Кристалина Георгиева: Преходът към зелена икономика е добър шанс за България

Кристалина Георгиева

© Надежда Чипева, Капитал

Кристалина Георгиева



Управляващият директор на Международния валутен фонд (МВФ) Кристалина Георгиева изрази увереност, че през април България ще се присъедини към валутния механизъм ERM II или т. нар. чакалня на еврозоната, а влизането и по план във валутния съюз през 2023 г. е "напълно обозримо".


При разговорите си в Давос.с ръководителя на Европейската централна банка Кристин Лагард тя я е уверила, че очаква скоро на заседанията на страните от евзрозоната да се заговори и на български.


"Като цяло България стои много добре. Двете банки с идентифицирани проблеми работят по това те да бъдат решени, напълно обозримо е през април странат да влезе в ERM II," каза Георгиева. Помолена да коментира скептицизма, включително в банкерските среди, за присъединяването на България към валутния съюз, Георгиева каза, че това ще донесе на страната повече парична сигурност в несигурно време.




"Когато се въвеждат повече контролни механизми, не се учудвам, че ще има скептични гласове особено от средите на субектите на наблюдение. Ние нямаме независима парична политика, левът е закачен за еврото. Обществото поддържа сигурността от валутния борд, а не искаме да присъстваме в залата, където се взимат решения?!" коментира тя и допълни, че еврозоната разполага с ресурс от 800 млрд. евро за защита от евентуална криза или атака. "Не мога да си представя конструктивно обяснение


защо за нас е зле да имаме 800 млрд. евро,


продължи тя.


Според Георгиева България може да се възползва от новите политики на ЕС за нисковъглеродна икономика и да намери своята ниша в нея, защото нисковъглеродната икономика ще даде нов тласък на инвестициите и ще спомогне за създаването на нови работни места.


"Ние търсим области, в които да се декларираме като лидери. И в тази област, ако ние действаме бързо и решително за Европа има шанс да генерира по-висок растеж и да заеме конкурентна позиция в нещо, което безусловно ще става в бъдещето. И аз се надявам, че България ще намери своето място в тази ниша на нова конкурентоспособност", каза тя.


"Климатичните промени са предизвикателство, но и огромна възможност за трансформиране на икономиката.


Ако сте в производството на въглища, няма да е лесно,


но можем да пренасяме от тези, които печелят, към другите, които губят, и всички да живеят по добре", добави шефът на МВФ.


Георгиева даде пример с Швеция, която изпреварващо въведе нарастващ въглероден данък: "Това им позволи бързо да преминат към чиста енергия и да имат цветуща икономика и да са една от най-щастливите страни на света". Добави обаче, че "има места, където лошо премислени политики се провалят".


Сега средната цена на данъка върху въглеродните емисии е 2 долара на тон в световен мащаб, а трябва да стане 75 долара, каза Георгиева. Парите трябва да се инвестират в зелени технологии и намаляване на тежестта върху хората, които ще понесат тежестта от прехода, тоест


ако се покачва цената на енергията, да мислим за бедните,


за които това е непоносимо, добави шефът на МВФ. Подчерта обаче, че това трябва да стане при нулево общо увеличение на данъчното бреме, тоест то да се намали в други сфери, например върху труда или върху други форми на доход.


Тя препоръча на България да преосмисли разходната частна бюджета си, да инвестира повече в образованието на децата и да стимулира работодателите да го правят.


"Най-важно за България е да инвестира в хората. В образование на децата от 0 до 5-годишна възраст, когато много от това, което те ще бъдат един ден, се формира. Да дава възможност за квалификация и преквалификация. Да стимулира бизнесът да инвестира в хората", каза тя и възкликна: "Сега всички се оплакват, че има работа, а няма хора", каза тя.

Коментари (88)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 3807 Неутрално

    Така е... за едни зелени пари иде реч... няма да изтървем шанса, ще направиме дядовите ниви на фотоволтаични паркове... до Коста Перчово вече има... другите да рупат...

  2. 2 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2970 Неутрално

    Интересно ТЕЦ-овете на Ковачки дали някога ще ги спрат:)

  3. 3 Профил на Rex
    Rex
    Рейтинг: 1109 Неутрално

    Нашите мутробизнесмени горят токсичните отпадъци на Европа, циганите удушиха половин софия с горене на нашите боклуци, а тетка са загрижила за въглищата.

  4. 4 Профил на ckn29372393
    ckn29372393
    Рейтинг: 815 Неутрално

    Ще ни бръкнат дълбоко в джобовете на всички, които не сме бедни, ще дадат на бедните по някой лев, а "ползата" от зелената икономика ще бъде всеобщо обедняване.
    Ползата за околната среда също ще бъде много съмнителна след като Европа, където се прилагат всякакви рестриктивни мерки, допринася само с 8-9% от общите въглеродните емисии. Обаче планетата е една обща екосистема, а бедните държави въобще нямат никакво намерение нито да ограничават раждаемостта, нито пък да предприемат каквито и да са мерки срещу замърсяването.

  5. 5 Профил на razor
    razor
    Рейтинг: 1032 Неутрално

    "можем да пренасяме от тези, които печелят, към другите, които губят, и всички да живеят по добре", добави шефът на МВФ"

    ====

    Това вече наистина е зелен комунизъм.

  6. 6 Профил на Пламен  Данаилов
    Пламен Данаилов
    Рейтинг: 572 Неутрално

    Само Китай, Индия и САЩ изхвърлят 60% от въглеродните емисии в света и заявяват, че няма да спазват никакви ограничения. Ще ни залеят с евтини стоки поради евтината въглеродна енергия и ниска цена на работната сила (Китай и Индия) и икономиката на ЕС ще фалира. Русия изхвърля 10% и няма да спазва ограниченията с което се обезсмисля тази инициатива. ЕС да ги намали от 20% на 10% няма да се усети. Най-евтината борба с СО2 е засаждане на дървета. Всеки жител на планетата да засади 10-20 дървета и ще спре увеличаването на СО2. 15% от площта на Земята е подходяща за целта.

  7. 7 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 1531 Гневно

    Това ще дойдеш ли да го обясниш на бабата с 250лв пенсия, като вдигнат цената тока 2-3 пъти?

  8. 8 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 1531 Гневно

    Това ще дойдеш ли да го обясниш на бабата с 250лв пенсия, като вдигнат цената тока 2-3 пъти?

  9. 9 Профил на Индианец
    Индианец
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Ние си изпълняваме най-ефективната зелена мярка - ограничаване броя на населението живеещо на територията. Да бъдат така добри и другите държави да постигнат същото.

    Правителството трябва да падне заради Наредба 18. Горанов в затвора за саботаж на БВП и чуждите инвестиции.
  10. 10 Профил на stalker
    stalker
    Рейтинг: 528 Неутрално

    До коментар [#8] от "Jazzdevil":

    Какво и пука на Кристалинка, важното е че има много парички, които чакат да бъдат прибрани от "правилните хора".

    Common sense !
  11. 11 Профил на stalker
    stalker
    Рейтинг: 528 Неутрално

    До коментар [#8] от "Jazzdevil":

    Какво и пука на Кристалинка, важното е че има много парички, които чакат да бъдат прибрани от "правилните хора".

    Common sense !
  12. 12 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 1555 Неутрално

    Тьотка Сталинка. Духът на Ленин е жив и усмивката му грее към Сталинка!

    Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!
  13. 13 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 1675 Неутрално

    Светлото зелено финансово бъдеще май ще е само за неколцина.
    За нас, останалите, явно ще означава по-високи данъци, цени и безработица.

  14. 14 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 1675 Неутрално

    До коментар [#5] от "razor":
    Комунизъм, комунизъм, ама зелен! Либерастията вярва, че туй е много хубаво нещо и ни води към светло бъдеще.

  15. 15 Профил на baba_zozolana
    baba_zozolana
    Рейтинг: 1358 Неутрално

    До коментар [#13] от "Котаракът на Шрьодингер":

    Започваме с такса водомер.

    https://www.pariteni.bg/novini/pari/slagat-taksa-vodomer-v-smetkite-za-voda-232775

    I used to walk into a room full of people and wonder if they liked me... Now I look around and wonder if I like them.
  16. 16 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 8441 Неутрално

    Няма лошо. Обаче е честно тогава да се каже "Зелената идея" е повече бизнес и по-малко грижа за природата; тя повече борба с конкуренцията и и повече опит за преразпределение на пазарите между държавите и на приходите между хората

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  17. 17 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3900 Неутрално


    "Кристалина Георгиева: Преходът към зелена икономика е добър шанс за България"

    Въпросът е дали нашите БГ "бизнесмени" и алчни политици ще осъзнаят това?

  18. 18 Профил на save_knforest
    save_knforest
    Рейтинг: 1212 Любопитно

    ТЕЦ "Бобов дол" трови доволно няколко общини-Бобов дол, Дупница...чак до Благоевград, ама нали са на Ковачки, правиме се на "ни чул, ни видял".

  19. 19 Профил на Пламен  Данаилов
    Пламен Данаилов
    Рейтинг: 572 Неутрално

    Засаждането на едно дърво струва 1 долар при големи количества. За 20г. тежи 2т. и съдържа около 1т. въглерод. От тия 800млрд. да отпуснат 100млрд. за толкова дървета. Отделно големите ползи от обширните изкуствени гори за живата природа.

  20. 20 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2970 Неутрално

    До коментар [#19] от "Пламен Данаилов":

    България има прекрасни гори и много. Няма къде да залесяваме вече. Даже не си добиваме 20 милиона кубика от прираста.

  21. 21 Профил на Пламен  Данаилов
    Пламен Данаилов
    Рейтинг: 572 Неутрално

    До коментар [#9] от "Индианец":

    По-точно е да кажеш "една част от населението", защото една друга част се плоди на поразия.

  22. 22 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 1890 Неутрално

    Тази колкото пъти си отвори устата, все някоя глупост излиза...

  23. 23 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1218 Неутрално

    Георгиева даде пример с Швеция, която изпреварващо въведе нарастващ въглероден данък: "Това им позволи бързо да преминат към чиста енергия и да имат цветуща икономика и да са една от най-щастливите страни на света".
    ===========================
    Ебасиму нищоказващата женица, тук някъде спях с четенето.

  24. 24 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 1489 Неутрално

    Г-жа Георгиева знае ли, че вече внасяме ток.

  25. 25 Профил на aramissss
    aramissss
    Рейтинг: 1100 Неутрално

    ТАЯ ЩО НЕ ЗЕМЕ ДА СЕ ИЗХОДИ ПО ТЕМАТА "РУСКИ ГАЗОПРОВОДИ ПО БЪЛГАРИЯ"?ИЛИ ПО АФЕРАТА "БЕЛЕНЕ"??ДЕТО СА ТОЧНО ОБРАТНАТО НА ДЪБЪР ШАНС ЗА БЪЛГАРИЯ.

  26. 26 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1216 Весело

    Това ще дойдеш ли да го обясниш на бабата с 250лв пенсия, като вдигнат цената тока 2-3 пъти?
    —цитат от коментар 7 на Jazzdevil


    Бабата да си купи LED крушки, а не да се офлянква. И да готви на пропан-бутан, а не на ток.

    Мачкай климатичния чейндж!
  27. 27 Профил на razor
    razor
    Рейтинг: 1032 Неутрално

    До коментар [#24] от "Тsonkooo":

    Вносът на ток лесно може да се компенсира с износ на студен резерв.

  28. 28 Профил на aramissss
    aramissss
    Рейтинг: 1100 Неутрално

    Тази колкото пъти си отвори устата, все някоя глупост излиза...
    —цитат от коментар 22 на bez_ime2


    ПЪК НЕЙНИЯТ АНГЛИИЙСКИ Е С ТВЪРД ,ТИПИЧЕН ЗА АГЕНТ НА КГБ АКЦЕНТ...

  29. 29 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1216 Весело

    До коментар [#14] от "Котаракът на Шрьодингер":

    Навремето имаше един лозунг - КОМУНИЗМЪТ Е НЕИЗБЕЖЕН.

    Помните ли го? :))

    Мачкай климатичния чейндж!
  30. 30 Профил на Пламен  Данаилов
    Пламен Данаилов
    Рейтинг: 572 Неутрално

    До коментар [#20] от "Да вярваме на истината":

    Става дума в световен мащаб, ние сме капка в морето. Едно от малкото хубави неща на социализма беше политиката в горските стопанства.

  31. 31 Профил на gr52
    gr52
    Рейтинг: 2274 Неутрално

    Само Китай, Индия и САЩ изхвърлят 60% от въглеродните емисии в света и заявяват, че няма да спазват никакви ограничения. Ще ни залеят с евтини стоки поради евтината въглеродна енергия и ниска цена на работната сила (Китай и Индия) и икономиката на ЕС ще фалира. Русия изхвърля 10% и няма да спазва ограниченията с което се обезсмисля тази инициатива. ЕС да ги намали от 20% на 10% няма да се усети. Най-евтината борба с СО2 е засаждане на дървета. Всеки жител на планетата да засади 10-20 дървета и ще спре увеличаването на СО2. 15% от площта на Земята е подходяща за целта.
    —цитат от коментар 6 на Пламен Данаилов


    +++++++++++++++++++++
    Лесно е да плюеш, трудно да се включиш в едно реално обсъждане и да даваш идеи. Солидарен с необходимостта от засаждане на дървета - не само в планините, не в рамките на горския фонд. Пустеещи места насред обезлюдените селища, или такива, които не само за селскостопанско производство, ами и за ливади за пасене на магарета не стават в България дал господ. И навсякъде, където има дървета, те неутрализират не само въглеродния двуокис, но и "фините прахови частици" - улягат по листата, и дъждът ги смива обратно в почвата. Ако софиянци бяха оставили - при презастрояването, достатъчно големи петна за паркове с дървета, нямаше днес да реват, че Боку и Фандъкова не могат да им осигурят чист въздух. Има си хас и това да можеха! Сателитни селища + големи паркове между тях, и постепенното им присъединяване към столицата - вероятно е щяло да бъде по-добър вариант.

  32. 32 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4481 Любопитно

    До коментар [#24] от "Тsonkooo":

    А Tsonkooo знае ли ЗАЩО внасяме ток?

  33. 33 Профил на gr52
    gr52
    Рейтинг: 2274 Неутрално

    Ние си изпълняваме най-ефективната зелена мярка - ограничаване броя на населението живеещо на територията. Да бъдат така добри и другите държави да постигнат същото.
    —цитат от коментар 9 на Индианец


    Съгласен. Писна ми от истерии, как сме ставали все по-малко, и ще вземем да изчезнем, накрая. Може да се окаже, че в не толкова далечно бъдеще - че има повече свободно, чисто, красиво място за всеки, е голямото ни предимство. Стига да не се паникьосаме и да вземем и ние да си внасяме инженери и неврохирурзи, щото комшиите вече го правели... Статистиките са полезни до определен момент. След това те се превръщат в магистрала към видиотяването. Защото винаги стои въпросът за интерпретациите им.

  34. 34 Профил на gr52
    gr52
    Рейтинг: 2274 Неутрално

    Засаждането на едно дърво струва 1 долар при големи количества. За 20г. тежи 2т. и съдържа около 1т. въглерод. От тия 800млрд. да отпуснат 100млрд. за толкова дървета. Отделно големите ползи от обширните изкуствени гори за живата природа.
    —цитат от коментар 19 на Пламен Данаилов


    +++++++++++++++++++

  35. 35 Профил на kamenpavlov
    kamenpavlov
    Рейтинг: 482 Неутрално

    Шведите са щастливи? Ами, бях там, кой знае колко не ги видях щастливи, а югът по принцип повече мрънкаме и затова се счита, че не сме щастливи. Интересно е защо се говори за зелена политика и икономика, когато има стотици хиляди, които не могат да се отопляват и доходите им са мизерни. Но... това не е световна политика, че да се занимавате с нея, нали?

  36. 36 Профил на jeq19606355
    jeq19606355
    Рейтинг: 926 Неутрално

    Тьотката отново напълно неадекватна. Хората нямат пари за незелена енергия и се топлят на гуми, дърва, въглища, а тази иска да им продава три до пет пъти по-скъпа зелена енергия.

  37. 37 Профил на jeq19606355
    jeq19606355
    Рейтинг: 926 Неутрално

    До коментар [#4] от "ckn29372393":

    Апропо цементовата промишленост е отговорна за 8% от СО2 емисиите в света.

    https://www.bbc.com/news/science-environment-46455844

  38. 38 Профил на Rex
    Rex
    Рейтинг: 1109 Неутрално

    Ние си изпълняваме най-ефективната зелена мярка - ограничаване броя на населението живеещо на територията. Да бъдат така добри и другите държави да постигнат същото.
    —цитат от коментар 9 на Индианец


    +++++++++++++++

  39. 39 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 689 Весело

    Зелена енергия, зелен хайвер, нЕма голЕма разлика... Е, за нЕкои хайверът може и черен да е...

  40. 40 Профил на gr52
    gr52
    Рейтинг: 2274 Неутрално

    Кристалина е икономист, мисленето й е тотално икономическо, и работата й е да мисли за икономиката. При това не за цялата...

    Най-лесно е да се състезаваме, кой по-яко ще я оплюе. Има хора, за друго не стават. Виж, да почнем да си обмисляме проблемите... Щото те не са само или поне не са чисто икономически...

    Още си спомням гузната физиономия на бае ви Тодара, когато се беше върнал от някакво мероприятие на СИВ, където при взаимното пазарене всички го бяха прекарали... Та със същата тази гузна физиономия, радстно съобщи, че сме извадили голям късмет, щото като разпределяли кой какво точно от общата СИВа икономика ще развива, на нас се паднали химическата промишленост, тежкото машиностроене и т.н. И бях свидетел, как постепенно превръщахме една изключително красива страна с бистри води в хвостохранилище. Дотам, че да караме руда от майната си, за да тровим София с Кремиковци. А че две поколения пролетарии, осигурявали си хляба в най-мръсните от всички производства, ще родят достатъчно лобисти и носталгици на вредната за природата и здравето ни "реална икономика", си беше закономерно.

  41. 41 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 720 Неутрално

    Браво, Перник харесва това

  42. 42 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 3807 Неутрално

    До коментар [#40] от "gr52":

    Верни неща казваш...
    +++++++++++++++++++++++++++++

  43. 43 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 2373 Неутрално

    Че и нагла на всичкото отгоре.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  44. 44 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 3807 Неутрално

    Че и нагла на всичкото отгоре.
    —цитат от коментар 43 на Един вампир броди из Европа


    С нейната позиция в света и нейната заплата може да си го позволи...

  45. 45 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1745 Неутрално

    Тая топка мазни лиги е толкова далеч от реалността, че става опасно от нейното бълвочие...

  46. 46 Профил на prinz
    prinz
    Рейтинг: 351 Неутрално

    Ще забранят въглищата и другите енергоносители, за да го обезценят и някой да ги изкупи на ниска цена... пък ние ще си внасяме скъпи ресурси, изкуственяк, които я топлят, я не топлят-ма важното че богатите са станали още по-богати и контролът на земните ресурси в мащаб Планета е техен.

    Не съм крал
  47. 47 Профил на prinz
    prinz
    Рейтинг: 351 Неутрално

    До коментар [#40] от "gr52":

    Ако вземеш книгата на Александър Томов, геополитик бил, ще научиш, че Кремиковският комбинат е бил построен за да има заетост-оръжие на безработицата.
    Дали е вярно, не съм сигурен, че има жив свидетел от ЦКато, който да потвърди разните версии за Кремиковци.
    Но Кристалинка, чиято щерка се разчепи за чалгаджия, не е в състояние да обясни, какво става. КомуНиСка, комуВисока)

    Не съм крал
  48. 48
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  49. 49 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1276 Неутрално

    ако се покачва цената на енергията, да мислим за бедните
    —цитат от коментар 0 на др Сталина


    Лирическият герой иска да ни каже, че за да стане зелен токът треба да поскъпне, а бедните ше задвижват вятърните перки.

  50. 50 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1019 Неутрално

    Ако вземеш книгата на Александър Томов, геополитик бил, ще научиш, че Кремиковският комбинат е бил построен за да има заетост-оръжие на безработицата.
    —цитат от коментар 47 на prinz


    Глупости на търкалето написани от един професионален лъжец. За Кремиковци набираха работници из цяла България и им даваха софийско жителство и апартаменти в Ботунец. И пак нямаше желаещи. Между другото, още преди построяването, специалистите са казвали, че от кремиковската руда нищо не става. Дори германците въпреки недостига на железни руди не са проявявали никакъв интерес към находището.

  51. 51 Профил на vladivlad
    vladivlad
    Рейтинг: 554 Неутрално

    Поредното комсомолско нищоговорене, за сметка на това с вдъхновение, плам и вяра в светлото бъдеще.

    Do or do not. There is no try. Yoda
  52. 52 Профил на hqx04506254
    hqx04506254
    Рейтинг: 310 Неутрално

    Когато спрат тецовете на Ковачки, които горят не въглища, а опасни боклуци и ни тровят, тогава да ми обясняват за вредата от въглеродните емисии. Само че май това на никого не е изгодно. Грантовете от Европейската климатична фондация и от Европейската комисия към всякакви зелени НПО се отпускат за борба с въглищата.

  53. 53 Профил на hqx04506254
    hqx04506254
    Рейтинг: 310 Неутрално

    До коментар [#2] от "Да вярваме на истината":

    Никога, той крепи властта, затова му подаряват и студен резерв. Правят се, че от тецовете му излиза чист планински въздух, а не отрова от опасни отпадъци.

  54. 54 Профил на mxz06636636
    mxz06636636
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Ég heiti Pedro Ella frá Turku Finnlandi. Ég er hér til að segja öllum heiminum hvernig ég fékk lán á netinu, ég átti í fjárhagsvandræðum svo ég reyndi að fá fljótt lán á netinu en ég var svikinn og ég hélt að ekkert gott gæti komist út úr viðskiptum á netinu en allar efasemdir mínar voru fljótlega teknar að hvíla mig þegar ég sá vitnisburð á einni síðu um þetta tiltekna lánafyrirtæki sem veitti henni lán (Alden Moore Loan Company) sem vitnisburðurinn vakti athygli mína svo ég ákvað að senda þeim skilaboð í gegnum netfangið sem hún sýndi (aldenmooresloanfirm@gmail.com) r í byrjun hélt ég að það væri samt sami leikur en á hinn bóginn varð ég að neyða mig til að fylgja öllu ferlinu vegna þess að þeir komu mér mest á óvart eftir að hafa uppfyllt allar kröfur, ég gat fengið lán upp á 15.000 evrur á bankareikningi mínum. þegar ég nota símann minn, trúði ég aldrei, hljóp ég til bankans til að ganga úr skugga um að hann væri sannur og svo var það. ég fékk alert þann 8. janúar 2020 til Guðs sé dýrðin. þú getur flýtt þér án efa og haft samband við þetta lánafyrirtæki á netfangið þeirra á {aldenmooresloanfirm@gmail.com} þau eru mjög traust hratt og áreiðanleg.

  55. 55 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1905 Неутрално

    Любимката на герберастията им говори за зелени политики.

    Ебаси гаврата 😁😁😁

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  56. 56 Профил на gr52
    gr52
    Рейтинг: 2274 Неутрално

    Тая топка мазни лиги е толкова далеч от реалността, че става опасно от нейното бълвочие...
    —цитат от коментар 45 на Хи-хи


    От ТВОЯТА реалност - при всички случаи. Проблемът е, че ти и в твоята си реалност, си нещо като дупката на кавала. Оная, деветата...

  57. 57 Профил на gr52
    gr52
    Рейтинг: 2274 Неутрално

    Ще забранят въглищата и другите енергоносители, за да го обезценят и някой да ги изкупи на ниска цена... пък ние ще си внасяме скъпи ресурси, изкуственяк, които я топлят, я не топлят-ма важното че богатите са станали още по-богати и контролът на земните ресурси в мащаб Планета е техен.
    —цитат от коментар 46 на prinz


    Разбрах. Искат да ти откраднат въглищата, значи. Ония там, кафявите, лигнитните, дето са направили една окръжност от 50 морски мили около ТЕЦ-а на Ковачки на марсианска пустиня.

  58. 58
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  59. 59 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3003 Неутрално


    "Климатичните промени са предизвикателство, но и огромна възможност за трансформиране на икономиката.
    __________
    И друг път съм казвал ,че нищо не става от калинката на МВФ и Световната Банка!
    Нали вецовете ги превзеха политици и шуробаднаци като в резултат всички язовири са без вода или на рекордно ниски нива в момента!
    Как е огромната възможност да странсформира икономика която не е икономика а суровинен придатък за финансовите анархисти от Давос?

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  60. 60 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1761 Неутрално

    Дано имаме визия и капацитет за да се възползваме от тази възможност, въприкеи, че за съжаление съм силно скептичен...

  61. 61 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3536 Неутрално

    Клишета, клишета, клишета....!
    Нито се ядат, нито се пият, даже не топлят. Тая кога ще млъкне!?

  62. 62 Профил на objective
    objective
    Рейтинг: 595 Весело

    След като нямаме за премиер икономист с качества на визионер, то той има поне златния шанс да се вслушва в напътствията на високо ерудиран международен авторитет с поглед върху глобалните световни процеси. А на онези завистливи дребни душици, които не могат да преживеят безспорното международно признание на тяхна сънародничка, и Господ не би могъл да им помогне.

  63. 63 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3536 Неутрално

    ".....високо ерудиран международен авторитет с поглед върху глобалните световни процеси."
    До коментар [#62] от "objective":

    Браво, ура! И каква беше ползата от тая, че не се сещам? Я напиши!

  64. 64 Профил на byrd
    byrd
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Добър шанс е за шмекери,които нищо не създават! Потриват ръчички ,че скоро ще им плащаме за въздуха ,който дишаме ( та нали те са го създали!) и навярно и за всяко дете ,което ще родиме.

  65. 65 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7045 Неутрално

    "нисковъглеродната икономика ще даде нов тласък на инвестициите и ще спомогне за създаването на нови работни места"

    Хубаво, но на нас ни липсват големи лидери, за да се измъкнем от блатото на корупцията и некадърността

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  66. 66 Профил на gr52
    gr52
    Рейтинг: 2274 Неутрално

    До коментар [#40] от "gr52":Ако вземеш книгата на Александър Томов, геополитик бил, ще научиш, че Кремиковският комбинат е бил построен за да има заетост-оръжие на безработицата. Дали е вярно, не съм сигурен, че има жив свидетел от ЦКато, който да потвърди разните версии за Кремиковци.Но Кристалинка, чиято щерка се разчепи за чалгаджия, не е в състояние да обясни, какво става. КомуНиСка, комуВисока)
    —цитат от коментар 47 на prinz


    С Александър Томов се знаем много отдавна - от самата "зора на демокрацията". И той е толкова геополитик, колкото ти си неврохирург. Виж, като мошеник е много добър. Ще те купи и ще те продаде, преди да си разбрал какво става, а когато успееш да разбереш, ще откриеш, че междувременно е успял и да изкара женските ти роднини в подходяща възраст на пиацата. Що се отнася до заетостта - оръжие срещу безработицата, със същия успех биха могли да копаят дупки в центъра на София, а после да ги зариват, щото не им било там мястото - и щеше да е по-полезно. Или да отворят гигантска нарколаборатория - отравянето на туземците, на софиянци, извинявам се, щеше да е по-малко.

  67. 67 Профил на gr52
    gr52
    Рейтинг: 2274 Неутрално

    ".....високо ерудиран международен авторитет с поглед върху глобалните световни процеси."До коментар [#62] от "objective":Браво, ура! И каква беше ползата от тая, че не се сещам? Я напиши!
    —цитат от коментар 63 на Judjuk


    За тебе - никаква. Ама то пък на тебе какво ли ще ти е полезно? Пропуснал си първите 38 години... Сега и да ти наливат, и да не ти наливат - все тая... И жена да ти докарат - пак нищо. Ще се чудиш какво да я правиш с тоя увисналия, дето се мандахерца като махалото на Фуко.

  68. 68 Профил на gr52
    gr52
    Рейтинг: 2274 Неутрално

    След като нямаме за премиер икономист с качества на визионер, то той има поне златния шанс да се вслушва в напътствията на високо ерудиран международен авторитет с поглед върху глобалните световни процеси. А на онези завистливи дребни душици, които не могат да преживеят безспорното международно признание на тяхна сънародничка, и Господ не би могъл да им помогне.
    —цитат от коментар 62 на objective


    Те всъщност не могат да преживеят нещо друго - безспорната международна неинформираност относно тяхното съществуване. И дупка да си не е лесно - всички те псуват и всеки гледа да те запълни.

  69. 69 Профил на gr52
    gr52
    Рейтинг: 2274 Неутрално

    Клишета, клишета, клишета....!Нито се ядат, нито се пият, даже не топлят. Тая кога ще млъкне!?
    —цитат от коментар 61 на Judjuk


    Ми не чети - нито от нея, нито за нея. Някой да те кара насила? Ама нали трябва да си излееш помията от помиярската душа върху някого? Джуджик, Джуджик... Тебе и да те наругае няма кой... Имаш статута на дупка върху асфалта в центъра на Мало Бучино...

  70. 70 Профил на niki
    niki
    Рейтинг: 433 Неутрално

    Въздух под налягане.

    niki
  71. 71 Профил на prinz
    prinz
    Рейтинг: 351 Неутрално

    До коментар [#57] от "gr52":

    Моите въглища, които нямам, но може да откраднат. Прокопиев с неговата фирма Алфа финанс изкупуваше въглищни мини на балканския полуостров по договор с немци, които ги консолидираха в холдинг. Там ми беше практиката, за да завърша образованието си. Ако ти трябва линк, ще ти го открия.
    Но сега този холдинг е в губеща позиция, заради политиката на чиста енергия. Които купят активите на този немски холдинг, те със сигурност са от онези, дето не им проблем да си напечатат парички и да затворят работата на въглищните мини.

    Не съм крал
  72. 72 Профил на qtl36551020
    qtl36551020
    Рейтинг: 755 Неутрално
  73. 73 Профил на prinz
    prinz
    Рейтинг: 351 Неутрално

    До коментар [#50] от "gianni":

    Съгласен.

    Не съм крал
  74. 74 Профил на prinz
    prinz
    Рейтинг: 351 Неутрално

    До коментар [#52] от "hqx04506254":

    Те ще изграждат сега тецове, които горят боклуци. То това е измислицата.

    Не съм крал
  75. 75 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 1156 Неутрално

    Да има работа, но печалба няма. Евтина, ниско платена и за без пари. Това е навсякъде и във всичко. За какво да си купиш скъпите им машини, след като трябва да излезеш на тяхния пазар, на който те ще ти наложат безсмислено изискване, което ще те изгони от него. Единствено ишлемето е позволено за нас. На Кристалина й е лесно да разправя тези вицове. Ние няма как да завладеем чуждите пазари и да печелим от оборот. Навсякъде в чужбина са си направили чрез административни мерки защита на местните производители. Само България си е заголила задника и вярва в написаните регламенти и защитата на интелектуалната собственост.

  76. 76 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9200 Неутрално

    Да се затворят ТЕЦовете на Ковачки и да бъде разследван.

  77. 77 Профил на Bramasole
    Bramasole
    Рейтинг: 3501 Неутрално

    "Като цяло България стои много добре. Двете банки с идентифицирани проблеми работят по това те да бъдат решени, напълно обозримо е през април странат да влезе в ERM II," каза Георгиева. Помолена да коментира скептицизма, включително в банкерските среди, за присъединяването на България към валутния съюз, Георгиева каза, че това ще донесе на страната повече парична сигурност в несигурно време."

    МФ и БНБ подкрепят внесен от Менда Стоянова на 23.01. законопроект, касаещ предложение за допълнение на чл. 29 от Закона за БНБ, с което се изменя текстът за валутния курс на лева спрямо еврото.. Законопроектът се подкрепя и от ЕЦБ.
    За него управляващите мълчат.
    https://www.mediapool.bg/drugi-darzhavi-shte-mogat-da-iskat-promyana-na-kursa-na-leva-news302708.html

    "Човек не се дави, като падне във водата, а като остане там” - Едуин Луис Коул
  78. 78 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3536 Неутрално

    "За тебе - никаква."
    До коментар [#67] от "gr52":

    Кво си се вторачил в мене? Аз да не съм зооекспонат? Напиши каква е ползата за тебе от тази свръхособа. Евентуално и за някой друг, ако има полза.

  79. 79 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2344 Неутрално

    Бабата да си купи LED крушки, а не да се офлянква. И да готви на пропан-бутан, а не на ток.
    —цитат от коментар 26 на БМЗ
    Ще ви се на другарите "на челата със звезди" да се внася още, и още, и още газ и да се гори, вместо биомаса и РДФ.

    Да, ама пропан-бутанът е С ВЪГЛЕРОДЕН ОТПЕЧАТЪК И БАШ КРИСТЛАТИНА ИСКА ДА ВИ ПЕРНЕ С ТАКСА ЗА ВЪГЛЕРОДНИТЕ КВОТИ!
    ----------------
    " средната цена на данъка върху въглеродните емисии ...трябва да стане 75 долара, каза Георгиева..."
    ---------------
    .."Pounds of CO2 emitted per million British thermal units (Btu) of energy for various fuels
    Coal (anthracite) 228.6
    Coal (bituminous) 205.7
    Coal (lignite) 215.4
    Coal (subbituminous) 214.3
    Diesel fuel and heating oil 161.3
    Gasoline (without ethanol) 157.2.."
    Propane 139.0
    --------------------
    А ТЕЦ, ако е на алтернативно гориво е с нулев въглероден отпечатък!
    Демек - всичката енергия от това, е въглеродно неутрална!

    Та това горене на газ си го избийте от главиците!

  80. 80 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2344 Неутрално

    Да се затворят ТЕЦовете на Ковачки и да бъде разследван.
    —цитат от коментар 76 на Peni Nikol


    Първо - що Ковачки, а не и циментовите заводи, да речем?
    Които яко си внасят и си горят от 2006, та до сега??
    https://www.dnevnik.bg/print/arhiv_pari/2011/08/15/1710819_kogato_boklukut_stane_gorivo/
    Като за да се замени природният газ и да се заменят простичките газови горелки, с инсталации за горене на бали и стари гуми са дадени до сега стотици милиони..
    ------------------
    "Капитал" : .."142 млн. евро са много пари навсякъде .. Толкова пари са инвестирали в последните 20 години в производството си "Холсим България", твърди изпълнителният директор на акционерното дружество Тодор Костов .. Друго предимство на новата пещна система е, че позволява използването на алтернативни горива. През 2007 г. са изградени и пуснати в експлоатация три инсталации за подаване на такива горива – за сортирани твърди горими отпадъци, месокостно брашно и излезли от употреба автомобилни гуми. Алтернативните горива са отпадъци от бита или други производства, които се изгарят в пещите на циментовите заводи с цел извличане на енергия. Това е част от цялата политика на LafargeHolcim предвид нарастващото въздействие на урбанизацията върху хората и планетата."
    ------------------
    "Такъв пример в България е заводът Девня Цимент. Голямо количество от отпадъците на Варненска област, биват оползотворени именно там, което значително намалява процента на депониране в региона. Усвояването на нерециклируеми отпадъци като алтернативно гориво става възможно след инвестиция от 320 милиона лева през 2014 за изграждане на нова инсталация за производство, което печели на компанията редица награди като „Инвеститор на годината“, „Сграда на годината„ и „Най-зелена компания“ в категория тежка индустрия, заради приноса на проекта към устойчивото развитие на местно и национално ниво..."
    -------------------
    "Освен инсталация за твърдите отпадъци в завода в с. Бели Извор има още две инсталации - за горене на гуми и за горене на месокостно брашно. "Пазар на стари гуми в България към момента няма. Не мога да си обясня това", каза Овчаров. По думите му гумите, които се горят в завода, най-често идват от Гърция. Гърците поемат пътните разходи по доставката и освен това плащат на завода за услугата. "Работи се на принципа "който прави боклук, плаща", обясни Овчаров. Гумите също минават през шредер и след като са нарязани, се горят. "
    --------------------

    Второ - заместването на добитите от Земята въглеводороди - газ, петрол, въглища с алтернативи - бали с РДФ и биомаса Е ЧАСТ ОТ ЗЕЛЕНАТА ПОЛИТИКА!
    ----------------
    .." Друго предимство на новата пещна система е, че позволява използването на алтернативни горива. През 2007 г. са изградени и пуснати в експлоатация три инсталации за подаване на такива горива – за сортирани твърди горими отпадъци, месокостно брашно и излезли от употреба автомобилни гуми. Алтернативните горива са отпадъци от бита или други производства, които се изгарят в пещите на циментовите заводи с цел извличане на енергия. Това е част от цялата политика на LafargeHolcim предвид нарастващото въздействие на урбанизацията върху хората и планетата..."
    -----------------
    И какво да се разследва??
    Ми Зелена Политика-горят се разни работи, стари гуми от Гърция примерно , намаляваме СО2.. както е и заветът на Грета Тунберг .

    Че Световната Банка ФИНАНСИРА подобни проекти!
    Та ЕС и Европейската банка за развитие са дали 700 милиона, за пещите за РДФ в "Топлофикация"-София

    Намалили сме, с подобни анджаклами, само за 1 година емисиите СО2 с над 8%!

  81. 81 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2344 Неутрално

    Браво, Перник харесва това
    —цитат от коментар 41 на ceci_


    И Бобов дол, и Девня!
    Перкаме стари гуми и намаляваме СО2!
    Това е мечтата на Грета Тунберг!

    https://www.capital.bg/specialni_izdaniia/kapital_gradove/2018/12/27/3360733_cimentov_zavod_s_alternativni_idei/

    "Около 35% от необходимата му енергия циментовият завод в Златна Панега си набавя чрез алтернативни горива. За целта заводът е създал дъщерно дружество - "ГАЕА Зелена алтернативна енергия", което работи с местния бизнес за производство на инженерно гориво за нашия завод, т.е. алтернативни горива, произведени от пластмасови, хартиени, текстилни и др. отпадъци. Това според изпълнителния директор на "Златна Панега цимент" Адамантиос Францис е намалило емисиите CO2 с 15%, откакто групата "Титан" е закупила завода през 2004 г. "Амбициите ни са свързани с това тази тенденция да продължи и до 2030 г. емисиите да бъдат намалени с още 20%", казва Францис"..

    И Кристалина ще финансира! Намаляваме емисиите с 35%

    Яко, а?

  82. 82 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2344 Неутрално

    Тьотката отново напълно неадекватна. Хората нямат пари за незелена енергия и се топлят на гуми, дърва, въглища, а тази иска да им продава три до пет пъти по-скъпа зелена енергия.
    —цитат от коментар 36 на jeq19606355


    Че ТО ТОВА Е ЗЕЛЕНАТА ЕНЕРГИЯ!
    И институциите ДАВАТ ФИНАНСИРАНЕ!

    Биомасата е въглеродно неутрална, РДФ е възобновяем и си ги перкаме в пещите и сме зелени..
    Да не е трудно?

    " UK and the European Union (EU) continue to label the burning of wood as a "carbon-neutral" source of renewable"

  83. 83 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2344 Неутрално

    Дано имаме визия и капацитет за да се възползваме от тази възможност, въприкеи, че за съжаление съм силно скептичен...
    —цитат от коментар 60 на selqnin

    Възползваме се!

    Колкото по климатични промени, толкова по възползване!
    Та нали сме го споменавали и говорили поне 20 пъти до сега ..

    https://sofiawastemanagement.eu/

    https://council.sofia.bg/documents/20182/532929/Приложение +№+1+към+Решение+№+474.pdf/7be453cd-9e86-4c6d-a110-2012e118e3ee
    ------------------
    .."Строителството на инсталацията е предвидено още през 2012 г., с решението, с което Европейската комисия одобрява финансирането на Фаза 2 – завода за преработка на битовите отпадъците...
    Цели:
    С инсталацията за производство на топлинна енергия от РДФ постигаме следните резултати:

    Намаляваме под 10% отпадъците, които депонираме.
    Намаляваме емисиите въглеродни оксиди с 87,2 т/г (7%).
    Произвеждаме 58 MW топлинна енергия за 40 000 домакинства.
    Произвеждаме 20 MW електро енергия за 30 000 домакинства.
    Спестяваме 17 млн. лв. на година от такса за депониране, която през 2020 г. ще е 95 лв. на тон.
    Спестяваме 65 млн. куб. м природен газ, който заместваме с РДФ-гориво, безплатно за “Топлофикация София” ЕАД.
    Спестяваме между 15 и 18 млн. евро от природния газ, който заместваме с РДФ-гориво.
    Спестяваме 5 млн. лв., които в момента плащаме на циментовите заводи за оползотворяване на РДФ-горивото от завода за отпадъци."
    ----------------------
    Само ТОЗИ ПРОЕКТ Е ЗА 700 МИЛИОНА.. И С НЕГО НАМАЛЯВАМЕ ЕМИСИИТЕ С 87.6 ТОНА СО2!
    Спестяваме 65 млн. куб. м. природен газ и го заменяме с бали!
    В ЕДНА ИНСТАЛАЦИЯ!

    Башка имаме дадени 350 милиона в "Девня" в Бели Извор вземаме стари гуми от Гърция, имаме спестени тонове емисии СО2 , имаме дадени 148 милиона евро в "Златна Панега" .. и тъй..

    https://www.dnevnik.bg/zelen/2019/05/09/3536574_bulgariia_e_sred_liderite_v_es_po_spad_na_vuglerodnite/

    Добра новина за българската природа!
    Добра новина за белите ни дробове!!!
    —цитат от коментар 8 на selqnin

    Отвред добри новини! Редуцираме СО2 ..
    Гуми ни дайте, гуми!

    Гуми, за унижените и оскърбените!
    Бали за белите ни дробове!
    Добра новина!


  84. 84 Профил на gr52
    gr52
    Рейтинг: 2274 Неутрално

    До коментар [#52] от "hqx04506254":Те ще изграждат сега тецове, които горят боклуци. То това е измислицата.
    —цитат от коментар 74 на prinz


    Дано да четеш още. Дължа ти сериозно извинение. Поне един постинг, вместо към друг човек, съм препратил към тебе. Трябва много сънен да съм бил. И поне два не съм разбрал правилно.
    ………………..
    Виж, за боклуците... Категорично съм против да се внасят чужди, но трябва да се намери начин да се премахват нашите. Иначе рискуваме да ни заринат. В това отношение - нито визия какво да ги правим, нито дисциплина да не ги хвърляме където ни падне, имаме.

  85. 85 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 1843 Неутрално

    До коментар [#19] от "Пламен Данаилов":

    Не си разбрал.
    Тези 800 милиарда интересуват разпределителите не за да засаждат дръвчета, а за бъдат бързо разпределени, така че никой да не се усети.

    Panta rhei....
  86. 86 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2304 Неутрално

    На тая мутробаронеса и нямам вяра за 5 стотинки.
    По същество приемането на еврото ще ни нахлузи хомота да покриваме заемите на Гърци, Италианци и ддруъги южняшки весесъяци тарикати

  87. 87 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2344 Неутрално

    Виж, за боклуците... Категорично съм против да се внасят чужди..
    —цитат от коментар 84 на gr52


    Ако ще се внася - стари гуми!
    Много по-екологично решение.. Както е в циментовите заводи!

    Гумите са по-калорични/на килограм , а кой знае защо се забравя за въглеродния отпечатък при транспорта..
    Един тир с гуми, е равен приблизително, по калоричност на 1.3-1.5 на камион с РДФ!

    Иначе и Световната Банка финансира ей такива намаляваници на СО2!

    Добра новина за българската природа!
    Добра новина за белите ни дробове!!!
    —цитат от коментар 8 на selqnin


    Гуми, за унижените и оскърбените!
    Намаляваме СО2 яко!

  88. 88 Профил на prinz
    prinz
    Рейтинг: 351 Неутрално

    До коментар [#84] от "gr52":

    Ето сега прочетох.. Всеки здравомислещ е против вноса на отпадъци. Но аз нямах предвид внос на отпадъци, а исках да подчертая, че на първо време тец на отпадъци ще замени тец на въглища. Не само в България. Навсякъде, където подпишат новите норми.

    Не съм крал




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK