"Струма" през Кресненското дефиле поскъпна с над 64 млн. лв.

"Струма" през Кресненското дефиле поскъпна с над 64 млн. лв.

© Надежда Чипева, Капитал



С 64.4 млн. лв. над прогнозната стойност поскъпна строителството на 13.2 км от магистрала "Струма" през Кресненското дефиле, след като днес агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) обяви в прессъобщение, че е определила изпълнителя - ДЗЗД "АПП ЛОТ 3.2.1".


В дружеството участват компанията "Грома холд" и свързаните с нея "Европейски пътища "Водно строителство - Благоевград", "Пътпроект" и словашката компания "Вахостав-СК". Предлаганата от дружеството цена е 599 млн. лв. с ДДС, докато прогнозната стойност на търга беше 533.6 млн. лв. с ДДС.


Преди седмица, когато бяха отворени ценовите предложения, стана известно, че седем от първоначално подалите документи 10 кандидата в търга са отстранени.




Още една от трите допуснати до отваряне ценови оферти компании е предложила по-висока цена от прогнозната - 635.9 млн. лв. с ДДС. Това е компанията ГБС, която е няколко участъка от "Струма", а сега предстои да работи по малка отсечка преди тунел "Железница".


Единствената оферта, която се вмества в определения от Агенция "Пътна инфраструктура" финансов лимит, е на обединението на дружествата от групата на "Геотехмин" - "Геострой" и "Пътстрой-92", заедно с чуждия им партньор "Илия бурда". Дадената от него цена е 504 млн. лв.


В прессъобщението АПИ не обяснява защо е предпочетена офертата на "Грома Холд" пред тази на "Геотехмин". Според обявлението на търга победителят се избира въз основа на "икономически най-изгодна оферта" на база "оптимално съотношение качество/цена".


Срокът за изпълнение на обществената поръчка е 1556 дни и включва времето за проектиране и строителство.


Как се печели търгът


Въпреки че обединението на "Геострой" и "Пътстрой-92" предложи цена под прогнозната, посочена от АПИ, "Грома холд" и партньорите й вероятно печелят заради висока оценка на техническо предложение. То беше критерий с тежест 60% от крайната оценка.


Виктор Велев, управител на "Грома холд", обяснява пред "Капитал", че причините за разликата в цените са сложността на проекта, както и отчетените променящи се фактори като инфлация, растящи заплати, цени на електроенергията и т.н. "Разликата с прогнозната е по-малко от 10%, тоест това са нормални граници, не изкривяваме толкова много кривата", казва той.


"Не всеки ден се установява проект с такива обеми и трудност, за да му се даде реална прогнозна стойност. Предложените от експерти на АПИ цени все пак са базирани на данни от предните три години, когато разходите за труд и материали бяха доста ниски", допълва Велев пред "Капитал"


Проектът


Първият лот е дълъг 13.2 км и попада в северната част откъм София. В този участък ще бъдат построени 3 тунела - "Симитли" (с дължина 211 м), "Ракитна" (1135 м) и "Стара Кресна" (1052 м). Ще бъдат построени и 10 виадукта с обща дължина 3.5 км, както и три надлеза и подлеза. Достъпът до този участък ще става чрез три пътни възела - "Полето", "Мечкул" и "Стара Кресна". Срокът за изпълнение e 1556 дни и включва времето за проектиране и строителство.

Що се отнася до другия лот, там работата на тръжната комисия продължава и предстои отварянето на ценовите оферти, пишат от пътната агенция. Неговата прогнозна стойност е 516 млн. лв.

Коментари (119)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5648 Неутрално

    Срокът не е ли дълъг ? И каква е цената към днешна дата ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5648 Неутрално

    В дружеството „АПП ЛОТ 3.2.1“ участват: "ГРОМА ХОЛД“ ЕООД, „ЕВРОПЕЙСКИ ПЪТИЩА“ АД, „ВОДНО СТРОИТЕЛСТВО – БЛАГОЕВГРАД“ АД, „ПЪТПРОЕКТ“ ЕООД и „ВАХОСТАВ-СК“ а.с.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  4. 4 Профил на praseta_mezeta
    praseta_mezeta
    Рейтинг: 357 Неутрално


    Срок 5 години ???

    Космодрум ли ще правят в това дефиле, или пристанище??

  5. 5
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  6. 6
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  7. 7 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1240 Неутрално

    Европейски пътища се насраха в Пловдив на Кукленско шосе.

