Държавата да осъществява контрол или да плаща първите три дни от болничния, поиска Домусчиев




Председателят на Конфедерацията на работодателите и индустриалците (КРИБ) Кирил Домусчиев заяви в интервю за притежаваната от него "Нова телевизия", че плащането на първите три дни от болничния от работодателя е въведено от държавата по време на криза и намекна, че е дошло времето отново управляващите да поемат тази си функция. По думите му сегашното положение може да остане, но само ако държавата упражнява контрол при издаването на болничен.


След като в края на ноември спорът за изплащането на първите три дни болнични ядоса работодателите и те напуснаха заседанието на тристранния съвет, преди десет дни те изобщо не участваха в него. След края му работодателите пратиха отворено писмо през медиите до премиера Бойко Борисов по темата. В него те припомниха, че задължението на работодателите да изплащат първите три дни болнични беше въведено като временна антикризисна мярка за една година през 2010 г., а действа вече девет години.


"Расте броят на болничните. Трябвало да прибира картофите или да работи в завода и си пусне болничен. Държавата не осъществява контрол. След като беше временна мярка, защо пак държавата не си ги плаща тези три дни болнични. Затова, че държавата не си върши работата, ние трябва да плащаме тези три дни, без дори да държим контрола върху издаването", каза Домусчиев.


Той за пореден път подчерта, че трябва да се направи формула за минималната работна заплата, защото по думите му тя може да се вдига с 20, 50 или 200 лв. според показателите на страната за годината. Според него по-важно е каква е средната работна залата.


"Не са нужни правителствени мерки за вдигане на средната заплата. Ако тя расте, значи икономиката расте. В КРИБ не е тема минималната работна заплата", каза още Домусчиев.


В началото на декември Асоциацията на организациите на българските работодатели (АОБР) се обяви против увеличението на минималната работна заплата, която от началото на 2020 г. ще стане от 560 на 610 лв. Като основен мотив за искането си те посочиха именно липсата на методология за нейното определяне.


Какво каза Кирил Домусчиев за футбола в България четете тук.

Коментари (118)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на smarty_v
    smarty_v
    Рейтинг: 568 Весело

    Хвала на Домуса! Истински борец срещу статуквото.

  2. 2 Профил на tolex
    tolex
    Рейтинг: 1108 Неутрално

    Гелосаният обича само да взима, но не и да дава. Той все държавата иска да му плаща. Боклук.

  3. 3 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 2492 Неутрално

    Защо държавата ????Стига с тая ДЪРЖАВА ! Независимо кой е начело - ГЕРБ , БКП , СДС .....парите идват не от СУБЕКТЪТ ДЪРЖАВА , а от нашия джоб! Съвсем не съм съгласен да плащам на едни "тежко болни " риболовци , гъбари , "протестъри " или каквито там се сетите "болнични " в работното им време . Проверете тази година , на 23 декември с колко ПЪТИ са се увеличили "болните " в сравнение с други ПОНЕДЕЛНИЦИ ????

  4. 4 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 2492 Неутрално

    Защо държавата ????Стига с тая ДЪРЖАВА ! Независимо кой е начело - ГЕРБ , БКП , СДС .....парите идват не от СУБЕКТЪТ ДЪРЖАВА , а от нашия джоб! Съвсем не съм съгласен да плащам на едни "тежко болни " риболовци , гъбари , "протестъри " или каквито там се сетите "болнични " в работното им време . Проверете тази година , на 23 декември с колко ПЪТИ са се увеличили "болните " в сравнение с други ПОНЕДЕЛНИЦИ ????

  5. 5 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1568 Неутрално

    Киро да се трае, ние пък не искаме да ни вдигат процента на здравните осигуровки.
    Иначе кризата пак наближава.

  6. 6 Профил на MititU
    MititU
    Рейтинг: 1271 Весело

    Гела си изля сърбежите пред телевизията която купи нещо някви по така въпроси защо нямаше :D:D:D:

    "Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХ
  7. 7 Профил на ivan_v
    ivan_v
    Рейтинг: 507 Весело

    Симпатяга... а нещо от дядо Бб коледа не иска ли???

  8. 8 Профил на Firestarter
    Firestarter
    Рейтинг: 843 Весело

    Важното е каптагонът и амфетите да не ги облагат с каквото и да е било!

    Because they're afraid that there's more to reality than they have confronted. That there are doors that they're afraid to go in, and they don't want us to go in there either, because if we go in we might learn something that they don't know. And that makes us a little out of their control. Ken Kesey
  9. 9 Профил на tolex
    tolex
    Рейтинг: 1108 Неутрално

    Държавата?!? Това означава ние. Аре сиктир. Тарикатите болни покрай празниците сами да си плащат. Щом имат пари за екскурзии покрай всеки празник, значи ще могат да си платят и болничните .

  10. 10 Профил на tolex
    tolex
    Рейтинг: 1108 Неутрално

    Трябва да се върне идеята първите 1-2-3 дни да са за сметка на вечно болните покрай празниците

  11. 11 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1523 Неутрално

    Великият български "бизмес", който няма кеш за 3 дни болничен!

  12. 12 Профил на Петя
    Петя
    Рейтинг: 2724 Неутрално

    И тоя ако го "стиснат" за гушата ще повръща жълто ;-)))

  13. 13 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4284 Неутрално

    Каквото каже олигарха, това става...

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, а впоследстие на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  14. 14 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4056 Неутрално

    Поредното срамно изказване на някой олигарх у нас!Другарю Домусчиев няколко въпроса към Вас и вашите колеги:
    -кога ще започнете да пралащате прилични заплати у нас
    -кога ще осигурявате на 100 % своите работници и служители
    -кога ще се държите нормално и цивлизовано с тях
    Когато го направите , то тогава ще изявявате някакви претенции

  15. 15 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1128 Неутрално

    За болничните как да е, но защо хората плащат за синдикати не е ясно.
    Една петдневна стачка и КРИБ ще се съгласят средната заплата да стане минимална, а болничните да се плащат от работодателя.

  16. 16 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4056 Неутрално

    До коментар [#2] от "tolex":

    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    Типично за всички олигархични боклуци у нас!!!!!

  17. 17 Профил на dma12587967
    dma12587967
    Рейтинг: 878 Неутрално

    "Затова, че държавата не си върши работата, ние трябва да плащаме тези три дни, без дори да държим контрола върху издаването", каза Домусчиев."
    Абсолютно прав е.

  18. 18 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3921 Неутрално

    Ако в тази държава имаше контрол върху нещо, нямаше хора без един ден трудов стаж да станат милиардери, защото се отчитат на когото трябва в днешното мафиотско статукво.....

  19. 19 Профил на everlast666
    everlast666
    Рейтинг: 1396 Неутрално

    Големите български "бизнесмени", щом толкова ги крадат служителите с фалшиви болнични - да си потърсят интереса в съда !!!

    Да осъдят 2-3 истински измамници с болнични други доста ще внимават.

    ... или проблема е, че работодателите се опитват просто да се оттърват от още един харч, хмм ...

  20. 20 Профил на Nick F
    Nick F
    Рейтинг: 1263 Неутрално

    Толкова им пука на назначените работодатели за работниците им. Следващия им ход е да поискат работника ако излезе болничен да им плаща. Зер развалят им се плановете за производството.

  21. 21 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3921 Неутрално

    До коментар [#2] от "tolex":

    " Гелосаният обича само да взима, но не и да дава. Той все държавата иска да му плаща. Боклук."

    Тя му плаща - с нашите пари ! Няма какво да иска ! Той пък се отчита на когото трябва ! Така си има БМФ, НОВА, концесии за чистотата в столицата.....

  22. 22 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2037 Неутрално

    Кирчо, горкият, ако има как изобщо нищо да не плаща, а държавата само да му дава , най-добре ще му е .Боклук.

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  23. 23 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 2379 Любопитно

    "Отпускът в България е най-къс в цяла Европа"
    https://www.24chasa.bg/novini/article/4615549
    Нещо по тази тема ще каже ли Домуза...

  24. 24 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1393 Неутрално

    До коментар [#14] от "bat_plamen":

    Аз плащам прилични заплати, дори за Германия...Осигурявам служителите си на максималния осигурителен доход...в т.ч. и за болнични...Е, обяснете ми защо трябва да плащам тройно? Веднъж осигуровка, после първите три дни и накрая на този, дето го замества...

  25. 25 Профил на Платон  Фъшкиев
    Платон Фъшкиев
    Рейтинг: 433 Любопитно

    Редникъ Киро е прав,дръжавата да плаща.Наглостта не е порок,тя е предимство в епохата на ГЕТБ!

    И те вечно ще горят в огъня на своя собствен ад и ще копнеят за смърт и унищожение.Но никога няма да се доберат до смъртта.
  26. 26 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 1716 Неутрално

    Киро нека изкара един месец на минимална заплата, да видим дали не е важно колко е, а била важна средната - само за гела няма да му стигне. А средната не я стигат 2/3 от работещите. Кире, край на робовладелчеството, изгонихте хората и никой не ще да бачка за 400 лв. Ако не можеш да плащаш нормални заплати - чемодан, вокзал, Рассия. Там крепостните и на толкова са доволни. Или в Африка, поне в някой по-бедни части.

  27. 27 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2678 Весело

    Аз предлагам всеки път, когато Гелосаният направи някакво изявление да връща по 1 млн лева от тези 60 милиона неустойки които дължи на държавата. Същата тази държава към която непрекъснато има претенции. Така поне ще има някаква полза от глупостите му.

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  28. 28 Профил на Animals As Leaders
    Animals As Leaders
    Рейтинг: 579 Неутрално

    Тъпото си е тъпо - дори и с гел! Да пусне държавата армия от гърдести медицински сестрички, които, развели бели престлки, ще мерят аналната температура на заподозрените!

  29. 29 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1698 Любопитно

    То па едни заплати... Гела е много "навъпреки" с хората, които му работят, примери да искаш. Само, че в НоваТВ няма да поканят някой негов служител да чуете от "първо лице" каква е нелицеприятната истина, особено в малките градчета, в които му е бизнеса на тоя - типичен феодал. Ма така ще е още дъъълги години, щото на тоя няма кой да му мъти водата. И още дълги години ще му гледаме зализания фасон от тв екрана...

  30. 30 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 2379 Неутрално

    "Аз плащам прилични заплати, дори за Германия...Осигурявам служителите си на максималния осигурителен доход...в т.ч. и за болнични...Е, обяснете ми защо трябва да плащам тройно? Веднъж осигуровка, после първите три дни и накрая на този, дето го замества..."

    Мхъ, а сам ли си правиш подбор на персонала или някой друг вместо теб...

  31. 31 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1393 Неутрално

    До коментар [#30] от "palav_nik":

    Винаги сам!

  32. 32 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3737 Неутрално

    До коментар [#17] от "dma12587967":

    Тоест Домусчиев е недоволен от Борисов, че не си върши работата?! Не е на добре... ;)

    Бивш tww09306483.
  33. 33 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 2379 Любопитно

    До коментар [#30] от "palav_nik":Винаги сам!
    —цитат от коментар 31 на lz73


    Ми тогава що се оплакваш от собственият си персонал, който лично си назначил...

  34. 34 Профил на Toni Ivanov
    Toni Ivanov
    Рейтинг: 1771 Неутрално

    Редник Киро почна да дава акъл на държавата,в место да си плати 58 -то милиона дължащ на държавата за БМФ.

  35. 35 Профил на Депутат 241
    Депутат 241
    Рейтинг: 2528 Неутрално

    Във Великобритания трябва да си болен 4 и повече дни, за да получиш болнични.

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  36. 36 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1393 Неутрално

    До коментар [#33] от "palav_nik":

    Ти май не схващаш...Не се оплаквам, че някой се е разболял, нормално е. Не е нормално да съм му платил осигуровките и пак да плащам. Иначе нямам проблем с болни по празниците....щото и сам уволнявам...

  37. 37 Профил на sqrt
    sqrt
    Рейтинг: 900 Неутрално

    Интересно ако държавата си беше намясто в кой затвор щеше да е точно този крадец?

  38. 38 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 482 Неутрално

    За пръв път да съм съгласен донякъде с Домуса.
    Защо донякъде.
    От една страна - само в България съм чувал реплика от типа на "Другата седмица съм болен от сряда до петък, да знаете". Мой роднина претърпя тежка операция в чужбина и два месеца беше болничен. Предупредиха го, че може да напуска дома си само 2 часа на ден и то в определен час, май беше 13:00 до 15:00. Ако дойде проверка и не е вкъщи извън тези часове - горко му... Нечестно е заради разни хора, дето са решили да ходят на Тасос, ама да не взимат отпуска, да страдат всички.
    От друга страна - Домусе, само ревете бе, брате. Заплатите ни са най-ниски в ЕС, масово не давате хоум офис и не проявявате никакво разбиране, ако работникът има все пак някакви ангажименти. Отпуската е 20 дена годишно масово, насърчава се взимането на пари под масата. Казвам навремето на шефа, че трябва да си сменя документите, онзи: " Еми, вземи си отпуска!" И то при положение, че работата мога да си я свърша от всяка точка на света, стига да има интернет.

  39. 39 Профил на Toni Ivanov
    Toni Ivanov
    Рейтинг: 1771 Неутрално

    Има един начин да си плащат работодателите пълни дни болнични,но те не им се дават пари. Начина е към по-големите фирми да имат лекарски кабинет и заплатата на лекаря да се поеме от работодателя. Този лекар ще дава болничните листове и ако започне да издава фалшиви болнични,ще може лесно да бъде уволнен. За тази фирма болничните издадени от други лекари няма да се признават,освен ако лекаря на фирмата ги признае за редовни,с което той поема отговорността за болничния лист.

  40. 40 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 482 Неутрално

    До коментар [#39] от "Toni Ivanov":

    Направо си представям във фирмите на Домусчиев, примерно, как ще се издава болничен... Сигурно трябва да си на смъртно легло.
    Повече контрол трябва, но държавата е смотана и не се справя. Те с фалшивите телкове не могат да се оправят, камо ли с болничните.

  41. 41 Профил на KRAFTWERK
    KRAFTWERK
    Рейтинг: 1040 Неутрално

    Ало, пенсиите....И работника ....И работодателя плащат зравните осигуровки ! Т.е. при заболяване ,работника да получи здравни грижи и част от заплатата си от този фонд....така , че тук съм съгласен с Гела

  42. 42 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2541 Неутрално

    Домуса ми е неприятен, но за болничните трябва да признаем, че е прав.

  43. 43
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  44. 44 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 8675 Неутрално

    "Редник Киро" няма пари?

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  45. 45 Профил на tedif
    tedif
    Рейтинг: 1388 Гневно

    А не може ли държавата - първо трЕбе да си наясно що за животно е това *държава*,кире,та не може ли държавата да те хване тебе и майка ти и да те попита като как и токъде станахте честни капиталисти?Щото от такива като тебе ни е до гуша дошло!

  46. 46 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 1173 Неутрално

    Големите български "бизнесмени", щом толкова ги крадат служителите с фалшиви болнични - да си потърсят интереса в съда !!!Да осъдят 2-3 истински измамници с болнични други доста ще внимават.... или проблема е, че работодателите се опитват просто да се оттърват от още един харч, хмм ...
    —цитат от коментар 19 на everlast666


    Ше обясниш ли как се доказва фалшив болничен?

  47. 47 Профил на wky17603359
    wky17603359
    Рейтинг: 382 Любопитно

    До коментар [#1] от "smarty_v":

    Стачка нема ли да има,че този царвул от снимката утре може още ангария да поиска.Синдикати има ли,защо малчат или като в Перник ще се малчи до последно.Царвула от снимката що не опита така в чужбина дето се хвали че има фабрики а що не опита ше му опада гелосаната перушина

  48. 48 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 2379 Неутрално

    До коментар [#33] от "palav_nik":Ти май не схващаш...Не се оплаквам, че някой се е разболял, нормално е. Не е нормално да съм му платил осигуровките и пак да плащам. Иначе нямам проблем с болни по празниците....щото и сам уволнявам...
    —цитат от коментар 36 на lz73


    Трай си.
    За сметка на това корпоратвният данък в България е 10%, а в Швеция е прогресивен и започва от 21,4%

  49. 49 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2394 Неутрално

    Стига с тая държава бе другари! Комунизмът не си ли отиде? Интересно е че дивият капиталист е на същото мнение като немислещите потърпевши работници. Ако държавата плаща болничните то парите ще идват от вашите застраховки, социални осигуровки, данъци. Работодателят би трябвало освен дни за отпуска да дава персонални дни, дни за болнични, платени празници.

  50. 50 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2685 Неутрално

    Конкретно в случая не може да му се отрече че е прав.

  51. 51 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2685 Неутрално

    До коментар [#49] от "Таралеж":

    Нали има 20 работни дни платен годишен отпуск. Отделно има неплатен отпуск.

    Ама друго си е да не ходиш на работа и да ти плащат от общия кюп. Докато има общ кюп винаги ще има такива дето да се блажат от него.


  52. 52 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 1173 Неутрално

    Толкова им пука на назначените работодатели за работниците им. Следващия им ход е да поискат работника ако излезе болничен да им плаща. Зер развалят им се плановете за производството.
    —цитат от коментар 20 на Nick F


    Логично е. Ако искаш да си купиш сирене, ама магазинерът е болен, сигурно не ти се струва логично, да му платиш дневния оборот, щото се е разболял човекът. Ама като вместо Ти е Той, тогава е друга работа. Работодателите, назначени или не, плащат осигуровки, с които да компенсират работника, когато се разболее, а тях не само никой не ги обезщетява, а ги карат да плащат обезщетенията, за които вече са платили осигуровки.

  53. 53 Профил на Th Henry
    Th Henry
    Рейтинг: 557 Неутрално

    Гелосаният обича само да взима, но не и да дава. Той все държавата иска да му плаща. Боклук.
    —цитат от коментар 2 на tolex


    В случая какво иска държавата да му плаща? Изцяло сбъркано е това работодателите да плащат болнични, без значение дали са 1, 2 или 3 дни. Работодателите не събират здравни осигуровки, не събират данъци от работниците за да покриват тези дни.
    Заплащането осъществявано от един работодател е редно да е за извършена работа, а не за липса от работното място.

  54. 54 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1854 Неутрално

    А един голям, квадратен с резба откъм южното продължение на гърба не иска ли човека със свинската....фамилия?!?!?!

  55. 55 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 1173 Неутрално

    До коментар [#2] от "tolex":" Гелосаният обича само да взима, но не и да дава. Той все държавата иска да му плаща. Боклук."Тя му плаща - с нашите пари ! Няма какво да иска ! Той пък се отчита на когото трябва ! Така си има БМФ, НОВА, концесии за чистотата в столицата.....
    —цитат от коментар 21 на samoedin


    Той може да се е оправил, ама в случай става въпрос и за всички останали.

  56. 56 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2394 Неутрално

    До коментар [#49] от "Таралеж":Нали има 20 работни дни платен годишен отпуск. Отделно има неплатен отпуск.Ама друго си е да не ходиш на работа и да ти плащат от общия кюп. Докато има общ кюп винаги ще има такива дето да се блажат от него.
    —цитат от коментар 51 на realguru


    Така е. Хубаво е да има социални придобивки, лошото е че за тези социални придобивки плащат всички. Безплатен обяд няма! Аз има точно 20 дни платен отпуск, което е дори много за Америка. Но тези дни са и за болнични, което ако не се разболееш е добре, но може и да си болен за повече от дните които са ти останали. Див капитализъм, но пък няма лъжи и измами с болнични.

  57. 57 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 1173 Неутрално

    То па едни заплати... Гела е много "навъпреки" с хората, които му работят, примери да искаш. Само, че в НоваТВ няма да поканят някой негов служител да чуете от "първо лице" каква е нелицеприятната истина, особено в малките градчета, в които му е бизнеса на тоя - типичен феодал. Ма така ще е още дъъълги години, щото на тоя няма кой да му мъти водата. И още дълги години ще му гледаме зализания фасон от тв екрана...
    —цитат от коментар 29 на Дългия


    Абсолютно вярно, ама не е луд, който яде зелника. Във футбола не прави така, Черепа се пробва и го плеснаха през ръчичките.

  58. 58 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2685 Неутрално

    До коментар [#56] от "Таралеж":

    Начи тука някои работодатели правят обратната врътка.

    Дават не много висока заплата, но ти дават по-голям бонус ако няма отсъствени дни през месеца. Демек си си изкарал смените, не си бил болен, не си вземал неплатен отпуск.

  59. 59 Профил на Practic
    Practic
    Рейтинг: 802 Неутрално

    Ако една архимогъща космата, ноктеста лапа не го подпираше отзад през тези години на неспирен възход, герберската котерия досега да го е схрускала за закуска още през първия си мандат.
    Но не - Кирчо, наред с Пеевски и други пост - комунистически вундеркинди, засега успешно се изявява като един от водещите олигарси на окупираната територия. Изпълнява си стриктно задачите, включително и бизнес-проникване в Америка.
    Национално отговорен капиталист, дами и господа!

  60. 60 Профил на papunqk
    papunqk
    Рейтинг: 546 Неутрално

    Тоя може да иска и да не им взимат никакви данъци..... Ако може още и още да се гуши..... Болничните трябва да се контролират от работодателя: той има интерес.

  61. 61 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 1716 Неутрално

    До коментар [#58] от "realguru":

    То и в България има вече такива работодатели - отделят за бонус колкото 2-3 надника и се дава бонуса само, ако не си отсъствал в месеца, та служителите почти не ползват фалшиви болнични, щото ги удря по джоба.

  62. 62 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7300 Неутрално

    Контролът от държавата на първо място

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  63. 63 Профил на kqv22356908
    kqv22356908
    Рейтинг: 372 Неутрално

    Червей...Гелосан милиционерски червей...Червив с пари червей...Спечелени с ЧЕСТЕН МИЛИЦИОНЕРСКИ ТРУД!ТОЙ ГИ Е СПЕЧЕЛИЛ/ОТКРАДНАЛ/ОТ МАРСИАНЦИТЕ...НЕ ОТ ВСИЧКИ НАС...ОЧАКВАМ СКОРО ДА НАДАДЕ ВОЙ ЗА БЕДНИТЕ ПЕНСИОНЕРИ И КОЛКО Е НЕСПРАВЕДЛИВО ДА ЖИВЕЯТ В МИЗЕРИЯ...МИЗЕРНИК!!!

  64. 64 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 1132 Неутрално

    Нагла, самозабрашила се гелосана м...я. Поредният назначен за "бизнесмен"

  65. 65 Профил на jvr26585378
    jvr26585378
    Рейтинг: 535 Неутрално

    До коментар [#61] от "Котаракът на Шрьодингер"

    Ти къде живееш бе, дрисок....а...? Аз в Португалия давам 13 заплата - една брутна заплата, всяка година .....! Ти що за боклук си....????

  66. 66 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2685 Неутрално

    До коментар [#58] от "realguru":То и в България има вече такива работодатели - отделят за бонус колкото 2-3 надника и се дава бонуса само, ако не си отсъствал в месеца, та служителите почти не ползват фалшиви болнични, щото ги удря по джоба.
    —цитат от коментар 61 на Котаракът на Шрьодингер


    За България ставаше въпрос, щото колегата горе коментираше САЩ.

    И не са малко дето правят така.

  67. 67 Профил на jvr26585378
    jvr26585378
    Рейтинг: 535 Неутрално

    До коментар [#18] от "samoedin":

    Толкова си прав, че просто нямам какво да добавя....поздравления...!!!!

  68. 68 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 1556 Неутрално

    Журналистката нали не е забравила да го пита за онези 50 милиона, които дължи на държавата?

    Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!
  69. 69 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 1477 Любопитно

    Темата е толкова болна! Както за работника така и за работодателя. Но въпроса е КЪДЕ ОТИВАТ НАШИТЕ ЗДРАВНО ОСИГУРИТЕЛНИ ВНОСКИ? Кой ги прибира и С КАКВА ЦЕЛ?

  70. 70 Профил на qtl36551020
    qtl36551020
    Рейтинг: 770 Неутрално

    Тоа на какъв се вживява немога да разбера.

  71. 71 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 1477 Весело

    До коментар [#61] от "Котаракът на Шрьодингер":

    А като учредят и синдикат в мастно предприятие-тогава пък хич и да не отсъстват оск не им плащат бонуса... Така беше в ,,Костал" Смолян!

  72. 72 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 1477 Неутрално

    До коментар [#53] от "Th Henry":


    Ами като не ви харесва да се договаряте колективно-плашайте индивидуално!

  73. 73 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 1477 Неутрално

    До коментар [#51] от "realguru":

    Няма ,,общ кюп"! Нарича се натрупани ЛИЧНИ финансови средства за здравно осигуряване в партидата ти! Те се удържат ИМЕННО КОГАТО СЕ РАЗБОЛЕЕШ, за да те компенсират финансово за НЕВЪЗМОЖНОСТТА ДА СЕ ТРУДИЛ!

  74. 74 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 644 Неутрално

    Болничните да ги изплаща този който прибира осигуровките. Не е Домусчиев да знаете..

    АЗ НЕ ЗАРЕЖДАМ В БЕНЗИНОСТАНЦИИ ЛУКОЙЛ!
  75. 75 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 1477 Любопитно

    До коментар [#46] от "usero":

    Е като не може да го докаже тогава кск може да твърди че е фалшив?

  76. 76 Профил на everlast666
    everlast666
    Рейтинг: 1396 Неутрално

    Ше обясниш ли как се доказва фалшив болничен?
    —цитат от коментар 46 на usero


    Е щом не можеш сам да мислиш, ще ти обясниме.

    Според Домуса: Трябвало негов служител да си вади картофите, отива и си вади болничен.

    Ами да прати някой на нивата му да види дали си вади картофите и да щракне 2 снимки с телефона!

    Друг искал да свърже 2 почивни дена да иде на Банско - взимал си болнични. Ами нали все някой познат или колега ще го засече на курорта, ще се появи в някоя снимка във фейса.

    Щом е толкова масово явление, колко са докторите дето ги издават тези бележаки, трябва да има няколко доктора в Ловеч примерно с хиляди болнични, да направи една статистика от бележките на служителите си кои доктори са ги подписвали, какви заболявания се цитират много и т.н.

  77. 77 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 2085 Неутрално
  78. 78 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 1007 Неутрално

    До коментар [#74] от "acarid":

    Ще ги изплаща, когато данъкът стане като, като в страните, които е повече от 10%. Сети ли се?

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  79. 79 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 1152 Неутрално

    Тарикатите си взимат по един или два дена болнични,когато има празници и си обединяват дните.А балъците бачкат за тях.

    Инсталатор на оптика в Мадрид и в свободното време - компютри мрежи сайтове
  80. 80 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 644 Неутрално

    До коментар [#78] от "Bullet":

    Всъщност, ти май искаш държавата да ти прибира 20 или 30% ДОД вместо 10?

    АЗ НЕ ЗАРЕЖДАМ В БЕНЗИНОСТАНЦИИ ЛУКОЙЛ!
  81. 81 Профил на krf54523578
    krf54523578
    Рейтинг: 436 Неутрално

    Държавата да осъществява и контрол върху вас - назначените "бизнесмени". Да установи как направихте първия си милион, навреме ли изплащате заплати и т.н.

  82. 82 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1543 Любопитно

    Има един начин да си плащат работодателите пълни дни болнични,но те не им се дават пари. Начина е към по-големите фирми да имат лекарски кабинет и заплатата на лекаря да се поеме от работодателя. Този лекар ще дава болничните листове и ако започне да издава фалшиви болнични,ще може лесно да бъде уволнен. За тази фирма болничните издадени от други лекари няма да се признават,освен ако лекаря на фирмата ги признае за редовни,с което той поема отговорността за болничния лист.
    —цитат от коментар 39 на Toni Ivanov


    Тъпо та вдлъбнато. Ми нали този лекар ще си пази заплатата (и бонусите за "никакви болнични") и няма да издава болнични дори на наистина болните. В смисъл, че като се разболееш, този ще пише че си здрав и след три дни боледуване ще се окажеш дисциплинарно уволнен щото не си идвал на работа три дни пък по документи си бил здрав...
    Та хайде малко повече мислене преди да си пожелаеш нещо, щото "да ти се сбъднат желанията" е проклятие, а не благопожелание.
    Аз бих поискал реални проверки на болните, дали са на местата посочени за лечение в "особените" дни. Домашно лечение — да са си у тях, а не на почивка или по магазините или да си копат лозето... И като хванат някой тарикат, освен на него, да разкатаят фамилията и на лекаря, дето се е подписал под болничния.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  83. 83 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 644 Неутрално

    И други мерки са необходими. Освен че държавата трябва да плаща всички болнични, тъй като тя прибира осигуровките, трябва и всички държавни служители да си ги плащат, в т.ч. МВР, МО, съдебна власт и т.н. Огромният процент от фалшивите болнични се ползват точно от тях, лични впечатления. Бизнеса е намерил начин да се справи с това, не вдига заплати, а дава бонус за редовно присъствие на работа, тоест работника си плаща болничният. Толкова от синдикати, социални и други готованци!

    АЗ НЕ ЗАРЕЖДАМ В БЕНЗИНОСТАНЦИИ ЛУКОЙЛ!
  84. 84 Профил на In my world
    In my world
    Рейтинг: 747 Весело

    супер нагъл съсдание е тоя.Ей такива изверги като него има много с лопата да ги ринеш.Дано фалираш ,а от селските отбор нищо не става.

    In many wars between the CIVILIZED MAN and the SAVEGE.Support Civilized man defeat the terror(islam)
  85. 85 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 1007 Неутрално

    До коментар [#80] от "acarid":

    На мен ми взема 33,8%, тъй че не ме мисли!

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  86. 86 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 2049 Неутрално

    Държавата да осъществява контрол или да плаща първите три дни от болничния, поиска Домусчиев

    Народа де измете сегашните държавници и д си спретне държава , която да хва за гушите търтеите като Свинаров ,и да ги принуди да си гледат и спазват закона . Тези келеши тридесет години се правят на някакви си работодатели , смучат пари от данъкопладците един път през бюджета и втори път от дране на по две кожи от добичетата . На тоя несретникПростия и главния му счетоводител хързулнаха петдесетина милиончета за черните му очи и за юздечките с които ги е заоглавил дамуса и сега се оставят да им дирижира кога да пеят и кога да му танцуват на пилона . Че кой е тоя маскара , та ще командва парада на похода към дъното на цялата държава ? . Къде блееше Цацарата , къде блее и селското изтърсаче Гешев ? . Няма ли в тая държава юнаци , що са бозали двадесет и пет години , та да изръшкат тая измет на бунището ? Явно юнаци се раждата само в приказките . Друга бира е когато се говори за хайдути . Не за айдуци .

  87. 87 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 644 Неутрално

    До коментар [#85] от "Bullet":
    Що тогава се изтропваш за неща, за които и стотинка не плащаш?

    АЗ НЕ ЗАРЕЖДАМ В БЕНЗИНОСТАНЦИИ ЛУКОЙЛ!
  88. 88 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 2049 Неутрално

    "плащането на първите три дни от болничния от работодателя е въведено от държавата по време на криза и намекна, че е дошло времето отново управляващите да поемат тази си функция+

    А хората мислят , че е дошло време , да се промени закона . И когато заболяването на работник е причинено ат лоши условия на труд , от злополука , или по други причини , продукт на лоша организация на труда , " работодателите " да поемат ИЗЦЯЛО разходите по лечението на болния и изплащана на пенсията по болест , ако е придобита в резултат на вина на работодателите . И държавата и оня счетоводител с ръкавелите , да въведат повсеместно остойностяване на труда във всеки един отрасъл , и за затворят ножицата между пригодите на чорбаджиите и ония , които им изкарват белия хляб и прошуто за мезето . На колата грънци време е да се изпречи една сопа . Хваната от единия край .

  89. 89 Профил на fjp58603113
    fjp58603113
    Рейтинг: 1056 Неутрално

    Стига си ревал бе Гел . Давате по 300-400 евро заплата нето . Намерили сте манастир да се прекръстите и търпелив народ

  90. 90 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 2049 Неутрално

    До коментар [#72] от "Зори":Ами като не ви харесва да се договаряте колективно-плашайте индивидуално!

    Има един постулат - Разделяй и владей . Това правят кърлежите и сега , ще го правят още по- успешно и когато всеки се спасява поединично . И вместо да се обеси , поради липса на пари за сезал , ще се скача от високо , без бънджи .

  91. 91 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 2049 Неутрално

    До коментар [#61] от "Котаракът на Шрьодингер":То и в България има вече такива работодатели - отделят за бонус колкото 2-3 надника и се дава бонуса само, ако не си отсъствал в месеца, Има такива , защото даржавата спи . Бонуси не се раздават току така . Бонуси се раздават по някакъв закон И няма как , ако собственика запише в правилника си за организиране на работната заплата бонуси , да ги раздава на болни , които са ходили на работа , заради самия бонус . Такъв работодател може да изгори с огромни суми , АКО ИМА ДЪРЖАВЕН КОНТРОЛ . . и СИГУРНО ГО ИМА , НО И СИГУРНО И ТОЙ ПОЛУЧАВА БОНУСИ . От съшия работодател . Схемата е ялова .

  92. 92 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 1007 Неутрално



    Щото плащах! Ама ми писна на мамула и си грабнах дисагите, през девет земи в десета. Ти явно си от “плащачите” робовладелци, та за дуй биеш самара. Ама ша вийте вий! Шъ!
    Докарахте хората, да видят с очите си, какво е описал поетът с думите: “... Работиме много, работим от сутрин до мрак, но хлябът е малко, но хлябът не стига деца.”

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  93. 93 Профил на proventuss
    proventuss
    Рейтинг: 644 Неутрално

    Имам въпрос извън темата: Защо Икономедиа от вчера ми пълни пощата с имейли, че има коментари по някоя тема и има ли отърване от това?

    "Пенсионер вее руско знаме, а иска немска пенсия!! Ама откъдя, накъдя, бе....??" - фейсбук статус
  94. 94 Профил на fjp58603113
    fjp58603113
    Рейтинг: 1056 Неутрално

    До коментар [#90] от "papуre":

    Последното нещо което ще направя е да скачам без бънджи . Единственото което спасява изедниците е че работим.на запад .Затворят ли границите ще има трупове

  95. 95 Профил на kazushi
    kazushi
    Рейтинг: 805 Неутрално

    Защо държавата ????Стига с тая ДЪРЖАВА ! Независимо кой е начело - ГЕРБ , БКП , СДС .....парите идват не от СУБЕКТЪТ ДЪРЖАВА , а от нашия джоб! Съвсем не съм съгласен да плащам на едни "тежко болни " риболовци , гъбари , "протестъри " или каквито там се сетите "болнични " в работното им време . Проверете тази година , на 23 декември с колко ПЪТИ са се увеличили "болните " в сравнение с други ПОНЕДЕЛНИЦИ ????
    —цитат от коментар 3 на doroteus


    Абсолютно си прав, като чуеш "държавата плаща" това значи ТИ ПЛАЩАШ. Хората трябва винаги така да го възприемат. Но държавата на мен ми взема здравни осигуровки, за какво ги давам? Защо не ми ги връща поне като съм болен? Също, какво става с хората, на които им вземат такива здравни осигуровки и не боледуват?

  96. 96 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2063 Неутрално

    Гелосаният обича само да взима, но не и да дава. Той все държавата иска да му плаща. Боклук.
    —цитат от коментар 2 на tolex


    Той превежда едни не малки пари, всеки месец, на държавата. И тези пари,събирани от НАП, отиват в НОИ именно в бюджет "общо заболяване и майчинство" именно за да се плащат болнични от тях. Ти какво искаш, държавата да продължи да събира пари за осигуровки, обаче болничните да ги плаща работодателят, който не стига че вече веднъж е платил, не стига, че бизнесът му страда от отсъствието на човешкия ресурс, ами дай да накараме частника и да си плаща за това, че е вече двойно прецакан? Алоу, пролетариата, к'во шмъркате, бе!?

  97. 97 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2409 Неутрално

    Нарочно ли се набива на очи по Коледа?

  98. 98 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2063 Неутрално

    До коментар [#51] от "realguru":Няма ,,общ кюп"! Нарича се натрупани ЛИЧНИ финансови средства за здравно осигуряване в партидата ти! Те се удържат ИМЕННО КОГАТО СЕ РАЗБОЛЕЕШ, за да те компенсират финансово за НЕВЪЗМОЖНОСТТА ДА СЕ ТРУДИЛ!
    —цитат от коментар 73 на Зори


    Зори, не знам каква осигурителна система си виждала, но в това, което си написала, има поне две взаимопротиворечащи си тези, които отгоре на това са в пълен разрез с осигурителния кодекс.
    Преди да коментирате подобни вабни теми, вземе отворете един-два закона и се запознайте с нормативната уредба, както и с документооборота и финансовите потоци. После доста от споровете, ще отпаднат от самосебе си.

  99. 99 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 1515 Неутрално

    Откъде накъде държавата!? Първите три дни трябва да си ги плащат работещите или да си правят допълнителни осигуровки.

  100. 100 Профил на Благовест Цветанов
    Благовест Цветанов
    Рейтинг: 592 Неутрално

    Домусчиев не е лош човек, все пак...

    европеец




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK