Бивш шеф на "Авиоотряд 28": Фалконът има още живот, целта е да се похарчат 50-60 млн. долара

Цвятко Луканов

© Дневник

Цвятко Луканов



Правителственият самолет "Фалкон" има неограничен технически ресурс и в момента не е необходима смяната му, а целта с приказките за техническите му проблеми е да се легитимира харченето на едни 50-60 млн. долара за нов. Това заяви бившият директор на "Авиоотряд 28" Цвятко Луканов пред Би Ти Ви.


9-местният Фалкон, предназначен за полети на средни разстояния (5700 км обхват на летене), е на 20 г., като бе купен от Ръководството на въздушно движение за 22 млн. долара. Преди месец той бе спрян от полети след аварийно приземяване, като в последните години имаше няколко случая на технически проблеми. Още през ноември ръководителят на "Авиоотряд 28" Тодор Коджейков предложи да се купи нов самолет, а преди дни правителството му възложи да започне процедура.


"Ако има нещо вечно в тази страна, това е фалконът", каза Луканов и обясни, че за разлика от другите машини, които имат определен живот според летателните часове и други технически параметри, при този ограничения няма, стига да се поддържа според указанията на производителя. Според Луканов всички проблеми на фалкона идват от липсата на хангар.




"Самолетът не е в състояние, което налага неговата смяна. Самолетът е нов, друг е въпросът, че ние сме евтини на брашното и скъпи на триците. За по-малко от милион (лева) на територията на отряда можеше да се построи един хангар и самолетът да се поддържа така, както е предписал заводът производител", изтъкна той.


"Никаква навигационна система не е отказала на самолета. Отказал е временно един дисплей. Имам чувството, че се обработва общественото мнение с цел да се легитимира харченето на едни 50-60 млн. долара за нов самолет", каза още Цвятко Луканов. Той посочи, че с всяка техника има проблеми, но докато е бил директор на "Авиоотряд 28", не е имало проблеми с фалкона по вина на машината. Той се изрази иронично за шефа на "Авиоотряд 28", който поиска смяната на самолета.


"Назначили са видния авиационен специалист за директор на отряда да избира самолет, нека да го избере той", каза Луканов и добави: "Какъв специалист авиационен е той? Ако не знаете, той е бодигард".

Коментари (106)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на diegos
    diegos
    Рейтинг: 936 Неутрално

    Дам, сладка биография на спеца по авионика и ръководител на "Авиоотряд 28" Тодор Коджейков:

    " Баща му Никола Коджейков е съветски и български офицер, полковник от Строителни войски, а дядо му Христо Коджейков е деец на БКП и подполковник от българската армия. През 1993 г. завършва Националната спортна академия в София. Бил е национален състезател по академично гребане. От 30 юли 1993 г. е на кадрова военна служба.[1] БИл е охранител на президентите Жельо Желев и Петър Стоянов, както и на министър-председателя Бойко Борисов (тогава кмет). "

    Нищо по адекватно, точно такъв екземпляр да прави поръчка за техника от която грам не вдява... то така е с компетенциите при ГЕРБ...

  2. 2 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 925 Неутрално

    В това две мнения няма!
    Но по-важното в тоя харч е кой ще вземе съответнитѣ проценти.
    Всичко друго е цирк за пред матряла!

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  3. 3 Профил на Тиква загубена
    Тиква загубена
    Рейтинг: 550 Неутрално

    Така е. ГЕРБ обичат да лапат парички от комисионни .

    Приживе на всички в устата ви срах, серете и вие на гроба ми без страх, че мъртвец от гроба не може да се вдигне, серящия гъз с хуй да достигне!
  4. 4 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4401 Неутрално

    Цвятко Луканов:
    "Какъв специалист авиационен е той? Ако не знаете, той (Тодор Коджейков) е бодигард".

    Т. Коджейков е генерал, бивш шеф на НСО, завършил НСА (ВИФ), даже и в Симеоново не е бил. Милиционер (бодигард). Разбира и от самолети.
    Високо оценен от БОЙКО МЕТОДИЕВ БОРИСОВ.
    Да е.а БГ елита!

    https://bg.wikipedia.org/wiki/Тодор_Коджейков

  5. 5 Профил на Kamenarski
    Kamenarski
    Рейтинг: 1412 Неутрално


    Дали от некадърност или от лакомия...Типично по герберски.
    Смятам, че и от двете.

    НЕ ЦЪКАЙТЕ МИНУСИ НА ТРОЛА! ТЕ ПЕЧЕЛЯТ ДЕНЬГИ И ОТ ТОВА!
  6. 6 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5425 Неутрално

    Бодигард ни управлява. Значи и летците ни са такива :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  7. 7 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4887 Любопитно

    Този червен интригант само да го попитам, колко още аварии трябва да станат с този "Фалкон", че да го сменим?!

    Топ 3 на най-младите приватизатори в България при по-мащабните сделки: №1 Д. Пеееевски, №2 К. Нинова, №3 И. Прокопиев
  8. 8 Профил на venci4
    venci4
    Рейтинг: 1609 Неутрално

    Боко иска да се изфука пред Мелания с нов самолет, ама Луканов му подля вода

    Платени форумни тролчета, така ли ви възпитават на Позитано? http://prikachi.com/images/793/8000793h.jpg
  9. 9 Профил на Тиква загубена
    Тиква загубена
    Рейтинг: 550 Неутрално

    ГЕРБ обичат да харчат пари за глупости. Особенно ако има полза за тях.

    Приживе на всички в устата ви срах, серете и вие на гроба ми без страх, че мъртвец от гроба не може да се вдигне, серящия гъз с хуй да достигне!
  10. 10
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  11. 11 Профил на Митко
    Митко
    Рейтинг: 835 Неутрално

    Христо Коджейков, на Тодор Коджейков дядо му, укрива организатора на атената в църквата Св. Неделя - Коста Янков.

    "горко ми! загинах! защото съм човек с нечисти уста, и живея сред народ с нечисти уста" Исая 6:5
  12. 12 Профил на mop36557620
    mop36557620
    Рейтинг: 496 Весело

    До коментар [#10] от "narodaeverekciq":

    Леко бе, момиче, ще се задавиш от злоба ;)

  13. 13 Профил на diegos
    diegos
    Рейтинг: 936 Неутрално

    До коментар [#7] от "hamiltonf":

    Той за разлика от двамата бодигарда е управлявал самолет, бил е инструктор и изпитател. А не пожарникар или гребец от НСА.

    Аман от гербери калинки в тая държава... и матросовци на хонорар като теб.

  14. 14 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 2447 Неутрално

    Не разбирам от самолети - Грипени , Ф 16 , Фалкони , но все пак предлагам да се ползва преимуществено от ПРЕЗИДЕНТА РАДЕВ !!!!! Той е БЕЗСМЪРТЕН !

  15. 15 Профил на Тиква загубена
    Тиква загубена
    Рейтинг: 550 Неутрално

    Христо Коджейков, на Тодор Коджейков дядо му, укрива организатора на атената в църквата Св. Неделя - Коста Янков.
    —цитат от коментар 11 на Митко


    И това има нещо общо с темата за Фалкона, понеже .....

    Приживе на всички в устата ви срах, серете и вие на гроба ми без страх, че мъртвец от гроба не може да се вдигне, серящия гъз с хуй да достигне!
  16. 16 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1054 Неутрално

    Дам, сладка биография на спеца по авионика и ръководител на "Авиоотряд 28" Тодор Коджейков: " Баща му Никола Коджейков е съветски и български офицер, полковник от Строителни войски, а дядо му Христо Коджейков е деец на БКП и подполковник от българската армия..
    —цитат от коментар 1 на diegos


    Като са руски възпитаници, а дано да избере някой руски самальот, някой безаналогов Суперджет да речем. Барем там като откаже нещо, отказва както се полага, а не ужким.

  17. 17 Профил на scott
    scott
    Рейтинг: 780 Неутрално

    БОЕКО ОБИЧА ДА ХАРЧИ....

  18. 18 Профил на Индианец
    Индианец
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Егати, пенсионерското соц-мислене. Имало още живот. Те така и баща ми си кара жигулата до 2003 г.

    Ми като има живот, значи може да се продаде и да се вземе нов.

    Правителството трябва да падне заради Наредба 18. Горанов в затвора за саботаж на БВП и чуждите инвестиции.
  19. 19 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 2447 Неутрално

    Радев с кадри от първата визита, фокусът – военният Спартан
    Президентът е на първо посещение извън страната
    30 яну 2017 15:40, Мария Захариева
    131

    Снимка: Валентин Николов / Facebook
    1
    2
    3
    4


    Президентът Румен Радев публикува снимки от първата си визита в чужбина като държавен глава. Кадрите са от самолета Спартан, с който пътува той и делегацията.

    Албумът е озаглавен "Първи полет като държавен глава на Република България", а снимките в него са дело на Валентин Николов - фотографът на президентството.

    На една от снимките се вижда работата на президента в самолета.

    Първата визита на Радев като президент е в Брюксел. За да стигне до там, той и екипът му избраха да пътуват с военния Спартан, а не с правителствения Еърбъс или Фалкон, тъй като пътуването с военната машина излизало по-евтино.???????

    Прочети още на: https://www.dnes.bg/politika/2017/01/30/radev-s-kadri-ot-pyrvata-vizita-fokusyt-voenniiat-spartan.330382

  20. 20 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 2138 Любопитно

    https://econ.bg/Новини/Представиха-новия-шеф-на-правителствения-авиоотряд_l.a_i.150459_at.1.html

    https://www.investor.bg/bylgariia/5/a/smeniha-direktora-na-aviootriad-28-90348/

    Разглеждайки информацията за пилотиралият мигове, въпросен бивш наш военен летец, изпъкват две любопитни подробности - бил е шеф на АО28, да, но колко време - виж датите на линковете.
    И второ - подчертано подкрепя покупката на Грипен, като е против въоръжаването ни с Ф16.
    По принцип съм със смесени чувства относно Тодор Коджейков и едва ли има човек, който го смята за авиационен експерт. Убедев съм, че на първо място, за такъв не се има и той самият. Просто е експерт по сигурност и охрана на важни персони. За останалото си има професионални експерти.
    Ако преди 20 години сме го купили за 20 млн долара, защо сега подобен клас самолет би ни струвал 60 млн евра?

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  21. 21 Профил на Индианец
    Индианец
    Рейтинг: 0 Весело

    Имам и един колега дет се хвали, че зимните му гуми били вече на 10 години, и имало още живот в тях.

    Някой хора завинаги остават в плен на Соца.

    Правителството трябва да падне заради Наредба 18. Горанов в затвора за саботаж на БВП и чуждите инвестиции.
  22. 22 Профил на mop36557620
    mop36557620
    Рейтинг: 496 Неутрално

    Много манипулативна статия отново...
    Да не би бившия шеф на отряда самолично да е избирал Фалкона ?!
    Каракачанов не е летец, но купи Ф-16, защо тогава тоя мухльо не рева , а ?!
    Коджейков какъвто и да е, не съм му адвокат, но той само ще Възложи такава поръчка, а Специалисти ще разглеждат офертите.
    Аман от пенсионирани разбирачи, които се вайкат за липса на хангар, ама след 15 години ;)

  23. 23 Профил на ambros
    ambros
    Рейтинг: 565 Неутрално

    На тоя трябва да му направят няколко аварийни приземявания с фалкона и тогава няма да се хили като пача, а ще му замръзне усмивката.

  24. 24 Профил на mop36557620
    mop36557620
    Рейтинг: 496 Неутрално

    Фалкона бил вечен - тоя лъже повече и от Курнела :))))

  25. 25 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1054 Неутрално

    Просто е експерт по сигурност и охрана на важни персони.
    —цитат от коментар 20 на Чичи (Ice Man's fan)


    Така е, големият експерт е завършил е светая светих на застрахователното и охранително дело: ВИФ.

  26. 26 Профил на Родолюбец
    Родолюбец
    Рейтинг: 613 Неутрално

    Правителственият самолет "Фалкон" има неограничен технически ресурс и в момента не е необходима смяната му"

    Сега. Дали е необходима смяната на самолета е едно на ръка. Моята кола е на 6 години, нямам технически проблеми, но през януари я заменям с нова.
    обаче, аз не съм срещал никъде такова чудо като"самолет с неограничен ресурс". В същност не само самолет, ами и каквото и да е техническо оборудване си има своя ресурс

    61. Ниkoй въ Бългapckoтo Княжecтвo нe мoжe ни дa kупувa, нитo дa пpoдaвa чeлoвeчeckи cъщecтвa. Вcekoй poбъ oт kakъвтo пoлъ, вepa и нapoднocтъ дa бъдe, cвoбoдeнъ cтaвa, щoм cтъпи нa бългapcka тepитopия.
  27. 27 Профил на grayeagle
    grayeagle
    Рейтинг: 2176 Неутрално

    Гледах човека. Той според мен не е много наред....
    Той каза, че това е единствения самолет без ограничения по експлоатация във времето и като летателни часове.
    Това са пълни глупости. То и автомобилите нямат ограничение/срок на годност /във времето, но е логично, че не са вечни, а и , че ще се развалят и сменят.
    Не може да се говорят такива работи. Познавам такива хора- имам такъв роднина. Със стар модел Мерседес, който според него бил най- великата кола, а и бил практически вечен, при подходяща поддръжка.........
    Ивторо
    "....Отказал е временно един дисплей..."
    Предполагам, е единствения дисплей- пред пилотите тоя..............
    Дано на никого не се случва да приземява самолет без ............. работещ дисплей.

  28. 28 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 1328 Неутрално

    До коментар [#26] от "Родолюбец": Луканов говори общо за самолета и е напълно прав. Самолетът има агрегати и части които са life limited

  29. 29 Профил на Лопе де Вега
    Лопе де Вега
    Рейтинг: 1259 Весело

    Да купят на боко един Лиър, ама сам да си го кара!

  30. 30 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 2066 Весело

    Щом 20 годишен самолет е нов, защо ни карате да си купуваме нови изтребители за 2 милиарда.
    Защо ни карате да сменяме колите си , които също средно са на 20 години и им вдигате данъците.
    Няма стари коли, има неподържани.
    Затова никакви нови самолети , изтребители и по-високи данъци за коли над 10 години

  31. 31 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4954 Неутрално

    Този червен интригант само да го попитам, колко още аварии трябва да станат с този "Фалкон", че да го сменим?!
    —цитат от коментар 7 на hamiltonf


    Или да го поддържаме?! Двадест годишен самолет е НОВ!

  32. 32 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4954 Неутрално

    Христо Коджейков, на Тодор Коджейков дядо му, укрива организатора на атената в църквата Св. Неделя - Коста Янков.
    —цитат от коментар 11 на Митко


    Е, значи има заслуги Тодор Коджейков! Пък и първото му име е подходящо!

  33. 33 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1929 Неутрално

    Как пък се оказа че от всичките самолети на тая земя, точно дъртия Фалкон е единствения без ограничение на ресурса. Всички Боинги, Еърбъси са с краен ресурс и се нарязват за скрап след 10-15 години но нашия Фалкон, купен от Станипеф преди 20 години е вечен.

  34. 34 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1929 Неутрално

    До коментар [#28] от "Гарван":

    Само дето смяната на някои части и агрегати като двигатели, крила и основната рамка са толкова скъпи че е абсурдно да говорим за "вечен" самолет. Затова критичните машини си имат ресурс в часове, разбит по възли и след като се изразходва или я консервираш тая машина за екстремни ситуации или я даваш за старо желязо.

  35. 35 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 1328 Неутрално

    от производителя съответно по пролетяно време, кацания или календарно време. Моят първи личен самолет беше произведен 1946г., а сегашният ми е 1972г и нямат никакъв лимит на експлоатация, ако правилно се изпълняват предписанията на производителя. Във фирмата за която работя има Фалкон 2000 с по-малък сериен номер, но собственика му няма никакво намерение да го сменя. Фалконите, като цяло са може би най-добрите в класа си във всяко отношение. За правителственият са необходими 3-4 мил. за ремонт и ъпгрейд и хангар и още поне 10г. може спокойно да се експлоатира.

    Правителственият самолет "Фалкон" има неограничен технически ресурс и в момента не е необходима смяната му"Сега. Дали е необходима смяната на самолета е едно на ръка. Моята кола е на 6 години, нямам технически проблеми, но през януари я заменям с нова.обаче, аз не съм срещал никъде такова чудо като"самолет с неограничен ресурс". В същност не само самолет, ами и каквото и да е техническо оборудване си има своя ресурс
    —цитат от коментар 26 на Родолюбец


  36. 36 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 5839 Любопитно

    Абсолютно вярна констатация на бившият шеф....Ако самолетът се подържа по предписание и и се извършват ЗАДЪЛЖИТЕНИТЕ регламентни прегледи(при производителят или в Швейцария) не е нужен нов бизнес джет!Но явно пожарникарят се е засегнал че Черепа има 3 бизнес джета(единият наистина е за 42 млн$)....и сега се търси оправдание...........

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  37. 37 Профил на nigel
    nigel
    Рейтинг: 1166 Неутрално

    Правителственият самолет "Фалкон" има неограничен технически ресурс и в момента не е необходима смяната му"Сега. Дали е необходима смяната на самолета е едно на ръка. Моята кола е на 6 години, нямам технически проблеми, но през януари я заменям с нова.обаче, аз не съм срещал никъде такова чудо като"самолет с неограничен ресурс". В същност не само самолет, ами и каквото и да е техническо оборудване си има своя ресурс
    —цитат от коментар 26 на Родолюбец


    Американците имат още в експлоатация В-52 произведени през 1960-те години. Не че нямат пари да ги бракуват и подменят с нови, явно просто си ги поддържат както трябва. А падането на такъв самолет с няколко атомни бомби на борда сигурно би имал по-голям ефект за света от падането на нашия правителствен (не че го пожелавам, разбира се).

  38. 38 Профил на меншевик
    меншевик
    Рейтинг: 769 Неутрално

    Христо Коджейков, на Тодор Коджейков дядо му, укрива организатора на атената в църквата Св. Неделя - Коста Янков.
    —цитат от коментар 11 на Митко


    Да а баце понеже дедо му "го отепали комунистите", все такива дърти комуняги са около него, включително той самият.

    Сокурсник Путина, экс-разведчик КГБ: Вы серьезно думаете, что Путин, делающий подтяжку лица, развяжет ядерную войну? У него от страха ботокс потечет
  39. 39 Профил на kwy38371721
    kwy38371721
    Рейтинг: 618 Неутрално

    Този бивш шеф,ако беше в самолета с „ отказалият временно един дисплей“,друга песен щеше да пее сега.През май месец, точно заради такава повреда,руският самолет Сухой суперджет каца принудително в Москва,при което се запалва и загиват 41 човека.

  40. 40 Профил на mop36557620
    mop36557620
    Рейтинг: 496 Неутрално

    До коментар [#37] от "nigel":

    Лъжеш, Б-52 ги има, но са консервирани на няколко летища в Аризона и Тексас.
    Не се експлоатират, паркирани са.
    Може да ползват някой за шоу, но това са кратки полети.

  41. 41 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1054 Неутрално

    Само дето смяната на някои части и агрегати като двигатели, крила и основната рамка са толкова скъпи че е абсурдно да говорим за "вечен" самолет.
    —цитат от коментар 34 на m17


    Точно това, което ти наричаш крила и основно рамка нямат ограничение на ресурса. Крилото (то е едно), тялото, опашното оперение, мотогондолите и шасито са т. нар. планер на самолета. В случая се казва, че планерът на Фалкона няма ресурс определен в часове или брой излитания-кацания. Ресурсът на съвременните двигатели за гражданската авиация е пък по това колко пъти са преминали над определена тяга (циклична умора). Инак другите елементи имат живот който се определя по техническо състояние, календарно време, пролетяно време или брой цикли.

  42. 42 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1054 Неутрално

    Всички Боинги, Еърбъси са с краен ресурс и се нарязват за скрап след 10-15 години ...
    —цитат от коментар 33 на m17


    Глупости на търкалета...

  43. 43 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1929 Неутрално

    До коментар [#13] от "diegos":

    Може и да е бил едно време, сега е изкукал старец дето са го извадили от нафталина за да наплюе Борисов. И не се усеща какви глупости говори с което олеква като авторитет, дори да има някаква доза истина в думите му.

  44. 44 Профил на mop36557620
    mop36557620
    Рейтинг: 496 Неутрално

    Тоя пенсионер няма акъл ;)
    Каква е разликата да откаже дисплей или навигация , нима не е достатъчно опасно да не работи което и да е от двете ...?!
    А и това не е първия инцидент с Фалкон-а.
    Кадрите на Радев и БСП се включват в хибридната война.

  45. 45 Профил на diegos
    diegos
    Рейтинг: 936 Неутрално

    До коментар [#20] от "Чичи (Ice Man's fan)":

    По принцип си със смесени чувства за Коджейков, който бил експерт по сигурност?!? Ма верно ли бе? Охрана на Желев. Я да видим, завършил НСИ, назначен на кадрова служба и растящ до полковник през 3 години... ако знаеш, колко военни си мечтаят за такъв поход в офицерството. Хем хора завършили военни училища, не НСИ.

    После кадровика полковник започва кариерата си със завършване на висше в академията, магистър по Национална сигурност?! Стига бе... в България е пълно с такива магистри, вервай ми... сега е спец по авионика, ще пуска поръчка за нов Фалкон.
    Утре може да стане шеф на БАБХ.

  46. 46 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 5713 Неутрално

    Не разбирам от самолети - Грипени , Ф 16 , Фалкони , но все пак предлагам да се ползва преимуществено от ПРЕЗИДЕНТА РАДЕВ !!!!! Той е БЕЗСМЪРТЕН !
    —цитат от коментар 14 на doroteus


    А, не! Ако самолетът ще се ползва от пРезидента - трябва да е нов. Ако ще се ползва от Боко Тиквата - трябва да е стар!

    Gunter glieben glauchen globen
  47. 47 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 1780 Неутрално

    До коментар [#40] от "mop36557620":

    Да , поддържат ги и са в готовност да ге вкарат в експлоатация ако има нужда или някой от тези на въоръжени е се наложи да бъде отписан. Това ще е първият от няколко модели който се очаква направи 100 год. експлоатация в USAF.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  48. 48 Профил на Родолюбец
    Родолюбец
    Рейтинг: 613 Неутрално

    До коментар [#26] от "Родолюбец": Луканов говори общо за самолета и е напълно прав. Самолетът има агрегати и части които са life limited
    —цитат от коментар 28 на Гарван


    Ми въобще не е прав. Сигурно е добър пилот, ама явно не е чувал (ти също) за понятия като "умора на материала". Учи се в ТУ втори курс по Съпромат и Машинни елементи.

    61. Ниkoй въ Бългapckoтo Княжecтвo нe мoжe ни дa kупувa, нитo дa пpoдaвa чeлoвeчeckи cъщecтвa. Вcekoй poбъ oт kakъвтo пoлъ, вepa и нapoднocтъ дa бъдe, cвoбoдeнъ cтaвa, щoм cтъпи нa бългapcka тepитopия.
  49. 49 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3747 Неутрално

    Значи на Фалкона му ръждясват и клеясват дисплеите, щото го държат да дъжда, на студа и замръзва и мъгла разяжда скелета на хубавото самолетче. Пък дето шефът бил бодигард като Боса, сега го научавам, но то си е наложена практика. Язък за хубавата ни държава, не е попаднала на подходящ народ.

  50. 50 Профил на serpico
    serpico
    Рейтинг: 1215 Неутрално

    До коментар [#13] от "diegos":Може и да е бил едно време, сега е изкукал старец дето са го извадили от нафталина за да наплюе Борисов. И не се усеща какви глупости говори с което олеква като авторитет, дори да има някаква доза истина в думите му.
    —цитат от коментар 43 на m17


    важното е че ти си тук на амбразурата да браниш ГЕРБ и Борисов

    Pure Chewing Satisfaction
  51. 51 Профил на Родолюбец
    Родолюбец
    Рейтинг: 613 Весело

    До коментар [#28] от "Гарван":Само дето смяната на някои части и агрегати като двигатели, крила и основната рамка са толкова скъпи че е абсурдно да говорим за "вечен" самолет. Затова критичните машини си имат ресурс в часове, разбит по възли и след като се изразходва или я консервираш тая машина за екстремни ситуации или я даваш за старо желязо.
    —цитат от коментар 34 на m17


    Е, може и в музея.

    61. Ниkoй въ Бългapckoтo Княжecтвo нe мoжe ни дa kупувa, нитo дa пpoдaвa чeлoвeчeckи cъщecтвa. Вcekoй poбъ oт kakъвтo пoлъ, вepa и нapoднocтъ дa бъдe, cвoбoдeнъ cтaвa, щoм cтъпи нa бългapcka тepитopия.
  52. 52 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 5713 Неутрално

    Изобщо, позитано-кърниградската агитка е зинала хипопотамски уста, защото явно са изгубили надежда, че някога техен вожд ще се качи на правителствения самолет. Примирили са се, че Боко ще се вози вечно.
    Което е добре!

    Gunter glieben glauchen globen
  53. 53 Профил на Родолюбец
    Родолюбец
    Рейтинг: 613 Весело

    За правителственият са необходими 3-4 мил. за ремонт и ъпгрейд и хангар и още поне 10г. може спокойно да се експлоатира.
    —цитат от коментар 35 на Гарван


    Преминаването през заводски ремонт е вариант за този самолет. Никой не го отрича. Колко ще струва и колко може да се експлоатира самолетът след това, единствено производителят може да каже.

    Иначе, сам пишеш "поне 10г. може спокойно да се експлоатира".
    Т.е. самият ти приемаш, че вечна машина няма.

    61. Ниkoй въ Бългapckoтo Княжecтвo нe мoжe ни дa kупувa, нитo дa пpoдaвa чeлoвeчeckи cъщecтвa. Вcekoй poбъ oт kakъвтo пoлъ, вepa и нapoднocтъ дa бъдe, cвoбoдeнъ cтaвa, щoм cтъпи нa бългapcka тepитopия.
  54. 54 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1929 Неутрално

    До коментар [#50] от "serpico":

    Напротив, аз лично смятам (без да съм експерт) че с хубав ремонт и ъпгрейд и хангар този самолет може да служи надеждно още време. И това ми звучи като 2-3 милиона вместо 20-30 за нов. Но ме е яд че разумните моменти в това интервю са скрити от откровени старчески глупости като "той е вечен бе".

  55. 55
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  56. 56 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1929 Неутрално

    До коментар [#41] от "gianni":

    И твърдите че планера на самолета е от някакъв извънземен материал и няма умора на метала и пукнатини и от там риск от разпадане ?. Аз доколкото разбирам от металургия, след някакъв период, риска от такива събития, особено на детайли подложени на големи динамични натоварвания така нараства че се сменят превантивно ?. Не твърдя че тоя Фалкон го е достигнал, може би има още десетилетия преди този момент но се дразня на общите лафове за "вечен самолет".

  57. 57 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 1328 Неутрално

    До коментар [#40] от "mop36557620":


    До коментар [#47] от "Jalis Ironhammer":

    И двамата сте в голяма заблуда. B-52 и в момента се използват пълноценно от U.S. Air Forces. Ползват се да бомбят ИД, а също и в редица учения. На 21.10.2019 два B-52 от базата Fairford в Англия направиха 12 часово учение над Черно море. Най-младият B-52 е прозведен през 1962г и се очаква да остане в експлоатация до 2040г.

  58. 58 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1929 Неутрално

    До коментар [#49] от "Judjuk":

    Бахти самолета ако софийската мъглата го разяжда, той нали уж е от алуминий дето не корозира.

  59. 59 Профил на свети георги груп от последните дни на герп
    свети георги груп от последните дни на герп
    Рейтинг: 1744 Весело

    Тодор Коджейков не беше ли шеф на охраната когато стрляха доганя с чèрвен пипер:)))

  60. 60 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 1780 Неутрално

    До коментар [#57] от "Гарван":

    По памет , така че може и да не са точни цифрите , но в момента на активна служба са около 80 самолета. Останалите са на външни стоянки на гробищата и се поддържат в състояние да бъдат върнати на въоръжение ако се наложи.
    Доколкото помня предвижда се да останат на въоръжение поне до 2050г. Затова и предишния ми коментар. Ще проверя може и да съм се заблудил.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  61. 61 Профил на свети георги груп от последните дни на герп
    свети георги груп от последните дни на герп
    Рейтинг: 1744 Весело

    чак и генерал го направили,егаси "момчето за поръчки' е наш тошко,шеф на авиоотряда:)))

  62. 62 Профил на Вели
    Вели
    Рейтинг: 1269 Неутрално

    Мъни, мъни… мъни , важното е да похарчим едни милиони! Охранител ще избира самолет!!!! Боже опази!

  63. 63 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 1328 Неутрално

    До коментар [#48] от "Родолюбец": Не само съм чувал, но съм и учил и постоянно увеличавам знанията си. Точно с тази работа си вадя хлябът и давам хляб на още 7 човека. Така, че не ми обяснявай.

  64. 64 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1054 Неутрално

    Аз доколкото разбирам от металургия, след някакъв период, риска от такива събития, особено на детайли подложени на големи динамични натоварвания така нараства че се сменят превантивно ?
    —цитат от коментар 56 на m17


    Това драги няма нищо общо с металургия, а със съпромата. Поглеждаш кривата на Вьолер и виждаш, че ако натоварването не надвишава определена стойност, металът може да издържи безкраен брой натоварвания. Планерът на този самолет направен така, че напреженията при експлоатация не надвишават тази стойност. Допълнително дуралуминия на самолета е защитен, за да не появи пък корозия. Чистият алуминий не страда от корозия, но при дуралуминия се появява т.нар интеркристалинна корозия.

  65. 65 Профил на BULEXIT
    BULEXIT
    Рейтинг: 500 Неутрално

    Сега. Дали е необходима смяната на самолета е едно на ръка. Моята кола е на 6 години, нямам технически проблеми, но през януари я заменям с нова.обаче,
    —цитат от коментар 26 на Родолюбец


    Ако говориш за твоя служебна кола, може да си я сменяш не на шест, а на всеки две години. Така правят и повечето привилегировани държавни служители.
    Ако говориш за твоя лична кола, може да си я сменяш всеки ден. Твоя си работа.
    Съответно, ако новият самолет Боко ще го плати с лични пари - да заповяда.
    Ако ще го плаща с пари на данъкоплатците, ще трябва да отговаря защо не е съхраняван наличния самолет, съгласно изискванията на производителя така, че да бъде оползотворен ресурса му.

  66. 66 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 1780 Неутрално

    До коментар [#60] от "Jalis Ironhammer":

    Оказва се че на въоръжение са 76 броя , което е максималното позволено от споразумението с руснаците. Досега само два пъти са вадили самолет от гробищата за да го върнат на служба.
    Инфо:
    https://www.thedrive.com/the-war-zone/28015/a-b-52h-nicknamed-wise-guy-becomes-the-second-to-ever-come-back-from-the-bone-yard?xid=twittershare

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  67. 67 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle
    Рейтинг: 2485 Неутрално

    Някои си мислкят за своята тенекия и безумно я сравняват със самолет. Алооо -при самолетната техника всиКи агрегати имат ресурс и се сменяват след определени летателни часове НАПЪЛНО- нов двигател, нова електронни блокове, нови механични блокове и възли. Изобщо не е като в таратайката ви в която никога не сменявате двигателя. Един самолет на 20 години е почти 90 % сменен с нови части и възли изцяло, не говорим за основни ремонти ,а пълна подмяна . И да Тиквата просто е решил да подготви общественото мнение за харчове в размер 60-100милиона долара освен за кетъринга на Фалкона и за нов самолет. Я там по един парашут за държавната глава и антуража негови блюдолизци и чакаме да падне като толкова бил зле (да не верваш) все ще се спасят дембелите и глупотевините им няма да се загубят (макар,че няма и да ни липсват)….

    http://www.flickr.com/photos/39768558@N04/3712408729/
  68. 68 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 1109 Неутрално

    До коментар [#20] от "Чичи (Ice Man's fan)":

    Преди 20 години медианата на цената на нов дом в САЩ е била $168 хиляди. Сега е $316 хиляди. Преди 20 години завършването на колеж е струвало $11 хил. Сега струва $25 хиляди.

    Така поне твърди usdebtclock.org

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  69. 69 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 804 Неутрално

    Този бивш шеф,ако беше в самолета с „ отказалият временно един дисплей“,друга песен щеше да пее сега.През май месец, точно заради такава повреда,руският самолет Сухой суперджет каца принудително в Москва,при което се запалва и загиват 41 човека.
    —цитат от коментар 39 на kwy38371721


    В кабината на фалкона има 4 големи дсплея, които са взаимозаменяеми по отношение на извежданата информация. Временното изгасване на един от тях изобщо не лишава самолета от навигационна система, както излъга тиквата.

    Никога повече мутри начело на България.
  70. 69 Профил на BULEXIT
    BULEXIT
    Рейтинг: 500 Неутрално

    Не е толкова трудно да се направи проверка по спецификация и да се изиска становище от производителя доколкото знам това е френската "Десо Авиасион" относно това, какъв е летателния ресурс на машината и какви са експлоатационните изисквания.
    И, ако се окаже, че българските служби по поддръжка и институциите, които следва да упражняват контрол носят лична вина за съкращаване на сроковете, то тогава никакви самолентни полети не им се полагат.
    Да пътуват с влак.

  71. 71 Профил на nigel
    nigel
    Рейтинг: 1166 Неутрално

    Този бивш шеф,ако беше в самолета с „ отказалият временно един дисплей“,друга песен щеше да пее сега.През май месец, точно заради такава повреда,руският самолет Сухой суперджет каца принудително в Москва,при което се запалва и загиват 41 човека.
    —цитат от коментар 39 на kwy38371721


    При руския самолет причината беше маааалко по-различна - от попадане на мълния беше се повредила цялата му навигационна система, вкл. и резервната, която нормално трябвало да стои изключена точно заради такива случаи. И въпреки това е било възможно да кацнат нормално, ако пилотът е имал достатъчно опит в приземяване без помощта на електрониката.

  72. 72 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1929 Неутрално

    До коментар [#64] от "gianni":

    Що не информирате Боинг и Еърбъс за тая крива и да престанат да бракувау старите самолети ?

  73. 73 Профил на nigel
    nigel
    Рейтинг: 1166 Неутрално

    До коментар [#49] от "Judjuk":Бахти самолета ако софийската мъглата го разяжда, той нали уж е от алуминий дето не корозира.
    —цитат от коментар 58 на m17


    Само за информация -алуминият също корозира. Никак не обича соления въздух.

  74. 74 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 2066 Весело

    Ако е сигурен фалкона да го ползва само другаря Вето Грипенов, той е безстрашен, а новия самолет ще е само за баце

  75. 75 Профил на mop36557620
    mop36557620
    Рейтинг: 496 Неутрално

    До коментар [#47] от "Jalis Ironhammer":

    Ти лъжеш - нямат на реално бойно дежурство Б-52, имат консервирани.

  76. 76 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 1328 Неутрално

    До коментар [#73] от "nigel": Напълно вярно, колегата да отиде да си вземе парите от тоз дет му е дал дипломата. Алуминият кородира и затова при изработването на програмите за обслужване се взима средата в която ще се експлоатира самолета ( harsh or benign environment). Например интервалите за инспекция на самолетите опериращи от летища близо до морето са много по-къси. За хидропланите пък да не говорим.

  77. 77 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1929 Неутрално

    До коментар [#67] от "Dr_Doolittle":

    Няма такава държава, щом и докторите са компетентни по авиация. Това е все едно аз да почна да обяснявам как се прави лапароскопска операция само щото съм чул тая дума и си мисля че разбирам смисъла и.

  78. 78 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1929 Неутрално

    До коментар [#73] от "nigel":

    Пък в София една солена вода, морето е само на някакви си 400км.

  79. 79 Профил на rdb41527334
    rdb41527334
    Рейтинг: 813 Неутрално

    Да се жози той на самолет дето не му се отваря колесника тогава. От къде изпълзя и с каква цел изпълзя този ?

  80. 80 Профил на mop36557620
    mop36557620
    Рейтинг: 496 Неутрално

    До коментар [#79] от "rdb41527334":

    Изпълзя от Позитано 20 тоя пенсионер ;)

  81. 81 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1907 Неутрално

    "Какъв специалист авиационен е той? Ако не знаете, той е бодигард"

    :) Тука е така

  82. 82 Профил на nigel
    nigel
    Рейтинг: 1166 Неутрално

    До коментар [#78] от "m17":

    Затова и пиша "само за информация".

  83. 83 Профил на Родолюбец
    Родолюбец
    Рейтинг: 613 Весело

    До коментар [#67] от "Dr_Doolittle":Няма такава държава, щом и докторите са компетентни по авиация. Това е все едно аз да почна да обяснявам как се прави лапароскопска операция само щото съм чул тая дума и си мисля че разбирам смисъла и.
    —цитат от коментар 77 на m17


    Сус бе! Българските доктори разбират от всичко! При това НАЙ-ДОБРЕ!

    61. Ниkoй въ Бългapckoтo Княжecтвo нe мoжe ни дa kупувa, нитo дa пpoдaвa чeлoвeчeckи cъщecтвa. Вcekoй poбъ oт kakъвтo пoлъ, вepa и нapoднocтъ дa бъдe, cвoбoдeнъ cтaвa, щoм cтъпи нa бългapcka тepитopия.
  84. 84 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8877 Неутрално

    Не му отива на великия Борисов да се вози със стар самолет. Той обича лъскавите работи.

  85. 85 Профил на Svetlio
    Svetlio
    Рейтинг: 669 Неутрално

    А ако любимия ви президент вземе че падне с Фалкона на следващата авария във въздуха.Тогава ще ревете,защо Бойко не е купил нов самолет,и че нарочно е направил така че да падне Фалкона с президента!

    sdg
  86. 86 Профил на Svetlio
    Svetlio
    Рейтинг: 669 Неутрално

    Мдааа,сега чета статия на същия този бивш шеф на Авиоотряда,да разправя че Грипена бил по добър самалет.Повече няма да коментирам какъв дърт мазен комуняга е този!

    sdg
  87. 87 Профил на deutscher._
    deutscher._
    Рейтинг: 1125 Неутрално

    Целта е "да се похарчат 50 -60млн.за нов " !
    Аз не разбирам нищо от тези наши български увъртаници като неопр.член в българския !
    Кой иска това и кой най- често ползва Флакона и надува дребни аварии се знае , само няма кой да го нарече с името му !
    Брей тая нашата Българийка какви ги е народила и "възпитала" да бягат от отговорност , ама нейсе , затова си заслужаваме мъките много и излишно да плащаме за да сме "велики " ! !

  88. 88 Профил на diegos
    diegos
    Рейтинг: 936 Неутрално

    20 години за самолет който не се ползва повече от месец-два веднъж...

    А сега си помислете за гражданските самолети... които са на по 30-40 години и са в режим на полет всеки ден... и които нямат отделен сервизен екип, както правителствените...

    А си помислете и за бойните самолети... предлагаха ни рециклирани 40 годишни Ф-16 ако не помните и бяхме навити да ги вземем.

    Ще ми говорите ли за срокове, капацитети?

  89. 89 Профил на mop36557620
    mop36557620
    Рейтинг: 496 Неутрално

    До коментар [#88] от "diegos":

    Харесва ти да говориш лъжи, нали червенко ;)
    Поне вярваш ли си или такива са опорките от Позитано 20 ?

  90. 90 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 1308 Неутрално

    "Какъв специалист авиационен е той? Ако не знаете, той е бодигард"

    При положение, че бивша мутра и бодигард е начело на държавата вече 10 години и се разпорежда с милиарди, защо един по-прост бодигард да не може да избере самолет за 50 милиона?

    Цвятко Луканов е идеалист от старата школа.
    Днес на мода са яките батки. Колкото по-прости, по-добре.

  91. 91 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 5713 Неутрално

    До коментар [#69] от "bgkurshum":

    Ами ако на самолета, в който пътуваш, изгаснат екраните, дали ще ти е спокойно?

    Gunter glieben glauchen globen
  92. 92 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 5713 Неутрално

    ?Цвятко Луканов е идеалист от старата школа. .
    —цитат от коментар 90 на мики маус


    така е. Правителственият авио отряд 28 беше известен още от времето на бае Тодар, че в него работеха все идеалисти.

    Gunter glieben glauchen globen
  93. 93 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7584 Неутрално

    Вечна техника няма, но за съхранението на наличния "Фалкон" е прав

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  94. 94 Профил на anton83
    anton83
    Рейтинг: 932 Неутрално

    Двадесет години не е нищо за граждански самолет. Еле пък такъв, който не лети всеки месец. По авиокомпаниите, при това сериозни, не е рядкост да се ползват и по-стари от 20 г. самолети. А те за разлика от превоза на бистришките тигри се изпозлват на максимум. Летят всеки ден. С аустриън можеш да летиш още с Фокер. Ер Франс доскоро имаха Бае 146. Всичко е в поддръжката.
    В повечето случаи за правителствен авиотранспорт се ползват стари пътнически. В цял свят и през 90-те много се използваше дядо Боинг 707. По-спомени румънското правителство си го ползваше и през новия век.
    Всичко е точно за едни пари.

  95. 95 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4401 Неутрално

    Минахме през умората на метала със знания от съпромат, през Б 52, някои обориха знанията на Цв. Луканов за самолетите, а статията е много конкретна, в която се цитира един професионалист, и той е заложил своето име, а не някакви лафове на ниво ЕЖК. Казва се и друго - че царят (Бойко М. Борисов) е гол, или че лъже. А това не е за първи път, Тиквата се е отричал от казаното не на третия ден, а само след 3 часа.

    А фактите са, че самолет за 22 млн долара се държи на открито, а не в хангар, че за подръжката му вероятно не се спазват указанията и препоръките на производителя, и се прави всичко възможно той да се бракува, за да се похарчат едни 50-60 млн евро (да не би Тиквата да ги дава от джоба си), и да се получи една нова комисионна.

  96. 96 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 1308 Неутрално

    [quote#92:"Alarmstufe: Rot"][/quote]

    Умнико, статията е за отчайващото ниво в авиоотряда, а не за УБО.
    Ако не си наясно УБО беше закрито, защото беше символ на отблъскващите привилегии на правоимащите. Като чета новините за НСО обаче, става ясно, че всичко си е по старому. Същата арогантност, безпардонност и високомерие от страна на службата и никакво уважение към обикновените български граждани.

    Службата функционира съгласно Закона за НСО, а нали знаеш кой е с мнозинство в парламента вече има-няма 10 години?

  97. 97 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3747 Неутрално

    До коментар [#49] от "Judjuk":Бахти самолета ако софийската мъглата го разяжда, той нали уж е от алуминий дето не корозира.
    —цитат от коментар 58 на m17


    Влагата разяжда всичко, даже и камък. Особено влажен, мръсен въздух, смесен с агресивни компоненти. И кво да умуваме, когато компетентния специалист казва, че трябва да го държат в хангар.

  98. 98 Профил на buran007
    buran007
    Рейтинг: 279 Неутрално

    До коментар [#20] от "Чичи (Ice Man's fan)":

    Щото БХ наедря и иска широко

  99. 99 Профил на buran007
    buran007
    Рейтинг: 279 Неутрално

    До коментар [#21] от "Индианец":

    Знам аз че на 20 годишния таралясник на всеки сезон му сменяш гумите..щото си отговорен и друго си е с нови гуми, старите за един сезон стават на галош))))

  100. 100 Профил на buran007
    buran007
    Рейтинг: 279 Неутрално

    До коментар [#39] от "kwy38371721":

    Абе нямаме ний късмет да го думне мълния





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK