Проектът на "Струма" бил изменен в полза на фирми, неспособни да строят тунели

Радан Кънев е евродепутат от "Демократична България"

© Юлия Лазарова

Радан Кънев е евродепутат от "Демократична България"



Държавата се е отказала от проекта с тунели през Кресненското дефиле, одобрен от Европейската комисия, защото приближените на управляващите фирми не могат да строят тунели. Това коментира пред Би Ти Ви евродепутатът от "Демократична България" Радан Кънев.


"Българското правителство иска да обслужи конкретни строителни фирми, с които най-вероятно е в бизнес отношения, които не могат да строят тунели, а искат да използват съществуващия път за част от магистрала", каза той. Това, по думите му, е обяснението за хода на управляващите да оттеглят искането си за европейско финансиране на най-скъпия и най-тежък участък от магистралата.


"Вариантът с трасе в едната посока през планината, в другата – по съществуващия път през дефилето, никога не е одобряван от Европейската комисия. Одобреният проект е проект с тунели и по тази причина аз сигнализирах в края на миналата година за проблема с Еврокомисията и европейското финансиране", каза евродепутатът




Кънев подчерта, че не е против строителството на магистралата, както го обвиняват, заради подадения сигнал. "Ясно е, че няма български гражданин, който да не иска автомагистрала "Струма" да се състои. Проблемът е с комисията – как да финансират едно трасе, което не са одобрили", коментира той.


Евродепутатът напомни, че последният правителствен проект с еднопосочно трасе през Кресненското дефиле лишава местните хора от алтеранативно немагистрално трасе - нещо, което е незаконно.

Коментари (141)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5790 Неутрално

    Това всички го знаем. Само бойко ни облъчва в обратното от няколко дни.
    Иначе отсечката щеше отдавна да е готова !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1853 Неутрално

    "експертизата на "Бай..." е "впечатляваща"!!!!
    Като за 3,5 %...

  3. 3 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2098 Неутрално

    Това, което съм чел за тунела е че:
    – направата е много скъпа
    –поддръжката е много скъпа
    – при непредвидени обстоятелства има опасност за пътуващите
    – при прокопаването ще се изнесе много радиоактивен скален материал.
    Имаше и още съображения, изказани от специалисти, при това не форумни.

  4. 4 Профил на Chung Kuo
    Chung Kuo
    Рейтинг: 619 Неутрално

    Всеки проект, касаещ инфраструктура за милиони, се “изпълнява” по презумпция от “наши” фирми. Който го отрича е или сляп или глупак или корумпиран. Естествено, по стар български обичай, когато някоя от тези “наши” фирми е във функционална невъзможност или просто не желае да спази изисканите норми, веднага получаваме или промяна в спецификацията на проекта или се приема ударно законодателство от 240-те паразита в НС или тихомълком министерския съвет, воглаве с мутрата на републиката, “оправя” ситуацията. Гурбангули Бердимухамедов пасти да яде пред българската мафио-олигархична държава.

  5. 5 Профил на baba_zozolana
    baba_zozolana
    Рейтинг: 1468 Любопитно

    Там скалите не бяха ли радиоактивни? Не, че местните хора не го знаят отдавна.

    https://www.economic.bg/bg/news/6/tunelat-pri-kresna-opasen-i-radioaktiven.html

    I used to walk into a room full of people and wonder if they liked me... Now I look around and wonder if I like them.
  6. 6 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 3210 Неутрално

    До коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Аз пък не съм такъв оптимист, че нещо ще е готово бързо.
    Напротив държавата харчи бавно. Камарките с пари се трупат бюджета трупа все повече, а не се харчат бързо.

  7. 7 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 8844 Неутрално

    Българските фирми по принцип трябва да се поддържат, но не корупционно за наша сметка, не на всяка цена и не с измислени ограничения. Това е зле за самите фирми, понеже те няма да станат конкурентни. Пример - няма да се научат да строят тунели.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  8. 8 Профил на Nick F
    Nick F
    Рейтинг: 1323 Неутрално

    Това, което съм чел за тунела е че:– направата е много скъпа–поддръжката е много скъпа– при непредвидени обстоятелства има опасност за пътуващите– при прокопаването ще се изнесе много радиоактивен скален материал.Имаше и още съображения, изказани от специалисти, при това не форумни.
    —цитат от коментар 3 на stedim


    Когато човек иска да свърши нещо намира начин, когато не - си намира причина.

  9. 9 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4731 Неутрално

    До коментар [#3] от "stedim":

    Пустите му швейцарци, австрийци и италианци как не са знаели за тези опасности, когато са строили тунели през Алпите?

  10. 10 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1697 Неутрално

    Това, което съм чел за тунела е че:– направата е много скъпа–поддръжката е много скъпа– при непредвидени обстоятелства има опасност за пътуващите– при прокопаването ще се изнесе много радиоактивен скален материал.Имаше и още съображения, изказани от специалисти, при това не форумни.
    —цитат от коментар 3 на stedim


    ++++ Но това е за умни, грамотни хора! В БГ отдавна този сегмент от народонаселението избяга от територията!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  11. 11 Профил на arnautsky
    arnautsky
    Рейтинг: 1087 Любопитно



    Кръгчето от Бокоизбрани фирми си ги знаем.

    Поне да работеха 70% качествено, другото как дойде...

    Keep it cool, keep it funny, keep on changing the world.
  12. 12 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 1375 Любопитно

    До коментар [#9] от "vassilun":

    А дали си готов да си плащаш, колкото плащат там за преминаване? Защото нали знаеш, как е тук? Всички са големи философи, знаят как е в Европа, но когато нещата опрат да се плаща по европейски и дават заден, а поддръжката на тунел е една и съща и там, и тук.

  13. 13 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3801 Неутрално

    До коментар [#3] от "stedim":

    Това, което съм чел за тунела е че:– направата е много скъпа–поддръжката е много скъпа– при непредвидени обстоятелства има опасност за пътуващите– при прокопаването ще се изнесе много радиоактивен скален материал.Имаше и още съображения, изказани от специалисти, при това не форумни.
    —цитат от коментар 3 на stedim


    На автомагистрала "Тракия" има един тунел.
    На автомагистрала "Хемус" между София и Ботевград има три тунела.
    На автомагистралата между Солун и Игуменица в Гърция са няколко.
    Под Монблан в Алпите между Италия и Франция също има тунел.
    И под Ламанша има тунел.
    Изглежда не са слушали съображенията на специалистите.

  14. 14 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 2479 Неутрално

    "експертизата на "Бай..." е "впечатляваща"!!!!Като за 3,5 %...
    —цитат от коментар 2 на selqnin



    Да, ама онзи който « бие « всички на избори, се оказа слуга на мафията . Значи остава да се замислиш, дали да подкрепиш на избори тези с 3,5 %, или да гласуваш за мафията .
    Аз и моето семейство сме решили този проблем, но ти и другите от 80 % си гласувате за « по-малкото зло «, а всички останали българи, просто благоденстваме - благодарение на вас .

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  15. 15 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3531 Неутрално

    До 3:"stedim"...Това, което съм чел за тунела е че:– направата е много скъпа–поддръжката е много скъпа– при непредвидени обстоятелства има опасност за пътуващите– при прокопаването ще се изнесе много радиоактивен скален материал. Имаше и още съображения, изказани от специалисти, при това не форумни...."

    Излиза че не само форумните специалисти не са приели съображенията, но и специалистите на ЕК.
    Колкото до радиоактивния скален материал..., нека да не преувеличаваме. Във водата на една от чешмите на Рилския манастир са открили следи от радиоактивност, в натурално газираната михалковска вода също, да не говорим за целия Родопски масив. Е и?
    От радиоактивност до радиацията от Хирошима и Нагазаки от м. август 1945г има разлика.

  16. 16 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 1375 Неутрално

    До коментар [#13] от "Един препатил":

    Ще те попитам и теб, знаеш ли колко струва удоволствието да преминеш през изброените тунели? Ще ти дам жокер, като на свой човек, за участъка от Солун до Игуменица ще си платиш, като поп едни 9 евро само в едната посока. Иначе си прав, хубаво нещо е тунела, ама скъпо, а пък на българина не му се плаща изобщо.

  17. 17 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5790 Неутрално

    До коментар [#15] от "historama":

    И водата при банята и софийските павета са радиоактивни НО НЕ СА КАНЦЕРОГЕННИ !!! Разликата е в дозата и в експозицията.
    Някой верно ни мисли за тъпаци.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  18. 18 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3531 Неутрално

    Между другото случайно ли е, че западноевропейски фирми не сме виждали по реализацията на обществени поръчки? Като изключим Щрабаг, за която никой не знае на кого е? Извинението е, че те (големите западноевропейски фирми) не се вълнували от нашите лотове. А кой е измислил тези лотове от по 5, 10 км? Не е ли наш БОЙКО МЕТОДИЕВ БОРИСОВ?

  19. 19 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5790 Неутрално

    До коментар [#16] от "zle_platen_trol":

    Който иска ще плаща а който не иска няма да минава. какъв точно ти е проблемът гробарче ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  20. 20 Профил на Боб
    Боб
    Рейтинг: 415 Весело

    До коментар [#13] от "Един препатил":

    Както пишеше в "Стършел" навремето, има и други велики тунели - например под бул. "Драган Цанков"...

  21. 21 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5790 Неутрално

    До коментар [#18] от "historama":

    За Щрабаг питай мъжа на синпатичката.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  22. 22
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  23. 23 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 1646 Неутрално

    Ми хубаво - тунели не могат да правят - какъв беше проблема със цялото трасе изнесено от източната страна по склона? Бочко нали много се радваше на булдозерите как ядяли скалата?

  24. 24 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3531 Неутрално

    До 16:"zle_platen_trol"... колко струва удоволствието да преминеш през изброените тунели? Ще ти дам жокер, като на свой човек, за участъка от Солун до Игуменица ще си платиш, като поп едни 9 евро само в едната посока. Иначе си прав, хубаво нещо е тунела, ама скъпо, а пък на българина не му се плаща изобщо. ..."

    1. Тунелите щяха да се строят с евросредства, а сега с наши пари (не на рапон)
    2. Разстоянието Солун - Игумениза е 330 км, така че 9 евро е почти символична сума, по 2-3 евроцента на км.
    3. Много скоро и у нас ще се плаща, възможно е и по-големи такси, но за обикновени републикански пътища. Няма да ти обяснявам защо!

  25. 25 Профил на plebs
    plebs
    Рейтинг: 1661 Неутрално

    Това, което съм чел за тунела е че:– направата е много скъпа–поддръжката е много скъпа– при непредвидени обстоятелства има опасност за пътуващите– при прокопаването ще се изнесе много радиоактивен скален материал.Имаше и още съображения, изказани от специалисти, при това не форумни.
    —цитат от коментар 3 на stedim


    До коментар [#2] от "selqnin":

    "- тyнeлът въpви ycпopeднo нa peĸaтa и e c мaлĸo тepeннo пoĸpитиe
    - cpoĸът нa изгpaждaнe e дълъг (10-12 г.)
    - нямa дa e щaдящ зa пpиpoдaтa (пpи нaпpaвaтa мy щe ce изĸoпaят 44 млн тoнa cĸaлнa мaca)
    - yязвим e пpи зeмeтpeceниe, тъй ĸaтo ce нaмиpa в cилнo paзлoмнa зoнa
    - cĸъпo пoддъpжaнe пpи eĸcплoaтaциятa (дo 50 млн лв./г.)
    - виcoĸa цeнa (1.1, 1.5, 1.6 млpд лв.)
    - бългapcĸитe фиpми ca бeз шaнc зa yчacтиe в peaлизиpaнeтo нa пpoeĸтa
    - пpeминaвaнeтo пpeз нeгo щe ce cъпътcтвa oт възниĸвaнeтo нa ĸлaycтpoфoбия, пoжapи, aвapии и тepopиcтични aтaĸи."

    https://gradat.bg/infrastructure/2014/11/24/2425173_tunelut_pri_kresna_-_avantjura_ili_neobhodimost

    Саботьорите хълцат както за намерението на правителството с ВИК холдинга да осигури на всеки град и алтернативен източник на питейна вода. За да няма саботажи. :)

  26. 26 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4731 Неутрално

    До коментар [#6] от "Да вярваме на истината":

    Може и да не се харчат бързо парите, но пък доста бързо се крадат!

  27. 27 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 2479 Неутрално

    Това, което съм чел за тунела е че:– направата е много скъпа–поддръжката е много скъпа– при непредвидени обстоятелства има опасност за пътуващите– при прокопаването ще се изнесе много радиоактивен скален материал.Имаше и още съображения, изказани от специалисти, при това не форумни.
    —цитат от коментар 3 на stedim



    « Направата е много скъпа « - както и « Белене « .
    « Подръжката е много скъпа « - както и при « Белене « .
    « При непредвидени обстоятелства има опасност за пътуващите « - при същите обстоятелства « Белене « става 1000 пъти по-опасна .
    « При прокопаването ще се изнесе много радиоактивен скален материал « - при « Белене « едва ли има такава опасност, но доколкото теренът е сейзмичен, представа нямаш каква радиоактивност може да ни се случи . За умните има един пример - Чернобил .
    « Имаше и още съображения изказани от специалисти и то не форумни « - аз НЕ СЪМ специалист, но гледам, слушам и чета мнението на СПЕЦИАЛИСТИ, а не на « специалисти «, от България и Русия, които са отворили гушите в очакване да се отпочне « Белене « и, ако един ден там се повтори Чернобил, тези мултимилионери и олигарси ще се изнесат за броени минути на някои екзотични местенца, а ние с теб и нашите семейства, ще понесеме последиците .

    PS. Извинявам се за отклонението от темата .

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  28. 28 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3642 Неутрално

    Бе направо да им дадат парите, няма какво да се правят, че строят.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  29. 29 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3642 Неутрално

    До коментар [#27] от "niksan1":

    “Извинявам се за отклонението от темата .”

    Напротив, точно по темата си е.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  30. 30 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4731 Неутрално

    До коментар [#12] от "zle_platen_trol":

    Да, готов съм да си плащам! Плащам си и за магистралата през Хърватия, която бе построена преди Хърватия да стане член на ЕС! А Хърватия ще влезе и в Шенген преди ние "да сме измазали онази стена"! Не бих се учудил и ако Хърватия влезе в ЕЗ преди нас!

  31. 31 Профил на Maslara
    Maslara
    Рейтинг: 288 Неутрално

    Ремонта на една тръба на тунел Витиня не могат (вероятно не искат, за да не спре лапането) да го завършат вече повече от 3 години!!!!
    За какви строежи на нови тунели да говорим от наши велики фирми? Продължението на Малинов до околовръстното шосе е паметник на безхаберието.
    Не ми се мисли братко,братко и "калинките" каква поддръжка ще правят след това.

  32. 32 Профил на gmranger
    gmranger
    Рейтинг: 405 Неутрално

    До коментар [#13] от "Един препатил":Ще те попитам и теб, знаеш ли колко струва удоволствието да преминеш през изброените тунели? Ще ти дам жокер, като на свой човек, за участъка от Солун до Игуменица ще си платиш, като поп едни 9 евро само в едната посока. Иначе си прав, хубаво нещо е тунела, ама скъпо, а пък на българина не му се плаща изобщо.
    —цитат от коментар 16 на zle_platen_trol


    И без тунели ще си платиш, това са такси за магистралата, не за тунелите.

  33. 33
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  34. 34 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 2708 Неутрално

    "експертизата на "Бай..." е "впечатляваща"!!!!Като за 3,5 %...
    —цитат от коментар 2 на selqnin


    Ти му викаш "тунел", то рупа ли, рупа...

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  35. 35 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5790 Весело

    До коментар [#26] от "vassilun":

    За съжаление са харчат бързо, глупаво и мнооого крадливо !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  36. 36 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4731 Неутрално

    До коментар [#27] от "niksan1":

    Точно по темата е!

  37. 37 Профил на Slick
    Slick
    Рейтинг: 2373 Неутрално

    Има смисъл, естествено. От доста време казвам, че за България спасението е експертно правителство от ЕС. Всички други БГ политици се провалиха - до един. Навързани са като свински черва

  38. 38 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 1375 Неутрално

    До коментар [#32] от "gmranger":

    В Гърция е така, но в Австрия и Швейцария освен винетка има и допълнителни такси за някои тунели. Това са скъпи съоръжения и ползването им няма как да е безплатно.

  39. 39 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 2479 Неутрално

    Българските фирми по принцип трябва да се поддържат, но не корупционно за наша сметка, не на всяка цена и не с измислени ограничения. Това е зле за самите фирми, понеже те няма да станат конкурентни. Пример - няма да се научат да строят тунели.
    —цитат от коментар 7 на penetrating



    Не само тунели - те нищо качествено не могат да строят, но много качествено им се пълнят гушите . Веднага давам пример с магистралите : от София за Ботевград си позволих да попритисна БМВ-то ... при скорост 170 км/ч, колата направо подскачаше и се наложи да отнема кракът си от акселератора, а тази « магистрала « не е правена нито от французи, нито от германци .

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  40. 40 Профил на gmranger
    gmranger
    Рейтинг: 405 Неутрално

    [quote#25:"plebs"][/quote]

    Те държавните ВиК докараха стотици хиляди хора до каменната ера, сега ще дадем 1 млрд. наши пари пак на държавен ВиК "холдинг", който очакваш, че с магическа пръчка ще започне да решава проблеми ли? Милиардът ще си потъне за консултантски хонорари и управителни съвети, който може - ще пие една студена вода. След още няколко провала ще създадат надзорен съвет на държавния холдинг, после консултативен съвет за контрол на надзорния и така докато ви уврат чугунените канчета. Ако има вода да кипнете, де...

  41. 41 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2074 Неутрално

    До коментар [#3] от "stedim":

    Отделно, това е възможно най-земетръсния регион в държавата, там е единственото място където е имало 9'та степен (1920'та).
    И ние строим там тунел 20км на цена 1 милиард евро.

  42. 42 Профил на Боб
    Боб
    Рейтинг: 415 Неутрално

    До коментар [#25] от "plebs":

    А прочете ли ЦЯЛАТА статия? Само питам...
    Защото становището на въпросния професор изцяло отрича изброеното.

    "Oтдяcнo пo тeчeниeтo нa p. Cтpyмa (пocoĸa Kpyпниĸ-Kpecнa) въpви глaвeн път E79, a oтлявo - мeждyнapoднaтa жп линия Coфия - Kyлaтa. Toзи фaĸт дo мoмeнтa yпopитo ce пpeмълчaвa. A нaличиeтo нa жп линия нa пpaĸтиĸa нe дaвa възмoжнocт зa нaпpaвaтa нa ocoбeни ĸopeĸции нa peĸaтa.

    Πpи тoвa пoлoжeниe изxoдитe ca двa: или дa ce нaвлeзe c тyнeл(и) в мacивa oтдяcнo, или дa ce cтъпи чacтичнo c ecтaĸaдa в peĸaтa oтлявo. B пъpвия cлyчaй дeфилeтo ocтaвa нeпoĸътнaтo, дoĸaтo във втopия Cтpyмa щe линee пoд cянĸaтa нa cтoмaнoбeтoнoвитe плoчи."

    " Haй-дългият пътeн тyнeл в cвeтa - "Лaepдaл" (24 510 м, eднa тpъбa c двe лeнти нa движeниe и шиpoчинa 9.0 м), e изгpaдeн изцялo в пepиoдa 1995 - 2000 г."

    "Дa пpибaвим ĸъм вcичĸo тoвa и paзxoдитe зa cигнaлизaция, зa пoддъpжaнe нa пpoтивoпoжapнитe ycтpoйcтвa в изпpaвнocт и т.н. Oбщaтa cyмa нa eĸcплoaтaциoннитe paзxoди нямa дa нaдxвъpли 10 млн лв./гoдишнo."

    https://gradat.bg/infrastructure/2014/11/24/2425173_tunelut_pri_kresna_-_avantjura_ili_neobhodimost

  43. 43 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 1419 Неутрално

    Няколко пъти съм минавал през тунела под Монблан.
    Тунелът е впечатляващ, а пътят в Италия след тунела е още по-впечатляващ - върволица от мостове и тунели от по няколко километра, нещо като Егнатия Одос.

    Тунелът е построен през 60-те години на 20 век от Франция и Италия. Италия е победена държава във ВСВ.

    Е, как става това, че 60 години по-късно България, получаваща финансиране от ЕС не може да построи една читава магистрала?
    Технологиите ги има, фирми, които могат има, финансиране има, явно няма желание!

    Колко са сериозните инфраструктурни обекти построени в последните 20 години? Единствено мостът про Видин.

  44. 44 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 1375 Неутрално

    До коментар [#41] от "m17":

    Всичко може да се построи. Щом и в Япония има тунели значи може навсякъде. Въпроса е какво ще построим ние и още по- важния въпрос е, как ще го поддържаме, че като гледам в какво състояние са някакви нищо и никакви тунелчета по Хемус, дори не ми се мисли за 15- 20 км. сериозен тунел.

  45. 45 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2074 Неутрално

    До коментар [#23] от "Jazzdevil":

    Цената - едно платно горе е много скъпо а две са двойно, излиза далеч над наличните пари. Иначе аз лично съм категорично за и двете платно горе. И така и ще стане но очевидно Борисов се е отказал и го е оставил за следващите.

  46. 46 Профил на Индианец
    Индианец
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Да бе, не могат. То пък страшната технология. При Цанков камък кой построи тунелът.

    По-скоро е скъпа поддръжката му. Да го построиш е лесно, после обаче ежегодно се наливат десетки милиони за поддръжка.

    Правителството трябва да падне заради Наредба 18. Горанов в затвора за саботаж на БВП и чуждите инвестиции.
  47. 47 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2074 Неутрално

    До коментар [#24] от "historama":

    ЕС никога не плаша 100%, а до 80%, 20% от 2 милиарда лева за тоя тунел за 400 милиона лева !!!

  48. 48 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4468 Весело

    Излазъл един евродепутат, хвърлил публично празни приказки във въздуха, без никакви факти. Типичната фалшива новина, а матриала скача, почти революционно готов...

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, а впоследстие на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  49. 49 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 1375 Любопитно

    До коментар [#43] от "мики маус":

    Тунела под Мон Блан е прекрасно съоръжение, но щом си минавал значи знаеш, че е по- кратък от проекто тунела в дефилето. И със сигурност знаеш, че преминаването само в едната посока е 47 евро. Двупосочната такса с отстъпките е почти 60 евро. Как мислиш, колко българи биха платили подобни, че и по- високи такси за тунел в България?

  50. 50 Профил на ck2013
    ck2013
    Рейтинг: 1030 Неутрално

    в цяла европа се правят тунели в такива случай, но нашите тарикати решиха друго защото просто не могат да строят тунели и нямаше как да откраднат парите.
    а сега нищо
    бандити

  51. 51 Профил на lpi31580057
    lpi31580057
    Рейтинг: 564 Неутрално

    "Проектът на "Струма" бил изменен в полза на фирми, неспособни да строят тунели"

    добро утро, това се знаеше от началото на проекта

  52. 52 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 2479 Неутрално

    До коментар [#37] от "arcanum":


    « ..., че за България спасението е експертно правителство от ЕС . «


    Маргарет Тачър ( по памет ) :

    « Онези народи които не вярват на собствените си политици и правителства, трябва да бъдат управлявани от експертни правителства на ЕС . «

    Баронеса Тачър не е предвидила, че в България има едни 80 % ...

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  53. 53
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  54. 54 Профил на ck2013
    ck2013
    Рейтинг: 1030 Весело

    Излазъл един евродепутат, хвърлил публично празни приказки във въздуха, без никакви факти. Типичната фалшива новина, а матриала скача, почти революционно готов...
    —цитат от коментар 48 на hamiltonf


    Излазъл един форумен келеш, хвърлил публично празни приказки във въздуха, без никакви факти и всички му се радват :)

  55. 55 Профил на Индианец
    Индианец
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Няколко пъти съм минавал през тунела под Монблан. Тунелът е впечатляващ, а пътят в Италия след тунела е още по-впечатляващ - върволица от мостове и тунели от по няколко километра, нещо като Егнатия Одос. Тунелът е построен през 60-те години на 20 век от Франция и Италия. Италия е победена държава във ВСВ.Е, как става това, че 60 години по-късно България, получаваща финансиране от ЕС не може да построи една читава магистрала? Технологиите ги има, фирми, които могат има, финансиране има, явно няма желание! Колко са сериозните инфраструктурни обекти построени в последните 20 години? Единствено мостът про Видин.
    —цитат от коментар 43 на мики маус


    И аз съм минавал. Скоро. Впечатляващо е. Ама за лек автомобил от тунела до границат със Словения ми струваше 135 евро. В едната посока. Смятай колко годишни винетки са това.

    Правителството трябва да падне заради Наредба 18. Горанов в затвора за саботаж на БВП и чуждите инвестиции.
  56. 56 Профил на Дон Кихот
    Дон Кихот
    Рейтинг: 2925 Весело

    Доган едно време се беше цанил като консултант по хидростроителство. Тоя май иска да се цани за консултант по пътно строителство....
    Абе, с други думи, консултант- сладка длъжност. И много популярна, щото там са важни хонорарите, а не резултатите!
    Гледай КТБ и не питай повече!

  57. 57 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3642 Неутрално

    До коментар [#27] от "niksan1":

    "... «, от България и Русия, които са отворили гушите в очакване да се отпочне « Белене « и, ако един ден там се повтори Чернобил..."

    Колега, моята надежда е, че Белене никога няма да бъде ПОстроен.

    Което не значи, че няма да бъде строен (без "по"); всъщност, това е предназначението му да бъде строен, ако може, едно 20-30-50 години и разходите по него да набъбнат на 100 милиарда, че сегашните комуногерболя да осигурят и правнуците си с вили по Ривиерата, Бентлита, яхти и прочие луксове от първа необходимост.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  58. 58 Профил на Индианец
    Индианец
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Това е абсолютно ненужен тунел. Спора трябва да е дали да не се изнесе и второто платно горе.

    Може би не трябва веднага, но след като приключим Хемус, някой ден...

    Правителството трябва да падне заради Наредба 18. Горанов в затвора за саботаж на БВП и чуждите инвестиции.
  59. 59 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2074 Неутрално

    До коментар [#44] от "zle_platen_trol":

    Аз не се съм съмнявам че технически е възможно, строени са и далеч по-дълги тунели на криви места. Проблема е КОЛКО СТРУВА и какъв е риска да се нахендрим на масивни проблеми със строителството и поддръжката.

  60. 60 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3642 Неутрално

    До коментар [#56] от "Дон Кихот":

    "Гледай КТБ и не питай повече!"

    Какво КТБ? Да не би Гешев да е прибрал виновниците? Я дай пресни новини!

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  61. 61 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 1988 Неутрално

    То не е само да строиш тунели, а да можеш и да ги поддържаш. Това са скъпи съоръжения и когато не се поддържат както трябва се случва това което се случва на Витиня.
    Вече ТРЕТА година е в ремонт тунел и не могат да го пуснат и се получават огромни тапи

  62. 62 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2074 Неутрално

    До коментар [#54] от "ck2013":

    Само дето мнението на форумния "експерт" е преразказ на дискусиите на много специалист по темата и те са достъпни в нета. С имена и детайли. А Радан пак е изхрачил плюнки., без факти, бе доказателства.

  63. 63 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2074 Неутрално

    До коментар [#58] от "Индианец":

    Така и не разбрах защо толкова много време се потроши с тия безумни спорове - ако го бяха изнесли горе, ще е дойна цената но нямаше да има такава съпротива от зелените и отдавна да е почнато. Ще го строят 10 години но ще стане. А с тия спорове 10'те години минаха и още нищо не е почнато.

  64. 64 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 1419 Неутрално

    До коментар [#49] от "zle_platen_trol":

    Хахаха
    Сиромахомилство в действие!
    С пр*дня боя не става!
    Като ти е скъпо, качваш се на влака и пътуваш.
    Нашенецът плаща магистрални такси в навсякъде в Европа, но в България не ще. Само мрънка, че не му е хубаво и уредено.

  65. 65 Профил на Индианец
    Индианец
    Рейтинг: 0 Весело

    Тази глупост, че строежа на тунели е трудна и недостъпна за бг-фирмите технология, върлува из форумите от години.

    Доживяхме, да се намери и глупав политик да я артикулира в публичното пространство.

    Правителството трябва да падне заради Наредба 18. Горанов в затвора за саботаж на БВП и чуждите инвестиции.
  66. 66 Профил на tediblabla
    tediblabla
    Рейтинг: 371 Неутрално

    До коментар [#12] от "zle_platen_trol":

    Затова трябва да остане и алтернативния маршрут през дефилето- които иска плаща и се придвижва по-бързо през тунелите, които няма пари и не бърза се движи по стария маршрут. Ако не ти се дават пари за тунела през Алпите, може да го заобиколиш- има-няма 300 км ;) А не всички да се принудени да се влачат през дефилето, за да се нагушат едни наши хора...

  67. 67 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2074 Неутрално

    До коментар [#57] от "Norman Granz":

    Белени никога няма да бъде построен и никога няма да бъде и започнат. Ще се търсят инвеститори, ще се влачат процедурите и причината е много проста - понеже няма икономическа логика няма да има частни пари никога. Но няма да го спре, поне Борисов защото ясно помни какво стана 2013 като го спря. Затова вечно ще ги лашка, вечно ще лъготи всички заинтересовани и никога няма да почне работа.

  68. 68 Профил на Slick
    Slick
    Рейтинг: 2373 Неутрално

    Днешната ГЕРБерска опорка е че Бойко спрял проекта щото щели да изкопаят радиоактивни скали, които да облъчат населението на Територията :)))))))))
    Всеки народ си заслужава управниците

  69. 69 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 1419 Неутрално

    До коментар [#55] от "Индианец":

    Така е.
    Като ходим някъде за по седмица две и ми хвръква шапката като тегля чертата колко пари отиват за такси.

    Но пък пътуваш бързо и спокойно.

  70. 70 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 1375 Неутрално

    До коментар [#66] от "tediblabla":

    Й кой ше минава през тунела? Или всички ще си карат през стария път и ще ругаят високите такси? С ръка на сърцето, как мислиш? И при това положение за чий ни е да го правим този тунел. Не сме нито италианци, нито французи. Няма и да станем. Ганьовци сме. Обичаме да искаме. Мразим да даваме. И това няма скоро да се промени.

  71. 71 Профил на Вели
    Вели
    Рейтинг: 1627 Неутрално

    Ето за това гласувах за този човек!!!!

  72. 72
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  73. 73 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3642 Неутрално

    До коментар [#71] от "Вели":

    "Ето за това гласувах за този човек!!!!"

    Аз също.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  74. 74 Профил на ali_ibn_isa
    ali_ibn_isa
    Рейтинг: 828 Весело

    Днешната ГЕРБерска опорка е че Бойко спрял проекта щото щели да изкопаят радиоактивни скали, които да облъчат населението на Територията :))))))))) Всеки народ си заслужава управниците
    —цитат от коментар 68 на arcanum


    И защото 'подръжката на тунелите била скъпа', а 'матряла' искал, като в Европа, ама без да плаща. :)
    Пуснах сълза!

  75. 75 Профил на Maslara
    Maslara
    Рейтинг: 288 Неутрално

    Имаме ли право да се проектира обхода на дефилето да е скоростен път с по две ленти в посока с ограничение на скоростта 100 км в час, с камери за средна скорост, лента за изпреварване на камиони при по-голям наклон и 2 -3 паркинга за почивка?
    Каква ще е разликата в цената, ако трасето не е с габарит на магистрала, а скоростен път?
    В крайна сметка това са максимум 20 км и ограничаването на скоростта ще увеличи времето за пътуване с 3-5 минути.

  76. 76
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  77. 77
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  78. 78 Профил на alien04
    alien04
    Рейтинг: 166 Неутрално

    Точно така! За всичко е виновен бруталния лобизъм на управляващите ни, в този случай в лицето на закритата пътна компания НКСИП. След като през 2008 г. всички постигнаха съгласие как да бъде построен този участък – и правителство и неправителствени организации и Европейска комисия, а именно чрез дълъг тунел, те изведнъж промениха проекта за да услужат на ненаялите се строители, тъй като никой от тях нямаше да се класира да го строи и големите милиони щяха да ги вземат чужди фирми. Самият строителен бранш в началото изтъкваше този факт, но впоследствие замлъкна, защото този „мотив“ не е много убедителен за пред ЕС. В крайна сметка ще имаме поредната унищожена природна ценност заедно с някакво недоразумение вместо магистрала и всичко това за наша сметка!

  79. 79 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 1375 Любопитно

    До коментар [#77] от "Косьо Генчев":

    След милиционерите, кои сте?

  80. 80
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  81. 81 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1243 Неутрално

    Ясно е че магистрала по стария път е удобно, но неприемливо за ЕС и местните хора решение. Тунела дълъг 15 км. като си знаем нравите също е рискован вариант. Не ми е ясно обаче защо не се проектира още едно платно горе в планината паралелно на другото ( под, над или в страни от него ) ами все се навират в дефилето.

  82. 82 Профил на GreenBush
    GreenBush
    Рейтинг: 370 Неутрално

    Това, което съм чел за тунела е че:– направата е много скъпа–поддръжката е много скъпа– при непредвидени обстоятелства има опасност за пътуващите– при прокопаването ще се изнесе много радиоактивен скален материал.Имаше и още съображения, изказани от специалисти, при това не форумни.
    —цитат от коментар 3 на stedim


    И вероятно е така, съдейки по плачевното състояние на тези на Витиня, които години наред все се ремонтират.

  83. 83
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  84. 84 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3508 Неутрално

    До коментар [#3] от "stedim":

    Само за ток(осветлението ще е денонощно) на 15 км тунел ,ще се харчат 50 мишиона лева годишно.Няма Радан да ги плаща.

  85. 85 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5790 Весело

    До коментар [#79] от "zle_platen_trol":

    Вие сте без конкуренция на върха !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  86. 86 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5790 Весело

    До коментар [#81] от "dorn":

    Защото си правят мръснишки сметчици да оставят магистралата без безплатна алтернатива, което също е грубо нарушение.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  87. 87 Профил на ali_ibn_isa
    ali_ibn_isa
    Рейтинг: 828 Весело

    До коментар [#32] от "gmranger":В Гърция е така, но в Австрия и Швейцария освен винетка има и допълнителни такси за някои тунели. Това са скъпи съоръжения и ползването им няма как да е безплатно.
    —цитат от коментар 38 на zle_platen_trol


    В Швейцария(37евро) годишната винетка е по-евтина от България, а в Австрия(89евро) по-скъпа. Да, има отделни такси за тунели.
    Е, и?
    Отчиташ ли разликата в стандарта между България и тези държави? Щото 50 евро за швейцерец или австриец са джобни пари, а за много българи сериозена сума. И ако се преизчисли ще излезе, че тукашните винетни такси са непосилни. Освен това, обърни внимание, как НАИСТИНА се подържат пътищата там. Обърни внимание на отводняването, на скосяването към канавките, а за асфалта и дума да не става. Айде сега тук се огледай в новоремониран път след година-две.

  88. 88
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  89. 89
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  90. 90 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3531 Неутрално

    БОЙКО МЕТОДИЕВ не харесва Р. Кънев. клатят му стабилността. Но добре че има и други депутати, не само представители на "стабилността", чиято идея е била включването е била включването на един местен път, и лишаването на всички от един местен алтернативен на магистралата път, обслужващ местните хора.
    Драги столичани, и в провинцията живеят хора, които си плащат данъци и винетки.

  91. 91 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5790 Весело

    До коментар [#87] от "ali_ibn_isa":

    Няма да ти отговори.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  92. 92 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5790 Весело

    До коментар [#89] от "zle_platen_trol":

    Викай помощ.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  93. 93
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  94. 94 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 1375 Неутрално

    До коментар [#91] от "КМЕТ В СЯНКА":

    И защо да не отговоря на човека? Всъщност той потвърждава думите ми. Тук нямаме възможност нито да построим, нито да поддържаме подобно съоръжение. А хората нямат възможност да плащат за да го ползват. Което го прави меко казано неразумна авантюра.

  95. 95
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  96. 96 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3905 Весело

    ...Имаше и още съображения, изказани от специалисти, при това не форумни.
    —цитат от коментар 3 на stedim


    ...а герберски!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  97. 97 Профил на Андрей Ралев
    Андрей Ралев
    Рейтинг: 453 Неутрално

    До коментар [#3] от "stedim":
    —цитат от коментар 13 на Един препатил


    На магистралата Солун - Игуменица има 90 километра тунели! И се плаща 9 евро, защото гърците са я изпълнили по всички европейски изисквания и са получили максимално европейско финансиране.
    Ако и ние изпълним трасе, което е по европейски изисквания, ще има разумна цена на преминаване. Лошото е, че Бойко Борисов зорлем ще ни накара ние да платим магистралата без никакво европейско финансиране! Това е най-големият риск.

    www.balkani.org www.bulgariangreens.org
  98. 98 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3531 Неутрално

    До коментар [#94] от "zle_platen_trol":

    "А хората нямат възможност да плащат за да го ползват. Което го прави меко казано неразумна авантюра"

    По тази логика в България трябва да минем на потребление стандарт 1970г.

    ще повторя!
    1. Магистралата и тунелите щяха да се финансират по европейски програми. БОЙКО МЕТОДИЕВ ги е отказал, защото местни нямат такива капацитети, а ТОЙ не може да си иска п50% комисионна от могъщите западноевропейски фирми.
    2. Колкото за това дали хората нямали пари, неплатежоспособните щяха да си ползват стария път, а сега ТОЙ ги лишава от това право.
    3. А и който няма пари, няма да ходи в Гръцко на почивка.

  99. 99 Профил на Петя
    Петя
    Рейтинг: 2789 Неутрално

    От тая "мегадалавера" само Лиляна Павлова излезе по-дебела :-)))

  100. 100 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3905 Неутрално

    ... Всички други БГ политици се провалиха - до един. Навързани са като свински черва
    —цитат от коментар 37 на arcanum


    От "Демократична България" не са се провалили.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK