Чии проблеми ще реши удълбочаването на варненското пристанище

Пристанище Варна

© Георги Кожухаров

Пристанище Варна



Проектът за удълбочаването на Варненския и Белославския залив на стойност 350 млн. лв. е инвестиция, която държавата прави, за да увеличи достъпа на морски товари до страната ни. Това каза днес министърът на транспорта Росен Желязков в предаването на Би Ти Ви "Тази сутрин".


Той отрече предстоящото драгиране на морското дъно да се прави заради бившето пристанище за въглища на ТЕЦ "Варна". Там собственикът му - почетният председател на ДПС


Ахмед Доган, развива терминал за контейнери, зърно и течни товари




като по този начин ще изземе функциите на сегашното варненско пристанище. За неговото преместване се търси решение от години, тъй като територията му – в близост до градския център, става все по-атрактивна за развитието на туристически и атракционни бизнеси.


"Ще направим така, че врата на България по море – Варна, да бъде отворена за най-тежките кораби, които в момента не могат да влизат, каза още Росен Желязков. Целта на проекта е да има удълбочаване до 13 м".


По този начин според Желязков транспортът по море през варненското пристанище щял да поевтинее и да го направи по-атрактивно


в конкуренцията с румънското пристанище Констанца.


Каналът между Варненското и Белославското езера

Каналът между Варненското и Белославското езера


Теоретично предстоящото удълбочаване на водния път през Варненското и Белославското езера би трябвало да е добра новина и за държавното пристанище "Варна запад" в Девня. То обслужва няколко от големите заводи, които се намират там - "Агрополихим", "Солвей Соди" и "Девня цимент", както и фериботите, чийто терминал се намира в Белослав. Разстоянието от Варненския залив да том е около 25 км, а фарватерът преминава под Аспаруховия мост и два канала, които периодично се затлачват.


Обсъждането на необходимостта от допълнителна дълбочина за пристанище Варна се води в продължение на години, но до момента не е довело до резултат. Темата многократно е поставяна на дневен ред от собствениците на "Агрополихим", които искат да осигурят до пристанище "Варна – изток" достъп на 50-60 хил. тонни кораби, а не само на плавателни съдове до 30 хил. т., както е в момента.


Точно по тази причина


буди подозрения решението на правителството


да отдели пари за удълбочаване на водния път под Аспарухов мост и Варненскто езеро точно в момента, в който Ахмед Доган започна реализацията на проекта си за ново пристанище.


Намеренията на Доган са да удължи кея на съществуващото в момента пристанище на ТЕЦ "Варна", да увеличи броя на корабните места и да увеличаване на дълбочината до 12.50 м. Прогнозният обем на товарите, които предстои да бъдат обработвани на пристанището е до 8 млн. т годишно, като за сравнение сега "Пристанище Варна" обработва около 10 млн. т. Освен това след изграждането на новата контейнерна инфраструктура пристанището би трябвало да обработва и около 200 хил. т контейнери на година, колкото е капацитетът на всички български пристанища в момента.


Аспорухов мост във Варна. В дъното се виждат стълбовете на преминващите успоредно с вето далекопроводи.

© Дневник

Аспорухов мост във Варна. В дъното се виждат стълбовете на преминващите успоредно с вето далекопроводи.


Според специалисти, които от години коментират идеите за удълбочаването на фарватера през канала море – езеро под Аспорухов мост обаче


този проект е безсмислен,


ако не се премахне далекопровода, който пресича канала успоредно на моста. Сега именно недостатъчната височина е причината големи кораби и тежки контейнеровози да не могат да навлизат в езерото. Доказателство за това е фактът, че най-голямата дълбочина в пристанище "Варна-изток", е 11.5 м, но това е достатъчно за акостирането на до 100 хил. тонни кораби.


Именно заради далекопровода, преминаващ над т. нар. Канал 1 и 2 (стария и новия канал под Аспарухов мост), в момента допустимата височина на корабите, преминаващи през тях е до 44.19 м през първия и до 43.90 м през втория. Тези височини са определени през 2014 г. с разпореждане на тогавашния директора на "Морска администрация" Валентин Енчев.


Другата "тайна", за която се говори от години, но никога не е коментирана официално е, че кейовете на девненското пристанище "Варна-запад" потъват, което ги прави неустойчиви за натоварване по-голямо от това, на което са подложени в момента при разтоварването на големи количества контейнери.

Коментари (84)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Тиква загубена
    Тиква загубена
    Рейтинг: 2529 Неутрално

    Сега стана ли ви ясно, че ДПС и ГЕРБ са дупе и гащи?

    Приживе на всички в устата ви срах, серете и вие на гроба ми без страх, че мъртвец от гроба не може да се вдигне, серящия гъз с хуй да достигне!
  2. 2 Профил на ВЪРНЕТЕ СТАРИЯ САЙТ!!!
    ВЪРНЕТЕ СТАРИЯ САЙТ!!!
    Рейтинг: 650 Гневно

    Ма как така съмнения? Сокола, чист като сълза и вие съмнения? Айде молА ви се....

    Just in general, any government throughout history hasn't really wanted its people to be educated, because then they couldn't control them as easily ...
  3. 3 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3576 Неутрално

    30 години няма кой да повдигне един далекопровод, за да се увеличи допустимият тонаж от 44 на 100 хиляди тона. Изведнъж 350 милиона, за да се удълбочат 25 км с нов фарватер.

    "Бате к*ре, 350 милиона батко, дЕли го ън 7 милиона пергиш, батко! Некъде педеце камъка це паат ън пергиш, изоушу неъ ъ це оцетят, че ги е*ем у пергишите!"

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  4. 4 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 765 Неутрално

    и никой не разследва как така
    доган купува за 3000 лева тец
    за 60 милиона, при положение, че
    е нерентабилен. и си мълчите,
    ама за нпо-та сте като хиени.
    доста жалка картинка сте. доста жалка лакейщина.

  5. 5 Профил на Софи
    Софи
    Рейтинг: 354 Неутрално

    Ей, тия за Доганчо и тунел до другата страна на Земята ще прокопаят...

    Мафията си има държава!

  6. 6 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11024 Весело

    Малките камъчета :)
    1. Които обръщат колата
    2 Които показват верния път в тъмното

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  7. 7 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 7441 Любопитно

    Е , дай да затлачим пристанището, че да не се облажи Доган ли ?

    karabastun1@abv.bg
  8. 8 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3453 Неутрално

    По всичко си личи,че Доган ще е много доволен!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  9. 9 Профил на plebs
    plebs
    Рейтинг: 2073 Неутрално

    За намеренията на Доган питайте Николай Вълканов, който му подари терен. Да, на Доган. А Вълканов е старо куче на Мултигруп и Илия Павлов, дето се скара с Луканов кой кара влака...

    Сагата е интересна, но агитпропа на Дневник е едностранен. Щото до Стоян Денчев е именно Вълканов:
    https://webnews.bg/uploads/images/02/0602/420602/768x432.jpg?_=1556432309

  10. 10 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2094 Неутрално

    на "хидроинжирера" да е.. неговата....!!!

  11. 11 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1943 Неутрално

    Това е първа номинация за малоумна идея на века. Накратко готово пристанище ще бъде преместено в плиткото, плиткото ще бъде прокопано за да бъде използваемо, готовото пристанище ще бъде заето от кебапчийници, чашготеки и ВИП шмъркалници. Цялото удоволствие ще струва 200 милиона като за начало. После и повече. А големи кораби така или иначе не могат да минават под Аспаруховия мост, така че ще трябва да се наливат още неясно колко пари.

  12. 12 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3453 Неутрално

    и никой не разследва как такадоган купува за 3000 лева тецза 60 милиона, при положение, чее нерентабилен. и си мълчите,ама за нпо-та сте като хиени.доста жалка картинка сте. доста жалка лакейщина.
    —цитат от коментар 4 на mihail_p


    Няма по-голяма измет на прехода от либерастийските фурнаджийски лопати, които се кланат на Доган и му се въртят като дервиши !

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  13. 13 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1736 Неутрално

    Колко струва една съвременна драга, която да дълбае където и когато е необходимо? Такива канали не се удълбават веднъж завинаги... обикновено се затлачват за няколко години и трябва отново да се чистят. Друго си е обаче да се наемат периодично ... да се лапат комисионки :)

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  14. 14 Профил на Vassco
    Vassco
    Рейтинг: 650 Неутрално

    И откъде ще дойде това повишение в контейнерите?! Тя българската икономика не толкова развита, за да ги потребява, а от съседните ни държави трудно може да се привлече товаропоток. Най-много да карат до Ниш и Пирот. Гърция, Турция и Румъния си имат големи пристанища. Сърбия по-често ползва повече пристанищата на Словения и Хърватия, Македонците ходят до Солун. Така че ако няма повишаване на вътрешното потребление за какъв по-голям товарооборот може да се говори?

  15. 15 Профил на Sinite - завоят наляво забранен
    Sinite - завоят наляво забранен
    Рейтинг: 970 Неутрално

    чак пък да реши проблеми

    просто ще даде още една възможност за ощетяване на държавата за сметка на шефа на баце - агент Сава

    Има два пътя - единият е десен, другият е грешен.
  16. 16 Профил на silverman
    silverman
    Рейтинг: 741 Неутрално

    Ще реши проблем на България! Пристанище Варна - запад, предвиденото за преместване Варна - изток (на територията по Максуда) и т.н и т.н. обекти с национално значение, вклюително и стратегически обекти, касаещи националната сигурност!

  17. 17 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5158 Любопитно

    Всичко в името на човека! Всичко за благото на човека!

    Човекът е Ахмед Доган, нали Баце?

  18. 18 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5273 Неутрално

    През 2008 г. държавата подписва договор за заем с японската финансова институция за около 37 млрд. японски йени (или около 226 млн. евро по тогавашен курс). С парите трябва да бъдат изградени контейнерни терминали в двете морски пристанища Варна и Бургас. 2011 год. Пристанище Бургас започва яко да се задъхва финансово. Септември 2012, от заема не са използвани всички средства, но ежедневно се начисляват лихви по цялата сума
    Кабинетът тогава одобрява доклад по предприемането на действия за прекратяване на междуправителственото споразумение с Япония за предоставяне на заем от японската банка за международно сътрудничество за проект „Изграждане и развитие на нови контейнерни терминали на пристанищата Варна и Бургас”...
    Въобще, тъмна история...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  19. 19 Профил на Николай Бучков
    Николай Бучков
    Рейтинг: 3568 Весело

    Глупости ! Прави се за да може жълтата подводница да акостира нелегално....

  20. 20 Профил на wnl03619584
    wnl03619584
    Рейтинг: 2054 Неутрално

    АБсолютно безсмислено начинание!! Освен за "усвояване" на парите, за никаква друга идея не може да става въпрос. Повечето товари така или иначе ще продължат да пътуват до Констанца, където се товарят директно на кораби и се изпращат по Дуняв. Ако ще и 1 километър дълбочина да издълбаем, товарите няма да дойдат във Варна!! За дълбочината на езерото няма да говорим изобщо. Всички знаят, че е доста плитко.

  21. 21 Профил на Иван Гешев прокурор прокурор
    Иван Гешев прокурор прокурор
    Рейтинг: 850 Весело

    Аз предлагам да насипем каменяк и сгур и направим бариерен риф около Варна... да му е гадно на Доган

    Свободен архитект, урбанист и еколог!
  22. 22 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 531 Разстроено

    Ей хора, не сте от Варна. Пишете глупости.
    30 години никой не е поддържал лавателния канал. Дълбачките ги нарязаха на скраб.
    А пътят до пристанище Варна Запад се затлачва. А то е изкуствено пристанище прокопано навътре в езерата(за разлика от Констранца което е дълбоководно и изкуствено създадено но навътре в морето, като всеки щорм го руши, но румънците го поддържат). В момента от 13.5 м е станал под 11. Това означава че не 34000т кораби ами и 25000 т не могат да акостират на него.
    За да работи износът на Девненската долина трябва да влизат големи кораби.
    Ще спечели ли от това и Доган - Да ще спечели. Купеното с ТЕЦ Варна пристанище е в средата на плавателния канал, но ще спечели и ТИМ тяхното пристанище Леспорт, Ще спечели и Делфин 3, Ще спечели и Фериботния комплекс.
    Айде за да не спечели Доган да си затрием всички бизнеси, че и държавните поръчки да спрат. Не това е проблемът - проблемът е ония 52 млн годишно за студен резерв дето му се подаряват
    .

  23. 23 Профил на shisharko
    shisharko
    Рейтинг: 476 Неутрално

    350 млн прави по около 1000 лева на човек жител на Варна. С тези пари Варна може да се превърне в един модерен град.

    Такъв огромен финансов ресурс предназначен единствно да се обслужват интересите на Кремъл (всички знаем кой стои зад Доган) е чист вид национално предателство.

  24. 24 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 2355 Неутрално

    "Доказателство за това е фактът, че най-голямата дълбочина в пристанище "Варна-изток", е 11.5 м"

    Всъщност по-важното е колко е най-плитката част на пристанището и фарватера.
    Все тая дали има отделни участъци дори и по сто метра да са, засядането е на анай-плиткия.

    Panta rhei....
  25. 25 Профил на iceto_
    iceto_
    Рейтинг: 533 Неутрално

    До коментар [#22] от "ЙЕИ":

    изглежда си по-запознат с райна, но пропусна да коментираш проблемът с височината на ел. провода, след като в статията коментират, че сегашната дълбочина не е проблем, а ограничението е във височина.
    А относно дълбачките - кой трябва да ги поддържа? Варна-запад и околоните пристанища според мен, нали си взимат такси за всеки кораб.

  26. 26 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 531 Неутрално

    До коментар [#23] от "shisharko":

    Само за първата линия наметрото няма да сигнат. За да стане модерен град варна трябват няколко милиарда. И евентуално да се строи пристанище около нос Галата - дълбоководно(20-24м). Всичко останло е глупости на мераклии за усвоявне на средства

  27. 27 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1736 Неутрално

    До коментар [#22] от "ЙЕИ":

    Доган купи ТЕЦ-а заради пристанището. Не знам какъв "студен резерв" поддържа, но съм чул, че няма кьорав тон въглища с които да запали пещите при криза :) Не ми е далечна мисълта, че точно придобитото от него пристанище е причина разгеле да тръгне това удълбаване. Аз обаче продължавам да си мисля, че с този бюджет можем да си построим цялата необходима техника за дълбане и последваща поддръжка на този канал.

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  28. 28 Профил на puknatastotinka
    puknatastotinka
    Рейтинг: 1218 Весело

    Вервайте. Така казваше Крадлив Деду. Вервайте, казвам и аз. Вервайте, че герберите няма да бутнат борда. Ако не е за вас, за вашите деца ще е.

  29. 29 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1736 Неутрално

    До коментар [#25] от "iceto_":

    Канала ще го плаща ДППИ(държавно предприятие пристанищна инфраструктура) което събира корабни и кейови такси, но не и кейови такси от частни или концесионирани пристанища. Преминаването през фарватерите мисля, че се заплаща и от там би следвало да се изплащат такива дейности.

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  30. 30 Профил на plebs
    plebs
    Рейтинг: 2073 Неутрално

    и никой не разследва как такадоган купува за 3000 лева тецза 60 милиона, при положение, чее нерентабилен. ...
    —цитат от коментар 4 на mihail_p


    До коментар [#4] от "mihail_p":

    Ставате смешни с тази опорка. Продавач на ТЕЦ Варна е ЧЕЗ Б-Я, купувач - Папазов. За тези сделки нашата държава няма думата. Имаше май разследване в централата на ЧЕЗ, но то комай се премълча.
    Ап защо Папазов "подарява" на Доган 70% от теца - питайте него. Може и аверите му от Мултигруп.

    "Папазов: ТЕЦ-Варна е купен за 48 млн. евро, Доган придобива 70% за 1,4 млн. лв"
    https://news.bg/economics/papazov-tets-varna-e-kupen-za-48-mln-evro-dogan-pridobiva-70-za-1-4-mln-lv.html

  31. 31 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 2095 Неутрално

    Доган уреди родата за поне 300 години напред. Поне 300.

    Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!
  32. 32 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 765 Неутрално

    До коментар [#30] от "plebs":

    не се аби.
    не разбираш от реторични въпроси.
    доган вдига червения телефон на путин.
    ама как скачаш на барикадата.
    жалка работа.
    доста посредствена.
    но за съжаление трябва да ви търпим още време.

  33. 33 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 531 Неутрално

    До коментар [#25] от "iceto_":

    Този ел.провод не е проблем на корабите за насипни товари. Този ел.провод е проблем на контейнеровозите.
    Но даже и да се увеличи височината му - ТОВА НЕ РЕШАВА ПРОБЛЕМЪТ с тях. За тях трябва да се строи дълбоководно пристанище до нос Галата.
    Само че усвоителите на средства знаят че никой няма да инвестира в такъв проект, защото трябва да се прави подземен ж.п. преход под каналите и островът за връзка с ж.п.линията.
    Освен ако правителството не реши той да е част от линията на метро и там се намери някакво решение.

  34. 34 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 531 Неутрално

    До коментар [#27] от "ь":

    Няма и да видиш въглища. Просто те са скъпи в момента. 4-6 блок които работят на въглища са изключени.
    1-3 блок работят на природна газ, па макар и с непълен капацитет. Но и никой няма намерение тая централа да работи. Тя просто трябва да имитира дейност за да щипе Доган парите.

  35. 35 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3772 Неутрално

    Пристанището вече е заето от кръчми, Домуса и Боку ще го направят атракционно, а функциите ще му бъдат иззети от частното на генералния руски резидент в България Ахмед Демир Доган.. Всичко това ще се случи разбира се с бюджетни средства, под благия поглед на банкянгския аристокарт. А преди няколко дена Чехлю се включи отново в гвардията му, и гръмко отново обвини Костов.

  36. 36 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4586 Неутрално

    Отговорът е един!Доган, Доган и пак ДОГАН!!!!!

  37. 37 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4586 Неутрално

    До коментар [#4] от "mihail_p":

    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    Такива "чудеса" могат да стават само и единствено по нашите географски ширини/или пък в посока Изток/

  38. 38 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3772 Неутрално

    Сега очаквам тролчетата да завикат колко глупави са варненци. И колко гениален е Доган.

  39. 39 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4586 Неутрално

    До коментар [#22] от "ЙЕИ":

    Значи Тимаджийте пак се уредиха с дъжавна пара!

  40. 40 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 765 Неутрално

    До коментар [#38] от "historama":

    варненците дебелия пеевски им врътна
    ебати номера с тея 42 декара в центъра
    на града. пичове, някой пита ли ви да дадете
    42 милиона за дупката на гергов.
    ама пак си избирайте портних.

  41. 41 Профил на tda10501756
    tda10501756
    Рейтинг: 783 Неутрално

    Вместо да удълбочат територията на пристанище Варна да го насипват с камъни за да направим мръсно и на Доган. Откъде на къде ще се развива държавното пристанище, по-добре е да затворим и двете пристанища за да са доволни хейтърите на ДБ и разградския комсомол.

  42. 42 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 2282 Неутрално

    До коментар [#39] от "bat_plamen":

    ТИМаджиите винаги са били уредени с държавнс пара независимо кой е бил на власт. Последните годинки нещо пазаглъхнаха, ама си мисля че продължават да цоцат. Това е една от малкото групировки дето и с пръст не ги бутат.

    БСП - Българофобски Сурогатни Путинисти!
  43. 43 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3772 Неутрално

    До 40:"mihail_p"]До коментар [#38] от "historama":варненците дебелия пеевски им врътнаебати номера с тея 42 декара в центърана града. пичове, някой пита ли ви да дадете42 милиона за дупката на гергов.ама пак си избирайте портних.[/quote]

    Колега, твоята работа е чул-недочул. Не 42 дка, а 43 млн. лв. И тези милиони всъщност ги даде Боку на Г. Гергов, ковчежника на БСП, а не на Пеевски.

  44. 44 Профил на Косьо Генчев
    Косьо Генчев
    Рейтинг: 596 Неутрално

    "Чии проблеми ще реши удълбочаването на варненското пристанище"

    Как чии??? На ахмед Доган, разбира се.

  45. 45 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9143 Неутрално

    На тоя, дето решава кой ще управлява и кой ще избере главния прокурор. Защото ние му позволяваме. Ние му даваме милиони от нашите данъци, за да издевателства над българските граждани.

  46. 46 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3885 Неутрално

    До коментар [#20] от "wnl03619584":

    Точно! Докато нашите капацитети умуват какво да правят, за да се открадне повече комшиите направиха Констанца, пристанище за образец. Съвсем логично е големите кораби и товари да се насочат там. Следва да се има в предивд, че разширяваха и дооправяха пристанището в Констанца над 20 години и вложиха там милиарди... Нашите да не са решили с няколко стотин милиона да преобразяват пристанищата във Варна и езерото?! Това е повече от смешно...

    Бивш tww09306483.
  47. 47 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 765 Неутрално

    неее.
    на пеевски ги даде.
    гергов.
    а на гергов варненци му ги дадоха.

  48. 48 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3885 Неутрално

    До коментар [#26] от "ЙЕИ":

    Няколко милиарда няма да оправят Варна. Трябват десетки милиарди. Освен милиардите, трябва мисъл и аналитичност, как правилно и точно да се вложат парите. Милиардите ще се намерят, но мисъл и аналитичност откъде?!

    Бивш tww09306483.
  49. 49 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3772 Неутрално

    Пристанище Варна май вече е частно, или е отдадено на концесия за 30-40 години. Което е по-интересно! Ще става яхтено.
    А карго пристанището се мести в езерото, на мястото на бившето пристанище за въглища. Всъщност Варненското езеро е доста дълбоко, за разлика от бургаските - максимално до 14 м.
    А докато експертите от софийското поле говореха, че за България е икономически по-изгодно да ползват солунското пристанище отколкото варненското (очаквам спецовете тук да ме убедят че е така), и строеше магистрали до Гръцко, в Румъния инвестираха милиарди в пристанищата Констанца и Мангалия, които се радват на усилена работа. А според банкянгската тиква България няма нужда от пристанища, и любезно ги предоставя на руснаците (в случая на домуса и Доган)

  50. 50 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3772 Неутрално

    До коментар [#49] от "historama":

    Което не пречи дирекция "Морска администрация" да е в София, за доходоносни длъжности на герберасти от София.

  51. 51 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3772 Неутрално

    На тоя, дето решава кой ще управлява и кой ще избере главния прокурор. Защото ние му позволяваме. Ние му даваме милиони от нашите данъци, за да издевателства над българските граждани.
    —цитат от коментар 45 на Роси


    Стига Роси!
    Ние нищо не даваме.
    Нас ни питат само на изборите. Но като дойдат избори, българите отиват към урните с псувни. Псуват, и правят глупости.
    След това псуват за глупостите, които направиха.
    И все псуват, и се вайкат.
    Така беше и преди 2 седмици.

  52. 52 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3772 Неутрално

    До 46

    А ако Варна бе румънска, тези милиарди може би щяха да бъдат инвестирани не в пристанището на Констанца, а във варненското. Но Герберастията предпочете да инвестират в руско-турски тръби за Сърбия.
    А варненци били глупаци.
    Да, глупаци са, че не си спретнат един референдум за отделяне от презиращите провинцията Шопландия.

  53. 53 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 2140 Неутрално

    Парадокса знаете ли кой е? От единия бряг една полуруска фирма започна да пресушава езерето за да прави терминал за газ, пристигащ по ферибота с вагони.
    Как така еко министерството е позволило подобно кощунство

  54. 54 Профил на До руските мекерета
    До руските мекерета
    Рейтинг: 1673 Неутрално

    Абсолютно съвпадение.

    ББ не бута гювеч никому. Нали?

  55. 55 Профил на idiotstavrev
    idiotstavrev
    Рейтинг: 1774 Неутрално

    До коментар [#46] от "Petleshev":

    Да добавим че между Констанца и Букурещ има магистрала, румънците рехабилитираха жп линията за да вдигнат товароносимостта, а китайци щяха да им подготвят и високосростно жп трасе.
    Докато Бай.Х прави магистралите около изходите на София, за да може останалия читав Матр'ял да са изнася от столицата по-бързо към дома в почивните дни, да цъка с език и да благославя бащицата.
    И БДЖ я бутат към фалит, за да я приватизират. Въпросът е кой ще я лапне.
    Аз залагам на ТИМ!

  56. 56 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3772 Неутрално

    Никой не разследва как Доган си купува ТЕЦ за 3000 лв, никой не разследва как доган си прави пристанища с парите, получени за студения резерв, никой не се вълнува, защо няма магистрала до Варна, но цялата софийска герберастия реве като озверяла срещу българското черноморие, че било лайноморие, белким никой не се позаинтересува какво прави българо-руската мафия в Източна България.
    И все чакаме я американския посланик да ни спасява, я американския президент да набива канчетата на нашите дебили-русофили

  57. 57 Профил на zz_s
    zz_s
    Рейтинг: 1385 Неутрално

    До коментар [#30] от "plebs":

    Ми нарича се пране на пари, което никой не разследва.
    А ЧЕЗ беше принуден да се отърве от теца защото не отговаряше на еконормите, а привеждането му в норма не излизаше на сметка.
    На Доган обаче сметката излиза.

    "Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия." #GRETA, GO TO SCHOOL !
  58. 58 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 2282 Неутрално

    До коментар [#57] от "zz_s":

    Излиза му сметката на Фоган ама друг път. Йогато ЧЕЗ продадоха ТЕЦ Варна, аз малко поспорих и рдин форумец наречен Иван. Той твърдеше че сделката е заради самото предприятие, а аз заради пристанището към него. Е сега май вече става ясно.

    БСП - Българофобски Сурогатни Путинисти!
  59. 59 Профил на Георги Димитров
    Георги Димитров
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Отпускането на средства за удълбочаване на канала е поредна брънка от една дълга стратегия.Тя започна с лишаването на ЧЕЗ от средства за подържане на "студен резерв"и принудата да се освободят от ТЕЦ Варна поради генериране на загуби.Следващата стъпка бе,да се намери подходящ човек който да я "купи".Осигуриха му кредит,стана фамилна ТЕЦ,татко,син и дъщеря-съдружници.Нищо че след министерският пост бе безработен и си гледаше овощната градина.След сделката,държавата реши че отново има нужда от мощностите на ТЕЦ-а и тръгнаха Държавните пари.После пък,след като купи,подписа договор за "резерва",преоборудва 3 от блоковете на природен газ,бившият директор на Пристанище Варна и бивш министър,реши да продава и то "без пари".Никой не го е еня за ТЕЦ-а,ценното е пристанището.Като добавите усиленото строителство на "Хемус",проектирането на втори мост над Варненското езеро и плановете за магистрала Варна-Бургас,както и поетапно затваряне на пристанище Варна-изток, то нещата се нареждат логично.

    Г.Д
  60. 60 Профил на zz_s
    zz_s
    Рейтинг: 1385 Весело

    До коментар [#58] от "tsyrvulan":

    Е това казвам, няма значение от какво , но на него сметката му излиза.

    "Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия." #GRETA, GO TO SCHOOL !
  61. 61
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  62. 62 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 1962 Любопитно


    Е, следващата далавера е да разглобят Аспаруховия мост...
    !

  63. 63 Профил на niki
    niki
    Рейтинг: 512 Неутрално

    Тенденциозна статия, която сугестира някаква нередност и има привкус на разчистване на сметки.

    niki
  64. 64 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4303 Весело

    " Другата "тайна", за която се говори от години, но никога не е коментирана официално е, че кейовете на девненското пристанище "Варна-запад" потъват, което ги прави неустойчиви за натоварване по-голямо от това, на което са подложени в момента при разтоварването на големи количества контейнери."

    Добре дошли в света на сараите, където потъват всичко - факти, обстоятелства, самоубиват се хора, потъват пари и разни тайни около тях...Който не вярва, да пита прокурора, който разследва КТБ аферата...а, чакайте малко, той май се казваше...Гешев ? Е, забравете, ще си останете само с питането....

  65. 65 Профил на Ronald Reagan
    Ronald Reagan
    Рейтинг: 810 Неутрално

    Зейнеб роди, пък вие си губете времето, драги зрители ... Правете любов , а не война...

    agent
  66. 66 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4586 Неутрално

    До коментар [#42] от "tsyrvulan":

    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    Тимаджийте много добре се усещат накъде "духа вятъра" още от зората на демокрацията

  67. 67 Профил на kqv22356908
    kqv22356908
    Рейтинг: 528 Неутрално

    Чии проблеми ще реши?Поредната плячка на зиналата да глътне цяла България комунистическа мафия/но не точно мафия,защото при мафията все пак има неписани етични правила/...А в България?Лицето на държавна сигурност/дали е лице или нещо друго/а.доган “развива”бизнес след бизнес...Ами трябва редовно да си плаща “вноските”...Охолният живот,другарю ахмед ,си има цена...Дори и на стари години...НЯМА ПУСКАНЕ ОТ “ХОРОТО”ИМ-ИЛИ ИГРАЕШ,ИЛИ...Дълбок е Варненският залив...

  68. 68 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 1868 Неутрално

    Чии проблеми ще реши удълбочаването на варненското пристанище

  69. 69 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 1868 Неутрално

    Чии проблеми ще реши удълбочаването на варненското пристанище


    Може би на свинекомплексите . Подводни ями за загробване на жертвите на нова чума . А защо не и на луда крава . Или на птичи гриб . Но най вероятно да се стигне до Дунавски сценарии . Загробване на политици . В товарни шлепове . През Септемврийското въстание .

  70. 70 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 1868 Неутрално

    Ще направим така, че врата на България по море – Варна, да бъде отворена за най-тежките кораби, които в момента не могат да влизат, каза още Росен Желязков. Целта на проекта е да има удълбочаване до 13 м"

    Ще направите така , че скоро след дълбаенето , ще се кейне американското знаме на д нящой военен кораб . И някоя нова ракета ще насочи нос към Варна .

  71. 71 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4376 Неутрално

    Първото, което ми дойде на ум като прочетох горното съобщение бе, че точно по брега около Варна (не съм от там и нямам много добра представа за големината, характера и причините) има големи срутвания и пропадания.
    Страхувам се това насилствено / изкуствено удълбочаване да засили и развие тези пропадания и срутвания.
    Мисля, че преди да се пристъпи към такова насилствено променяне на естествената ситуация, трябва да се направят много сериозни и щателни дълбочинни проучвания и да се изяснят окончателно причините за пропаданията на брега.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  72. 72 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3759 Неутрално

    Те и Бургаското пристанище го удълбочиха преди години. Изгребаха вече улегналите от стотици години тини, мазила и боклуци и ги захвърлиха 30-40 км навътре, като по този начин осъществиха небивало по мащаби замърсяване и отравяне на морето и залива. Оттогава тъдява риба не се вясва. И каквото и да е друго морско създание. Който не вярва да провери.

  73. 73 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 1868 Неутрално

    До коментар [#1] от "Тиква загубена":Сега стана ли ви ясно, че ДПС и ГЕРБ са дупе и гащи?

    Това отдавна се знае . Не се знае кои са дупето и кои гащите . И кой на кого ги сваля .

  74. 74 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 1868 Неутрално

    До коментар [#6] от "penetrating":2 Които показват верния път в тъмното

    Ако са диаматни . Шначе пясъчник не свети , просто те спъва .

  75. 75 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 1868 Весело

    До коментар [#7] от "karabastun":Е , дай да затлачим пристанището, че да не се облажи Доган ли ?

    Ами ако вие затлачвате , очистете го и си го вземете , бе аланкоолу . Ама май ръцете са късички .

  76. 76 Профил на b0b069
    b0b069
    Рейтинг: 650 Неутрално

    42милиона за една дупка на центъра, 300 за един канал.. Ейтака фърчът едни милиони а варненци тънат в тинята

  77. 77 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 1868 Неутрално



    До коментар [#12] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Плачете сега , дечица . А тато ви беше взел мярката на догановците и малко време не му оставихте да ви реши бъдещите проблеми . Коя каквото си направи и Живков не може да му го ОПРАВИ .

  78. 78 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 1868 Неутрално

    До коментар [#67] от "kqv22356908":...Дълбок е Варненският залив...

    Дълбок е за тези без спасителни пояси . За Доган и догановци има не пояси , има и барокамери , биля . Д вруга посока трябва да е мисленето . Да се разбере , че на кола грънци , трябва само една тояга .

  79. 79 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 1868 Неутрално

    Имало едно време люде , дето си казали - А бе , за Ламята не ще владика , иска Караджата . И грабнали сатърите . Сега не става - не знаем що е сатър .

  80. 80
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  81. 81 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 7441 Неутрално
  82. 82 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 7441 Любопитно

    До коментар [#75] от "papуre":

    А на тебе к'во ти е късичко?

    karabastun1@abv.bg
  83. 83 Профил на fillipova
    fillipova
    Рейтинг: 344 Разстроено

    Какво ли не се прави за етническия мир в България. Каквото е поискал Доган, дадено му е! Само едно барбекю му взеха!!!!

  84. 84 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11024 Неутрално

    До коментар [#74] от "papуre":

    :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK