Превозите на пътници и товари спират в понеделник заради протест (обновена)

Кадър от протест на превозвачите през лятото на 2018 г. в София

© Велко Ангелов

Кадър от протест на превозвачите през лятото на 2018 г. в София



Превозите на пътници и товари спират в понеделник - 13 януари, безсрочно заради протест на автомобилни и автобусни превозвачи, съобщиха днес на пресконференция представители на браншови организации от сектора. Той е подкрепен от общо 10 организации, сред които и такива от таксиметровия бранш, зърнопроизводителите и асоциацията на търговци на горива.


Те са недоволни от обхвата и цените в тол-системата, както и от липсата на мерки срещу нелегалните превози. Освен преразглеждане на основите на тол-системата те искат и оставката на министъра на регионалното развитие Петя Аврамова. Критиките срещу нея са, че не е приела нито едно от предложенията на транспортния бранш, дадени по време на обсъждането на цените и обхвата на тол-системата.


"Като перничанка мога да кажа, че Министерството на регионалното развитие е виновно за водната криза в Перник, а сега ще е отговорно и за транспортната криза от понеделник", обобщи председателят на Конфедерацията на автобусните превозвачи Магдалена Милтенова.




Протестът ще се изрази в спиране на превози по редовни линии в около 70 града, като до понеделник се очаква те да станат 100. "Само линиите, обслужвани от общински превозвачи, няма да спрат", поясни Милтенова. Според нея ще спрат около 3000 автобуса.


Спира зареждането на търговските вериги


От страна на собствениците на товарни автомобили ще се включат около 2000 камиона, като ще спрат вътрешните превози на товари, включително и зареждането на търговските вериги. Като част от протеста се планира присъствие на автобуси и камиони по ключови артерии в 10 града - София, Пловдив, Варна, Бургас, Хасково, Благоевград, Велико Търново, Монтана, Русе и Севлиево. Протестът ще бъде прекратен при получаване на достатъчно сериозни гаранции за решаване на проблемите.


Как се стигна дотук


Превозвачите стачкуваха предупредително на 12 декември, поставяйки плакати с исканията в автобусите. До момента от исканията им има движение по въпроса за спиране на нелегалните превози, като Министерският съвет одобри и внесе в парламента поправки в Закона за автомобилните превози, сред които има текстове в тази посока.


Що се отнася до обхвата и цените в тол-системата, която трябва да заработи от 1 март за всички превозни средства с обща маса над 3.5 тона, малко преди Коледа в Държавен вестник бяха публикувани финалните предложения. Въпреки месец на обществени обсъждания и разговори в работна група не беше прието нито едно от исканията на превозвачите.


Финално, товарните автомобили и автобусите ще плащат за ползване на 6050 километра – автомагистрали, първи и частично втори клас пътища. От МРРБ отбелязаха, че 14 хил. км от дългата близо 20 хил. км републиканска пътна мрежа са безплатни за тях, но платени за леките коли.


"Това реално е 30% от всички пътища и 65 на сто от ползваните от товарните автомобили трасета. Няма друга европейска държава с такъв голям обхват", коментира днес Йордан Арабаджиев от Съюза на международните превозвачи. Христо Радков от Българската организация на шофьорите допълни, че по-голяма част от безплатните за тежкотоварния трафик пътища са забранени за ползване от тях, така че за никакъв бонус не може да става дума.


Превозвачите: Цената ще се плати от всички


По отношение на цените за товарните автомобили те са между 4 и 35 стотинки на километър в зависимост от общата маса, отделяните вредни емисии и вида път. При автобусите сумите варират между 2 и 8 стотинки.


Според превозвачите тези цени ще се отразят на всички групи стоки и услуги, като поскъпването няма да е в рамките, посочени от консултанта по определянето им - Световната банка. Техните сметки са правени наизуст, без да се отчитат реалните условия, смятат протестиращите. Превозвачите поясниха, че от въвеждането на тол-системата се очакват 800 млн. лева и те ще се платят от всички потребители.

Ключови думи към статията:

Коментари (43)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3243 Неутрално

    Аверите на Борисов стачкуват. От какво ли са недоволни?

  2. 2 Профил на pavkata2010
    pavkata2010
    Рейтинг: 454 Неутрално

    Има време до 13 бащицата да се срещне с недоволните и да въздаде справедливост!

  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  4. 4 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 8955 Весело

    Борисов ще ги разбере :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  5. 5 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 1874 Неутрално

    Хайде пак някой да ми обясни как трябва да зарежа личния автомобил и да ползвам обществен транспорт?

  6. 6 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 1749 Неутрално

    До [#2] от "pavkata2010":
    Сценарият е познат - министрите и районните кметове се представят като лошите, а Йорданка и Борисов са щедрите и добрите.

  7. 7 Профил на Bolg Aryan
    Bolg Aryan
    Рейтинг: 35 Неутрално

    Оставка на правителството на герб и разследване на милиардните кражби, няма друго решение за страната.

  8. 8 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 1583 Неутрално

    Транспорта в цяла западна Европа е скъп. И градския, особено метрото. Това е нормално, превозвачите трябвеа да вдигнат цените а държавата да си свърши работата и да прекрати нелоялните и нелицензираните практики.
    И народа да почне да си иска повече пари от работодателите, че да може да си позволи да пътува.

    Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!
  9. 9 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 1327 Неутрално

    Според мен коректното заглавие трябва да е "Превози на пътници и товари спират в понеделник заради протест".
    Защото това "Превозите" означава всички превози на пътници и товари да спрат в България. А не съм чувал най-големите фирми в София за превоз на товари да стачкуват в понеделник. всички ще работят. Интересно въобще кой ще стачкува?
    Ако ще е само за автобусните фирми, да се каже така, а и да се каже точно кои фирми ще стачкуват и дали напълно. Защото така нищо не се разбира.

  10. 10 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 1327 Неутрално

    И още нещо, в големите фирми занимаващи се с превози на товари в София реално синдикати няма. Как е възможно да има стачки? Тук става въпрос за добре познатата комунистическа практика не работниците да стачкуват, а собственикът да ги кара да не работят.

  11. 11 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 1784 Весело

    Тук става въпрос само за междуградските превозвачи, за градският транспорт не трябват нито винетки нито ТОЛ

    Искат да карат и да не плащат, а от десетки години са свикнали като минат сръбската граница тирове и автобуси да си плащат по 20 лева за 100 км, обаче в България не можели да плащат по 10 лева на 100 км, защото щели да фалират

  12. 12 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 1542 Неутрално

    Хайде сега бизнесмените не били доволни, че ще печелят по-малко!

  13. 13 Профил на Slick
    Slick
    Рейтинг: 2317 Неутрално

    "липсата на мерки срещу нелегалните превози" - че то правителството срещу какво има адекватни мерки?
    Всички трябва да излезем на протест срещу кабинета Борисов 3, по прякор Стабилния

  14. 14 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2286 Неутрално

    да пуснат на техни места самолети ,то без това някои лоу кости до другия край на света са по евтини от автобуса до морето.

  15. 15 Профил на ДСиБ
    ДСиБ
    Рейтинг: 678 Неутрално

    Плашат гаргите... целта на този протест е само да накарат страхливеца Баце, пак да отложи въвеждането на тол-таксите.
    Камиони и автобуси, най много амортизират пътищата, досега плащаха смешни цени за винетки, правеха големи печалби, а ремонта на пътищата се плащаше от всички.

  16. 16 Профил на бАрни
    бАрни
    Рейтинг: 597 Весело

    На перничани им спряха водата а сега ще спрат и транспорта за да не могат да протестират в София.

  17. 17 Профил на Тони КОСТОВ
    Тони КОСТОВ
    Рейтинг: 947 Неутрално

    До коментар [#10] от "anonim440":

    Защо ли веднага се сещам за мръсника ковачки 😁

  18. 18 Профил на Тони КОСТОВ
    Тони КОСТОВ
    Рейтинг: 947 Неутрално

    Да спират. Манговците с бусовете продължават! Каква депесарска ирония, каква трагедия !

  19. 19 Профил на izbiram
    izbiram
    Рейтинг: 486 Неутрално

    До коментар [#13] от "arcanum":

    Марш в ъгъла котьо! Квото ти се даде, това ще ядеш. От тебе нищо не зависи!

  20. 20 Профил на snower
    snower
    Рейтинг: 299 Неутрално

    Съсипаха и окрадоха ЖП транспорта, който е най-удобния, екологичен и сигурен междуградски транспорт в света. Дадоха автобусен бизнес в ръцете на разни местни мутри и сега ще ни мародерстват с протести. Верно нема такава държава!

  21. 21 Профил на Инженер Раул Викторов
    Инженер Раул Викторов
    Рейтинг: 313 Неутрално
  22. 22 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8445 Неутрално

    Бойко ще се появи да ги спаси.

  23. 23 Профил на pganev11
    pganev11
    Рейтинг: 60 Неутрално

    Нашият Андрешковец е свикнал да не дава пари, а само да иска! Затова сме на опашката в ЕС.

  24. 24 Профил на pganev11
    pganev11
    Рейтинг: 60 Неутрално

    До коментар [#11] от "001":

    Това е българския частник - хайдук и половина!

  25. 25 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 1874 Неутрално

    Май по-големият проблем е, че чрез ТОЛ системата, държавата ще контролира всеки курс. И ще има поглед върху всички извършени в страната товарни и пътнически превози. А това удря по финансите много по-силно от самата такса. Изведнъж ще се окаже, че като се плащат всички данъци, пътуването с автобус е по-скъпо от това да се съберете 2-3 авери и да пътувате с кола (както е навсякъде по света).
    Най-голямата далавера е, когато шофьорът на колата работи в организация с осигурен паркинг.

  26. 26 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 1874 Неутрално

    Бойко ще се появи да ги спаси.
    —цитат от коментар 22 на Роси


    Знаем, че ТОЙ може всичко. Но кога по-ниските нива в иерархията ще започнат да си вършат работата така, че да не се стига до подобни обществени вълнения?

  27. 27 Профил на deutscher._
    deutscher._
    Рейтинг: 1244 Неутрално

    В товарния и пътническия транспорт на БГ няма никакви правила и закони и цари мутренски хаос .
    Отношенията между общинския и частен автобусен превоз , както в селищните така и извънселищните системи са хаотични и безпринципни !
    Това е БУЛГАРИСТАН, какво да се прави ?
    За международните ни автобусни линии и правилата там да не говорим ! !

  28. 28 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4231 Неутрално

    И зърнопроизводителите щели да стачкуват?!
    То бива, бива наглост!?

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, а впоследстие на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  29. 29 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 937 Неутрално

    Аре време е да бутаме кочинката

    Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинаж
  30. 30 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 1147 Неутрално

    Българският частник - най неоправданият на света!
    И всеки е с имот в Гърция и от Х5 нагоре.

    В Западна Европа обсъждат 7 часов работен ден, тук настояват за 9 часа!

    Можещите и знаещите се изнесоха в ЕС, тук реват, че няма кадри, но не вдигат заплатите, а настояват за внос на украинци, пакистанци, тайландци и др. паплач!

    Томас Кук фалира и туристическият бранш ревна в хор за държавна помощ и освобождаване от данък печалба!

    Въвежда се система за справедливо таксуване по пътищата, каквато има навсякъде в Европа, камионджиите ревнаха, че ще фалират!

    Е, имаме ли въобще нужда от подобен бизнес, който не иска да плаща справедливо в България?

  31. 31 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1782 Неутрално
  32. 32 Профил на realismisthename
    realismisthename
    Рейтинг: 662 Неутрално

    Междуградски автобуси.... Дори сега при 2ма пътници в колата ми е по-евтино с нея, отколкото с скъпия, мизерен и бавен автобус...
    Е условието е да не караш трактор или оборотен мерджан/БЕЕЕНВЕЕЕ твой набор.

  33. 33 Профил на tedif
    tedif
    Рейтинг: 1292 Неутрално

    Наглеци!Като не ви харесват условията,променете си *бизнеса*.Винаги ще има някой друг,който ще запълни нишата.

  34. 34 Профил на gr52
    gr52
    Рейтинг: 2431 Неутрално

    Транспорта в цяла западна Европа е скъп. И градския, особено метрото. Това е нормално, превозвачите трябвеа да вдигнат цените а държавата да си свърши работата и да прекрати нелоялните и нелицензираните практики.И народа да почне да си иска повече пари от работодателите, че да може да си позволи да пътува.
    —цитат от коментар 8 на Суджук Герберите


    Ние си искаме,
    те ни дават
    и всичко все по-скъпо стааааава…

    Перифраза на един тропар е... И - благодаря за идеята, но това вече го гледахме при Жан Виденов. Само икономически идиот или бивш студент на Румен Гечев - което е същото, може да дава подобни идеи.

  35. 35 Профил на gr52
    gr52
    Рейтинг: 2431 Неутрално

    "липсата на мерки срещу нелегалните превози" - че то правителството срещу какво има адекватни мерки? Всички трябва да излезем на протест срещу кабинета Борисов 3, по прякор Стабилния
    —цитат от коментар 13 на arcanum


    Ако само осъзнаваше колко си жалък...

  36. 36 Профил на gr52
    gr52
    Рейтинг: 2431 Неутрално

    Плашат гаргите... целта на този протест е само да накарат страхливеца Баце, пак да отложи въвеждането на тол-таксите.Камиони и автобуси, най много амортизират пътищата, досега плащаха смешни цени за винетки, правеха големи печалби, а ремонта на пътищата се плащаше от всички.
    —цитат от коментар 15 на ДСиБ


    +++++++++++

  37. 37 Профил на gr52
    gr52
    Рейтинг: 2431 Неутрално

    На перничани им спряха водата а сега ще спрат и транспорта за да не могат да протестират в София.
    —цитат от коментар 16 на бАрни


    Няма начин да не е заради това. Само че си забравил да обясниш кой им я кой ще го спре.

  38. 38 Профил на gr52
    gr52
    Рейтинг: 2431 Неутрално

    Нашият Андрешковец е свикнал да не дава пари, а само да иска! Затова сме на опашката в ЕС.
    —цитат от коментар 23 на pganev11


    Да.

  39. 39 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 1147 Неутрално

    Плашат гаргите!
    Дано на Бибитко не му падне сърцето в гащите и да даде заден. Крайно време е превозвачите да се напънат и да инвестират в модерни камиони, икономични и с добри еко показатели, така че да им падне такста. Аман от смърдящи трлясници пред разпад по нашите пътища!

    Пък ако не им харесва на транспортните бизнесмени - кьошета много. Да отварят по една бозаджийница и толкоз.

  40. 40 Профил на gr52
    gr52
    Рейтинг: 2431 Неутрално

    Българският частник - най неоправданият на света!И всеки е с имот в Гърция и от Х5 нагоре.В Западна Европа обсъждат 7 часов работен ден, тук настояват за 9 часа!Можещите и знаещите се изнесоха в ЕС, тук реват, че няма кадри, но не вдигат заплатите, а настояват за внос на украинци, пакистанци, тайландци и др. паплач!Томас Кук фалира и туристическият бранш ревна в хор за държавна помощ и освобождаване от данък печалба!Въвежда се система за справедливо таксуване по пътищата, каквато има навсякъде в Европа, камионджиите ревнаха, че ще фалират!Е, имаме ли въобще нужда от подобен бизнес, който не иска да плаща справедливо в България?
    —цитат от коментар 30 на мики маус


    При Костов беше същото. Колкото пъти някой, който иначе добре - поне за времето, припечелва, осъзнаеше че и той данък ще трябва да плаща като другите, и почваха рев, тръшкане и манифестации - вместо да си гледа работата, държавата им затривала бизнеса...

    Ами - знам каква ще бъде реакцията, ама аз лично съм категорично против държавата да си гледа работата. Поне в случаи като тези.

  41. 41 Профил на djb95
    djb95
    Рейтинг: 532 Неутрално

    Ама верно ли? Че с какво един 20 тонен камион снабдяващ Кауфланд например , е по различен от 20 тонен транзитно преминаващ. Просто с регистрацията в тол системата юе им лъснат неотчетените пред НАП курсове- това е. Сега купува анинимно дневна винетка. Качва нелегално контрабандно карко от едричарите на Димитровградския пазар, кара го във Варна или на Илиянци и се връщ. Пито платено. без фактури за гориво. без фактура за превоза- нищо. Сега няма да е така. Как така ще пита НАП 5 пъти си разкарваш 15 тонен камион из държавата пък няма приходи, няма горива отчетени. Те това. какво поскъпване , какви 5 лева. София Варна 100 лв тол такса. На 10000 л мин вода по 1 ст отгоре. А на 20 000 кг брашно. Какво драстично поскъпване на стоките

  42. 42 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2499 Неутрално

    Тези живеят още в социализма. Безплатен обяд няма. А Баце щеше да печели милиарди от тол-системата 😵

  43. 43 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2499 Неутрално

    Тези живеят още в социализма. Безплатен обяд няма. А Баце щеше да печели милиарди от тол-системата 😵





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK