Мобилно приложение на община Варна счупи рекорда за най-нисък рейтинг в Google play

Мобилно приложение на община Варна счупи рекорда за най-нисък рейтинг в Google play

© Скрийншот ог Google Play



Мобилно приложение, разработено от община Варна в рамките на злополучния ѝ проект за интегриран градски транспорт на обща стойност близо 150 млн. лв., е счупило световния рекорд по потребителско неодобрение в платформата Google Play. Приложението Info iTransport е с рейтинг едва 1.2 при 296 потребители, които са дали мнението си за него.


Апликацията е налична за сваляне от 11 юни м.г., а според описанието ѝ, тя е "продукт, доставен от ДЗЗД "Обединение Модерен Транспорт". Мобилното приложение трябваше да помага на гражданите да се ориентират в транспортната схема на Варна, да откриват най-близката автобусна спирка, да планират пътуването си и да получават информация в реално време за движението на автобусите в мрежата на градския транспорт на Варна. Тя обаче се оказа


почти неизползваема.




Доскоро "първенец" в негативната класация на Google play беше приложението One Star, което сега остава на предпоследна позиция с рейтинг 1.4. След него, в дъното на класацията вече е Info iTransport.


Приложението е един от четирите компонента на обществена поръчка за 6.2 млн. лв. Според отзивите, споделени в платформата за свалянето му, то е нефункционално и с неинтуитивен интерфейс, което го прави безполезно.


Ниският рейтинг на апликацията е напълно обясним, като се вземат предвид оценките на потребителите. Според тях подреждането на спирките от градския транспорт във Варна е направено по азбучен ред, вместо по ред, в който те са разположени по маршрута на линиите. Приложението се зарежда и работи бавно като остава трудно за управление дори след многократно ползване. Потребителите му споделят също, че в него липсва разписание на автобусите за съответния ден, а промените се обновяват своевременно. Не работи автоматичната локация, няма опция за предлагане на най-кратко пътуване с автобус между две точки на града и т.н.


Въпреки


внушителната цена на проекта "Интегриран градски транспорт на Варна",


чиито два етапа бяха последователно финансирани по програмите "Регионално развитие" и "Региони в растеж", той се превърна в един от най-трагикомичните провали на местната администрация.


Архивна снимка от пътуването на варненския кмет Иван Портних (в ляво) по трасето на въображаемия и до този момент бърз автобусен коридор във Варна на 26 февруари 2015 г. В дясно на снимката е ръководителя на проекта Биляна Якова.

© LiveVarna

Архивна снимка от пътуването на варненския кмет Иван Портних (в ляво) по трасето на въображаемия и до този момент бърз автобусен коридор във Варна на 26 февруари 2015 г. В дясно на снимката е ръководителя на проекта Биляна Якова.


Така например след четири години на безплодни усилия системата за автоматична продажба на билети на стойност 8.3 млн. лв. все още не може да замести кондукторите в автобусите от градския транспорт във Варна. Междувременно през 2017 г. стартиращата компания Tickey, сключи договор с общинския превозвач "Градски транспорт" и започна продажбата на електронни билети през едноименната си онлайн платформа. Тогава пред "Дневник" главният изпълнителен директор на стартъпа Димитър Димитров каза, че пускането на системата в експлоатация е отнело само около месец и е струвало не повече от 20 хил. евро.


Онлайн продажбите на Tickey влязоха в конкуренция със скъпата, но трудно работеща система за автоматична продажба на хартиени билети, изградена по проекта "Интегриран градски транспорт на Варна" - нещо, което местната администрация явно не можа да преглътне. В резултат на това


системата на Tickey просъществува в града само около две години


преди договорът на стартъпа с общинското транспортно дружество да бъде прекратен без мотиви.


Освен автомати за електронна продажба на билети по проекта на община Варна за интегриран градски транспорт трябваше да бъде изграден и бърз автобусен коридор (BRT), система за осигуряване предимство на автобусите на кръстовища, друга - за информация в реално време за тяхното движение, по спирките трябваше да бъде положено специално покритие против заледяване и т.н. и т.н.


Четири години след приключването на проекта коридор за бърз транспорт във Варна няма, в кръстовищата автобусите продължават да чакат на червено, билетите се продават от кондуктори, спирките са все така необезопасени при ниски температури, а неспособността на администрацията да управлява интегрираната система за градски превози вече две поредни години отваря дупки в бюджета й. Така 150 млн. лв., осигурени за най-големият инфраструктурен проект на общината, се оказаха похарчени без ефект за качеството на публичния транспорт във Варна.

Ключови думи към статията:

Коментари (77)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Тони КОСТОВ
    Тони КОСТОВ
    Рейтинг: 957 Неутрално

    изПОРТНено приложение.

  2. 2 Профил на aussie
    aussie
    Рейтинг: 734 Неутрално

    Некадърността граници няма. Варненската администрация го доказва редовно.

  3. 3 Профил на nkpk
    nkpk
    Рейтинг: 69 Неутрално

    "Така 150 млн. лв., осигурени за най-големият инфраструктурен проект на общината, се оказаха похарчени без ефект за качеството на публичния транспорт във Варна"
    Ми това за ефекта не е вярно....сигурен съм, че осезаемо ефект има за доста хора от общината и фирмите под изпълнители... кой с нови къщи и апартамент, на кой децата му осигурени да учат в чужбина и т. н. благини... ЗАКРИВАЙ 😠

  4. 4 Профил на nkpk
    nkpk
    Рейтинг: 69 Неутрално

    "Така 150 млн. лв., осигурени за най-големият инфраструктурен проект на общината, се оказаха похарчени без ефект за качеството на публичния транспорт във Варна"
    Ми това за ефекта не е вярно....сигурен съм, че осезаемо ефект има за доста хора от общината и фирмите под изпълнители... кой с нови къщи и апартамент, на кой децата му осигурени да учат в чужбина и т. н. благини... ЗАКРИВАЙ 😠

  5. 5
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  6. 6 Профил на Kamenarski
    Kamenarski
    Рейтинг: 2156 Весело

    Кво става с тея тъпомери напоследък бе? Трошат ги серийно и непоправимо... Явно матреала е некачествен.

    НЕ ЦЪКАЙТЕ МИНУСИ НА ТРОЛА! ТЕ ПЕЧЕЛЯТ ДЕНЬГИ И ОТ ТОВА!
  7. 7 Профил на Аз
    Аз
    Рейтинг: 473 Неутрално

    След толкова похарчени пари не беше ли по-лесно да пуснат безплатен транспорт?
    Така и трафика щеше да намалее, щяха рейсовете да се придвижват по-бързо, повече хора щяха да са доволни и като цяло поне част от обещанията щяха да са спазени.

  8. 8 Профил на Аз
    Аз
    Рейтинг: 473 Неутрално

    Кога държавните служители ще започнат да носят отговорност за действията/бездействията си?
    Тая мома на снимката, се кичи с определението: ръководител на проект
    А след като този проект след толкова години и пари е доникъде, аз като данъкоплатец бих желал:
    - да се уволни
    - да се разследва
    - ако е некадърна - да се осъди да връща пари от джоба си - най-малкото всички заплати и премии
    - ако не е некадърна - значи умишлено злоупотребява с държавни средства - т.е. пак да връща пари

    Дали под угрозата частен съдия изпълнител да й пусне на търг 3-те апартамента нямаше да си свърши работата маааалко по-добре?

  9. 9 Профил на goofy
    goofy
    Рейтинг: 344 Неутрално

    Заслужават единица и само заради закриването на супер успешното приложение ВарнаТрафик

  10. 10 Профил на Bob
    Bob
    Рейтинг: 444 Весело

    Гюбрерастици са барали с кривите кунки :) Ваш'та мама крадлива деб@...

    На зла тиква зъл прът
  11. 11 Профил на Ksharp
    Ksharp
    Рейтинг: 576 Неутрално

    За 6 милиона - толкова. Пак си изберете ТИМ

  12. 12 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1357 Неутрално

    Голям таш.. ъъъ... майтап.

  13. 13 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1974 Неутрално

    Във Варна много отдавна много здраво смърди!!!

  14. 14 Профил на bokster
    bokster
    Рейтинг: 399 Неутрално

    Ха-ха-ха, смея се, за да не заплача.

    В същото време има разработено от 1 човек, напълно безплатно приложение, което работи идеално, което варненци използват:

    Varna Traffic: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lucky.varnatrafic&hl=en

    "Власт имащите" разпореждащи се с нашите пари, не стига че са рекордно корумпирани, но и рекордно тъпи ...

  15. 15 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4328 Неутрално

    Баси "черната дупка" е община Варна...

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, а впоследстие на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  16. 16 Профил на chevyvolt
    chevyvolt
    Рейтинг: 1409 Неутрално

    Бих дал още един подобен и пример: Приложението и цялата "платформа" на "АдминПлюс", което е електронен дневник за училищата, но явно им е спуснато от МОН.

    Няма такова дъно и като функционалност и като потребителски интерфейс. А като се потърсиш информация за създалата го фирма, откриваш, че тя работи само по обществени поръчки свързани с МОН....

  17. 17 Профил на alray
    alray
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Онзи ден пътувах към Варна и нямах левче за "автомата" който работи само с 1,2,5 лв дори и хартиени... 10 и 20-не! Откъде хартиени 2 и 5.. а контролата служи за това да ти вземе монетата и са я пусне в автомата.. пълна пародия.. за разстрел са тези, вместо да метат по спирките се правят на значими лелки

  18. 18 Профил на rincewind
    rincewind
    Рейтинг: 1047 Неутрално

    Кочина. Крадлива пасмина. Некадърници и безхаберници!

  19. 19 Профил на kykyyy
    kykyyy
    Рейтинг: 590 Неутрално

    Приложението действително е дъно. Описанието в статията е доста дипломатично.

  20. 20 Профил на Максим Александров
    Максим Александров
    Рейтинг: 652 Неутрално

    До коментар [#11] от "Ksharp":

    Вярно, че във Варна си имате универсален виновник за всички несгоди, но в случая (а и не само) проблемът е във вопиющата некомпетентност на държавата. Важно е да се изясни, защото проблемът не се лекува, ако не разбираш какъв е. Няма нещо, с което да се е захванала така наречената "администрация" и да не е превърнато в колосална смукачка на пари и супер ниска ефективност. Няма. На тази сравнително дясна платформа едва ли има много държавни служители, но ако има, моля да ме оборят, ще ми е интересно да чуя... Дори няма проблем някакви пари да са откраднати, просто да работи крайното решение, щото нормата е хем да откраднем парите, хем нищо да не получим...

    https://bgrevizia.files.wordpress.com/2015/10/oktopod1.png
  21. 21 Профил на Димитрова
    Димитрова
    Рейтинг: 325 Любопитно

    До коментар [#11] от "Ksharp":

    Не съм разбрала, че те се занимават и с разработване на приложения и отговарят за изпълнението на програмата за градския транспорт...Поне се оплаквайте от истинските виновници. Че приложението/сайта не струват е ясно, но поне да не бяха спирали старото.

  22. 22 Профил на anton83
    anton83
    Рейтинг: 838 Неутрално

    А БСП просто трябваше да намерят някой сравнително читав и най-вече още не омърсен кандидат. Но явно в тяхната кочина това е невъзможно.

  23. 23 Профил на troi
    troi
    Рейтинг: 639 Неутрално

    Варна е много особено място. Там всичко тече мудно и е затлачено по някакъв странен начин. Никой не се противи и не излиза да стачкува вече за тези глупости. Провалиха се интегрирания транспорт, усвоиха парите в частта за комисионни а да заработи функционално не ги интересува, защото няма какво да се задели в последния етап, интереса им липсва. Сега с Бублиотеката са напът да изтърват сроковете, явно няма правилен изпълнител и не бързат. А за Дуплата бързаха. Седи една клика с функция да цоца пари отстрани за джоба си и не и остават сили да направят нещо и за града си.

    забавление и приключение
  24. 24 Профил на Snider
    Snider
    Рейтинг: 145 Неутрално

    До коментар [#11] от "Ksharp":

    Само дето проблема не е в ТИМ,а в ГЕРБ..

  25. 25 Профил на Емо
    Емо
    Рейтинг: 610 Неутрално

    Варненското приложение е рекордьор само защото все още няма пловдивско такова. Ако община Пловдив пусне подобно приложение, ще ги задминем и тук.

    Три са според мен основните пороци на българина: липса на респект към закони, правила и личности; тарикатлък на дребно и на едро (ако може), както и несъразмерна завист. Три са основните пороци на държавния чиновник: корупция, немарливост, мързел. В която и лоша новина да прочетете, ще откриете причината в някой или някои от тези пороци.
  26. 26 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 1866 Разстроено

    За втори път днес: объркан съм - коя община се управлява по-лошо и с повече разхищения и кражби, София или Варна...
    Неотдавна четох "Черна книга на правителствените разхищения в България", 2016, Фондация Фридрих Науман (всяка година излиза нова, но в 2016 са описани варненски злоупотреби). Лесно се намира онлайн, но за всеки случай:
    http://www.fnf-southeasteurope.org/our-work/black-book/

  27. 27 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 1954 Неутрално

    Това, че можеш да платиш на кондуктора в автобуса, според мен, е най-голямото предимство на Варна. Не че ползвам оществен транспорт, когато съм там, но когато се е налагало, винаги е било много удобно, вместо да търсиш билети по спирките или да отвличаш вниманието на шофьора, докато кара (както е в София).
    Не знам за какъв бърз коридор става дума, но Варна, като цяло, има доста бързо придвижване, дори лятото, когато жителите й стават 2-3 повече. За едно и също разстояние, през центъра, губя по-малко време, отколкото в София илли Пловдив. Не помня да съм чакал много пъти 3-ти сигнал на светодар в града. А 4-ти ми се е случвало само веднъж. Разбира се, това си е мое мнение, като външен наблюдател. Най-голяма тежет, по въпроса, има думата на жителите на Варна и тяхното мнение за транспорта. И все пак, 150 милиона ми се струват огромна сума! С тези пари, вероятно, ножеше да се укрепи брега от Аспарухово до фара на Галата. Или да се фиксира свлачището на Журналист. Сигурно можеше и един подвижен мост да се направи над канала, за да не е толкова зависим транспорта от Аспаруховския мост. Но вероятно, за подобни проекти, не биха отпуснаи еврофинсиране.

  28. 28 Профил на WC1
    WC1
    Рейтинг: 545 Неутрално

    Като цяло, Бус лентите не се използват от шофьорите на Градски транспорт. Маркировката по бул. Мария Луиза означава, че дясното платно е запазено за автобуси, но на никой не му е дошло на ума да упражни контрол. Формално BRT съществува доколкото да се вземат парите. Реалната полза е никаква или малка, защото има много малко автобуси в града и се движат на относително големи интервали.
    Електронните услуги в общината все още са проблем. Преди две седмици платих МДТ през интернет, което е много добре.
    Разширяването на синята зона ще накара доста хора да слязат от колите и да ползват обществения транспорт. Така ще се осигурят повече приходи и по-добри условия за пътуване.

    ATX
  29. 29 Профил на hasmokar
    hasmokar
    Рейтинг: 858 Неутрално

    Напред са с "матриала" по източване на данъци.

  30. 30 Профил на Johnny.B.Goode
    Johnny.B.Goode
    Рейтинг: 306 Неутрално

    Едни хора е трябвало да усвоят едни пари.

    Модератор да си, да триеш от злоба, когато не ти е дало гаджето!
  31. 31 Профил на 911
    911
    Рейтинг: 756 Неутрално

    До коментар [#1] от "Тони КОСТОВ":

    Не изпортено приложение, а изпортен проект за сума пари.

    Tickey се разработва от Димитър Димитров от 2014 г. (или нещо такова, по памет цитирам, но той е и опитен програмист.

    Варна повери този проект на една съмнителна структура, която включваше т.н. Консорциум Балин / Балистик Сел. Началникът на това "нещо" тогава беше (сега не знам) един млад мъж със съмнителна репутация и неясен опит, но организацията със сигурност нямаше опит в каквото и да било, свързано с транспорт, камо ли публичен или градски.

    Та, на тези хора дори не им беше хрумнало да се свържат със Столична община или която и да било друга българска или чуждестранна община, за да съберат информация поне..
    Може много да се разкаже и за терминалите в автобусите и на спирките... но друго ще дадат своите 5 стотинки там.

    Мистерия остава как тези хора бяха спечелили проекта. Резултатите са видими!!! Има ли смисъл да добавям, че всичко това се случва с подкрепата на ГЕРП?

    Работа, работа, работа....

  32. 32 Профил на 911
    911
    Рейтинг: 756 Неутрално

    До коментар [#6] от "Kamenarski":

    Работа, работа, работа.... Видимите резултати!

    Нали помните?

  33. 33 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 1954 Неутрално

    До коментар [#32] от "911":

    Помниме, не помниме, Портних събра един от най-категоричните вотове, на последните местни избори. Така че явно народът одобрява.

  34. 34 Профил на 911
    911
    Рейтинг: 756 Неутрално

    До коментар [#33] от "ivanpopov":

    Това съвсем не е най-добрият аргумент, по важно е колко ще събере на следващите... ако стигне до там.

  35. 35 Профил на 911
    911
    Рейтинг: 756 Неутрално

    До коментар [#33] от "ivanpopov":

    И още нещо - резултатите, които ГЕРП събира на последните вотове, съвсем не са безспорни - в смисъл, че през всичките цикли имаше доста значителни притеснения за фалшификация. Толкова за изборните резултати.

  36. 36 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2865 Неутрално

    Бърз преглед на достъпните приложения за транспорта във Варна.
    info iTransport рейтинг 1.0
    Varna Traffic info рейтинг 3.8
    Градски транспорт България рейтинг 3.8
    Колко е хубаво, че некадърниците няма власт над Гугъл. При соца бяха всевластни.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  37. 37 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3817 Неутрално

    До коментар [#15] от "hamiltonf":

    Община Варна може и да е черна дупка... Ама дойдат ли избори се почва: Тоя кандидат бил такъв, оня кандидат бил онакъв...! Портних бил много хубав и нямал алтернатива. Ами, да си го носят на рамо варненци и да му се радват. Колко милиони има да им потроши още, ехе-е-е-е-е...!

    Бивш tww09306483.
  38. 38 Профил на д-р Тошков
    д-р Тошков
    Рейтинг: 437 Неутрално

    Като се посмеем малко на некадърниците, нека да се замислим и реално.

    Факт е, че има смешни пропуски в изпълнението, но реално погледнато има работещо нещо и то продължава да бъде подновявано и да се отстраняват проблеми. Факт е обаче и че почти целия градски транспорт е подменен с чисто нови автобуси. Факт е, че машините за билети биват саботирани ежедневно от кондукторките, "за да не им вземат хляба". Факт е, че положението в другите градове е по-зле. Факт е, че данъкоплатеца не е дал и 1 лев.

    Мрънкате за някакво приложение, сякаш бабите ви само с приложение са пътували. А очевидно няма как да се разбере колко "струва", но със сигурност е близо до 0, тъй като е само притурка към цялата система. Това е една част от цялата поръчка, която не отделна "мобилно приложение", а е част от група компоненти, която включва ГПС в автобусите, устройствата за тракинг по спирките, информационните табла, административен софтуер, сайт и т.н. А цялата тази група е част от целия проект. И нито се водят отделно, нито се плащат отделно. Това е все едно да си поръчаш очила и да мрънкаш, че са ти дали евтина кърпичка. Факт е, че приложението не е функционално, но най-вероятно отговаря на минималните изисквания по спецификация. Такава спецификация обаче се изготвя/одобрява от клиента, не от изпълнителя и се приема накрая от него. Той пък няма как да не приеме нещо, което отговаря на спецификацията. Пък и явно си представяте, че целия процес е поръчват се едни работи, производителя ги прави и ги носи в кашони да ги монтира. Очевидно такава представа е далеч от реалното и адекватното.

  39. 39 Профил на Андонов
    Андонов
    Рейтинг: 975 Неутрално

    Некадърност, алчност, самодоволство, наглост, корупция и безаналогова безпросветност...
    Това е днешното Гепаджийско-БКП управление, довело до катастрофа не едно и две населени места.
    Но, "познанията" им, продължават да ни докарват нови.

    “Журналистика е да печаташ/показваш неща, които някой друг не иска да бъдат отпечатани. Всичко останало е пиар” Джордж Оруел
  40. 40 Профил на patrokalche
    patrokalche
    Рейтинг: 603 Неутрално

    И на Запад няма кондуктори, всеки влиза от първа врата и си сканира билета. Проблема е в материала!

  41. 41 Профил на serpico
    serpico
    Рейтинг: 1301 Неутрално

    До коментар [#38] от "д-р Тошков":

    Ето го и бащата на младежа с приложението...
    БРАВО БРАВО ГОСПОДИНЕ

    Pure Chewing Satisfaction
  42. 42 Профил на mop36557620
    mop36557620
    Рейтинг: 982 Неутрално

    Що за тъпа новина...?!
    Няма ли за какво да пишете вече ...?!
    Не ползвали някакво приложение ... и къде е проблема ?!

  43. 43 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 1954 Неутрално

    До коментар [#35] от "911":

    Фалшификациите, към момента, могат да променят картината с не повече от 25%. Което, разбира се, е достатъчно за спечелване на избори, но не и с такава преднина. Имам предвид, че докато избирателят гласува доверие на тази политика, Портних или някой негов заместник ще е кмет. И да говорим за следващи избори, при положение, че предишните бяха преди по-малко от половин година, е още рано.

  44. 44
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  45. 45 Профил на mop36557620
    mop36557620
    Рейтинг: 982 Неутрално

    Такива нови и модерни автобуси ккато във Варна, нама в нито един друг български град!
    А защо не пише, че електронните табла в автобусите бяха потрошени малко след поставянето им ...?!

  46. 46 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 661 Весело

    Колко удобно се пропуска факта, че по улиците се движат 85 нови автобуси и 30 нови тролеи за които, са отишли 2/3 от прословутите 150 млн. за ИГТ - Варна. Сигурно са облепили Икарусите, за да изглеждат като Солариси. Представяш ли си какво трябва да пише горкия г-н Спасов, когато пристигнат и следващите 70 електробуса, от които 70 млн. са отпуснати безвъзмездно от ОПОС. Мъка голяма ще да е.

  47. 47 Профил на Калник
    Калник
    Рейтинг: 846 Неутрално

    Гешеф защо не се е самосезирал още?

  48. 48 Профил на Petia Nikolova
    Petia Nikolova
    Рейтинг: 558 Весело

    Ъм,че от къв зор пък ви това приложение за из града? Варна от доста време е едно село, в което пеша да вървиш и стигаш там, за където си тръгнал.

  49. 49 Профил на clint_eastwood
    clint_eastwood
    Рейтинг: 729 Неутрално

    И тоя идиотите си го преизбират.

    Разберете, ние сме си виновни за кочината, в която живеем, не корумпираните политици, които ядат зелника.

    Бедността е справедливо наказание за глупостта.
  50. 50 Профил на STRATOR38
    STRATOR38
    Рейтинг: 1132 Неутрално

    Варненските общинари, работят обичаната си професия...
    Ако, бяха,тръгнали по пътя на конкуренцията и състезателното начало, ДА обират банки, щяха да имат по ниски доходи и много труд и нерви...

  51. 51 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 1954 Неутрално

    Ъм,че от къв зор пък ви това приложение за из града? Варна от доста време е едно село, в което пеша да вървиш и стигаш там, за където си тръгнал.
    —цитат от коментар 48 на Petia Nikolova


    Тръгваш значи от Галата към Евксиновград, пеша... може и с плуване.

  52. 52 Профил на 911
    911
    Рейтинг: 756 Неутрално

    До коментар [#38] от "д-р Тошков":

    Според поста Ви Вие нямате представа как се управлява проект - нито частен, нито публичен. Нито как и кога се отчитат разходите и резултатите.

    Язък че сте употребили и време да напишете толкова дълго и безсмислено мнение.....

  53. 53 Профил на 911
    911
    Рейтинг: 756 Неутрално

    До коментар [#39] от "Андонов":

    БКП (каквато и да беше тя) приключи през 1990 г. Моля, наричайте нещата днес с истинските им имена.

    Или е много удобно по аналог с американските популярни екшън филми да има един архи враг, с който да се оправдае всяко неблагоприятни развитие?

  54. 54 Профил на 911
    911
    Рейтинг: 756 Неутрално

    До коментар [#43] от "ivanpopov":

    Никога не е рано да попита човек - А вие откъде имате такава информация с % -ти и категорична увереност?

  55. 55 Профил на 911
    911
    Рейтинг: 756 Неутрално

    До коментар [#44] от "mop36557620":

    Идеята за "безплатния" транспорт не е нито нова, нито на някой от форума тук.

    Не знам какъв е капацитета на потребителя "Аз", дето го "храните", нито го познавам.

    Но ако бюджетът за градския транспорт е съизмерим или по-малък от бюджета на проекта (150 млн. са много пари), няма никаква логична причина да се прави проект със съмнителен резултата, много по-ефективно и полезно би било с тези пари да се финансира транспорта и билетът да струва 0 лв.

    Това е проста икономическа задача, но вие явно не сте учили икономика, нито математика, нито някоя от другите дисциплини, нужни за осмисляне на идеята за "безплатния" транспорт.

  56. 56 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 1603 Неутрално

    ГЕРБ са яките пичове :)

    Обичам да грухтя и плюскам.
  57. 57 Профил на 911
    911
    Рейтинг: 756 Неутрално

    До коментар [#46] от "encor3":

    Не е ясно кой какво пропуска и какво не е написано в статията (не знаем какво не знаем от цялата история), но ако от стойността, която се споменава за целия проект (150 млн.), има доставени нови транспортни средства, е редно да се спомене и да се оценява също. Един трамвай в София струваше (нов) малко над 2 млн. лева. Един автобус е около 4 пъти по-евтин.

    Т.е. ако имаме цена от 500 хиляди на превозни средство, за 115 превозни средства ще се получат около 58 млн. лева.(грубо).

    150 -58 = 92 млн. лева - от тях около 10+ са отделени за таблата, софтуера, автоматите, т.н. Остават 70+ млн. лева. Нататък?

  58. 58 Профил на Suicyco
    Suicyco
    Рейтинг: 59 Неутрално

    Докато не се изкорени и унищожи ТИМ из основи, в този град ще сме винаги в примката на руската мафия.

    Trump=Putin=Orban=Maduro=Borisov
  59. 59 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2323 Неутрално

    ми кат го е правил внука на кмета в час по трудово, тъй ще е.

  60. 60 Профил на д-р Тошков
    д-р Тошков
    Рейтинг: 437 Неутрално

    До коментар [#57] от "911":

    В тези 150 милиона (всъщност са 120, защото ДДС-то се връща) влизат и преасфалтирането на на булевардите в първите месеци на Портних, които явно всички ги забравиха в какво състояние бяха. Някои от тук присъстващите бяха на протестите при Киро за дупките, но удобно пропускат факта. Допълнително в цената влиза и ремонта на спирки, тротоари, всички велоалеи и неща, които всеки варненец ги вижда с очите си. Документацията е публична, нормален човек би отворил гугъл и да напише "интегриран градски транспорт" преди да прави халваджиски сметки. Естествено тук е пълно със софийски тролове, с които е безмислено да се спори.

  61. 61 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 2344 Неутрално

    До коментар [#27] от "ivanpopov":
    Точно както казвате, е всъщност положението.
    Част от тези 150 млн разбира се са усвоени по предназначение, защото едва ли не остава човек с впечатлението, че всички са хвърлени в морето. За съжаление, когато става дума за публични пари, всяка стотинка би трябвало да се брои и да се отчете. В този злополучен проект очевидно не е така. Но пък на хартия в началото е бил отличен и затова е полуил еврофинансирането си. Моят проблем е как някой, който може да даде 150 млн евра, после няма капацитета и мотивацията да контролира ефекта и да изисква резултата за парите си? Че и общината със сигурност е имала самоучастие в тези 150 млн. Иначе по-голямана част от сумата е за ремонти на инфраструктура - улици и булеварди - и за нови транспортни средства, автобуси и тролеи.
    Според мен проектът освен всичко друго, не е актуализиран и най-вече управляван добре. Не казвам отлично, както би изисквал финансовият обем - 300 млн лв. Колко подобни е управлявала преди това въпросната Биляна? Виждала ли е на куп 1 млн лв, камо ли 300 млн? Когато е създаван проекта в частта му за продажба на билети и информация към ползващите градският транспорт, вероятно технологията с улични автомати за билети е била съвременна и модерна - съпоставяйки я с лелки в будки билетопродавачки. Докато се развият събитията обаче, светът и технологиите еволюират и вече е много по-лесно и евтино да ползваш "инфраструктурата" на самите пътници - интернет и смартфоните им - вместо да даваш диви пари за морално остарели машини, които освен всичко са изложени на вандализъм и атмосферните условия. Биха били каца без дъно в бъдещите бюджети. И др подобни дреболии. С други думи - много слаб мениджмънт, много слаб контрол, лична безотговорност и професионално безхаберие. Наивно е някой да се е надявал, че обществен проект за толкова много пари ще остане незабелязан и без силна реакция, че да го откраднат целия. Откраднали са някакви пари, вероятно по най-плоският и уязвим начин, но големият проблем е мениджърският провал и некомпетентост. Прокуратурата не е влязла и не е намерила сто хиляди нарушения. Влезе ли, ще намери веднага, а тя не се слави поне според досегашните си акции, с кой знае каква експертиза в която и да е област.

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  62. 62 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 706 Неутрално

    Бих дал още един подобен и пример: Приложението и цялата "платформа" на "АдминПлюс", което е електронен дневник за училищата, но явно им е спуснато от МОН.Няма такова дъно и като функционалност и като потребителски интерфейс. А като се потърсиш информация за създалата го фирма, откриваш, че тя работи само по обществени поръчки свързани с МОН....
    —цитат от коментар 16 на chevyvolt


    Ами в София доколкото знам все се ползва школо.бф. Пък те смятам, че доста се доближават до максималното. Единствения им недостатък е малко дървените чат функции, които налагат учителите да предпочитат Viber групи.

  63. 63 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 706 Неутрално

    За втори път днес: объркан съм - коя община се управлява по-лошо и с повече разхищения и кражби, София или Варна...Неотдавна четох "Черна книга на правителствените разхищения в България", 2016, Фондация Фридрих Науман (всяка година излиза нова, но в 2016 са описани варненски злоупотреби). Лесно се намира онлайн, но за всеки случай:http://www.fnf-southeasteurope.org/our-work/black-book/
    —цитат от коментар 26 на PisnaMi


    София е пълен отврат! Но изглежда на Ню Йорк пред Пловдив и Варна!

  64. 64 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 706 Неутрално

    До коментар [#27] от "ivanpopov":

    Ама, че повърхностно мнение като на ученик!
    Не ти ли идва в главата, че в София си купувам за 4 лв дневна карта от телефона, като си избирам дали да ми сложи 4-те левяа към сметката за телефон или да ми ги дръпне от дебитната карта и не занимавам никого и няма скапани същества мразещи свет аоколо тях наречени кондуктори.
    Освен това е видно, че ти с 83 и 86 не си се качвал във Варна и в 48 .
    Освен това как не ти идва на акъла, че Варна е 5-6 пъти по-малка от Варна и затова се минава 5-6 пъти по-бързо? За времето в 148 от Почивка до Владиславово в София се изминават с метро колко километра?

  65. 65 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 661 Неутрално

    До коментар [#64] от "Oleg Shishmanov":

    От бързане да си излееш злобата, чак и Варна си я направил 5-6 пъти по-малка от Варна. :)
    А сравнението между метрото и 148 ме остави умилително безмълвен за акъла на човека, използвал го. Оправи ми следобеда.

  66. 66 Профил на diegos
    diegos
    Рейтинг: 964 Неутрално

    До коментар [#64] от "Oleg Shishmanov":

    Това метро ви го плаща цяла България още от тошово време... аман.
    До коментар [#23] от "troi":

    А вие от кой град сте, любопитно ми е... явно всеки ден протестирате или пък всичко ви е като в Цюрих?

  67. 67 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2393 Неутрално

    Тия юнаци от ТИМ-а бая яко барат! Щото ако искаш приложение си има гугулмап, безплатно и най-добро. Ако искаш разписание на автобуси щеше да им струва 8 часа работно време на някой да ги напечата и турне в сайта им.

  68. 68 Профил на majorman
    majorman
    Рейтинг: 1044 Неутрално

    В същото време Ванчо Потник спечели нов мандат и ще граби с пълни шепи от хазната още 4 години.

    Явно на варненци им харесва?

    Портних-Марешки-Копейкин, триумвират на тъпотата!

    We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of man
  69. 69 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 2344 Неутрално

    До коментар [#60] от "д-р Тошков":
    Троловете са си тролове и никой не ги брига.
    Но списващият по темата Варна в Икономедия, Спасов е този, който би трябвало да прочете думите ви и ако има какво да каже в своя защита - да го направи.
    Той е един от понякога включващите се в дискусиите под статиите си ... искам да кажа журналисти, но просто не мога... съжалявам.

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  70. 70 Профил на Димитър
    Димитър
    Рейтинг: 476 Неутрално

    Отворих ревютата в Гугъл Плей.
    Преброих 50 ревюта за последните 3 дни...имаше още ...просто на 50 аз спрях да броя защото ми беше ясно. Ясно ми беше, че това е някаква организирана атака, а това което токущо съм прочел в Дневник е поръчкова статия.
    Не съм инсталирал аппа изобщо, но че ревютата са измислени е повече от ясно.....Всеки да си прави сметката....
    До тези прозападно настроени, които не са фенове на ГЕРБ, но и не подкрепят
    "патриоти" или БСП.....които разчитат на интелигентно, непродажна и зависима информация - кои медии четете? Дневник напоследък разочарова всеки ден.......напълно се обърнаха към БСП, държат се като фен клуб на Радев, повече и повече залитат към Русия.........

  71. 71 Профил на д р Чарли Мишкин от ГРУ
    д р Чарли Мишкин от ГРУ
    Рейтинг: 1908 Неутрално

    изПОРТНено приложение.
    —цитат от коментар 1 на Тони КОСТОВ


    Когато си некадърен и крадлив - ти е за цял живот.

    Путин kiss май ЕС! ----- wwww . ДЕНьГИ .ru.net :-)
  72. 72 Профил на 911
    911
    Рейтинг: 756 Неутрално

    До коментар [#70] от "Димитър":

    Не знам какво пише в Гугъл Плей, нито кой какво и защо атакува. Но ако едни приложение е скапано, и 1000 хубави ревюта да му напишат, и 1000 лоши - все тая, това не променя факта. Варненци си знаят най-добре къде е истината и не ги интересува друго....

  73. 73 Профил на 911
    911
    Рейтинг: 756 Неутрално

    До коментар [#60] от "д-р Тошков":

    До коментар [#69] от "Чичи (Ice Man's fan)":

    Кой каквото ще да пише, но доктора (явно сте доктор по нещо друго, не сте лекар) е много далече от истината, да се прави на капацитет. Нито данните са му истинни, нито твърденията и едно е съвсем ясно - нищо не разбира от проекти. ДДС изявлението също няма нужда от коментар.

    Важното е, че продължава нагло и упорито практиката да се трошат пари, да се крадат от висши чиновници или те да са в центъра на подобни скандали. Независимо дали е във Варна, София, Пловдив, друго място - все пак да не забравяме, че България не е тези три града, и че злоупотреби има навсякъде, всеки ден, всеки час.

  74. 74 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 1954 Неутрално

    До коментар [#27] от "ivanpopov":Ама, че повърхностно мнение като на ученик!Не ти ли идва в главата, че в София си купувам за 4 лв дневна карта от телефона, като си избирам дали да ми сложи 4-те левяа към сметката за телефон или да ми ги дръпне от дебитната карта и не занимавам никого и няма скапани същества мразещи свет аоколо тях наречени кондуктори. Освен това е видно, че ти с 83 и 86 не си се качвал във Варна и в 48 .Освен това как не ти идва на акъла, че Варна е 5-6 пъти по-малка от Варна и затова се минава 5-6 пъти по-бързо? За времето в 148 от Почивка до Владиславово в София се изминават с метро колко километра?
    —цитат от коментар 64 на Oleg Shishmanov


    Твоето писание е още по-повърхностно. Не ти ли идва на им, че НЕ МИ ТРЯБВА дневна карта. На мен ми трябва да платя едно единствено пътуване. Най-много две. За да плащам карта, трябва да планирам три или даже 4 пътувания (ако ще взимам талони), за да стане икономически изгодно. Ако си обитател на обществения транспорт, обаче, простени ти е.
    Относно Варна, опитът ми е от лято-есен и част от зимата, когато пътувах ежедневно по два-три пъти на ден по маршрута Галата-военоморска болница. После Аспарухово-Евксиновград. Така че все нещо съм видял от транспорта в града.

  75. 75 Профил на Димитър
    Димитър
    Рейтинг: 476 Неутрално

    До коментар [#72] от "911":

    Да де, ама тая статия не е за варненци. А фактите са, че в дните преди тази статия е имало крайно необичаен наплив на ревюта. Други пък коментират, че четейки тая статия ще си кажеш 150 млн са дали за тоя апликейшън пък то и това съвсем не било така. Не така се отразява коректно и бори корупцията, тц.

  76. 76 Профил на ТиквунскаСтабилност
    ТиквунскаСтабилност
    Рейтинг: 1065 Неутрално

    има лесно и очевАдно обяснение:

    ГЕРБерска некадърност, съчетана с ОГРОМНА корупция, пленена държава с нефункциониращи институции и неадекватен електорат

    ква стабилност бе
  77. 77 Профил на Василева
    Василева
    Рейтинг: 228 Неутрално

    До коментар [#58] от "Suicyco":

    Докато не се изкорени самочувствието на лаици да са компетентни по всички теми, ще сме винаги в примката на глупостта!

    А приложението е неефективно и повече затруднява от колкото да улеснява живота на ползващите градски транспорт.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK