Бивш шеф на Димов: Ако в парламента са останали нормални хора, Ревизоро няма да мине

Евдокия Манева

© Надежда Чипева

Евдокия Манева



Бившият министър на околната среда Евдокия Манева, чийто заместник в кабинета "Костов" беше задържаният за постоянно в ареста сегашен министър в оставка Нено Димов, смята, че предложеният за поста му Емил Димитров - Ревизоро е напълно неподходящ. Самият Димов пък като министър бил "със завързани ръце" без подкрепата на ГЕРБ и вероятно се е поддал на "някои политически искания" без да допусне, че ще бъде пожертван.


Димов беше задържан и обвинен в безстопанственост заради водната криза в Перник, а издигналата го за поста ВМРО предложи на негово място депутата си Емил Димитров - Ревизоро. Очаква се утре в Народното събрание Димитров да бъде избран за министър.


Как беше задържан Димов, четете тук.
Кой е Ревизоро, четете тук
Реакциите на политическите сили четете тук.
Какво трябва да свърши новият министър, четете тук.




"Не можеш да назначаваш министър, за да е ревизор - да ревизира нещо, след като сферата на дейност на Министерството на околната среда и водите е изключително многостранна и сложна и там е необходим човек, който познава системата", каза пред БНР Евдокия Манева - министър на околната среда в правителството на Иван Костов, когато арестуваният и подал оставка сегашен министър Нено Димов, беше неин заместник.


Тя коментира предложението на "Обединените патриоти" и в частност на ВМРО депутатът Емил Димитров - Ревизоро да поеме министерския пост. Очаква се утре Народното събрание да избере Димитров за министър.


"Освен липсата на всякакви професионални предпоставки този човек да бъде в това сложно министерство, този човек има спорен авторитет от морална гледна точка. Всяко правителство трябва да се предпазва от такива хора", каза тя.


Според нея задачата, която се възлага на Димитров, е абсурдна. "Все се надявам, че в Народното събрание са останали нормални хора и тази кандидатура няма да мине", заяви тя.


"Много съм изненадана, направо стъписана. Помислих си, че това е някакъв ход да се закрие Министерството на околната среда и водите. След това погледнах с оптимизъм на това предложение и си казах, че Емил Димитров е човек с много широк спектър на подготовка - от хореография до лобизъм за видни олигарси. Може и това е нестандартното решение в състояние на криза", коментира иронично Манева.


"Няма тайни в областта на състоянието на водите, ако има тайна - тя е че липсват хора които да управляват адекватно, с визия и да изпълнят това, което отдавна е написано. Но не виждам да има желание за това", добави тя.


Според Манева грешката на Нено Димов е в това, че се е захванал да изпълнява много сериозна задача, без да е подкрепен от ГЕРБ и действал "със завързани ръце". "Нено Димов познава системата. Той не е бил калинка", каза Манева за бившия си заместник. По думите ѝ той познава много добре системата, но не е можел да предприеме много действия, които би искал да предприеме.


По думите й, когато е подписвал документите, за които сега е обвинен, Димов се е съобразил с някои политически искания без да допуска, че това ще доведе до отрязването на неговата глава. "Вие представяте ли си преди изборите някой да разреши на "Стомана Перник" да не се подава вода, това е абсурдно", каза Манева и припомни, че след като се разбра, че в ТЕЦ "Република" в Перник се изгарят незаконно отпадъци и последва спиране на парното в болниците и детските градини, общината е започнала да лобира горенето на отпадъци да се възобнови и това е станало.


Според Манева основният виновник за кризата в Перник е Министерството на регионалното развитие, което провежда държавната политика по водоснабдяване и канализация.


Евдокия Манева беше зам.-министър на околната среда в първото правителство "Борисов".


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (44)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7715 Неутрално

    Правителство на калинките

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  2. 2 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7715 Неутрално

    Няма как институция с 7-8% рейтинг да разчита на нормални хора

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  3. 3 Профил на Петя
    Петя
    Рейтинг: 2761 Неутрално

    За човек, който тараши балансите, министър по екологията не става.
    Най-добре е да смени Менда.

  4. 4 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5016 Весело

    Напишете и какво беше казала за Тома Белев?!

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, вследстие на което, на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  5. 5 Профил на ralita68
    ralita68
    Рейтинг: 721 Неутрално

    Доверявам се и знам, че Манева е права.

  6. 6 Профил на vxx57592865
    vxx57592865
    Рейтинг: 541 Неутрално

    Само в ДПС и БСП има нормални хора и те няма да гласуват за Язовиро.
    Най-после Евдокия Манева(основател на ДСБ) видя в кои партии са нормалните хора.

  7. 7 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3582 Неутрално

    Е това вече е заглавие!! Наистина , върнете си заслуженото място сред истинската журналистика. СЕГА не е време да ви замести който и да е.

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  8. 8 Профил на skomina
    skomina
    Рейтинг: 685 Любопитно

    Баш такъв си трябва за конкретния случай. На всички е ясно,че само човек дето разбира от далавера може да се справи. Тоя е най сен-сенсей по въпроса. Защото в края на краищата това е най- голямата далавера от 30 години напъни- водата. Засяга всички на територията.
    Важното е накъде ще насочи способностите си...

  9. 9 Профил на virtual brain
    virtual brain
    Рейтинг: 2062 Весело

    Нормални хора в ТОЯ парламент????

    АФтентично десен екоталибан, гей, толераст, платен грантаджия и соросоид-жълтопаветник от кръга "агнешки главички".
  10. 10 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3949 Неутрално

    Що пък да не мине? Минавали са и много по-големи недоразумения от въпросния НДСВ-ейски палячо...! Плюс това, каквото каже ДПС, това става. ГЕРБ няма кой да ги пита в момента. ;)

    Бивш tww09306483.
  11. 11 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3595 Неутрално

    "Все се надявам, че в Народното събрание са останали нормални хора и тази кандидатура няма да мине"

    Няма как да не мине. Ако Ревизоро не мине заминава Борисов.
    То и ако мине - пак същото, ама малко по-нататък.

  12. 12 Профил на virtual brain
    virtual brain
    Рейтинг: 2062 Весело

    До коментар [#8] от "skomina":
    Ами те на Бай Х всичките министри са все такива, дето разбират от далавера. 😂 И Бай Х самият нали по тая презумпция дойде на власт - разбира от бандитизъм, разбира от далавера.
    Затова и така се справят и с бандитите, и д далаверите. 😁
    Пълни простотии си надраскал.

    АФтентично десен екоталибан, гей, толераст, платен грантаджия и соросоид-жълтопаветник от кръга "агнешки главички".
  13. 13 Профил на virtual brain
    virtual brain
    Рейтинг: 2062 Любопитно

    Напишете и какво беше казала за Тома Белев?!
    —цитат от коментар 4 на hamiltonf

    И каква е връзката? Тома Белев е предложен за министър може би?
    За кентърбърийския епископ не е ли казала нещо, да напишат и за него.

    АФтентично десен екоталибан, гей, толераст, платен грантаджия и соросоид-жълтопаветник от кръга "агнешки главички".
  14. 14 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3949 Неутрално

    До коментар [#8] от "skomina":

    Е... Накъде насочват обикновено способностите си министрите, от правителствата на ГЕРБ?!? :)))

    Бивш tww09306483.
  15. 15 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9216 Неутрално

    Откъде да са останали, когато никога не е имало.

  16. 16 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5050 Неутрално

    До коментар [#6] от "vxx57592865":

    Да! И най-нормалните хора в ДПС и БСП са съответно Делян Пеевски и Румен Гечев! Има и други също толкова "нормални"!

  17. 17 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3582 Неутрално

    До коментар [#13] от "virtual brain":

    Действително няма връзка между номиниран за министър и нещо набедено за лице макар и "зелено"

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  18. 18 Профил на vxx57592865
    vxx57592865
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#6] от "vxx57592865":Да! И най-нормалните хора в ДПС и БСП са съответно Делян Пеевски и Румен Гечев! Има и други също толкова "нормални"!
    —цитат от коментар 16 на vassilun


    Евдокия Манева(основателя на ДСБ) казва, че нормалните хора в Парламента са от партиите ДПС и БСП.


    До коментар [#16] от "vassilun":

  19. 19 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 2037 Неутрално

    "Вие представяте ли си преди изборите някой да разреши на "Стомана Перник" да не се подава вода, това е абсурдно".

    "Стомана Перник" трябва да има собствен водоизточник.
    Абсурдно е този завод да ползва за производството си основно вода за битови и питейни нужди. Нено не е дете и би трябвало да знае, че така беше източена водата на София от "гордостта на народа" - "Кремиковци". Това че е патриот и е избран с подкрепата на 80-те % не го оневинява.

  20. 20 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1653 Неутрално

    До коментар [#6] от "vxx57592865":Да! И най-нормалните хора в ДПС и БСП са съответно Делян Пеевски и Румен Гечев! Има и други също толкова "нормални"!
    —цитат от коментар 16 на vassilun


    Всичките тези "хора" са подбрани от клубове по интереси.
    Знаем, от лични интереси, но се правим, че не виждаме и нищо особено не се случва.
    Да но ... случи се!
    Случи се буриданово магаре – хем Стомана ще спре и няма да има заплати, хем перничанци ходят жадни и вмирисани!
    Кое да избере ГЕП – вода без заплати или заплати, но вода наесен?!?

  21. 21 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4624 Весело

    Що да не може?!
    Щом може Методиев премиер, буля Цеца министър и т. н. след това може всичко!

    klimentm
  22. 22 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3949 Неутрално

    Да ме извинява Евдокия Манева, обаче леко преиграва на тема МОСВ. Няма нищо толкова сложно или невероятно в неговата дейност. Проблемът е, че там е пълно с откровени малоумници и крадливи чиновници, които управляват огромни финансови ресурси и мислят за всичко друго, но не и за природата.

    Бивш tww09306483.
  23. 23 Профил на nwj49315903
    nwj49315903
    Рейтинг: 1387 Неутрално

    Много точен коментар, Нено го употребиха и след това изоставиха и според мен лично Тиквата му намаза ските.

  24. 24 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5050 Любопитно

    До коментар [#18] от "vxx57592865":

    Верно ли така казва? Може ли цитат? Защото аз такова нещо не прочетох!

  25. 25 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10989 Неутрално

    Сега цялото МОСВ ще тропва хорце пред олигарсите :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  26. 26 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1112 Неутрално

    Ама че тъпо изказване!

    Всички отлично знаем колко са нормални онези в парламента.

    Ако не задруго то защото те са съшите, които одобриха и Нено.

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  27. 27 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2461 Неутрално

    Ревизоро бил некомпетентен и неморален? Май не е достатъчно некомпетентен и неморален? Щом става само за министър, а не за Премиер?

  28. 28 Профил на koko65bg
    koko65bg
    Рейтинг: 988 Неутрално

    Самият Димов пък като министър бил "със завързани ръце" без подкрепата на ГЕРБ и вероятно се е поддал на "някои политически искания" без да допусне, че ще бъде пожертван.

    Това изби рибата в пернишкия язовир. Остава да каже, че вярва и в дядо Коледа. По-точно казано би било ,,някои политически искания подплатени с финансови облаги". А Димов не е пожертван, сам се набута - някои говеда като него смятат, че влязат ли във властта стават безсмъртни. После са леко изненадани , че не е точно така.

  29. 29 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2699 Любопитно

    Не вярвам местните избори да са чак толкова важни че всички да си затварят очите за задаващата се водна криза! Всички са в кюпа от министъра до редовите експерти! А баба Евда къде е спала като зам. на Караджова в първото правителство на Баце че Стомана ползва питейна вода?!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  30. 30 Профил на Грегорий50
    Грегорий50
    Рейтинг: 730 Неутрално

    Ще мине че и по зле сме имали.

  31. 31 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3205 Неутрално

    До коментар [#29] от "Julian Mall": ...Стомана ползва питейна вода?
    >>>>
    Аз пък смятам не само за достойно изказването на Манева за бившия си заместник, но и че е права за професионализма на Димов. Политическите перипетии и неговата наивност( кариеризъм, алчност и др. подобни неща) не бих коментирал поради незапознатост.
    Ето и една извадка от актуалната информация ( към 20 декември) за наблюдаваните водни резерви от МОСВ:
    "......Със запълване под 50% са язовирите „Студена, „Асеновец, „Ястребино“ и „Дяково“:
    яз. „Студена“ – завирен обем 4,004 млн. м³ - 15,89%. Предвид критично ниското водно ниво на язовира, продължаващото засушаване в района и минималния приток, отпуснатите води за питейно-битово водоснабдяване са в размер на 0,950 млн. м³, отговарящи на условията за много суха година с обезпеченост 95%.
    Водовземане за други цели освен питейно-битови не е разрешено.
    яз. „Асеновец“ – завирен обем 8,96 млн. м³ – 31,77%. Предвид намаления приток, който през 2019 г. е за средно суха година с обезпеченост 75% и ниското ниво в яз. „Асеновец“, заявката на ВиК Сливен е удовлетворена с количествата, одобрени в годишния график за средно суха по влажност година с обезпеченост 75%, при което разрешените обеми за питейно-битово водоснабдяване са редуцирани на 1,8 млн. м³..."

    https://bit.ly/2t5dhQE

  32. 32 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3205 Любопитно

    От биографията на Димов:
    "...От 1997 до 2001 г. е главен секретар на Министерството на околните среди и водите и заместник-министър на околната среда и водите..."
    По негово време( когато е бил заместник на Манева) е приета и Програма за необходимите мерки в условия на засушаване( приета на заседание на Министерския съвет 2001)
    В нея чета следното: "В последните десетилетия в България се регистрира намаляване на количеството прясна вода получавана чрез естествения хидрологичен цикъл...
    Oснованите на климатични модели прогнози очертават една тенденция на глобално затопляне на климата и засушаване в района на Средиземноморската зона, където попада и нашата страна.."
    Димов.. затоплист ли е бил тогава или си е премълчал деликатно?

  33. 33 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 1853 Любопитно

    На подкрепящите т.нар. Ревизоро препоръчвам да се поинтересуват защо Царят го уволни след няма 1 м= на поста шеф на митниците.....
    А иначе смятам, че Димов не се справи, не може от септември да знаеш, че със Студена става нещо и да се надяваш, че нещото просто ще се размине.

  34. 34 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3205 Неутрално

    До коментар [#33] от "boevbisser": не може от септември да знаеш, че със Студена става нещо
    >>>> За съжаление не намирам засега данните за нивото на запълване на Студена(( един от наблюдаваните водоеми) за септември. Вие имате ли линк, където да се вижда какъв процент е бил запълнен Студена? Какъв е норматива в случаи на значително спадане на водата? Дали чак на 20 декември е наложена забрана за точене на вода за цели, различни от употребата и за... "водопитейни цели"?
    На сайта на Министерството виждам подробни данни (по месеци) още за януари 2001(когато Ненов е бил зам.министър на Е.Манева).
    Б Ю Л Е Т И Н
    за СЪСТОЯНИЕТО НА ВОДНИТЕ РЕСУРСИ
    НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ ПРЕЗ 2001
    Бюлетинът за състоянието на водните ресурси на Република България се издава на основание чл.151, т.2, буква "м" от Закона за водите (публикуван в Държавен вестник брой 67 от 1999 г.), според който Министерството на околната среда и водите издава периодично бюлетин за състоянието на водните ресурси на страната.
    За съставянето му се ползва цялата налична оперативна месечна информация от 40 метеорологични станции (МС), 18 хидрометрични станции (ХМС) на вътрешните реки и 53 язовири. Информацията за язовирите се предоставяна от експлоатационните организации: "Национална електрическа компания" ЕАД - Предприятие "Язовири и каскади", "Напоителни системи" ЕАД и "Водоснабдяване и канализация" ЕООД, а за падналите валежи и състоянието на вътрешните реки - от Националния институт по метеорология и хидрология (НИМХ) към БАН.
    Бюлетинът съдържа анализи и обобщения на постъпилата оперативна месечна информация, оценки и изводи за състоянието на водните ресурси, възникнали и очаквани проблеми за водопотребителите в отделни райони на страната..и.т.н.
    >>>>>>>>>>>>>>>>>>

  35. 35 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2479 Неутрално

    До коментар [#16] от "vassilun":

    За Гумен Речев ли приказваш колега , разбира се ,че най нормални са комунистите , ама гледам и тези , в комбина с патриотите ги разминаха , източиха водата , изсъхна тревата , ожъдняха хората ,ако още малко управляват комунистите и другарите креатури на ДС , напълно ще разпаднат държавата ,ще останат само едни пътища и едни винетки и тол такси ,че все пак то нашите фирми няма вече от къде другаде да крадат ,поне да прибират от ремонти и от такси за преминаване през джунглата .

  36. 36 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2608 Неутрално

    Доверявам се и знам, че Манева е права.
    —цитат от коментар 5 на ralita68


    Не знам Дневник колко е "десен", ама пише само мнения на отявлени левичари! Тая е провален министър а раздава акъли!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  37. 37 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 1853 Неутрално

    До коментар [#34] от "тулса":

    четох публикуваните свидетелски показания - категорично още от септември Димов е знаел за проблем, но нищо не е предприел чак до декември. Ако са го натиснали да мълчи - най-вероятно, да си носи последствията. А иначе очевидно не е той единственият виновен.

  38. 38 Профил на Nick F
    Nick F
    Рейтинг: 1215 Неутрално

    Тая е провален министър а раздава акъли!
    —цитат от коментар 36 на lz2

    Предполагам за вас всеки министър който не е славословен в пик и блиц е провален? Може ли да дадете определение какво е провален министър или провален политик? Защото твърде фриволно използвате това определение за всеки който не ви е по вкуса.

  39. 39 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2608 Неутрално

    [quote#38:"Nick F"][/quote]

    Защото цялото правителство на Костов доказано се провали! Направи една анкета щом не си съгласен с мене и ще видиш, че около 85% от хората са на същото мнение! Само болшевиките не са!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  40. 40 Профил на Nick F
    Nick F
    Рейтинг: 1215 Неутрално

    [quote#38:"Nick F"]
    —цитат от коментар 39 на lz2
    Защото цялото правителство на Костов доказано се провали! Направи една анкета щом не си съгласен с мене и ще видиш, че около 85% от хората са на същото мнение! Само болшевиките не са![/quote]

    Баце, ако имаше поне още едно така провалило се правителство след това на Костов сега щяхме да живеем доста по добре. А ако Борисов се проваляше така щях да гласувам винаги за него и да съм най отявлен гербераст, ама нъцки.

  41. 41 Профил на NIKE
    NIKE
    Рейтинг: 414 Любопитно

    От няколко дена опозицията направо започва да канонизира Нено Димов!!!

  42. 42 Профил на Nick F
    Nick F
    Рейтинг: 1215 Неутрално

    От няколко дена опозицията направо започва да канонизира Нено Димов!!!
    —цитат от коментар 41 на NIKE


    Че Нено Димов е виновен - виновен е. Но не е само той отговорен за създалото се положение. Няма и причина да бъде държан в ареста, като министър в оставка не може да унищожи или промени документи без да остави следи. И на всичко отгоре обвинението на прокуратурата в "умишлена" безстопанственост ще е изключително трудно за доказване и мисля че това си му е билета към оправдателна присъда в съда.

  43. 43 Профил на NIKE
    NIKE
    Рейтинг: 414 Неутрално

    До коментар [#42] от "Nick F":

    Аз никаде не съм прочел някой да твърди , че е само той.
    А и незабравяй , че си подаде оставката след ареста.

  44. 44 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2405 Неутрално

    "Освен липсата на всякакви професионални предпоставки този човек да бъде в това сложно министерство, този човек има спорен авторитет от морална гледна точка. Всяко правителство трябва да се предпазва от такива хора", каза тя.

    Само където, суверенът е решил друго, избирайки Ревизоро за депутатин...

    I Want To Believe




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK