Бизнес етикет в социалните мрежи

Бизнес етикет в социалните мрежи

© Pixabay.com



Социалните мрежи навлязоха в живота на всеки един от нас. Ако в самото им зараждане всички ги използваха повече за забавление и комуникация с приятели, нещата вече се промениха драстично. В последните години постоянно се пише за професионален имидж, бизнес етикет, поведение, маниери. Има правила за това как се пишат имейли, как да се говори по телефона, как да се обличаме, как да общуваме и за почти всички сфери на социалния и професионалния ни живот. Съвременният бизнес етикет обаче навлезе сериозно и в интернет.


А ето и няколко съвета какво да (не) правите, за да присъствате адекватно във Facebook и LinkedIn.


Ако при комуникация "очи в очи" си създаваме впечатление за човека за по-малко от седем секунди на базата на това как изглежда и какво е поведението му, то в социалните мрежи впечатлението се формира от информацията, която прочитаме и виждаме в неговия профил. Това означава, че е добре да се замислим как изглеждаме в очите на "приятелите" ни. Още повече че сред тези "приятели" със сигурност имаме колеги, шефове, потенциални и бъдещи клиенти.




Съобразете се с особеностите на всяка мрежа. Използвайте мрежите според тяхното предназначение - LinkedIn е професионална мрежа, а Facebook и Twitter са социални. Не ги бъркайте. Постовете в LinkedIn трябва да са свързани само с бранша, в който работите. Освен това не изпращайте масово покани с молби за препоръки и одобрения.


Попълнете профила си с истинското си име и актуална снимка. Никой няма желание да споделя с "Графа" или "Красавицата" освен в случаите, когато познавате човека с такъв прякор. Вероятно кучето ви е много сладко, но ако не сте ветеринарен лекар и не използвате профила си да рекламирате клиника за домашни любимци, снимката му стои нелепо. Освен това профилна снимка, която е на плажа, или снимка от весело парти изпраща различни сигнали. Помислете за това, че хората ви възприемат така, както ви виждат.


Не изпращайте покани за вампирски игри или молба за "живот". Същото важи и за календар за рождени дни. Не е подходящо и да си правите тестове, чиито резултати автоматично се публикуват на "стените" ви.


Правете разделение кои неща са подходящи да ги публикувате на "стената" си и кои да ги споделите с близък човек в отделен чат. Не всичко е подходящо и задължително да бъде споделено с шефа ви, колега или с бизнес партньор, които например имате в листата си с приятели.


След като въведете ред в профилите си в социалните мрежи, може да потърсите и подходяща за вас работа сред актуалните предложения на Karieri.bg.


U.S. Embassy Sofia търси:
Information Assistant (Information Assistant/Photographer)
Administrative Assistant


Atendia търси:
Design Production Manager


Комисия за финансов надзор търси:
Финансов анализатор - сертифициран финансов анализатор (CFA)
Финансов анализатор


Cargill търси:
Finance SAP Super User


British Council in Bulgaria търси:
Customer Service Assistant


БНБ търси:
Експерт


EVN България търси:
Експерт околна среда

Ключови думи към статията:

Коментари (2)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Radosveta Koleva
    Radosveta Koleva
    Рейтинг: 2322 Неутрално

    Черен петък + социални мрежи - звучи като топ комбинация, и за клиенти, и за фирми.

    И само черния петък ли?

  2. 2 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10095 Весело

    Бъркането на социални мрежи с професионални води до професионална "смърт" :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK