Турски фирми ще строят жп участъка Елин Пелин-Вакарел за близо 600 млн. лева

Турски фирми ще строят жп участъка Елин Пелин-Вакарел за близо 600 млн. лева

© Надежда Чипева, Капитал



Турски компании ще строят жп участъка Елин Пелин-Вакарел. Това се разбра днес, след като генералният директор на Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) Красимир Папукчийски подписа договора за модернизация на трасето, което е част от проекта за обновяване на жп линията София-Пловдив.


Обединението ДЗЗД "Джен-Дуй жп Елин Пелин" ще изпълни проекта за близо 600 млн. лева с ДДС. Срокът за реализирането му е 72 месеца.


Участъкът между Елин Пелин и Вакарел е най-тежкият и труден за изпълнение от цялото трасе. Неговата дължина е приблизително 20 км и в обхвата му попада бъдещият най-голям жп тунел в България, с дължина 6.8 км. Подобно съоръжение не е строено в страната от 50-те години на XX век, когато в периода 1949-1951 г. е построен тунел Козница, свързващ Стара планина и Същинска Средна гора.




В рамките на обекта ще бъдат изградени нова гара в Елин Пелин, спирка при Побит Камък, разделен пост на Вакарел и връзката му с гарата в града. В обхвата на проекта са включени нова контактната мрежа и нови системи и съоръжения на външно електро-захранване и външно осветление на гаровите райони.


Ще бъдат изградени и 2 двутръбни тунела с приблизителна обща дължина 1.5 км, пътен надлез и пътен подлез, 8 моста и естакади, 11 водостоци, шумозащитни съоръжения с приблизителна дължина 700 м, отводнителни съоръжения, нови системи за сигнализация и телекомуникация в гарите и междугарията и изграждане на нови системи за видео наблюдение и пътнически информационни системи.

Коментари (73)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на dfjftriktrcdt
    dfjftriktrcdt
    Рейтинг: 2266 Неутрално

    Мале-мале,турски фирми щели да строят...Хем ще им пълни гушата Бойко,хем некачествено ще го направят.....Хаха....

    shlshlshlshl
  2. 2 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 799 Неутрално

    Добре де ! Разните му там Ваклин груп и Артекс не можаха ли да се ориентират към такъв вид строителство , и парите да отиват в български фирми , а не както сега да о*ират София , а турски фирми да строят извънградска инфраструктура

  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  4. 4 Профил на ПИК е велик
    ПИК е велик
    Рейтинг: 484 Любопитно

    Защо българският пазар на обществени поръчки е отворен за "всеки, който я пожелае", а пазарите на трети страни, като Турция, не са?
    Някой да е чул за българска фирма, спечелила търг в Турция?

    Спечелихме битка, но не и войната!
  5. 5 Профил на С Стоянов
    С Стоянов
    Рейтинг: 1127 Неутрално

    30 000 000 лева/километър?!?

    ВЯРНОСТ И ПОСТОЯНСТВО
  6. 6 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3320 Весело

    До коментар [#1] от "Against China":

    Участъкът между Елин Пелин и Вакарел е най-тежкият и труден за изпълнение от цялото трасе.
    =======
    Запиши си го някъде ........че после ми се обесняваш за ....''болтчета и гайки''.....

    Bukalemun
  7. 7 Профил на Atanas Yankov
    Atanas Yankov
    Рейтинг: 202 Неутрално

    В България няма работна ръка и техника за такъв обем.
    Който има сила да се пробва!

  8. 8 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 774 Неутрално

    До коментар [#4] от "PisnaMi":

    "Защо българският пазар на обществени поръчки е отворен за "всеки, който я пожелае""

    Отворен е само за който даде пари на Тиквата.

  9. 9 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 774 Неутрално

    До коментар [#6] от "eti mehter":

    "Запиши си го някъде ........че после ми се обесняваш за ....''болтчета и гайки''....."

    Аби, я кажи къде са жп линиите в Турция? Аз цяла европейска Турция обиколих, влак не видях.

  10. 10 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3320 Любопитно

    Срокът за реализирането му е 72 месеца.
    =======
    Много е това......или има някаква грешка. ....
    Пътя на коприната .....идва с по голяма скорост. ....

    Bukalemun
  11. 11 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3509 Любопитно

    " Участъкът между Елин Пелин и Вакарел е най-тежкият и труден за изпълнение от цялото трасе. Неговата дължина е приблизително 20 км и в обхвата му попада бъдещият най-голям жп тунел в България, с дължина 6.8 км. Подобно съоръжение не е строено в страната от 50-те години на XX век, когато в периода 1949-1951 г. е построен тунел Козница, свързващ Стара планина и Същинска Средна гора."

    Добре, разбираемо е, че трасето е тежко за строене, пресечена естност с хълмове, много завои, трябва да се прави и тунел и то не какъв да е , но нещо пак не излизат сметките за 20 км. да се плати 600 000 000 лева т.е по 30 милиона на километър и то без допълнителни анекси и последващото набъбване на сумата.......

  12. 12 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1680 Неутрално

    къде са жп линиите в Турция?
    До коментар [#9] от "moreee":

    Това е една от турските жертви в полза на автомобилната промишленост. За да се продават леки автомобили и камиони, жп линиите ги били обявили за комунистическа отживелица.

  13. 13 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1680 Неутрално

    Много е това...
    До коментар [#10] от "eti mehter":

    Много е наистина. Летището в Истанбул беше открито за по-кратък срок. Открито беше, а сега се строи 😊

  14. 14 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3320 Любопитно

    До коментар [#13] от "half truth":

    Открито беше, а сега се строи 😊
    ======
    Ти сега какво ......сравняваш един от най големите проекти на планетата ....с някакъв участък ли ?
    Меркел от 10 гонини строи някакъв мост ......и още го строи ....без никой да и пречи ....
    Нито преврати и правят ....нито ''гези'' протести. ...

    Bukalemun
  15. 15 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 2914 Весело

    Я да чуем пак Турция вън от НАТО , Ердоган... , айде сега и поне пет препечатки от ДВ

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  16. 16 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3320 Разстроено

    До коментар [#9] от "moreee":

    Аби, я кажи къде са жп линиите в Турция?
    =======
    Ех ....абиси .....що ми слагаш думи в устата. ....?!
    Лозанското споразумение е една от главните причини. .....за да не ги виждаш. ....:(

    Bukalemun
  17. 17 Профил на dfjftriktrcdt
    dfjftriktrcdt
    Рейтинг: 2266 Неутрално

    До коментар [#1] от "Against China":Четеш ли бе целофан .....?Чети и си води записки .....
    —цитат от коментар 3 на eti mehter


    Какво да чета бе фикус???Добре,че е Бойко да ви хрантути,защото сте живи-умрели....Днес чувам още самоубойства от мизерия са станали в "цветущата" Турция !!!!!!!Хихи....

    shlshlshlshl
  18. 18 Профил на dfjftriktrcdt
    dfjftriktrcdt
    Рейтинг: 2266 Неутрално

    До коментар [#13] от "half truth":Открито беше, а сега се строи 😊======Ти сега какво ......сравняваш един от най големите проекти на планетата ....с някакъв участък ли ?Меркел от 10 гонини строи някакъв мост ......и още го строи ....без никой да и пречи ....Нито преврати и правят ....нито ''гези'' протести. ...
    —цитат от коментар 14 на eti mehter


    Същото качество като летището в Истанбул-пада по главите на пътниците...Хихи...

    shlshlshlshl
  19. 19 Профил на dfjftriktrcdt
    dfjftriktrcdt
    Рейтинг: 2266 Неутрално

    Много е това...До коментар [#10] от "eti mehter":Много е наистина. Летището в Истанбул беше открито за по-кратък срок. Открито беше, а сега се строи 😊
    —цитат от коментар 13 на half truth


    Как няма да се строи,като от некачествена работа пада всичко.....турско качество.По бързата процедура го претупаха и сега всичко пада..Цял свят им се смее....

    shlshlshlshl
  20. 20
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  21. 21 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2390 Любопитно

    Закриха ж.п. войските и сега турците щели да строят нещо които ние сме строили още преди повече от половин век! Тогава сигурно е имало по-високи технологии!? Тогава са направили най-дългият тунел за две години сега турците ще го правят за шест! Да могат по-дълго време да се шматкат както при магистрала Люлин!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  22. 22
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  23. 23 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 799 Неутрално

    До коментар [#11] от "samoedin":

    Значи сме можели да строим подобни обекти през 49-51 година , а сега строителите с Бентлита и Мазератита не могат да се справят , и строят само апартаменти с асансьори !

  24. 24 Профил на dfjftriktrcdt
    dfjftriktrcdt
    Рейтинг: 2266 Неутрално

    До коментар [#13] от "half truth":Открито беше, а сега се строи 😊======Ти сега какво ......сравняваш един от най големите проекти на планетата ....с някакъв участък ли ?Меркел от 10 гонини строи някакъв мост ......и още го строи ....без никой да и пречи ....Нито преврати и правят ....нито ''гези'' протести. ...
    —цитат от коментар 14 на eti mehter


    Най-голямото некачествено съоръжение в света е истанбулското летище и цял свят ви се смее.За съжаление и работници умряха от липса на безопасност на труда и ниски заплати.....Ислямис.т...

    shlshlshlshl
  25. 25 Профил на dfjftriktrcdt
    dfjftriktrcdt
    Рейтинг: 2266 Неутрално

    Срокът за реализирането му е 72 месеца.=======Много е това......или има някаква грешка. ....Пътя на коприната .....идва с по голяма скорост. ....
    —цитат от коментар 10 на eti mehter


    Идва ,дръжки...Китайски фирми масово фалират заради митата на Тръмп и прегряване на китайската икономика.И вашата турска слаба икономика завлича.....Хихи...Тръмп им разказа играта,а идващата година,когато спечели втори мандат през ноември ще ги доунищожи...Ислямис..т...

    shlshlshlshl
  26. 26 Профил на dfjftriktrcdt
    dfjftriktrcdt
    Рейтинг: 2266 Неутрално

    До коментар [#18] от "Against China": Същото качество ....=======Ами пратете тогава американски фирми. ....бе мехур сапунен.....:).....Ше пратите ама на куково лято. ....
    —цитат от коментар 22 на eti mehter


    Бойко наема евтини долнопробни фирми като турските,защото заплатите на турските работници са ниски и от тъам по евтино взимат....Разбра ли бе ислямис.т???

    shlshlshlshl
  27. 27 Профил на dfjftriktrcdt
    dfjftriktrcdt
    Рейтинг: 2266 Неутрално

    До коментар [#18] от "Against China": Същото качество ....=======Ами пратете тогава американски фирми. ....бе мехур сапунен.....:).....Ше пратите ама на куково лято. ....
    —цитат от коментар 22 на eti mehter


    Добре,че не наеха турски фирми да строят софийското летище,защото сега нямаше да има нищо-една гола поляна...Ислямис.т...Разбра ли бе Миленчо?

    shlshlshlshl
  28. 28 Профил на dfjftriktrcdt
    dfjftriktrcdt
    Рейтинг: 2266 Неутрално

    Закриха ж.п. войските и сега турците щели да строят нещо които ние сме строили още преди повече от половин век! Тогава сигурно е имало по-високи технологии!? Тогава са направили най-дългият тунел за две години сега турците ще го правят за шест! Да могат по-дълго време да се шматкат както при магистрала Люлин!
    —цитат от коментар 21 на Julian Mall


    А тия некадърните турци сега щели да ни строят...Летището им в Истанбул падна на главите им...Хаха.....

    shlshlshlshl
  29. 29 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3320 Неутрално

    До коментар [#23] от "Dankol":

    Значи сме можели да строим подобни обекти през 49-51 година ,
    =======
    Това е нищо .....
    До същия период , Турция е произвеждала самолети и ги е продавала на Европа. ....
    Но след икономически убийствения ''план маршал''....същата Турция е принудена да внася отвън , дори клечки за зъби. .....

    Bukalemun
  30. 30 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1680 Неутрално

    До коментар [#23] от "Dankol":

    Единствено значи, че турската фирма е готова да свърши работата за по-малко пари.

  31. 31 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 621 Неутрално

    Голяма скъпотия, но това е положението

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  32. 32 Профил на dfjftriktrcdt
    dfjftriktrcdt
    Рейтинг: 2266 Неутрално

    До коментар [#1] от "Against China": Участъкът между Елин Пелин и Вакарел е най-тежкият и труден за изпълнение от цялото трасе.=======Запиши си го някъде ........че после ми се обесняваш за ....''болтчета и гайки''.....
    —цитат от коментар 6 на eti mehter

    Най труден за турците бе космонавт!!!!!То и летището е сложно инженерно съоръжение и за това вашето истанбулското пада като кирпич.....Нищо не можете да правите сами и качествено...Коли,военна техника,бяла техника и прочие е чуждо,а не турско......Космонавти.....

    shlshlshlshl
  33. 33 Профил на dfjftriktrcdt
    dfjftriktrcdt
    Рейтинг: 2266 Неутрално

    До коментар [#23] от "Dankol": Значи сме можели да строим подобни обекти през 49-51 година ,=======Това е нищо .....До същия период , Турция е произвеждала самолети и ги е продавала на Европа. ....Но след икономически убийствения ''план маршал''....същата Турция е принудена да внася отвън , дори клечки за зъби. .....
    —цитат от коментар 29 на eti mehter


    Ти на хвъчилата самолети ли им викаш бе Миленчо????Що не правите сега самолети????САЩ реди 20 години направиха пето поколение самолети,а вие и макети още не можете да правите...Космонавти без ракети ....Хихи...Ислямис.т....

    shlshlshlshl
  34. 34 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2242 Неутрално

    До коментар [#28] от "Against China":

    Няма хора бе човек:) Тунелът под Шипка коткат китайци да го правят. Бате ти Бойко заделил за Хемус, за Вудин-Ботевград, газопровод и новият бюджет. Ами да се изхарчат толкова пари трябват хора:)

  35. 35 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 799 Неутрално

    До коментар [#23] от "Dankol":Единствено значи, че турската фирма е готова да свърши работата за по-малко пари.
    —цитат от коментар 30 на half truth


    ГБС толкова ли са скъпчии !? Хвалят се че строят по всякакви екзотични места , а между Елин Пелин и Вакарел не могат ! Признавам си че не разбирам от строителство .

  36. 36 Профил на puknatastotinka
    puknatastotinka
    Рейтинг: 444 Весело

    До коментар [#11] от "samoedin":Значи сме можели да строим подобни обекти през 49-51 година , а сега строителите с Бентлита и Мазератита не могат да се справят , и строят само апартаменти с асансьори !
    —цитат от коментар 23 на Dankol


    Ех, ако трасето беше в апартамента на Цвък или конпир...

    Каква ще е скоростта на линията? София - Пловдив трябва да се взима от влак за 40 минути за да има смисъл.

  37. 37 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1680 Неутрално

    До коментар [#29] от "eti mehter":

    Не е вярно. По това време Турция се е възползвала от плана “Маршал” само в областта на селското стопанство. Така селскостопанската и продукция се увеличила и стигнала 80% от износа.
    И така докато една година към края на 50-те имало страхотна суша. Това довело до икономическа и после политическа криза, която завършила с преврат. Едва след преврата се сетили да развиват и промишленост пак по линия на “Маршал”. Ето така е, Ети. Sorry.

  38. 38 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 799 Неутрално

    До коментар [#35] от "Dankol":

    Или то май турска фирма уж печели поръчката , а реалната печалба я взимат ГБС , Хидрострой и Гепи Груп .

  39. 39 Профил на Вежди Вежди
    Вежди Вежди
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#29] от "eti mehter":Не е вярно. По това време Турция се е възползвала от плана “Маршал” само в областта на селското стопанство. Така селскостопанската и продукция се увеличила и стигнала 80% от износа. И така докато една година към края на 50-те имало страхотна суша. Това довело до икономическа и после политическа криза, която завършила с преврат. Едва след преврата се сетили да развиват и промишленост пак по линия на “Маршал”. Ето така е, Ети. Sorry.
    —цитат от коментар 37 на half truth


    Всичката техника с която работят турските фирми е западна.Турция е развиваща се държава,чиято икономика зависи изцяло от технологиите и инвестициите на запада...Само,че работниците им са доста некдърни и работят некачествено.....Който-разбрал,разбрал,който не...си е негов проблем...

  40. 40 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2242 Неутрално

    До коментар [#23] от "Dankol":

    Ами простите работи вече ще ни ги строят, турци, пакистанци, виетнамци, китайци. Това е положението.

  41. 41 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2242 Неутрално

    До коментар [#6] от "eti mehter":

    Вие болтпетата у гайките бе може да ги правите:) Прави ги Цератицит. Вие само бачкате. Това е положението:)

  42. 42 Профил на dfjftriktrcdt
    dfjftriktrcdt
    Рейтинг: 2266 Неутрално

    До коментар [#28] от "Against China":Няма хора бе човек:) Тунелът под Шипка коткат китайци да го правят. Бате ти Бойко заделил за Хемус, за Вудин-Ботевград, газопровод и новият бюджет. Ами да се изхарчат толкова пари трябват хора:)
    —цитат от коментар 34 на Да вярваме на истината


    Няма,защото никой не иска да бачка за жълти стотинки...само турските .....Държавицата им на живот и смърт се нуждае от пари заради икономическата криза до която ги докара геврекаджията...Бойко им прави изкуствено дишане на турците сега...Резил.....

    shlshlshlshl
  43. 43 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3320 Любопитно

    До коментар [#37] от "half truth":

    Не е вярно.
    ======
    Как да не е вярно .....кое не е вярно....?
    След смъртта на Ататюрк ....американците предлагат на Турция ...БЕЗПЛАТНО самолети ....но при условие да бъде унищожена турската авио индустрия. ....
    Всички са против.....но на власт е националният предател ,Иньоню ....и той подписва .....
    Така ...едно от най големите следвоенни начинания на Ататюрк ....е ликвидирано , за да се угоди на едни чужди интереси .....
    Ако не беше се случил този позор....днес, Турция щеше да е водеща сила в авиостроенето.....

    Bukalemun
  44. 44 Профил на dfjftriktrcdt
    dfjftriktrcdt
    Рейтинг: 2266 Неутрално

    До коментар [#23] от "Dankol":Ами простите работи вече ще ни ги строят, турци, пакистанци, виетнамци, китайци. Това е положението.
    —цитат от коментар 40 на Да вярваме на истината


    Как нали според наш Ети Миленчо, Турция била космическа сила.....без ракети и космонавти....Хаха....

    shlshlshlshl
  45. 45 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2242 Неутрално

    До коментар [#44] от "Against China":

    Напротив Турция е развита единствено в строителството. Строи навред. Е дали е качествено или не друг въпрос. А пък пи-учените им хора масово идват в българското ИТ, в българските болници. А за космоса още никой не ми е показал един турски апарат в Космоса.
    Те свястна ракета не могат да направят. Нали видя каква военна продукция им изнасяме -райети и умни бомби ти Космоса.

  46. 46 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3320 Весело

    До коментар [#41] от "Да вярваме на истината":

    ....'' Няма хора бе човек:) ''.....
    =======
    Това какво е .....лозунг пред 'орлов мост'...ли ....;)
    Тия вопли не подхождат на вишестоящи габровски икономисти като тебе....

    Bukalemun
  47. 47 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1680 Неутрално

    До коментар [#43] от "eti mehter":

    Тия турските политици и медии постоянно ги раздухват. Ама турските студенти по икономика учат това, което съм написала в ком. 37.

  48. 48 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2242 Неутрално

    До коментар [#42] от "Against China":

    Абе реално не получават жълти стотинки. Около 2300 лева пусти получава един строител с черните пари. Тука имаме около мене строители от Щип се преселват и сърби. Казват, че са много доволни, защото им е близо и повече спестяват отколкото в Германия.

  49. 49 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2242 Неутрално

    До коментар [#46] от "eti mehter":

    Покажи ми една снимка на турски самолет:)

  50. 50 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3320 Весело

    До коментар [#47] от "half truth":

    Ама турските студенти по икономика учат това, което съм написала в ком. 37.
    =======
    Аха ...ясно ....:)
    Познаваме се добре. ...и знам че притежаваш достатъчното IQ ...за да направиш аналогията с едно времешното соц образование. ...
    Като две капки вода са....

    Bukalemun
  51. 51 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3320 Весело

    До коментар [#49] от "Да вярваме на истината":

    Няма смисъл. ....
    На теб каквото и да ти покажем....се смееш като оня в ТВ СКАТ ....
    Как му беше името ....Солаков ли ?....

    Bukalemun
  52. 52 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2242 Неутрално

    До коментар [#51] от "eti mehter":

    Ти ми покажи. Няма как да се смея щото тогава самолетите са били елементарна изработка. Всеки е правил дето се вика. Тука има и други като тебе дето ако СССР бе ни бил конфискувал някакви три завода за самолети сме щели да сме Боинг и Еърбъс накамара.
    А колко пъти да ти обяснявам, че поради вековни връзки с Истанбул в Габрово Турция се усеща дето се вика.
    При 30,8 стотинки лира фиксинга в момента в Габрово се продава по 34,2 стотинки.

  53. 53 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1680 Весело

    аналогията с едно времешното соц образование. ...
    До коментар [#50] от "eti mehter":

    Не , правя аналогия между комунистическата и ердогановата пропаганда .Когато си вожд и държиш и ножа и хляба, можеш да разправяш всякакви басни на народа без страх, че някой икономист ще излезе да те опровергае.

  54. 54 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4217 Неутрално

    Турците поне строят качествено, за справка, построения преди сумати години участък от магистрала "Тракия" между Бургас и Карнобат, практически не е мръднал, и не е имало никакви сериозни ремонтни, въпреки снегонавявания, заледявания и тежък трафик.

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  55. 55 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3320 Неутрално

    До коментар [#52] от "Да вярваме на истината":

    А ти не ми заповядвай ....!
    Комсомолките се пенсионираха вече. ...
    Три пъти съм изнасял на показ въпросните материали .....и два пъти се смяха ....

    Търси сам .....нали медиите ви са били по напреднали от нашите ....

    Bukalemun
  56. 56 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2242 Неутрално

    До коментар [#53] от "half truth":

    Той Ети живее в някакъв свой пропаганден свят далече от Истанбул Разбирай далече от цивилизацията. Някакви комплекси има човекът
    А Ердоган наистина има говор като на комунистически диктатор въпреки, че на изборите победи с 52-48. Просто е чудно защо го прави.

  57. 57 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7072 Неутрално

    Не пише турците да са спечелили обществена поръчка.

  58. 58 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3320 Неутрално

    До коментар [#53] от "half truth":

    басни
    =======
    Напротив ....истински факти са ..... със съответните дати и места
    Иньоню ....наследника на Ататюрк ....е унищожил всичко създадено от него ....
    След 25 години ....Джими Картър ще каже една много хубава приказка за него ....но в подигравателен тон......

    Bukalemun
  59. 59 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 462 Неутрално

    До коментар [#11] от "samoedin":

    Напълно реална е сумата ако трасето е разграфено да поема високи скорости.
    Отделно е двоен тунел и трасето предполагам ще е двойно.

    При мен тук ако не греша 20 км. равно трасе само, за да му вдигнат скоростта на движението с 50 км/ч платиха 80 млн. евро...

    Модератора е неадекватен!
  60. 60 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3320 Любопитно

    До коментар [#57] от "Роси":

    Не пише турците да са спечелили обществена поръчка.
    ======
    А така бе Роси ....къде изчезна ....да те питам и теб....
    Защо именно турци ?
    В целия ЕС ....няма ли по подходящи жп майстори. ....?

    Отговори моля те .....че тука едни ше се сбръчкат от завист....

    Bukalemun
  61. 61 Профил на Yarak4You
    Yarak4You
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Защо българският пазар на обществени поръчки е отворен за "всеки, който я пожелае", а пазарите на трети страни, като Турция, не са?Някой да е чул за българска фирма, спечелила търг в Турция?
    —цитат от коментар 4 на PisnaMi


    Турският строителен бизнес е на второ място в света след Китай по брой на проектите и печалбите в чужбина от доста време насам. Турски фирми строят из целия Близък Изток, Централна Азия и Източна Европа, а от скоро започнаха да пробиват и в Африка. Трудно ще бъде на българска фирма да работи в Турция, просто защото няма какво да предложи нито като услуга, нито като конкурентна цена.

    В Турция по много от големите проекти- трансконтиненталните мостове/тунели или ж.п. линиите за влакове стрела работят Корейски, Японски, Италиански, Китайски фирми, но просто защото те имат експертизата и ноу хауто да работят по такива проекти... Големите български строителни фирми имат експертизата да строят проекти по цап-царап на европари.

    Ти чукаш и влизаш, а аз влизам и чукам........
  62. 62 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3320 Любопитно

    До коментар [#61] от "Yarak4You":

    А къде са датите , бе Yarak.....?
    Що не споменаваш откога е валидно ....това дето си го писал?
    По времето на Демирел ....в Турция е имало дефицит на цимент и арматура.....

    Кога това ?

    Bukalemun
  63. 63 Профил на Славейко
    Славейко
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Тунел Козница не свърза Стара планина и Средна гора, а пресича един рид, който ги свързва. Някой дори не може да преписва.

  64. 64 Профил на lpi31580057
    lpi31580057
    Рейтинг: 323 Неутрално

    защо не? когато поискат рушвет на швейцарец да строи тунел, той гледа тъпо и неразбиращо, а турчина го дава с усмивка

  65. 65 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 1062 Неутрално

    До коментар [#28] от "Against China":

    Престани да пишеш глупости. Всичките ти постове тук са с абсолютно НЕВЯРНО съдържание. Строят хората и то добре. Летището им е супер - вярно имат още работа по него, но така се строи навсякъде, така е и на Роаси - Шарл Де Гол. Инфраструктурите са им добри, медицината им е по-добра от половин Европа. Те са нация във възход и покрай тяхната икономика, България също има полза. Анти-Турския ти патос с нищо не е оправдан и звучи нелепо.

  66. 66 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 1062 Неутрално

    До коментар [#23] от "Dankol": Значи сме можели да строим подобни обекти през 49-51 година ,=======Това е нищо .....До същия период , Турция е произвеждала самолети и ги е продавала на Европа. ....Но след икономически убийствения ''план маршал''....същата Турция е принудена да внася отвън , дори клечки за зъби. .....
    —цитат от коментар 29 на eti mehter


    Тези твърдения са пропаганда за ширпотребата. Изобщо не отговарят на истината. Планът Маршал няма общо с Турция. Има план Маршал за Европа има отделен за Япония и това е свързано с възстановяване на страните, разорени от войната. Самолети в ония времена могат да прозвеждат повечето страни. Днес това не е възможно. Особено що се отнася до пътнически машини - Ербус и Боинг горе-долу изчерпват асортимента. Причината е икономическата реалност. Даже Американски гигант като Макдоналд-Дъглас фалира и Боинг ги погълнаха, какво остава до трети страни с много по-малки възможности. България също произвежда самолети преди войната и малко бройки след това. Днес тая работа е безкрайно скъпа и е по силите на гореказаните два гиганта и още два - три подгласника като Ембраер, Бомбардие, Де Хавиланд и пр. предимно от Англия и Канада, както и АТР (Франция, Италия). Искам да кажа, че липсата на Авиационна индустрия при вас не се дължи на полит. причини, а както е в повечето страни в света, на икономически и технологични причини. Малък самолет можеш да си направиш сам в гаража за около 1600 часа. Продават се такива китове - Американски, Австралийски, ЮАР-ски. Цената излиза наполовина на готов самолет, но някой трябва да произведе този кит, сиреч, да е направил калъпите и да има измервателна апаратура и пр., което изведнъж скача в съвсем друго (не-гаражно) ниво. Тия лакърдии за ширпотребата някак не минават. В този форум има още един-двама, които разбират от авиация и ще ти кажат същото.

  67. 67 Профил на dfjftriktrcdt
    dfjftriktrcdt
    Рейтинг: 2266 Неутрално

    До коментар [#28] от "Against China":Престани да пишеш глупости. Всичките ти постове тук са с абсолютно НЕВЯРНО съдържание. Строят хората и то добре. Летището им е супер - вярно имат още работа по него, но така се строи навсякъде, така е и на Роаси - Шарл Де Гол. Инфраструктурите са им добри, медицината им е по-добра от половин Европа. Те са нация във възход и покрай тяхната икономика, България също има полза. Анти-Турския ти патос с нищо не е оправдан и звучи нелепо.
    —цитат от коментар 65 на transvaal


    Имат дръжки..Всичко е от западните инвестиции,но сега спсдатжи се вижда колко са зле във всичко.Туркофилската пропаганда е вредна за България...Не пиши когато нямаш понятие...

    shlshlshlshl
  68. 69 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 640 Любопитно

    До коментар [#23] от "Dankol":
    Пътно инфраструктурно строителство и високо жилищно строителство са различни специалности и експертизи. Предложението Артекс да строи ЖП трасета е нелепо.
    Както в правото и в медицината, така и в архитектурно - строителният бранш си има специалности.
    Когато имате остеопороза например, не ходите на офталмолог. Надявам се де.

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  69. 70 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 968 Неутрално

    Закриха ж.п. войските и сега турците щели да строят нещо които ние сме строили още преди повече от половин век! Тогава сигурно е имало по-високи технологии!? Тогава са направили най-дългият тунел за две години сега турците ще го правят за шест!
    —цитат от коментар 21 на Julian Mall

    Ами да отиде сина ти войник две години да блъска с кирката ангария, сигурно ще може да се построи по-бързо и по-евтино, като едно време.
    Иначе и на мен ми се вижда скъпо, ама то ЖП линиите излизат скъпо, иска се хубава денивелация и идеални криви в завоя, инак ще изхвърчи влака. Не става като магистрала Тракия, да я претупат надве-натри и после да се друсаме по вълните. Влакът не може да се друса, особено ако е високоскоростен, каквито искаме да правим.

  70. 71 Профил на Valentin Trashliev
    Valentin Trashliev
    Рейтинг: 8 Разстроено

    Същите вече правиха тунел на автомагистрала Люлин - вместо 100 млн стана около 200 млн, ако не се лъжа и за двойно по дълго време.
    Карай да върви!

  71. 72 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 1062 Неутрално

    До коментар [#67] от "Against China":

    Лошото на невежите както вас е, че невежеството им пречи да видят, колко мизерни са им знанията и разсъжденията. И колкото е вредна Турската пропаганда, толкова е вредна и анти-Турската. Важно е, измежду фалшивите новини и още по-фалшивите статии с интерпретации да се отсява истината. Това, което пиша тук е не само отсяване на медийна информация, но и впечатления от първа ръка, които вие просто нямате. А че повечето ви постове с анти-Турски характер са откровени глупости е мнение на повечето сериозни форумци. Патосът не може да скрие, нито оправдае тъпотиите. Глупостта, дори да е патриотична, все едно си остава глупост. Дразнещото на вашите идиотски коментари е, че обиждате човек, който никого не е обидил в този форум. Аз също не съм съгласен с някои негови възгледи, които са базирани на ширпотребна пропаганда. Обаче, това не е основание да се обижда човек. Обиждайки другиго, унижавате себе си.

  72. 73 Профил на dfjftriktrcdt
    dfjftriktrcdt
    Рейтинг: 2266 Неутрално

    До коментар [#67] от "Against China":Лошото на невежите както вас е, че невежеството им пречи да видят, колко мизерни са им знанията и разсъжденията. И колкото е вредна Турската пропаганда, толкова е вредна и анти-Турската. Важно е, измежду фалшивите новини и още по-фалшивите статии с интерпретации да се отсява истината. Това, което пиша тук е не само отсяване на медийна информация, но и впечатления от първа ръка, които вие просто нямате. А че повечето ви постове с анти-Турски характер са откровени глупости е мнение на повечето сериозни форумци. Патосът не може да скрие, нито оправдае тъпотиите. Глупостта, дори да е патриотична, все едно си остава глупост. Дразнещото на вашите идиотски коментари е, че обиждате човек, който никого не е обидил в този форум. Аз също не съм съгласен с някои негови възгледи, които са базирани на ширпотребна пропаганда. Обаче, това не е основание да се обижда човек. Обиждайки другиго, унижавате себе си.
    —цитат от коментар 72 на transvaal


    Това всичко което си написал,обрисува самият тебе...

    shlshlshlshl




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK