Двама български моряци са паднали от товарен кораб в Норвежко море (обновена)

Двама български моряци са паднали от товарен кораб в Норвежко море (обновена)

© Архив, Reuters



Двама български моряци са паднали от борда на товарния кораб "Стара планина" в Норвежко море, съобщиха от пресцентъра на външното министерство. До инцидента се е стигнало заради лошото време.


В ранния следобед е започнала спасително-издирвателна операция с два хеликоптера. Няколко часа по-късно тя беше прекратена, тъй като при настоящите климатични условия няма шанс падналите във водата да оцелеят толкова дълго време. През цялото време е духало силен вятър, а вълните са достигали 8 метра.


Операцията няма да бъде подновявана в утрешния ден. Норвежката полиция поема разследването на случая.




Българският посланик в Осло Вера Шатилова е в контакт с местните власти и оказва необходимото съдействие по случая.


На борда на товарния кораб "Стара планина" има 19 души. 18 от тях са български граждани, а един е украинец. Корабът се намира на 400 км югозападно от град Будьо.


Сигналът към норвежките власти е подаден от капитана на "Стара планина", с когото спасителите са в постоянна връзка.

Коментари (46)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на vesko19
    vesko19
    Рейтинг: 1207 Разстроено

    Кофти . Дано час по скоро бъдат намерени .Но при такива условия дори и 20 мин във водата са почти невъзможни за преодоляване .
    Жалко наистина . Но докато спасителите не се откажат винаги има надежда .

  2. 2 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 6309 Неутрално

    Ужас, горките колко време ще издържат на 3-4 градуса вода.

  3. 3 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 1803 Неутрално

    Жалко за хорта, но и още един повод Корни и Кмета да поискат оставката на Баце.

  4. 4 Профил на vesko19
    vesko19
    Рейтинг: 1207 Неутрално

    До коментар [#2] от "Peni Nikol":

    Надали е 3-4 градуса .Вероятно е около 0-1 градус .Отговора е много малко .Но дори и температурата да не е чак такъв проблем . Тия вълни .......................
    Общо взето според мен търсят вече трупове . Това са около поне 6 часа вероятно престой във водата .Без лодки без нищо.САмо с дрехите си на гърба .
    Ако не са се удавили то вероятно са умрели от студ .
    НО както казах надежда винаги има докато спасителите ги търсят .Дори и тела да намерят това все пак ще бъде някаква утеха за близките .

  5. 5 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7065 Неутрално

    Тъжна история с безнадежден край, но стават и чудеса

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  6. 6 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3616 Неутрално

    Рисковете на професията.
    Не се ли връзват с въже за перилата на кораба?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  7. 7 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5179 Неутрално

    До коментар [#2] от "Peni Nikol":

    Не повече от 2 часа. После ...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  8. 8 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 6309 Разстроено

    До коментар [#7] от "penetrating":

    С една дума изключено е да ги открият живи.

  9. 9 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2472 Неутрално

    Да подкрепим семействата им!

    Еретик
  10. 10 Профил на georgi_ww
    georgi_ww
    Рейтинг: 549 Разстроено

    Въпросът е какво са правили навън в това време - нямали са дори и спасителни жилетки, да не говорим за immersion suits, въпреки всички правила за безопасност.

  11. 11 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2926 Неутрално

    До коментар [#4] от "vesko19":

    Точно. При такива условия и температури на водата около нула градуса е въпрос на минути! Господ да помага и да прощава...!

    Бивш tww09306483.
  12. 12 Профил на Krasimir Stoyanov
    Krasimir Stoyanov
    Рейтинг: 373 Разстроено

    При температура на водата около или малко над нулата времето, с което човешкото тяло разполага е около 20 минути. Хипотермията действа много по-бързо във водата.

    Светла им памет на моряците!
    Съболезнования за техните близки!

  13. 13 Профил на Galin Petrov
    Galin Petrov
    Рейтинг: 213 Разстроено

    До коментар [#10] от "georgi_ww":
    Ти някога обличал ли си такъв костюм ?
    Ризите не вършат работа в случая.

    И не, не се възваме за леерите на кораба. Има други места където се връзваме.
    Ще е някакво чудо да ги намерят живи, но дано поне намерят телата. В противен случай се чака с години докато бъдат обявени за мъртви и застрахователите до тогава не изплащат нищо.

  14. 14 Профил на georgi_ww
    georgi_ww
    Рейтинг: 549 Неутрално

    До коментар [#13] от "Galin Petrov":

    Повече чети, по-малко пиши, виж въпроса, и да - обличал съм такъв костюм...

  15. 15 Профил на Galin Petrov
    Galin Petrov
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#14] от "georgi_ww":
    И като си го обличал какво стана ? Я пробвай да излезеш на палубата с него или пък да свършиш нещо облечен в такъв костюм. Знаеш ли какво са правели на палубата? Не, не знаеш. Никой не знае все още. Иначе обаче всеки коментира и дава акъл.

    В такова време и на такъв малък кораб на палубата се излиза само заради неотложен проблем. Знам какво е да те удари вълна с подобна сила и то на 300 хиляден танкер. Помита всичко по пътя си. Единственото спасение е харнес и укритие. Всичко друго е ала-бала. Паднеш ли зад борда свършен си.


  16. 16 Профил на ptsekov
    ptsekov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Immersion suit-а се слага ако кораба тръгне да потъва.

  17. 17 Профил на oak17621787
    oak17621787
    Рейтинг: 487 Неутрално

    Кофти . Дано час по скоро бъдат намерени .Но при такива условия дори и 20 мин във водата са почти невъзможни за преодоляване .Жалко наистина . Но докато спасителите не се откажат винаги има надежда .
    —цитат от коментар 1 на vesko19


    Знам че ще прозвучи жестоко, ама надежда отдавна вече няма, без термо защитно облекло, макс 20мин. Въпроса е какво са правили в това време на открита палуба, освен ако не е било аварийна ситуация, капитана е за шамаросване.

  18. 18 Профил на oak17621787
    oak17621787
    Рейтинг: 487 Неутрално

    Въпросът е какво са правили навън в това време - нямали са дори и спасителни жилетки, да не говорим за immersion suits, въпреки всички правила за безопасност.
    —цитат от коментар 10 на georgi_ww


    Ако не е била аварийна ситуация, капитана ще има да дава обяснения.

  19. 19 Профил на .NET
    .NET
    Рейтинг: 380 Неутрално

    Собственик на кораба е господин Домусчиев, някакъв коментар от него?

    http://navbul.com/bg/fleet/details.php?id=16

    Бъдещето е не просто пред богатите държави, а пред тези, които са най-напред с образованието. - в."Капитал", 22.12.2016г.
  20. 20 Профил на oak17621787
    oak17621787
    Рейтинг: 487 Неутрално

    До коментар [#14] от "georgi_ww":И като си го обличал какво стана ? Я пробвай да излезеш на палубата с него или пък да свършиш нещо облечен в такъв костюм. Знаеш ли какво са правели на палубата? Не, не знаеш. Никой не знае все още. Иначе обаче всеки коментира и дава акъл. В такова време и на такъв малък кораб на палубата се излиза само заради неотложен проблем. Знам какво е да те удари вълна с подобна сила и то на 300 хиляден танкер. Помита всичко по пътя си. Единственото спасение е харнес и укритие. Всичко друго е ала-бала. Паднеш ли зад борда свършен си.
    —цитат от коментар 15 на Galin Petrov


    Не че нещо, ама в северно море използваме оверолс с които се работи и на минус 20 градуса, обаче и ти си прав, паднеш ли зад борда в щтормово време, почвай да се молиш - шанса е нулев.

  21. 21 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1098 Неутрално

    Водата и температурата на въздуха са между 8 и 5 градуса в по голямата част от крайбрежието на Норвегия, Гълфстрим топли, вятъра също е южен, но кофти

  22. 22 Профил на 1 1 1
    1 1 1
    Рейтинг: 762 Неутрално

    Лошо завършило новогодишно пиянство....

  23. 23 Профил на oak17621787
    oak17621787
    Рейтинг: 487 Неутрално

    Собственик на кораба е господин Домусчиев, някакъв коментар от него?http://navbul.com/bg/fleet/details.php?id=16
    —цитат от коментар 19 на .NET


    На кораба има един човек отговорен и това е капитана, говоря от опит. Домуса може да го питат за Лудогорец.

  24. 24 Профил на Galin Petrov
    Galin Petrov
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#17] от "oak17621787":
    Така е. За съжаление не мисля, че има каквато и да била надежда.
    Не мога да си представя друга причина освен нещо аварийно. В такова вреем нищо друго не се върши. Не знам..... Това е булкер. Бил е натоварен с торове. Времето е лошо и ако е почнало да влиза вода при товара..... може това да са се опитвали да предовратят. Само догатки. Ще се разбере. Аз съм танкерист и нямам опит с бълкери, но определемо при тях лошото време им създава много повече грижи.

  25. 25 Профил на sbaleev
    sbaleev
    Рейтинг: 613 Неутрално
  26. 26 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 1615 Неутрално

    При вълни от 8 метра и Св. Никола трудно може да помогне...

  27. 27 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 448 Неутрално

    Това е кораб на БМФ, тоест на Домусчиев.
    Щом са български моряци, а не филипиници, значи говорим за "кадри", които в никоя нормална компания няма да ги вземат инзантова са се съгласили да плават за Домусчиев.
    Мир на душите им, анатема за Домус Ага. Звездата и патрона на "българския бизнес". Отврат.

    Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!
  28. 28 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 797 Неутрално

    Бог да го прости, ш такова време...

    Нормален си е съда, кораб за насипани товари май е на българси...сега го видях. Времето в района е топло за сезона, едва ли са имали обледеняване, но каква работа са имали на палубата ще каже капитана.

    Респект към морските във форума.

  29. 29 Профил на Galin Petrov
    Galin Petrov
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#27] от "Суджук Герберите":
    Работал съм с всякакви националности. Всяка нация си има особености, плюсове и минуси.
    Нам-добрите моряки, с които съм работил са били българи и турци. Вярно че ти късат нервите ама са добри. И не мисля, че това е тема, подходяща да се разискват тези въпроси.

  30. 30 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 1615 Неутрално

    Съболезнования на близките на двамата загинали, но това е жестока професия.
    При такава свирепа буря с вълни от 8 метра си мисля, че щом корабът и товарът са оцелели значи екипажът и капитанът са си свършили добре работата.

  31. 31 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 448 Неутрално

    До коментар [#29] от "Galin Petrov":

    Напротив. Точно тази е темата за обсъждане на корабите с български собственик, българи плаващи на тях и как така 2ма падат във водата при силно вълнение. Траура ще е в друга статия, бъди сигурен. Кво са правили на палубата, че живота им да виси? Кой им е заповядал да рискуват живота си, къв е тоя БГ-капитан?

    Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!
  32. 32 Профил на Galin Petrov
    Galin Petrov
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#31] от "Суджук Герберите": Какво са правели ще се разбере със сигурност.
    Тогава ще може да се дават оценки за действията на капитана, а и не само. Само че едва ли тези оценки ще бъдад давани от хора, които не разбират, че понякога се налага да се рискува живот, особенно на море.
    Ще ти задам само един въпрос. Ако знаеш, че има голяма вероятност кораба ти да загуби устойчивост, няма ли да предприемеш някакви действия ?

  33. 33 Профил на STRATOR38
    STRATOR38
    Рейтинг: 755 Неутрално

    Две нови свободни позиции за рулеви 1750$ в БМФ, Застрахователя ще обжалва, че били без каски и жилетки, капитана ще обвини моряците, че сами-излезли на гл.палуба, нищо няма да е видял и казал...
    За един развързал се варел 700$,два живота...
    Абе,тежък моряшки труд...
    Боцмана ще говори, каквото каже капитана... И т.н.
    Лека им пръст на моряците......

  34. 34 Профил на STRATOR38
    STRATOR38
    Рейтинг: 755 Неутрално

    До коментар [#10] от "georgi_ww":

    Изолиращи костюми тип"Мишелин" са само за напускане на кораба...Но,спасителни жилетки е било задължително! Въжета, фенери...
    Абе, тъжна история.

  35. 35 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 820 Разстроено

    Рисковете на професията.Не се ли връзват с въже за перилата на кораба?
    —цитат от коментар 6 на Храбър


    8 метра вълна ако те удари и си вързан ще се счупиш като солета.Просто е трябвало да са на закрито, ама може нещо спешно да се е появило, знае ли се... трагедия.

  36. 36 Профил на Морски
    Морски
    Рейтинг: 1245 Гневно

    Моряците са на оня свят, това ясно - при тая температура на водата.
    Проблемът е, че без тела застрахователят може да бави до 3 години изплащането на застрахпвката.

    Какво са правили на паулбата, едва ли ще научим истината някога :(
    , но има начин да се обезопасиш на паулбата/ не е най доброто или безопасно, но е нещо/.

    колкото повече,толкова повече
  37. Както каза по-горе колегата - да почиват в мир и анатема за Домуза!

    ДА на АЕЦ Белене! Ядрената енергетика е гарант за безкарбоново бъдеще! Потомствен антикомунист!
  38. Както каза по-горе колегата - да почиват в мир и анатема за Домуза!

    ДА на АЕЦ Белене! Ядрената енергетика е гарант за безкарбоново бъдеще! Потомствен антикомунист!
  39. 39 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3951 Неутрално

    .....Ако знаеш, че има голяма вероятност кораба ти да загуби устойчивост, няма ли да предприемеш някакви действия ?
    —цитат от коментар 32 на Galin Petrov


    Да, както и че при маневри и лошо време почивката се прекратява, и всеки от екипажа заема мястото си. Вероятно и на някои мястото им е на палубата. Някога и при най-лошо време те са се катерили като маймуни по мачтите, откъдето е много по-лесно да паднеш зад борда, отколкото от самия борд.
    И реално при много професии изпълняващите ги рискуват своя живот много повече, отколкото милиционерите, за които всяка година се събират средства (уж за децата на загиналите в изпълнение на службата им).

  40. 40 Профил на Galin Petrov
    Galin Petrov
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#39] от "historama":
    При лошо време няма никой на палубата. Естествено ако няма нещо аварийно и подготовката е била извършена навреме и правилно. Машината минава на вахти и толкова. 8 метра вълна не са кой знае какво. Да, кораба не е голям, но и не е толкова малък.
    Аз лично като старпом, в лошо време, съм изпращал хора на бака един единтвен път и аз самия бях с тях. И тогава причините си бяха точно лоша подготовка. Излязоха алармите за вода. Боцмана беше пропуснал да затвори един малък вент, а моята грешка тогава беше, че се предоверих и не проверих лично как е извършена подготовката.
    В такова лошо време нормална работа и да искаш не можеш да вършиш. Само аварийно. Имал съм случай където вълните откъснаха единия трап и започнаха да го търкалят по палубата. Оставяш го и когато можеш излизаш и гледаш пораженията. Така че и това с варелите ми се струва невероятно, ама знае ли човек.... луди хора всякакви.

  41. 41 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 490 Неутрално

    Гледам атмосферните условия в момента на приложението windy и ми се струва, че вълните и ветровете са даже още по-големи и силни, отколкото се посочва с статията. Лека им пръст на загиналите.

  42. 42 Профил на Galin Petrov
    Galin Petrov
    Рейтинг: 213 Разстроено

    Търсенето е прекратено и няма да бъде подновявано.

  43. 43 Профил на marino777
    marino777
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#7] от "penetrating":

    15-20 минути. Половин час

  44. 44 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5179 Разстроено

    До коментар [#43] от "marino777":

    Така е, опитвах се да бъда оптимист

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  45. 45 Профил на jiu18664232
    jiu18664232
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#13] от "Galin Petrov":

    Ох само как леко защитаваш БМФ и гела защо ли.

  46. 46 Профил на pavlinkoto
    pavlinkoto
    Рейтинг: 508 Неутрално




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK