Правителството отпусна още 16 млн. лева, за да летят МиГ-29, докато дойдат F-16

Правителството отпусна още 16 млн. лева, за да летят МиГ-29, докато дойдат F-16

© Велко Ангелов



Кабинетът одобри допълнителни разходи в размер на 16 млн. лв. по бюджета на Министерството на отбраната за 2019 г. за осигуряване летателната годност на самолети МиГ-29, съобщи правителствената информационна служба. В началото на заседанието днес премиерът Бойко Борисов уточни, че с парите ще се подменят двигателите на 8 самолета и ще се гарантира тяхното ползване до пристигане на първите нови F-16.


В аргументите за отпускане на парите се посочва, че така ще се създадат необходимите условия Военновъздушните сили да поддържат способности за контрол на въздухоплаването и гарантиране на въздушния суверенитет на страната. Необходимите средства за изпълнението на проекта са за сметка на предвидените за целта разходи по централния бюджет за 2019 г.


16-те милиона са част от плащане по рамково споразумение с руската AO "РСК "МиГ". То е за следващите четири години, като ремонтите ще се правят в България, с части, купени от Русия.




Преди година кабинетът одобри да бъдат похарчени до 97.5 млн. лева за ремонтите на осем самолета МиГ-29. Освен това разреши и да се дадат до 45.7 млн. лв. за сключване на договори за осигуряване на летателната годност на самолети МиГ-29 по споменатото рамково споразумение.


Към момента България разполага с общо 15 български многоцелеви изтребителя МиГ-29, като амбицията на МО е в следващите до шест години всички те да летят.


Отделно 100 млн. лева бяха одобрени за ремонт на осем щурмови самолета Су-25. Те трябва да се обновят в Беларус в следващите четири години.


През ноември 2017 година министърът на отбраната Красимир Каракачанов обяви, че Полша е приключила ангажимента си по договора за осигуряване на логистична подкрепа за българските самолети МиГ-29 от 2015 година. По него бяха ремонтирани шест двигателя за изтребителите, като снабдените с тях машини вече се използват.


За удължаването на ресурса на моторите с по 350 летателни часа бяха платени общо 6.138 млн. евро, а гаранцията е 200 летателни часа. Заради договора с Полша през ноември 2016 година бившият военен министър Николай Ненчев беше обвинен за извършено престъпление по служба.


Договорът за доставката на първите осем самолети F-16 беше ратифициран от парламента на 26 юли, а на 8 август беше преведена цялата сума по сделката от 1.2 млрд. долара. Първите два нови изтребителя би трябвало да бъдат получени в средата на 2023 г., а още четири - до края на същата година. В първото тримесечие на 2024 г. се очакват последните 2 броя.

Коментари (60)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на hunt
    hunt
    Рейтинг: 571 Неутрално

    хаха, ми то новите самолети са по евтини от ремнта на руските боклуци

  2. 2 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7993 Неутрално

    Както е тръгнало, скоро ще ги платим още един път, като нови.

  3. 3 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 554 Неутрално

    хаха, ми то новите самолети са по евтини от ремнта на руските боклуци
    —цитат от коментар 1 на hunt


    Как достигна до този велик извод?

  4. 4 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 906 Неутрално

    Ясно за какво Радев говори вчера, едни пари трябва се платят на едни другари...

    Eddie lives... somewhere in time!
  5. 5 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 554 Неутрално

    Ясно за какво Радев говори вчера, едни пари трябва се платят на едни другари...
    —цитат от коментар 4 на tigervi


    Т.е. Радев взема решението за даването на парите.

  6. 6 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 1329 Любопитно

    Грешни пари...но при национални приклекващи на Кремъл!Можеше конкурсът за нов изтребител да приключи още през 2005-2007....Сега си плащаме на мужиците скъпо и прескъпо!За тия вехти коруби!!!!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  7. 7 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 637 Неутрално

    До коментар [#3] от "von_seeckt":

    Не мога да отговаеям вместо колегата, но обърни внимание, че само за една година са платени 271.4‬ млн. Сметни го и реши колко ще са за следващите няколко години...

    Не поставям нищо - нищо, над преценката на собствения си разум.
  8. 8 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 554 Неутрално

    До коментар [#3] от "von_seeckt":Не мога да отговаеям вместо колегата, но обърни внимание, че само за една година са платени 271.4‬ млн. Сметни го и реши колко ще са за следващите няколко години...
    —цитат от коментар 7 на Nil satis nisi optimum


    Каква е според тебе алтернативата? Всичките ни самолети заземени?

  9. 9 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 1481 Неутрално

    Ще ми е любопитно ако дадат инфо за готовността на миговете в момента или ако някой от форума е наясно. Самолетите не са първа младост. Полша има сериозни проблеми със своята флота Миг 29 като след няколко инцидента всички бяха със забрана за полети доскоро.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  10. 10 Профил на DedoLib4o
    DedoLib4o
    Рейтинг: 8 Гневно

    И какво като доѝдат ЕФовете, кого ще плашим с тях?
    Или може би ще защитаваме братята северномакедонци?
    Цялата работа е да оправдаем закланото българско ''агне" в полза на дедко ви Тръмп и рахата на батко ви Боѝко!

  11. 11 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 1034 Неутрално

    До коментар [#9] от "Jalis Ironhammer":

    Надали има човек който може да ти каже актуалното им състояние.

    Инсталатор на оптика в Мадрид и в свободното време - компютри мрежи сайтове.
  12. 12 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 637 Неутрално

    До коментар [#8] от "von_seeckt":

    Каква е според тебе алтернативата? Всичките ни самолети заземени?
    —цитат от коментар 8 на von_seeckt


    Тези от времената на моята младост ли (да не ти казвам кога беше това нещо)? Твърдо ДА! Това старо желязо още докато азбях в редовете на БНА за нищо не ставаше...

    Не поставям нищо - нищо, над преценката на собствения си разум.
  13. 13 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 1779 Весело

    То докато дойдат ф-16,
    ще се наложи пак да се
    отпускат средства за миг-29!!!

  14. 14 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1023 Неутрално

    Десния БХ продължава да си плаща данък Русия

  15. 15 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 1481 Неутрално

    До коментар [#11] от "Петър Петров":

    Ако говорим за общодостъпни източници - да , но във ВВС със сигурност са наясно. Това обикновено е публична информация.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  16. 16 Профил на K2
    K2
    Рейтинг: 1784 Неутрално

    До коментар [#9] от "Jalis Ironhammer":Надали има човек който може да ти каже актуалното им състояние.
    —цитат от коментар 11 на Петър Петров


    И тези които знаят едва ли могат да кажат нещо със сигурност.Много дълго време е вървял канибализъм заради липса на финансиране.

    SHADOWS of SOFIA
  17. 17 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3845 Неутрално

    Няма да се разминем само с тези 16 милиона за миговете ! Руснаците ще ни рекетират за още.....

  18. 18 Профил на Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Рейтинг: 951 Неутрално

    Добре, но защо "извънредно"? Ако беше в бюджета, както си му е реда, нямаше да дават повод за тролене.

  19. 19 Профил на Finland
    Finland
    Рейтинг: 799 Неутрално

    До коментар [#6] от "Willy Messerschmitt":

    Полша продължава да ги използва, заедно с Ф-16, до ден днешен.

  20. 20 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1469 Любопитно

    МиГ - 29. Ресурс на двигател АЛ-31Ф - 1000 часа до бракуване. Основен ремонт - на всеки 300 часа/или 6 години/.
    Ф-16. - Ресурс на двигател F100-PW-229 EEP до бракуване - 10 000 часа. Основен ремонт чрез замяна на модули - на 4 000 часа.

    Живеем във времена на суши, фондю и жулиен, а аз продължавам да обичам кюфтенца с пържени картофки и баничка с боза. Моята простотия край няма!
  21. 21 Профил на tedif
    tedif
    Рейтинг: 1526 Весело

    До коментар [#8] от "von_seeckt":

    За сведение на червения зубър - по-изгодно е да са на земята,отколкото да летят.Хайде бегай на пазара и си смени снимката,не кепази човека.

  22. 22 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1469 Весело

    До коментар [#17] от "samoedin":

    Авионика, въоръжение, система свой-чужд....
    Ракетите за МИГ-29 са с отдавна изтекъл срок на годност....
    Електрониката плаче за подмяна.....

    Живеем във времена на суши, фондю и жулиен, а аз продължавам да обичам кюфтенца с пържени картофки и баничка с боза. Моята простотия край няма!
  23. 23 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5848 Весело

    Няма лошо :)
    След 2-3 години, които ще преминат като един МиГ (29) няма да има вече плащания за тях :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  24. 24 Профил на 4epa1012
    4epa1012
    Рейтинг: 394 Неутрално

    До коментар [#20] от "mitko11":

    Ресурса на F100-PW-229 EEP е 6000 часа, и МиГ-29 не изподзва АЛ-31Ф...

  25. 25 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 1481 Неутрално

    До коментар [#20] от "mitko11":

    Безкрайно остаряла и неточна информация. За Ф 100 цифрата е 6000 и не са часове а цикли.
    TAC - Total acumulated cycles

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  26. 26 Профил на K2
    K2
    Рейтинг: 1784 Неутрално

    Няма лошо :)След 2-3 години, които ще преминат като един МиГ (29) няма да има вече плащания за тях :)
    —цитат от коментар 23 на penetrating


    Не вярвам да стане така. И след като дойдат Ф-те , ще работят успоредно дълго време. Когато дойде втората осмица едва тогава евентуално ще се разделим с МиГ. Никой не го казва на глас , но е обикновена логика.

    SHADOWS of SOFIA
  27. 27 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2165 Неутрално

    Това написах вчера:
    "Леле какъв спор по манипулацията на червения президент? РРадев само казва, че трябва да дадем още 200-300 млн лв на Русия, за да подържа МИГ-29!!! Това е, какво не разбрахте?"
    От днес данък Русия тръгва....

    Русия- проказата на планетата Земя.
  28. 28 Профил на 4epa1012
    4epa1012
    Рейтинг: 394 Неутрално

    До коментар [#25] от "Jalis Ironhammer":

    Ако го обърнеш в часове колко идва?

  29. 29 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1469 Весело

    До коментар [#26] от "К2":

    Според мен МиГ/Микоян и Гуревич/-29 ще останат като почетния председател на ДПС и всяка година ще се ремонтират...

    Живеем във времена на суши, фондю и жулиен, а аз продължавам да обичам кюфтенца с пържени картофки и баничка с боза. Моята простотия край няма!
  30. 30 Профил на K2
    K2
    Рейтинг: 1784 Неутрално

    До коментар [#26] от "К2":Според мен МиГ/Микоян и Гуревич/-29 ще останат като почетния председател на ДПС и всяка година ще се ремонтират...
    —цитат от коментар 29 на mitko11


    Така изглежда.Искаме или не.

    SHADOWS of SOFIA
  31. 31 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 1481 Неутрално

    До коментар [#28] от "4epa1012":

    Няма точна цифра. Виж това.

    Think of an engine cycle as a throttle movement through the engine's operating range from OFF, to IDLE, through MID-Range, up to MIL and back again until it reaches OFF. Each time the engine accelerates or decelerates (or is started/stopped) wear/age is added to the components in the system at different rates. TAC is a complex calculation of engine RPM/Throttle usage. 

    Depending on how much a throttle is "used" during a flight, that flight may only accumulate a few "TACs" or many "TACs". 

    Example 1: A ferry-flight where the aircraft takes off, cruises, and lands with little throttle movement. On such a flight only 2 or 3 TACs will be used, even though the sortie may last for 6 hours. 

    Example 2: On a A/A combat mission, where the throttle is moved very often during ACM, an engine may gain 10-15 TACs even though the sortie is only 1 hour long. 

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  32. 32 Профил на Кум Лисан
    Кум Лисан
    Рейтинг: 582 Неутрално

    хаха, ми то новите самолети са по евтини от ремнта на руските боклуци
    —цитат от коментар 1 на hunt


    Новите са 2 милиарда лева и ще дойдат най-рано след 2 години, все пак трябва да има нещо с каквото да летят летците. Или викаш да станат кашици?

    Много хитър
  33. 33 Профил на bobbyperu
    bobbyperu
    Рейтинг: 516 Неутрално

    Тези МиГове направо златни, не ами платинени.....само за справка когато сме ги купували ( разбирай заповядали да ги вземем) едно парче ни е струвало 12 000 000 ПРЕВОДНИ РУБЛИ през 1987! Сметнете ги в долари и със инфлацията до сега и като сложите и безкрайните "ремонти" направо на човек косата ще му настръхне от сумата!

  34. 34 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 936 Неутрално

    Платихме данък америка ,ама да не забравим да платим и данък русия.Докато не дойдат новите самолети бая данък русия ще платим.

  35. 35 Профил на jvx41612346
    jvx41612346
    Рейтинг: 46 Неутрално

    Ситуацията с Миг-29 може да се опише така. Кърпене докато дойдат Ф-16 и периодично ще се наливат по няколко десетки милиона лева когато трябва за да може пилотите да увеличат часовете който имат във въздуха за да ги пратят да се обучават на Ф-16.
    Основно усилията са насочени към по-младите ни пилоти. За модернизация и дума неможе да става защото е много скъпо и ще е безсмислено на фона на подписания договор за Ф-16. Сега те са така както са ни доставени от 1988-89.

  36. 36 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1857 Весело

    До коментар [#14] от "Quo Vadis?":

    бе какъв е проблема и чакаме да ни доставят Ефовете
    през това време може Турция да е поеме въздушната отбрана като на прибалтите

  37. 37 Профил на Клюводървец
    Клюводървец
    Рейтинг: 1175 Неутрално

    Е,е Поглед Инфо вече е тук.Скоро Дневник,Капитал и т.н. ще изчезнат от медийният пазар на РБ.

    Ръй! Ръй!
  38. 38 Профил на 4epa1012
    4epa1012
    Рейтинг: 394 Неутрално

    До коментар [#31] от "Jalis Ironhammer":

    Аха, ясно... Значи тази мярка "цикли" е доста относителна, в зависимост как самолета се използва... Мерси за инфото.

  39. 39 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4360 Неутрално

    Заземяването на бойни машини не е реалност, губят се и летателни умения на пилотите, и все пак известен потенциал за охрана на бъздушното пространство на страната. Май чехите излязоха по-разумни с лизинга на "Грипен" отрано, който продължиха вместо да купуват.

  40. 40 Профил на Damian Damianov
    Damian Damianov
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Малко вероятно е някакви Ф 16 някога да дойдат. Те ако имаха намерение да идват нямаше да искат всичките пари напред. Поляците примерно платиха капаро 20% а всичко останало при доставката. Т.е. голяам вероятност че парите ще бъдат окрадене както став обикновено у нас.

  41. 41 Профил на jvx41612346
    jvx41612346
    Рейтинг: 46 Неутрално

    @daskal1
    Решенето не беше много разумно там е просто за да се поддържат едни способности за
    air-policing и това е. Нищо повече и при това с един самолет с ограничени способности до въздух-въздух. Никой друг в света не е преминал на този вариянт.

  42. 42 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 338 Неутрално

    И на пенсионерите по 4 евра на ден за живот отпусна, ама с голям зор! Само дето не се сбиха! А тези милиончета ги отпусна ей така, с щрак! Цивилизоваността на едно общество се измерва и с отношението му към възрастните хора. Ама това общество вече си е направило “цивилизационния избор” и за повече цивилизация място няма!

    Мърфи е оптимист!
  43. 43 Профил на Reporter US
    Reporter US
    Рейтинг: 323 Неутрално

    Ясно за какво Радев говори вчера, едни пари трябва се платят на едни другари...
    —цитат от коментар 4 на tigervi


    Бърже всички умнокрасифци под строй да ходите да коленичите ПАК пред димитровградския фелдфебел, да спре тази убийствена за моралните ви устои далавера! По-добре да подарим още една рафинерия на Раша, както направи тов. Костав, отколкото да ремонтираме самолети, с които все пак можем да гарантираме някаква боеготовност на ВВС...

  44. 44 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 682 Неутрално

    До коментар [#20] от "mitko11":Безкрайно остаряла и неточна информация. За Ф 100 цифрата е 6000 и не са часове а цикли.TAC - Total acumulated cycles
    —цитат от коментар 25 на Jalis Ironhammer


    Последните варианти на Ф100 са 20-30 пъти по-скъпи от РД33.

    Да изринем сикаджията и мутренската му шайка! Този път завинаги!
  45. 45 Профил на Reporter US
    Reporter US
    Рейтинг: 323 Неутрално

    И на пенсионерите по 4 евра на ден за живот отпусна, ама с голям зор! Само дето не се сбиха! А тези милиончета ги отпусна ей така, с щрак! Цивилизоваността на едно общество се измерва и с отношението му към възрастните хора. Ама това общество вече си е направило “цивилизационния избор” и за повече цивилизация място няма!
    —цитат от коментар 42 на султана глаушева


    Галошева, вие колко заплата вземахте по времето на дедо Тодър и каква пенция гушвате сега? Не е ли по-голяма от заплатата? А можете ли да ми посочите друга държава, където пенсионерите получават по-висока пенсия, отколкото им е била заплатата? А знаете ли колко милиона са увеличенията за един милион пенсионери за МЕСЕЦ? Ако им вдигнат пенсиите с пет лева - пет милиона. На месец. Или 60 милиона на година. Таквиз неща, драга ми Галошева...

  46. 46 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1023 Неутрално

    До коментар [#36] от "1001":

    Така е ама тогава трябва да си търсят друг повод да плащат на Русия ...
    Всичките ни руски самолети одавна са за скрап .... скъпи и неефективни

  47. 47 Профил на slon
    slon
    Рейтинг: 555 Неутрално

    До коментар [#9] от "Jalis Ironhammer":

    Принципно такава информация би трябвало да е секретна.
    А изказвания от рода на "нямаме бойна авиация", "армията ни не е боеспособна" и т.н. от официални лица като министъра с най-голямото шкембе - патреот и нашио Резидент, би трябвало да се разследват.

  48. 48 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 1481 Неутрално

    До коментар [#47] от "slon":

    Защо мислиш така? Примерно мога да ти цитирам точната готовност на Ф 18 във флотата на щатите. Там това се обсъжда свободно.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  49. 49 Профил на Reporter US
    Reporter US
    Рейтинг: 323 Неутрално

    До коментар [#36] от "1001":Така е ама тогава трябва да си търсят друг повод да плащат на Русия ...Всичките ни руски самолети одавна са за скрап .... скъпи и неефективни
    —цитат от коментар 46 на Quo Vadis?


    Ти с експертизата на какъв и кога ги оцени?

  50. 50 Профил на slon
    slon
    Рейтинг: 555 Неутрално

    До коментар [#48] от "Jalis Ironhammer":

    Можеш да цитираш, това, което някой под пагон е решил, че може да излиза като информация в общественото пространство.

  51. 51 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2165 Неутрално

    [quote#32:"Кум Лисан"][/quote]

    Никой от тези летци няма да се качи на Ф-ка!!!! Ще бъдат само нови момчета!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  52. 52 Профил на Boris Romanov
    Boris Romanov
    Рейтинг: 279 Неутрално

    F 16 я дойдат я не дойдат. Важното е , че ги платихме. На куково лято ще дойдат , кога цъфнат налъмите на теляка в ж баня ...

  53. 53 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 1481 Неутрално

    До коментар [#50] от "slon":

    Това е официална информация публикувана в официални документи. Всичко това се обсъжда свободно и много активно в публичното пространство след като тогава действащия шеф на Пентагона заложи в програмата достигане на готовност поне на 80%За цялата армия. Нещо което само С. Хорнетите са постигнали до момента. Всеки дори бегло интересуващ се от темата е наясно с това. В селската кръчма обаче явно сте го пропуснали.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  54. 54 Профил на 1107
    1107
    Рейтинг: 968 Неутрално

    Простият факт е, че нормалната експлоатация на 15 МиГ 29 струва годишно около 70 млн. лева. Тъй като новите Ф16 ще дойдат след 7 години, то поддръжка на МиГ29 ще ни струва около половин милиард, без да се смята инфлацията.
    А поддържата на Ф16 ще е значително по-скъпа.

  55. 55 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 338 Неутрално

    До коментар [#45] от "Reporter US":
    Ти не се грижи за моята пенсия. А ти тия бакалски сметки не се излагай! Времето, за което говориш, една баничка беше 10ст.,трамвайно билетче - 6ст., а гарсониера 8Клв. С 10лв. двама вечеряха в тесторант с ракийка, винце и кафе с коняк. То си имаше други киртици. Да ви умра на дървената логика! Как можеш да сравняваш 200 лв. от 2019 с 1980? Дрънкате си ей така, едно към гьотере и даже не се усещате!

    Мърфи е оптимист!
  56. 56 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7920 Неутрално

    Позлатихме амортизираните МИГ-ове

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  57. 57 Профил на ACER
    ACER
    Рейтинг: 181 Неутрално

    До коментар [#56] от "neut":

    Изпреварихте ме. Щях да напиша същото.

  58. 58 Профил на Локомотив
    Локомотив
    Рейтинг: 567 Любопитно

    А кога ще напишете колко пари ще се хвърлят за изграждане на скъпа инфраструктура за капризните F-16?

  59. 59 Профил на Big Muzzy
    Big Muzzy
    Рейтинг: 1323 Неутрално

    Снимката ми напомня за филма Кин Дза Дза.

    Иначе хаирлия да е ремонтът че като дойдат ефовете да има летящи мишени за ученията.

  60. 60 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1023 Неутрално

    До коментар [#58] от "Локомотив":

    Ами ктао не харесаха Грипените ...

    Проблема е, че нищо което прави БХ с армията не е свързано с някъква отбранителна стратегия а само с ъс собствения мъ интерес





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK