Таксиметрови компании предлагат първоначалната такса да стане три пъти цената за километър

Таксиметрови компании предлагат първоначалната такса да стане три пъти цената за километър

© Цветелина Белутова, Капитал



Таксиметрови компании от цялата страна предлагат размерът на първоначалната такса да е три пъти цената за един километър пробег, който се определя от общината. Общо 38 фирми и хиляди шофьори са се обединили чрез подписка в искането си. Те са изпратили предложението на транспортния министър Росен Желязков.


Председателят на Националния таксиметров синдикат Райна Петрова заяви пред БНТ, че промяната се налага, тъй като повече от 8 години "доходите на таксиметровите шофьори са стационарни". Тя каза още, че вдигането на първоначалната такса е началото на вдигането на цените като цяло.


"Искаме повишаването на цените да стане плавно. С вдигането на първоначалната такса ще може да се поема т.нар. къс курс. В София например тя би била някъде около 2.40 лв. Това не е нито прекалено много, нито прекалено ниско. Така ще се знае колко точно е първоначалната такса, а не да се чудят хората, когато се качат в таксито", добави тя.




За сравнение - в момента първоначалната тарифа в София варира от 0.77 лв. до 1.30 лв.


Друго от предложенията до министъра на транспорта е да може таксита да се движат в бус ленти, но само когато превозват клиент. Така според тях ще се облекчи значително трафикът в градовете.

Коментари (142)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на venci4
    venci4
    Рейтинг: 1336 Неутрално

    Много правилно..

    Платени форумни тролчета, така ли ви възпитават на Позитано? http://prikachi.com/images/793/8000793h.jpg
  2. 2 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5354 Неутрално

    Какво общо има първоначалната такса с късия курс ? И защо не се наказват таксита, които отказват неправомерно курс на клиент.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  3. 3 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 2081 Неутрално

    #либерализирайтова

    Никакви командно-административни ценообразувания, никакво ограничение за максимален брой таксита, никакви лицензи!
    Единственото изискване трябва да бъде шофьорът да не е осъждан за тежко престъпление, да има книжка и колата да е минала ГТП. Дори и цветът е без значение.

    Това е пътят, който трябва да поеме едно разумно, т.е. дясно правителство. Само че у нас управляват комунисти и деца на комунисти, т.е. популисти вече десетилетия.

    Да бехме малко подпийнали, да им ебеме майката.
  4. 4 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5354 Неутрално

    До коментар [#3] от "Darulio":

    И при такситата има монопол и картел.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  5. 5 Профил на himler
    himler
    Рейтинг: 414 Неутрално

    Вдигат цените, а после сбунтуват срещу компании като юбер! Какво излиза 2.40 първоначална такса Като направят 1 км - 1 лев ще стане 3 лева

  6. 6 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 8955 Неутрално

    Трябва да се намери равновесното положение. Едва ли 3 пъти е търсеното

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  7. 7 Профил на patience
    patience
    Рейтинг: 220 Неутрално

    тея хора и без това не искат да вземат къс превоз, да не говорим, че цяла колонка от бизнес парка не пожела да ме закара до летището.

    а отношението им по някой път е толкова пренебрежително колкото и да съм любезен, че благодаря на ...... ги ползвам има няма 1 път в годината.

    повече градски транспорт когато е удобно и най вече още коли на Спарк.

  8. 8 Профил на Капабланка
    Капабланка
    Рейтинг: 924 Неутрално

    Що направо не я закръглите на 10 лв и това е?!Всяка година бакшишите са недоволни и все искат нещо.Изгониха Юбер, за да лапат те в мръсните им, стари и смърдящи таралясници, шофирани от омазани, тъпи, нагли и долни водачи.
    За малкото ми возене с таксита в София, само един-единствен път попаднах на наистина способен водач, който знаеше как да стигне до там, без да ме пита, без чалга и миришеща на никотин кола.Всички останали нямаха и елементарна представа от улици в даден квартал - еднопосочна, затворена, в ремонт.Да не споменавам пък как шофират - това, че не ползват мигач и не слагат колан е най-малкото!
    По-добре с градския транспорт, дори и да няма метро там, където трябва да ида!

  9. 9 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2263 Неутрално

    ,А аз предлагам Убер да ни освободи от таксиметровата мафия

  10. 10 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 1140 Неутрално

    А за отксз на курс, защото ми се е случвало пред болница какво да се прави...
    Добре, ама пуснете юбер и сподлеено пътуване и се конкурирайте на свободния пазар.

  11. 11 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 3237 Весело

    "........тъй като повече от 8 години "доходите на таксиметровите шофьори са стационарни""
    .................
    Като не им изнасят доходите на таксиметровите шофьори, болшинството от които са от квартал Христо Ботев, да станат инванзивни хирурзи! Там доходите са други.

  12. 12 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 2081 Весело

    До коментар [#11] от "4ort":

    Или #learntocode

    Да бехме малко подпийнали, да им ебеме майката.
  13. 13 Профил на sw51
    sw51
    Рейтинг: 370 Неутрално

    да, наистина след като началната такса трябва да е 3 пъти цената на километър, таксата "отказ" при включена зелена светлина, да е налагана веднага от ДАЙ в размер поне 20лв.

  14. 14 Профил на sashobal
    sashobal
    Рейтинг: 700 Неутрално

    А ще калкулират ли цената на пробег да е на метан,а не както сега на бензин?

    Никога повече комунисти и отрочетата им във властта!!!
  15. 15 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3438 Неутрално

    Ами ползването на такси не е право, нали така твърдяха тук характерно дясно зелените по повод вдигане данъци на стари коли и забрани

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  16. 16 Профил на Fifa
    Fifa
    Рейтинг: 451 Неутрално

    Таксиджиите да почнат да се отнасят добре към клиентите.

    Аз съм ОК да си плащам по-високата цена, но дали ще получим по-добра услуга? Или отново ще се качваме на мръсни коли, на които таблото е като коледна елха, ще ни бъде обяснено, че "скапаха я тая държава" и "тука е така", съответно касовият апарат и ПОС-терминалът няма да работят точно днес .

    Сутринта по бТВ в репортажа говориха за сравнения с други Европейски държави. Да, таксиметровата услуга в другите държави е доста по-скъпа, но и самата услуга е на съвсем друго ниво...

    Не отлагай нищо за утре, ако можеш да го отложиш за вдругиден.Марк Твен
  17. 17 Профил на Тиква загубена
    Тиква загубена
    Рейтинг: 1602 Неутрално

    Егати наглите типове!

    Приживе на всички в устата ви срах, серете и вие на гроба ми без страх, че мъртвец от гроба не може да се вдигне, серящия гъз с хуй да достигне!
  18. 18 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1890 Неутрално

    Бакшишите все едно не живеят в същата държава и не знаят какво е нивото на доходите и на покупателната способност...!
    Или те да си получат исканото, пък "клиентите" да го ду...!!!

  19. 19 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 1147 Неутрално

    “Друго от предложенията до министъра на транспорта е да може таксита да се движат в бус ленти, но само когато превозват клиент. “

    Доста нахално предложение от страна на неучтивите и некъпани шофьори.

  20. 20
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  21. 21 Профил на Slick
    Slick
    Рейтинг: 2317 Неутрално

    Ето моите предложения за таксита: нови, чисти коли, в които не се пуши, слуша се музика (или не) по желание на клиента, не се говори с клиента за Мара съседката, 'която ми къса нервите, бате", неотказване на курс от клиент, без значение от 3те лева стойност, непревишаване на скоростта и абсолютна липса на агресия и простащина.
    Как е това за начало?
    После се мерете с европейските услуги. Ако лобистите ви не се беха преборили срещу Юбер, щяхте да сте безработни всички

  22. 22 Профил на dream_er
    dream_er
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Какво общо има първоначалната такса с късия курс ? И защо не се наказват таксита, които отказват неправомерно курс на клиент.
    —цитат от коментар 2 на КМЕТ В СЯНКА


    Има и то много. За 1 км курс, ако трябва да те вземе от 3 км разстояние
    примерно какво ще вземе. И Юбер имат минимална ставка за курс,
    която при нас мисля е поне $5, дори и на 100 метра да те закара.
    При вас трябва да е поне 5 лева.
    Ганьовци.

    Liberalism Is a Mental Disorder!
  23. 23 Профил на Северозападнал
    Северозападнал
    Рейтинг: 852 Неутрално

    Предложението е повече от разумно. В момента първоначалната такса в София е 0,70 лв. Предлагат да стане 2,40 лв. т.е с 1,70 лв повече. Е толкова ли ви е скъпо, господа "софиянци "? В момента от центъра на София е почти изключено да си поръчаш такси за центъра. Такситата масово игнорират такива къси курсове. Мои възрастни познати живеещи в центъра на няколко пъти си изпускат автобуси за провинцията или влакове. Почти невъзможно е да си поръчаш по телефона подобен къс курс.

  24. 24 Профил на Иво Желев
    Иво Желев
    Рейтинг: 80 Любопитно
  25. 25 Профил на serpico
    serpico
    Рейтинг: 1249 Неутрално

    Нека ако искат и 5 лв да я направят - няма лошо. но искам всички коли да са коли а не сапунерки - Тойота Авенсис, Е класа или подобни от същият клас.

    Pure Chewing Satisfaction
  26. 26 Профил на serpico
    serpico
    Рейтинг: 1249 Неутрално

    Предложението е повече от разумно. В момента първоначалната такса в София е 0,70 лв. Предлагат да стане 2,40 лв. т.е с 1,70 лв повече. Е толкова ли ви е скъпо, господа "софиянци "? В момента от центъра на София е почти изключено да си поръчаш такси за центъра. Такситата масово игнорират такива къси курсове. Мои възрастни познати живеещи в центъра на няколко пъти си изпускат автобуси за провинцията или влакове. Почти невъзможно е да си поръчаш по телефона подобен къс курс.
    —цитат от коментар 23 на Северозападнал


    Аз живея в центъра и редовно ползвам къси курсове. Не съм имал проблем за от едният край на Дондуков при ЦУМ до театър София , а доста редовно ги ползвам. За съжаление се налага да звъня на 1280 и ония другите 1263 които общо взето са си най-мизерните, но нали вършат работа.

    Pure Chewing Satisfaction
  27. 27 Профил на Вели
    Вели
    Рейтинг: 1576 Неутрално

    Да а а а… всичко се покачва- заплати, цени ….

  28. 28 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 660 Неутрално

    цяла колонка от бизнес парка не пожела да ме закара до летището.
    —цитат от коментар 7 на patience


    Същото важи и за обратното. Проблемът е соц-манталитета ни да питаме преди да се качим. Аз винаги се качвам, таксито тръгва и тогава му казвам за къде съм. В крайна сметка съм клиент, който си плаща по ценоразпис определен от таксито. За къс маршрут оставям бакшиш, което си е все едно по-висока начална такса.

    Даже си мисля, че по-добрия вариант е за минимална такса, а не начална. Например 5 лв. и когато брояча ги достигне (според тарифата), да почне да начислява допълнително.

    @)----,--'--
  29. 29
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  30. 30 Профил на Инспектор Стрезов
    Инспектор Стрезов
    Рейтинг: 527 Неутрално

    До коментар [#23] от "Северозападнал":

    Проблемът е, че бакшишите са изопачили изцяло смисълът на първоначалната такса. В момента искат да платиш за нещо което не си ползвал. По цял свят първоначалната такса е сумата под която не може да слезеш от таксито. Започваш от нула, но ако речеш да слезеш веднага, няма да платиш няколкото цента/стотинки, които си навъртял а началната такса. Тук нашите просто искат да прилапат повече пари за нищо. А ако ги накарат да прилагат световната пракитка за тази такса, почват да вият.

    "Я з москалями не балакаю!"
  31. 31 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1221 Неутрално

    До коментар [#2] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Кой да ги накаже и къде е разписано, че са длъжни да вземат даден клиент за даден курс? Не ме разбирай погрешно - за мен голяма част от таксиджиите (в софия конкретно) са пълни утайки. Казвам го като човек, който ежедневно ползва услугата. Така или иначе обаче, не знам за нормативен акт, който да задължава таксиметров шофьор да приеме всеки клиент за всяка дестинация.

    Отделно - като разрешат дейността на компании като убер и други типове споделено пътуване да си надуват таксите колкото искат.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  32. 32 Профил на block
    block
    Рейтинг: 811 Неутрално

    Аз никога не поръчвам къс курс. Измислям си някакъв по далечен адрес и хоп! Я спри тука... и така. Щом така искат да си играем...

  33. 33 Профил на Big Muzzy
    Big Muzzy
    Рейтинг: 1371 Неутрално

    Скоро автономните автомобили ще понижат цената и на късия и на дългия курс, чрез отпадане на перото заплата и бакшиш.

  34. 34 Профил на Инспектор Стрезов
    Инспектор Стрезов
    Рейтинг: 527 Неутрално

    До коментар [#22] от "dream_er":

    Да но при вас таксиметърът почва да отброява от нула, а при нас бакшишите почват с началната такса. Т.е. повишаването й е обиране на потребителя за неизвършена услуга.

    "Я з москалями не балакаю!"
  35. 35
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  36. 36 Профил на Кум Лисан
    Кум Лисан
    Рейтинг: 769 Неутрално

    Аз предлагам да могат да карат без колан в насрещното на магистрала на дълги светлини, те да определят на къде да карат, а не клиента, да бият клиентите и да имат право да им взимат парите...

    Много хитър
  37. 37 Профил на Francis Franco Begbie
    Francis Franco Begbie
    Рейтинг: 27 Неутрално

    "За 1 км курс, ако трябва да те вземе от 3 км разстояние
    примерно какво ще вземе. "

    Някой дали разбира какво иска да каже авторът на това изречение?

  38. 38 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2552 Неутрално

    До коментар [#23] от "Северозападнал":

    Аз съм ок цените да нарастват. В момента въобще не се замислям дали да си хвана някое такси, но е и страхотна мизерия... Като се появи някоя нова фирма отначало с нови коли но след две-три години мизерията ги обхваща. И другият проблем с помпаджиите не изчезва, защото никой реално не се и бори с това.

    ☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.
  39. 39 Профил на Tademan
    Tademan
    Рейтинг: 814 Неутрално

    До коментар [#8] от "Капабланка":

    Коланът не е задължителен за таксиметровия шофьор!

  40. 40
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  41. 41 Профил на topal
    topal
    Рейтинг: 300 Неутрално

    Първоначалната такса е незаконна. Или по-точно казано - неправилно разбрана и неправилно регламентирана. За справка - стандарт БДС EN 50148, на който би трябвало да отговарят таксиметровите апарати И в България.
    Когато отидете в бакалията, не ви взимат такса 1 лв., за да ви сложат сиренето на везната, нали?

  42. 42 Профил на ГЕРБидж
    ГЕРБидж
    Рейтинг: 88 Неутрално

    Интересно защо бакшишите питат някакъв си министър а не нас - клиентите ? Ние сега трябва да изпратим ултимативно писмо на тоя министър ли е какъв е, че ако си позволи да приеме бакшишките искания в ущърб на всички нас, ще трябва моментално да си подаде оставката и да се извинява публично и смирено, че е направил грандиозна глупост за която е готов да си поеме последствията. Също трябва да изпратим и искания към въпросния министър:

    1. Никакви пари на ръка в такситата - всички с ПОС терминали;

    2. Ежемесечни проверки на таксиметровите автомобили и на шофьорите им за пригодност (ако трябва всеки месец да минават на преглед) - както на машината така и на шофьора

    3. Всяко такси с оценка от клиентите, която лесно да може да се провери в интернет преди човек да се качи в колата

  43. 43 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4601 Весело

    До коментар [#11] от "4ort":

    +++! Това с "инвазивните хирурзи" ми оправи деня! Смея се със сълзи! 🤣😂

  44. 44
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  45. 45 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8445 Неутрално

    Те и без това достатъчно лъжат. За едно и също разстояние, никога не са ми поискали еднаква сума.

  46. 46 Профил на Симо
    Симо
    Рейтинг: 1059 Неутрално

    Може, ако в тази такса са включени първите три километра. Не мисля, че има нужда от от повишаване на минималните цени след като масово такситата возят на тях.

    http://www.youtube.com/watch?v=QuBy3BzCXwg
  47. 47 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1591 Любопитно

    До коментар [#42] от "ГЕРБидж":

    Абсолютно ви подкрепям!

    А на такси се качвам 2 пъти годишно, от зор, щото си е гнусна работа да се возиш в котор и да плащаш като за лукс. Ползвам си колелото и ГТ, нямам никакви проблеми...

  48. 48 Профил на ambros
    ambros
    Рейтинг: 547 Весело

    А след това пък, ако може, цената на колометър да стане три пъти първоначалната такса, ще е още по-добре. :-)

  49. 49 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1500 Неутрално

    До коментар [#8] от "Капабланка":

    спирането на Юбер го направи бойко борисов,
    за да вземе гласовете на таксиджиите, иначе
    грам не му пука за качество на услуга или подобни.

  50. 50 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 704 Неутрално

    Цените на такситата в Мюнхен :

    начална такса: € 3,70
    от 0 до 5 км: 1,90 €/км.
    от 5 до 10 км: 1,70 €/км.
    над 10 км: 1,60 €/км.
    изчакване: 28 €/час

    Явно в исканията на такситата има резон , щом като и в Германия е подобно съотношението между първоначална такса и цена на километър.

  51. 51 Профил на ksarax
    ksarax
    Рейтинг: 280 Неутрално

    Искат 3 пъти за да се споразумеят на 2 пъти

  52. 52 Профил на zlo38528262
    zlo38528262
    Рейтинг: 840 Неутрално

    Мчи да, вместо да се чудят хората, направо дайте да я дадем 10лв. Така изобщо няма да се чудят, а ще знаят, че да си поръчат малоумник, който да им говори глупости по целия курс, при това с няколко обиколки на околовръстното,, няма да им е никак изгодно.

  53. 53 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 704 Неутрално

    Иначе прави впечатление , че когато има тема за такситата в Дневник , то всеки втори коментар започва с : "Аз не ползвам услугите на такситата , или ги ползвам най-много два пъти годишно , ама много добре знам какво трябва да се направи при тях... " Изобщо във всеки един голям разбирач във форума дреме по един малък таксиметров шофьор ! Все едно аз да давам акъл как да работят мникюристките .

  54. 54 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1593 Любопитно

    Цените на такситата в Мюнхен : начална такса: € 3,70от 0 до 5 км: 1,90 €/км.от 5 до 10 км: 1,70 €/км.над 10 км: 1,60 €/км.изчакване: 28 €/часЯвно в исканията на такситата има резон , щом като и в Германия е подобно съотношението между първоначална такса и цена на километър.
    —цитат от коментар 50 на Dankol


    А дали е възможно да не сравняваме такситата в Мюнхен и такситата в София?

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  55. 55 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2552 Неутрално

    До коментар [#41] от "topal":

    еми нещата не са аналогични, ако отидеш на ресторант ще ти вземат парите дори да не си изядеш всичко. да не даваме пример с най-древнат професия, макар че е по-близо до бакшишите :)

    ☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.
  56. 56 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2552 Неутрално

    До коментар [#53] от "Dankol":

    А ти сигруно си бакшиш-помпаджия. Само казвам за илюстрация как звучи коментарът ти :)

    ☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.
  57. 57 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2552 Неутрално

    некой да подари на "reply" нова клавиатура, че шифт-а му е блокирал

    ☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.
  58. 58 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3162 Любопитно

    Таксиджийския бизнес малко прилича на вече на картел а шофьорите са прецакани естествено! Ама либерастите ако е за цената на вода или ток го намират за пазарно и обосновано а ,че чичо бакшишо кибичи по 12 часа на ден за надница колкото на чистачка било защото не са го обучавали в НПО или как?

    А след това пък, ако може, цената на колометър да стане три пъти първоначалната такса, ще е още по-добре. :-)
    —цитат от коментар 48 на ambros



    Те и без това достатъчно лъжат. За едно и също разстояние, никога не са ми поискали еднаква сума.
    —цитат от коментар 45 на Роси


    Libertarianism is just anarchy for rich people
  59. 59 Профил на dream_er
    dream_er
    Рейтинг: 636 Неутрално

    [quote#28:"MyTwoCents"][/quote]

    Хаха, аз съм написал същото и ганьовците ми лепнали минусите.:)))

    Liberalism Is a Mental Disorder!
  60. 60 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5354 Неутрално

    До коментар [#53] от "Dankol":

    Ти таксист ли си ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  61. 61 Профил на бабачко
    бабачко
    Рейтинг: 539 Неутрално

    Регулацията трябва да е дотам, че да не им позволява да предлагат опасна за здравето и живота услуга. Останалото ще го свърши пазарът. Пример е залязването на една от най-големите някога компании в София.

    искаш нов монитор? изтрий тук: ##############
  62. 62 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1310 Неутрално

    До коментар [#26] от "serpico":


    "Аз живея в центъра и редовно ползвам къси курсове. Не съм имал проблем за от едният край на Дондуков при ЦУМ до театър София , а доста редовно ги ползвам. За съжаление се налага да звъня на 1280 и ония другите 1263 които общо взето са си най-мизерните, но нали вършат работа."

    Ти си противоречи няколко пъти. Нямал си проблем ама се налагало да викаш от най мизерни те таксита. В предния пост пишеш, да я направят цената дебела ама да са хубави колите. Ами нали и сега ако си поръчаш за 10 лева курс ще ти дойде немизерно такси. Плати си 10те лева и си ходи наблизо. Нали така твърдиш че искаш? Да, ама не. Викаш си от най мизерните. После що били такива такситата. Ами просто е. Каквото иска клиента, това му се предлага. Евтино и мизерно.

  63. 63 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 1407 Неутрално

    Съгласен съм с таксиметровите компании за първоначалната такса да се вдигне три пъти, но при едно условие - сметката да се плаща на изминат километър, без да се товари с "престой" на светофар или задръстване. В края на краищата не съм си поръчвал да ме чака таксито там, докато седя в него.

    Бог да благослови Америка за България!
  64. 64 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1310 Неутрално

    До коментар [#41] от "topal":

    "Първоначалната такса е незаконна. Или по-точно казано - неправилно разбрана и неправилно регламентирана. За справка - стандарт БДС EN 50148, на който би трябвало да отговарят таксиметровите апарати И в България.
    Когато отидете в бакалията, не ви взимат такса 1 лв., за да ви сложат сиренето на везната, нали?"

    В цял свят има такава такса, ганьо обаче не ще.

  65. 65 Профил на DiegoGodin
    DiegoGodin
    Рейтинг: 22 Неутрално

    Цените на такситата в Мюнхен : начална такса: € 3,70от 0 до 5 км: 1,90 €/км.от 5 до 10 км: 1,70 €/км.над 10 км: 1,60 €/км.изчакване: 28 €/часЯвно в исканията на такситата има резон , щом като и в Германия е подобно съотношението между първоначална такса и цена на километър.
    —цитат от коментар 50 на Dankol


    Извинете, в Мюнхен автомобилите от каква марка и клас са? Сигурен съм, че съм се возил, но ми излезе от главата в момента...

  66. 66 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1310 Неутрално

    До коментар [#30] от "Инспектор Стрезов":

    "По цял свят първоначалната такса е сумата под която не може да слезеш от таксито."

    Не е вярно.

  67. 67 Профил на fio41315648
    fio41315648
    Рейтинг: 1068 Весело

    До коментар [#37] от "Francis Franco Begbie":
    Опитва се да е умен! Смисълът на написаното е: За чий хикс, да идва от няколко км, за да те метне до бакалията и съответно кой му покрива разходите.
    Само че, когато диспечерът предлага курса винаги казва крайна дестинация, съответно приелият може бързо и лесно да си направи сметката, преди да приеме!!!

  68. 68 Профил на gooodnight
    gooodnight
    Рейтинг: 292 Неутрално

    Такситата в България работят Бързо, Качествено, и Евтино! НО, ако искате Бързо - няма да е Качествено и Евтино! Ако искате Качествено - няма да е Бързо и Евтино! И съответно, ако искате да е Евтино, то няма да е Бързо и Качествено! Разбрахте ли сега!!!

  69. 69 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5354 Неутрално

    До коментар [#31] от "bludniq_sin":

    Чл. 43. (1) При повреда на таксиметровия апарат по време на превоз водачът договаря с пътника стойността на изминатия път в зависимост от пробега и тарифата. (2) Изискванията на ал. 1 се прилагат само в случаите, когато повредата на таксиметровия апарат не позволява отчитане по него. (3) Водачът вписва в пътната книжка точното време на възникване на повредата и показанията на километропоказателя към момента на повредата. (4) След приключване на започнатия превоз водачът прекратява работа до отстраняване на повредата.
    Чл. 44. (1) (Предишен текст на чл. 44 - ДВ, бр. 67 от 2014 г.) Водачът може да откаже превоз, когато:
    1. прецени, че е застрашена сигурността му;
    2. пътникът е в явно нетрезво състояние или под въздействието на друго упойващо вещество;
    3. пътникът е с облекло, багаж, животни, които биха могли да замърсят или повредят автомобила;
    4. (нова - ДВ, бр. 103 от 2007 г.) пътникът откаже да постави обезопасителен колан. (2) (Нова – ДВ, бр. 67 от 2014 г.) Водачът на лек таксиметров автомобил няма право да откаже превоз на хора с увреждания, придружени от кучета водачи.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  70. 70 Профил на djb95
    djb95
    Рейтинг: 532 Неутрално

    Аз предлагам :
    1. Такса 1 лв за всяка покупка под 5 лв в магазина. първоначална такса. нали магазина е доставил стоката и я предлага на клиента.
    2. Такса 5 лв на бензиностанциите. Какви са тия зареждания по 2 лв. Зареждай ако и скаш 50 ст. Плати си таксата и толкова.

  71. 71 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 704 Неутрално

    До коментар [#60] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Не , брат ми е . Защо питаш !? Те катаджиите така разпитват като те спрат за проверка на документите . Па и да бях таксист - пак е по-добре от червен русофилистичен трол !

  72. 72 Профил на iavorski
    iavorski
    Рейтинг: 396 Неутрално

    Аз пък съм ЗА - начална такса 5 лева и първите 5 километра включени в тази такса. Оттам нататък си цъка вече тарифа. Нямам претенции към точната цифра - може да е 3 лв/3км, 4лв/4км и т.н.

    И проблема с такситата е друг - големите играчи на пазара / няма да посочвам имена - всички ги знаем / го играят не на таксиметрови компании, а на лизингодатели - вземаш от тях кола на двойна цена и работиш "за тях" през свое си ЕТ.

  73. 73 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5354 Неутрално

    До коментар [#71] от "Dankol":

    Тогава и ти нищо не разбираш а коментираш. Не може да откаже кратък курс.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  74. 74 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5354 Неутрално

    До коментар [#72] от "iavorski":

    И доставят радиоуслугата и адресите. Радиото е срещу добра такса.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  75. 75 Профил на 06210311
    06210311
    Рейтинг: 503 Неутрално

    Практически не ползвам този вид транспорт и не съм запознат с подробности, но има ли законова пречка да си повишат първоначалната такса на 2,50 примерно? Цените за км пробег са в голям диапазон, защо не си увеличат и първоначалната такса като им е зор и са преценили, че услугата ще се търси?

  76. 76 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 704 Неутрално

    До коментар [#73] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Човече , тук говорим за съотношението на първоначалната такса и цената на километър . В цял свят е близо едно към три , за да са изгодни и късите курсове , и като си поръчаш от Позитано 20 до Централна гара в петък вечер , за да си ходиш на село , да има кой да дойде да те вземе с щайгите с празни буркани. Даже и в "братска" русофилска Сърбия возят на 1.00 лв на километър и 2.80 първоначална !

  77. 77 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 1043 Неутрално

    По-добре да има минимална - 5лв примерно, но да започва да трупа отгоре чак след като си стигнал 5те лева. Доколкото разбирам "първоначалната" не включва изминаването на разстоянието за 2,40, а директно ти започва начисляването от 2,40 нагоре.

  78. 78 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5354 Неутрално

    До коментар [#76] от "Dankol":

    Много е просто - хем картел и монопол хем НЕпазарни условия НЕ СТАВА !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  79. 79 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5354 Неутрално

    До коментар [#76] от "Dankol":

    Я ни обясни защо кратките курсове не са изгодни. Ама с аргументи а не с тъпи опорки и голи твърдения.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  80. 80 Профил на rdb41527334
    rdb41527334
    Рейтинг: 1109 Неутрално

    ЩЕ спрат ли да отказват къси курсове или пак ще се циганят като всигнат таксата ?

    Наскоро едно бабе гледам куца едвам ходи искаше да иде до някаква институция да си вади документи ама таксиджията и отказа .... Когато мога ги бойкотирам гадовете

  81. 81 Профил на rdb41527334
    rdb41527334
    Рейтинг: 1109 Неутрално

    До коментар [#76] от "Dankol":

    Добре щом като за кратък курс няма кой да ме вземе значи бакшиша като дойде да си купи в магазина цигари продавачката не трябва да си мърда задника и не трябва да го обслужва защити от една кутия цигари ще спечели малко. Стинки некви....

  82. 82 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5354 Неутрално

    До коментар [#80] от "rdb41527334":

    На мен ми се е случвало да откажат на жена ми и едно от децата с гипсиран крак превоз от стоянката пред Пирогов до центъра.
    После се намесих и горко съжаляваха.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  83. 83 Профил на Александър
    Александър
    Рейтинг: 785 Любопитно

    То ако зависи от таксиметровите шофьори цената за километър ще се дигне 50 пъти.
    Аз да попитам защо няма свободен пазар за тези услуги в България и не позволиха на UBER да оперира ?

  84. 84 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 704 Неутрално

    До коментар [#80] от "rdb41527334":На мен ми се е случвало да откажат на жена ми и едно от децата с гипсиран крак превоз от стоянката пред Пирогов до центъра.После се намесих и горко съжаляваха.
    —цитат от коментар 82 на КМЕТ В СЯНКА


    И като си се намесил - нещо промени ли се !? Пак се отказват къси курсове . Ако предположим че жена ти е пътувала до Света Неделя , при сегашните тарифи курса е към 2.50 . Ако сега се вдигне първоначалната - курса ще е към 4-5 лева и повечето шофьори ще се натискат да правят такива къси курсове . А при курсовете от Центъра до Младост увеличението ще бъде около 1.70 , което е нормално за да се догони инфлацията от 2012 година насам . Ама Ганьо Балкански не мисли с главата си - тя е за калпак , каскет и ушанка !

  85. 85 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 704 Неутрално

    То ако зависи от таксиметровите шофьори цената за километър ще се дигне 50 пъти. Аз да попитам защо няма свободен пазар за тези услуги в България и не позволиха на UBER да оперира ?
    —цитат от коментар 83 на Александър


    Имаш свободен пазар за услугата - покриваш изискванията и си работиш като такси . Кой те е спрял !? Квоти има в Ню Йорк и Гърция .

  86. 86 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5354 Неутрално

    До коментар [#84] от "Dankol":

    За тях се промени много . А аз си качих моите в колата и си ги закарах.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  87. 87 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5354 Неутрално

    До коментар [#84] от "Dankol":

    Понеже си доста бос по темата и продължаваш с опорките - какво предлагате срещу тази такса на клиента ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  88. 88 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5354 Неутрално

    До коментар [#85] от "Dankol":

    Много "улно". Прати го брат ти там.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  89. 89 Профил на Капабланка
    Капабланка
    Рейтинг: 924 Неутрално

    Цените на такситата в Мюнхен : начална такса: € 3,70от 0 до 5 км: 1,90 €/км.от 5 до 10 км: 1,70 €/км.над 10 км: 1,60 €/км.изчакване: 28 €/часЯвно в исканията на такситата има резон , щом като и в Германия е подобно съотношението между първоначална такса и цена на километър.
    —цитат от коментар 50 на Dankol


    Айде сега дай и заплатата, която се взима в Германия и така може и да откриеш друг резон!
    Ама ако щат и 100 лв да ги правят такситата - има градски транспорт, има Спарк, има и метро.Да - познавам хора, които само с такси пътуват до работа и обратно, а и мрънкат, че парите не им стигат - но всеки си прави сметка.

  90. 90 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5354 Неутрално

    До коментар [#89] от "Капабланка":

    Има много фирми, които плащат такситата на служителите си но го крият по данъчни съображения.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  91. 91 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 704 Неутрално

    До коментар [#89] от "Капабланка":

    За 50-ти път го повтарям : Гледайте съотношението между първоначална такса и цена на километър , а не стойностите на тарифите и работната заплата ! Да си спокоен че можеш да си хванеш такси за 1-2 километра , а не да се стига до пазарлъци и караници . Ама то от народ дето всички са бивши кметове , настоящи кметове и бъдещи кметове на сянка , какво да очакваме !

  92. 92 Профил на serpico
    serpico
    Рейтинг: 1249 Неутрално

    До коментар [#62] от "George Svinarov":

    Ами пич бих си ходил но не ти пожелавам да си с опериран крак и обездвижен и да трябва всеки ден да ходиш на процедира на 1км.. Не виждам никакво противоречие... Не искам коли на 20 години да ме возят на пари на които може и нова хубава кола... Само отбелязвам че при желание има и начин дори и на близко разстояние. Я кажи с кое си противореча?

    Pure Chewing Satisfaction
  93. 93 Профил на iavorski
    iavorski
    Рейтинг: 396 Неутрално

    То ако зависи от таксиметровите шофьори цената за километър ще се дигне 50 пъти. Аз да попитам защо няма свободен пазар за тези услуги в България и не позволиха на UBER да оперира ?
    —цитат от коментар 83 на Александър


    Никой не е забранил UBER защото това веднага ще падне в съда. Просто UBER-ските шофьори предлагайки таксиметрова услуга - тоест превоз на пътници срещу заплащане трябваше да покрият всички изисквания които има за такава услуга. А те явно не могат!

  94. 94 Профил на rdb41527334
    rdb41527334
    Рейтинг: 1109 Неутрално

    До коментар [#82] от "КМЕТ В СЯНКА":

    А пред болниците има още дори от фалшивите таксита. На скоро за курс който трябва да е 10-15 лева взеха 27. И то не с помпа просто имитира известна фирма и вози на 1.60 вместо на 0.90 Така че внимавайте и гледайте цената преди да се качите

  95. 95 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1310 Неутрално

    До коментар [#92] от "serpico":

    Казваш че не си имал проблеми. Казваш, е ти се налага да звъниш на компании с най мизерните коли. Тези две твърдения не са противоречие, така ли?
    Казваш че си съгласен да плащаш 5 лв първоначална ткса ако услугата е по добра. В същото време си склонен да ползваш компании с мизерни (твои думи) коли защото "вършат работа" вместо да поръчаш (и платиш) по дълго разстояние с по добра компания.
    Пак ме питай с какво си противоречиш.
    Някой задава ли си въпроса какво правим ние, клиентите, за да имаме по добра услуга? Колко от вас плащат повече когато са доволни и колко от вас слизат от таксито преждевременно когато нещата не са добре? Защо?

  96. 96 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1310 Неутрално

    До коментар [#89] от "Капабланка":

    "Айде сега дай и заплатата, която се взима в Германия и така може и да откриеш друг резон!"

    Човека ти говори за съотношението цена на км/порвоначална такса. Не за нивото на цените като цяло. Какво общо има тук заплатата?

  97. 97 Профил на buggie
    buggie
    Рейтинг: 461 Неутрално

    "За 1 км курс, ако трябва да те вземе от 3 км разстояниепримерно какво ще вземе. "Някой дали разбира какво иска да каже авторът на това изречение?
    —цитат от коментар 37 на Francis Franco Begbie


    Ти като поръчаш такси, нали не очакваш че магически има такси, което случайно кръжи около блока ти и веднага ще те вземе?

    Обикновено таксиджиите чакат на стоянки и от там до адреса ти има известно разстояние, което ти не го знаеш (и калкулираш). Но затова пък има такса повикване.

  98. 98 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2263 Неутрално

    То ако зависи от таксиметровите шофьори цената за километър ще се дигне 50 пъти. Аз да попитам защо няма свободен пазар за тези услуги в България и не позволиха на UBER да оперира ?
    —цитат от коментар 83 на Александър


    Защото не може да пратиш Цецо в Сан Франциско да каже на шефа на Юбер
    - Ш брато, идват избори, дай кинти.
    И не можеш да изкараш юберджиите на "спонтанен" протест" пред парламента.

  99. 99 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Такса 5 лв на бензиностанциите. Какви са тия зареждания по 2 лв. Зареждай ако и скаш 50 ст. Плати си таксата и толкова.
    —цитат от коментар 70 на djb95


    Само за сведение (ако не си обърнал внимание) на колонките е написано, че по метрологичен стандарт точността им е заредени минимум 2 литра. Така че ако заредиш за 2 лева въобще не е сигурно колко литра ще получиш, а не можеш и да се оплачеш.

    @)----,--'--
  100. 100 Профил на realismisthename
    realismisthename
    Рейтинг: 662 Неутрално

    Има сто и едно неща дето такси бранша трябва да оправи - преди да ламти за 3 лева първоначална такса. Като трябва да вземам такси изпадам във вътрешен ужас.
    - Не им се работи, откровено не им се работи, искат ако може курса да е от софииски до нови хан и обратно.
    Като трябва да вземам такси се почва едно мислене "кога да го викна - ми то зависи, ако съм от княжево до летището - таксито ще долети с хеликоптер за 3 минути, ако съм от лозенец до софийски - може да дойде кола след 2 минути, може да дойде и след 40 мин."
    - Цените са неадекватни - същата цена в най-тъпия час, в най-тъпия ден дето един клиент няма и същата цена за курс в 00:30 на 1-ви януари (поръчваш го 7 часа по-рано и идва таксито).
    - Отказването на курс трябва да се забрани със закон. Нали това им е на такситата - че уж са регулирани. Ами да ги регулират - свети ли зелено и влезе ли клиент - докато не го закараш на неговата дестинация - да няма мърдане. Какво е това "ама много късо, не става". Не е там да решава кое е късо и кое дълго, там е да кара от точка А до точка Б.
    Естествено да си имат възможност да сменят бутона на червено, ако искат да хапват семки, да говорят по телефона, да дремят или гледат мачове, все тая. Но свети ли зелено и влезе ли клиент - да бъда закаран.

    Ама то за какви мързеливци иде реч, направо нямам думи да го опиша, дори от предложението им - свързано е с първоначална такса т.е. пари без да е свършена някаква работа. Защо не мислят към такса повикване или динамично ценообразуване? Всичките са с телефони, таблети и интернет - един голям червен циферблат с текущите цени за този час няма да струва повече от 30 лева да се върже.

    На бакшишите искам само да кажа - работа трябва, и отношение към клиент. "Добър ден и лек ден" е достатъчно.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK