И тази година няма да има пари за ремонт на "Тракия" между Чирпан и Стара Загора

И тази година няма да има пари за ремонт на "Тракия" между Чирпан и Стара Загора

© Георги Пауновски



И през 2020 г. Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) няма да има пари за ремонт на участъка от автомагистрала "Тракия" между Чирпан и Стара Загора. Това се разбра от думите на регионалния министър Петя Аврамова на днешния парламентарен контрол. От края на 2018 г. в отсечката е въведено ограничение като за междуградски път - максимална скорост от 90 км/ч, защото настилката се оказа в лошо състояние малко над 10 години след откриването ѝ (2007 г.).


Индикативната стойност на ремонта само на дясното платно на магистралата е около 60 млн. лева, каза Петя Аврамова. Тя обясни, че на мястото е направено обследване и има предписания какво точно следва да се извърши.


"Основният проблем за стартиране на ремонта е неосигуреното финансиране. Сумата е непосилна за бюджета на АПИ", каза Аврамова. По думите ѝ бюджетът на АПИ за ремонтни програми за тази година още не е утвърден, но тези 60 млн. лева са повече от половината от планираните средства за ремонти и поддръжка на цялата републиканска пътна мрежа.




"На приходи от тол-системата тази година можем да разчитаме в ограничен размер", припомни още министърът. Очакваните приходи от тол-такси през 2020 г. са над 700 млн. лева. Регионалното министерство вече разпредели около 500 млн. лева от тези средства, като без търг те бяха насочени към държавното дружество "Автомагистрали", което ще укрепи 74 свлачища, срутища и пропадания по републиканската мрежа.


"За 2 години не може да се осигури финансиране за около 10% от магистрала "Тракия" и явно за следващите две също няма да се осигури", обърна се към министъра депутатът от "Воля" Боряна Георгиева. Тя изтъкна, че участъкът "действа като средство за събиране на глоби от гражданите", и призова да се вземе решение и ако трябва, табелите за магистрала да се махнат от пътя.


Още от миналата година водачи се оплакват, че участъкът се е превърнал в любим за Пътната полиция и се налагат глоби. По данни от полицията за една година от въвеждането на ограничението за превишаване на скоростта в проблемния участък са глобени 4546 водачи.

Коментари (38)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4468 Неутрално

    Пари за ремонт няма, а пари за триноги има?!
    Жалки некадърници!

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, а впоследстие на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  2. 2 Профил на zokik
    zokik
    Рейтинг: 10 Весело

    60млн. лева са непосилна сума. Иначе преди ден-два бързо се намериха 25 млн. лева за ремонти на климатичната инсталация в една от сградите на парламента.

  3. 3 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 1370 Неутрално

    Имаме пари за Белене, за Турски поток, за самолети Ф16... Нямаме пари за ремонт на един мизерен участък от магистрала който впрочем няма никакви сложни съоръжения. Срам и смях.

  4. 4 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1746 Неутрално

    Идеална е! Просто ограничението трябва да е 60км. и ще стане превъзходна хранилка или както казва баце идеална печатница.

  5. 5 Профил на 3аНиЗа
    3аНиЗа
    Рейтинг: 2572 Весело

    Не се ли събраха от глобите за "ограничената" скорост заради НЕРАВНОСТИ по магистрала?!? Нов участък да бяха спретнали, като байпас, щеше да е по-бързо.

    Коментиране на анализираното, вече...
  6. 6 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3858 Неутрално

    До коментар [#3] от "Големи яйца:)":

    Даже и пари за нов правителствен самолет има. Но по всичко си личи, че мат`ряла предпочита да кара по разпадащи се пътища и магистрали, отколкото да лиши властта от нов самолет. ;)

    Бивш tww09306483.
  7. 7 Профил на hasmokar
    hasmokar
    Рейтинг: 968 Неутрално

    Да живеят НАТО безумията-така даряващи ни щедро.

  8. 8 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 855 Неутрално

    Па то парите за ремонт май трябва да ги дадат от БиеСиеПието . Гледам че Станишката я е откривал и строил .

  9. 9 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 1646 Любопитно

    "Петя Аврамова. Тя обясни, че на мястото е направено обследване и има предписания какво точно следва да се извърши"

    И защо не влезете в малко подробности какво трябва да се извърши - щото аз без да съм специалист си мисля, че нещото като е положено върху калпава поддаваща основа пълна със сгурии и шлам от Марица Изток няма нищо какво друго да се направи освен да я изгребеш цялата и положиш наново - сиреч тия 60 милиона ще трябва да ги умножим поне по 5 да не е и по 10.

  10. 10 Профил на Kamenarski
    Kamenarski
    Рейтинг: 2240 Неутрално

    Баце, нали се кълнеше, че точно този участък ще е готов преди отпускарския сезон лето 2018? Трошим си колите, пари за майстори, глобяват ни милиционерите... или викаш въртим "икономиката"...

    НЕ ЦЪКАЙТЕ МИНУСИ НА ТРОЛА! ТЕ ПЕЧЕЛЯТ ДЕНЬГИ И ОТ ТОВА!
  11. 11 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1766 Любопитно

    Имало било предписание... И ако то е написано от тоя, дето е проектирал отсечката е ясно какво ще се случи отново...

  12. 12 Профил на SaveBG
    SaveBG
    Рейтинг: 935 Неутрално

    Петя Аврамова още ли е министър?
    За една хуманитарна криза и за едни бедстващи хора в Перник питам...

    ЧУДОВИЩЕТО В ЕЗЕРОТО, ИЗПИЛО ВОДАТА НА ПЕРНИК
    https://www.youtube.com/watch?v=UWXE7JJygeg

  13. 13 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2821 Неутрално

    Ей, тц, тц :)

    Че гласувам за тези дето ще я оправят. Ама то никой няма да я оправи. :(

  14. 14 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1806 Неутрално

    Родната полиция се усмихна закачливо и тихичко кАза благодаря.

  15. 15 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3844 Неутрално

    И Тракия сега магистрала ли е или не е магистрала? И колко магистрали има в България? 60 милиона, ма друг път! Цялото платно трябва да си изрине и да се направи наново.

  16. 16 Профил на prascho79
    prascho79
    Рейтинг: 248 Неутрално

    Интересно защо никой не задава важните въпроси:

    1. Каква е причината за това състояние?
    2. Кой точно е виновен?
    3. От кого е зависел контролът при приемането на обекта?
    4. Кой ще понесе отговорност?

    Няколко пъти задавам тези въпроси официално до АПИ, Министерство на транспорта с копия до журналисти и нищо - пълно затъмнение

  17. 17 Профил на Vasil Petkov
    Vasil Petkov
    Рейтинг: 51 Неутрално

    Не знам дали тези 60 млн. са проблема, или основата е толкова зле, че предпочитат друго правителство да ремонтира участъка. А и да може да се показва как са строили преди ББ.

  18. 18 Профил на Българин Бг
    Българин Бг
    Рейтинг: 277 Неутрално
  19. 19 Профил на 4okuto
    4okuto
    Рейтинг: 736 Неутрално

    Много народ изгърмя и ще гърми на този участък... Или със солидна глоба, или с пари за ремонти. Реално в дясната лента и с 90 да караш няма гаранция, че колата ще е ок, защото на мниго места има кратери или гърбици...

  20. 20 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 602 Неутрално

    Да 2,5 милиарда за напълно ненужният Турски поток има , а 120 милиона за ремонт на единствената магистрала в България не могат да се намерят .
    Другият въпрос е къде са парите от винетки на хилядите турски коли и тирове , който основно се движат по магистрала Тракия.
    "От 2016 до края на ноември 2019 г. броят на преминалите товарни автомобили през българо-турската граница (ГКПП Капитан Андреево и ГКПП Лесово) e нараснал с над 100 000 камиона и е достигнал над 853 000 товарни автомобила годишно. От тях близо 640 000 камиона са минали през ГКПП Капитан Андреево само за първите 11 месеца на тази година"
    https://customs.bg/wps/portal/agency/media-center/news-details/10-12-streshta-turcia







    в

  21. 21 Профил на Edge404
    Edge404
    Рейтинг: 464 Неутрално

    До коментар [#14] от "442":

    Милиция, милиция, нека бъдем пунктуални.

  22. 22 Профил на proudbulgarian
    proudbulgarian
    Рейтинг: 351 Гневно

    Тя обясни, че на мястото е направено обследване и има предписания какво точно следва да се извърши????
    WTF? Като проектирахте, къв го държахте? Или гледате само да лапате, комунисти ненаситни! Та не беше ли ясно, че най-много се краде от пътищата, защото няма кой да следи за спазването на стандарта, колко и каква трябва да е подложката, вида на камъка и десетки други параметри! Слагате по 1/3 от изискуемото, с най-долно качество, сгур или варовикова скала, дето дъжда я прави каша! Така е и по ж.п. линиите! Върху най-плодородната земя в Отечеството трябваше да се изгребе поне два метра повърхностен слой, а гладните хуни, давай, насипвай и слагай асфалта! Няма време, еврофонда чака! Ама пак да си гласувате за стабилността, да не се объркате, там Костов и другите са ви виносвни! Бойчето, чист като момина пазва! М******а ви мръсна!

  23. 23 Профил на CINZANO - оправете си сайта!
    CINZANO - оправете си сайта!
    Рейтинг: 1028 Любопитно

    Боце раздаде няколкщо милиарда от фиктивния излишък на свои приятели, но 60 млн. за магистралата няма!?
    Гербоухи, сър!

    Мома, връщай 12 и 12А!
  24. 24 Профил на alehandro77
    alehandro77
    Рейтинг: 666 Неутрално

    Е тогава защо да плащаме тол и винетки за този "малък" участък...

    Корупцията е новия социализъм! Нямаш връзки, нямаш пари.
  25. 25 Профил на dzenlandia
    dzenlandia
    Рейтинг: 499 Неутрално

    Хем искате пътища, хем не искате да плащате. Клошарско ни е мисленето, клошарски са ни и пътищата. Няма как да е иначе. Не може да даваш 0,26 лв. на ден за инфраструктура и да очакваш европейски магистрали. Тол система и за леките автомобили трябва да се въведе незабавно.

    Няма друга държава, в която да ти излиза толкова евтино шофирането по пътищата. Сърбия от началото на годината за пореден път вдигна тол таксите. Дори и в любимата ви Швйцария, която толкова давате за пример как нямало винетки, като сметнеш размера на данъка и акцизите, пак е несравнима ситуация.

  26. 26 Профил на ozd05563707
    ozd05563707
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Нищо пари на фона на цялото харчене! Обаче това лайно няма кой да го оправи. Междудругото и лявата лента вече почва да се цепи напречно. Скоро може да има ограничение 50. 40 километра с 50. Гавра. А КАТаджиите направо ще захлебят здраво.

  27. 27 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8853 Неутрално

    А какво ще правят с излишъците. В края на януари бяха около 800 млн.

  28. 28 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5790 Неутрално

    До коментар [#25] от "dzenlandia":

    На теб като ти е евтино давай повече. Какъв ти е проблема.
    Направи пътищата като в Германия .
    ТАМ НЯМА ВИНЕТКИ ЗА ЛЕКИТЕ КОЛИ !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  29. 29 Профил на zidar
    zidar
    Рейтинг: 577 Неутрално

    Интересно защо никой не задава важните въпроси:1. Каква е причината за това състояние?2. Кой точно е виновен?3. От кого е зависел контролът при приемането на обекта?4. Кой ще понесе отговорност?Няколко пъти задавам тези въпроси официално до АПИ, Министерство на транспорта с копия до журналисти и нищо - пълно затъмнение
    —цитат от коментар 16 на prascho79


    Прасчо, отсечката бе открита от другаря господин Сергей Станишев по време на неговото управление, с гордост бе открита.

  30. 30 Профил на zidar
    zidar
    Рейтинг: 577 Неутрално
  31. 31 Профил на zidar
    zidar
    Рейтинг: 577 Неутрално

    Вестник Дневник дава детайли: Отсечката Чирпан - Стара Загора е изградена за една година. При изграждането на подучастък 2 са постигнати рекорди, благодарение на които той е завършен за изключително кратък срок, съобщи за БТА инж. Лъчезар Илчевски, изпълнителен директор на "Пи Ес Ай" АД. Средно на денонощие се полагаха над 4700 тона асфалт. Ежедневно се монтираха 4 км еластична ограда. Големият надлез над ж.п. линията София - Бургас (2 х 150 м) е изграден за по-малко от 180 дни, а последният надлез при км. 209 +300 - за тридесет дни (от 20.08.07 до 20.09.2007г.).
    https://www.dnevnik.bg/print/arhiv_za_grada/2007/10/04/383418_magistrala_trakiia_stigna_do_stara_zagora/

  32. 32 Профил на lo_ridah
    lo_ridah
    Рейтинг: 756 Гневно

    Айде сега малко въпроси и отговори. Само публично достъпна официална информация.

    Въпрос 1: Кой строи отсечката ?
    Отговор 1: Трейс

    Въпрос 2: Строителя даде ли 10г гаранция за пътя ?
    Отговор 2: Даде.

    Въпрос 3.1: Ако бяхте предявили гаранцията, преди да изтече, колко пари щеше да струва ремонта на държавата ?
    Отговор 3.1: 0лв и 0 ст.

    Въпрос 3.2: Ако бяхте предявили гаранцията, преди да изтече валидността и, кой щеше да прави като вятъра ?
    Отговор 3.2: виж. Отговор 1.

    Въпрос 4: герберите национални предатели за разстрел ли сте, задето чакахте да мине 10-годишния период, при положение, че пътя беше зле още на седмата година ?
    Отговор 4: ….

    Eff U Greta
  33. 33 Профил на 2029
    2029
    Рейтинг: 654 Неутрално

    Кой открадна парите за този участък? Защо не се направи експертиза с какви материали е строена? Няма ли никой да поема отговорност? Мен лично ме е срам от състоянието на пътищата ни. Толкова разбити шосета и в Африка не съм виждал. Не се накрадоха гадовете.

  34. 34 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4187 Неутрално

    Този участък е в ужасно състояние и само на документи се води магистрала

  35. 35 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4187 Неутрално

    До коментар [#3] от "Големи яйца:)":

    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

  36. 36 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1050 Неутрално

    Айде сега малко въпроси и отговори. Само публично достъпна официална информация.Въпрос 1: Кой строи отсечката ?Отговор 1: ТрейсВъпрос 2: Строителя даде ли 10г гаранция за пътя ?Отговор 2: Даде.Въпрос 3.1: Ако бяхте предявили гаранцията, преди да изтече, колко пари щеше да струва ремонта на държавата ?Отговор 3.1: 0лв и 0 ст.Въпрос 3.2: Ако бяхте предявили гаранцията, преди да изтече валидността и, кой щеше да прави като вятъра ?Отговор 3.2: виж. Отговор 1.Въпрос 4: герберите национални предатели за разстрел ли сте, задето чакахте да мине 10-годишния период, при положение, че пътя беше зле още на седмата година ?Отговор 4: ….
    —цитат от коментар 32 на lo_ridah

    Участъкът е в лошо състояние от самото начало. Но не е лесно да се задължи Изпълнителя да извърши ремонт за своя сметка в гаранционен срок. По обясними причини. Подсещане: платил си е когато трябва, колкото трябва, на когото трябва. В обществените поръчки има приемственост.
    Докато се извърши ремонта ще караме в лявата лента, като услужливо предоставяме предимство на застигащите и мигащи с фарове бързи и бързащи автомобили. Преди паркингите и преди отбивките скоростта се намалява до 95-100 км/ч.

  37. 37 Профил на Todor Hinkov
    Todor Hinkov
    Рейтинг: 9 Гневно

    Е как ще има пари като те само крадат ако спрът да крадът ще има пари за всичко

  38. 38 Профил на Todor Hinkov
    Todor Hinkov
    Рейтинг: 9 Неутрално

    Е нали си купиха самолет за 55 милиона как ще има пари Докато протестираме тука в мрежите само нищо няма да се промени по зле ще става





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK