От "Кремълският наръчник" са премахнати имена на водещи вестници като проруски агитатори

От "Кремълският наръчник" са премахнати имена на водещи вестници като проруски агитатори


Центърът за изследване на демокрацията съобщи, че премахва от доклада си "Кремълският наръчник в Югоизточна Европа: Икономическо влияние и остра сила" имената на четири водещи по тираж български всекидневника, които бяха представени като разпространители на руска пропаганда.


В първоначалния вариант, представен във Вашингтон на 22 януари, бяха изброени "Телеграф", "Труд", "Монитор" и "24 часа" като представящи позиции в подкрепа на руската външна политика в Европа, Близкия изток и Латинска Америка, на руските енергийни проекти и критики срещу евроатлантическите ценности. Малко преди това като директно свързани с Русия са посочени "Дума", "Земя" и "Атака" и те остават в коригирания вариант на доклада.


В понеделник "24 часа" публикува позиция на главния редактор Борислав Зюмбюлев "Клеветници поставиха "24 часа" в Кремълски наръчник", в която посочва, че изданието не присъства в изследването, използвано от авторите от ЦИД. От текста, започващ с цитат от статията на "Дневник", който първи съобщи за доклада и коректно цитира оспорваното изречение, никъде не се посочва кои са "клеветниците" от заглавието. Текстът на Зюмбюлев завършва с обяснение, че начинът, по който "24 часа" винаги е работил, е "да следва основен принцип на обективната и свободна журналистика - винаги да се представят различни гледни точки и да се даде право на читателя сам да избере на коя от тях да се довери". "Медии, които не го правят, просто пропагандират, манипулират, опитват се да подвеждат аудиторията", казва главният редактор в края на писмото си, без да посочва кои медии конкретно има предвид.




Корекцията, за която съобщи ЦИД, е следната:


"На стр. 86 от доклада "Кремълският наръчник за Югоизточна Европа", е цитирана неточно първата част на доклада от 2017 г. на Фондация за хуманитарни и социални изследвания относно "Антидемократичната пропаганда в България" (библиографска бележка номер 223). В обхвата на изследването попада само вестник "Труд". В тази връзка, променяме първоначалния текст по следния начин:


"Подобно на положението в Сърбия, повечето от масово четените български всекидневници разпространяваха проруска пропаганда със специален фокус върху това колко правилна е руската политика в Европа, Близкия изток и Латинска Америка и колко важни са предвожданите от Русия енергийни проекти за Европа, България и района на Югоизточна Европа." (текстът е на английски, преводът е на "Дневник")


Това вече е отразено в коригирания вариант, публикуван на сайта на ЦИД. Веднага след това изречение е оставен текстът "Общото между всички тези издания е, че те всичките са свързани с мрежи с тесни връзки с Русия като тази на българския медиен магнат и депутат Делян Пеевски."

Коментари (12)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 3184 Любопитно

    Уморен ли съм, или редакторът е съкращавал, без да държи на непълнотата на оставащото в писанието?

    *ПКП-Проста кърджалийска путка-неформално любезно обръщение на мин. председателя към председателя на Нар. събрание
  2. 2 Профил на Devils Slide
    Devils Slide
    Рейтинг: 1308 Весело

    Тъкмо се отваря идеално място за Дневник :)

    Persistence of Time
  3. 3 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 2171 Неутрално

    ''критики срещу евроатлантическите ценности''...ахахахахаха, ахахахахахха

  4. 4 Профил на АмброзСП
    АмброзСП
    Рейтинг: 2022 Весело

    Изгонихме един шпион дето предавал парите иии"няма пари,няма щастие'ха ха ха!!!

    Има три вида истина-моята,твоята и ИСТИНАТА
  5. 5 Профил на Сахаров
    Сахаров
    Рейтинг: 633 Неутрално

    Труд, Земя, Дума, Стандарт, Телеграф, Десант, 24 часа (168 часа), Телеграф... Част от печатните медии (най-големите), проводници на руски, фалшиви новини през 90те и началото на новия век... Резултат от мое, лично разследване, свързарзано с фалшификацията на българската история... тоест, втори независим източник със същото заключение... Те да ги редактират, аз ще продължа да ги разгласявам... Знанието побеждава всеки страх!

    I shave with Occam's razor
  6. 6 Профил на zaki
    zaki
    Рейтинг: 823 Неутрално

    "Бяха изброени "Телеграф", "Труд", "Монитор" и "24 часа" като представящи позиции в подкрепа на руската външна политика"
    Това си е обективната истина. Премълчаването или отричането и си е чиста лъжа.
    Ламбю и 24-часовия Зюмбюл нека си плещат глупости и тъпизми. То аслъ друго могат ли.

  7. 7 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3307 Неутрално

    До коментар [#5] от "Сахаров":

    168 часа го "играе" про-западен от време на време...

  8. 8 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 3076 Весело

    Вземете преведете на български този Наръчник на пропагандиста защото едва ли в ДАНС има оперативни работници владеещии английски! Нали те са хората призвани да се борят с идеологическата диверсия на Изтока както ДС се бореше навремето с идеологическата диверсия на Запада!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  9. 9 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 3391 Неутрално

    "Бяха изброени "Телеграф", "Труд", "Монитор" и "24 часа" като представящи позиции в подкрепа на руската външна политика"Това си е обективната истина.
    —цитат от коментар 6 на zaki


    По делата ще ги познаем!
    Наскоро Гешев спомена едни други медии и ги свърза с атаката , срещу България, в деня, когато подписахме за самолетите Ф-16.

    --------------------
    "Днес сутринта министърът на вътрешните работи Младен Маринов обяви, че хакерската атака има политически ефект и застрашава националната сигурност. Той обвърза случилото се с решението на правителството да купуване на осем американски изтребителя Ф-16. По-късно от НАП обясниха, че изтичането на данни най-вероятно е станало през юни - далеч преди решението за самолетите да е факт. Според Маринов обаче пускането на данните точно в деня на решението за изтребителите не е случайно."

    "Вчера правителството взе решение за сделката за купуване на самолети Ф-16, а мейлът е руски, откъдето идва информацията, иска се оставката на финансовия министър... Може да се прави и такъв анализ...", каза Маринов..."
    --------------------
    Ето от интервюто публикувано в "Дневник" :
    ---------------------------
    " Гешев подчерта, че новата линия на разследването е, че обвиняемият Кристиан Бойков е изпълнител...
    . Над фирмата обаче стои и истинският организатор на мероприятието:
    "Само погледнете как интересно съвпадна всичко с политическата реакция примерно на "Да, България" – в рамките на дни беше поискана оставката не на шефа на НАП, а на министър Горанов. Дните в политическия живот представляват милисекунди по същество."

    И още:
    "Безспорно е, че тази атака съвпадна с активно преекспониране на случая в определен кръг медии, свързани с подсъдимия Прокопиев, с Христо Иванов, някои ги наричат "протестърски медии", с активно присъствие по телевизиите примерно на Атанас Атанасов, който е шеф на Националната служба за сигурност по време на г-н Костов, министър-председателя Костов."
    ----------------------------

    Ето и коментари :

    Кибератаката пак е от Русия. Тя желае всичко лошо на България с армия от хакери и тролове, помощта отвътре ... , а причината е купуването на Ф-16 и отказа от руски паток през България. Нищо ново. Русия през цялата си история ни е била враг, а НАП-аджиите са гола вода. Повишаването на цената на тока пак е заради "Газпром" и "Лукойл", варягите водят война срещу България.
    —цитат от коментар 6 на Сенчеста фигура



    Само заради едни 8 американски самолет рашистанците се разбесняха!А какво ли ще стане, ако престанем да плащаме данък Асвабаждения? Сигурно десант във Варна и Бургас?
    —цитат от коментар 12 на historama



    Та бяха споменати в прав текст медиите, взели участие в атаката и опитите за Дестабилизация и всяване на паника, в деня когато подписахме за самолетите!

  10. 10 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8747 Неутрално

    "позиция на главния редактор Борислав Зюмбюлев "Клеветници поставиха "24 часа" в Кремълски наръчник"
    Точно там му е мястото. Кремълски глашатай е, не може да му се отрече.

  11. 11 Профил на NoBrainNoPain
    NoBrainNoPain
    Рейтинг: 131 Неутрално

    https://www.24chasa.bg/mnenia/article/8119024

    И да, 24 часа се старае да бъде обективен.
    Цитират ББ, цитират Курнела.
    Подчертавам ЦИТИРАТ, не преразказват какво били казали според както изнася на редакционната политика.
    Не винаги им се удава обективността, промъкват се и там откровени безсмислици или завоалирани рекламни и лобистки материали.
    Но поне се усеща старание и стемеж за спазване на някаква рамка, някаква професионална хигиена.
    Това е съществената разлика с масата други издания ( основно собственост на издатели които са клиенти на Гешев, но не само)

  12. 12 Профил на Chernomorski
    Chernomorski
    Рейтинг: 639 Неутрално

    Ако властта си е на мястото и защитава проевропейската същност на страната ни, ако престане да флиртува с някои медии и с техните собственици, много бързо те ще се преориентират и ще имат доста по-обективни позиции по всички чувствителни обществени теми...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK