България и още осем страни в ЕС искат поскъпване на самолетните билети, твърди Радан Кънев

България и още осем страни в ЕС искат поскъпване на самолетните билети, твърди Радан Кънев

© Велко Ангелов



Евродепутатът от "Демократична България" Радан Кънев обяви в профила си във "Фейсбук", че България е една от деветте страни в Европейския съюз, която е поискала данъчно облагане на самолетните полети. Подобни действия почти сигурно биха оскъпили билетите за подобен тип пътуване.


От публикацията му се разбира, че финансовият министър Владислав Горанов е подписал, от името на България, "Общо политическо изявление". В него, заедно с колегите си от Швеция, Германия, Франция, Италия, Дания, Люксембург, Белгия и Нидерландия, призовава Европейската комисия да предприеме действия за данъчно облагане на самолетните полети.


Според Кънев "мястото на България не е в тази "коалиция" и интересът на българските граждани е обратен на предлаганите политики по множество сериозни съображения". Той посочва и няколко примера, за да потвърди думите си.





"България няма развита ЖП мрежа и ЖП свързаност с другите страни-членки на ЕС. Разстоянието, което икономически активните български граждани трябва да преминат, за да стигнат до икономически активните региони на ЕС, е непосилно с друг вид транспорт, освен авиационния. Същото се отнася за достъпа на чуждестранни туристи до България. За българите (за разлика от холандците и белгийците например) авиационният превоз не е неоправдан лукс, а необходимост и единствена гаранция за свободата на движение, гарантирана от Договорите на ЕС", пише евродепутатът.


Според него въвеждането на подобен "данък мобилност" ще засегне правото на свободно придвижване, както и правото на труд на българските граждани в други страни от ЕС. По думите му "най-засегнати ще бъдат икономически активните млади хора, студентите и хората, които полагат сезонен труд, т.е. - и най-бедните българи".


"Като представител в ЕП, категорично ще се боря намаляването на СО2 емисиите от авиационен транспорт да не става за сметка на правата и интересите на българските граждани. Съществуват много възможности да бъдат насърчени други форми на придвижване, и то само тогава, когато има разумна алтернатива на полетите със самолет. Например - облагане само на кратки полети, до 90 минути, когато могат лесно да се заменят с придвижване с железница", допълва Радан Кънев.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK