
© Красимир Юскеселиев
Снимката е архивна
С новата система, по която ще работи спешният телефон 112 в България, ще се осигури многоканално приемане на сигналите - не само с телефонно обаждане, но и чрез други способи за информиране за бедствия и инциденти, каза днес директорът на Националната система 112 Цветомир Цеков, цитиран от БНР.
Сред новите начини за сигнализиране са видеообаждане, засичане локацията на подателя, връзка с интелигентни системи за наблюдение, за следене на трафика например. Освен това информацията от приемащата система директно ще бъде подавана към диспечерските пунктове на отделните спешни звена (полиция, пожарна, бърза медицинска помощ).
Ако предложенията за модернизация на системата бъдат одобрени скоро от Министерския съвет, новите функционалности ще заработят след около 3 години
През 2019 година към службите за спешно реагиране са препратени малко над 1.4 млн. инцидента. Това е с 3.14% увеличение спрямо 2018 г. Приетите сигнали на ден са около 10 000, което е с около 400 по-малко от подадените през предходната година, сочи статистиката, представена днес по повод Европейския ден на телефон 112.
От приетите обаждания през 2019-а 60% са за пожари, а над 20 на 100 са за различни престъпления против личността.
Единният европейски номер за спешни повиквания 112 работи от 2009 година, като се използва във всички членки на Европейския съюз, както и в други страни като Исландия, Норвегия, Швейцария, Украйна. Дори в САЩ и Канада обаждащият се на номер 112 се пренасочва автоматично към полиция, спешна медицинска помощ, пожарна или спасителен център.