  8. 8
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  9. 9 Профил на hammurabi
    hammurabi
    Рейтинг: 2220 Неутрално

    До коментар [#5] от "Гербер ДайБългарист ДеСеБар":

    По-важно е историята да определи кои са терористи и кои революционери. Но за това е нужна историческа дистанция (като за строежите на Кремиковци, комбината в Радомир и т. н.). Подозирам, че мисленето ви щеше да е същото и преди 100-160 години (за Раковски, Левски, Ботев, Гоце Делчев, Орце и т. н.). Ама какво ли разбирам аз от пътни строежи и половия живот на прилепи и костенурки. Важно е Европейските средства да се усвояват, а, ако има пречка заради нарушени еконорми - насреща е българският данъкоплатец и държавният бюджет. Образованието и здравеопазването ще почакат. Реформите да не са евросредства, че да избягат.

  10. 10 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4728 Неутрално

    Асо загубим еврофинансиране на строителството на този участък (което очаквам), то ще е заради туткането докато изберем "наш" изпълнител! А не заради Радан или зелените, както безмозъчните гербери по-горе тролят!

  11. 11 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2381 Неутрално

    Сега очаквам зелени писъци.

  12. 12
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  13. 13 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3281 Неутрално

    Защо не с е казва в статията, че Лот 3.2.1 е само платното в посока София? 5 години и 600 милиона лева за платното в посока София. След още 5 години, стига да няма забавяния и преовлажнени почви, ще качат движението горе, пак еднопосочно, и ще почнат да правят Лот 3.2.2 върху сегашния път, което ще отнеме още 5 години. 10 годинки и 1,5-2 милиарда лева загробени върху 13,2 километра през дефилето.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  14. 14 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1440 Любопитно

    До коментар [#10] от "vassilun":

    Герберите по-горе тролят, а ти като чуеш Радан и веднага на амбразурата. Сещам се за вопъла от"Оркестър без име" - Бият сватаааа......Най-виновни са залените. Ракията им е по-силна, лобито им вече е много силно.И не говоря за у нас, а в световен мащаб. Каква е файдата да се туткад, за да изберат правилните фирми? Туткат се да си приберат комисионите?

  15. 15 Профил на nessarox
    nessarox
    Рейтинг: 1249 Любопитно

    Ще си направим магистралата и с наши средства въпреки зелените ни боклуци. Дето уж десните ДСБ им вървят по гайдата
    —цитат от коментар 12 на Да вярваме на истината


    Магистралата трябваше да бъде готова за Олимпийските игри / 2004 г/ /в Атина .

    И тогава ли десните " спряха " проекта ???

    Всички сме в кочината,но някои гледат към звездите:)
  16. 16 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4728 Неутрално

    До коментар [#12] от "Да вярваме на истината":

    След като с мотаене от почти десет години загубим еврофинансирането, може ли да построите този участък с ваши, герберски пари (поне откраднати от други проекти), а не с пари от бюджета?! Озни, дащният от Банкя да се бръкне в собствения си джоб! Отдавна се знаеше, че има срокове за да има еврофинансирате. Но не европарите са важни! Важното е кой ще открадне парите! Дори и от бюджета!

    Първоначалната идея бе тунел с дължина от около 13 км (никой зелен не пратестира против това!), но не би, защото нямаше българска фирма, способна да го построи! До сега и тунелът да бе прокопан, и магистралата - готова! Е, сега може! Краденето продължава!

  17. 17 Профил на tosho_toto
    tosho_toto
    Рейтинг: 868 Неутрално

    До коментар [#16] от "vassilun":

    Това ще е била някава умнокрасива идея да се прави тунел в зетръсна зона.

  18. 18 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1440 Любопитно

    До коментар [#15] от "nessarox":

    Така е, "трябваше" да е готова 2004. Ама кой ни е виновен, че вярваме сляпо? Я кажи като е "трябвало" да е готова за 2004, знае ли се кога почва строителството(при кой), финансирани имало ли е осигурено (от кой), поне проект имало ли е?

  19. 19 Профил на vankata1
    vankata1
    Рейтинг: 1082 Неутрално

    Ще си направим магистралата и с наши средства въпреки зелените ни боклуци. Дето уж десните ДСБ им вървят по гайдата
    —цитат от коментар 12 на Да вярваме на истината


    Татко ще ми купи колело! (Друг път).
    Колко години чакате кандидат-изпълнители да наддават за по-голям процент комисиона? Пък и доста от годините им трябваха на тях, за да проучат как се прави такъв участък, с какви технически средства и с какъв персонал. Изглежда още не знаят, затова им се дават 5 години да имат време да завършат проучването, а и да имат време да опитват и ако не стане да променят плановете и пак да опитват по друг начин. Такава ще е работата, българска.

  20. 20 Профил на С Стоянов
    С Стоянов
    Рейтинг: 2216 Любопитно

    До коментар [#15] от "nessarox":

    Ами въюросите трябва да се задават към престолонаследникът- комарджия и приятелите му от ДПС и БСП.

    ВЯРНОСТ И ПОСТОЯНСТВО
  21. 21 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4728 Неутрално

    До коментар [#14] от "nema_labavo":

    Бях, но вече не съм фен на Радан Кънев, нито на ДСБ! Но много се дразня, когато се сипят на кило незаслужени обвинения! Също като "Костов / Сорос е виновен"! Как пък не им писна на герберите все някой друг да им е виновен, въпреси че Баце уж управлява вече десет години!

  22. 22 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4728 Неутрално

    До коментар [#17] от "tosho_toto":

    Не! Тъпогрозна идея е! Може да се праве АЕЦ в земетпъсна зона, но тунел не може! Така ли? В Япония тунели няма хич!

  23. 23 Профил на С С К
    С С К
    Рейтинг: 1154 Гневно

    Срокът не е ли дълъг ? И каква е цената към днешна дата ?
    —цитат от коментар 1 на КМЕТ В СЯНКА


    Не, кмете, не са. Други държави, да кажем Япония би ги
    построила за по-кратък срок и с по-малко средства.Но
    как да сравняваме несъпоставими неща? Ако не бяха
    45г червен комунизъм и доста проточилия се червен
    преход, които не само ни обрекоха на застой, но ни
    запокитиха не назад, а настрани от правилния път.

    По-добре да си здрав и богат,отколкото беден и болен.
  24. 24
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  25. 25 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2932 Неутрално

    До коментар [#16] от "vassilun":

    Сега не знам защо не искаш да се правят пътища в България ама да видим фактите.
    Един проект за трасе - зелените против
    Втори проект за трасе-зелените против
    Трети проект, пак против.
    Обжалват в съда и бавят.
    Русе-Велико Търново, пак против. Няма костенурки, няма гори няма тунели, няма гущери година и половина мина.
    Тунелът под Шипка лично Тона Белев си поиска 2 милиона рекет, че да го включено към плана на парк Българка. Беше изритан ама 2 гидини забавяне
    И така по всички проекти.

  26. 26
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  27. 27 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3281 Неутрално

    Кой ще благоволи да се аргументира, защо ми е цъкнал минус? Сдобил съм с е с опашка от платени гербаджийски тролове, които минават след мен и ми слагат минуси дори на коментарите ми в кулинарната рубрика - агенцията е забравила да ги инструктира, че има и такава.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  28. 28 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2318 Любопитно

    Проекта е за ЕДНО платно, другото ще е в планината. Второто кога ще се проектира?

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  29. 29 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3281 Неутрално

    Проекта е за ЕДНО платно, другото ще е в планината. Второто кога ще се проектира?
    —цитат от коментар 28 на Пешката


    Очаквай доста минуси за този въпрос. Предвид материалния интерес от 120 милиона лева на километър, троловете са активирани. Това ще го похарчат, докато в София цели жилищни комплекси с население на областен град се оплакват, че ари за ремонт на тротоарите са им "отпускани" последно преди 40 години.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  30. 30 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 2048 Весело

    До коментар [#26] от "Да вярваме на истината":

    Значи викаш, не убиват хората тези, които не спазват ЗЗДП, не ги убиват милиционерите, които не следят спазването на ЗЗДП, ами ги убиват "зелените", които и в този случай искат просто да бъде спазено българското и европейското екологично законодателство?😂
    Цял живот фуражка или каскет са затопляли мозъка ти, а? Отдалеч си личи!👲🏻👲🏻👲🏻

    Да бехме малко подпийнали, да им ебеме майката.
  31. 31
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  32. 32 Профил на Lazar Petrov
    Lazar Petrov
    Рейтинг: 615 Неутрално

    До коментар [#13] от "cinik":

    Пълни глупости !! И не се взимай на насериозно, не си толкова оригинален.

  33. 33 Профил на tosho_toto
    tosho_toto
    Рейтинг: 868 Неутрално

    До коментар [#22] от "vassilun":

    Щом умнокрасив е казал, че няма никакъв проблем да се правят тунели в земетръсни зони, предлагам всички проектанти да си скъсат книжките и да правят каквото им каже опашката на коня.

  34. 34 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4728 Любопитно

    До коментар [#25] от "Да вярваме на истината":

    Мислех да не отговарям на фантасмагориите, които си постнал, но ще го направя за последен път! Лично от тебе ли поиска Тома Белев два милиона подкуп? И като какъв го поиска? Ако е поискал подкуп, защо не докладва на Гешев? Той щеше да се погрижи Тома Белев да има съдбата на Иванчева!

    Всички гербери ли сте с празна черепна кухина? 🤣😂

  35. 35
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  36. 36 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5648 Весело

    герберастията пощуря. Трудно се защитава незащитимото. Някой ще каже ли цената ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  37. 37 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2932 Неутрално

    До коментар [#30] от "Darulio":

    Със зелени отпадъци не разговарям.
    Жаба да видя няма толкоз да ме е гнус.

  38. 38 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3281 Неутрално

    До коментар [#13] от "cinik":Пълни глупости !! И не се взимай на насериозно, не си толкова оригинален.
    —цитат от коментар 32 на Lazar Petrov


    Ето, първият трол се разкри.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  39. 39 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 3417 Весело

    В тоя форум е пълно с пътни строители дето през живота си не са забивали пирон в чамова дъска, но могат да направят пет тунела за пет месеца без пари...

  40. 40 Профил на Petar Ganchev
    Petar Ganchev
    Рейтинг: 253 Неутрално

    До коментар [#3] от "lz2":

    Че от кога Радан Кънев е член на ГРОБ?!Недей да поливаш човека с такава помия!!!

  41. 41 Профил на sokratus
    sokratus
    Рейтинг: 406 Неутрално

    Ще правят по 8.5м на ден!!! И то само един двулентов път, тук таме трилентов!!!
    Гоуемци

  42. 42 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2381 Неутрално

    В тоя форум е пълно с пътни строители дето през живота си не са забивали пирон в чамова дъска, но могат да направят пет тунела за пет месеца без пари...
    —цитат от коментар 39 на palav_nik


    Недей така, защото някой ще се пробва да забие пирон и или ще го забие в ръката си, или ще се удари с чука.

  43. 43 Профил на deutscher._
    deutscher._
    Рейтинг: 1415 Неутрално

    Към коментар #39 от palav_blk:
    Не е така , повечето от трудовия си стаж направих в Пътпроект тогава към ГУП в София , затова колега малко може да ми вярвате .
    Няма да пиша технически фермани но за дефилето Кресна единственото решение беше тунел над 10км нищо , че теренът е кофти (поне допреди 10 г.) , изграден от силно тектонски обработени метаморфни скали , най-често кристалинни серицитови шисти .
    Но в Австрийските Алпи има над 50км новоизградения двойни магистрални тунели по различните аутобана в Австрия и Швейцария. Вместващите скали също не са от най-здравите , но с новите технологии проливните машини с едновременнобетониране и анкетиране наистина нямат проблем !
    Като заключение на скромното ми мнение при финансови дадености АМ Струма през Кресна трябваше да се възложи на австрийски или немски строителен концерн и срокът би бил не по-дълъг от 3 години .
    Да повторя , финансите не са ми специалност , но но има случаи , когато точно такива изпълнители като краен ефект са по-изгодни !

  44. 44
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  45. 45 Профил на Tru Soulja
    Tru Soulja
    Рейтинг: 762 Любопитно

    За цената никой нищо не казва?

    Най-добрият съвет, който съм получавал, е да избягвам банките. Те ти дават чадър, но, когато завали, ти го вземат
  46. 46 Профил на Tru Soulja
    Tru Soulja
    Рейтинг: 762 Любопитно

    За цената никой нищо не казва?

    Най-добрият съвет, който съм получавал, е да избягвам банките. Те ти дават чадър, но, когато завали, ти го вземат
  47. 47 Профил на Lazar Petrov
    Lazar Petrov
    Рейтинг: 615 Неутрално

    До коментар [#38] от "cinik":

    Пишете глупости и е нормално всеки разумен човек да ви опонира. Като не ви е приятно да ви критикуват , развивайте вашите теории в тесен семеен кръг. Извън него сме лошите тролове

  48. 48 Профил на sv3tli0
    sv3tli0
    Рейтинг: 320 Неутрално

    Искате да сме зелена страна, да се пази природата / дефилето..
    Еми това е реалността > оскъпява се всичко когато фалшиво се правим на природолюбци и се планират някакви абсурдни виадукти / нива и т.т...

  49. 49 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5648 Неутрално

    До коментар [#45] от "Tru Soulja":

    Явно е гробарска тайна.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  50. 50 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5648 Неутрално

    До коментар [#48] от "sv3tli0":

    И каква е цената ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  51. 51 Профил на deutscher._
    deutscher._
    Рейтинг: 1415 Неутрално

    Към моя коментар # 43 :
    С извинение моля да се чете
    ---пробивни вместо проливни
    ---анкеририране вместо анкетиране
    Благодаря !

  52. 52 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5648 Неутрално

    До коментар [#51] от "deutscher._":

    Ние разбрахме още първия път но троловете мълчат защото хал хабер си нямат от терминологията.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  53. 53 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3114 Неутрално

    До коментар [#2] от "КМЕТ В СЯНКА":

    В дружеството „АПП ЛОТ 3.2.1“ участват: "ГРОМА ХОЛД“ ЕООД, „ЕВРОПЕЙСКИ ПЪТИЩА“ АД, „ВОДНО СТРОИТЕЛСТВО – БЛАГОЕВГРАД“ АД, „ПЪТПРОЕКТ“ ЕООД и „ВАХОСТАВ-СК“ а.с.
    —цитат от коментар 2 на КМЕТ В СЯНКА


    Абе, вярно ли е, че офертата на "АПП ЛОТ 3.2.1" е била класирана втора с 97 млн. повече, но все пак е била предпочетена пред първата? А фирмата "ГРОМА ХОЛД" не е ли бившата "Агромах"? Тъй, тъй - същата, чийто шеф разправяше разни работи за кмета на Симитли. В интересни времена живеем, не може да се отрече.

  54. 54 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6609 Неутрално

    До коментар [#13] от "cinik":

    Толкова умеят управляващите днес да вземат правилни решения

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  55. 55 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5648 Неутрално

    До коментар [#53] от "Един препатил":

    Всичко ще се изясни.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  56. 56 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3114 Неутрално

    До коментар [#46] от "Tru Soulja":

    За цената никой нищо не казва?
    —цитат от коментар 46 на Tru Soulja


    Цената е 600 млн. лв. Колегата "cinik" я е посочил по- горе. На първия в класирането е 504 млн. лв.

  57. 57 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5648 Неутрално

    До коментар [#56] от "Един препатил":

    Благодаря. Ще видим колко ще набъбне до финала.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  58. 58 Профил на sokratus
    sokratus
    Рейтинг: 406 Неутрално

    600млн.лв по 45.5 млн.лв за километър двулентов път, тук таме трилентов

  59. 59 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5648 Неутрално

    До коментар [#56] от "Един препатил":

    ДДС включено ли е в тази цена ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  60. 60 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3114 Неутрално

    До коментар [#59] от "КМЕТ В СЯНКА":

    До коментар [#56] от "Един препатил":ДДС включено ли е в тази цена ?
    —цитат от коментар 59 на КМЕТ В СЯНКА


    Да, цените са с включен ДДС. И двете. Така де, аз да го кажа, че да не седне някой герберски умник да ми обяснява....

  61. 61 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5648 Неутрално

    До коментар [#60] от "Един препатил":

    мерси.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  62. 62 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3731 Неутрално

    До коментар [#13] от "cinik":

    Аз предпичитам 1,5 милиарда за магистрала през дефилето от жертви на пътя там.Минавам често и често виждам катастрофи.Даже румънка блъсна вашите пишман еколози там,ама не се смирихте!

  63. 63 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3731 Неутрално

    До коментар [#21] от "vassilun":

    Разраданил си се?!

  64. 64 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 2883 Неутрално

    Има време. Не се коркайте. Ще нарастне с 200 млн лв. Все пак, наши хора я правят. Нема да ги оставиме гладни я. Па те от кумовеа срама, че дадат некой лев и на назе.

  65. 65 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3731 Неутрално

    До коментар [#25] от "Да вярваме на истината":

    Първо июа Зелен Рекет.Второ-магистрала от Солун през България и Румъния,изцяло изолира Сърбия?Правете сметка кой има интерес.И съвсем случайно ,дали там не е е един мустакат крадец ..

  66. 66 Профил на hammurabi
    hammurabi
    Рейтинг: 2220 Неутрално

    До коментар [#33] от "tosho_toto":

    Проблемът е, че един от аргументите за отказ да се построи тунел бе, че зоната била земетръсна. Все едно има значение при силно земетресение дали ще си в тунел, или на 30 метра над земята на виадукт. Истината е, че българска фирма не може да се справи със сложно тунелно строителство. А чуждите няма да рискуват да се срине капиталовата им ликвидност при корупционен скандал.

  67. 67 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3731 Неутрално

    До коментар [#30] от "Darulio":

    Точно така!Убийци сте,защото с вашите действия забавяте строежа.Трафикът е силен и натоварен.Стотици ранени и убити лежат на вашата съвест.Ако,имате де!

  68. 68 Профил на hammurabi
    hammurabi
    Рейтинг: 2220 Неутрално

    До коментар [#43] от "deutscher._":

    Да, ама тези чужденци няма да се хванат с корупционен проект, при който, за да спечелиш, трябва да си готов 30% от стойността на поръчката да завие към партийните черни каси.

  69. 69 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3281 Неутрално

    До коментар [#13] от "cinik":Аз предпичитам 1,5 милиарда за магистрала през дефилето от жертви на пътя там.Минавам често и често виждам катастрофи.Даже румънка блъсна вашите пишман еколози там,ама не се смирихте!
    —цитат от коментар 62 на yanne


    Четеш ли внимателно, че едното платно ще бъде готово след 5 години? След което ще качат движението горе, пак двупосочно, за още 5 години, докато направят сегашния път на магистрално платно?

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  70. 70 Профил на 1107
    1107
    Рейтинг: 768 Неутрално

    Една скромна вила в Южна Франция е 10 млн.
    А сега и празници идват.
    Нормално е, по християнски, държавата да помогне!

  71. 71 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1549 Неутрално

    До коментар [#65] от "yanne":

    Умнико, от Солун до Берлин си има магистрала, през Македония, Сърбия, Унгария, Словакия и Чехия... Никой не изолира Сърбия.
    А от друга страна, магистралата през България и Румъния от там Унгария и нагоре, е само на територия на ЕС. Сърбия близките 25-30 години член няма да стане, ако изобщо някога стане.
    Тъй че не виждам никаква логика в текста ти.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  72. 72 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2473 Неутрално

    Ако пуснат тунелопробивната машина от софийското метро, може да прокопае първия вариант през дефилето за 2 години. Има обучени екипи и инфрастуктура за заготовки и поддръжка.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  73. 73 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 2056 Неутрално

    До коментар [#72] от "Корки":

    Не съм специалист, но не мисля че машина совциално проектирана и произввдена за метро ще свърши работа. Такива машини не се пеоизвеждат серийно. Всяка една е уникална и съобразена с изискванията на клиентите и геологията.

    БСП - Българофобски Сурогатни Путинисти!
  74. 74 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3731 Неутрално

    До коментар [#71] от "Athanatos":

    Сами си го написал.Единият вариант е САМО в рамките на ЕС.А,Сърбия има някакво влияние още,именно,защото все още е незаобиколима транспортно.Преминаването през един път струва такси.Може и да се поинтересувате колко печели Сърбия годишно от такси,и дали иска да ги загуби?

  75. 75 Профил на patrokalche
    patrokalche
    Рейтинг: 657 Неутрално

    Цената е такава благодарение на Тома Белев и "зелените". Ако ще се сърдите на някой на тях се сърдете. Те пожелаха трасето да е извън дефилето. Ето извън е!

  76. 76 Профил на Toni Ivanov
    Toni Ivanov
    Рейтинг: 1720 Неутрално

    Онази фирма с ниската оферта не се е класирала,защото не била заложила 20% комисионни на АПИ и съответно на този,който на края на строителството реже лентичките,а той наяждане няма като че ли тези пари ще ги вземе със себе си,но и да ги вземе на онзи свят няма да му потрябват,но данъкоплатеца ще плаща и ще гласува отново за този цървул.

  77. 77 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4865 Весело

    До коментар [#76] от "Toni Ivanov":

    Ако "онази" фирма, с ниската оферта, беше спечелила, щеше да подскачащ като някой трактор в дясната лента....

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  78. 78 Профил на Toni Ivanov
    Toni Ivanov
    Рейтинг: 1720 Неутрално

    А магистрала "Струма" ще я правим ли пак пързалка с варовиков камък от където пак ще се откраднат някакви милиони,а за убитите по калпаво направените пътища мафията не се интерисова.

  79. 79 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3501 Неутрално

    Срок 5 години ???Космодрум ли ще правят в това дефиле, или пристанище??
    —цитат от коментар 4 на praseta_mezeta


    Ми аз доколкото разбрах, това е половината от трасето, което минава горе по баира. Другата половина още не е изтъргувана. Общо за двата лота на едното платно цената е повече от един милиард. За другото платно - това през ждрелото/по реката въобще не се говори и такова май няма да се строи, а ще се ползва съществуващото шосе, което не отговаря за магистрала. Според мене магистрала не може да се провре по реката, тъй че ще си остане скоростен път - еднопосочен. Вероятно в далечно бъдеще горе по баира ще се добави другото платно на магистралата, а съществуващият път по реката ще стане атракция. Брюксел трябва да се съгласи, щото друг начин няма.

  80. 80 Профил на Toni Ivanov
    Toni Ivanov
    Рейтинг: 1720 Неутрално

    До # 77 hamiltonoff. Да ще подскачам в дясната лента,ако я приема Борисов и други еднокнижници,но ако я приемат соециалисти,които не се купуват и се плати само половината от цената на магистралата,а другата половина се плати,когато се направи равно пътното платно,сигурно няма да подскачам.

  81. 81 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2133 Неутрално

    Таман да има за комисионни.

  82. 82 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2318 Любопитно

    10 виадукта, 3 тунела, планински терен, колко да е?

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  83. 83 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3501 Неутрално

    "Срокът за изпълнение e 1556 дн"

    Това са 4,3 години само за единия лот на половината магистрала. Очевидно договорният срок с ЕС за предаване вече е шкартиран, което значи, че Брюксел е спрял парите. Ще се прави с пари от бюджета и.... когато стане. Ако ЕС окончателно откаже парите, много вероятно тази магистрала да се поспре за сметка на Хемус, която не е европейски проект, но е далеч по-важна. Струма служи само да могат софиянчетата да ходят на море на Халките.

  84. 84 Профил на deutscher._
    deutscher._
    Рейтинг: 1415 Неутрално

    Напротив тунел в тектонски (земетръсна ) активна зона е по-устойчив отколкото един висок виадукт , който е на пилони .
    Защото при сеизмични движения в различни посоки горните части на терена се движат повече отколкото вътрешността на скалните масиви ! !

  85. 85 Профил на deutscher._
    deutscher._
    Рейтинг: 1415 Неутрално

    Някои пишат и ме разсмиват- пълна глупост е да се заложи на плитко-пробивни машини които де прилагат при строеж на метрополитен с открит или полуподземен ход.
    Такива технологии стават обикновено за равнинни градски части до слабо-наклонени плата изградени най-често от меки алувиални пясъци до глинести делувиални и алувиални чакъли и мергели с пролувиален произход . Тук повече проблеми създават подземни води с повече дебит.
    В нашия случай при магистрални тунели забоя обикновено е в истински по-често магмени и променени скали и най-важен е коефициента на изветряне или промяна (метаморфизация) който намалява здравината и усложнява укрепването им чрез бетонови разтвори с висока марка + анкетиране в движение .
    Технологията само външно е сходна с пробивната такава за строеж на градско метро и много различна качествено ! !

  86. 86 Профил на b0b069
    b0b069
    Рейтинг: 620 Неутрално

    Има си хас един път да излезе по евтина

  87. 87 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 4127 Неутрално

    До коментар [#3] от "lz2":

    Е ами успяха да спрат санирането на старите панелки, само да знаят колко хорица ги псуват

  88. 88 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 662 Неутрално

    С тея 600 млн Бойко затвори устата на шефа на Агромах да не приказва много какво е ставало с кмета на Симитли.

  89. 89 Профил на alexsilver
    alexsilver
    Рейтинг: 1272 Неутрално

    Сичката мафия по света краде най-много от строителство на пътища. Наща окончателно победила Червена Мафия, маскираща се като синя, не прави изключение. Дали ще спрат, като го докарат до 1 милЯрд на километър? Ахъм, сигур тъй ще стане, ама на Кукуво лято...

  90. 90 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4865 Неутрално

    До коментар [#89] от "alexsilver":

    Исторически, червената мафия успя да построи и да открадне от около 30 км. магистрали, за скромното си "демократично" съществуване, става дума за отсечката, построена от турци между Бургас и отбивката за Карнобат, 6 мин. преход, при спокойно каране...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  91. 91 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 2026 Неутрално

    "ГРОМА ХОЛД“ ЕООД
    —цитат от коментар 2 на КМЕТ В СЯНКА

    30.05.2017
    "...Специализираната прокуратура повдигна обвинения на шестима души по делото "Агромах". Говорителят на главния прокурор съобщи,че те били призовани за предявяване на обвинения, но не се явили пред разследващите, заради влошено здравословно състояние. Според Арнаудова всички били настанени в болница "Софиямед". Специализираната прокуратура влезе в болницата, за да установи има ли нещо нередно. Припомням, че проверката на "Агропмах" започна през март миналата година, заради данъчни злоупотреби в размер на 14 милиона лева..."

    „ЕВРОПЕЙСКИ ПЪТИЩА“ АД
    —цитат от коментар 2 на КМЕТ В СЯНКА

    "...За последно компанията попадна в полезрението на прокуратурата заради дъщерното ѝ дружество "Пътища Пловдив", което е строило участък от магистрала "Марица". Разследването е за получени от дружественото неправомерно около 50 млн. лв., но по времето, когато е собственост на пловдивския бизнесмен и местен лидер на БСП Георги Гергов. Тази проверка на прокуратурата започна след скандала ЦУМ-гейт – срещата между главния прокурор Сотир Цацаров с бизнесмена и издател на в."Сега" Сашо Дончев в офиса на Гергов в ЦУМ..."

    В дружеството „АПП ЛОТ 3.2.1“ участват: "ГРОМА ХОЛД“ ЕООД, „ЕВРОПЕЙСКИ ПЪТИЩА“ АД
    —цитат от коментар 2 на КМЕТ В СЯНКА

    "..."Грома Холд" е новото име на бившата "Агромах". Благоевградската фирма набра сила и мощ по време на второто правителство на Бойко Борисов, след като довърши участъци от магистрала "Струма" и "Марица" започнати от чужденци, които изоставаха с изграждането им. На практика "Агромах" се превърна в "спасител" на европейските средства за тези пътни участъци.В началото 2016 г. компанията попадна под прицела на прокуратурата, заради съмнения за укрито ДДС. Оттогава досега няма почти никакво движение по делото (публично не е обявено докъде е стигнало разследването).Най-вероятно с цел изчистване на имиджа си компанията смени името от "Агромах" на "Грома". Същото направи и с другата си голяма компания – "Пътища Пловдив", която купи от бизнесмена Георги Гергов, и днес вече се казва "Европейски пътища"..."

    https://www.mediapool.bg/api-oskapi-s-96-mln-lv-patya-prez-kresnenskoto-defile-news300333.html

  92. 92 Профил на pi4er
    pi4er
    Рейтинг: 253 Неутрално
  93. 93 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3114 Неутрално

    До коментар [#89] от "alexsilver":

    Вярно е, че навсякъде по света мафията краде от строителството на пътища. Но има и разлика - по света мафията първо строи после краде. А у нас е обратното - първо краде, а ако остане строи. Затова по света парите изчезват, но остават пътища. А тука - ни пари, ни пътища. То и за хайдуклъка трябва акъл.

  94. 94 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 1841 Неутрално

    Честно казано, омръзна ми да чакам да стане Струма, от чисто икономическа гледна точка тя трябваше да бъде изградена с приоритет, и то от Кулата до Видин, а не Тракия. Поскъпнала с 64 млн.лв. - еми с колко да поскъпне след 10 години поне забавяне, отлагане, кражби, протести и пр.

  95. 95 Профил на Полковник за европейско развитие на България
    Полковник за европейско развитие на България
    Рейтинг: 1835 Неутрално

    Трябва яка лустрация за гербавата банда, след като се катурнат от властта.

    Ние сме в държавата и държавата е в нас! Ние събираме бюджета и го раздаваме помежду си.
  96. 96 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 2019 Гневно

    Голямото крадене започна, още преди да е почнало изпълнението.

    мурзилка
  97. 97 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 2019 Гневно

    Ами ще поскъпне ами. Нали Боко е на власт и 30% поне ще идат за него, от избраната оферта.

    мурзилка
  98. 98 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2335 Неутрално

    До коментар [#50] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Нали си много отворен бе ,ти кажи колко е цената , как те цакат ,колко ще струва ,какъв е проекта , колко е труден , защо е толкова дълго изпълнението ,след това ,въри на къра и изкопай една дупка 3 на 3 и кажи за колко време си я изкопал ,за да коментираш постоянно простотии и да даваш заключения .

  99. 99 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 2019 Неутрално

    23255000 евро на километър. С думи: Двадесет и три милиона и двеста петдесет и пет хиляди евро на километър. Баячка, по крадене надминаваме доста ЕССР страни и САЩ, където обаче цената на труда и наемането на техника, са няколко пъти по-скъпи отколкото в България...Та там големи разходи биха били оправдани именно заради големите заплати на работниците и...Десетина пъти, ако не и повече от 10 пъти по-бързото изпълнение на строителните дейности...

    мурзилка
  100. 100 Профил на rincewind
    rincewind
    Рейтинг: 1080 Неутрално

    над милиард лева за 13 км магистрала?!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK