Без търг строителят на "Хемус" ще укрепва свлачища срещу половин милиард лева

Без търг строителят на "Хемус" ще укрепва свлачища срещу половин милиард лева

© Цветелина Белутова, Капитал



Държавното дружество "Автомагистрали" ще укрепва 74 свлачища, срутища и пропадания от републиканската пътна мрежа по договор на стойност 474 655 613.56 лв. без ДДС, възложен му без търг от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ). По-голямата част от средствата се планира да дойдат от тол-таксите, които ще се събират през 2020-2021 г.


АПИ съобщи, че е сключила договор с "Автомагистрали" ЕАД за проучвателно-проектантски и строително-възстановителни работи на основание чл. 14, ал. 1, т. 6 от Закона за обществените поръчки (изключения, приложими за държавните възложители).


Преди година "Автомагистрали" получи без открита процедура строителството на 134 км от автомагистрала "Хемус" на стойност 1.35 млрд. лева, като мотивът беше да се избегне бавене на работата с процедури и евентуалното им обжалване.




Сега мотивите за възлагане на поръчката без търг са подобни. "Укрепването на свлачища, срутища и пропадания на пътното платно е стратегически приоритет на Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) и АПИ и възлагането по чл. 14, ал. 1, т. 6 от ЗОП ще позволи навременното, бързо и качественото изпълнение на проектите, тъй като подготовката и провеждането на открита процедура, включително и евентуални обжалвания на решенията за откриване и класиране, създава предпоставки за забавяне на укрепителните дейности и задълбочаване на свлачищните и срутищните процеси", се казва в съобщение на пътната агенция. От там добавят, че МРРБ е едноличен собственик на 100% от капитала на "Автомагистрали" ЕАД и правата на държавата в дружеството се упражняват от регионалния министър, а същевременно АПИ е второстепенен разпоредител на бюджетни средства към регионалния министър.


"Автомагистрали" ще изпълни проектантските и строителни дейности на 71 свлачища, срутища и пропадания на пътното платно, а на 3 обекта - само строителни работи. Сред проектите, по които ще се работи, са отсечки от пътищата: Соколовци - Смолян - Средногорци, Кочериново - Рила - Рилски манастир - Кирилова поляна, Костенец - Радуил - Боровец - Самоков, Мизия - Оряхово и други.


През септември Министерският съвет отпусна до 31 млн. лв. по бюджета на регионалното министерство за 2019 г. за укрепване на обектите от републиканската пътна мрежа, засегнати от свлачищни и срутищни процеси, в следващите три години. Останалите необходими средства ще бъдат осигурени от приходите от тол-такси в периода от 2020-2021 г. за финансиране на цялостното изпълнение на проектите.

Коментари (51)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 1653 Гневно

    То тез свлачища по-сладки от солунската митница.

  2. 2 Профил на Slick
    Slick
    Рейтинг: 2259 Неутрално

    Строител да си на съвременна България

  3. 3 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 6703 Неутрално

    Схемата беше прозрачна още когато го направиха. Сега да живеят "скритите" подизпълнители...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  4. 4 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 4709 Весело
  5. 5 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 2743 Неутрално

    50 % нагоре по веригата, 30 % за изпълнителя и 20 % за реални действия. Мистър 10 %, сигурно се върти в гроба си от яд, за изпуснати далавери.

  6. 6 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5563 Неутрално

    До коментар [#1] от "Jazzdevil":

    +++

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  7. 7 Профил на puknatastotinka
    puknatastotinka
    Рейтинг: 1501 Весело

    Баце като строи магистралите не каза каква поддръжка искат, нали?

  8. 8
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  9. 9
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  10. 10 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 2031 Весело

    Е нали е държавна фирмата, парите от държавата отиват в държавата

    друго си е парите от държавата да отиват в НПО-та , за опазване на комари и костенурки

  11. 11 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1768 Неутрално

    Жалко. Трябваше да има търг със спечелил. Загубилите да обжалват, свлачищата да си вървят и т.н. А сега нищо.

  12. 12 Профил на 1_april
    1_april
    Рейтинг: 717 Весело

    строителят на "Хемус" ще укрепва ..
    Ногу хубу ! Тъз новина требе да подскаже: крепостните селяци по поречията на Янтра, Росица, Лом , Осъм ...та и Камчия и Провадийска да грабнат кирки, лопати и бригадирски колички и да изровят сичката баластра от реките си и дая доставят на тимаджии от Хидрострой, та дано са изпълни насрещният план по укрепване
    ...

  13. 13 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2729 Неутрално

    Е кой друг като "Автомагистрали" ЕАД получава така 1,5+0,5млрд. подарък за Коледа?


    Libertarianism is just anarchy for rich people
  14. 14 Профил на fras
    fras
    Рейтинг: 496 Неутрално

    Тъй, де!
    К'ви са тия търгове? То обжалвания, то конкуренция, то недоволство, че пак нашите "печелят". Че и отменени търгове заради съмнения, че пак Водстрой на #КОЙ? печели!
    Я виж сега колко е добре.
    Даваме АМ Хемус на "Автомагистрали" без търг.
    Те пък наемат, пак без търг, Хидрострой.
    А пък Хидрострой са тези, които "купиха" миналата година #КОЙ? Водстрой! С които пък Пеевски няма нищо общо.
    Същите пък Хидрострой разкопаха коритото на река Вит. Заради баласта за насипите на АМ Хемус. Така, вместо да докарат материал от кариера и с транспорта да им излезе 20 лв/м3, си го копат от реката и им излиза 2 лв. Като гледам снимките са изкопали поне 200 000 м3. Значи са икономисали поне 4 млн.
    Но тъй като нямат нищо общо с #КОЙ, а и доста шум се вдигна, Басейнова дирекция им издала акт и ги глобила. Но никой не казва, а и никой не пита, за размера на глобата.
    Никой не казва и дали е направена лабораторна проба на материала и отговаря ли той на изискванията за влагане в насипите.
    Въобще, екстра работа си е това да строим без търг!

  15. 15 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6571 Неутрално

    Е-хаа - предколеден подарък

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  16. 16 Профил на deutscher._
    deutscher._
    Рейтинг: 1177 Неутрално

    До коментар # 1 от Jazzdevil :

    Не винаги са "сладки" свлачищата особено в балканските терени на всички класове пътища до магистрали включително.
    Често са възникнали от усложнени земно-механична показатели където много често понижените консистенции идват от недобро отводняване на скатове .
    Резултат е свличане или дори срутване често на значителни количества особено при преовлажняване на скатове с откоси над 3:1 , което предполага падане на големи количества материал ако няма берми ! !
    За това понякога санирането излиза доста сложно и скъпо !

  17. 17 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3630 Неутрално

    До коментар [#11] от "nema_labavo":

    Хич не е нищо. 500 милиона без ДДС. Баш си е много сгодна работата...! Голямо укрепване ще падне.
    Предполагам, че пътя около Севлиево по трасето Варна-София, ще си остане все така свлечен и нацепен. Както си е в последните 20 години. Освен това е много добра хранилка за местните милиционери.

    Бивш tww09306483.
  18. 18 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 3521 Неутрално

    Това е близо 3 бр. F 16? Нищо не бъркам?

  19. 19 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1768 Неутрално

    До коментар [#17] от "Petleshev":

    Ами, ако този път не попада сред тези 74 от републиканската мрежа, да. Така ще остане.

  20. 20 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3908 Неутрално

    До коментар [#2] от "arcanum":

    " Строител да си на съвременна България"

    Е, трябва да си и от приближените на властта ! Само те ще укрепват свлачищата и срутищата по пътищата, докато се отварят такива в бюджета заради корупционните парични потоци, насочвани към тях......

  21. 21 Профил на DedoLib4o
    DedoLib4o
    Рейтинг: 32 Разстроено

    Територията на България представлява наѝ-хубавата част на Балканския полуостров, а ние оревахме орталъка с това Кресненско дефиле и с този Боаз. Целта на този рев е да се измъкнат колкото се може повече пари за магистралите - дали от бюджета или от ЕС - без значение. Важното е да има повече гювеч за преразпределение. Ако някоѝ е пътувал от Сърбия за Черна гора има представа за какъв терен става дума през Динарските планини и всичко това е строено без ЕВРОПАРИ от друже Тито и друже Слобо!!!! .

  22. 22 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3801 Неутрално

    "Без търг строителят на "Хемус" ще укрепва свлачища срещу половин милиард лева"

    Няма търг-няма конкуренция!Няма контрол-има тежки злопупотреби и кражби!

  23. 23 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3801 Неутрално

    До коментар [#1] от "Jazzdevil":


    До коментар [#2] от "arcanum":

    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    Точно така се получава!

  24. 24 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3278 Неутрално

    До коментар [#18] от "putinxujlo":

    Да, и е страхотно , че пари на български данъкоплатец се наливат в българска икономика

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  25. 25 Профил на danubian.whale
    danubian.whale
    Рейтинг: 543 Весело

    Почерпка в чест на избора на нов главен прокурор.

  26. 26 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1774 Неутрално

    То тез свлачища по-сладки от солунската митница.
    —цитат от коментар 1 на Jazzdevil


    ++++ Особено като при стоежа ъгъла на шкарпата я оставиш 60 градуса, вместо 40!!!! Непрекъснато ще се рони и ще чистиш....

    Русия- проказата на планетата Земя.
  27. 27 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 1870 Неутрално

    И аз искам едни 500 милиона, примерно за снегоподдържането през зимата и слънцеподдържането през лятото. 😁😂
    Малко ми се свидят тия пусти 60 - 70 % дето ще идат за гербави суджуци, но ще ги прежаля някак си. 😂😂

  28. 28 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 3521 Неутрално

    До коментар [#24] от "дерибеев":

    Боя се, че не разбирате какво е това икономиката)

  29. 29 Профил на Mia san Bayern
    Mia san Bayern
    Рейтинг: 1914 Неутрално

    Ще видим какво ще може да укрепят.

  30. 30 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 2130 Весело

    "Ако някоѝ е пътувал от Сърбия за Черна гора има представа за какъв терен става дума през Динарските планини и всичко това е строено без ЕВРОПАРИ от друже Тито и друже Слобо!!!! ."

    Само дето в тези Динарски планини нема магистрали...

  31. 31 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 2091 Весело


    До коментар [#30] от "palav_nik":

    ...то пък ние гаче ли имаме. Ако нямаше табели с надпис магистрала на тях, сигурно всеки пътувал по белият свят човек, щеше да се заблуди, че кара по второкласен общински път.

    мурзилка
  32. 32 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4448 Весело

    Е и? Дневник - пак предозирате с вашите глупости и пропаганда.
    —цитат от коментар 8 на Гербер ДайБългарист ДеСеБар


    Благодаря за аргументираната позиция, колега! Приятно ми бе да прочета в подробности становището Ви и Вашите аргументи! 😂🤣

  33. 33 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4448 Весело

    До коментар [#10] от "001":

    "Е нали е държавна фирмата, парите от държавата отиват в държавата"

    А държавната фирма наема "правилните" подизпълнители!

    Ето това е причината да казвам, че явно ви харесва да ви крадат! На мен не ми харесва!

  34. 34 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4448 Весело

    До коментар [#24] от "дерибеев":

    "Да, и е страхотно , че пари на български данъкоплатец се наливат в българска икономика"

    Баце каза, че ДП (10) е напуснал България! А аз на Баце вЕрвам!

  35. 35 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 2130 Весело

    До коментар [#30] от "palav_nik":...то пък ние гаче ли имаме. Ако нямаше табели с надпис магистрала на тях, сигурно всеки пътувал по белият свят човек, щеше да се заблуди, че кара по второкласен общински път.
    —цитат от коментар 31 на Маршалов


    Тъй е. По времето на комунизма за 45 гдини с голем зор беха направени 273 км.
    Или по 6 км. на година...

  36. 36 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4448 Весело

    До коментар [#30] от "palav_nik":

    "Само дето в тези Динарски планини нема магистрали..."

    Абе има една в Черна гора! Магистралата е построена до точно никъде и струва няколко стотин милиона евро. Тези милиони са кредит, който Черна гора ще изплаща на Китай!

  37. 37 Профил на foreverman77
    foreverman77
    Рейтинг: 448 Неутрално

    До коментар [#28] от "putinxujlo":

    Може би не е точно така.
    За гербаджиите, работеща икономика е когато паричните потоци текат към фирмите на ГЕРБ, Златев и Доган.

  38. 38 Профил на MEMO
    MEMO
    Рейтинг: 325 Неутрално

    До коментар [#14] от "fras":

    Хирургически точно... Мерси!

  39. 39 Профил на magnas
    magnas
    Рейтинг: 667 Весело

    Имаме новина: На 12-тата година мощно говорене и половинчато строене на магистрали, аз научавам, че имаме наша, българска, държавна фирма, която може да строи и укрепва магистрали!?
    "Автомагистрали" ЕАД- къде го криха досега?

  40. 40 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3472 Неутрално

    Това да направиш свлачища за половин милиард лева е тест за изключителен професионализъм. Аферим и машалла!!!

  41. 41 Профил на К2
    К2
    Рейтинг: 2256 Неутрално

    Идват празници. Подаръци едно друго...

    SHADOWS of SOFIA
  42. 42 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8061 Неутрално

    Подаръци ще има , за всички от сърце. Не, не на всички, само на нашите хора.

  43. 43 Профил на ssa6oo
    ssa6oo
    Рейтинг: 213 Неутрално
  44. 44 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 2255 Неутрално

    ........."Автомагистрали" ЕАД: От общо 292 служители, в графата "квалифицирани работници" попадат 146 души. 17 са ръководните кадри - зам.-изпълнителен директор, шефове на дирекции, отдели и звена. Специалистите - инженери, одитори, счетоводители, юристи - са 25. Техниците и приложните специалисти са 56, а помощният административен персонал се състои от 14 души..... https://clubz.bg/79101-avtomagistrali_ead_predi_da_stroi_hemus_146_rabotnici_20_stroitelni_mashini

  45. 45 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 2255 Неутрално

    Фирма "пощенска кутия" я виждам аз......... Няма поръчки...... Подизпълнители....... "Уйдурма" яка....

  46. 46 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2061 Неутрално

    Схемата с подизпълнителите проработи при тол-системата, чието изграждане също беше възложено без търг, та и тук така...

  47. 47 Профил на the only easy day was yesterday
    the only easy day was yesterday
    Рейтинг: 1073 Неутрално

    Защо въобще трябва да има свлачища?
    Защото вали дъжд и все някой трябва да се намира на работа -така ли да го разбираме ?!
    Като гледам на снимката така изглежда но всичко може да се реши като се построи т.н "задържаща стена" която позволява на водата да преминава през нея но не позволява на пръста да се свлича. Материалите не са толкова скъпи а и изработката не сложна защо тогава не го правят както трябва а както не трябва. След време трябва да затварят участъци отделят движение и харчат излишни пари за нещо което пак ще е безсмислено.

  48. 48 Профил на buddy
    buddy
    Рейтинг: 448 Неутрално

    То хубаво. че ще ги укрепва, но един приятел от чужбина пита кой ще ги проучва. Да каже например ето това е обема на свлачищното тяло с такива и такива физико-механични и якостни свойства със съответните им параметри, които пък предполагат такива и такива противосвлачищни мероприятия и едва СЛЕД това да каже колко те ще струват. Приятелят казва, че такава била практиката в чужбина.

  49. 49 Профил на alfonsie88
    alfonsie88
    Рейтинг: 219 Неутрално

    Колко ли от тези пари ще отидат за реално укрепване на свлачищата, и колко ли ще бъдат сифонирани в нечии джобове?

  50. 50 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5563 Неутрално

    До коментар [#24] от "дерибеев":

    Това е доста съмнително в случая.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  51. 51 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 2091 Разстроено

    Защо въобще трябва да има свлачища?Защото вали дъжд и все някой трябва да се намира на работа -така ли да го разбираме ?! Като гледам на снимката така изглежда но всичко може да се реши като се построи т.н "задържаща стена" която позволява на водата да преминава през нея но не позволява на пръста да се свлича. Материалите не са толкова скъпи а и изработката не сложна защо тогава не го правят както трябва а както не трябва. След време трябва да затварят участъци отделят движение и харчат излишни пари за нещо което пак ще е безсмислено.
    —цитат от коментар 47 на the only easy day was yesterday


    Съоръженията за отводняване и укрепване, се строят едновременно, или дори преди завършване на пътят/магистралата и са включени в цената...Или поне би трябвало да е така, иначе едно пътно съоръжение, не би трябвало да се счита за завършено и да се открива. Ама в България явно може...

    мурзилка




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK