следва тази линия. Едно време съдеха за отклонение от генералната линия, сега съдят за това, че я следваш.
    Объркан свят!

    ПС Е, не мога да подмина и това, че паралелната генерална линия е да се защитават с голи гърди всички наши, дори и да са осъдени престъпници!

  11. 11 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 2660 Неутрално

    Между другото, Белев се извини публично на всички засегнали се от думите му.
    —цитат от коментар 3 на КМЕТ В СЯНКА


    А те приеха ли извиненията ??? Шайката на "чевено - зелените кхмери " , чийто кокорбашия е ТОМЕТО принадлежат де факто към Известната книга „Сергей, Гоце и другите“. пак на Антон Тодоров !
    В нея авторът обещава „след „шайката ГЕРБ“ дойде ред и на другата „шайка“. Лявата, социално ориентираната… . В книгата са включени „невероятни разкрития за Сергей Станишев, Георги Първанов, Моника Йосифова, отговор на въпроса кой е тайният брат на Сергей, кой е кукловодът на българската политика, както и пълен списък на съветската резидентура у нас през 20-те, 30-те, 40-те години.“

  12. 12 Профил на todor._89
    todor._89
    Рейтинг: 881 Весело

    До коментар [#8] от "КМЕТ В СЯНКА":


    До коментар [#7] от "todor._89":Забравих колко си умен !!! Как е таратора ?
    —цитат от коментар 8 на КМЕТ В СЯНКА


    Никога не мога де се меря с тебе! Ти си моят идол и учител!

    Мазохист съм.Минусите ви ми докарват оргазми.
  13. 13 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1098 Неутрално

    До коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":

    ГЕРБ + ВМРО имат мнозинство, деди, не се прави на приятно разсеян.

    Автентичните десни cinik и niksan1 ще гласуват за Мая Манолова на балотажа.
  14. 14 Профил на atropin
    atropin
    Рейтинг: 614 Неутрално

    Вицепремиера като каза за "майтапчийски снимки от Бухенвалд" прокуратурата не го тълкува за насаждане на етническа омраза?
    Коментара на Белев е проява на лош вкус, но нищо повече. А и той се извини публично.

  15. 15
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  16. 16 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1098 Неутрално

    До коментар [#14] от "atropin":

    Не че не са пресолили манджата с това обвинение, но и този се извини чак след пет дни, след като първо отказа, а после само дето Нетаняху не се намеси.

    Той и Джереми Корбин е антисемит.

    Автентичните десни cinik и niksan1 ще гласуват за Мая Манолова на балотажа.
  17. 17 Профил на К2
    К2
    Рейтинг: 2874 Неутрално

    За Тома Велев не може но за професионалните патреоте може и то от години. Обвинението да не си затваря очите на омраза бяха изградени предизборните им кампании .

    SHADOWS of SOFIA
  18. 18 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 2099 Любопитно

    еврейски организации - и кои са те?

  19. 19 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1715 Неутрално

    Такова обвинение е първо тотална глупост и второ и далеч по-важно - посегателство върху свободата на словото.

  20. 20 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 1271 Весело

    Липсата на интелигентност е най-малкото в случая...
    —цитат от коментар 6 на hamiltonf


    А, и тъкмо затова не трябва да го подвеждат под отговорност.


  21. 21
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  22. 22 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1098 Любопитно

    До коментар [#19] от "spiegel":

    И отричането на Холокоста ли е свобода на словото?

    Автентичните десни cinik и niksan1 ще гласуват за Мая Манолова на балотажа.
  23. 23 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 2099 Неутрално

    айде евреите и всичките им там организации да не се крият зад гърба на свинариата, а да излезат и открито да обвинят точно Томата в подбуждане на етническа омраза

  24. 24
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  25. 25
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  26. 26 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1715 Весело

    До коментар [#22] от "nv":

    Какво отричане на холокоста в случая? Смешник.

  27. 27
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  28. 28 Профил на evpetra
    evpetra
    Рейтинг: 1833 Гневно

    Това, че Тома Белев е споменал един трагичен момент от историята на евреите, съвсем не означава антисемитизъм. Той се е извинил, за да бъде затворена темата, но едва ли чувства вина, защото такава няма. Просто враговете му в съдружие с Цацаратурата искат да елиминират от изборите още един идеен противник.
    Защо Цацаратурата не прави нищо срещу антициганското и антигейското публично (и постоянно!) говорене на наципатриотите? Защо никой - никой! - от нацистката агитка на стадиона при последния мач не беше осъден? Обвиниха един, който при това не бил на стадиона. А другите, които бяха ясно видими от камерите къде са? ДАНС не може да ги издири сред агитките, които са наемническата армия на властта?!

  29. 29 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3641 Неутрално

    До коментар [#5] от "Боби Бобев":

    "Аха. Ами тогава всяко словоблудство може да се оправдае с "правене на интересен"?"
    ===========
    Както казах, не го харесвам, пък да го оправдавам изобщо не искам. Дори малко злорадствам, защото все поучава хората. Да му дойде акъла.
    Но... чувал си констатацията "Той не е виновен" със съответното обяснение.

    Еретик
  30. 30
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  31. 31 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1098 Неутрално

    До коментар [#23] от "extraCACA":

    За тебе е ясно, че си антисемит. Внимавай да не ти тракнат IP-адреса и ти да се сдобиеш с някое обвинение...

    Автентичните десни cinik и niksan1 ще гласуват за Мая Манолова на балотажа.
  32. 32 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1098 Неутрално

    До коментар [#28] от "evpetra":

    Една свинщина не може да бъде извинена с друга.

    Автентичните десни cinik и niksan1 ще гласуват за Мая Манолова на балотажа.
  33. 33
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  34. 34 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1715 Неутрално

    До коментар [#33] от "nv":

    Попитах те къде виждаш отричане на холокоста в написаното от Белев. Докажи, че си умен и отговори.

  35. 35 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1098 Неутрално

    До коментар [#34] от "spiegel":

    Не съм казал такова нещо. Казах, че по тази логика и носенето на наказателна отговорност за отричането на Холокоста може да се разглежда като нарушаване на свободата на словото. Пишеш статия или книга с такава теза и хоп, в затвора.

    Автентичните десни cinik и niksan1 ще гласуват за Мая Манолова на балотажа.
  36. 36 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1715 Неутрално

    До коментар [#35] от "nv":

    Напротив, точно това каза. На моето твърдение, че обвинението срещу Белев е посегателство срещу свободата на словото, ти го приравни с отричането на холокоста.

  37. 37 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1715 Неутрално

    А по логиката, която се опитваш да намериш, преди 1989 бяха изпращани сума хора в затвора за вицове срещу бай Тошо или Съветския съюз.

  38. 38 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1098 Неутрално

    До коментар [#36] от "spiegel":

    Не съм го приравнил: за едното се лежи в затвора, а за другото ще отнесе някаква глоба.

    Автентичните десни cinik и niksan1 ще гласуват за Мая Манолова на балотажа.
  39. 39 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1098 Неутрално

    До коментар [#37] от "spiegel":

    За страданието на 6 милиона души не може да се правят шеги и фриволни коментари. Тук не става дума за свобода на словото.

    Ако не разбираш това, с нищо не си по-добър от антисемитите. Не казвам, че обвинението не е пресилено, но все пак човек трябва да носи отговорност за думите си.

    Автентичните десни cinik и niksan1 ще гласуват за Мая Манолова на балотажа.
  40. 40 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1715 Неутрално

    До коментар [#38] от "nv":

    Приравни ги и още как. А за какво точно ще отнесе глоба, би ли ми казал?

  41. 41 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1715 Неутрално

    До коментар [#39] от "nv":

    Човек трябва да носи отговорност, въпросът е дали е криминална. За вицовете си срещу бай Тошо Сашо Сладура беше убит в Ловешкия лагер. Към такова време ли искаш да се върнем?

  42. 42 Профил на Stewie
    Stewie
    Рейтинг: 1996 Любопитно

    а срещу сидеров ,каракачанов ,симеонов , джамбазки, които от години упорито и систематично насаждат етническа омраза, цацаратурата ще повдигне ли обвинения ,разбира се че НЕ ,в Мутристан управляващите са над закона

  43. 43 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1098 Неутрално

    До коментар [#40] от "spiegel":

    Слава Богу, че не сме женени с тебе... Не бих те изтърпял и един ден. Все едно споря с радиото.

    На всичкото отгоре не водиш реално спор, а само повтаряш едно и също: приравнил си, приравнил си.

    Автентичните десни cinik и niksan1 ще гласуват за Мая Манолова на балотажа.
  44. 44 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1715 Неутрално

    До коментар [#43] от "nv":

    Ако имаш проблем с паметта, върни се към постинга си номер 22. Свободата на словото е ценност над много други.

  45. 45 Профил на Имоция
    Имоция
    Рейтинг: 1444 Неутрално


    Чудя се, как изобщо може да хрумне на човек подобно заключение и то във връзка с транспорта в София... На мен не би ми хрумнало никога, а съм съгласна с крайния извод, че безплатен обяд няма.
    Да стигнеш до нацистките изцепки, които навяват асоцииции с "безплатните" погребения и "чистотата" не само на газовите камери, а и на расата... за това се иска специално мислене, още по-специална нагласа и желание да "стреляш" по противника, да го обезглавиш. Ненавистния противник в някакъв спор. Струвало ли си е това? Ами не! Затова пък обвинението си струва! Този човек трябва да понесе отговорността по закон. Най-малкото, защото идеите му са заразни и не се отличават от човеконенавистното "Циганите - на сапун". Не ме интересува колко хора тук биха се съгласили, не ми пука за минусите, нито за плюсовете ви. За мен вие и лидерите ви сте криптокомунисти, тоест подсъзнанието ви не е далеч от нацизма в най-крайните му девиации.

    Хем съм лош съветник, хем предизвиквам отвращение, хем заради мен живеят. Що е то? И още нещо, Слафчо, има! Имоция басма ни цепи, ни тъче на къв дъй стан... за разлика от тебе!
  46. 46
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  47. 47 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1715 Весело

    До коментар [#45] от "Имоция":

    Още едно индоктринирано комсомолче, което сега пък дори откри нацизъм!

  48. 48 Профил на Имоция
    Имоция
    Рейтинг: 1444 Неутрално

    До коментар [#46] от "АзКлавдия":

    Ако беше глупост или дърварска шега, както се опитаха да го изкарат, добре, ама то не е! Този човек не е толкова тъп, той е нагъл и перфидно саркастичен, с което минава всякакви граници на обидата и клеветата по смисъла на НК. Правилно са го погнали. Или е просто човек с идиотски разбирания или политик с развинтена престъпна фантазия. Граници има винаги и в някои случаи законите, които ги поставят не са писани.

    Хем съм лош съветник, хем предизвиквам отвращение, хем заради мен живеят. Що е то? И още нещо, Слафчо, има! Имоция басма ни цепи, ни тъче на къв дъй стан... за разлика от тебе!
  49. 49 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2363 Неутрално

    Започва пазаруването на общински съветници в СОС. ГЕРБ дами и господа !!!
    —цитат от коментар 1 на КМЕТ В СЯНКА


    Абсолютно това е. Със същия аршин патриотите могат да ги пазаруват по двама за левче, но там няма смисъл да се хабят усилия - те отдавана са напазарувани.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  50. 50 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1715 Неутрално

    До коментар [#46] от "АзКлавдия":

    "Аз съм против криминализирането на което и да е мнение. Смятам, че това противоречи на нашата цивилизация. Нашата цивилизация в голяма степен е построена върху свободата на словото. И ако днес разполагаме с постиженията в техниката, в науката и другаде, те са постигнати именно благодарение на това, че свободата на словото е била крайъгълен камък на нашата цивилизация. И смятам за крайно непредпазливо, да го кажем така, тя да бъде ограничавана. Това може да погуби нашата цивилизация."

    Драга ми герберска активистке, веднага да вкараш в затвора автора на това изказване - Владимир Буковски.

  51. 51 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 1628 Неутрално

    До коментар [#45] от "Имоция":

    Не в София, а изобщо поскъпване на транспорта заради Грета Тунберг беше темата. Белев се възпали и реши да остроумничи.
    От инат не си изтри коментара, което в първите часове беше напълно възможно.
    Може би още виси на стената на Асен. Чакай да видя.

    Доброто е заразно
  52. 52 Профил на Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Рейтинг: 1146 Неутрално

    А разните там патреоти последните 5 години малко ли омраза насаждаха, що не са с обвинения?

  53. 53
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  54. 54 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1715 Неутрално

    До коментар [#53] от "Имоция":

    Имаш ли да кажеш нещо не толкова Имуцьонално?

  55. 55 Профил на Имоция
    Имоция
    Рейтинг: 1444 Неутрално

    До коментар [#45] от "Имоция":Не в София, а изобщо поскъпване на транспорта заради Грета Тунберг беше темата. Белев се възпали и реши да остроумничи. От инат не си изтри коментара, което в първите часове беше напълно възможно. Може би още виси на стената на Асен. Чакай да видя.
    —цитат от коментар 51 на АзКлавдия


    А-ха... Няма значение за какъв транспорт говори, а и не съм длъжна да чета всякакви простотии на другариата по всички поводи. Тези напоследък от Раданчо са ми предостатъчно за години напред.

    Хем съм лош съветник, хем предизвиквам отвращение, хем заради мен живеят. Що е то? И още нещо, Слафчо, има! Имоция басма ни цепи, ни тъче на къв дъй стан... за разлика от тебе!
  56. 56
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  57. 57
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  58. 58 Профил на Имоция
    Имоция
    Рейтинг: 1444 Неутрално

    До коментар [#51] от "АзКлавдия":

    Всъщност, кажи ми. Срамно е, че едва преди малко разбрах за "драмата" с Ицо Хазарта, хаха... Фейсбук бури в чаша вода, бих ги нарекла, но не и това с Томата. Не и това!

    Хем съм лош съветник, хем предизвиквам отвращение, хем заради мен живеят. Що е то? И още нещо, Слафчо, има! Имоция басма ни цепи, ни тъче на къв дъй стан... за разлика от тебе!
  59. 59 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 1628 Неутрално

    До коментар [#55] от "Имоция":

    Мда, още виси. Дата 18 октомври.

    Доброто е заразно
  60. 60 Профил на peaspiring
    peaspiring
    Рейтинг: 620 Неутрално

    До коментар [#45] от "Имоция":

    Коментарът е бил във връзка с това, че Грета Тунберг иска увеличение на самолетните билети, за да се свие летенето. Нищо общо с транспорта в София...

  61. 61 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 1628 Неутрално

    До коментар [#48] от "Имоция":

    Глупост, умствена слабост и инат.
    Сигурна съм в думите си.

    Доброто е заразно
  62. 62 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 1628 Весело

    До коментар [#50] от "spiegel":

    Ма какво ме интересува това, мъдрецо? Някой си бил против! Никоя свобода не е абсолютна, щом влиза в съприкосновение с нечия чужда!
    Неграмотни глупости не ми се четат.

    Доброто е заразно
  63. 63 Профил на russian78
    russian78
    Рейтинг: 691 Неутрално

    Аз вече изразих негативното си мнение за изказването на Тома Белев и това мнение си остава непроменено, но настоящото обвинение за насаждане на етническа омраза в светлината на липсата на каквото и да е обвинение за откровено расисткото и очевидно насаждащо етническа омраза изказване на налагания за нов главен прокурор е фрапиращо доказателство, че живеем в стана на криви огледала.

    "Squash is a sport that represents the future, not the past." - N Ramachandran (President of WSF)
  64. 64 Профил на Имоция
    Имоция
    Рейтинг: 1444 Неутрално

    До коментар [#61] от "АзКлавдия":

    Не го познавам лично. Знам само за един случай, който си беше чисто криминален - за присвояване чрез фалшификация на една държавна борова гора край Бояна. Тогава той още беше шеф на Витоша. Познай дали си мръдна пръста. Беше преди доста години, но тогава още си помислих, че нищо "зелено" няма в него. Даже повече неща ми хрумнаха.

    Хем съм лош съветник, хем предизвиквам отвращение, хем заради мен живеят. Що е то? И още нещо, Слафчо, има! Имоция басма ни цепи, ни тъче на къв дъй стан... за разлика от тебе!
  65. 65 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 2099 Неутрално

    Глупост, умствена слабост и инат.
    —цитат от коментар 61 на АзКлавдия


    нищо подобно, най-прозаичен институционален тормоз

    Георг Георгиев
    October 19 at 3:09 PM

    Колко ниско може да падне духът на човек? Как ненадейно мазното, довчера укривано, петно на истинската същност е в състояние да лъсне, когато безобразието и пошлостта вземат връх?
    Е, на тези и други въпроси ни отговаря негова зеленост, кандидатът на Демократична България за общински съветник, Тома Белев!
    Коментарът, направен от него в социалните мрежи, всъщност не бива да ни изненадва. Той е нещо, което не може да бъде наречено неочаквано да се възпроизведе от безпардонен и нагъл човек като горепосочения “зелен”.
    Интересно съвпадение. Белев. Белев. Какво ли ми напомня това име...? А, нямаше ли един Александър Белев...? Комисарят по еврейските въпроси! Същият, който не се съгласява с исканата от нацистите за депортация бройка български евреи, задрасква я и написва в пъти по-висока. Е, този не е Александър, но явно все пак с гордост носи името.
    В заключение, страшен и жалък е фактът, че такива хора като клетия тома (не случайно е с малка буква) се разхождат по улиците ни и мърсят обществото и природата ни повече от всеки изхвърлен боклук. Ужасяващо е, че те се правят на морални стожери, на компаси за почтеност и обществена отговорност. Да, ама не.
    Демократична България, велики либерали? Къде е сега силният Ви глас да се издигне и заглуши мръсотиите на ВАШ кандидат за общински съветник?!
    И не. Уверявам Ви, че това чудо няма да е за три дни и този Ваш “Белев” няма да остане необезпокояван в противното си поведение.

  66. 66 Профил на Имоция
    Имоция
    Рейтинг: 1444 Неутрално

    До коментар [#45] от "Имоция":Коментарът е бил във връзка с това, че Грета Тунберг иска увеличение на самолетните билети, за да се свие летенето. Нищо общо с транспорта в София...
    —цитат от коментар 60 на peaspiring


    Разбрах, благодаря!

    Хем съм лош съветник, хем предизвиквам отвращение, хем заради мен живеят. Що е то? И още нещо, Слафчо, има! Имоция басма ни цепи, ни тъче на къв дъй стан... за разлика от тебе!
  67. 67 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 1628 Неутрално

    До коментар [#50] от "spiegel":

    Инак за свободата на словото на Белев не се бой - няма да го осъдят, насаждане на омраза няма.
    Но самата идея, че се изплющя в тая мотика, е адски забавна.

    Доброто е заразно
  68. 68 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 2099 Неутрално

    А разните там патреоти последните 5 години малко ли омраза насаждаха, що не са с обвинения?
    —цитат от коментар 52 на Стабилни в мизерията, епизод пореден


    постановката всъщност тръгна през Сашко Сиди от ВМРО :)

  69. 69 Профил на Ivan Rachev
    Ivan Rachev
    Рейтинг: 418 Неутрално

    #кой ще защити пръв БХК евреите или броячът на дунавския комар за милиони? Кандидат на Сорос хомофоб? Звучи като негър расист нали;)))

  70. 70
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  71. 71
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  72. 72 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1872 Неутрално

    Тука няма анти-семитизъм. Просто има голяма простотия.

    Ако съм разбрал правилно, Белев е искал да каже, че безплатно е само сиренцето в капана за мишки.

    Ама ум робува, ум царува, ум патки пасе.

    Апропо, добре е, че са повдигнали обвинение защото в БГ хората имат лежерно отношение към битовия расизъм и антисемитизъм - "дума дупка не прави".

    Точно Белев трябваше да е ултра-предпазлив защото формацията, която представлява издига толерантността като основен принцип. Така, че явно е много прост щом си позволява такава плоска и дебелашка шега.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  73. 73 Профил на Имоция
    Имоция
    Рейтинг: 1444 Весело

    До коментар [#67] от "АзКлавдия":

    Ма те всички се изплющяха. Извинението "скрипя сердцем", на български "през зъби", дойде късно и беше толкова "искрено", че просто да ги разцелуваш тези хубавци. Ако не те е гнус, бих добавила.

    Хем съм лош съветник, хем предизвиквам отвращение, хем заради мен живеят. Що е то? И още нещо, Слафчо, има! Имоция басма ни цепи, ни тъче на къв дъй стан... за разлика от тебе!
  74. 74 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1715 Неутрално

    До коментар [#62] от "АзКлавдия":

    Тоест теб не те притеснява, че едно необосновано, абсурдно, напълно неоснователно и хиперболизирано обвинение от прокуратурата за един - може да е глупав, нетактичен, какъвто и да е - виц, ще има последствия за свободата на словото в България? И че по същество не е същото като преследването на Сашо Сладура за вицове срещу Живков? Ти смяташ, че това обвинение, напротив, е умно, обосновано, основателно и адекватно, така ли?

  75. 75 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 2099 Неутрално

    Инак за свободата на словото на Белев не се бой - няма да го осъдят, насаждане на омраза няма.Но самата идея, че се изплющя в тая мотика, е адски забавна.
    —цитат от коментар 67 на АзКлавдия


    как така няма да го осъдят... прокуратурата просто ей така си повдига обвинения, за забавление на гробариата, така ли?

  76. 76 Профил на Имоция
    Имоция
    Рейтинг: 1444 Любопитно

    Тука няма анти-семитизъм. Просто има голяма простотия. Ако съм разбрал правилно, Белев е искал да каже, че безплатно е само сиренцето в капана за мишки. Ама ум робува, ум царува, ум патки пасе.Апропо, добре е, че са повдигнали обвинение защото в БГ хората имат лежерно отношение към битовия расизъм и антисемитизъм - "дума дупка не прави".Точно Белев трябваше да е ултра-предпазлив защото формацията, която представлява издига толерантността като основен принцип. Така, че явно е много прост щом си позволява такава плоска и дебелашка шега.
    —цитат от коментар 72 на Николов


    Нямало антисемитизъм, хаха... А какво е? Сложи си ръката на сърцето и кажи, защо ти хрумна да го оправдаваш с приказката за сиренцето и капана, а не с някакво друго сравнение? Би ли ти дошло на ум нещото с конските вагони?

    Хем съм лош съветник, хем предизвиквам отвращение, хем заради мен живеят. Що е то? И още нещо, Слафчо, има! Имоция басма ни цепи, ни тъче на къв дъй стан... за разлика от тебе!
  77. 77 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 2099 Неутрално

    До коментар [#65] от "extraCACA":

    да, ако някой случайно не знае кой е преуважаемият господин Георгиев

    https://www.mfa.bg/bg/ministerstvo/struktura/zamestnik-ministri/georg-georgiev

  78. 78 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1872 Неутрално

    как така няма да го осъдят... прокуратурата просто ей така си повдига обвинения, за забавление на гробариата, така ли?
    —цитат от коментар 75 на extraCACA


    Това няма да мине пред съда.

    В тази реплика няма отричане на Холокоста (което, апропо, у нас не е престъпление).

    Но е доста безвкусна и обидна шега.

    Дали ще го квалифицират като "насаждане на омраза"? Силно се съмнявам.

    Но политическата и имиджова щета е налице.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  79. 79 Профил на Kephy
    Kephy
    Рейтинг: 1012 Неутрално

    Белев е написал тъпотия, при това неверна. Защото евреите не са пътували безплатно към смъртта си. И все пак, в един момент, когато реагиат обидени, той поднася извинения на засегнатите.
    Но от цялата история настава истерия - Сиди от ВМРО (органиация, която постоянно защитава Луковмарш) политизира въпроса, една Еврейска орханизация, Фондацията на ционистите (ехо какво стана с ревовете срещу НПОтата , финансирани отвън) се обръща към Борисов - не към Цацаров, не към Софийската районна прокуратура, а към Борисов да не си играе вече с това лошо другарче Белев. Не, че Борисов и Белев имат каквото и да било повече. Но въпросът е да бъде демонстрирана реакция. Всичко до този момент е в реда на обичайните политически закачки и опити за компроментиране на противника, но изведнъж Цацаров пристига с гръм и повдига обвинение в разпалване на етническа омраза. И никой гражданин не вижда в това нещо нередно?
    Утре под всякакъв претекст, за един тъп виц дори, прокуратурата може да захване всеки един от нас, да обърне живота му с краката нагоре за всеобща радост на околните

    Nec vitia nostra nec remedia pati possumus ...
  80. 80 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 2099 Неутрално

    и още малко от сапунката "Герб бори антисемитизъма"


    Георг Георгиев is with Nikolay Galabov and Alek Oscar.
    11 hrs ·
    Канцлерът на Германия, г-жа Ангела Меркел, с която имах възможността да се срещна и разговарям, изпрати специални поздрави на “моя приятел Бойко”.
    Уважението, с което страната ни се ползва в Европа, благодарение на министър-председателя Борисов, бе осезаемо по време на Международната среща на националните координатори за борба с антисемитизма, организирана от Световния еврейски конгрес в Мюнхен.
    България също така получи изключително висока оценка за съвместните усилия на институциите и ОЕБ “Шалом” в борбата с антисемитизма и езика на омразата, като това бе изразено лично от президента на WJC, г-н Роналд Лаудер.

  81. 81 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1872 Неутрално

    До коментар [#76] от "Имоция":

    В случая не виждам анти-семитизъм. Виждам простотия.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  82. 82 Профил на Kephy
    Kephy
    Рейтинг: 1012 Неутрално

    [quote#78:"Николов"][/quote]

    Това не цели просто "имиджова щета". Прокуратурата предявява нелепо обвинение, за да може да прерови всичко в живота на Белев , с надеждата да намери други неща, за които да го обвини

    Nec vitia nostra nec remedia pati possumus ...
  83. 83 Профил на Phaeton.
    Phaeton.
    Рейтинг: 2467 Неутрално

    До коментар [#50] от "spiegel":Инак за свободата на словото на Белев не се бой - няма да го осъдят, насаждане на омраза няма.Но самата идея, че се изплющя в тая мотика, е адски забавна.
    —цитат от коментар 67 на АзКлавдия


    Всъщност, нацистите са карали евреите да си плащат транспорта до концлагерите.

    Това е бил част от сценария за заблуда, че уж само ги депортират.

  84. 84 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 2099 Неутрално

    разбира се, не бива да се пропуска и днешната новина, наградата на г-на Борисовъ, активен борец срещу антисемитизма и езика на омразата


    Boyko Borissov
    8 hrs ·
    Никога няма да забравим спасяването на близо 50 000 евреи, живеещи в България, по времето на Втората световна война - безпрецедентен акт и проява на гражданска смелост на нашия народ, на Българската православна църква, на видни наши общественици и интелектуалци. Днес бяха отличен със специалната награда „Факла на свободата“ на Националната коалиция в подкрепа на евразийското еврейство - американска неправителствена организация, чиято основна функция е подпомагане на евреите и еврейските общности в Източна Европа и Евразия. Това е награда за целия български народ. Отношенията ни с Израел са отлични и награди като днешната потвърждават, че както в миналото, така и в бъдещето оставаме силно свързани, за да посрещаме по-лесно световните предизвикателства.

  85. 85 Профил на Имоция
    Имоция
    Рейтинг: 1444 Неутрално

    Хем не съм политик, хем не съм като Томата - известна заради някакви каузи, хем имам дар слово, развинтена фантазия и чувство за хумор, но повече от това за "безплатния обяд", "кифтетата" и "сиренцето и капана" нямаше да мога да измисля. В съчетание пък с Тунберг - още по-сигурно е, че нямаше да измисля нещо от историята на нацизма. Тъпотията е, че виртуално всеки го приема за шега, свобода на словото и какво ли още не, което не се преследва от закона.
    Ами не сте прави! Преследва се и доказателство е обвинението. Дали ще бъде осъден, това е друг, отделен въпрос.

    Хем съм лош съветник, хем предизвиквам отвращение, хем заради мен живеят. Що е то? И още нещо, Слафчо, има! Имоция басма ни цепи, ни тъче на къв дъй стан... за разлика от тебе!
  86. 86 Профил на Имоция
    Имоция
    Рейтинг: 1444 Неутрално

    До коментар [#76] от "Имоция":В случая не виждам анти-семитизъм. Виждам простотия.
    —цитат от коментар 81 на Николов


    Простотията не се оправдава. Простотията се преследва, както вече казах. Има граници, има превенция, има респект от закона. Има и уважение към стотиците хиляди жертви и техните семейства. Има съвест, има морал! И простотията не е извинение за всичко.

    Хем съм лош съветник, хем предизвиквам отвращение, хем заради мен живеят. Що е то? И още нещо, Слафчо, има! Имоция басма ни цепи, ни тъче на къв дъй стан... за разлика от тебе!
  87. 87 Профил на Phaeton.
    Phaeton.
    Рейтинг: 2467 Неутрално

    Всичкото злато на избитите в концлагерите евреи- пари, накити, дори златни мостове и коронки, било претопявано в кюлчета и депозирано в швейцарски банки.
    Срещу него нацистите получавали свежа валута, с която финансирали войните си! Става въпрос за тонове злато!

    Така че, платили са си транспорта прескъпо!

    Едва ли Белев не знае тези факти!

    Следователно не е лапсус лингве, както се опита да се измъкне!
    По- дълбоко е!

  88. 88 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2733 Гневно

    До коментар [#22] от "nv":

    До коментар [#19] от "spiegel":И отричането на Холокоста ли е свобода на словото?
    —цитат от коментар 22 на nv

    Кое в написаното от Тома Белев е отричане на Холокоста, а? И откога личната стена във Фейсбук стана публична? Откога сравнението стана антисемизъм и насаждане на етническа омраза? Няма да питам дали си чел статуса, под който Тома Белев е направил коментара. Не си.
    И не ти пука, че полицията чете фейсбук, вмессто да опазва обществения ред.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  89. 89 Профил на Имоция
    Имоция
    Рейтинг: 1444 Неутрално

    Всичкото злато на избитите в концлагерите евреи- пари, накити, дори златни мостове и коронки, било претопявано в кюлчета и депозирано в швейцарски банки.Срещу него нацистите получавали свежа валута, с която финансирали войните си! Става въпрос за тонове злато!Така че, платили са си транспорта прескъпо!Едва ли Белев не знае тези факти!Следователно не е лапсус лингве, както се опита да се измъкне!По- дълбоко е!
    —цитат от коментар 87 на faeton.


    Разбира се, че е по-дълбоко! За какво и на кого си отмъщава не знам, но трябва да бъде научен, че има закон, има граници има отговорност за делата, но и за думите. Това, че е изопачил една всепризната истина - че евреите са били лишени не само от дом, семейство и живот, но и от цялото си движимо имущество, това е доказателство за умишленото преиначаване. С каква цел? Ами прокурорът би трябвало да го докаже. Аз само го усещам така.

    Хем съм лош съветник, хем предизвиквам отвращение, хем заради мен живеят. Що е то? И още нещо, Слафчо, има! Имоция басма ни цепи, ни тъче на къв дъй стан... за разлика от тебе!
  90. 90 Профил на Phaeton.
    Phaeton.
    Рейтинг: 2467 Неутрално

    До коментар [#89] от "Имоция":

    Сред тия зелени либерали има всякакви!

    Има и истински радикали, зелени троцкисти, които смятат, че едно редуциране на човешката популация е полезно за птичките и пчеличките и защитават малтусиански теории!

    Знам ли го тоя какъв е?

    Щом говори с лека ръка за евреите, утре може и за целия хюмънкайнд така да се изхвърли!

  91. 91
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  92. 92
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  93. 93 Профил на Имоция
    Имоция
    Рейтинг: 1444 Неутрално

    До коментар [#89] от "Имоция":Сред тия зелени либерали има всякакви!Има и истински радикали, зелени троцкисти, които смятат, че едно редуциране на човешката популация е полезно за птичките и пчеличките и защитават малтусиански теории!Знам ли го тоя какъв е?Щом говори с лека ръка за евреите, утре може и за целия хюмънкайнд така да се изхвърли!
    —цитат от коментар 90 на faeton.


    Точно. Познавам повечето лидери на хората със зелена кауза, помагала съм им безвъзмездно, ходила съм по купони с тях. Аз самата имам подобни на техните идеи. Учила съм детето си да забелязва мръсотията и безотговорността не само като ходим из Витоша, събирам боклуците пред къщата си, изхвърлям боклука разделно, правя компост и т.н. - всичко, което един човек трябва да прави, ако се замисля не само за кутийката, в която се затваря.

    Хем съм лош съветник, хем предизвиквам отвращение, хем заради мен живеят. Що е то? И още нещо, Слафчо, има! Имоция басма ни цепи, ни тъче на къв дъй стан... за разлика от тебе!
  94. 94 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 1628 Неутрално

    До коментар [#74] от "spiegel":

    Ни най-малко не ме притеснява! И престанете вече с тая прокуратура, че е смешно. Щом са преценили да го обвиняват, нека. Решава съдът.
    Нека се научи да не е толкова тъп и арогантен.

    Доброто е заразно
  95. 95 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 1628 Неутрално

    До коментар [#79] от "Kephy":

    Това му го казаха на петата минута от разговора във фб, в който той връхлетя да защитава Грета и намеси вагони и евреи.
    Ахмак човек и вързано куче го хапе.

    Доброто е заразно
  96. 96 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 10075 Неутрално

    С някои неща не бива да се прави на духовит, просто не става.

  97. 97 Профил на Phaeton.
    Phaeton.
    Рейтинг: 2467 Неутрално

    До коментар [#93] от "Имоция":

    Браво!
    В децата е надеждата да променят манталитета, че да си хвърлиш пластмасата през прозореца на колата е нещо нормално!

  98. 98 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 2099 Неутрално

    Но политическата и имиджова щета е налице.
    —цитат от коментар 78 на Николов


    когато властта използва държавни органи, за да постига личните цели на отделни свои представители (защото поне аз не знам в България да има осъдени за насаждане на омраза на етническа основа, а поводи - бол, и то от страна на управляващите, еле пък по изсмукани от пръстите обвинения както в случая), това какво е?

    имиджова щета?
    политическа щета?
    за кого?
    нима?

  99. 99 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 2099 Неутрално

    До коментар [#95] от "АзКлавдия":

    достатъчно лъжи, точно в петия коментар след "антисемитския" Белев е обяснил като за идиоти какво точно има предвид

  100. 100 Профил на Имоция
    Имоция
    Рейтинг: 1444 Неутрално

    До коментар [#97] от "faeton.":

    Ненавиждам торбичките и опаковките от шоколадови изделия, които се развяват по дърветата покрай пътя, ненавиждам лова, не само защото по-големи замърсители от днешните ловджии няма. Ненавиждам и лицемери като Томата! Това не може да е зелен човек. Това не може да е политик, това не може да е човек.
    Да го съдят!

    Хем съм лош съветник, хем предизвиквам отвращение, хем заради мен живеят. Що е то? И още нещо, Слафчо, има! Имоция басма ни цепи, ни тъче на къв дъй стан... за разлика от тебе!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK