Никакви командно-административни ценообразувания, никакво ограничение за максимален брой таксита, никакви лицензи! Единственото изискване трябва да бъде шофьорът да не е осъждан за тежко престъпление, да има книжка и колата да е минала ГТП. Дори и цветът е без значение.
Това е пътят, който трябва да поеме едно разумно, т.е. дясно правителство. Само че у нас управляват комунисти и деца на комунисти, т.е. популисти вече десетилетия.
Що направо не я закръглите на 10 лв и това е?!Всяка година бакшишите са недоволни и все искат нещо.Изгониха Юбер, за да лапат те в мръсните им, стари и смърдящи таралясници, шофирани от омазани, тъпи, нагли и долни водачи. За малкото ми возене с таксита в София, само един-единствен път попаднах на наистина способен водач, който знаеше как да стигне до там, без да ме пита, без чалга и миришеща на никотин кола.Всички останали нямаха и елементарна представа от улици в даден квартал - еднопосочна, затворена, в ремонт.Да не споменавам пък как шофират - това, че не ползват мигач и не слагат колан е най-малкото! По-добре с градския транспорт, дори и да няма метро там, където трябва да ида!
А за отксз на курс, защото ми се е случвало пред болница какво да се прави... Добре, ама пуснете юбер и сподлеено пътуване и се конкурирайте на свободния пазар.
"........тъй като повече от 8 години "доходите на таксиметровите шофьори са стационарни"" ................. Като не им изнасят доходите на таксиметровите шофьори, болшинството от които са от квартал Христо Ботев, да станат инванзивни хирурзи! Там доходите са други.
да, наистина след като началната такса трябва да е 3 пъти цената на километър, таксата "отказ" при включена зелена светлина, да е налагана веднага от ДАЙ в размер поне 20лв.
Таксиджиите да почнат да се отнасят добре към клиентите.
Аз съм ОК да си плащам по-високата цена, но дали ще получим по-добра услуга? Или отново ще се качваме на мръсни коли, на които таблото е като коледна елха, ще ни бъде обяснено, че "скапаха я тая държава" и "тука е така", съответно касовият апарат и ПОС-терминалът няма да работят точно днес .
Сутринта по бТВ в репортажа говориха за сравнения с други Европейски държави. Да, таксиметровата услуга в другите държави е доста по-скъпа, но и самата услуга е на съвсем друго ниво...
Не отлагай нищо за утре, ако можеш да го отложиш за вдругиден.Марк Твен
Бакшишите все едно не живеят в същата държава и не знаят какво е нивото на доходите и на покупателната способност...! Или те да си получат исканото, пък "клиентите" да го ду...!!!
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Ето моите предложения за таксита: нови, чисти коли, в които не се пуши, слуша се музика (или не) по желание на клиента, не се говори с клиента за Мара съседката, 'която ми къса нервите, бате", неотказване на курс от клиент, без значение от 3те лева стойност, непревишаване на скоростта и абсолютна липса на агресия и простащина. Как е това за начало? После се мерете с европейските услуги. Ако лобистите ви не се беха преборили срещу Юбер, щяхте да сте безработни всички
Има и то много. За 1 км курс, ако трябва да те вземе от 3 км разстояние примерно какво ще вземе. И Юбер имат минимална ставка за курс, която при нас мисля е поне $5, дори и на 100 метра да те закара. При вас трябва да е поне 5 лева. Ганьовци.
Liberalism Is a Mental Disorder!
Предложението е повече от разумно. В момента първоначалната такса в София е 0,70 лв. Предлагат да стане 2,40 лв. т.е с 1,70 лв повече. Е толкова ли ви е скъпо, господа "софиянци "? В момента от центъра на София е почти изключено да си поръчаш такси за центъра. Такситата масово игнорират такива къси курсове. Мои възрастни познати живеещи в центъра на няколко пъти си изпускат автобуси за провинцията или влакове. Почти невъзможно е да си поръчаш по телефона подобен къс курс.
Предложението е повече от разумно. В момента първоначалната такса в София е 0,70 лв. Предлагат да стане 2,40 лв. т.е с 1,70 лв повече. Е толкова ли ви е скъпо, господа "софиянци "? В момента от центъра на София е почти изключено да си поръчаш такси за центъра. Такситата масово игнорират такива къси курсове. Мои възрастни познати живеещи в центъра на няколко пъти си изпускат автобуси за провинцията или влакове. Почти невъзможно е да си поръчаш по телефона подобен къс курс.
Аз живея в центъра и редовно ползвам къси курсове. Не съм имал проблем за от едният край на Дондуков при ЦУМ до театър София , а доста редовно ги ползвам. За съжаление се налага да звъня на 1280 и ония другите 1263 които общо взето са си най-мизерните, но нали вършат работа.
Pure Chewing Satisfaction
Същото важи и за обратното. Проблемът е соц-манталитета ни да питаме преди да се качим. Аз винаги се качвам, таксито тръгва и тогава му казвам за къде съм. В крайна сметка съм клиент, който си плаща по ценоразпис определен от таксито. За къс маршрут оставям бакшиш, което си е все едно по-висока начална такса.
Даже си мисля, че по-добрия вариант е за минимална такса, а не начална. Например 5 лв. и когато брояча ги достигне (според тарифата), да почне да начислява допълнително.
@)----,--'--
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Проблемът е, че бакшишите са изопачили изцяло смисълът на първоначалната такса. В момента искат да платиш за нещо което не си ползвал. По цял свят първоначалната такса е сумата под която не може да слезеш от таксито. Започваш от нула, но ако речеш да слезеш веднага, няма да платиш няколкото цента/стотинки, които си навъртял а началната такса. Тук нашите просто искат да прилапат повече пари за нищо. А ако ги накарат да прилагат световната пракитка за тази такса, почват да вият.
Кой да ги накаже и къде е разписано, че са длъжни да вземат даден клиент за даден курс? Не ме разбирай погрешно - за мен голяма част от таксиджиите (в софия конкретно) са пълни утайки. Казвам го като човек, който ежедневно ползва услугата. Така или иначе обаче, не знам за нормативен акт, който да задължава таксиметров шофьор да приеме всеки клиент за всяка дестинация.
Отделно - като разрешат дейността на компании като убер и други типове споделено пътуване да си надуват таксите колкото искат.
Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
Да но при вас таксиметърът почва да отброява от нула, а при нас бакшишите почват с началната такса. Т.е. повишаването й е обиране на потребителя за неизвършена услуга.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Аз предлагам да могат да карат без колан в насрещното на магистрала на дълги светлини, те да определят на къде да карат, а не клиента, да бият клиентите и да имат право да им взимат парите...
Дневник, оправете проблема с кукитата в сайта, защото постоянно съм разлогнат. Този проблем е от години и никой не му обръча внимание. Ако съм разлогнат и се рефрешна съм логнат и обратно.
Аз съм ок цените да нарастват. В момента въобще не се замислям дали да си хвана някое такси, но е и страхотна мизерия... Като се появи някоя нова фирма отначало с нови коли но след две-три години мизерията ги обхваща. И другият проблем с помпаджиите не изчезва, защото никой реално не се и бори с това.
☠ ☠ ☠
Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that.
☠ ☠ ☠
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Първоначалната такса е незаконна. Или по-точно казано - неправилно разбрана и неправилно регламентирана. За справка - стандарт БДС EN 50148, на който би трябвало да отговарят таксиметровите апарати И в България. Когато отидете в бакалията, не ви взимат такса 1 лв., за да ви сложат сиренето на везната, нали?
Интересно защо бакшишите питат някакъв си министър а не нас - клиентите ? Ние сега трябва да изпратим ултимативно писмо на тоя министър ли е какъв е, че ако си позволи да приеме бакшишките искания в ущърб на всички нас, ще трябва моментално да си подаде оставката и да се извинява публично и смирено, че е направил грандиозна глупост за която е готов да си поеме последствията. Също трябва да изпратим и искания към въпросния министър:
1. Никакви пари на ръка в такситата - всички с ПОС терминали;
2. Ежемесечни проверки на таксиметровите автомобили и на шофьорите им за пригодност (ако трябва всеки месец да минават на преглед) - както на машината така и на шофьора
3. Всяко такси с оценка от клиентите, която лесно да може да се провери в интернет преди човек да се качи в колата
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Може, ако в тази такса са включени първите три километра. Не мисля, че има нужда от от повишаване на минималните цени след като масово такситата возят на тях.
А на такси се качвам 2 пъти годишно, от зор, щото си е гнусна работа да се возиш в котор и да плащаш като за лукс. Ползвам си колелото и ГТ, нямам никакви проблеми...
Мчи да, вместо да се чудят хората, направо дайте да я дадем 10лв. Така изобщо няма да се чудят, а ще знаят, че да си поръчат малоумник, който да им говори глупости по целия курс, при това с няколко обиколки на околовръстното,, няма да им е никак изгодно.
Иначе прави впечатление , че когато има тема за такситата в Дневник , то всеки втори коментар започва с : "Аз не ползвам услугите на такситата , или ги ползвам най-много два пъти годишно , ама много добре знам какво трябва да се направи при тях... " Изобщо във всеки един голям разбирач във форума дреме по един малък таксиметров шофьор ! Все едно аз да давам акъл как да работят мникюристките .
Цените на такситата в Мюнхен : начална такса: € 3,70от 0 до 5 км: 1,90 €/км.от 5 до 10 км: 1,70 €/км.над 10 км: 1,60 €/км.изчакване: 28 €/часЯвно в исканията на такситата има резон , щом като и в Германия е подобно съотношението между първоначална такса и цена на километър.
А дали е възможно да не сравняваме такситата в Мюнхен и такситата в София?
Some say the end is near,
Some say we'll see Armageddon soon,
I certainly hope we will,
I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.
еми нещата не са аналогични, ако отидеш на ресторант ще ти вземат парите дори да не си изядеш всичко. да не даваме пример с най-древнат професия, макар че е по-близо до бакшишите :)
☠ ☠ ☠
Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that.
☠ ☠ ☠
Таксиджийския бизнес малко прилича на вече на картел а шофьорите са прецакани естествено! Ама либерастите ако е за цената на вода или ток го намират за пазарно и обосновано а ,че чичо бакшишо кибичи по 12 часа на ден за надница колкото на чистачка било защото не са го обучавали в НПО или как?
А след това пък, ако може, цената на колометър да стане три пъти първоначалната такса, ще е още по-добре. :-)
Регулацията трябва да е дотам, че да не им позволява да предлагат опасна за здравето и живота услуга. Останалото ще го свърши пазарът. Пример е залязването на една от най-големите някога компании в София.
"Аз живея в центъра и редовно ползвам къси курсове. Не съм имал проблем за от едният край на Дондуков при ЦУМ до театър София , а доста редовно ги ползвам. За съжаление се налага да звъня на 1280 и ония другите 1263 които общо взето са си най-мизерните, но нали вършат работа."
Ти си противоречи няколко пъти. Нямал си проблем ама се налагало да викаш от най мизерни те таксита. В предния пост пишеш, да я направят цената дебела ама да са хубави колите. Ами нали и сега ако си поръчаш за 10 лева курс ще ти дойде немизерно такси. Плати си 10те лева и си ходи наблизо. Нали така твърдиш че искаш? Да, ама не. Викаш си от най мизерните. После що били такива такситата. Ами просто е. Каквото иска клиента, това му се предлага. Евтино и мизерно.
Съгласен съм с таксиметровите компании за първоначалната такса да се вдигне три пъти, но при едно условие - сметката да се плаща на изминат километър, без да се товари с "престой" на светофар или задръстване. В края на краищата не съм си поръчвал да ме чака таксито там, докато седя в него.
"Alle bisherigen Bewegungen waren Bewegungen von Minoritäten oder im Interesse von Minoritäten. Die proletarische Bewegung ist die selbständige Bewegung der ungeheuren Mehrzahl im Interesse der ungeheuren Mehrzahl." -
Karl Marx, Friedrich Engels, Manifest der Kommunistischen Partei. MEW 4, S. 472
"Първоначалната такса е незаконна. Или по-точно казано - неправилно разбрана и неправилно регламентирана. За справка - стандарт БДС EN 50148, на който би трябвало да отговарят таксиметровите апарати И в България. Когато отидете в бакалията, не ви взимат такса 1 лв., за да ви сложат сиренето на везната, нали?"
Цените на такситата в Мюнхен : начална такса: € 3,70от 0 до 5 км: 1,90 €/км.от 5 до 10 км: 1,70 €/км.над 10 км: 1,60 €/км.изчакване: 28 €/часЯвно в исканията на такситата има резон , щом като и в Германия е подобно съотношението между първоначална такса и цена на километър.
До коментар [#37] от "Francis Franco Begbie": Опитва се да е умен! Смисълът на написаното е: За чий хикс, да идва от няколко км, за да те метне до бакалията и съответно кой му покрива разходите. Само че, когато диспечерът предлага курса винаги казва крайна дестинация, съответно приелият може бързо и лесно да си направи сметката, преди да приеме!!!
Такситата в България работят Бързо, Качествено, и Евтино! НО, ако искате Бързо - няма да е Качествено и Евтино! Ако искате Качествено - няма да е Бързо и Евтино! И съответно, ако искате да е Евтино, то няма да е Бързо и Качествено! Разбрахте ли сега!!!
Чл. 43. (1) При повреда на таксиметровия апарат по време на превоз водачът договаря с пътника стойността на изминатия път в зависимост от пробега и тарифата. (2) Изискванията на ал. 1 се прилагат само в случаите, когато повредата на таксиметровия апарат не позволява отчитане по него. (3) Водачът вписва в пътната книжка точното време на възникване на повредата и показанията на километропоказателя към момента на повредата. (4) След приключване на започнатия превоз водачът прекратява работа до отстраняване на повредата. Чл. 44. (1) (Предишен текст на чл. 44 - ДВ, бр. 67 от 2014 г.) Водачът може да откаже превоз, когато: 1. прецени, че е застрашена сигурността му; 2. пътникът е в явно нетрезво състояние или под въздействието на друго упойващо вещество; 3. пътникът е с облекло, багаж, животни, които биха могли да замърсят или повредят автомобила; 4. (нова - ДВ, бр. 103 от 2007 г.) пътникът откаже да постави обезопасителен колан. (2) (Нова – ДВ, бр. 67 от 2014 г.) Водачът на лек таксиметров автомобил няма право да откаже превоз на хора с увреждания, придружени от кучета водачи.
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
Аз предлагам : 1. Такса 1 лв за всяка покупка под 5 лв в магазина. първоначална такса. нали магазина е доставил стоката и я предлага на клиента. 2. Такса 5 лв на бензиностанциите. Какви са тия зареждания по 2 лв. Зареждай ако и скаш 50 ст. Плати си таксата и толкова.
Не , брат ми е . Защо питаш !? Те катаджиите така разпитват като те спрат за проверка на документите . Па и да бях таксист - пак е по-добре от червен русофилистичен трол !
Аз пък съм ЗА - начална такса 5 лева и първите 5 километра включени в тази такса. Оттам нататък си цъка вече тарифа. Нямам претенции към точната цифра - може да е 3 лв/3км, 4лв/4км и т.н.
И проблема с такситата е друг - големите играчи на пазара / няма да посочвам имена - всички ги знаем / го играят не на таксиметрови компании, а на лизингодатели - вземаш от тях кола на двойна цена и работиш "за тях" през свое си ЕТ.
Практически не ползвам този вид транспорт и не съм запознат с подробности, но има ли законова пречка да си повишат първоначалната такса на 2,50 примерно? Цените за км пробег са в голям диапазон, защо не си увеличат и първоначалната такса като им е зор и са преценили, че услугата ще се търси?
Човече , тук говорим за съотношението на първоначалната такса и цената на километър . В цял свят е близо едно към три , за да са изгодни и късите курсове , и като си поръчаш от Позитано 20 до Централна гара в петък вечер , за да си ходиш на село , да има кой да дойде да те вземе с щайгите с празни буркани. Даже и в "братска" русофилска Сърбия возят на 1.00 лв на километър и 2.80 първоначална !
По-добре да има минимална - 5лв примерно, но да започва да трупа отгоре чак след като си стигнал 5те лева. Доколкото разбирам "първоначалната" не включва изминаването на разстоянието за 2,40, а директно ти започва начисляването от 2,40 нагоре.
ЩЕ спрат ли да отказват къси курсове или пак ще се циганят като всигнат таксата ?
Наскоро едно бабе гледам куца едвам ходи искаше да иде до някаква институция да си вади документи ама таксиджията и отказа .... Когато мога ги бойкотирам гадовете
Добре щом като за кратък курс няма кой да ме вземе значи бакшиша като дойде да си купи в магазина цигари продавачката не трябва да си мърда задника и не трябва да го обслужва защити от една кутия цигари ще спечели малко. Стинки некви....
На мен ми се е случвало да откажат на жена ми и едно от децата с гипсиран крак превоз от стоянката пред Пирогов до центъра. После се намесих и горко съжаляваха.
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
То ако зависи от таксиметровите шофьори цената за километър ще се дигне 50 пъти. Аз да попитам защо няма свободен пазар за тези услуги в България и не позволиха на UBER да оперира ?
До коментар [#80] от "rdb41527334":На мен ми се е случвало да откажат на жена ми и едно от децата с гипсиран крак превоз от стоянката пред Пирогов до центъра.После се намесих и горко съжаляваха.
И като си се намесил - нещо промени ли се !? Пак се отказват къси курсове . Ако предположим че жена ти е пътувала до Света Неделя , при сегашните тарифи курса е към 2.50 . Ако сега се вдигне първоначалната - курса ще е към 4-5 лева и повечето шофьори ще се натискат да правят такива къси курсове . А при курсовете от Центъра до Младост увеличението ще бъде около 1.70 , което е нормално за да се догони инфлацията от 2012 година насам . Ама Ганьо Балкански не мисли с главата си - тя е за калпак , каскет и ушанка !
То ако зависи от таксиметровите шофьори цената за километър ще се дигне 50 пъти. Аз да попитам защо няма свободен пазар за тези услуги в България и не позволиха на UBER да оперира ?
Цените на такситата в Мюнхен : начална такса: € 3,70от 0 до 5 км: 1,90 €/км.от 5 до 10 км: 1,70 €/км.над 10 км: 1,60 €/км.изчакване: 28 €/часЯвно в исканията на такситата има резон , щом като и в Германия е подобно съотношението между първоначална такса и цена на километър.
Айде сега дай и заплатата, която се взима в Германия и така може и да откриеш друг резон! Ама ако щат и 100 лв да ги правят такситата - има градски транспорт, има Спарк, има и метро.Да - познавам хора, които само с такси пътуват до работа и обратно, а и мрънкат, че парите не им стигат - но всеки си прави сметка.
За 50-ти път го повтарям : Гледайте съотношението между първоначална такса и цена на километър , а не стойностите на тарифите и работната заплата ! Да си спокоен че можеш да си хванеш такси за 1-2 километра , а не да се стига до пазарлъци и караници . Ама то от народ дето всички са бивши кметове , настоящи кметове и бъдещи кметове на сянка , какво да очакваме !
Ами пич бих си ходил но не ти пожелавам да си с опериран крак и обездвижен и да трябва всеки ден да ходиш на процедира на 1км.. Не виждам никакво противоречие... Не искам коли на 20 години да ме возят на пари на които може и нова хубава кола... Само отбелязвам че при желание има и начин дори и на близко разстояние. Я кажи с кое си противореча?
То ако зависи от таксиметровите шофьори цената за километър ще се дигне 50 пъти. Аз да попитам защо няма свободен пазар за тези услуги в България и не позволиха на UBER да оперира ?
Никой не е забранил UBER защото това веднага ще падне в съда. Просто UBER-ските шофьори предлагайки таксиметрова услуга - тоест превоз на пътници срещу заплащане трябваше да покрият всички изисквания които има за такава услуга. А те явно не могат!
А пред болниците има още дори от фалшивите таксита. На скоро за курс който трябва да е 10-15 лева взеха 27. И то не с помпа просто имитира известна фирма и вози на 1.60 вместо на 0.90 Така че внимавайте и гледайте цената преди да се качите
Казваш че не си имал проблеми. Казваш, е ти се налага да звъниш на компании с най мизерните коли. Тези две твърдения не са противоречие, така ли? Казваш че си съгласен да плащаш 5 лв първоначална ткса ако услугата е по добра. В същото време си склонен да ползваш компании с мизерни (твои думи) коли защото "вършат работа" вместо да поръчаш (и платиш) по дълго разстояние с по добра компания. Пак ме питай с какво си противоречиш. Някой задава ли си въпроса какво правим ние, клиентите, за да имаме по добра услуга? Колко от вас плащат повече когато са доволни и колко от вас слизат от таксито преждевременно когато нещата не са добре? Защо?
Ти като поръчаш такси, нали не очакваш че магически има такси, което случайно кръжи около блока ти и веднага ще те вземе?
Обикновено таксиджиите чакат на стоянки и от там до адреса ти има известно разстояние, което ти не го знаеш (и калкулираш). Но затова пък има такса повикване.
То ако зависи от таксиметровите шофьори цената за километър ще се дигне 50 пъти. Аз да попитам защо няма свободен пазар за тези услуги в България и не позволиха на UBER да оперира ?
Защото не може да пратиш Цецо в Сан Франциско да каже на шефа на Юбер - Ш брато, идват избори, дай кинти. И не можеш да изкараш юберджиите на "спонтанен" протест" пред парламента.
Само за сведение (ако не си обърнал внимание) на колонките е написано, че по метрологичен стандарт точността им е заредени минимум 2 литра. Така че ако заредиш за 2 лева въобще не е сигурно колко литра ще получиш, а не можеш и да се оплачеш. @)----,--'--
Има сто и едно неща дето такси бранша трябва да оправи - преди да ламти за 3 лева първоначална такса. Като трябва да вземам такси изпадам във вътрешен ужас. - Не им се работи, откровено не им се работи, искат ако може курса да е от софииски до нови хан и обратно. Като трябва да вземам такси се почва едно мислене "кога да го викна - ми то зависи, ако съм от княжево до летището - таксито ще долети с хеликоптер за 3 минути, ако съм от лозенец до софийски - може да дойде кола след 2 минути, може да дойде и след 40 мин." - Цените са неадекватни - същата цена в най-тъпия час, в най-тъпия ден дето един клиент няма и същата цена за курс в 00:30 на 1-ви януари (поръчваш го 7 часа по-рано и идва таксито). - Отказването на курс трябва да се забрани със закон. Нали това им е на такситата - че уж са регулирани. Ами да ги регулират - свети ли зелено и влезе ли клиент - докато не го закараш на неговата дестинация - да няма мърдане. Какво е това "ама много късо, не става". Не е там да решава кое е късо и кое дълго, там е да кара от точка А до точка Б. Естествено да си имат възможност да сменят бутона на червено, ако искат да хапват семки, да говорят по телефона, да дремят или гледат мачове, все тая. Но свети ли зелено и влезе ли клиент - да бъда закаран.
Ама то за какви мързеливци иде реч, направо нямам думи да го опиша, дори от предложението им - свързано е с първоначална такса т.е. пари без да е свършена някаква работа. Защо не мислят към такса повикване или динамично ценообразуване? Всичките са с телефони, таблети и интернет - един голям червен циферблат с текущите цени за този час няма да струва повече от 30 лева да се върже.
На бакшишите искам само да кажа - работа трябва, и отношение към клиент. "Добър ден и лек ден" е достатъчно.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
venciч
Рейтинг: 1504 НеутралноМного правилно..
Боян Таксиров еврогея Се разхождаше по една алея. Бавно, плавно и с финес Въртеше гъз намазан с грес😆КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4477 НеутралноКакво общо има първоначалната такса с късия курс ? И защо не се наказват таксита, които отказват неправомерно курс на клиент.
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Darulio
Рейтинг: 1198 Неутрално#либерализирайтова
Никакви командно-административни ценообразувания, никакво ограничение за максимален брой таксита, никакви лицензи!
Единственото изискване трябва да бъде шофьорът да не е осъждан за тежко престъпление, да има книжка и колата да е минала ГТП. Дори и цветът е без значение.
Това е пътят, който трябва да поеме едно разумно, т.е. дясно правителство. Само че у нас управляват комунисти и деца на комунисти, т.е. популисти вече десетилетия.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4477 НеутралноДо коментар [#3] от "Darulio":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!И при такситата има монопол и картел.
himler
Рейтинг: 677 НеутралноВдигат цените, а после сбунтуват срещу компании като юбер! Какво излиза 2.40 първоначална такса Като направят 1 км - 1 лев ще стане 3 лева
penetrating
Рейтинг: 8652 НеутралноТрябва да се намери равновесното положение. Едва ли 3 пъти е търсеното
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbertpatience
Рейтинг: 239 Неутралнотея хора и без това не искат да вземат къс превоз, да не говорим, че цяла колонка от бизнес парка не пожела да ме закара до летището.
а отношението им по някой път е толкова пренебрежително колкото и да съм любезен, че благодаря на ...... ги ползвам има няма 1 път в годината.
повече градски транспорт когато е удобно и най вече още коли на Спарк.
Капабланка
Рейтинг: 361 НеутралноЩо направо не я закръглите на 10 лв и това е?!Всяка година бакшишите са недоволни и все искат нещо.Изгониха Юбер, за да лапат те в мръсните им, стари и смърдящи таралясници, шофирани от омазани, тъпи, нагли и долни водачи.
За малкото ми возене с таксита в София, само един-единствен път попаднах на наистина способен водач, който знаеше как да стигне до там, без да ме пита, без чалга и миришеща на никотин кола.Всички останали нямаха и елементарна представа от улици в даден квартал - еднопосочна, затворена, в ремонт.Да не споменавам пък как шофират - това, че не ползват мигач и не слагат колан е най-малкото!
По-добре с градския транспорт, дори и да няма метро там, където трябва да ида!
blondofil
Рейтинг: 2593 Неутрално,А аз предлагам Убер да ни освободи от таксиметровата мафия
olimpipanov
Рейтинг: 850 НеутралноА за отксз на курс, защото ми се е случвало пред болница какво да се прави...
Добре, ама пуснете юбер и сподлеено пътуване и се конкурирайте на свободния пазар.
4ort
Рейтинг: 965 Весело"........тъй като повече от 8 години "доходите на таксиметровите шофьори са стационарни""
Имам време да питам всеки идиот..................
Като не им изнасят доходите на таксиметровите шофьори, болшинството от които са от квартал Христо Ботев, да станат инванзивни хирурзи! Там доходите са други.
Darulio
Рейтинг: 1198 ВеселоДо коментар [#11] от "4ort":
Или #learntocode
sw51
Рейтинг: 255 Неутралнода, наистина след като началната такса трябва да е 3 пъти цената на километър, таксата "отказ" при включена зелена светлина, да е налагана веднага от ДАЙ в размер поне 20лв.
sashobal
Рейтинг: 684 НеутралноА ще калкулират ли цената на пробег да е на метан,а не както сега на бензин?
Никога повече комунисти и отрочетата им във властта!!!дерибеев
Рейтинг: 2841 НеутралноАми ползването на такси не е право, нали така твърдяха тук характерно дясно зелените по повод вдигане данъци на стари коли и забрани
всеки коментар може и ще бъде използван срещу васFifa
Рейтинг: 465 НеутралноТаксиджиите да почнат да се отнасят добре към клиентите.
Не отлагай нищо за утре, ако можеш да го отложиш за вдругиден.Марк ТвенАз съм ОК да си плащам по-високата цена, но дали ще получим по-добра услуга? Или отново ще се качваме на мръсни коли, на които таблото е като коледна елха, ще ни бъде обяснено, че "скапаха я тая държава" и "тука е така", съответно касовият апарат и ПОС-терминалът няма да работят точно днес .
Сутринта по бТВ в репортажа говориха за сравнения с други Европейски държави. Да, таксиметровата услуга в другите държави е доста по-скъпа, но и самата услуга е на съвсем друго ниво...
Тиква загубена
Рейтинг: 0 НеутралноЕгати наглите типове!
Приживе на всички в устата ви срах, серете и вие на гроба ми без страх, че мъртвец от гроба не може да се вдигне, серящия гъз с хуй да достигне!selqnin
Рейтинг: 1907 НеутралноБакшишите все едно не живеят в същата държава и не знаят какво е нивото на доходите и на покупателната способност...!
Или те да си получат исканото, пък "клиентите" да го ду...!!!
мики маус
Рейтинг: 2926 Неутрално“Друго от предложенията до министъра на транспорта е да може таксита да се движат в бус ленти, но само когато превозват клиент. “
Доста нахално предложение от страна на неучтивите и некъпани шофьори.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Slick
Рейтинг: 458 НеутралноЕто моите предложения за таксита: нови, чисти коли, в които не се пуши, слуша се музика (или не) по желание на клиента, не се говори с клиента за Мара съседката, 'която ми къса нервите, бате", неотказване на курс от клиент, без значение от 3те лева стойност, непревишаване на скоростта и абсолютна липса на агресия и простащина.
Как е това за начало?
После се мерете с европейските услуги. Ако лобистите ви не се беха преборили срещу Юбер, щяхте да сте безработни всички
John C
Рейтинг: 289 НеутралноИма и то много. За 1 км курс, ако трябва да те вземе от 3 км разстояние
примерно какво ще вземе. И Юбер имат минимална ставка за курс,
която при нас мисля е поне $5, дори и на 100 метра да те закара.
При вас трябва да е поне 5 лева.
Ганьовци. Liberalism Is a Mental Disorder!
Северозападнал
Рейтинг: 949 НеутралноПредложението е повече от разумно. В момента първоначалната такса в София е 0,70 лв. Предлагат да стане 2,40 лв. т.е с 1,70 лв повече. Е толкова ли ви е скъпо, господа "софиянци "? В момента от центъра на София е почти изключено да си поръчаш такси за центъра. Такситата масово игнорират такива къси курсове. Мои възрастни познати живеещи в центъра на няколко пъти си изпускат автобуси за провинцията или влакове. Почти невъзможно е да си поръчаш по телефона подобен къс курс.
Иво Желев
Рейтинг: 8 ЛюбопитноА кога ще има Uber?
Bedtime for Democracy
Рейтинг: 711 НеутралноНека ако искат и 5 лв да я направят - няма лошо. но искам всички коли да са коли а не сапунерки - Тойота Авенсис, Е класа или подобни от същият клас.
Pure Chewing SatisfactionBedtime for Democracy
Рейтинг: 711 НеутралноАз живея в центъра и редовно ползвам къси курсове. Не съм имал проблем за от едният край на Дондуков при ЦУМ до театър София , а доста редовно ги ползвам. За съжаление се налага да звъня на 1280 и ония другите 1263 които общо взето са си най-мизерните, но нали вършат работа. Pure Chewing Satisfaction
Вели
Рейтинг: 1063 НеутралноДа а а а… всичко се покачва- заплати, цени ….
MyTwoCents
Рейтинг: 721 НеутралноСъщото важи и за обратното. Проблемът е соц-манталитета ни да питаме преди да се качим. Аз винаги се качвам, таксито тръгва и тогава му казвам за къде съм. В крайна сметка съм клиент, който си плаща по ценоразпис определен от таксито. За къс маршрут оставям бакшиш, което си е все едно по-висока начална такса.
Даже си мисля, че по-добрия вариант е за минимална такса, а не начална. Например 5 лв. и когато брояча ги достигне (според тарифата), да почне да начислява допълнително. @)----,--'--
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Инспектор Стрезов
Рейтинг: 560 НеутралноДо коментар [#23] от "Северозападнал":
"Я з москалями не балакаю!"Проблемът е, че бакшишите са изопачили изцяло смисълът на първоначалната такса. В момента искат да платиш за нещо което не си ползвал. По цял свят първоначалната такса е сумата под която не може да слезеш от таксито. Започваш от нула, но ако речеш да слезеш веднага, няма да платиш няколкото цента/стотинки, които си навъртял а началната такса. Тук нашите просто искат да прилапат повече пари за нищо. А ако ги накарат да прилагат световната пракитка за тази такса, почват да вият.
bludniq_sin
Рейтинг: 1542 НеутралноДо коментар [#2] от "КМЕТ В СЯНКА":
Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.htmlКой да ги накаже и къде е разписано, че са длъжни да вземат даден клиент за даден курс? Не ме разбирай погрешно - за мен голяма част от таксиджиите (в софия конкретно) са пълни утайки. Казвам го като човек, който ежедневно ползва услугата. Така или иначе обаче, не знам за нормативен акт, който да задължава таксиметров шофьор да приеме всеки клиент за всяка дестинация.
Отделно - като разрешат дейността на компании като убер и други типове споделено пътуване да си надуват таксите колкото искат.
block
Рейтинг: 1016 НеутралноАз никога не поръчвам къс курс. Измислям си някакъв по далечен адрес и хоп! Я спри тука... и така. Щом така искат да си играем...
Big Muzzy
Рейтинг: 1154 НеутралноСкоро автономните автомобили ще понижат цената и на късия и на дългия курс, чрез отпадане на перото заплата и бакшиш.
Инспектор Стрезов
Рейтинг: 560 НеутралноДо коментар [#22] от "dream_er":
"Я з москалями не балакаю!"Да но при вас таксиметърът почва да отброява от нула, а при нас бакшишите почват с началната такса. Т.е. повишаването й е обиране на потребителя за неизвършена услуга.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Кум Лисан
Рейтинг: 583 НеутралноАз предлагам да могат да карат без колан в насрещното на магистрала на дълги светлини, те да определят на къде да карат, а не клиента, да бият клиентите и да имат право да им взимат парите...
Дневник, оправете проблема с кукитата в сайта, защото постоянно съм разлогнат. Този проблем е от години и никой не му обръча внимание. Ако съм разлогнат и се рефрешна съм логнат и обратно.Francis Franco Begbie
Рейтинг: 8 Неутрално"За 1 км курс, ако трябва да те вземе от 3 км разстояние
примерно какво ще вземе. "
Някой дали разбира какво иска да каже авторът на това изречение?
Моето име
Рейтинг: 3202 НеутралноДо коментар [#23] от "Северозападнал":
☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠Аз съм ок цените да нарастват. В момента въобще не се замислям дали да си хвана някое такси, но е и страхотна мизерия... Като се появи някоя нова фирма отначало с нови коли но след две-три години мизерията ги обхваща. И другият проблем с помпаджиите не изчезва, защото никой реално не се и бори с това.
Tademan
Рейтинг: 808 НеутралноДо коментар [#8] от "Капабланка":
Коланът не е задължителен за таксиметровия шофьор!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
topal
Рейтинг: 289 НеутралноПървоначалната такса е незаконна. Или по-точно казано - неправилно разбрана и неправилно регламентирана. За справка - стандарт БДС EN 50148, на който би трябвало да отговарят таксиметровите апарати И в България.
Когато отидете в бакалията, не ви взимат такса 1 лв., за да ви сложат сиренето на везната, нали?
ГЕРБидж
Рейтинг: 8 НеутралноИнтересно защо бакшишите питат някакъв си министър а не нас - клиентите ? Ние сега трябва да изпратим ултимативно писмо на тоя министър ли е какъв е, че ако си позволи да приеме бакшишките искания в ущърб на всички нас, ще трябва моментално да си подаде оставката и да се извинява публично и смирено, че е направил грандиозна глупост за която е готов да си поеме последствията. Също трябва да изпратим и искания към въпросния министър:
1. Никакви пари на ръка в такситата - всички с ПОС терминали;
2. Ежемесечни проверки на таксиметровите автомобили и на шофьорите им за пригодност (ако трябва всеки месец да минават на преглед) - както на машината така и на шофьора
3. Всяко такси с оценка от клиентите, която лесно да може да се провери в интернет преди човек да се качи в колата
vassilun
Рейтинг: 5152 ВеселоДо коментар [#11] от "4ort":
+++! Това с "инвазивните хирурзи" ми оправи деня! Смея се със сълзи! 🤣😂
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Роси
Рейтинг: 7430 НеутралноТе и без това достатъчно лъжат. За едно и също разстояние, никога не са ми поискали еднаква сума.
Симо
Рейтинг: 1045 НеутралноМоже, ако в тази такса са включени първите три километра. Не мисля, че има нужда от от повишаване на минималните цени след като масово такситата возят на тях.
geordgeo
Рейтинг: 1121 ЛюбопитноДо коментар [#42] от "ГЕРБидж":
Абсолютно ви подкрепям!
А на такси се качвам 2 пъти годишно, от зор, щото си е гнусна работа да се возиш в котор и да плащаш като за лукс. Ползвам си колелото и ГТ, нямам никакви проблеми...
ambros
Рейтинг: 507 ВеселоА след това пък, ако може, цената на колометър да стане три пъти първоначалната такса, ще е още по-добре. :-)
mihail_p
Рейтинг: 1715 НеутралноДо коментар [#8] от "Капабланка":
https://youtu.be/uqAM3Y-tEC8 https://youtu.be/rXi3kBXMWo8 https://youtu.be/9po73BlvBnkспирането на Юбер го направи бойко борисов,
за да вземе гласовете на таксиджиите, иначе
грам не му пука за качество на услуга или подобни.
Dankol
Рейтинг: 451 НеутралноЦените на такситата в Мюнхен :
начална такса: € 3,70
от 0 до 5 км: 1,90 €/км.
от 5 до 10 км: 1,70 €/км.
над 10 км: 1,60 €/км.
изчакване: 28 €/час
Явно в исканията на такситата има резон , щом като и в Германия е подобно съотношението между първоначална такса и цена на километър.
ksarax
Рейтинг: 292 НеутралноИскат 3 пъти за да се споразумеят на 2 пъти
potrebitelll
Рейтинг: 990 НеутралноМчи да, вместо да се чудят хората, направо дайте да я дадем 10лв. Така изобщо няма да се чудят, а ще знаят, че да си поръчат малоумник, който да им говори глупости по целия курс, при това с няколко обиколки на околовръстното,, няма да им е никак изгодно.
не мога да коментирам, без да обиждамDankol
Рейтинг: 451 НеутралноИначе прави впечатление , че когато има тема за такситата в Дневник , то всеки втори коментар започва с : "Аз не ползвам услугите на такситата , или ги ползвам най-много два пъти годишно , ама много добре знам какво трябва да се направи при тях... " Изобщо във всеки един голям разбирач във форума дреме по един малък таксиметров шофьор ! Все едно аз да давам акъл как да работят мникюристките .
Хриси
Рейтинг: 1467 ЛюбопитноА дали е възможно да не сравняваме такситата в Мюнхен и такситата в София? Some say the end is near, Some say we'll see Armageddon soon, I certainly hope we will, I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.
Моето име
Рейтинг: 3202 НеутралноДо коментар [#41] от "topal":
☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠еми нещата не са аналогични, ако отидеш на ресторант ще ти вземат парите дори да не си изядеш всичко. да не даваме пример с най-древнат професия, макар че е по-близо до бакшишите :)
Моето име
Рейтинг: 3202 НеутралноДо коментар [#53] от "Dankol":
☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠А ти сигруно си бакшиш-помпаджия. Само казвам за илюстрация как звучи коментарът ти :)
Моето име
Рейтинг: 3202 Неутралнонекой да подари на "reply" нова клавиатура, че шифт-а му е блокирал
☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 3165 ЛюбопитноТаксиджийския бизнес малко прилича на вече на картел а шофьорите са прецакани естествено! Ама либерастите ако е за цената на вода или ток го намират за пазарно и обосновано а ,че чичо бакшишо кибичи по 12 часа на ден за надница колкото на чистачка било защото не са го обучавали в НПО или как?
Libertarianism is just anarchy for rich people
John C
Рейтинг: 289 Неутрално[quote#28:"MyTwoCents"][/quote]
Liberalism Is a Mental Disorder!Хаха, аз съм написал същото и ганьовците ми лепнали минусите.:)))
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4477 НеутралноДо коментар [#53] от "Dankol":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Ти таксист ли си ?
бабачко
Рейтинг: 474 НеутралноРегулацията трябва да е дотам, че да не им позволява да предлагат опасна за здравето и живота услуга. Останалото ще го свърши пазарът. Пример е залязването на една от най-големите някога компании в София.
искаш нов монитор? изтрий тук: ##############George Svinarov
Рейтинг: 346 НеутралноДо коментар [#26] от "serpico":
"Аз живея в центъра и редовно ползвам къси курсове. Не съм имал проблем за от едният край на Дондуков при ЦУМ до театър София , а доста редовно ги ползвам. За съжаление се налага да звъня на 1280 и ония другите 1263 които общо взето са си най-мизерните, но нали вършат работа."
Ти си противоречи няколко пъти. Нямал си проблем ама се налагало да викаш от най мизерни те таксита. В предния пост пишеш, да я направят цената дебела ама да са хубави колите. Ами нали и сега ако си поръчаш за 10 лева курс ще ти дойде немизерно такси. Плати си 10те лева и си ходи наблизо. Нали така твърдиш че искаш? Да, ама не. Викаш си от най мизерните. После що били такива такситата. Ами просто е. Каквото иска клиента, това му се предлага. Евтино и мизерно.
Gustav
Рейтинг: 1869 НеутралноСъгласен съм с таксиметровите компании за първоначалната такса да се вдигне три пъти, но при едно условие - сметката да се плаща на изминат километър, без да се товари с "престой" на светофар или задръстване. В края на краищата не съм си поръчвал да ме чака таксито там, докато седя в него.
"Alle bisherigen Bewegungen waren Bewegungen von Minoritäten oder im Interesse von Minoritäten. Die proletarische Bewegung ist die selbständige Bewegung der ungeheuren Mehrzahl im Interesse der ungeheuren Mehrzahl." - Karl Marx, Friedrich Engels, Manifest der Kommunistischen Partei. MEW 4, S. 472George Svinarov
Рейтинг: 346 НеутралноДо коментар [#41] от "topal":
"Първоначалната такса е незаконна. Или по-точно казано - неправилно разбрана и неправилно регламентирана. За справка - стандарт БДС EN 50148, на който би трябвало да отговарят таксиметровите апарати И в България.
Когато отидете в бакалията, не ви взимат такса 1 лв., за да ви сложат сиренето на везната, нали?"
В цял свят има такава такса, ганьо обаче не ще.
DiegoGodin
Рейтинг: 8 НеутралноИзвинете, в Мюнхен автомобилите от каква марка и клас са? Сигурен съм, че съм се возил, но ми излезе от главата в момента...
George Svinarov
Рейтинг: 346 НеутралноДо коментар [#30] от "Инспектор Стрезов":
"По цял свят първоначалната такса е сумата под която не може да слезеш от таксито."
Не е вярно.
fio41315648
Рейтинг: 289 ВеселоДо коментар [#37] от "Francis Franco Begbie":
Опитва се да е умен! Смисълът на написаното е: За чий хикс, да идва от няколко км, за да те метне до бакалията и съответно кой му покрива разходите.
Само че, когато диспечерът предлага курса винаги казва крайна дестинация, съответно приелият може бързо и лесно да си направи сметката, преди да приеме!!!
gooodnight
Рейтинг: 313 НеутралноТакситата в България работят Бързо, Качествено, и Евтино! НО, ако искате Бързо - няма да е Качествено и Евтино! Ако искате Качествено - няма да е Бързо и Евтино! И съответно, ако искате да е Евтино, то няма да е Бързо и Качествено! Разбрахте ли сега!!!
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4477 НеутралноДо коментар [#31] от "bludniq_sin":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Чл. 43. (1) При повреда на таксиметровия апарат по време на превоз водачът договаря с пътника стойността на изминатия път в зависимост от пробега и тарифата. (2) Изискванията на ал. 1 се прилагат само в случаите, когато повредата на таксиметровия апарат не позволява отчитане по него. (3) Водачът вписва в пътната книжка точното време на възникване на повредата и показанията на километропоказателя към момента на повредата. (4) След приключване на започнатия превоз водачът прекратява работа до отстраняване на повредата.
Чл. 44. (1) (Предишен текст на чл. 44 - ДВ, бр. 67 от 2014 г.) Водачът може да откаже превоз, когато:
1. прецени, че е застрашена сигурността му;
2. пътникът е в явно нетрезво състояние или под въздействието на друго упойващо вещество;
3. пътникът е с облекло, багаж, животни, които биха могли да замърсят или повредят автомобила;
4. (нова - ДВ, бр. 103 от 2007 г.) пътникът откаже да постави обезопасителен колан. (2) (Нова – ДВ, бр. 67 от 2014 г.) Водачът на лек таксиметров автомобил няма право да откаже превоз на хора с увреждания, придружени от кучета водачи.
djb95
Рейтинг: 421 НеутралноАз предлагам :
1. Такса 1 лв за всяка покупка под 5 лв в магазина. първоначална такса. нали магазина е доставил стоката и я предлага на клиента.
2. Такса 5 лв на бензиностанциите. Какви са тия зареждания по 2 лв. Зареждай ако и скаш 50 ст. Плати си таксата и толкова.
Dankol
Рейтинг: 451 НеутралноДо коментар [#60] от "КМЕТ В СЯНКА":
Не , брат ми е . Защо питаш !? Те катаджиите така разпитват като те спрат за проверка на документите . Па и да бях таксист - пак е по-добре от червен русофилистичен трол !
iavorski
Рейтинг: 251 НеутралноАз пък съм ЗА - начална такса 5 лева и първите 5 километра включени в тази такса. Оттам нататък си цъка вече тарифа. Нямам претенции към точната цифра - може да е 3 лв/3км, 4лв/4км и т.н.
И проблема с такситата е друг - големите играчи на пазара / няма да посочвам имена - всички ги знаем / го играят не на таксиметрови компании, а на лизингодатели - вземаш от тях кола на двойна цена и работиш "за тях" през свое си ЕТ.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4477 НеутралноДо коментар [#71] от "Dankol":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Тогава и ти нищо не разбираш а коментираш. Не може да откаже кратък курс.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4477 НеутралноДо коментар [#72] от "iavorski":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!И доставят радиоуслугата и адресите. Радиото е срещу добра такса.
06210311
Рейтинг: 289 НеутралноПрактически не ползвам този вид транспорт и не съм запознат с подробности, но има ли законова пречка да си повишат първоначалната такса на 2,50 примерно? Цените за км пробег са в голям диапазон, защо не си увеличат и първоначалната такса като им е зор и са преценили, че услугата ще се търси?
Dankol
Рейтинг: 451 НеутралноДо коментар [#73] от "КМЕТ В СЯНКА":
Човече , тук говорим за съотношението на първоначалната такса и цената на километър . В цял свят е близо едно към три , за да са изгодни и късите курсове , и като си поръчаш от Позитано 20 до Централна гара в петък вечер , за да си ходиш на село , да има кой да дойде да те вземе с щайгите с празни буркани. Даже и в "братска" русофилска Сърбия возят на 1.00 лв на километър и 2.80 първоначална !
kapitan_laino
Рейтинг: 589 НеутралноПо-добре да има минимална - 5лв примерно, но да започва да трупа отгоре чак след като си стигнал 5те лева. Доколкото разбирам "първоначалната" не включва изминаването на разстоянието за 2,40, а директно ти започва начисляването от 2,40 нагоре.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4477 НеутралноДо коментар [#76] от "Dankol":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Много е просто - хем картел и монопол хем НЕпазарни условия НЕ СТАВА !!!
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4477 НеутралноДо коментар [#76] от "Dankol":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Я ни обясни защо кратките курсове не са изгодни. Ама с аргументи а не с тъпи опорки и голи твърдения.
rdb41527334
Рейтинг: 289 НеутралноЩЕ спрат ли да отказват къси курсове или пак ще се циганят като всигнат таксата ?
Наскоро едно бабе гледам куца едвам ходи искаше да иде до някаква институция да си вади документи ама таксиджията и отказа .... Когато мога ги бойкотирам гадовете
rdb41527334
Рейтинг: 289 НеутралноДо коментар [#76] от "Dankol":
Добре щом като за кратък курс няма кой да ме вземе значи бакшиша като дойде да си купи в магазина цигари продавачката не трябва да си мърда задника и не трябва да го обслужва защити от една кутия цигари ще спечели малко. Стинки некви....
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4477 НеутралноДо коментар [#80] от "rdb41527334":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!На мен ми се е случвало да откажат на жена ми и едно от децата с гипсиран крак превоз от стоянката пред Пирогов до центъра.
После се намесих и горко съжаляваха.
Александър
Рейтинг: 55 ЛюбопитноТо ако зависи от таксиметровите шофьори цената за километър ще се дигне 50 пъти.
Аз да попитам защо няма свободен пазар за тези услуги в България и не позволиха на UBER да оперира ?
Dankol
Рейтинг: 451 НеутралноИ като си се намесил - нещо промени ли се !? Пак се отказват къси курсове . Ако предположим че жена ти е пътувала до Света Неделя , при сегашните тарифи курса е към 2.50 . Ако сега се вдигне първоначалната - курса ще е към 4-5 лева и повечето шофьори ще се натискат да правят такива къси курсове . А при курсовете от Центъра до Младост увеличението ще бъде около 1.70 , което е нормално за да се догони инфлацията от 2012 година насам . Ама Ганьо Балкански не мисли с главата си - тя е за калпак , каскет и ушанка !
Dankol
Рейтинг: 451 НеутралноИмаш свободен пазар за услугата - покриваш изискванията и си работиш като такси . Кой те е спрял !? Квоти има в Ню Йорк и Гърция .
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4477 НеутралноДо коментар [#84] от "Dankol":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!За тях се промени много . А аз си качих моите в колата и си ги закарах.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4477 НеутралноДо коментар [#84] от "Dankol":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Понеже си доста бос по темата и продължаваш с опорките - какво предлагате срещу тази такса на клиента ?
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4477 НеутралноДо коментар [#85] от "Dankol":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Много "улно". Прати го брат ти там.
Капабланка
Рейтинг: 361 НеутралноАйде сега дай и заплатата, която се взима в Германия и така може и да откриеш друг резон!
Ама ако щат и 100 лв да ги правят такситата - има градски транспорт, има Спарк, има и метро.Да - познавам хора, които само с такси пътуват до работа и обратно, а и мрънкат, че парите не им стигат - но всеки си прави сметка.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4477 НеутралноДо коментар [#89] от "Капабланка":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Има много фирми, които плащат такситата на служителите си но го крият по данъчни съображения.
Dankol
Рейтинг: 451 НеутралноДо коментар [#89] от "Капабланка":
За 50-ти път го повтарям : Гледайте съотношението между първоначална такса и цена на километър , а не стойностите на тарифите и работната заплата ! Да си спокоен че можеш да си хванеш такси за 1-2 километра , а не да се стига до пазарлъци и караници . Ама то от народ дето всички са бивши кметове , настоящи кметове и бъдещи кметове на сянка , какво да очакваме !
Bedtime for Democracy
Рейтинг: 711 НеутралноДо коментар [#62] от "George Svinarov":
Pure Chewing SatisfactionАми пич бих си ходил но не ти пожелавам да си с опериран крак и обездвижен и да трябва всеки ден да ходиш на процедира на 1км.. Не виждам никакво противоречие... Не искам коли на 20 години да ме возят на пари на които може и нова хубава кола... Само отбелязвам че при желание има и начин дори и на близко разстояние. Я кажи с кое си противореча?
iavorski
Рейтинг: 251 НеутралноНикой не е забранил UBER защото това веднага ще падне в съда. Просто UBER-ските шофьори предлагайки таксиметрова услуга - тоест превоз на пътници срещу заплащане трябваше да покрият всички изисквания които има за такава услуга. А те явно не могат!
rdb41527334
Рейтинг: 289 НеутралноДо коментар [#82] от "КМЕТ В СЯНКА":
А пред болниците има още дори от фалшивите таксита. На скоро за курс който трябва да е 10-15 лева взеха 27. И то не с помпа просто имитира известна фирма и вози на 1.60 вместо на 0.90 Така че внимавайте и гледайте цената преди да се качите
George Svinarov
Рейтинг: 346 НеутралноДо коментар [#92] от "serpico":
Казваш че не си имал проблеми. Казваш, е ти се налага да звъниш на компании с най мизерните коли. Тези две твърдения не са противоречие, така ли?
Казваш че си съгласен да плащаш 5 лв първоначална ткса ако услугата е по добра. В същото време си склонен да ползваш компании с мизерни (твои думи) коли защото "вършат работа" вместо да поръчаш (и платиш) по дълго разстояние с по добра компания.
Пак ме питай с какво си противоречиш.
Някой задава ли си въпроса какво правим ние, клиентите, за да имаме по добра услуга? Колко от вас плащат повече когато са доволни и колко от вас слизат от таксито преждевременно когато нещата не са добре? Защо?
George Svinarov
Рейтинг: 346 НеутралноДо коментар [#89] от "Капабланка":
"Айде сега дай и заплатата, която се взима в Германия и така може и да откриеш друг резон!"
Човека ти говори за съотношението цена на км/порвоначална такса. Не за нивото на цените като цяло. Какво общо има тук заплатата?
buggie
Рейтинг: 495 НеутралноТи като поръчаш такси, нали не очакваш че магически има такси, което случайно кръжи около блока ти и веднага ще те вземе?
Обикновено таксиджиите чакат на стоянки и от там до адреса ти има известно разстояние, което ти не го знаеш (и калкулираш). Но затова пък има такса повикване.
blondofil
Рейтинг: 2593 НеутралноЗащото не може да пратиш Цецо в Сан Франциско да каже на шефа на Юбер
- Ш брато, идват избори, дай кинти.
И не можеш да изкараш юберджиите на "спонтанен" протест" пред парламента.
MyTwoCents
Рейтинг: 721 НеутралноСамо за сведение (ако не си обърнал внимание) на колонките е написано, че по метрологичен стандарт точността им е заредени минимум 2 литра. Така че ако заредиш за 2 лева въобще не е сигурно колко литра ще получиш, а не можеш и да се оплачеш.
@)----,--'--
realismisthename
Рейтинг: 496 НеутралноИма сто и едно неща дето такси бранша трябва да оправи - преди да ламти за 3 лева първоначална такса. Като трябва да вземам такси изпадам във вътрешен ужас.
- Не им се работи, откровено не им се работи, искат ако може курса да е от софииски до нови хан и обратно.
Като трябва да вземам такси се почва едно мислене "кога да го викна - ми то зависи, ако съм от княжево до летището - таксито ще долети с хеликоптер за 3 минути, ако съм от лозенец до софийски - може да дойде кола след 2 минути, може да дойде и след 40 мин."
- Цените са неадекватни - същата цена в най-тъпия час, в най-тъпия ден дето един клиент няма и същата цена за курс в 00:30 на 1-ви януари (поръчваш го 7 часа по-рано и идва таксито).
- Отказването на курс трябва да се забрани със закон. Нали това им е на такситата - че уж са регулирани. Ами да ги регулират - свети ли зелено и влезе ли клиент - докато не го закараш на неговата дестинация - да няма мърдане. Какво е това "ама много късо, не става". Не е там да решава кое е късо и кое дълго, там е да кара от точка А до точка Б.
Естествено да си имат възможност да сменят бутона на червено, ако искат да хапват семки, да говорят по телефона, да дремят или гледат мачове, все тая. Но свети ли зелено и влезе ли клиент - да бъда закаран.
Ама то за какви мързеливци иде реч, направо нямам думи да го опиша, дори от предложението им - свързано е с първоначална такса т.е. пари без да е свършена някаква работа. Защо не мислят към такса повикване или динамично ценообразуване? Всичките са с телефони, таблети и интернет - един голям червен циферблат с текущите цени за този час няма да струва повече от 30 лева да се върже.
На бакшишите искам само да кажа - работа трябва, и отношение към клиент. "Добър ден и лек ден" е достатъчно.