Март - месецът, в който едни прегради се вдигаха, а други падаха

Март - месецът, в който едни прегради се вдигаха, а други падаха

Виж видеото
Радев: Кризата показа, че хазната е празна

Радев: Кризата показа, че хазната е празна

Виж видеото
Как един малък бар оцелява в кризата

Как един малък бар оцелява в кризата

Виж видеото
Дончев: Спектърът от мерки за бизнеса ще бъде увеличаван

Дончев: Спектърът от мерки за бизнеса ще бъде увеличаван

Виж видеото
Напомняне към Боил Банов: Културата е най-важната ни ценност и трябва да се пази

Напомняне към Боил Банов: Културата е най-важната ни ценност и трябва да се пази

Виж видеото

Първият електрически трабант в България е създаден от Адриян Георгиев, който е полупарализиран. Той мечтае системата му да се вгражда и в други коли, а новата му цел е да стигне до Великобритания със своя трабант.


Гледайте историята на Адриян във видеото на "Дойче веле".

Ключови думи към статията:

Коментари (32)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Ignis Fatuus
    Ignis Fatuus
    Рейтинг: 800 Неутрално

    Дневник, може би да се бяхте консултирали с някой инженер преди да публикувате...

  2. 2 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3482 Неутрално

    Всеки си има кефове, но 15 000 да се возя в тази теснотия няма да дам.

    Еретик
  3. 3 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 1050 Неутрално

    До коментар [#1] от "Ignis Fatuus":

    И този някой инженер ще им каже какви да са мечтите на хората ли?

  4. 4 Профил на Nikolay Kazakov
    Nikolay Kazakov
    Рейтинг: 9 Неутрално
  5. 5 Профил на redguy
    redguy
    Рейтинг: 987 Неутрално

    Всеки си има кефове, но 15 000 да се возя в тази теснотия няма да дам.
    —цитат от коментар 2 на Костадин Иванов


    Момчето ги е дало, не за да се вози в теснотия, а си е упражнявал хобито.

  6. 6 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1578 Неутрално

    "Електрически"-добре, но чак пък "автомобил"????
    това нещо???

  7. 7
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  8. 8 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1547 Неутрално

    Браво на ентусиаста.

    The best way to predict the future is to invent it.
  9. 9 Профил на rammjager
    rammjager
    Рейтинг: 427 Неутрално

    До коментар [#7] от "Позорно събрание":

    :))) ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

  10. 10 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5018 Неутрално

    Важното е че му върши работа, а е и доволен от резултата

  11. 11 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2284 Неутрално

    До коментар [#2] от "Костадин Иванов":


    Всеки си има кефове, но 15 000 да се возя в тази теснотия няма да дам.
    —цитат от коментар 2 на Костадин Иванов


    И доста друса:).
    Но в случая с този млад човек, все пак има по-различно значение и освен това, Трабант-а е доста лек, управлението на постояннотоков двигател е много лесно и наистина не е кой знае колко трудно да се електрифицира.

  12. 12 Профил на angmar
    angmar
    Рейтинг: 448 Неутрално

    Това с перката е доста глуповато, не е лошо човек да поназнайва училищна физика, преди да майстори.

    Ментор
  13. 13 Профил на serpico
    serpico
    Рейтинг: 1246 Неутрално

    До коментар [#12] от "angmar":

    Човека си е преценил дали тока който получава от перката му върши някаква работа.

    Pure Chewing Satisfaction
  14. 14 Профил на Петърчо
    Петърчо
    Рейтинг: 628 Неутрално

    Браво на младежа! Не мрънка, а действа! Пожелавам му да има успех във всяко начинание, което започне.

  15. 15 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1578 Весело

    До коментар [#7] от "Позорно събрание":
    Изключително съм впечатлен от :
    -изключителният ви ИНТЕЛЕКТ;
    -изключителното Ви ДОМАШНО ВЪЗПИТАНИЕ;
    -изключителната Ви ИЗИСКАНОСТ-
    -изключителният ви АРИСТОКРАТИЗЪМ!!!!

  16. 16 Профил на BULEXIT
    BULEXIT
    Рейтинг: 858 Неутрално

    Момче, няма никакво значение, че дясната половина от тялото ти е полупарализирана щом ума ти лети.
    Успех!

  17. 17 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3487 Неутрално

    Браво.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  18. 18 Профил на BULEXIT
    BULEXIT
    Рейтинг: 858 Неутрално

    Това с перката е доста глуповато, не е лошо човек да поназнайва училищна физика, преди да майстори.
    —цитат от коментар 12 на angmar


    При движение по инерция кинетичната енергия се преобразува в електрична или механична и това дава допълнителен заряд за акумулатора.
    Друг е въпроса, че заради нарушената аеродинамика перката може би повече пречи, отколкото помага.
    Но това не е толкова важно.
    Важното е, че момчето се бори, опитва и не се е предало.
    Такива като него са направили света да се развива нагоре.

  19. 19 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 3226 Неутрално

    120 години след рекордите на електромобилите, българин се опитва да ги достигне. Показаното не е повод за гордост, а за срам.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  20. 20 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 5768 Весело

    Ашколсун ! :)

    karabastun1@abv.bg
  21. 21 Профил на everlast666
    everlast666
    Рейтинг: 1548 Неутрално

    Браво за ентусиазма и че се блъска момчето.

    Само се изненадвам, че не разбира, че тази перка дори да генерира някаква енергия, тази енергия преди това е дошла от батериите му заедно с още загуби на енергия за неефективност.

    С други думи, перката се върти от въздушното съпротивление, което пък работи срещу автомобила му и двигателя и батериите трябва да работят допълнително за да преодолеят допълнителното съпротивление.

    При това по цялата верига от процеси да улови обратно тази енергия има неефективност не успява да се върне цялата.
    Т.е. ако при средна скорост перката му генерира 10 вата, то от батериите му примерно излизат 30 вата повече, в сравнение на същата система без перката.

    С едно изключение - по надолнище - там има излишна енергия за гасене (заради гравитацията) и ще му генерира ток, без да му натоварва батериите.

    Ако я направи така че да може да се сваля и вдига с бутон ще е интересна идея.

  22. 22 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 1138 Неутрално

    Радва ме с това, че връща от миналото една позабравена философия - залудо работи, залудо без работа не стой!! Може и да не е изпипана колата му, но има читава идея и я е реализирал...

  23. 23 Профил на Умнокрасив стиковащ резидент
    Умнокрасив стиковащ резидент
    Рейтинг: 1572 Весело

    Колата на Карлсон? Дето живее там във военното министерство?

    In a time of universal deceit telling the truth is a revolutionary act
  24. 24 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1887 Неутрално

    "Електрически"-добре, но чак пък "автомобил"????това нещо???
    —цитат от коментар 6 на selqnin


    Бе "Трабант"си е с по-голям салон от Mitsubishi i-MiEV (Peugeot iOn , Citroën C-Zero)..
    Ето Wheelbase 2,550 mm, Length 3,395 mm , Width 1,475 mm..

    Що "Мицубиши" да е автомобил, а "Трабант"- да не е???

  25. 25 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1887 Неутрално

    Момче, няма никакво значение, че дясната половина от тялото ти е полупарализирана щом ума ти лети. Успех!
    —цитат от коментар 16 на BULEXIT


    На доста чудато място, го е завел умът му при летежа..
    Наистина , това с перката си е доста странна идея??!!

  26. 26 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1887 Неутрално

    .С едно изключение - по надолнище - там има излишна енергия за гасене (заради гравитацията) и ще му генерира ток, без да му натоварва батериите.Ако я направи така че да може да се сваля и вдига с бутон ще е интересна идея.
    —цитат от коментар 21 на everlast666


    Че поне от 10 години, поне 20 автопроизводителя имат регенеративно спиране..
    "Микрохибрид" е термин за такава система..

    Примерно - индийските "Марути" и "Махиндра" имат използване на енергията при спиране, хем за коли от по 4-5 хиляди долара..
    "Хонда" има, "Сузуки" има.. "Бош" , "Континентал" "Валео" и "Делфи" имат системи за по 300-400 долара, дето може да се вградят..
    На "Рено" 100% от колите за Европа са микрохибрид и си имат старт/стоп, регенеративно спиране и смарт-енерги-мениджмънт..

  27. 27 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1887 Неутрално

    Boost Recuperation System
    На Бош , от 2013 :

    https://www.youtube.com/watch?v=Jbi6VREft2I

    i-ELOOP regenerative braking system
    На "Хонда"от 2011 година:
    https://www.youtube.com/watch?v=BJHAr4wA2fc

    БМВ - от 2005 ..
    https://www.youtube.com/watch?v=wF8CkwYxt_Y

  28. 28 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4022 Неутрално

    Евала на това младо момче!Пожелавам му да осъществи своята мечта и да отиде до Англия , за да види своята леля и да кара своя електо-Трабант на дълъг път!

  29. 29 Профил на sweeper
    sweeper
    Рейтинг: 613 Неутрално

    До коментар [#24] от "simChо":


    До коментар [#26] от "simChо":


    До коментар [#27] от "simChо":

    Ама това не бяха ли все руски изобретения?!...
    А иначе - за отявлен противник на електромобилите сте учудващо добре информиран за устройството и особеностите.

  30. 30 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1887 Неутрално

    До коментар [#24] от "simChо":До коментар [#26] от "simChо":До коментар [#27] от "simChо":Ама това не бяха ли все руски изобретения?!...А иначе - за отявлен противник на електромобилите сте учудващо добре информиран за устройството и особеностите.
    —цитат от коментар 29 на sweeper


    Рубладжиите все ви се струва, че всичко по света са руски изобретения..
    Безкрайно интересна психика имате!

    И що да съм "отявлен противник на електромобилите "??

  31. 31 Профил на lob18635382
    lob18635382
    Рейтинг: 391 Неутрално

    Така и не разбрах за чий му е перката, но явно харесва перки човека. Със слънчевата клетка на покрива я си зареди телефона, я не. За друго не става. В общи линии е наврял едни 15 000 лв в акумулатори, които след 3-4 г ще се скапят, т.е. в една простотия. И както и горе писаха, добре е човек да поназнайва основите на физиката, преди да потроши маса пари за перки и глупости.

  32. 32 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2238 Неутрално

    Браво! Ентусиаст и хобист. Намерил си е занимавка. Аз бих го посъветвал да изкара някой курс по физика и елелктротехника по Интернета. Има фундаментални неща от които колкото и да си симпатичен не можеш да избягаш.
    Нормалния начин да събереш малко от кинетичната енергия докато спираш или намаляваш е да въртиш ел. мотора на обратно с колелата и да го използваш като генератор. Перката има много по-малко КПД да не говорим че ти унищожава аеродинамиката дори когато се ускоряваш. По този начин само губиш енергия във всички режими. Да не говорим че ако подбараш някоя баба или дете на пътя с тази перка ще го направиш на кебапчета. До Англия няма да стигне с перката защото много преди Англия ще го спрат.
    Слънчевия панел на покрива е най-много 250 Вата, което както каза някой и за телефон не стига.
    похвално е че момчето се седи а има хоби и се занимава. Днес ако не се получи, утре ще стане нещо. Освен това няма по-сладко от това сам да изработиш нещо с ръцете си. Най-лесно е да го критикуваме.
    А за тези които си мислят че елелктромобилите са лесна работа .. ето една статия от днес за Тесла и какво казват Японците за нея:
    https://www.teslarati.com/tesla-hardware-3-frightens-toyota-vw-model-3-teardown/
    Това не е първата компания която стига до този извод. Който се интересува да прочете публикацията на Санди Монро за Тесла 3. Казва че що се отнася до батерии, електроника и компютри, Тесла е единствената вертикално интегрирана компания и нивото им е като за военна техника и то ниво Ф-22.
    Та нека не сравняваме това момче - хобист с истинските компании.

    California Über Alles




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK